Door rotterdam, Op zon 17 apr 2016 10:22, 22 reacties, citaat / intro / linkdump

Complottheorieën steeds groter probleem in de klas

Complottheorieën in de klas zijn veel voorkomend en grijpen snel om zich heen. Hoe ga je als docent het gesprek aan? En wie zijn de mensen die belang hebben bij het verspreiden van desinformatie?

Directies en docenten maken zich zorgen. Ze zien een groeiende groep jongeren die zich hier niet thuis voelen, jongeren die bovendien allerlei problemen hebben en zich vaak op sleeptouw laten nemen door sociale media.

De invloed daarvan is groot en daar heeft het onderwijs nauwelijks antwoord op. Daarom heeft het ministerie van Onderwijs ook groot onderzoek gedaan naar afwijkende visies in de klas. Minister Bussemaker pleit in EenVandaag voor een...
Annotaties:
| #250085 | 17-04-2016 10:44 | Ness
Lol Huppelkutten BV NL in de bocht. Tipje: je slaat het er niet uit, je slaat het er alleen nog maar grondiger in als je dit tegengaat. Het zijn de leraren met hun cursusjes die voor paal staan hoor. Dat zal de sfeer in de klassen zeker niet bevorderen. Maak je vooral veel zorgen, Bussemaakster van de Partij van de Acht zetels (term gepikt van geenstijl) rofl
Ness's avatar
| #250086 | 17-04-2016 12:40 | Manus
Heb het gisteren ook gezien.
Tja, als je aan de lopende band false flags en Hoaxes opzet moet je niet raar opkijken als het wat beter geinformeerde/intelligentere deel van de bevolking wat vragen gaat stellen.
Gelukkig heeft de overheid een cursusje voor leraren om dat soort onafhankelijk gedachtengoed de kop in te drukken, de meest simpele oplossing die de leraar aan je verteld klopt en de leraar kan je altijd vertrouwen, toch?

Het geeft wel aan dat er een behoorlijke tegenbeweging op gang komt, nu is het natuurlijk wachten op de eerste FalseFlag of Hoax die ze zgn complotdenkers in de schoenen gaan schuiven.
Manus's avatar
| #250088 | 17-04-2016 12:56 | Rotterdam
'Tja, als je aan de lopende band false flags en Hoaxes opzet'

Nu nog even aantonen dat die flinterdunne theorietjes ook echt kloppen, want van bewijs hebben we uiteraard weer weinig gezien.
| #250089 | 17-04-2016 14:29 | Antares
"Het is een probleem. We mogen het niet negeren."

Eerst wordt je genegeerd.
Dan wordt je uitgelachen.
Daarna wordt je weersproken.
En uiteindelijk krijg je gelijk.

Het gaat de goede kant op.

"Burgerschap op te nemen in het curriculum."

Verplichte indoctrinatie.
Antares's avatar
| #250090 | 17-04-2016 14:38 | Antares
Nu nog even aantonen dat die flinterdunne theorietjes ook echt kloppen

Wat zo leuk is aan de uitleg die aan het publiek wordt gegeven is dat er een nogal onwaarschijnlijk verhaal uitrolt:

"Hallo, wij zijn moslimextremisten, en wij komen bij jullie een paar bommen leggen zodat jullie een excuus hebben om onze landen volledig aan puin te schieten. Wij zjn héél gevaarlijk. Echt waar, hoor."

Dan ligt de gedachte aan een false flag attack toch meer voor de hand.
Antares's avatar
| #250091 | 17-04-2016 15:55 | Nico de Geit
Zielig voor de kinderen. Die zullen wel zoveel huiswerk meekrijgen na de ophokplicht dat ze geen tijd meer hebben om op internet rond te hangen. 100% systeemslaven met studieschuld.
Nico de Geit's avatar
| #250093 | 17-04-2016 16:15 | udo
"jongeren die bovendien allerlei problemen hebben en zich vaak op sleeptouw laten nemen door sociale media."

