Door community (initieel xaderp), Op zon 30 aug 2009 09:36, 15 reacties,    

Bewijs Samenzwering Centrale Banken

Brazilie, Réal



Goed. Hier dus een ogenschijnlijk vooropgezet plan, maar met welk doel? Wat kan de reden zijn om in bijna elk land op Aarde een gelijksoortig muntstuk in omloop te brengen?

En als dit iets met de NWO te maken heeft, waarom dan múnten en niet zoals vaak wordt geroepen "plastic currency" wat veel makkelijker te beheren/volgen is? En zijn er misschien meer groepen, met andere belangen, die een eigen NWO willen?

De volgende munten hebben allemaal dezelfde afmetingen, 23 mm.

Argentinië, Peso



Europa, Euro



Bolivia 5 Bolivianos



Peru 5 Nuevo Soles



Chilië 100 pesos



Venezuela 1000 Bolivares



Uruguay 10 pesos



Colombia 500 pesos



Ecuador 1000 sucres



Mexico 5 pesos



Oekraïne 5 Hryven



China 10 Yuan



Albanie 100 Lek



Israel 10 New Shequalin



Botswana 5 Pula



Kenia 10 shillings



Thailand 10 baht



Zimbabwe 5 dollars



Cambodja 500 Riels



Georgië 10 Lari



Syrië 25 pounds



Egypte 1 pound



India new 10 rupees



[edit 2 xaderp]:

Indonesië 1000 rupiah



Kameroen 6000 CFA Francs (2003)



Nigeria Naira (2006)




Groot Brittanië (!!) sinds 1996




Canada 2 dollar



Rwanda new 100 francs



Dominicaanse Republiek 5 peso



Rusland 10 roebel (2000)



Ivoorkust 6000 CFA francs



Algerije 50 dinar (1992, 1996)



Yemen 20 rials



Marokko 10 dirhams (2002)




En de oudste versie van deze munt die ik heb kunnen vinden:

Vaticaan 500 lire 1983



Natuurlijk heeft het vaticaan nu eigen Euromunten. Wist je dat?




Een artikel kortgeleden over de G8-top:Medvedev Shows Off Sample Coin of New ‘World Currency’ at G-8


In mijn ogen toch een heel ander soort munt, op het eerste gezicht bedacht door een groep idealisten.

http://www.futureworldcurrency.com/

Maar Artikel 1 uit hun manifest zegt:

ART. 1

"Unity in diversity" is the foundation that drives this initiative, which started up in 1996. Its aim is to bring people together and go beyond national stereotypes. Its historical importance is even greater than its economic one; it is a goal built on faith, common hope, and the unification of cultural and spiritual roots.


Klinkt mij toch een beetje als 1 Volk, 1 Reich, 1 Führer in de oren. Wat zijn eigenlijk onze culturele en spirituele roots? Als wereldbevolking?

Artikel 5:

ART. 5

We are determined to raise awareness of this project among as many people as possible in all Continents. We are focused particularly on the active involvement of young people, especially from schools. Indeed, young people represent the strongest, most concrete vehicle for spreading this initiative. They are also the potential future beneficiaries of this large step forward towards unification and the creation of a world that responds better to the requirements of the new Millennium, as it gradually breaks down social and ideological barriers.


Wie zijn bezig met het ontwerp van de United Future World Currency?

This year, Dr. Sassoli asked Luc Luycx (creator of the uniform side of the Euro coin, from the Royal Belgium Mint) and Laura Cretara, chief engraver of Italian State Mint who created the “500 Lire” dual-metallic coins and the Italian side of the 1 Euro coin (Leonardo’s Vitruvian man), to begin work on a new design for an international currency program.

Okee, dus de ontwerper van de Euromunt (één van de bi-metale munten in de lijst hierboven) én een Italiaanse die werkte aan de "500-Lire" munt. Dat is deze munt:



In addition, Dr. Sassoli asked Rome University’s Engineering Dept. to study the potential for a new coin with a high level of protection against counterfeits. In short, an “intelligent coin” that can communicate with mobile phones, give and receive inputs and be recognized as fake or authentic.

De munt krijgt dus een RFID chip... Zucht....

[edit/xaderp]:

Study Says World's Stocks Controlled by Select Few
http://www.insidescience.org/research/study_says_world_s_stocks_controlled_by_select_few

A recent analysis of the 2007 financial markets of 48 countries has revealed that the world's finances are in the hands of just a few mutual funds, banks, and corporations. This is the first clear picture of the global concentration of financial power, and point out the worldwide financial system's vulnerability as it stood on the brink of the current economic crisis.

Een recente analyse van de financiële markten van 48 landen in 2007 laat zien dat de wereldfinanciën in handen zijn van slechts een paar mutual funds, banken en bedrijven. Dit is het eerste duidelijke beeld van de wereldwijde concentratie van financiële macht, en wijst op de kwetsbaarheid van het globale financiële systeem op de rand van de huidige economische crisis
Annotaties:
| #73947 | 30-08-2009 10:40 | zoooly (ongeregistreerd) toon reactie
| #73948 | 30-08-2009 10:40 | Patman
Ja, bijzonder wel. Maar hoe moet ik dit duiden?
Patman's avatar
| #73949 | 30-08-2009 10:43 | Supermario
Interessante overeenkomst. Van een aantal landen kan ik me voorstellen dat ze het ontwerp van een 'sterke' munt kopiëren. Er worden wel vaker ontwerpen overgenomen. Het is niet helemaal vergelijkbaar, maar iets als een frisdrankblikje ziet er ook nagenoeg overal hetzelfde uit.

