Door community (initieel sigmund), Op zon 24 okt 2010 10:00, 40 reacties,    

Beelden van Palestina van voor 1948 weerspreken de propaganda



Een van de bekendste zionistische propaganda-slogans en een rechtvaardiging voor het stichten van de staat Israel is: "Een volk zonder land, voor een land zonder volk". Daarnaast hoor je zionisten graag opscheppen over hoe zij een woestijn hebben omgetoverd in een groene oase en dat er nauwelijks oorspronkelijke bewoners woonden in die 'woestijn'.

De video bevat beelden van verschillende Palestijnse steden tijdens de jaren 1920 en 1930, vóór de oprichting van de zionistische staat in 1948, die een heel ander beeld tonen. Een beeld, dat de wereld nooit ziet en waar we nooit over (mogen) horen:



En dit zijn quotes van de zionisten zelf, die aantonen, hoe ver die propaganda afstaat van de werkelijkheid:

"Jewish villages were built in the place of Arab villages. You do not even know the names of these Arab villages, and I do not blame you because geography books no longer exist. Not only do the books not exist, the Arab villages are not there either. Nahlal arose in the place of Mahlul; Kibbutz Gvat in the place of Jibta; Kibbutz Sarid in the place of Huneifis; and Kefar Yehushua in the place of Tal al-Shuman. There is not a single place built in this country that did not have a former Arab population." Moshe Dayan, April 1969.

"Let us not ignore the truth among ourselves ... politically we are the aggressors and they defend themselves... The country is theirs, because they inhabit it, whereas we want to come here and settle down, and in their view we want to take away from them their country." David Ben Gurion 1938.

"We walked outside, Ben-Gurion accompanying us. Allon repeated his question, What is to be done with the Palestinian population?' Ben-Gurion waved his hand in a gesture which said 'Drive them out!" Yitzhak Rabin 23 October 1979.

"It is the duty of Israeli leaders to explain to public opinion, clearly and courageously, a certain number of facts that are forgotten with time. The first of these is that there is no Zionism, colonialization, or Jewish State without the eviction of the Arabs and the expropriation of their lands." Ariel Sharon 1998.

"Everybody has to move, run and grab as many (Palestinian) hilltops as they can to enlarge the (Jewish) settlements because everything we take now will stay ours...Everything we don't grab will go to them." Ariel Sharon 1998.

En hier een lezing hierover van Israelische historici, die buiten de zionistische "bubbel' leven:

Annotaties:
| #114404 | 24-10-2010 16:36 | Likoed Nederland
Zullen we het bij de fouten houden?

In 1937 constateerde een Britse (bepaald niet pro-Joodse) onderzoekscommissie, in het Peel rapport (voor iedereen na te lezen:
1. "Veel van het land waar nu sinaasappelboomgaarden staan, waren zandduinen of moeras toen het het werd aangekocht. Er is geen bewijs dat de toenmalige eigenaren over de benodigde kennis of middelen beschikten om het land zelf te ontwikkelen."

2. "Elk jaar wordt het contrast groter tussen de moderne en goed georganiseerde Joodse gemeenschap en de ouderwetse Arabische wereld. Dit blijkt overal, wellicht het meest op cultureel gebied."

Ook blijkt uit het rapport dat de economische ontwikkeling door de Joodse immigratie - en de goede voorzieningen die de Joden meebrachten, zoals op medisch gebied - ook een
grote Arabische immigratie aantrok. Gemengde Joods/Arabische steden bloeiden. Tussen de volkstellingen van 1922 en 1931 groeide de Arabische bevolking van Jeruzalem met 37%, van Jaffa met 62% en van Haifa zelfs met 86% ! Steden met vrijwel alleen Arabische inwoners bleven ongeveer gelijk (Hebron en Nabloes plus 7%) of krompen zelfs (Gaza min 2%).

Overigens was de Peel commissie ook de eerste die een tweestatenoplossing voorstelde. De Joden zouden een kleine Joodse staat krijgen.
De Peel Commissie concludeerde al in 1937 dat dit de enige logische oplossing van de tegenstrijdige aspiraties van de Joden en Arabieren was.
Maar de Arabieren wezen het plan af. De Arabieren hadden
daarvoor twee argumenten:
- Het was onzinnig om een aparte staat Palestina te creeeren. Het gebied was eeuwenlang deel geweest van een Arabische natie die vanuit Damascus bestuurd werd. Het zou dus weer aan Syrie moeten worden toegevoegd, als Zuid-Syrie.
- Het was vanuit de Islamitische leer onmogelijk om ook maar een centimeter gebied als Joods te erkennen.
Likoed Nederland's avatar
| #114434 | 24-10-2010 21:49 | Mpower
@Likoedje,Zullen we het bij de feiten houden? De moderne Israel is gebouwd door geld dat niet uit de zak van Israeliers kwamen, Maar door het uitpersen van Europa door Israel! En door het feit dat Israel nog steeds elke dag $6miljoen ontvangt van de US Jammer dat veel Amerikanen dit feitje niet weten!
| #114443 | 25-10-2010 07:10 | DOS
En toch een knap staaltje ontkenningstechniek van Likoed. Er stond laatst een artikel in de NRC. Mensen die onzeker zijn van hun zaak, gaan juist extra actief proberen mensen voor deze zaak te winnen.
DOS's avatar
| #114444 | 25-10-2010 07:16 | DOS
Likoed, ik had het meer gewaardeerd als je eerlijk zou zeggen: "Ok, we hebben het geannexeerd en we moorden er nog dagelijks, de wet van de sterkste is echter geldig en wij zijn nu sterker. Verder zijn de levens van goyim ons niets waard" Bron 1 Bron 2. Bron 2 is wel van vreemde lui afkomstig maar verandert de feiten niet.
DOS's avatar
| #114492 | 25-10-2010 20:27 | zwart
@Likoed. Komt hier alleen om de boel op te hitsen. Beetje sarren en zuigen.

