Door Oranje Revolte, Op don 16 jun 2011 15:50, 35 reacties, citaat / intro / linkdump

400 duizend verkrachtingen per jaar

Het verhaal van Congo zoals het verteld wordt door vrouwen
Zonder commentaar

...
Annotaties:
| #140989 | 16-06-2011 16:38 | zwart
Een oorlog die niet gewonnen kan worden.
Een oorlog die niemand begrijpt.

Een paar feiten:
1) In het conflict zijn 9 landen betrokken.
2) Er zijn tenminste 40 groepen bewapende rebellen actief, die volledig autonoom strijden, zowel tegen elkaar, als tegen de verdeelde regeringslegers, als tegen de zwakke politie-eenheden, met als voornaamste doel het veroveren van buit.
3) Er zijn intussen al zeker 5 miljoen mensen omgekomen in het geweld.
4) Er worden jaarlijks meer dan 400.000 vrouwen verkracht.

Waarom zo massal verkrachting?
1) Als een instrument om de vermeende vijand te vernederen
2) Gangrapes vanwege disciplinaire en desocialiserende redenen. De leden van de groep verkrachten als een ritueel om bij die groep te horen.
3) Gelegenheid. Er heerst chaos en niemand kan de vrouwen beschermen.

Wie maken zich eraan schuldig?
Uit onderzoek blijkt dat alle partijen schuldig zijn aan massale verkrachting, inclusief de legereenheden en de politie.
De grootste boosdoener komt echter uit de structurele ongelijkheid tussen mannen en vrouwen en de waarlijke minachting voor de vrouw op zelfbeschikking.
Na miljoenen jaren van evolutie en beschaving zijn vrouwen overal ter wereld nog steeds niet meer dan neukvee.

Is het conflict te beëindigen?
Het leger bestaat uit 160.000 manschappen die echte niet meer centraal geleid worden en in zo'n 30 groepen uitéén gevallen zijn.
Intussen vechten zelfs de legereenheden tegen elkaar.
Het buitenland snapt helemaal niets van deze chaos en kan dus ook niet 1 partij steunen tegen 1 andere partij.
Verkiezingen zijn een farce. Niemand gelooft nog in een rechtvaardige overheid.
Waarschijnlijk eindigt het geweld door uitputting, waarbij de laatste man die overeind staat heeft gewonnen.
zwart's avatar
| #140990 | 16-06-2011 16:42 | zwart
@oranjeburger. Ik heb de titel aangepast.
zwart's avatar
| #140992 | 16-06-2011 16:46 | Oranje Revolte
Na miljoenen jaren van evolutie en beschaving zijn vrouwen overal ter wereld nog steeds niet meer dan neukvee.


welke evolutie?
eten, vechten, zaadverspreiden?

Er zou nu werkelijk een evolutie van de hersenen moeten plaatsvinden, misschien vindt er dan evolutie plaats.
Oranje Revolte's avatar
| #141007 | 16-06-2011 19:08 | zwart
Het vergt een enorme onmenselijke inspanning voor mannen om vrouwen als gelijkwaardig te zien.:)sukkels
zwart's avatar
| #141014 | 16-06-2011 19:37 | P.uncia
Homo homini lupus

De meeste mensen blijven, als puntje bij paaltje komt, niets anders dan sprrekende dieren en gebruiken niet meer van hun hersenen dan de hersenstam.
P.uncia's avatar
| #141017 | 16-06-2011 19:44 | zwart
@P.uncia. droog, maar erg grappig!:)
zwart's avatar
| #141020 | 16-06-2011 19:54 | Oranje Revolte
ik lees je tekst ineens zo dubbelzinnig, maar dan gaat het niet over de meeste mensen, maar over 50 % toch?
Oranje Revolte's avatar
| #141023 | 16-06-2011 20:03 | P.uncia
ik lees je tekst ineens zo dubbelzinnig,


