Door P.uncia, Op maa 13 jun 2011 17:34, 72 reacties,    

Chavez: VS actie tegen Libië toont “imperiale waanzin”



De Venezolaanse president Hugo Chavez zei op dinsdag dat de Verenigde Staten lijdt aan "imperiale waanzin”, die, zegt hij, is aangetoond bij de aanvallen op landen als Libië.

"Zelden heb je ooit het bombarderen van een land gezien of ervaren om, ik citeer, “burgers te beschermen" wanneer de bommen in werkelijkheid iedereen treffen", zei Chavez tegen de pers bij zijn aankomst op dinsdag in de Ecuadoraanse stad Salinas, waar hij president Rafael Correa zal ontmoeten.

Chavez zet vraagtekens bij de strategie van de Noord-Atlantische Verdrag Organisatie (NAVO) om zonder aanzien des persoons Libië te bombarderen en hekelde dat ze helikopters hebben gestuurd om op de Libische leider Muammar Gaddafi te jagen en te doden.

"Wat we nu zien is het toppunt van cynisme", zei Chavez, eraan toevoegend dat de sancties opgelegd door Washington op de Venezolaanse oliemaatschappij PDVSA voor de verkoop van benzine aan Iran, "deel uitmaakt van deze imperiale waanzin".

Chavez bedankte de regeringen die solidariteit met Venezuela hebben getoond na de Amerikaanse sancties en benadrukte dat de pogingen van Washington om Syrië en andere Midden-Oosterse landen te destabiliseren niet kan worden toegepast in Zuid-Amerika, "Het gaat ze niet lukken om Venezuela, Ecuador of Bolivia te destabiliseren, zelfs Brazilië of Argentinië niet", verklaarde de leider.

"Ze kunnen hun soort van onafhankelijkheid, soevereiniteit en vrijheid ons niet afdwingen", voegde hij toe. Tijdens de ontmoeting met Correa onthulde Chavez dat naast de herziening van de status van de overeenkomsten tussen Ecuador en Venezuela de twee leiders voorstelde om de binationale alsmede Latijns-Amerikaanse integratie te versterken. Volgens hem is het doel van integratie het creëren van een regio van vrede, democratie en menselijke ontwikkeling".

Door, Lisa Karpova.
Annotaties:
21-09-2013 21:07 | super real
Chavez: VS actie tegen Libië toont "imperiale waanzin" #zaplog
| #140340 | 13-06-2011 17:42 | benb
VIVA! Hugo Chavez!

Succes, Ben
| #140359 | 13-06-2011 20:50 | zwart
Terwijl Obama zich ontpopt heeft tot de zoveelste oorlogsprediker en agent van de super rijken, bezig is langzaam zijn eigen graf te graven om er binnenkort hard in te donderen, is Chavez heel slim bezig "vrienden" te maken bij de VS oppositie en stijgt hij in aanzien en populariteit.

Chavez heeft trouwens op dit moment het Westen daar helemaal niet bij nodig.
Dat is zo rete slim.
Het zal hem een worst zijn hoe er in het kapitalistische Westen over hem geblogd wordt.
Hij schoffeert alleen Amerika en is poeslief tegen elke volksleider die Venezuela nu en in de toekomst kan helpen bij de opbouw van het land.

Viva Hugo Chavez!
zwart's avatar
| #140453 | 14-06-2011 12:42 | LordMonk
Wat is er toch zo boeiend aan de cliché, newspeak uitspraken van een dictator?
| #140454 | 14-06-2011 12:53 | tegengas
99% van zijn uitspraken hoor je niet, zit er een tussen die lekker bekt dan wordt het breed uitgemeten.
tegengas's avatar
| #140455 | 14-06-2011 13:06 | benb
Wat is er toch zo boeiend aan de cliché, newspeak uitspraken van een dictator?
Onbeschofte opmerking! Chavez is gekozen president! Je diskwalificeert jezelf weer op de bekende, stompzinnige wijze.

Succes, Ben
| #140456 | 14-06-2011 13:08 | benb
99% van zijn uitspraken hoor je niet, zit er een tussen die lekker bekt dan wordt het breed uitgemeten.
Eerste prijs voor domme opmerking van de dag.

Succes, Ben
| #140460 | 14-06-2011 13:16 | LordMonk
Onbeschofte opmerking! Chavez is gekozen president! Je diskwalificeert jezelf weer op de bekende, stompzinnige wijze.
Zei de Chávez fanboy.

Je kan niet eens z'n naam correct spellen. : )
| #140463 | 14-06-2011 13:32 | tegengas
Het maakt trouwens Benb trouwens niet uit of een leider gekozen is van een land, als het maar anti Amerika is, en gratis onderwijs en zorg krijgt.
Onderdrukking en moordpartijen worden door hem toegestaan.
tegengas's avatar
| #140464 | 14-06-2011 13:37 | benb
Je kan niet eens z'n naam correct spellen. : )
Reactionaire praatjes genoeg. Inhoud zoals altijd: NUL.

Succes, Ben
| #140465 | 14-06-2011 13:37 | LordMonk
Ik wet het tegengas.
| #140466 | 14-06-2011 13:38 | benb
Onderdrukking en moordpartijen worden door hem toegestaan.
Kun je niet waarmaken. Zeldzaam onbeschofte opmerking weer.

Succes, Ben
| #140467 | 14-06-2011 13:40 | LordMonk
Whatever Loser.
| #140468 | 14-06-2011 13:42 | christian
het rood-blauwe economische huwelijk dendert voort richting de klassieke scheiding, maar geen muren meer in deze open-source landscape.

he who controls the third world in this century, controls the world....
Wikileaks maakte de weg vrij in de woestijn voor de derde wereld monopoly-game omdat men vondt dat China te machtig werd in Afrika.

http://brucemctague.com/about-china-thoughts-part-3-africa

groet C
| #140470 | 14-06-2011 13:44 | benb
Whatever Loser.
Reactionaire eikel. Ga naar waar je thuis hoort: de stronthoop.

Succes, Ben
| #140472 | 14-06-2011 13:48 | zwart
@tegengas.
Onderdrukking en moordpartijen worden door hem toegestaan.