De indianen zijn in America uitgemoord en verdreven van hun jachtvelden naar vrij zones waar geen blanke wil wonen.
Omdat de nieuwe bewoners sterker waren en met wetten kwamen, die plotseling voor iedereen golden.
Niet de indiaanse regels en gewoontes, nee, de Europese wetten.
Zo werd grond, dat in vrijheid gedeeld werd door indianenstammen, gestolen.

De aboriginals zijn in Australië verdreven door de misdadigers uit Europa. Ze zijn verdreven naar plekken waar geen blanke wil wonen.
Omdat de nieuwe bewoners sterker waren en met wetten kwamen, die plotseling voor iedereen golden.
Niet de aboriginal regels en gewoontes, nee, de Europese wetten.
Zo werd grond, dat in vrijheid gedeeld werd door aboriginals, gestolen.

De Palestijnen in het door de joden gekochte gebied, hadden geen land eigendomswetten nodig. Ze gebruikte het land en deelde het met elkaar. Ze zijn verdreven door Joden, die veel sterker waren en met wetten kwamen, die plotseling voor iedereen golden.
Zo werd grond, dat in vrijheid gedeeld werd door Palestijnen, gestolen.

Het Westen was blij dat ze van die Joden af waren.
De Joden namen de technische kennis uit het Westen mee.
Wat is er nou knap aan om van een woestijn een oase te maken met Westerse technieken en met zakken vol geld?

Likoed moet zich letterlijk dood schamen voor haar superioriteits houding tegenover de bewoners die de Joden aantroffen in het gebied.
Uw punt 1) en 2) zijn bij mij misselijk makende voorbeelden hoe je technisch en militair overwicht blijkbaar kunt vertalen in minderwaardigheid van anderen.

Walg
zwart's avatar
| #114505 | 25-10-2010 21:48 | Antares
@Likoed

Ook blijkt uit het rapport dat de economische ontwikkeling door de Joodse immigratie - en de goede voorzieningen die de Joden meebrachten, zoals op medisch gebied - ook een grote Arabische immigratie aantrok.


De Britten investeerden in hun mandaatgebied waardoor werkgelegenheid is toegenomen. Immigratie is overigens een groot woord voor arabieren die verhuisden binnen één gebied.

Tussen de volkstellingen van 1922 en 1931 groeide de Arabische bevolking van Jeruzalem met 37%, van Jaffa met 62% en van Haifa zelfs met 86% ! Steden met vrijwel alleen Arabische inwoners bleven ongeveer gelijk (Hebron en Nabloes plus 7%) of krompen zelfs (Gaza min 2%).


In Haifa werd door de Britten een haven aangelegd, Jaffa is eveneens een havenstad. Men kwam als vliegen af op Britse stront, niet op Joodse stront. Jerusalem heeft altijd, op het centrum na, een voornamelijk arabische bevolking gehad. Veel mensen keerden terug die er eerder hadden gewoond en/of er nog familie hadden wonen.
Antares's avatar
| #114551 | 26-10-2010 10:35 | Likoed Nederland
@zwart

"Wat is er nou knap aan om van een woestijn een oase te maken met Westerse technieken en met zakken vol geld?"

Nou, de Arabieren blijken dat met hun oliedollars toch niet te kunnen.

En Israel is niet afhankelijk van het buitenland. Het maakt een enorme economische groei door op eigen kracht, wat voorbeelden:
• Israël is wereldleider in een aantal wetenschappelijke en technische middelen, dat is 63% meer dan de Verenigde Staten. Het heeft ook het hoogste aantal artsen en ingenieurs per hoofd van de bevolking.
• Israëlische instellingen voor wetenschappelijk onderzoek staan derde in de wereld.
• Israël staat tweede op het gebied van de ruimtewetenschappen.
• Israël produceert het derde grootste aantal wetenschappelijke onderzoeksresultaten (documenten) per inwoner, en het hoogste omtrent stamcellen.
• In de Verenigde Staten zijn er meer octrooien geregistreerd afkomstig uit Israël dan uit Rusland, India en China samen (op totale bevolking van 2,5 miljard euro). Israël is wereldleider in octrooien op het gebied van medische apparatuur.
• Israëlische bedrijven zijn de uitvinders van het systeem van druppelirrigatie, ontdekten het meest gebruikte medicijn in de wereld voor de bestrijding van multiple sclerose, hebben de chip technologie ontworpen Pentium NMXVan Pentium 4 en microprocessors Centrino in het leven geroepen, het instant messaging ( ICQ)
* Israëlische koeien produceren meer melk per koe koeien dan in enig ander land in de wereld!
• Israël investeert 110 US dollars per persoon per jaar in wetenschappelijk onderzoek. De Arabische landen 2 US dollar per persoon per jaar.
• Israël heeft 6 universiteiten in de top 300, de Arabische landen hebben geen universiteiten in de top 400.
• In de Arabische wereld kan 50% van de vrouwen niet lezen of schrijven.
• Israël heeft per hoofd het hoogste aantal ingenieurs en wetenschapsmensen, dat zijn er 145 per 10.000.
• Israël behoort bij de 7 toplanden, wat betreft het aantal patenten.
• Israël heeft het hoogste aantal afgestudeerden van de wereld, de Arabische landen het laagste aantal.
Likoed Nederland's avatar
| #114552 | 26-10-2010 10:39 | Likoed Nederland
@Antares

