Door Don Qiujote, Op din 30 apr 2013 20:57, 13 reacties, citaat / intro / linkdump

Bagram CGI vliegtuigcrash

RT trapt hier gewoon in...
...
Annotaties:
06-08-2013 04:52 | heel lift
Bagram CGI vliegtuigcrash #zaplog
| #199208 | 30-04-2013 23:56 | Patman
Hoe kom je erbij dat dit CGI is? Omdat jij het er zo uit vindt zien?
Patman's avatar
| #199209 | 01-05-2013 01:33 | Don Qiujote
Sommige dingen kunnen niet Patman en dit is daar een van.
-Een piloot komt nooit in die situatie.
-Als er een 747 voor me neerploft dan hoor je dat niet zoals op het filmpje waar het geluid overigens heel hard staat.
-De Boeing verdwijnt in de grond.
-Gitzwarte rookwolken zeggen me dat iets anders is onploft en brand.
Cgi-onderzoek zal laten zien dat het vliegtuigje erin is geplakt.

Wat zegt jouw dat dit echt gebeurt is?Moeten we maar aannemen wat de MSM ons laten ZIEN.Of kan ik ,omdat ik voorlopig alleen nog de beelden heb gezien en op mijn instinct afga,een alternatiefe onconventionele interpretatie geven van het nieuws?
Don Qiujote's avatar
| #199212 | 01-05-2013 06:17 | Patman
En waarom zou iemand dit dan in scene willen zetten?
Patman's avatar
| #199214 | 01-05-2013 09:15 | BakedPears
Says it happened monday, Video time stamp says Jan 2 or Feb 1
| #199224 | 01-05-2013 14:53 | Patman
Volgens mij is dit gewoon een kei-echte mid-air stall. Wist niet dat het er zo uit zag, nu wel.
Patman's avatar
| #199225 | 01-05-2013 15:04 | Don Qiujote
Ik weet het niet Patman.
Ik kan er zo wat uit mijn mouw schudden.
Zgn "contractors"vernielen hun eigen apparatuur om nieuwe aanvoer te garanderen.
Ik heb veel geks gezien maar dit slaat alles.Ik blijf deze opzienbarende gebeurtenis volgen.
Don Qiujote's avatar
| #199227 | 01-05-2013 15:30 | Paul2
Lading verschuiven icm stall worden beide genoemd

http://www.theatlantic.com/technology/archive/2013/04/about-that-terrifying-bagram-crash-video/275452/

Comments elders
''Word on the ground from Air Force cargo loaders (2T2's) is that these aircraft were loaded only by contractors and that this aircraft had palletized Stryker vehicles tied down with straps. Anyone who has ever loaded cargo aircraft knows that is a huge "no no!" That vehicle is upwards of 35K lbs. Multiple chains would be needed for each vehicle and would be best served chained to the floor. All it takes is one of the vehicles to break free from its restraint and a chain reaction would occur causing all of the cargo to shift to the rear and thus causing the nose to shift up and then stall. Tragic situation!''


I'm a retired airline captain and I would assume from the video that a cargo shift, with a resultant shift in the CG aftward, will be found to be the cause. In an operation like that the crew has to rely on a lot of other people to do their job properly, especially loadmasters. It would appear someone didn't do their job this day and the crew paid for it.


As I professional pilot, I sincerely doubt if weather was the problem after viewing the video. More likely the answer is "five military vehicles". They would normally be secured of course to prevent load shifting, but mistakes are made and even when they are not, things break. What you see in the video is exactly what you would see if there had been a tremendous weight shift toward the rear of the aircraft. The nose would suddenly rise up, and the angle of attack would cause an aerodynamic stall. If that happened at a high enough altitude, recovery would have been possible. But at that altitude it's "Game Over".



The cargo flight N8-102 crew were heard on VHF air-band frequency reporting that some of the load of five heavy military vehicles weighing more than 70 tons in the cargo hold had shifted and the National Air Cargo Boeing 747-400 stalled. National Air Cargo Boeing 747-400 crashed and erupted into flames on impact.

http://www.nycaviation.com/2013/04/national-air-cargo-747-crash-at-bagram-afghanistan/#.UYEkIb07iSo
| #199228 | 01-05-2013 15:33 | Marcus
Bij het zien van het filmpje dacht ik waarom krijgt de piloot de neus niet naar beneden?
Richting staart schuifende lading zou dat goed kunnen verklaren.
Marcus's avatar
| #199231 | 01-05-2013 17:16 | hakkietakkie
@don quijote: zou je kunnen uitleggen wat ik zie op de link die je hebt geplaatst naar 'fotoforensics'? Ik weet dat er op de site naar de tutorial wordt verwezen maar toch...
hakkietakkie's avatar
| #199232 | 01-05-2013 17:23 | Manus
En wat hebben we hier nu van geleerd?
Juist, altijd auto op de handrem zetten!
Manus's avatar
aanmelden / inloggen