Een beetje een schot in het duister.

Ik neem aan dat je dat kunt onderbouwen en relativeren.

De Nederlandse regering kiest er voor om altijd in de maat mee te zingen in het orkestje van Amerika.
Kritiekloos.
Maar daardoor ook medeschuldig aan alle moordpartijen die door Amerika georkestreerd worden.

In mijn ogen is Chavez dan toch heel wat minder oorlogszuchtig en moordlustig. Zover ik weet heeft hij nog geen leger naar een ander land gestuurd om daar de bevolking uit te roeien.
zwart's avatar
| #140473 | 14-06-2011 13:50 | zwart
@benb. Haal even diep adem en help mee om die onzin tegen Chavez te ontkrachten, please...
zwart's avatar
| #140474 | 14-06-2011 13:51 | benb
@zwart,
Je probeert altijd de dialoog. Daarvoor prijs ik je zeer. Echter, het gaat hier om twee zeldzaam ractionaire eikels, die niets inhoudelijks willen.

Succes, Ben
| #140476 | 14-06-2011 13:52 | benb
@benb. Haal even diep adem en help mee om die onzin tegen Chavez te ontkrachten, please...

Je kunt een theepot niet in de boom leren klimmen, zeg ik altijd in zulke gevallen. Dit is hopeloos.

Succes, Ben
| #140477 | 14-06-2011 13:53 | liefdevol
Ik zag net deze reactie op nujij, wat klopt er niet aan die reactie?;

'Hallo! Khadaffi is niet met gewapend geweld begonnen maar de rebellen!
Als ik hier een tank kaap en ik rijd er mee richting Den Haag omdat ik vind dat Rutte het weg-met-ons-beleid van Balkenende voortzet, word ik ook afgeschoten voordat ik het Binnenhof bereik!

Er is geen enkele serieuze aanklacht of wandaad waardoor een oorlog tegen Khadaffi gerechtvaardigd is...vooral niet als je Khadaffi vergelijkt met illegale en gewelddadige oorlogsvoerders als Bush en Blair..!


De jonge Khaddafi maakte in 1969 een einde van het regime van koning Idris. Hij nationaliseerde de olie, de belangrijkste bron van rijkdom in het land, en sloot de militaire basissen van de VS en van Groot-Brittannië. De staatsgreep onder leiding van kolonel Khadaffi werd door het hele land ondersteund.
Door het gebruiken van de Libische olierijkdom in het voordeel van al haar mensen, creëerde Khadaffi een socialistisch paradijs. Er is nauwelijks werkloosheid, Libië heeft het hoogste BNP in Afrika, minder dan 5% van de bevolking is arm en het heeft minder mensen onder de armoedegrens dan bijvoorbeeld Nederland. Met uitzondering van de nomadische Bedoeïenen en Toearegstammen, bezitten de meeste Libische families een huis en een auto. Er is gratis gezondheidszorg en onderwijs en niet verrassend, Libië heeft een alfabetiseringsgraad van 82%. Vorig jaar gaf Khadaffi $ 500 aan elke man, vrouw en kind (bevolking 6,5 miljoen).
In Libie gelden deze wetten...
- Werkloosheidsuitkering per maand € 528
- verpleegkundigen 'salarissen. € 705
- * De vergoeding voor elke pasgeborene € 4935.
- * Toewijzing van Staat voor de aankoop van een huis voor de pasgetrouwden € 45.100.
* Toewijzing van Staat voor de opening van een nieuwe particuliere onderneming € 14.000.
* Belangrijke belastingen Afgeschaft
* Onderwijs en medische zorg gratis
* Onderwijs in het buitenland ten laste van de Staat
* Netwerk van winkels om voedsel te distribueren zeer goedkoop voor grote gezinnen.
* Zwaar straffen en arrestatie door de speciale politie voor het verkopen van vervallen producten.
* Sommige apotheken met gratis medicijnen
* Doodstraf voor de productie van valse medicijnen
- Appartementen gratis
- gratis elektriciteit
- Alcohol, verkoop en gebruik, verboden
- renteloze leningen voor de aankoop van een auto en hypothecaire leningen
* Makelaars verboden
* Tot 50% van de waarde van het kopen van een auto door burgers wordt betaald door de staat en voor militair personeel tot 65%
* Benzine is goedkoper dan water, 1 liter kost € 0,1 '
| #140478 | 14-06-2011 13:55 | benb
Ik zag net deze reactie op nujij, wat klopt er niet aan die reactie?;
Klopt allemaal.

Succes, Ben
| #140479 | 14-06-2011 13:56 | zwart
@liefdevol.
Ik zag net deze reactie op nujij, wat klopt er niet aan die reactie?;

Verkeerde draadje.
Trouwens ook uit een verkeerd blog.

Maar wel interessant om te lezen.

@benb. We gaan het toch proberen.
zwart's avatar
| #140480 | 14-06-2011 13:57 | doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
⊕ | #140463 | 14-06-2011 14:32 | tegengas


rare opmerking weer.
Een socialisme creeert geen onderdrukkingen,maar de macht die het controleert.Zoals dat communisme.Op zich is er niks mis met het socialisme.Waarom moeten de steenrijkere nog meer hebben,terwijl ze meer dan genoeg hebben.Egotripperij is het wat deze wereld verkankerd.
Alleen zal het socialisme niet werken in een wereld waar kapitalisten de controle hebben over een land en zijn wetgevingen.Die creeeren het systeem waarin men leeft en afhankelijk van is gemaakt.En het socialisme past niet in het kapitalistische systeem.Het zijn de kapitalisten wat iedereen onderdrukt,of door een systeem het onderdrukte en zelf de schijnheil ging uithangen dat het zo rechtvaardig is.
| #140481 | 14-06-2011 13:58 | tegengas
Benb@

Onderdrukking en moordpartijen worden door hem toegestaan.

Ik heb het over jou,

Je schtreef het zelf, jij vond alles geoorloofd.
tegengas's avatar
| #140482 | 14-06-2011 14:00 | benb
Je schtreef het zelf, jij vond alles geoorloofd.

Toon maar aan flapdrol.