Verder kan je je afvragen wat het doel is van deze 'samenzwering'. Het lijkt me toch wat apart dat de genoemde landen het politiek regelmatig flink oneens lijken te zijn terwijl hun bankiers in een schimmig achterkamertje in alle geheim afspraken maken over het formaat van munten.

Waar komen de gegevens trouwens vandaan?
Supermario's avatar
| #73953 | 30-08-2009 10:54 | zoooly (ongeregistreerd) toon reactie
| #73959 | 30-08-2009 11:19 | xaderp
Ja, bijzonder wel. Maar hoe moet ik dit duiden?



Ik zal het artikel nog wat uitbreiden met commentaar, ik heb hierover persoonlijk wel een theorie maar dat is grotendeels speculatie.
xaderp's avatar
| #73999 | 30-08-2009 14:59 | LordMonk
Ik heb een keer een kwart dollar gekregen van een mevrouw om een karretje te kunnen gebruiken van de ALDI supermarkt. Die kwart dollar munt heeft dezelfde groote als een 50 cent euro munt. Maar ziet er anders uit. Dus wat betreft de overeenkomsten in afmetingen ..... misschien its te ver gezocht. Maar het zou me niks verbazen als er wel wat achter zit.

Maar de quotes uit het manifest vindt ik wel frappant. Je stelt inderdaad de juiste vragen: Wat zijn eigenlijk onze culturele en spirituele roots? Als wereldbevolking? Zodra organisaties beginnen over faith, common hope, and the unification of cultural and spiritual roots. en We are focused particularly on the active involvement of young people, especially from schools. Indeed, young people represent the strongest, most concrete vehicle for spreading this initiative. .... dan beginnen bij mij alarmbellen af te gaan.
| #74002 | 30-08-2009 15:09 | Supermario
Dat een nieuwe munt mogelijkerwijs een rfid-chip krijgt, lijkt zo op het eerste gezicht weinig verband te houden met de overeenkomst in afmeting tussen bestaande munten, of vergis ik me dan?
Supermario's avatar
| #74005 | 30-08-2009 15:17 | xaderp
@Enigne: alarmbellen, inderdaad. De munten vielen me op bij een rondreis door Zuid-Amerika. Maar zo'n One World Currency project word al jaren door "complotters" aangedragen als één van de onderdelen van de Nieuwe Wereldorde.

@Supermario: ik leg hier een los verband tussen de overeenkomst van munten die wereldwijd gebruikt worden, en de invoering van één Wereldmunt. Waar dan een RFID chip ingestopt wordt. En er net zo uit gaat zien als de Euro en al die andere munten, dus bi-metaal, ring om een cirkel. Maw, al deze bestaande munten kunnen (misschien) vervangen worden door één en dezelfde munt. Met RFID chip. Die wij met z'n allen gaan gebruiken.
xaderp's avatar
| #74019 | 30-08-2009 17:06 | Supermario
Maw, al deze bestaande munten kunnen (misschien) vervangen worden door één en dezelfde munt. Met RFID chip. Die wij met z'n allen gaan gebruiken.
Natuurlijk kan dat, er circuleren al langer geruchten over.
Toch zie ik het verband met de vormgeving van de huidige munten niet. Om een wereldwijde munt met rfid-chip te gaan gebruiken is het niet noodzakelijk dat landen eerst met zijn allen bimetalen munten met een doorsnede van 23 mm gebruiken.
Supermario's avatar
| #74026 | 30-08-2009 18:00 | Axeman
De Turkse lira lijkt dan weer sterk op een 2 euro muntstuk en is dus iets groter, nl. 26 mm.

Toch zie ik het verband met de vormgeving van de huidige munten niet. Om een wereldwijde munt met rfid-chip te gaan gebruiken is het niet noodzakelijk dat landen eerst met zijn allen bimetalen munten met een doorsnede van 23 mm gebruiken.


Om een vlotte introductie van een wereldmunt te bewerkstelligen lijkt het me nochtans logisch dat eerst wordt overgegaan naar muntstukken met eenzelfde geometrie. Hoeven cigaretten-, drank- en andere automaten, winkelwagentjes etc niet meer aangepast worden. Kan banaal lijken, maar niet onbelangrijk. Zo kan ieder land op zijn eigen tempo de omvorming doen en kan een algehele omschakeling in een vrij korte tijd gebeuren.

Of er een wereldmunt komt weet ik niet, maar 't lijkt me wel een argument.
| #74028 | 30-08-2009 18:22 | Zurk
Interessant! Wat mij vooral boeit is met welke munt ik het meest voordelig een portie bamischijven of goulashkroketten uit de automatiek kan trekken. Die Thaise Bath-munten meende ik: je kreeg er een kilo van voor een euro zes jaar geleden. Klopt dat nog?
Zurk's avatar
| #74058 | 31-08-2009 09:22 | Donkerdoorn
Handig artikel. Met die Euro's weet toch geen hond meer of ze van binnen of buiten de Unie komen. Dit jaar op vakantie geweest in een van de kleinere Eurolanden en met het mee terug genomen geld veel plezier gehad. Overal waar je ze uitgeeft kijkt kassapersoneel 10x naar wat voor exotische troep je ze voorschotelt.
Donkerdoorn's avatar
| #88074 | 07-01-2010 18:52 | DOS.
De wereldmunt bestaat eigenlijk al, munten van goud ! En of er nou de smoel van beatrix, die van doutzen kroes of die van Donald Duck opstaat maakt mij niet uit, het gaat om het gewicht en het aantal karaat.
DOS.'s avatar
| #174500 | 01-02-2012 12:43 | Olympia
-spam-
aanmelden / inloggen