Door community (initieel Likoed Nederland), Op maa 14 maa 2011 21:47, 35 reacties,    

De Palestijnse ophitsing voorafgaand aan de moordpartij

Voorafgaand aan de moordpartij heeft de - zogenaamd gematigde - Palestijnse Autoriteit weer tal van aanslagen geprezen, ook die op kinderen.


Op de dag voor de brute moord van de Fogel familie, zei Sabri Saidam - adviseur van Abbas en ondersecretaris van de Fatah Revolutionaire Raad - in een toespraak dat "de wapens moeten worden gedraaid in de richting van onze belangrijkste vijand Israël."
Saidam vond ook de maandelijkse toelagen die worden toegekend aan de gezinnen van terroristen die Israeli's vermoorden te laag.
Saidam riep daarbij tevens op om een plein te vernoemen naar Dalal Mughrabi, de bloeddorstige terroriste van het Kustweg bloedbad, waarbij tientallen Israëli's vermoord werden, waaronder 13 kinderen.

Op 6 maart werd in de officiele krant Al Hayat Al Jadida krant de naamgeving bekend gemaakt voor een jeugdtoernooi. Het wordt gehouden in de nagedachtenis van de "martelares" Wafa Idris - de eerste vrouwelijke zelfmoordterrorist, die 1 Israeli vermoordde en 150 verwondde.

Een week voorafgaand aan de wrede aanval op de Fogel familie, hield Fatah - dat onder leiding staat van Abbas - een ceremonie ter ere van Fatah terroristen die waren omgekomen. De "geeerden" waren onder meer de zelfmoordenaar Mohammed Daraghmeh, die negen Israëli's vermoordde in Jeruzalem.

Op 9 februari zond de officiële Palestijnse TV een video uit van de campagne 'Vrouwen als rolmodel', waarin bovengenoemde kindermoordenaarster Dalal Mughrabi werd geprezen als aansprekend voorbeeld.

Twee maanden voorafgaand aan de moord op Fogel, kende de Palestijnse president Mahmoud Abbas $ 2.000 toe aan de familie van een terrorist die een controlepost aanviel onder het roepen van "Allah Akbar" (God is Groot). Zijn daad werd geprezen in de krant van 25 januari, die de ceremonie beschreef waarin Abbas een "presidentieel eerbetoon" van $ 2.000 schonk aan de nabestaanden van de "martelaar".


In alle gesloten vredesakkoorden - de Oslo akkoorden (jaren negentig) en de Routekaart naar vrede (2003) - heeft de Palestijnse Autoriteit zich verplicht om dit soort ophitsing te staken.


Voor meer voorbeelden van de systematische verering van moordenaars door de Palestijnse Autoriteit, zie 'Moordenaars als inspirerend voorbeeld'
http://www.likud.nl/artik44.html
Annotaties:
| #129983 | 14-03-2011 23:09 | alegria
mijn oprechte deelneming.
Je hebt helemaal gelijk Likoud.
alegria's avatar
| #129985 | 14-03-2011 23:28 | P.uncia
Ach gossie, die zielige zionisten toch, altijd aan het klagen dat iedereen en alles tegen hun zijn en het onrecht wat hun aangedaan wordt maar over hun eigen wandaden spreken ze niet.

Israeli Massacres: Details and Numbers
P.uncia's avatar
| #129989 | 14-03-2011 23:39 | Antares
Je hebt helemaal gelijk Likoud.

Dat zou de eerste keer zijn. De genoemde bedragen staan niet in verhouding tot de financiële steun aan het Israëlische leger, zowel door Israël als door de VS dat illegale banden met Israël onderhoudt.
Antares's avatar
| #130047 | 15-03-2011 12:10 | EvaVanE
Het doet me goed dat er hulp is voor de nabestaanden van verzetsstrijd(st)ers. Hun offer mag niet vergeten worden.
EvaVanE's avatar
| #130061 | 15-03-2011 13:44 | Antagonizer
Goh, ik wist helemaal niet dat de Oslo-akkoorden bekend waren bij de Israëlische regering...
Antagonizer's avatar
| #130063 | 15-03-2011 13:48 | randazzo
Men heeft het altijd eufemistisch over joodse kolonisten. Zou men deze mensen niet gewoon illegale landafpakkers moeten noemen.
| #130065 | 15-03-2011 13:53 | Ness
Flashback