"De Britten investeerden in hun mandaatgebied."
Inderdaad, de hoge belastinginkomsten van de Joden maakte dat mogelijk.

"Overigens een groot woord voor arabieren die verhuisden binnen één gebied."
Het Peel rapport constateert ook een grote Arabische immigratie van buiten het gebied. Anders is de snelle Arabische bevolkingstoename ook niet te verklaren.

"Veel mensen keerden terug die er eerder hadden gewoond en/of er nog familie hadden wonen."
Maar dat had dus niets te maken met het feit dat de Joden het land in ontwikkeling namen......
Likoed Nederland's avatar
| #114556 | 26-10-2010 11:16 | Paul2

Likoed moet zich letterlijk dood schamen voor haar superioriteits houding tegenover de bewoners die de Joden aantroffen in het gebied.
Uw punt 1) en 2) zijn bij mij misselijk makende voorbeelden hoe je technisch en militair overwicht blijkbaar kunt vertalen in minderwaardigheid van anderen.

Walg


Right
1. "Veel van het land waar nu sinaasappelboomgaarden staan, waren zandduinen of moeras toen het het werd aangekocht. Er is geen bewijs dat de toenmalige eigenaren over de benodigde kennis of middelen beschikten om het land zelf te ontwikkelen."

En dus dienen wij te lezen "' hetgeen ons het recht gaf het daar over te nemen''
Logica Zuid-Afrika in het jaar 1900 of daaromtrent.

- Het was vanuit de Islamitische leer onmogelijk om ook maar een centimeter gebied als Joods te erkennen.

@ Likoed Nederland

Vanuit de Joodse leer geldt het zelfde tav arabieren .
Begin zei het zelf .
Judea en Samaria bezet?Hoe kun je nou iets bezetten al van je is.

Uiteraard ook hier gebaseerd op de religieuze boeken.

Als LikoedNederland al zijn hasbara-energie is zou stoppen in een streven naar een goede verstandhouding met de "andere kant'' zou er al veel gewonnen zijn ,maar goed ,racisten luisteren slecht naar anderen .
| #114570 | 26-10-2010 12:55 | Antares
@LN

Antares: "De Britten investeerden in hun mandaatgebied."
LN: Inderdaad, de hoge belastinginkomsten van de Joden maakte dat mogelijk.


De Britten investeerden omdat ze hadden beloofd het Zionisme te zullen steunen.

Antares: "Overigens een groot woord voor arabieren die verhuisden binnen één gebied."
LN: Het Peel rapport constateert ook een grote Arabische immigratie van buiten het gebied. Anders is de snelle Arabische bevolkingstoename ook niet te verklaren.


Het Peel-rapport baseert zich kennelijk op de Britse administratie die in 1922 nog zeer onvolledig was waardoor de toename te hoog wordt ingeschat.

Antares: "Veel mensen keerden terug die er eerder hadden gewoond en/of er nog familie hadden wonen."
LN: Maar dat had dus niets te maken met het feit dat de Joden het land in ontwikkeling namen......


Inderdaad, het gaat bij terugkeer om de vraag wie de meeste banden heeft met het gebied en waar ze vandaan komen, en niet wie het meeste geld opbrengt.
Antares's avatar
| #114573 | 26-10-2010 15:25 | Rogier
Eind 1800's stuurde de Rothschilds al de eerste joden naar Palestina voor de voorbereiding te treffen zoals aanleggen wegen, landbouwgrond voorbereiden etc.
Rogier's avatar
| #114674 | 27-10-2010 18:14 | Paul2
• Israël investeert 110 US dollars per persoon per jaar in wetenschappelijk onderzoek. De Arabische landen 2 US dollar per persoon per jaar.
• Israël heeft 6 universiteiten in de top 300, de Arabische landen hebben geen universiteiten in de top 400.
• In de Arabische wereld kan 50% van de vrouwen niet lezen of schrijven.
• Israël heeft per hoofd het hoogste aantal ingenieurs en wetenschapsmensen, dat zijn er 145 per 10.000.
• Israël behoort bij de 7 toplanden, wat betreft het aantal patenten.
• Israël heeft het hoogste aantal afgestudeerden van de wereld, de Arabische landen het laagste aantal.


Wat een bijzondere mensen toch LikoedNederland.