Succes, Ben
| #140484 | 14-06-2011 14:05 | zwart
Dus als ik het goed begrijp gaat het niet meer over Chavez, zelfs niet eens maar over dit artikel, maar over het functioneren van de medezappers.
zwart's avatar
| #140486 | 14-06-2011 14:12 | benb
Dus als ik het goed begrijp gaat het niet meer over Chavez, zelfs niet eens maar over dit artikel, maar over het functioneren van de medezappers.
Dat is helaas en te vaak zo. De inhoud verdwijnt als gevolg van kwaadaardige verdraaiing van de waarheid door snuiters als hierboven. Dat laatste is altijd onacceptabel!

Succes, Ben
| #140488 | 14-06-2011 14:42 | _Martijn_
Schelden is ook onacceptabel, Ben.

Het enige wat jij lijkt te kunnen is een beetje cheerleaden voor 'het rode gevaar' en andere mensen 'dom' noemen.

Dat kwalificeert helaas je helemaal nergens voor.

Jammer, Ben
_Martijn_'s avatar
| #140491 | 14-06-2011 14:47 | benb
@Martijn,

Ik zal leugenaars, verdraaiers van de waarheid en ander gespuis te vuur en te zwaard bestrijden. En wat sterke woorden zo af en toe doen absoluut geen zeer.

En bespaar me je achterlijke badinerende toontje.

Succes, Ben
| #140495 | 14-06-2011 14:55 | Guantanamo Lullabay
-chavez heeft analfabetisme uitgeroeid in zijn land en daarbij tevens hulp geboden en bolvia en ecuador hetzelfde daar te bereike
-onderijs gratis gemaakt voor iedereen tot op universiteitsniveau
-grondwet aangepast waardoor rechten van arbeiders, homo's, inheemsen gegarandeerd zijn
-fabrieken die niet langer gebruikt werden in handen gegeven van de werkeloze arbeiders
-subsidie op voedsel voor de aller armsten
-inspraak op buurtniveau - wanneer er een school of een arts moet komen in buurt wordt daar voor gezorgd
-mensen geleerd dat ze uberhaupt rechten hebben
-sloppenwijken vervangen door goedkope schone huizen
-gratis internet café's
-gratis computers voor arme studenten
-de ALBA opgericht
-oogoperaties verricht bij blinden
-nieuw politiecorps opgericht dat minder gewelddadig is

gewoon maar even wat me te binnen schiet
Guantanamo Lullabay's avatar
| #140497 | 14-06-2011 14:57 | _Martijn_
En bespaar me je achterlijke badinerende toontje.
Probeer je daar nou het alleenrecht op te claimen?

Ouwe bezittert die je d'r bent.
_Martijn_'s avatar
| #140499 | 14-06-2011 15:00 | benb
Probeer je daar nou het alleenrecht op te claimen?
D'r zijn nogal wat nuances die jou ontgaan.

Succes, Ben
| #140500 | 14-06-2011 15:16 | zwart
@GL. U heeft het weer vakkundig vlot getrokken.
En u heeft gelijk. Er zijn weinig regeringsleiders te vinden die zoveel goed werk voor hun volk verrichten.

Des te meer jammer dat er een paar zappers zijn in deze discussie die liever tegen Chavez en zijn medestanders aantrappen.
Nergens voor nodig.
Chavez is geen heilige, uiteraard niet.
Maar vergelijk hem nou gewoon met andere regeringsleiders.
Wat blijft er dan nog voor kritiek over?
Dat hij wel een heilige zou moeten zijn?
zwart's avatar
| #140501 | 14-06-2011 15:22 | Guantanamo Lullabay
zet je rutte naast chavez dan is ie heilig

zet je chavez naast een ideaal van wat je verwacht van een leider dan is het maar een heel gewoon mannetje
Guantanamo Lullabay's avatar
| #140502 | 14-06-2011 15:35 | zwart
@GL. Waar.
Maar dan heb je het wel over een ideale regeringsleider die dan weer niet met handen en voeten is gebonden aan de wereldeconomie, politieke verhoudingen in binnen- en buitenland en noem zo nog maar wat zaken op.
Onder de gegeven omstandigheden doet meneer Chavez het gewoon heel goed.
zwart's avatar
| #140503 | 14-06-2011 16:13 | _Martijn_
D'r zijn nogal wat nuances die jou ontgaan.
Zelf heb je nog nooit blijk gegeven van enige nuance met je geschreeuw en gescheld.
_Martijn_'s avatar
| #140506 | 14-06-2011 17:15 | christian
Chavez zegt:
"Het gaat ze niet lukken om Venezuela, Ecuador of Bolivia te destabiliseren, zelfs Brazilië of Argentinië niet".

hmmm...zie Argentinië 2001;
http://www.youtube.com/watch?v=rH6_i8zuffs&feature=player_embedded

daar hoor je Maxima niet over, ze strooit liever met micro-krediet.

groet C
| #140510 | 14-06-2011 17:31 | tegengas
En zo groot is de wereld niet, op de een of andere manier moet je toch meedoen met het spel.

Wil je het systeem veranderen, dan helpt het niet om er maar tegenaan te trappen en te schreeuwen.
tegengas's avatar
| #140511 | 14-06-2011 17:34 | EvaVanE
Van sommige mensen hier verwacht ik schelden. Vind ik niet erg, het bevestigt mijn vermoedens over hen.
Van sommige anderen verwacht in geen gescheld. Als dat toch gebeurt stelt me dat erg teleur en hoop ik dat ik me niet hun niveau heb vergist.
EvaVanE's avatar
| #140523 | 14-06-2011 18:08 | Guantanamo Lullabay
En zo groot is de wereld niet, op de een of andere manier moet je toch meedoen met het spel.

Wil je het systeem veranderen, dan helpt het niet om er maar tegenaan te trappen en te schreeuwen.


precies
en daarom is nu bijna heel latijns amerika niet meer neoliberaal
(behalve Chili en Colombia)

Nu zojuist ook peru net een kersverse linkse president heeft

Dat is ook oa te danken aan Chavez

Latijns Amerika laat zien dat er niet een systeem is en geen einde van de geschiedenis maar dat het anders kan
Guantanamo Lullabay's avatar
| #140553 | 14-06-2011 20:05 | benb
Zelf heb je nog nooit blijk gegeven van enige nuance met je geschreeuw en gescheld.
Beter opletten sukkel.

