Door Ness, Op maa 25 jan 2016 21:36, 38 reacties, citaat / intro / linkdump

Dodelijk virus gelekt in Oekraïne: 20 doden

Meer dan 20 doden en 200 militairen in het ziekenhuis, dat is de stand momenteel vanwege het uitbreken van de "Californische griep". Men vermoedt dat er in het door USA gesponsorde biowapen-laboratorium bij Kharkov, waar dit wapen werd onderzocht, een 'ongelukje' heeft plaatsgevonden. Er bestaat vooralsnog geen medicijn tegen dit virus. Melding onder voorbehoud; website is me onbekend. Maar het zou me niet verbazen als het verhaal klopt. De oorlogsindustrie heeft momenteel de wind nogal tegen.. ...
Annotaties:
| #245255 | 25-01-2016 22:38 | Ness
Radio Free Europe, in de annotatie van Zerohedge genoemd, is natuurlijk wel een Amerikaanse propaganda roeptoeter. Volgens de USA wet'geving' mogen dat soort instituten propageren, liegen en verdraaien wat ze willen.

Ik denk dat we hier te maken hebben met een al dan niet per ongeluk ongelukje, uitvergroot tot een onvervalste valse vlag, waarbij de Russen straks de schuld in de schoenen geschoven krijgen. Maar USA is gespecialiseerd in het laten lekken van virussen. Het zogenaamd broodnodige lab ligt weliswaar volgens die arts in de Donbass ACHTER de linie, maar het lab waar met dit soort rotzooi wordt geëxperimenteerd ligt bij Kharkov, in gebied dat in handen is van dezelfde neo-nazi's die de schilderijen uit het Westfries museum hebben gestolen.

Op deze Oekraine roeptoeter/website, die overigens een prima kaart verschaft, wordt wat anders gemeld: http://liveuamap.com/en/2016/24-january-ukrainian-intelligence-reporting-about-300-killed
Ness's avatar
| #245256 | 25-01-2016 22:51 | Best Well
Het probleem met dit soort biowapens is dat de wind plotseling kan draaien.
Waarschijnlijk past dit niet zo goed in het propaganda verhaal.
Ik ben benieuwd of de NPO hier nog iets van gaat melden.
Best Well's avatar
Maar begrijp ik het nu goed, zijn er 200 zieken en 20 doden militairen van pro westerse Oekraïne zijde geraakt?

Niemand verdient dit soort vuiligheid overigens te overkomen, en als het airborn is staat de wereld natuurlijk nog wel wat te wachten.
Johan Alphons (Independent, spaceship Earth)'s avatar
| #245273 | 26-01-2016 13:35 | Antares
en als het airborn is staat de wereld natuurlijk nog wel wat te wachten.
\
Er staat de wereld niet veel te wachten. Als de gastheer in korte tijd overlijdt dan kan het virus zich niet op grote schaal verspreiden.
Antares's avatar
| #245280 | 26-01-2016 18:02 | DeGrijzeDuif
I call it bs...

RFE is propaganda pur sang, maar van Zero Hedge dient hetzelfde gezegd te worden. Beide een sublieme mix van waarheid en nonsens. Ik zou willen stellen dat ze verschillende doelen dienen, maar zelfs daar zijn vraagtekens bij te zetten.

De bron waarop "men" zich zegt te baseren wordt recentelijk met een dergelijke boodschap niet geciteerd door Sputnik news, wat toch een indicatie is...
http://m.sputniknews.com/tags/tag_Eduard_Basurin/

In het DNI artikel:
"Physicians recorded the unknown virus as a result of which the infected get the high fever which cannot be subdues by any medicines, and in two days there comes the fatal outcome."

"Not (...) by ANY medicine" en "in two days" betekent imho dat van de 200 zieken er nu toch een groot aantal overleden zou moeten zijn, niet?
| #245281 | 26-01-2016 18:31 | DeGrijzeDuif
Hou die 2 dagen in de gaten... het is vandaag de 26e en de volgende bron rapporteert klakkeloos over het DNI artikel, inboet Italiaans nog wel.

http://www.wallstreetitalia.com/ucraina-virus-letale-usa-fa-almeno-20-morti-e-200-feriti/

Maar op de 22e (vrijdag) zegt
"Just since the beginning of this week more than 200 Ukrainian military have been taken to civil and military hospitals"
Laat ik het op maandag de 18e stellen. De claim dat geen medicijn helpt dat er toen al 200 zieken waren doet me toch afvragen hoeveel van die arme zielen het wél hebben overleefd. Dat een Italiaans alternatief platform het op de 26e klakkeloos copy-paste vertaalt kan ik niet bevatten en dat doet mij vermoeden dat het bewuste misinfo betreft for what ever reason. Serieus kan ik het niet nemen.