Blijkbaar geldt dit ronkende verhaal over her superintellectuele gehalte slechts voor een deel van de samenleving.

Haaretz- -Israel ranks among the most corrupt countries in the Western world, according to a study released by the International Transparency Organization on Tuesday.

Out of 178 countries - 1 being least corrupt - Israel was listed at number 30. But when compared to other member states of the Organization for Economic Co-operation and Development, Israel fared much worse..

Israel received a score of 6.1 out of 10 in the Corruption Perceptions Index (CPI), which ranks countries according to the perception of corruption in the public sector.

That score positions Israel in the 22nd place out of 33 members of the OECD.

In May 2010, the OECD unanimously voted in favor of accepting Israel as a member of the group. However, Israel is the organization's poorest member, with the widest social gaps.

Israel's CPI score has not significantly improved since 2007. In 1997, Israel received a relatively high score of 7.9 ranking number 15 in the world, but has deteriorated considerably since then.
"As opposed to Israel, other countries are improving, and that is a problem," said Transparency International Israel CEO Galia Sagi on Tuesday.

http://www.haaretz.com/news/national/israel-ranks-among-western-world-s-most-corrupt-countries-1.321251

However, Israel is the organization's poorest member, with the widest social gaps.
Meestal is de humaniteit van een samenleving af te lezen aan de manier hoe men met de zwakkeren omgaat.....
| #114703 | 27-10-2010 21:29 | zwart
@Likud.nl Ik loop ineens over van warme bewondering voor de intelligentie waarmee u uw superioriteit ten opzichte van alle ander achterlijke wezens op deze wereld duidelijk met eigen cijfers onderbouwd.
* sta nu even een emmertje vol te kotsen *

Alstublieft straf mij niet voor mijn wetenschappelijk beperkte vermogen om u te begrijpen.

Ik begrijp bijvoorbeeld niet dat, in zowat alles super Joden, Arabische mensen hun waterbronnen afpakken.

Ik begrijp niets van dat nederzettingen beleid. Ondanks dat u dat al aan mij heeft uitgelegd. Die arabieren zijn immers een soort van kruipende en brabbelende ondermensen.
Maar ze zouden toch gewoon in hun eigen schamele woninkjes kunnen blijven wonen?

Ik begrijp eerlijk gezegd geen snars van dat verhaal dat het een heldendaad is als je als beste commando's van de wereld, en dat zijn ze, een boot entert in internationale wateren, dat je dan als team dat gevaarlijke volk op die boot alleen maar kunt uitschakelen door er 308 kogels op af te vuren.
Oh, ik ben slechts 2e dan zwarte band in iets van krijgskunst, maar ik kan met gemak 3 volwassen kerels met blote handen uitschakelen zonder ze te doden, ook als ze met iets van een stoel op mij afkomen.
Moest ik nou persé een wapen gebruiken, dan zou een wapenstok voldoende zijn voor het uitschakelen van 5 man.
Met een mes worden het er al tien.
Met een vuurwapen, richtend op de benen, worden dat er makkelijk 100. Nog steeds allemaal in leven.
Dus, superioriteit Likud, ik denk dat ik te dom ben om het te snappen dat deze zeer goed getrainde zwaar bewapende commando's zoveel mensen hebben gedood.
Ik denk dat het wellicht aan mijn aandacht is ontsnapt dat er een zwaar bewapend leger van Arabische commando's op die boot zat.

* ruim nu mijn emmertje op *
zwart's avatar
| #114753 | 28-10-2010 10:46 | Likoed Nederland
@Antares

Wij hebben nooit beweerd dat Israel perfect is. Wel dat Israel het veel beter doet dan de media doen lijken, door altijd het negatieve te berichten.
En dan met name op wetenschappelijk en medisch gebied, daar is het een gidsland.

Een voorbeeld, op medisch gebied: de Israelische levensverwachting is de laatste decennia omhoog geschoten. Die van Arabieren in Israel is nu hoger dan die van Arabieren in Europa!
Hij is zelfs hoger dan de gemiddelde Amerikaan.
Likoed Nederland's avatar
| #114754 | 28-10-2010 10:50 | Likoed Nederland
@zwart

Een veertigtal mensen droomt er al jaren van om martelaar te worden door te vechten tegen de Joden. Negen van die zelfmoordterroristen zijn geslaagd in hun missie en genieten nu dus van de beloofde 648 maagden (72 per persoon) in het Islamitisch paradijs.

Elsevier, 2 juni 2010:
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Buitenland/267221/Activisten-Gazaschepen-wilden-sterven-als-martelaar.htm

"Minstens drie Turkse mannen die meevoeren op het konvooi dat de confrontatie zocht met het Israelische leger, wilden sterven als martelaar. Ook andere opvarenden wilden liever dood dan Gaza bereiken.

Dat hebben nabestaanden woensdag tegen Turkse krant Vatan gezegd.

Een was een 39-jarige man uit Turks Koerdistan, die studeerde aan de islamitische universiteit al-Azhar in het Egyptische Cairo.
"Hij wilde al jaren naar Palestina," zegt zijn vrouw. "En hij bad constant om martelaar te worden."