Leg eens uit ;)
P.uncia's avatar
| #141034 | 16-06-2011 20:39 | zwart
scherp oranjeburger, scherp
zwart's avatar
| #141035 | 16-06-2011 20:47 | Baziel
400.000 grove misdaden.
| #141036 | 16-06-2011 20:49 | Oranje Revolte
puntje bij paaltje

sorry, foutje van mij , ik vatte het ineens zo freudiaans op

het reptielenbrein zit toch ombolsterd door limbisch systeem en grote hersenen?
met die grote hersenen zijn we , sinds we rechtop zijn gaan lopen, nog niet echt erg wijs geworden, gaat wel heel langzaam allemaal.
Oranje Revolte's avatar
| #141037 | 16-06-2011 20:50 | Oranje Revolte
niemand wil het thema verkrachting oppakken, is zeker niet zo aansprekend thema in een Herenblad?
Oranje Revolte's avatar
| #141039 | 16-06-2011 21:06 | P.uncia
het reptielenbrein zit toch ombolsterd door limbisch systeem en grote hersenen?


Ligt veel complexer maar om het kort te houden, alleen mensen waarbij de hersenstam dominant is zijn in staat tot verkrachting en andere boosaardigheid.

Mensen waarbij de frontale cortex dominant is zullen zich aan het principe van karma houden, "Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet".
P.uncia's avatar
| #141040 | 16-06-2011 21:13 | zwart
@oranjeburger. Dit is een één-tweetje. Ik schop het balletje weer even terug.
Mannen hebben veel belangrijker zaken aan hun hoofd: Tingtingeling, pling, plong, tututuuuuu is heel belangrijk.
Radioactiviteit in walvissen is veel interessanter (tenslotte een bedreigde diersoort).
Aardgastekort in Nederland, heel beangstigend, dus daar moet ook echt flink over gediscussieerd worden.
Griekenland stort in (hé, wel 50% vrouwen daar), maar het gaat om de banken. Te moeilijk voor vrouwen. Denk ik. Weet ik dus niet.

Maar we hebben al steun van 2 heren, waarvoor dank.
zwart's avatar
| #141041 | 16-06-2011 21:17 | Oranje Revolte
je vibraties komen geheel over.dank je.


400.000 grove misdaden.

baziel, je bent , behalve één andere heer en een dame, de enige die een uitspraak doet over dit onderwerp
Oranje Revolte's avatar
| #141042 | 16-06-2011 21:22 | Oranje Revolte
ja, ik voel me ook altijd zo klein, onwetend en nederig als ik hier mag verschijnen.
zal wel een vrouwgevoel zijn, niet ingegeven door opstelling van sommig buitenwereld, maar ingebakken in de genen, biologisch enzo
Oranje Revolte's avatar
| #141045 | 16-06-2011 21:28 | P.uncia
behalve één andere heer en een dame, de enige die een uitspraak doet over dit onderwerp


Kijk voor iemand die verkrachten kan is het geen punt, voor iemand die niet verkrachten kan (en dat gaat verder dan slechts het verkrachten van vrouwen) wekt het slechts afschuw op.

Ik ben geen voorstander van de doodstraf, echter er is 1 uitzondering, mensen die de integriteit van het lichaam van een ander schenden zouden de doodstraf moeten krijgen.
P.uncia's avatar
| #141046 | 16-06-2011 21:33 | Oranje Revolte
vooral van kinderen moeten alle schenderhanden afblijven.

in Zweden passen ze medicatie toe.
Oranje Revolte's avatar
| #141049 | 16-06-2011 21:37 | Baziel
Ik ben geen voorstander van de doodstraf, echter er is 1 uitzondering, mensen die de integriteit van het lichaam van een ander schenden zouden de doodstraf moeten krijgen.


Ik vind de doodstraf een complex onderwerp, maar ik hoop dat je beseft dat je je met zo'n uitspraken op glad ijs begeeft.

Zeer veel misdrijven komen neer op het schenden van de integriteit van andermans lichaam. Bovendien bestaan er ook zeer ernstige psychologische en morele mishandelingen.

Dat gezegd zijnde, dit topic is voor mij erg eenvoudig:

Van iemands lichaam blijf je af, tenzij je toestemming hebt.
| #141050 | 16-06-2011 21:38 | P.uncia
Niet alleen van kinderen, zonder een aangeboren respect voor alles dat leeft blijf je een dier dat spreken kan en kan je je niet ontwikkelen tot mens.
P.uncia's avatar
| #141052 | 16-06-2011 21:48 | P.uncia
ik hoop dat je beseft dat je je met zo'n uitspraken op glad ijs begeeft.