Er waren géén getuigen; er is géén video beschikbaar.
Toch weet Haaretz zeker dat de moorden gepleegd zijn door TWEE Palestijnen. Een knap staaltje helderziendheid. En de gebeurtenis kwam eigenlijk als geroepen; de plannen lagen al klaar. Illegale huizenbouw als *wraak*; voor ieder lijk 200 huizen, of tellen die arme kinderen dubbel?

(Ik blijf me afvragen hoe twéé Palestijnen ongezien een zwaar bewaakte nederzetting kunnen binnendringen, 5 gruwelijke moorden kunnen plegen en dan weer rustig kunnen wegwandelen - is het niet logischer te veronderstellen dat de dader(s) vrij konden handelen omdat ze niet opvielen?)
Ness's avatar
| #130093 | 15-03-2011 17:34 | Patman
Ik ben het er niet mee eens dat de Zap-community dit artikel gaat zitten fokken door er plaatjes in te doen die nooit de bedoeling van de auteur kunnen zijn geweest.

Ik haal dat plaatje weer weg.

Ik ben het persoonlijk niet met de inhoud van het artikel eens. Maar dus nog minder met dit vandalisme.
Patman's avatar
| #130095 | 15-03-2011 17:58 | Ness
Nou, ik heb het plaatje gemist.
Maar niet dit bericht en dit bericht.
Het laatste bericht is on-topic; een Aziatische werknemer zal inderdaad geen opzien baren in precies die illegale nederzetting.

Het eerste bericht is ten dele off-topic.
Maar zulke berichten doen mij huiveren ivm false flags.
De populariteit van Israel in Nederland is rap aan het afnemen; wellicht moeten wij *gestraft* worden met een gebeurtenis die onze mening radicaal doet omslaan ten gunste van Israel.
Ten tweede zal Geert Wilders bij de volgende verkiezingen allicht een steuntje in de rug kunnen gebruiken. Een aanslag op een bus met schoolkinderen door *terroristen* bijvoorbeeld zal zijn populariteit geweldig opvijzelen.
Ten derde zijn de bewijzen in zo'n geval stevig in handen van Israel - door wie is de onderbroekbommenmeneer op het vliegtuig gezet?
Ness's avatar
| #130098 | 15-03-2011 18:28 | sigmund
Ik vond mijn plaatje, wel meevallen. Ik zocht op sad en vond het wel passend...
sigmund's avatar
| #130100 | 15-03-2011 18:36 | sigmund
Maar die krokodil (niet van mij), die ging ook mij te ver.
sigmund's avatar
| #130102 | 15-03-2011 18:46 | Patman
Het gaat natuurlijk niet werken als we elkaars berichten gaan zitten saboteren. Vind ik ook extreem onprofessioneel.
Patman's avatar
| #130103 | 15-03-2011 18:53 | P.uncia
Vind ik ook extreem onprofessioneel.


Noem het maar infantiel gedrag, als iemand zo graag een plaatje wil toevoegen kunnen ze dat beter in hun comment doen.....
P.uncia's avatar
| #130171 | 16-03-2011 12:22 | alegria
Oh,,keee...
Het is een Aziatische werknemer geweest, die die moorden gepleegd heeft.
Dan zullen we binnenkort wel excuses kunnen verwachten van Likoud.

Wat gaat Likoud daarna doen?
_Alle Aziaten over een kam scheren, of, alle bazen die onder/niet betalen over een kam scheren.
alegria's avatar
| #130309 | 17-03-2011 22:16 | Likoed Nederland
@Alegria

Dat van die Aziatische werknemer hebben wij gecheckt in Israel, compleet broodje aap verhaal. De familie had geen werknemer en geen schulden.