Een ander slachtoffer was aanhanger van een extremistische islamitische politieke partij. De derde dode werkte voor de hulporganisatie IHH, die ervan verdacht wordt banden te onderhouden met terreurnetwerk Al-Qaida. Ook een vierde Turk die omkwam bij de aanval, zou bij IHH betrokken zijn geweest.

Het lijkt erop dat veel actievoerders andere doelen hadden dan het 'helpen van Palestijnen in Gaza' (zie video). Zo zegt een islamitische vrouw tegen een journalist aan boord:
"We zien twee prachtige uitkomsten tegemoet: of we bereiken Gaza, of we sterven als martelaar."

Tevens werden er aan boord antisemitische liederen gezongen, waarin de intifada's tegen Israel worden verheerlijkt."
Likoed Nederland's avatar
| #114758 | 28-10-2010 11:04 | zwart
@Likud. Dus die zelfmoord terroristen, die makkelijk levend uitgeschakeld konden worden door jullie superieure commando's werden op hun wenken bedient?

Jullie zijn echt ziek.

Dit is ook de laatste keer dat ik nog antwoord geef op Likud.
Likud heeft mij overtuigd dat Israël doodziek is en leidt aan verheerlijking van extreem geweld.
zwart's avatar
| #114778 | 28-10-2010 13:22 | Antares
@LN
De levensverwachting neemt toe op het moment dat de hygiëne verbetert, dat heeft weinig met medische ontwikkelingen te maken. De medische wetenschap maakt evenveel mensen ziek als dat ze geneest.

Het zou pas een prestatie zijn als het lukt om de Gazanen langer in leven te laten i.p.v. er fosforbommen op te gooien.

p.s. Goede ziekenhuizen kunnen niet verbloemen dat op Palestijnen terreur wordt uitgeoefend. Het één heeft eigenlijk in het geheel niets met het andere te maken, behalve dat Gazanen regelmatig worden geweerd, nadat in Gaza iedere behoorlijke voorziening met de grond gelijk werd gemaakt.

Je leest het goed. Je verdedigt pure fascisten.

Er kleeft bloed aan je handen en het begint nu ook al uit je mond te druipen.
Antares's avatar
| #114781 | 28-10-2010 13:36 | Likoed Nederland
@Antares

Inderdaad hangt de levensverwachting met meer zaken samen dan alleen de medische voorzieningen. Het bewijst dus juist dat de andere voorzieningen zoals sanitair ook goed zijn voor Arabieren.

Wij hebben meer goed nieuws voor u.

De levensstandaard in Gaza is relatief hoog, want er is geen gebied ter wereld dat zo veel buitenlandse hulp krijgt. De schoolkinderen hebben allemaal een laptop van de VN gekregen. Ruim 80% heeft een mobiele telefoon. De medische zorg is goed, bovendien gaan ruim 10.000 inwoners per jaar naar Israel voor specialistische medische behandeling. Ondanks het geweld is daardoor de levensverwachting er hoog voor een derde wereld gebied, bijna 74 jaar. Dat is beter dan in sommige landen van de EU, bijvoorbeeld Bulgarije of Estland.

Andere Arabieren worden steeds jaloerser op de inwoners van Gaza, zie op internet:
'The Syrian people needs freedom flotillas more': alles in Gaza is beter dan in Syrie.
'The Egyptian people pray to Allah to smite them with such a siege': Egypte zou ook wel zo een blokkade willen hebben, als dat zo een welvaart geeft.
Likoed Nederland's avatar
| #114783 | 28-10-2010 13:48 | Antares
@LN

Ik zou graag zelf de situatie in Gaza willen beoordelen om het met eigen ogen te kunnen aanschouwen.

Er zijn echter enkele problemen. De enige grensovergang die ik als 'vreemdeling' zou mogen gebruiken van Israël wordt regelmatig voor onbepaalde tijd afgesloten. Dit kan een reis tot een bijzonder dure aangelegenheid maken.

Ook heb ik foto's gezien van laptops die zijn doorzeefd met mitrailleurkogels. Mijn verwachting is dus dat, ondanks alle kosten die ik hiervoor zou moeten maken, bij vertrek mijn foto's worden geconfisceerd, gewist of zoekgemaakt.

Je kunt de wereld dus alles wijsmaken over een gebied dat min of meer van de buitenwereld is afgesloten.

De Gazanen hebben het er goed? Dat wil ik graag zelf controloren maar Israël houdt dat tegen.

Maar het is natuurlijk ook niet gemakkelijk om een concentratiekamp als humanitair paradijs af te beelden, dus ik snap ook wel dat Israël daar zo moeilijk over doet. Vanuit Dachau kreeg men ook alleen foto's van het orkest te zien.
Antares's avatar
| #114787 | 28-10-2010 14:11 | Likoed Nederland
@Antares

Gelukkig bestaan er camera's!

Zie op onze site: Media erkennen de misleiding over Gaza
http://www.likud.nl/persnl135.html

En dan doorklikken op 'Gaza unplugged'.

Overigens is Gaza afgesloten omdat:
- Egypte dat het personele verkeer zou afhandelen de grens gesloten houdt, omdat ze het niet eens is met de machtsgreep van Hamas.
- de Gazanen in meerderheid een verlopen paspoort hebben, omdat de Palestijnse Autoriteit (Westbank) uit pesterij naar Hamas die niet wil vernieuwen.
Likoed Nederland's avatar
| #114790 | 28-10-2010 15:04 | Antares
@LN

Ja, Likoed, die supermarkt. Eén supermarkt.