Succes, Ben
| #140603 | 14-06-2011 21:38 | Guantanamo Lullabay
@ben
en anderen

de tegenstander het vuur aan de schenen leggen is prima

doe het een beetje elegant

ook al doet hij/zij dat niet

"beter opletten sukkel"

zou toch prima kunnen als

"mij bekruipt het vermoeden dat uw intellect uw perceptie overstijgt"
;-)
Guantanamo Lullabay's avatar
| #140607 | 14-06-2011 21:48 | P.uncia
Ach tegengas mag dan klagen dat hij zo vaak onder vuur ligt maar van de leden is het toch echt Ben die zich het vaakst moet verdedigen ;)
P.uncia's avatar
| #140608 | 14-06-2011 21:54 | tegengas
Ik kan het best vinden met Benb, ik zou best wel veel van hem kunnen leren.
En Karl Marx had het nog veel zwaarder.
tegengas's avatar
| #140628 | 14-06-2011 23:07 | Paul2
Chavez is geen heilige, uiteraard niet.
Maar vergelijk hem nou gewoon met andere regeringsleiders.
Wat blijft er dan nog voor kritiek over?
Dat hij wel een heilige zou moeten zijn?

@zwart

Nee, maar iets meer vasthouden aan zijn principes zou geen kwaad kunnen.
De ver reikende arm van de VS doet hem eieren voor zijn geld kiezen .Wellicht overleeft hij hierdoor,maar geloofwaardiger maakt hij zich niet nu hij mensen arresteert en uitlevert aan narcostaat Colombia.
Venezuela and Chavez decided that the FARC was a liability and that support from the radical Colombian mass social movements was not as important as closer diplomatic relations with President Santos. Chavez has calculated that complying with Santos political demands would provide greater security to the Venezuelan state than relying on the support of the international solidarity movements and his own radical domestic allies among the trade unions and intellectuals.

In line with this Right turn, the Chavez regime fulfilled Santos’ requests – arresting FARC/ELN guerrillas, as well as a prominent leftist journalist, and extraditing them to a state which has had the worst human rights record in the Americas for over two decades, in terms of torture and extra-judicial assassinations. This Right turn acquires an even more ominous character when one considers that Colombia holds over 7600 political prisoners, over 7000 of whom are trade unionists, peasants, Indians, students, in other words non-combatants. In acquiescing to Santos requests, Venezuela did not even follow the established protocols of most democratic governments: It did not demand any guaranties against torture and respect for due process. Moreover, when critics have pointed out that these summary extraditions violated Venezuela’s own constitutional procedures, Chavez launched a vicious campaign slandering his critics as agents of imperialism engaged in a plot to destabilize his regime.
| #140629 | 14-06-2011 23:08 | Paul2
En nog een quote uit dit lange artikel.
Vrijheidsstrijd van onderdrukten in andere Zuid-Amerikaanse landen heeft ook Chavez' prioriteit niet meer zo.
Chavez’s newfound ally on the Right, President Santos has not reciprocated: Colombia still maintains close military ties with Venezuela’s prime enemy in Washington. Indeed, Santos vigorously sticks to the White House agenda: He successfully pressured Chavez to recognize the illegitimate regime of Lobos in Honduras- the product of a US-backed coup in exchange for the return of ousted ex-President Zelaya. Chavez did what no other center-left Latin American President has dared to do: He promised to support the reinstatement of the illegitimate Honduran regime into the OAS. On the basis of the Chavez-Santos agreement, Latin American opposition to Lobos collapsed and Washington’s strategic goal was realized: A puppet regime was legitimized.

Chavez agreement with Santos to recognize the murderous Lobos regime betrayed the heroic struggle of the Honduran mass movement. Not one of the Honduran officials responsible for over a hundred murders and disappearances of peasant leaders, journalists, human rights and pro-democracy activists are subject to any judicial investigation. Chavez has given his blessings to impunity and the continuation of an entire repressive apparatus, backed by the Honduran oligarchy and the US Pentagon.

In other words, to demonstrate his willingness to uphold his ‘friendship and peace pact’ with Santos, Chavez was willing to sacrifice the struggle of one of the most promising and courageous pro-democracy movements in the Americas.

http://www.thepeoplesvoice.org/TPV3/Voices.php/2011/06/14/chavez-s-right-turn-state-realism-versus#more17849
Veel goeds gedaan die Chavez maar dit valt me zwaar tegen van de man.
| #140630 | 14-06-2011 23:10 | Paul2
Schrijver van bovengenoemd epistel is bepaald niet rechts en al helemaal geen VS-hugger
Petras describes himself as a "revolutionary and anti-imperialist" activist and writer.[citation needed] He has worked with the Brazilian landless workers’ movement and the unemployed workers’ movement in Argentina. From 1973-76 Petras worked on the Bertrand Russell Tribunal on Repression in Latin America.[1] He has called the United States the "dominant Imperial power" and has called efforts to reform human rights in China "Washington's human rights propaganda campaign".[5]

http://en.wikipedia.org/wiki/James_Petras
| #140632 | 14-06-2011 23:16 | Guantanamo Lullabay
@paul2

je snapt er geen donder van

Dit was juist een sterk staaltje van Chavez

wat heeft ie gedaan
Zelaya mag terugkomen in Honduras en mag daar een democratische partij oprichten en deelnemen aan de volgende verkiezingen

Zelaya was recentelijk teruggekeerd in Honduras en er stonden een miljoen mensen in een land van 7 miljoen op hem te wachten

Als dat niet massaal is wat is dan wel massaal?

Die gaat gewoon de volgende verkiezingen winnen

En niemand die over de legitimiteit hiervan kan vallen

Beter had ik het niet kunnen bedenken
Guantanamo Lullabay's avatar
| #140634 | 14-06-2011 23:24 | Paul2
je snapt er geen donder van

Dank je wel
De omgangsvormen worden hier steeds beter.