En dit soort aanslagen - kinderen in hun bed vermoorden - zijn al vaker gepleegd door Palestijnen en alleen door Palestijnen.
Dat kan alleen met een haatcultuur en systematische ophitsing zoals in het artikel beschreven.

Vandaag heeft de Tweede Kamer gelukkig ook besloten dat dit moet eindigen.
Likoed Nederland's avatar
| #130310 | 17-03-2011 22:24 | luit

En dit soort aanslagen - kinderen in hun bed vermoorden - zijn al vaker gepleegd door Palestijnen en alleen door Palestijnen.


artilleriebeschietingen of vliegtuigbombardementen door het Israelische leger treffen ook regelmatig kinderen die in hun bed liggen.
wat is het verschil?

maar daar zul je wel weer gemakzuchtig je ogen voor sluiten.
in elke oorlogsituatie begaan beide zijden oorlogsmisdaden.
het getuigt van weinig intelligentie als je dat niet kunt inzien.
| #130311 | 17-03-2011 22:33 | alegria
Ik vind ook dat dat moet eindigen,
maar dan wel van beide kanten.

Dat dat alleen door Palestijnen gebeurd is onzin?
Het gebeurt ook in Nederland.

Verder moet je natuurlijk stoppen met plagen, als je niet geplaagd wilt worden.

Je kunt beginnen met mijn boompjes terug te geven, die door Israëlische militairen gekapt zijn.

Bovendien, is er nog steeds geen bewijs, dat het Palestijnen zijn geweest, ze zijn niet gezien, er zijn geen beelden van.
En hoe komen die überhaupt binnen, en weer buiten die illegale compound?
alegria's avatar
| #130331 | 18-03-2011 00:30 | Ness
@Likoetski

Waarom verwacht je toch steeds dat mensen jou zullen geloven?
Uiteraard ontkent de Israëlische regering alles, anders zouden ze hun excuus kwijt zijn om eens lekker tekeer te gaan. Bovendien zou Israel compleet voor schut staan. Dus als een niet-Palestijnse moordenaar dit op zijn geweten heeft, komt hij ermee weg, met de complimenten van de nazionisten.
Ness's avatar
| #130333 | 18-03-2011 00:48 | Marcus
Jij begon, nee jij, nietes jij, welles, nietes, welles, nietes.
Kinderclub.

Deze man heeft mij de ogen verder geopend: David Horowitz.
Gruwelijk volk die Palestijnen, dat ze na al die jaren nog steeds zo hatelijk reageren op de nakomelingen van diegenen die het land van hun grootouders ontvreemd hebben, zo kinderachtig.
Marcus's avatar
| #130337 | 18-03-2011 01:57 | Marcus
Ik bedoel, als duitsers, tegen de geopolitieke regie in, mijn familie erfgoed in WOII overgenomen hadden, zou ik daar nu na al die jaren al lang vrede mee hebben.
Marcus's avatar
| #130338 | 18-03-2011 03:12 | Marcus
Nethanyahu op cnn: ik ben helemaal om.
Zo 'n geloofwaardig leider.

"A fusion between antisemitism and the far left, confusing"

Ironie off//: leeft zo''n gast nog in de realiteit?

Extreem links wordt tegenwoordig verward met het opkomen voor basale mensenrechten.

Hebben we daar al een godwin equivalent voor bedacht?
Lijkt me handig om ook ieder draadje dat naar zo'n idee leidt direkt de grond in te boren.

Gvdo, waar is een Orwell wanneer je hem nodig hebt?
Marcus's avatar
| #130339 | 18-03-2011 03:27 | Marcus
Correctie: God verdom ons als Het U belieft niet.
Marcus's avatar
| #130421 | 19-03-2011 15:07 | Likoed Nederland
@luit

Israel verdedigt zich en valt nooit uit zichzelf aan.

Bij die verdedigingsacties vallen inderdaad ook helaas burgerdoden.
Het gevolg van de Palestijnse oorlogsmisdaad van het gebruiken van burgers als menselijke schilden.