- Egypte dat het personele verkeer zou afhandelen de grens gesloten houdt, omdat ze het niet eens is met de machtsgreep van Hamas.


Gaza heeft vier zijden, waarvan er drie door Israël worden geblokkeerd. Toch zie je kans om Egypte te beschuldigen.

- de Gazanen in meerderheid een verlopen paspoort hebben, omdat de Palestijnse Autoriteit (Westbank) uit pesterij naar Hamas die niet wil vernieuwen.


Het probleem was dat ik er zelf niet naar binnen kan, dat staat nog los van het feit dat Gazanen niet naar buiten kunnen.

p.s. Als die paspoorten verlopen zijn, wie is dan degene die daaraan het recht lijkt te ontlenen om Gazanen geen doortocht te gunnen? Is een verlopen paspoort (buiten eigen schuld) een reden om een volk op te sluiten? Het is niet meer dan een flauw excuus. Ik heb jaren met een verlopen paspoort kunnen reizen, tot 9/11 aan toe.
Antares's avatar
| #114805 | 28-10-2010 16:53 | Paul2
Antares wat moeten we hier nog aan toevoegen
Een commissie van het Israëlische parlement heeft unaniem een wet goedgekeurd die onthaalcomité's van kleine gemeenschappen in Israël het recht geeft kandidaat-inwoners te weigeren indien zij niet voldoen aan specifieke criteria.

Een van de criteria is de 'geschiktheid voor het fundamentele uitzicht van de gemeente', schrijft de krant Haaretz. Dat houdt in dat kandidaten geweerd kunnen worden op basis van geslacht, religie en/of socio-economisch statuut.

Racistisch
Het voorstel wordt zal worden voorgelegd aan de plenaire Knesset (foto), maar kan nu al rekenen op fel verzet van de 'Arabisch-Israëlische' of Palestijnse parlementariërs. Die noemen het voorstel racistisch omdat de achterliggende gedachtegang is dat Israëlische gemeentes Palestijnenvrij worden. Talab al-Sana van de Verenigde Arabische Lijst vergeleek het ontwerp met rassenwetten in Europa tijdens de tweede wereldoorlog.


http://www.hln.be/hln/nl/1281/Israel-Palestina/article/detail/1175966/2010/10/28/Israelisch-wetsvoorstel-laat-toe-nieuwkomers-te-weren-op-basis-van-geslacht-en-religie.dhtml
| #114911 | 28-10-2010 22:42 | Paul2
@P.Uncia link

The British government survey found that in 1944-45 Palestinian farmers produced approximately 210,000 tons of grain.

About 193,400 tons of that grain were cultivated on Palestinian farms; about 16,600 tons were cultivated on Jewish farms.


The British government survey found that in 1944-45 Palestinian farmers produced approximately 143,000 tons of melons.

About 136,000 tons of those melons were cultivated on Palestinian farms; a little over 7,000 tons were cultivated on Jewish farms.

The British government survey found that in 1944-45 Palestines farmers produced approximately 40-50,000 tons of grapes, and between 3-4 million litres of wine. About 86% of the land that produced these products was owned and cultivated by Palestinians

So, on the eve of the partition resolution, in which the United Nations proposed to allocate 55 percent of the land to Jewish Palestine (including those parts that produced most of Palestine's leading crops, with the sole exception of the olive crop), and 45% to Arab Palestine, Palestinian Arabs were producing:

92% of Palestine grain
86% of its grapes
99% of its olives
77 % of its vegetables
95% of its melons
more than 99% of its tobacco
and 60% of its bananas.

Voorwaar LikoedNederland,u deelt een land met een volk met bovennatuurlijke eigenschappen.Een land dat leeg en onbewoond zou zijn ,een zandwoestijn klaar om in ''groene vlakten te worden te worden omgezet'',blijkt een spookvolk te huisvesten dat aanzienlijk grotere oogstopbrengsten weet te genereren dan de joodse immigranten destijds.
| #114915 | 28-10-2010 22:53 | P.uncia
Wel Paul volgens LN is Gaza een bloeiende staat en lees maar eens wat ze uitkramen

Media erkennen de misleiding over Gaza
P.uncia's avatar
| #114916 | 28-10-2010 23:13 | Paul2
@P.Uncia
In de jaren 40 kwam het uit om te stellen dat het land leeg was,ondanks een florerende Palestijnse landbouw. Nu blijken de Palestijnen opeens weer op miraculeuze wijze zich te kunnen wentelen in exorbitante westerse welvaart ondanks oorlog,bommen en gettovorming.Voorwaar ,een wondervolk,LN moet eigenlijk geen hagiografie meer schrijven in hun comments hier over het Joodse volk maar over Palestijnen.
| #114920 | 28-10-2010 23:25 | P.uncia
Yezz Paul, best vreemd eigenlijk nu er geen bouwmateriaal Gaza binnen mag, zijn best tovenaars die Palestijnen ;)
P.uncia's avatar
| #115047 | 30-10-2010 16:07 | Likoed Nederland
@Antares

U schrijft: "Ja, Likoed, die supermarkt. Eén supermarkt."