Mwoah, je zou gelijk hebben als het leven een eenmalig gebeuren is.

Van iemands lichaam blijf je af, tenzij je toestemming hebt.


Zonder uitzondering.
P.uncia's avatar
| #141053 | 16-06-2011 22:02 | Oranje Revolte
wat zwart hierboven aanhaalt :
Wie maken zich eraan schuldig?

als er [ gesystematiseerd ] geweld en ongelijkheid in het spel is, wordt verkrachten een gewoon verschijnsel.

ik ben wel heel blij te lezen , dat er mensen zijn die zo gewetensvol denken.
heb nooit begrepen hoe je kunt leven ten koste van anderen .
vooropgesteld dat je gewoon te eten hebt, natuurlijk.
Oranje Revolte's avatar
| #141055 | 16-06-2011 22:08 | P.uncia
ik ben wel heel blij te lezen , dat er mensen zijn die zo gewetensvol denken.


Karma is a bitch, je kunt niet straffeloos de wetten van evenwicht overtreden.
P.uncia's avatar
| #141058 | 16-06-2011 22:12 | zwart
@P.uncia. Ik vind uw uitspraak helemaal geen glad ijs, meer natuur ijs. Zoals zo veel mensen denken en vinden dat een verkrachting een moord op iemand's eigenwaarde is zo denken ook heel veel mensen dat je die daad met de dood zou moeten bestraffen.
Ik denk daar wel zo over, maar ben heel blij dat er verstandigere mensen die doodstraf afgeschaft hebben.

Maar ook met, of zonder die dreiging van de doodstraf verandert er niks als niet meer mannen zoals u respect gaan opbrengen voor vrouwen en dat overal en altijd uitdragen.

Voor vrouwen is de dreiging om door mannelijk geweld overmeesterd te worden altijd en overal aanwezig. Maar het leven is al een stuk aangenamer en veiliger als er meer en meer mannen de vrouwen beschermen en geweld tegen hen overal en altijd veroordelen.
zwart's avatar
| #141088 | 17-06-2011 07:44 | Oranje Revolte
ja, het blijft een minpunt van de evolutie dat de mens niet van nature naar de bron van in-uit-door-boven-onder-over-overstromende sexualiteit van de binnenkant geleid wordt, maar in plaats daarvan blijft steken op de buitenkant-sexualiteit van wrijven op lokaal niveau met één orgaan.

er zou dan van nature een andere leefwereld gecreëerd worden.
Oranje Revolte's avatar
| #141192 | 17-06-2011 12:24 | zwart
Wat een wereldwijde revolutie zou het ontketenen als er 400 duizend mannen per jaar verkracht zouden worden.
Ja....niet door vrouwen, dat zouden ze wel willen.
Nee door oersterke lelijke uit de bek stinkende groepen kerels die er eerst flink op los slaan en dan van je kont een bloedbaan maken.

Daar heb je niet eens 400 duizend per jaar voor nodig.
Een paar honderd is wel genoeg.
Totale chaos, revolutie, opstand tegen het gezag, de roep om de daders op te hangen.
Ik zie het helemaal voor mij...

Maar helaas, het gaat over vrouwen en mannen vinden dat ze daar niks mee te maken hebben. Emotioneel en sociaal geen binding mee.
zwart's avatar
| #141195 | 17-06-2011 12:30 | Oranje Revolte
Nee door oersterke lelijke uit de bek stinkende groepen kerels die er eerst flink op los slaan en dan van je kont een bloedbaan maken.


hmm, ik zou zeggen : go
Oranje Revolte's avatar
| #141201 | 17-06-2011 12:35 | zwart
@oranjeburger. LOL Nu meteen? Ik ken er genoeg. hihi.
Misschien wordt het dan voor ons wat veiliger op straat.
zwart's avatar
| #141205 | 17-06-2011 12:38 | Antares
@zwart
Ja ja, vrouwen zouden het beter doen, zijn meer begripvol, werken beter samen,

En dan komt de wraaklust om de hoek .....
Antares's avatar
| #141211 | 17-06-2011 12:48 | zwart
@antares. Heeft u al gezien en gelezen waar het hier over gaat?
En snapt u dat het vergelijk dat wij maken nou juist alleen maar bedoeld is om de ongelijke verhoudingen weer te geven?
Dat heeft dus niets met wraak te maken.
Dat maakt u er van.