Voor de Palestijnen heeft dat drie voordelen:
1. Het remt de Israeli's af, die wel de afweging maken of er burgers zullen omkomen.
2. Israel krijgt van het Westen toch de schuld.
3. De doden zijn martelaren en gaan rechtstreeks naar het Islamitisch paradijs.

In de woorden van Hamas:
"Wij gebruiken vrouwen en kinderen als menselijk schild.
De zionisten weten niet dat het Palestijnse volk methoden van dood en het opzoeken van de dood hebben ontwikkeld. De dood is ons middel. Daarom gebruiken wij ouderen, vrouwen en kinderen als menselijk schild. Zij doen het fantastisch. Wij houden zo van de dood, zoals de Zionisten van leven houden."

Zie clip op:
http://www.likud.nl/clips.html
(Gaza TV 29-2-2008)
Likoed Nederland's avatar
| #130440 | 19-03-2011 17:34 | luit

Israel verdedigt zich en valt nooit uit zichzelf aan.


je maakt jezelf belachelijk door dit soort uitspraken.
niemand zal je hier serieus nemen en zieltjes voor je zaak zul je al helemaal niet winnen
als Israel werkelijk alleen zichzelf verdedigt, waarom valt men dan met troepen de Palestijnse gebieden en Libanon aan. puur zelfverdediging zou makkelijker en goedkoper zijn. die hamas-raketjes schiet je zo uit de lucht.
maar ach, jij praat zelfs sabra en shatila nog goed.
| #130445 | 19-03-2011 18:35 | Antares
"Israël verdedigt zich"
lg_map_copy_1.jpg
Antares's avatar
| #130449 | 19-03-2011 19:09 | EvaVanE
Wat ik knap vind van zionisten als de nogal anonieme persoon die zich achter likoed nederland verschuilt is de wijze waarop zij een volslagen irreële fantasiewereld in stand weten te houden. Jammer voor hen dan weer dat gaandeweg minder mensen hun verzinsels verdraaiingen en zelfs grove leugens geloven.
EvaVanE's avatar
| #130452 | 19-03-2011 19:55 | P.uncia
Wat ik vreemd vind is dat de VN de resoluties tegen Israël niet afdwingt met een "no-fly" zone. Waarom wel in Libië en niet in Israël?
P.uncia's avatar
| #130466 | 20-03-2011 00:26 | alegria

Israel verdedigt zich en valt nooit uit zichzelf aan.


Ben je het lijstje nu alweer vergeten?

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Irgun_attacks
http://www.soundofegypt.com/palestinian/adult/massacres.htm#24
alegria's avatar
| #130673 | 21-03-2011 23:49 | Likoed Nederland
@luit

U weet toch ook wel dat Israel toen ook aangevallen werd?
Achtduizend raketten voordat Israel het offensief aan ging.
Volgens ons zou Nederland na hoogstens 100 raketten op Nederlandse dorpen gezegd hebben "zo is het genoeg".
Likoed Nederland's avatar
| #130685 | 22-03-2011 08:43 | Zurk
Israel verdedigt zich en valt nooit uit zichzelf aan.

Ook een gifslang doet dat om zijn territorium te vergroten!

U weet toch ook wel dat Israel toen ook aangevallen werdAchtduizend raketten voordat Israel het offensief aan ging.

Zoveel hebben ze niet eens. Laat daar maar eens bewijsmateriaal van zien.
Palestijnse opstandelingen hebben hoogstens wat oude kachelpijpen gevuld met eigengemaakt kruit.
Zurk's avatar
| #130699 | 22-03-2011 12:07 | xaderp
Achtduizend raketten voordat Israel het offensief aan ging.


Ja, ik kan me de rokende puinhopen van die honderden verwoeste Israelische dorpen en steden nog goed herinneren!!

Oh wacht, dat waren Palestijnse dorpen in Gaza.
xaderp's avatar
| #130713 | 22-03-2011 16:31 | alegria
zijn er nog dorpen in Gaza dan?
alegria's avatar
aanmelden / inloggen