U heeft slecht gelezen. Het gaat om een luxieus warenhuis.

En zoals geschreven gaat het om veel meer, zie 'Gaza unplugged':
http://brabosh.com/2010/08/08/gaza-unplugged-wat-u-nooit-te-zien-krijgt/

U schrijft: "Gaza heeft vier zijden, waarvan er drie door Israël worden geblokkeerd. Toch zie je kans om Egypte te beschuldigen."

Het ontgaat ons waarom Gazanen naar Israel zouden willen reizen, het land waarmee ze in zelfverklaarde oorlog zijn.

En nogmaals, Egypte zou daarom het personenverkeer afhandelen.
Maar sinds de staatsgreep van Hamas wil Egypte dat niet meer:

"Egypt has said Rafah can only be reopened after Hamas is reconciled with the Western-backed president Mahmud Abbas's Fatah movement and has demanded it sign a reconciliation agreement already signed by the secular group."

http://www.telegraph.co.uk/expat/expatnews/6980835/Tense-relations-with-Egypt-threaten-Hamass-Gaza-lifeline.html
Likoed Nederland's avatar
| #115048 | 30-10-2010 16:15 | Likoed Nederland
@Paul2

Als u het niet eens bent met de gegevens zoals geconstateerd door de Britse onderzoekscommissie in 1937 moet u zich tot hen wenden.

Van Marokko tot Irak staan de Arabische landen nou niet bepaald bekend als agrarische of economische presteerders, zeker niet in de periode voor 1948. Maar hier wordt beweerd dat Palestina toevallig de enige uitzondering was. Het had natuurlijk niets te maken met de aanwezigheid van Joden daar....

En het enige Arabische land wat op eigen kracht - zonder olie - welvarend is gewonden is Libanon. Maar dat heeft natuurlijk ook niets te maken met de christenen daar....
Likoed Nederland's avatar
| #115055 | 30-10-2010 17:02 | Paul2
Maar hier wordt beweerd dat Palestina toevallig de enige uitzondering was. Het had natuurlijk niets te maken met de aanwezigheid van Joden daar....

En het enige Arabische land wat op eigen kracht - zonder olie - welvarend is gewonden is Libanon. Maar dat heeft natuurlijk ook niets te maken met de christenen daar....

@Likoed NL
Right ,en wie zijn in grote getale geëmigreerd vanuit huidig Israël,in de 20e eeuw na de overname door Joodse troepen?
Palestijnse christenen ....Kijk naar de oude filmpjes zoals hierboven ,en idd je ziet westers ogende mensen die later gevlucht zijn.
Jullie van LN maken er een moslim verhaal van ,niet ik .
Net Wilders ,daarom zijn jullie zo blij met deze mossad-troll.
| #115056 | 30-10-2010 17:08 | Likoed Nederland
@Paul 2

Wat een onzin, Israel is juist het enige land in het Midden-Oosten waar het aantal christenen is toe genomen; sinds 1949 ruim verviervoudigd.
http://www.katholieknieuwsblad.nl/archief/Kort/2010/10/11/Groeiend_aantal_christenen_in_Israël

In alle andere (dus Islamitische) landen is hun aantal afgenomen.
Rara, hoe zou dat nou toch komen?
Likoed Nederland's avatar
| #115058 | 30-10-2010 17:26 | zwart
@Paul2. Wat een volharding! Ik heb daar veel bewondering voor.

Ik bedien mij nu bij uitzondering van de techniek die ook door Likud gehanteerd wordt.
Namelijk putten uit mijn eerdere teksten, kopiëren en plakken.

....kopie....
U Zult gemerkt hebben dat het niet tot een discussie leidt maar tot een opsomming van door u verzamelde feiten tegenover de propaganda machine van Likud.
Het is een afdeling van Likud, zeggen ze zelf, die onbetaald het Israëlische geweld verheerlijkt.
Daar hoeven ze minder moeite voor te doen dan u.
Ze hebben een enorme database ter beschikking met volledig uitgewerkte teksten.
De betreffende onbetaalde radicaal hoeft dus alleen maar op een knopje te drukken en u krijgt het voorgekookte antwoord.

Kansloos voor een discussie.

Sowieso valt er met radicalen niet te discussiëren.
Men herkent al snel een geestelijke zelfcensuur van de radicaal.
Daar waar in een normale discussie een zekere hoffelijkheid en toegeeflijkheid betracht wordt, een sympathieke erkenning en waardering van andermans argumenten, en een relativerende houding, zelfspot en zelfreflectie, daar is de radicaal volledig wars van en bedient zich alleen van teksten uit de indoctrine.

U heeft te maken met een machine.
Er zitten weliswaar zogenaamd onbetaalde zogenaamd vrijwilligers de likud propaganda aan u te versturen, maar in feite zijn ze meningsdood.
Volstrekt geïndoctrineerd door de machtige Israëlische veroveringsmachine.

Zou een zogenaamd vrijwillige zogenaamd onbetaald medewerker van Likud een schijntje van sympathie hebben laten blijken voor uw argumenten dan tekent die zijn doodvonnis.