Problemen: opvoeding gerelateerd, want waarom anders doen dan je thuis deed?
Sleeptouw: opvoeding gerelateerd, want waarom zou je ze leren zelf na te denken? Kritisch te zijn? Onderzoek te doen?
| #250095 | 17-04-2016 17:59 | Hans
Sommigen complotten zijn echt (officieel goedgekeurd door de overheid):
- Saddam met zijn massavernietigngswapens,
- de BUK-raket, die MH-17 neerhaalde,
- Bin Laden, die vanuit zijn grot in A'stan drie wolkenkrabbers in Manhattan deed instorten,
- oliemaatschappijen, die klimaatwetenschappers omkopen.. ;-)
Maar andere complotten krijgen niet de officiële goedkeuring van The Powers That Be:
- de Oekraïnse miljardair Kolismoisky liet de MH17 neerschieten
- het waren explosieven in de Twin Towers en WTC7, die de wolkenkrabbers deden instorten
- de Ebola- en Zika-epidemie worden sterk overdreven zodat Big Pharma eraan kan verdienen
- cholesterol is helemaal niet zo gevaarlijk dat je er medicijnen voor nodig hebt
- de executie-video's van IS zijn in scene gezet
- in de Syrische burgeroorlog hebben de rebellen zelf gifgas gebruikt om Assad te kunnen beschuldigen van deze oorlogsmisdaad
Hans's avatar
| #250098 | 17-04-2016 20:13 | Nico de Geit
Het lijkt erop dat ze vooral bezorgd zijn om 'complottheoriën' onder islamitische jeugd. De islamitische jeugd denkt verkeerd, de jongens hebben veel testosteron, de meisjes een hoofddoek en zijn niet al te slim. Hoe zou dat nou toch komen? Wat ging er mis? Komt het door internet? Waarom ontwikkelen ze dezelfde problemen als in hun land van herkomst? Ze zijn hier geboren dus daar kan het niet aan liggen.

Zelfs de allerdomste Nederlandse dikzak die iedere vorm van onderwijs afwijst wist daar 40 jaar geleden het antwoord al op. Maar dat mocht niet gezegd worden.

Ook Angela Merkel wist het een paar jaar geleden: de integratie is mislukt, totaal mislukt. Nu laat ze er weer een paar miljoen binnen, onbegrijpelijk.
Nico de Geit's avatar
| #250099 | 17-04-2016 20:20 | Nico de Geit
Zonder westerse steun geen islamitische lente en geen ISIS, Al-Qaida, enz. Ook de ellende in Tsjetsjenië werd vanuit Washington aangestuurd, met als gevolg honderdduizenden doden.

Bankiers zoals de Rotschilds zouden graag oorlogen financieren. En dan praten die kinderen over Illuminatie, niet over JODEN.

Complottheorie: Joden zitten achter vrijwel alle oorlogen. Waar of onwaar? Daar waagt een school zich niet aan.
Nico de Geit's avatar
| #250100 | 17-04-2016 20:31 | tegengas
Het gaat helemaal fout.
Er moet een keurmerk voor complottheorieën komen.
tegengas's avatar
| #250102 | 17-04-2016 21:28 | herogj@n
Dus de politiek gaat nu bepalen wat er onderwezen mag worden? Het zou toch zo moeten zijn in een vrij land, dat iedere mogelijke invalshoek mag bediscussieerd worden in de klas. Dat je als leraar de kinderen moet leren dat een verhaal altijd meerdere waarheden kent.

Aan de andere kant worden er wel meerdere leugentjes vertelt tijdens schooltijd, zoals dat de pers de democratie zou bewaken....

Opvoeden gebeurt dus ook niet op school, maar thuis, dit soort dingen bespreek je dus vooral ook thuis met je kinderen.
| #250103 | 17-04-2016 23:18 | Manus
Het gaat helemaal fout.
Er moet een keurmerk voor complottheorieën komen.