Maar je moet bij die macho's hier wel met grof geschut komen willen ze überhaupt nadenken over de aangedragen argumenten.
En beschermingsdrift, constateer ik weer, zit er niet bij.

Een beetje zielig doen over het gekwetste ego en die blessure dan belangrijk genoeg vinden om mee te scoren. Daar moet u gewoon niet aan meedoen en opkomen voor al die tot in de lengte van dagen getraumatiseerde medemens: de verkrachte vrouw.
zwart's avatar
| #141226 | 17-06-2011 13:07 | Antares
Maar je moet bij die macho's hier wel met grof geschut komen willen ze überhaupt nadenken over de aangedragen argumenten.

O pardon, ik dacht dat ik op Zaplog zat.

Daar moet u gewoon niet aan meedoen en opkomen voor al die tot in de lengte van dagen getraumatiseerde medemens: de verkrachte vrouw.

Kijk, dat snap ik wel maar we zijn nu niet in Congo. Ik zou daar graag iets aan willen veranderen, en waarschijnlijk nog meer mensen, maar het probleem is juist dat iedereen zich al in het conflict is gaan mengen terwijl niemand weet wat er moet gebeuren. Meer dan medelijden zit er van mijn kant niet in, dat is nu eenmaal zo. Er zijn geen barricades waar ik op kan springen en dat weet jij net zo goed als ik. Het wordt zo wel erg gemakkelijk om mannen de schuld te geven van iets waar jezelf net zo min iets tegen onderneemt behalve dat je je er anders over uitlaat. Daar hebben ze ook echt iets aan in Congo, dat zal die mannen leren! (maar niet heus)
Antares's avatar
| #141233 | 17-06-2011 13:16 | Oranje Revolte
ik herhaal : zwart spreekt over wereldwijde gelijkheid en attitudeverandering.

Misschien toch eens hier naar kijken :
Mensen waarbij de frontale cortex dominant is zullen zich aan het principe van karma houden, "Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet".
Oranje Revolte's avatar
| #141236 | 17-06-2011 13:18 | zwart
@antares. Ik snap uw insteek.
Maar ik denk dat het niet goed is nu in herhaling te vervallen, dus ik nodig u uit om het hele topic nog eens goed te lezen.
Misschien heeft u gemist waarom ik aan mannen in het algemeen vraag beter hun best te doen in het bestrijden van geweld tegen vrouwen en kinderen.
Mannen zijn nu eenmaal fysiek sterker en bezetten bijna alle baantjes waar macht uitgeoefend wordt.

Dat emanciperen kunt u al gewoon in uw eigen omgeving doen.

Overigens wat betreft dit topic.
Het is iets waar inderdaad in dat land ogenschijnlijk niets tegen gedaan kan worden.
Maar ik voer aan dat het al zou helpen als de mannen op de wereld zich meer gaan inspannen om vrouwen gelijkwaardig te behandelen. Het moet van binnenuit komen!
zwart's avatar
| #188609 | 02-10-2012 09:34 | DOS.
Ik ben het met P.Uncia eens dat mensen die aan kinderen zitten (zoals Robert M) of vrouwen verkrachten direct een kogel door hun hoofd moeten krijgen. Wel moet er 100% bewijslast zijn voor executies.

Gedrag wat je echt niet tolereert kan je alleen uitroeien door (near) zero tolerance.

Een gevangenisstrafje zal dit gedrag niet uiroeien en na de door onze belastingcenten a E100.000 / jaar betaalde gevangenisstraf, dus 1 miljoen na 10 jaar, krijg je een grotere gek terug in de maatschappij. Welke naieve gek kan er nu beweren dat Robert M. een 2e kans moet krijgen ?
DOS.'s avatar
aanmelden / inloggen