Ik zal er dus wel geen donder van snappen zoals je zegt .Maar blijkbaar kun je dan ook instaan voor het fysieke welzijn van de mensen uit mijn eerste quote,die zonder basale juridische bescherming door Chavez naar Colombia werden gedeporteerd?
| #140635 | 14-06-2011 23:24 | tegengas
#140477 | 14-06-2011 14:53 | liefdevol@
Hier komt ie dan, het is in het Engels, en is een reactie op het stuk alles is gratis van liefdevol geplaatst op NU nog wat.
Het is geschreven door een Libiër uit Tripoli en het duurde even voor ik de mail terug kreeg via via.

LOOOOL this just made my day , its so funny !!!!

none of what is written in that email is true about the payments and saleries , and we have alot of people living below average , for an oil country we r considored POOR , we have taxes , nurses dont get that well paid ,
a new graduatede doctor gets 800 libyan dinars which would be around 490 Euros
Interns are suposed to get 100 LYD per month but get nothin , the money goes into the pockets of the government
Newly weds dont get ANYTHING
New borns dont get anything
Education is ZERO and medical care SUCKS , that is why everyone goes to privat school if THEY CAN AFFORD IT , and sell all their gold and property when they get seriously sick , so they can travel abroad and maybe save their loved ones life .
Unemployed get nothin
there was no 500 Dollars given last year to every man , women , and child !!!!!
Medicine is not for free , unless u have connections !!!! or u wait for months and months and fight to get it .
FREE APARTEMENT ----> WHAT A JOKE , small apartments cost around 150,000 libyan dinars , UNLESS u had connections and u got it for 45.000 LYD but ofcourse then they resell it for 150,000 LYD
FREE ELECTRICITY ------> again a joke , the bill reaches thousdands sometimes if u have a big family .
even the phone which was suposed to be free , u still have to pay a monthly fee of 10 LYD and mobile and international calls are seperate .
Loans is also a joke , not everyone gets it
alcohol prohibeted , but the government people have it in their houses , and u can get everywhere under the counter , and they know it .
oh postgraduation studies , where NOT FOR EVERYONE , the top class students didnt get the scholarships but the ones with the right connection got it .


well the list goes on and on ...
and HE is asking why we made the revolution , this is not even the reason !! we dont care about money , eveyrone lived his / her life BUT, WE HAD NO FREEDOME , u could disapear in a glimpse if the regime wanted to and u couldnt even open ur mouth to say something , eveyrone was scared to talk against Gerdaffi , people died all along the year s, others are in prison for more than 15 years for no reason , just bieng in the wrong place and the wrong time , ofcourse again , if u had connections u were spared .

I could write even more , but I guess it would never end ......

hope I could help a bit
tegengas's avatar
| #140651 | 15-06-2011 08:01 | Guantanamo Lullabay

Maar blijkbaar kun je dan ook instaan voor het fysieke welzijn van de mensen uit mijn eerste quote,die zonder basale juridische bescherming door Chavez naar Colombia werden gedeporteerd?

waar staat dat dan? .
Guantanamo Lullabay's avatar
| #140653 | 15-06-2011 08:13 | liefdevol
@tegengas

""en is een reactie op het stuk alles is gratis van liefdevol geplaatst op NU nog wat.""

Ik heb helemaal niets geplaatst op NU nog wat, waarom moet je ditsoort noodgrepen hanteren? En waarom moet een reactie van zo'n opgeblazen typ in koeienletters geplaatst worden?

En nu wat, omdat niet alles gratis is moet Ghaddafie platgebombardeerd worden?

De reactie die ik citeerde zag ik staan op nujij en plaatste het hier met de vraag wat er niet aan klopt, het is toch normaal dat ik dat wil weten!! En aangezien jij als antwoord daarop een reactie van iemand anders moet citeren laat je blijken dat jij absoluut niet van de hoed en de rand weet, jij haalt je info ook gewoon bij derden. Jij wilt dat Libie platgebombardeerd wordt, weet je niet waarom dan bedenk je wel wat, omdat bv de electriciteit niet gratis zou zijn. Het lijkt godverdikkeme europa of de VS wel, tsjongejonge..
| #140656 | 15-06-2011 09:18 | Paul2
Jij stelt het beter te weten opdenigrerende wijze .
je snapt er geen donder van

Chavez zou alleen goede bedoelingen hebben,
Zelaya mocht inderdaad terugkomen, vond ik ook opvallend,maar ten koste van wat ?
Ik vind de draai van Chavez vreemd.Gezien de rest van de linkse landen in ZA niet voor het legitiem verklaren van de coupplegers was.
Chavez did what no other center-left Latin American President has dared to do: He promised to support the reinstatement of the illegitimate Honduran regime into the OAS


waar staat dat dan? .


In mijn andere quote uit het artikel staat duidelijk dat Chavez koehandel bedrijft met principes en basale mensenrechten ,wellicht om niet via VS aangestuurde lieden afgezet te worden.Maar opportunistisch blijft het.

Daar heb je het niet over.Van de handelwijze van Chavez in deze bakt kan geen enkele mensenrechtenorganisatie iets positiefs bakken.
Nogmaals een quote
the Chavez regime fulfilled Santos’ requests – arresting FARC/ELN guerrillas, as well as a prominent leftist journalist, and extraditing them to a state which has had the worst human rights record in the Americas for over two decades, in terms of torture and extra-judicial assassinations. This Right turn acquires an even more ominous character when one considers that Colombia holds over 7600 political prisoners, over 7000 of whom are trade unionists, peasants, Indians, students, in other words non-combatants. In acquiescing to Santos requests, Venezuela did not even follow the established protocols of most democratic governments: It did not demand any guaranties against torture and respect for due process. Moreover, when critics have pointed out that these summary extraditions violated Venezuela’s own constitutional procedures, Chavez launched a vicious campaign slandering his critics as agents of imperialism engaged in a plot to destabilize his regime
| #140673 | 15-06-2011 11:33 | tegengas
liefdevol@
Sorry, lief maar je hebt nu je antwoordt,.