Ik blijf met veel bewondering uw volharding volgen.
Ook al heeft u totaal geen kans tegen de machine, dan nog is het buitengewoon leerzaam.

Dankzij mensen als u raken de radicalen volledig hun gevaarlijke ontregelende en tot kwaad aanzettende invloed kwijt.
....kopie....

Ik hoop dat ik een glimlach op uw gezicht gebracht heb.
Overigens sta ik volledig achter de gekopieerde tekst, omdat deze ook rechtstreeks aan u gericht is.
zwart's avatar
| #115060 | 30-10-2010 17:52 | Paul2
LikoedNL link werkt niet maar bij deze dan complete tekst,wel komisch dat de katholieken u opeens tot steun zijn.
Het aantal christenen in Israël stijgt. Volgens de jongste cijfers van het Israëlisch nationaal bureau voor de statistiek leefden in 2007 rond 152.000 christenen in de joodse staat. Dit blijkt uit een mededeling van de Israëlische ambassade bij de Heilige Stoel. Sinds 1990 is het aantal christenen in Israël met ongeveer 36.000 gestegen. Ten tijde van de stichting van Israël, in 1949, leefden er rond 34.000 christenen in het land.

Het aantal christenen in Jeruzalem is in de afgelopen twee decennia licht gestegen, van 14.400 in 1988 naar 15.400 in 2008. De totale bevolking van de stad groeide in die tijd echter van 494.000 naar 764.000 inwoners.

Als reden voor het stijgend aantal christenen noemt de ambassade een grotere toestroom van niet-Arabische christenen uit Rusland en de toename van het aantal buitenlandse arbeidskrachten in de industrieregio’s van Israël.

De christelijke bevolking groeide volgens de mededeling sterker of ten minste in hetzelfde tempo als de joodse bevolking van Israël. Beweringen dat het aantal christenen in het land daalt, zouden niet met de feiten stroken.


Propaganda weet statistieken altijd weer creatief te gebruiken.
Als reden voor het stijgend aantal christenen noemt de ambassade een grotere toestroom van niet-Arabische christenen uit Rusland en de toename van het aantal buitenlandse arbeidskrachten in de industrieregio’s van Israël.

Zit geen Palestijn bij.
Ten tijde van de stichting van Israël, in 1949, leefden er rond 34.000 christenen in het land.

Dat zouden er dus nu ,gezien kinderrijke gezinnen ,enige 100-duizenden moeten zijn(Palestijnse Christenen dus).
De anderhalve Joodse inwoner uit de aanvangsfase heeft ook een aardige bevolkingsaanwas weten te realiseren toch?
| #115061 | 30-10-2010 18:00 | zwart
@Paul 2. Ik zit op het puntje van mijn stoel te smullen van uw comments.

Ben benieuwd wat er onder het antwoordknopje van likud zit
zwart's avatar
| #115062 | 30-10-2010 18:10 | Paul2
@Zwart
Dank
Nog even de link naar het artikel van de vreemde vrinden van Likoed
http://www.katholieknieuwsblad.nl/archief/Kort/2010/10/11/Groeiend_aantal_christenen_in_Israël

Nog even een desert .
Vaticaan
Maar het Vaticaan heeft zich in '48 en '49 in felle bewoordingen tegen het ontstaan van Israël gekeerd: het erkende de nieuwe staat niet en weigerde diplomatieke betrekkingen aan te gaan (een situatie die tot 1993 heeft geduurd). Radio Vaticana veroordeelde in mei 1949 het zionisme zelfs als 'een soort nazisme' dat een nieuwe kerkstrijd zou beginnen. Het Vaticaan maakte zich grote zorgen om de rechten van de katholieke kerk in het Heilig Land, om de toegang tot de Heilige Plaatsten en om het lot van de 800.000 Palestijnse vluchtelingen, onder wie circa 150.000 christenen. Dat daarbij ook onderhuids de lange traditie van anti-judaïsme binnen de katholieke kerk heeft meegespeeld, is niet meer dan waarschijnlijk.

http://www.monitorracisme.nl/content.asp?PID=236&LID=1
| #115063 | 30-10-2010 18:13 | Paul2
En de Anne Frank Stichting sla ik toch echt wat hoger aan dan Likoed NL
| #115071 | 30-10-2010 19:08 | Paul2
Woeste moslims vallen aan
http://english.pnn.ps/index.php?option=com_content&task=view&id=9038&Itemid=64
The church was built in 1897 and housed the Palestinian Bible College until 1948, when most parishioners fled the old city during the Nakba.

LikoedNL kom er maar in.
| #115079 | 30-10-2010 21:19 | zwart
@Paul2. U heeft de antwoordmachine van likud ontregeld.
zwart's avatar
| #115128 | 31-10-2010 18:08 | Paul2
http://zaplog.nl/zaplog/article/beelden_van_palestina_van_voor_1948_weerspreken_de_propaganda/#n115055
http://www.youtube.com/watch?v=vjEBQ_bE7uA&feature=player_embedded#!
Kan Likoed NL de woeste baarddragende moslims waar zij ons bang voor probeert te maken eens destilleren uit deze pré'48 Palestina filmpjes.
Wellicht zijn dat dan die christenen die zo plots weggefladderd zijn?
aanmelden / inloggen