Hier nog wat extra tegengas:
http://fabiusmaximus.com/2016/01/26/us-biological-attack-on-ukraine-93425/
"There is no “California Flu”. "
| #245284 | 26-01-2016 19:15 | feniks
Waarom wordt er beweerd dat dit een biowapen zou zijn? Waarom is het niet de gewone griep die onder die soldaten circuleert? Ik heb eerder de indruk dat men hier probert te verdoezelen dat die soldaten in slechte hygiënische omstandigheden en erbarmelijke levensomstandigheden verblijven, en daardoor gemakkelijk ziek worden.

Maar in plaats van de eigen problemen te erkennen en daar iets aan te doen, is het veel gemakkelijker om propaganda te verspreiden en te beweren dat ‘de anderen’ een biowapen verspreiden.

Het zijn trouwens niet alleen soldaten die sterven. Er waren een paar dagen geleden al 60 mensen overleden, volgens de (toch veel betrouwbaardere) BBC-website http://www.bbc.com/news/world-europe-35364929 En daar is er geen sprake van een biowapen! Het is eerder iets wat men bijna jaarlijks tegenkomt. De griep is een erntige ziekte, en elk jaar sterven er mensen.
| #245286 | 26-01-2016 19:47 | Best Well
Wat nou arborne :
Het virus kan zich zonder visum vrij door Europa verplaatsen.

Waarom wordt er beweerd dat dit een bio wapen zou zijn? Waarom is het niet de gewone griep die onder die soldaten circuleert?:

Nou hierom:
Donetsk People's Republic intelligence has reported that Californian Flu is leaked from the same place where research of this virus has been carried out. The laboratory is located near the city of Kharkov and its base for US military experts. Information from threatening epidemic is announced by Vice-Commander of Donetsk Army, Eduard Basurin.


Het associatieverdrag met de Ukraine al gewoon in werking.
Je kunt het Eduard dus gewoon zelf vragen en daar zonder belemmeringen zaken mee doen. Ze zijn daar volgens mij inmiddels wanhopig genoeg voor.
(Let op, de concurrentie is daar moordend)
Best Well's avatar
| #245287 | 26-01-2016 20:07 | liedetecter
Kijk, kijk .... ik heb de sprookjesverteller kennelijk op een idee gebracht in dat andere artikel over de griepvaccin hoax en ja hoor, kats staat de trol hier zelf een beetje aan 'native advertising' te doen voor het griepvaccin ...

Ik zei al, deze man gaat echt over lijken .... en weet van geen ophouden.

Heeftie dat nou gechecked of bazelt hij gewoon maar iets over dat het de griep moet zijn, en 'hoe gevaarlijk' die wel niet zou zijn ... Het is natuurlijk niet gelukt het vaccin te verkopen in dat andere draadje.

Krijg je dit soort bullshit ...
| #245288 | 26-01-2016 20:09 | DeGrijzeDuif
Hoe kan ik hem iets vragen Bestwel?
| #245289 | 26-01-2016 20:11 | DeGrijzeDuif
@Feniks
Heb je het DNI artikel gelezen?

"Het zijn trouwens niet alleen soldaten die sterven"

De berichten gaan daar wel specifiek over.
| #245295 | 26-01-2016 21:28 | Best Well
@ DeGrijzeDuif

Hoe kan ik hem iets vragen Bestwel?


Bel gewoon met diplomatieke betrekkingen in de Ukraine die verbinden je vast wel even door.
Volgens mij spreekt Vice-Commander of Donetsk Army, Eduard Basurin wel de Engelse taal als toekomstige Europiaan.
Een commandant zonder directe communicatielijn bestaat volgens mij niet.
(Vraag dan daar gelijk even hoe het nu eigenlijk zit met de gestolen kunst uit het Westfries museum.)
Best Well's avatar
| #245296 | 26-01-2016 21:39 | liedetecter
@Feniks
Heb je het DNI artikel gelezen?


Open vraag.

Natuurlijk heeftie dat artikel niet gelezen ... Alleen de opmerking al "het is veel gemakkelijker de anderen de schuld te geven". Terwijl het "de eigen jongens zijn" volgens het artikel ... Gewoon maar laten dus die reclame jongens, die zijn toch gewend in halve fantasie werelden te leven?
| #245297 | 26-01-2016 21:54 | DeGrijzeDuif
@Bestwel
" vast wel "
ik pas...