Hier komt ie dan, het is in het Engels, en is een reactie op het stuk alles is gratis van liefdevol geplaatst op NU nog wat.


Ik ben de komma vergeten.

Sorry voor de bold.
Maar zoals je leest hebben er veel mensen om gelachen, dit wordt nog een hit straks onder de Libiërs.
Ik vond de bedragen al zo vreemd hoog.
tegengas's avatar
| #140677 | 15-06-2011 11:53 | Guantanamo Lullabay
@paul2

Je moet het in de context zien van Colombia en Venezuela die jaren lang op het randje van oorlog verkeerden
Uribe was toen de baas en die voerde een keihard Bush-Beleid en probeerde een oorlog uit te lokken met Venezuela
Santos die gewoon van de zelfde extreem rechtse partij is trekt een andere lijn die probeert de ruzies op te lossen .
Voor de regio is dat een positieve ontwikkeling.
De FARC is al jaren een stok om Chavez mee te slaan terwijl hij officieel geen banden met de FARC heeft .
Als ie ze niet zou uitleveren zou dat de relaties tussen beide landen die al zo fragiel zijn onder druk zetten en zou de situatie weer kunnen terugkeren naar de Uribe tijd
Venezuela en Colombia die politiek elkaars tegenpolen zijn hebben elkaar hard nodig daar kun je niet omheen.
De vraag of de FARC wel of geen boeven zijn is voor mezelf ook zeer vaag .
Het zijn zeker geen schatjes maar in vergelijking met de ultrarechtse colombiaanse para's zijn ze natuurlijk lang niet zo verschrikkelijk.

Maar de FARC is nu dus een punt die een rol speelt tussen beide landen .

Chavez zoekt al jaren naar een mogelijkheid te bemiddelen tussen FARC en Colombia
Ik denk dat die mogelijkheid nu juist dichterbij komt.
Maar dat gaat niet lukken als Chavez amnestie verleent aan FARC-strijders.
In dat geval trekt ie partij en is een FARC actie een die gesteund wordt door Venezuela en dat zou gewoon een daad van oorlog zijn .
Dat kan natuurlijk niet .
Guantanamo Lullabay's avatar
| #140678 | 15-06-2011 11:56 | zwart
@Paul2. U heeft gelijk als zovele anderen die negatief nieuws over Chavez publiceren.
Het lijkt op de Amerikaanse politiek waar vóór de verkiezingen iedere deelnemer door de (gehakt)molen gaat en waar iedere deelnemer breeduit de gevonden zonden aangemeten krijgt.

Ik realiseer mij heel goed dat Chavez, zijn adviseurs, zijn regering en medestanders beslissingen hebben genomen en nog zullen nemen die onrechtvaardig zijn, mensenrechten schenden, juridisch onjuist zijn, en zo voort.

Is dat dan anders dan waar dan ook?
Is bij een oordeel/veroordeling van die feiten rekening gehouden met de omstandigheden in Venezuela?

Ter overweging 1 van de zeer vele juridische blunders in Nederland, de waxine gooier:

Dat deed een jongen ruim een jaar geleden en hij zit nog steeds vast.
Er hangt hem tbs met dwangverpleging boven het hoofd.
Die eis krijgen mensen vaak voor meervoudige verkrachtingen en moorden..
Hier ging het over een mogelijke kras op de gouden koets van "onze" koningin.
Sommige mensen staan nou eenmaal boven aan de samenleving zij hebben macht geld grote bedrijven en politieke functies.
Die mensen dienen met rust te worden gelaten door de gewone burger.
Om dit goed duidelijk te laten zijn moet Erwin Lensink misschien voor de rest van zijn leven in een tbs kliniek slijten.
Dus mensen wees gewaarschuwd protesteer nooit tegen Beatrix Accepteer dat ze onze heerser is en vergeet niet alles in dit land is eerlijk verdeeld: wie weinig macht en geld heeft, heeft weinig rechten en zijn leven is niks waard.
Ben je de zelfbenoemde koningin van Nederland dan heb je alle recht om te doen wat je wilt. Als iemand dan je gouden voertuig bijna beschadigt kan geef je die de doodstraf of eeuwig tbs (wat hetzelfde is of erger)


Bedenk dat Nederland tegen de wil in van de meerderheid van de Nederlandse bevolking meedoet aan elke moordpartij die door Amerika bedacht wordt en er in Libië weer tot over de oren in de stront in zit en medeverantwoordelijk is moord op Libische burgers en aan de moordjacht op Kadaffi.

Bedenk dat Nederland tegen de wil van de meerderheid van de Nederlandse bevolking een zogenaamde politiemissie in Kunduz in Noord-Afghanistan uit gaat voeren om daar verkrachtende corrupte Afghanen op te leiden hun werk beter te doen. (lees maar eens over het aantal jongens dat als seksslaaf door politiemensen gehouden wordt).
Die actie doet toch een beetje denken aan onze politionele acties in Indonesië waar duizenden mensen door Nederlandse militairen vermoord zijn en waar een eeuwig trauma uit voort gekomen is.

Over uitlevering.
Weet u hoe makkelijk het is om aan Polen uitgeleverd te worden vanwege één of ander Poolse beschuldiging?
Ik ga daar maar niet verder op in, omdat ik aanneem dat iedere Zapper van de hoed en de rand weet.

Is het dan opportuun om de vermeende "misdaden" van Chavez te noemen alsof hij net zo slecht zou zijn en alsof hij dus niks goeds doet voor zijn land?

Chavez is geen heilige. Gelukkig niet.
Ik prijs hem voor alles wat hij doet om zijn land Venezuela een goede toekomst te geven, Viva Chavez.

Als ik mij wil ergeren aan mensenrechten schendingen kijk ik wel in een willekeurige volgorde naar Oekraïne, Rusland, China, Amerika en niet te vergeten Nederland.
Mijn innige wens is dat Chavez nog lang zijn goede werk mag voortzetten.
zwart's avatar
| #140680 | 15-06-2011 12:06 | liefdevol
""Maar zoals je leest hebben er veel mensen om gelachen, dit wordt nog een hit straks onder de Libiërs.
Ik vond de bedragen al zo vreemd hoog. ""

Het is nog maar de vraag of het correct is wat jij geciteerd hebt. Ik heb op internet geneusd en wat toch wel in alle artikelen terug te vinden is, als je in Afrika woont dat is/was Libie één van de betere landen om te wonen.