Volgens mij is die die er al, heet Reuters en AP
Manus's avatar
| #250104 | 18-04-2016 07:51 | Manus

Nu nog even aantonen dat die flinterdunne theorietjes ook echt kloppen, want van bewijs hebben we uiteraard weer weinig gezien

Inderdaad van bewijs hebben we weer weinig gezien.
Als jij mij een foto of video van Brussel met een lijk of iemand die zichtbaar een wond (ipv alleen bloed) heeft kan tonen?
En bewezen is dat MSM de beelden van de 2011 Minsk metrobombing heeft gebruikt en daar de datum van 22/3/2016 op heeft gezet, hoe bedoel je bedrog?
Voorlopig is het bewijs voor twee bomaanslagen met 30 doden en 300 gewonden flinterdun.
Manus's avatar
| #250105 | 18-04-2016 08:35 | ..................
Rotterdam kijkt liever naar complotTV.
| #250161 | 20-04-2016 18:38 | ffloor
Bedankt @Hans voor je opsomming! (sommige wist ik nog niet)
| #250175 | 21-04-2016 00:41 | DeGrijzeDuif
want van bewijs hebben we uiteraard weer weinig gezien


"Weinig"?

Dat ik dat nog mag meemaken, Rotterdam die toegeeft dat er bewijzen voor complotten zijn. "Weinig", maar het bestaat.

Zaplog kan gesloten worden, dit is de overwinning! Nu komt alles goed... Als zelfs hij/zij... Laat de champagne maar knallen!

Wel nog een vraag aan je, Rotterdam.
Wat vond je van de commentaren van Jelle van Buuren in de uitzending van 1vandaag?

Ook nog een opmerking in het algemeen.
De juf die een boek had geschreven gaf een voorbeeld wat ze altijd aanhaalde in de klas en schotel vervolgens een multiple choice vraag voor. De grote misvatting hier is dat er gekozen MOET worden, terwijl kritische denkers juist ongerijmdheden zien en daar vragen bij stellen. Pas als er heldere antwoorden op die vragen volgen kun je mogelijk een standpunt innemen.

En ja, je hebt dolgedraaide complot idioten die nog meer suggestie gebruiken dan Hans Kazan... En daar komt ook nog eens bij dat het door trollen bewust wordt opgestookt en laten ze het al te graag ontsporen. Dus ja, er worden minstens net zoveel kletspraat jes verkocht in de alternatieve media als in de msm. Maar de ongenuanceerde benadering van 1vandaag werd terecht tegengesproken door de juf en van Buuren.
| #250180 | 21-04-2016 08:43 | ..................
Dat het in werkelijkheid een Amerikaans intern complot is. Met andere woorden: dat de Amerikanen geen slachtoffer zijn van die aanslag maar de daders.”


Altijd weer spin.
Ook de amerikanen waren het slachtoffer van een complot.
Probleem met de corperate media is de daders aan te wijzen die er belang bij hebben/hadden.
Noem je israel of zionisten,dan is er sprake van een anti semitisme.
De regering zelf is te dom om dit te kunnen doen.Het zijn andere die voor ze denken.Ze worden alleen uitbetaalt om die rol te spelen.

Het woord corruptie is ze ook vreemd,als je praat over regeringen en het bedrijfsleven/centrale banken..
| #250188 | 21-04-2016 11:19 | Argwaan
Er worden jongeren van school gestuurd omdat ze er een eigen mening op nahouden over b.v. 911. Vrijheid van meningsuiting? Waar? voor wie?
Argwaan's avatar
| #250191 | 21-04-2016 17:27 | DeGrijzeDuif
Waar zijn kinderen om die reden van school gestuurd argwaan?
| #250198 | 22-04-2016 07:11 | Argwaan
Ik weet van een geval in Duitsland. Ik heb het niet meer in mijn archief, maar ken de strekking nog wel.
Op school je poot stijf houden is onbegonnen werk; jongeren moeten "breken", ze mogen niet zijn zoals ze zijn. De pest is dat.
Argwaan's avatar
| #250205 | 22-04-2016 08:43 | Nico de Geit
Waar zijn kinderen om die reden van school gestuurd


Dat is van alle tijden. Je gelooft wat wordt gedicteerd en anders word je weg gestuurd zonder diploma. Ketters worden bestraft.
Nico de Geit's avatar
aanmelden / inloggen