"Vraag dan daar gelijk even hoe het nu eigenlijk zit met de gestolen kunst uit het Westfries museum."
:-) :-)

@LD
"Natuurlijk heeftie dat artikel niet gelezen"
Dat idee had ik zelf ook, vandaar mijn retorische vraag. ;-)
| #245298 | 26-01-2016 22:03 | liedetecter
yezzz ...
| #245303 | 27-01-2016 05:56 | feniks
Natuurlijk heeftie dat artikel niet gelezen

En natuurlijk heeft niemand hier die link naar de BBC gelezen (#245284), die aantoont dat deze griep epidemie zich niet beperkt tot die Oekrainse soldaten. Natuurlijk heeft niemand hierover wat verder zitten zoeken, om dat te leren dat deze griep-stam niet alleen in Oekraine voorkomt, maar ook in Rusland, Georgie, Armenië… http://www.euronews.com/2016/01/21/eighteen-people-die-in-armenia-three-in-georgia-from-h1n1-swine-flu/
Natuurlijk heeft niemand hier door dat dit een 'gewone' uitbraak is, die in geen enkele manier verschilt van elke ander uitbraak. Natuurlijjk heeft niemand hier door dat het hier om een gewoon, normaal, griepvirus is en geen 'biowapen'

Nee, het is veel leuker om te complotteren, en elkaar op te jutten met loze beweringen van “valse vlaggen”, “biowapens”,…
| #245304 | 27-01-2016 08:24 | DeGrijzeDuif
Ben je me nu aan het beledigen?
"Natuurlijk heeft niemand hierover wat verder zitten zoeken"
Volgens mij begin ik met het verhaal BS te noemen, en heb ik diverse links gepost. Echter dit klopt niet wat je stelt, althans als we het DNI nieuwsbericht moeten geloven:
"dat het hier om een gewoon, normaal, griepvirus is".

Er staat immers duidelijk:
"Physicians recorded the unknown virus as a result of which the infected get the high fever which cannot be subdues by any medicines, and in two days there comes the fatal outcome."

Een normaal griepvirus is niet immuun voor alle medicijnen en daar ga je niet binnen 2 dagen aan dood.

Maar nogmaals, ik denk dat het bs is. Als jij dit sprookje verder nog wel uitdiepen dan wens ik je veel succes.
| #245308 | 27-01-2016 10:36 | feniks
Er staat immers duidelijk: "Physicians recorded the unknown virus..”

Grijze Duif, en wat verderop staat er dan wel dat het het “Californian Flu” virus is. Dus het artikel spreekt zichzelf tegen. Mooi bewijs dat het propaganda is: de auteur weet wel degelijk welk virus het is, moest een artikel schrijven waarin hij de indruk geeft dat het een ongekend bio-wapen is, maar het lukt hem niet al te goed. Verder is er helemaal geen duidelijkheid in dat artikel over wat dat "private laboratory" eigenlijk normaalgezien doet (medisch-wetenschappelijk onderzoek? diagnostische testen? klinische studies?...), wat de “US military experts” daar juist zouden doen, en hoe het virus daar zou zijn kunnen ontsnappen. En er is natuurlijk ook geen verklaring waarom hetzelfde virus ook wordt teruggevonden in Georgië, Armenië, Rusland,… Het hele artikel munt uit in vaagheid, eens je er wat meer over nadenkt.
Het is dus gewoon allemaal insinuatie en propaganda!
| #245311 | 27-01-2016 13:56 | DeGrijzeDuif
"Het is dus gewoon allemaal insinuatie en propaganda!"
Daar ben ik het volledig mee eens.
| #245312 | 27-01-2016 13:59 | Ness
Het blijkt te gaan om een nieuwe variatie van de varkensgriep, influenza A, die door heel Rusland heen veel dodelijke slachtoffers heeft gemaakt, en die zeer waarschijnlijk uit een potje komt en niet natuurlijk is ontstaan. Het heerst ook in Oekraine, en men is druk op zoek naar de 'bron'.

Dat is vermoedelijk een laboratorium, maar potjes met rotzooi kun je overal rondstrooien natuurlijk. De naam 'Californische griep" is - alweer vermoedelijk - in Russische kringen gegeven om deze afwijkende mutatie te onderscheiden van die andere varkensgriep uit 2009, die zeer waarschijnlijk ook al uit een lab komt.

Dat er van die rare concentraties ziektegevallen zijn, oa in Kramatorsk en onder Oekrainse soldaten, wijst op experimenten op de bevolking. Men gebruikt daar graag kanonnenvoer voor, en burgers uit gebieden die 'burgervrij' moeten worden gemaakt ten behoeve van de multinationals. En om Russen te treiteren, natuurlijk.