Verder zie ik in jouw citaat geen enkele aanleiding om Ghaddafie te vermoorden en om Libie plat te bombarderen, zeker niet door het Westen die al twee andere landen onder valse voorwenselen heeft platgebombardeerd. Iedere keer zou het om de arme burger gaan, en iedere keer wordt het tegendeel bewezen, en nu gaat het wéér om de arme burgers, hoe lang wil je dat ja-knikken volhouden om later weer met het tegendeel geconfronteerd te worden?

Dat Ghaddafie geen lieverdje is dat geloof ik graag, maar welke leider in wereld is wel een lieverdje en heeft een schone lei?

En dan nog wat, in bv de VS waren een paar decenia geleden de Afro-amerikanen minder dan derde rang burgers. Daar is toch een aardige verbetering in gekomen, bv Obama is gekleurd, en dat is gebeurd zonder dat de VS door een ander land, of landen, platgebombardeerd hoefde te worden, m.a.w. er leiden meerde wegen naar Rome.

En het punt is, het gaat het Westen helemaal niet om de arme burgers, was het maar waar. Ghaddafie is iets van 42 jaar aan de macht, en in al die jaren was ie toch in de meeste europese landen welkom, en nu is ie opeens de badguy en moet ie dood, opeens zijn het die "arme burgers", hoe lang moeten we daar nog intrappen?

En dan al die vreemde verhalen, iets met een witte vlag, wat me direct deed denken aan die conveuse babytjes aan het begin van de eerste golf oorlog. Of die containers met viagrapillen zodat de militairen konden gaan verkrachten, als een jonge soldaat het geil vindt om weerloze vrouwen en kinderen te verkrachten dan heeft ie daar echt geen pil voor nodig, en wanneer een jonge soldaten het verschrikkelijk vindt om weerloze vrouwen en kinderen te verkrachten dan gaat het hem ook echt niet lukken met viagra.

Dat er pillen gebruikt worden door de soldaten dat geloof ik wel. Nog niet zo lang geleden werd door de Nederlandse cocaine fabriek coketabletten gemaakt die diverse landen aan hun soldaten gaven tijdens een oorlog zodat ze beter konden vechten. Het grappige is ook nog een keer dat Nederland die tabletten ook aan haar vijanden verkocht waarmee ze in oorlog was. Maar goed, dat werd natuurlijk alleen maar gedaan voor die arme burgers ;-p
| #140683 | 15-06-2011 12:28 | christian
"it's a big club, and you ain't in it!" (George Carlin)...

Gadaffi's handshaking;
http://www.google.nl/search?um=1&hl=nl&biw=1259&bih=812&tbm=isch&oq;=+gaddafi+handshake&aq=f&aqi;=&q=gaddafi%20handshake
| #140758 | 15-06-2011 19:47 | Paul2

Chavez zoekt al jaren naar een mogelijkheid te bemiddelen tussen FARC en Colombia
Ik denk dat die mogelijkheid nu juist dichterbij komt.
Maar dat gaat niet lukken als Chavez amnestie verleent aan FARC-strijders.


En dus arresteer je een journalist op basis van gegevens van de Colombiaanse geheime dienst...
On April 26, 2011, Venezuelan immigration officials, relying exclusively on information from the Colombian secret police (DAS), arrested a naturalized Swedish citizen and journalist (Joaquin Perez Becerra) of Colombian descent, who had just arrived in the country. Based on Colombian secret police allegations that the Swedish citizen was a ‘FARC leader’, Perez was extradited to Colombia within 48 hours.


Maar wat me nog het meeste verbaasde was het feit dat prof. James Petras Chavez afvalt.Een socialistisch geëngageerde man,zeer anti-VS,die bijna altijd zijn steun uitspreekt voor linkse revolutionaire regimes in Zuid-Amerika.
| #140770 | 15-06-2011 20:42 | zwart
Ik heb het hele verhaal uit de link van Paul2 nogmaals gelezen en kom toch tot andere conclusies dan @Paul2.
Jammer dat het niet vertaald is en voor iedereen beschikbaar gesteld.

Ten 1e is het artikel geschreven door 1 persoon, Petras, zijn persoonlijke opvattingen en niet verifieerbaar.
Ten 2e ga ik er van uit dat de hoogst gevaarlijke vijandigheid die er was tussen het door de VS gesteunde Colombia en Venezuela een aantal voorwaarden heeft geschapen in het overleg tussen die 2 landen om die vijandige sfeer af te koelen.
Ten 3e komt deze Petras met allerlei uitspraken zonder zijn bronnen te noemen, welke zeer suggestief zijn. Er is geen enkele reden te bedenken waarom dit hele verhaal van hem naar de letter waar zou zijn.
Ten 4e heeft deze Petras nergens iets geschreven over geregistreerde feiten: wat hebben die vermeende uitgeleverde personen misdaan, om welke personen gaat het, wat staat in de papieren van de overdracht als redenen genoemd, wat zegt de vrije media in Venezuela over deze zaak.

Ik zou graag mijn mening willen baseren op verifieerbare feiten en verder rekening willen houden met de bijzondere omstandigheden die gelden voor Venezuela als mogelijk volgend doelwit voor de moordlustige interventiepolitiek van de VS.

Het lijkt mij veel te vroeg voor de tegenstanders van Chavez om nu al te juichen alsof hij een ernstige misdaad begaan zou hebben.
Voor dat juichen moet je, nogmaals, maar bij onze eigen regering kijken.
zwart's avatar
| #140771 | 15-06-2011 20:42 | Oranje Revolte
Zat op een interessant blog een lang you tubetje te kijken over Ahmedinejad, waarin hij vertelde dat de atoombom de wereld uit moet.

Maar de enige manier om het westen uit je nek te houden, lijkt het aanschaffen ervan te zijn.

