Door VOER, Op woe 30 jan 2008 13:19, 15 reacties, citaat / intro / linkdump

Al-Zawahiri’s gordijnen


Via Judicial-Inc worden we attent gemaakt op de wel erg typische gordijnen van Ayman al-Zawahiri, Al-Qaida's 2e man. In een videoboodschap uit april 2006, getiteld: "een bericht aan het volk van Pakistan", zijn ze op de achtergrond zichtbaar. Let vooral op dat motiefje... Komt me toch vaag ergens bekend van voor. ...
Annotaties:
| #12075 | 30-01-2008 13:41 | ron1872
Zespuntige sterren bedoel je?
ron1872's avatar
| #12077 | 30-01-2008 13:52 | Crest
Ik blijf het link vinden die judicial-inc,

geen idee wie erachter zit.

Het zouden Zio's kunnen zijn die doen aan partial disclosure om zo tzt te misleiden.

info of disinfo ik weet het niet
Crest's avatar
| #12080 | 30-01-2008 14:27 | VOER
Inderdaad, drie rijen Davidsterren. En als ik heel goed kijk lijken eronder en erboven wel haast regeltjes hebreeuws te staan...? Of zou dat toch iets anders zijn?

Wat betreft de mogelijke disinfo van judicial-inc maak ik me niet zo druk. Wat mij betreft is het gewoon iemand op het internet die de dotjes probeert te connecten. Soms gebeurt dat echter wel op een wat harde en ongelukkige manier met matige bronnen. Maar zoals hier valt er wat mij betreft weinig aan af te dingen. Dat plaatje komt rechtstreeks van CNN.
VOER's avatar
| #12082 | 30-01-2008 14:52 | censuur
jammer dat ik het filmpje op de site niet kan openen... maar op de foto ziet het er al bizar tegensrtijdig uit...
censuur's avatar
| #12083 | 30-01-2008 15:00 | ron1872
Kan me vergissen, maar volgens mij heeft een Davidster vijf punten en geen zes, vandaar ook mijn eerste reaktie.
ron1872's avatar
| #12084 | 30-01-2008 15:02 | ron1872
Damn, zit ik even desinfo te plaatsen:

davidster.jpg
ron1872's avatar
| #12085 | 30-01-2008 15:11 | freedomfiles
"Inderdaad, drie rijen Davidsterren. En als ik heel goed kijk lijken eronder en erboven wel haast regeltjes hebreeuws te staan...? Of zou dat toch iets anders zijn?"

Ik zie er helemaal geen letters boven of onder staan, gewoon een randje met versiering, that's all.
freedomfiles's avatar
| #12087 | 30-01-2008 15:44 | VOER
Ehmm, bij nader inzien. Davidsterren, ik twijfel... 8-/
0_21_042806_AlZawahiri2.jpg
VOER's avatar
| #12088 | 30-01-2008 15:54 | censuur
is er niet een screenshot te maken van de livebeelden van CNN?
dan is het beeld volgens mij iets groter, en daardoor ook duidelijker...

iemand?
censuur's avatar
| #12097 | 30-01-2008 16:55 | ron1872
@censuur

Plak deze maar in je browser:

storyzawahirigm8.jpg

Of het nou een Davidster is of niet, ik twijfel in ieder geval.
ron1872's avatar
| #12101 | 30-01-2008 17:14 | censuur
tnx ron!

het is lastig te zien, maar het blijft een frappante "spot".
het figuur heeft wel de schijn van een davidster.. en ik moet zeggen... als ik grodijnen koop, dan moet er ook geen figuurtje op staan dat enigszins lijkt op een hakenkruis... daar had A-Z ook wel ff naar mogen kijken dunkt me.
censuur's avatar
| #12195 | 31-01-2008 16:20 | freedomfiles
Hier nog wat meer achtergrond m.b.t. die ster, en het gebruik in de verschillende godsdiensten :
http://www.mfa.gov.il/MFA/MFAArchive/1990_1999/1999/2/King%20Solomon-s%20Seal
freedomfiles's avatar
| #12198 | 31-01-2008 16:35 | VOER
Het blijft een interessant fenomeen. Ergens stond me wel bij dat die ster ook voor moslims een bepaalde religieuze betekenis heeft, maar hoe precies... Zo dus als we op wiki afgaan:

"In various places in the Qur'an, it is written that David and Solomon were prophets and kings and therefore they are revered figures by Muslims. The Islamic Turkish beyliks of the Karamanid and Candaroglu dynasties used the star on their flag. Even today, the star can be found in mosques and on other Arabic and Islamic artifacts."

Dan blijf ik het toch vreemd vinden dat die ster op een al-qaeda gordijntje te vinden is. Tenzij (ik denk even hardop...) het occulte ook een rol speelt bij dit alles?
VOER's avatar
aanmelden / inloggen