Sommige slimme landen zijn zich al aan het voorbereiden :
At least 13 countries in the oil-rich Middle East have recently announced plans to pursue nuclear energy programs.

Moet Chavez ook doen.
Had het regiem in Libië, dat al bijna een bom had in 2003 , maar niet geluisterd naar ontwapeningspraatjes door de valse profeten. Hadden ze dan gedurfd? Dacht het niet.
Oranje Revolte's avatar
| #140773 | 15-06-2011 20:52 | zwart
In de ogen van de VS is Chavez een atoombom.
zwart's avatar
| #140790 | 15-06-2011 21:35 | Paul2

Het lijkt mij veel te vroeg voor de tegenstanders van Chavez om nu al te juichen alsof hij een ernstige misdaad begaan zou hebben.

@Zwart

Zwart,die tegenstanders van Chavez zijn nu juist tevreden,want hij doet nu wat Big Brother Amerika wil.
Of je moet mij als een tegenstander van Chavez zien ,maar dat ben ik niet. Hij is democratisch verkozen .Schiet geen mensen af ,zoals dat in Colombia gebeurd.Dus wat mij betreft maakt hij zijn klus gewoon af.Zolang er maar vrije verkiezingen zijn ,kan het volk beslissen.Dat laatste is afwezig in de Zuid-Amerikaanse landen die de VS hun achtertuin noemen.
Ik vind alleen dat hij wel erg snel buigt voor de lange arm uit de VS.
| #140795 | 15-06-2011 21:42 | tegengas
Als een knipmes paul2
tegengas's avatar
| #140805 | 15-06-2011 22:07 | zwart
Waaruit blijkt dan dat het verhaal uit uw link waar is Paul2?
Natuurlijk bent u niet 1 van zijn vijanden, dat snap ik ook wel, maar u stelt hem wel met dat linkje in een kwaad daglicht.
En waar zijn de antwoorden op mijn vragen?

@tegengas. Als een knipmes? Waar haalt u dat vandaan?
Waar ziet u nou ineens bewijs dat hij als een knipmes buigt voor de wensen van de Amerikanen? Uit datzelfde linkje van Paul2 met de ongefundeerde mening van 1 persoon?
Is "als een knipmes buigen" niet voorbehouden aan mensen die onderdanig en serviel zijn?
Dat u wilt provoceren met een tegendraadse mening is uw goed recht, maar maak het dan af. Geef een onderbouwing met feiten.
Toon aan dat meneer Chavez nu ineens de hielen likt van de Amerikanen en praat iedereen hier bij met alles wat u nu nog achter houdt.
Anders laat ik benb op u los! :)
zwart's avatar
| #140812 | 15-06-2011 22:27 | zwart
applausje voor @GL
zwart's avatar
| #140813 | 15-06-2011 22:28 | Guantanamo Lullabay
en nu ik verder lees moet ik tot de conclusie komen dat de man het slachtoffer is

chavez heeft m opgeofferd

maakt inderdaad geen goede sier
Guantanamo Lullabay's avatar
| #140814 | 15-06-2011 22:37 | Guantanamo Lullabay
maar dan hebben we met het volgende te maken
chavez eist al jaren de uitlevering van de VS van een ranzige terrorist

De VS wil die niet uitleveren en die vent leeft daar als god in frankrijk

zou hij nu een uitleveringsverzoek geweigerd hebben dan zou elk verzoek van venezuela om die terrorist en andere gezochte mensen door venezuela ook zijn geloofwaardigheid ondermijnen
Guantanamo Lullabay's avatar
| #140864 | 16-06-2011 10:08 | Paul2

en nu ik verder lees moet ik tot de conclusie komen dat de man het slachtoffer is

chavez heeft m opgeofferd


Inderdaad.
De VS wil die niet uitleveren en die vent leeft daar als god in frankrijk

zou hij nu een uitleveringsverzoek geweigerd hebben dan zou elk verzoek van venezuela om die terrorist en andere gezochte mensen door venezuela ook zijn geloofwaardigheid ondermijnen

Ook waar,geloofwaardigheid naar de powers that be.
Hij buigt zijn hoofd ten koste van basale mensenrechten,
machtspolitiek begrijpelijk,maar fout.

Hij zegt zelf:
“[Becerra] got off the plane and we captured him, and just like we handed over the [accused terrorist] Chavez Abarca to the Cuban government, we handed [Becerra] over to the Colombian government,” Chavez said. “I had to comply with international agreements Venezuela had signed, that’s all.”

Op zich waar ,maar wat vreemd opeens te horen uit de mond van de man ,die altijd recht tegen alle gangbare internationale protocollen in ging als zijn principes een tot andere mening leidden(Bijvoorbeeld zijn Iranhugging op het moment dat dit not done was)
Anders laat ik benb op u los!

@Zwart

Ik wilde zijn naam niet vermelden(maar dank voor de gelegenheid),in de verwachting dat hij het misschien oneens met me zou kunnen zijn.Maar ik vind prof Petras in zijn epistels soms wat over the top fundamentalistisch links ,nogal veel goedkeurend wat ter linkerzijde overal plaatsvond.Beetje de benb onder de professoren(niets mis mee,no offence ,maar dat is het eerste wat bij me opkomt als ik zijn artikelen lees,heeft soms wat dezelfde stijl van schrijven).
Vreemd keek ik dan ook op bij het zien van zoveel kritiek op Chavez,deed voor mij de geloofwaardigheid van het artikel alleen maar versterken.Petras was wel de laatste van wie ik het had verwacht.Maar achteraf gezien ook wel logisch daar Chavez nu wat opportunistisch afstand neemt van zijn principiële linkse leer en buigt voor de VS,al geeft Chavez er zelf een wat lepe draai aan.
| #140866 | 16-06-2011 10:13 | Paul2
applausje voor @GL

@zwart

Inderdaad,dank ,als ik die link had gevonden ,had ik hem geplaatst.
Betere website voor dit soort nieuws is niet te vinden.
| #140908 | 16-06-2011 11:42 | tegengas
Ik kwam af en toe op een website van een Nederlander in Venezuela, maar die gaat nu emigreren naar Duitsland.:)
tegengas's avatar
aanmelden / inloggen