Zie http://www.naturalblaze.com/2016/01/u-s-lab-eyed-as-source-for-deadly-flu-virus-escape-killing-ukraine-soldiers-hospitalizing-hundreds.html en http://tass.ru/en/society/852324
Ness's avatar
| #245315 | 27-01-2016 14:45 | feniks
die zeer waarschijnlijk uit een potje komt en niet natuurlijk is ontstaan

Ness: Waarop baseer jij dat? Een propaganda-site als Naturalblaze is voor zoiets natuurlijk geen betrouwbare bron. En de link die je zelf opgeeft naar TASS heeft het daar helemaal niet over. Gewoon “insinuatie en propaganda" volgens mij dus…

De naam 'Californische griep" is - alweer vermoedelijk - in Russische kringen gegeven

Nee, dat is een naam die al sinds 2009 internationaal erkend is voor een bepaalde virusstam: http://www.fludb.org/brc/fluStrainDetails.spg?strainName=A/California/7/2009(H1N1)&decorator=influenza
Maar het past wel in jouw “insinuatie en propaganda", om dat te beweren...
| #245317 | 27-01-2016 15:22 | Best Well
Maar het past wel in jouw “insinuatie en propaganda"

Ga toch in de Ukraine vaccins verkopen Fee niks.
Dat de concurrentie moordend is was je toch al gewend.
Vooral nu weer eens blijkt dat vaccins hier niet tegen helpen is dit toch een geweldige groeimarkt voor je.
Best Well's avatar
| #245318 | 27-01-2016 15:32 | DeGrijzeDuif
Je kunt Feniks wel op de persoon aanvallen Bestwel, maar dat doet niets af aan wat hij zegt. Als je iets inhoudelijks weet dan hoor ik dat graag. Verder sluit ik me bij detectie van Feniks aan Ness aan, Gewoon “insinuatie en propaganda" volgens mij dus…
| #245319 | 27-01-2016 15:34 | DeGrijzeDuif
Detectie moest de reactie zijn...
| #245321 | 27-01-2016 19:15 | Best Well
Gewoon “insinuatie en propaganda"

dat zou ik nog prima gevonden hebben echter de vaccinatie fee schrijft:
in jouw “insinuatie en propaganda"

en dat gaat mij net even wat te ver.
Dit jou insunuatie is dus duidelijk een persoon aanvallen die de text en inhoud van het geplaatste artikel uitlegt.
Gaat de fee de lucht overal verpesten met zijn vaccinatie propaganda? Maar inderdaad de bron van dit artikel is waarschijnlijk niet zo betrouwbaar al vraag ik mij af hoe dit soort zaken moeten werken als propaganda.
Best Well's avatar
| #245330 | 27-01-2016 22:53 | liedetecter
Je kan inderdaad ook gewoon netjes zeggen dat zijn zgn "bewijs" als een tang op een varken slaat: welbeschouwd bestaat het uit slechts 1 ware constatering, at er één contradictie in het artikel staat + plus een lange lijst van BS die toch echt alleen maar insinuaties zijn met welhaast onwerkelijk vraagstellingen die duidelijk maken dat Fenisk compleet de weg kwijt is als: "Wat doet de US military daar", of "wat doet dat private hostipal daar" "moest kennelijk een artikel schrijven" etc etc ... gewoon derrie dus.

De redeneer stijl is schoolplein niveau geleuter dus .... waar nooit logisch of feitelijk uit geconcludeerd kan worden dat het om propaganda zou gaan, terwijl daar zelfs voldoende andere redenen voor aanwezig zijn ...

Amaaaaaazing gewoon weer .... en daaraan zie je inderdaad dat het wel om persoonlijke aanvallen gaat.
| #245332 | 28-01-2016 00:00 | liedetecter
"hostipal" ... lol. Lekker dyslectisch bezig weer.

DGD ... kan me echt niet voorstellen dat je Feniks om zijn welhaast infantiele redeneerkunsten zou waarderen, vast toevallig en via compleet andere weg tot dezelfde conclusie gekomen dat het een propaganda stukje is ...
| #245335 | 28-01-2016 00:16 | DeGrijzeDuif
en dat gaat mij net even wat te ver.

Ik kan het niet anders dan het hiermee eens zijn.

 al vraag ik mij af hoe dit soort zaken moeten werken als propaganda.

Weet je, de propaganda werd altijd op de burger afgevuurd via radio, tv en krant, maar met de komst van het internet en alternatieve media is de positie van "de elite" veranderd. Toch moeten we niet de illusie hebben dat ze er niet ALLES aan gedaan hebben hun positie te behouden. Soms is dit heel zichtbaar, zoals George Soros die betaalt voor Democracy now van Amy Goodman. Of Pierre Omidyar die voor The Intercept van Glenn "Snowden" Greenwald financieel zijn bijdrage levert. Wiens brood men eet diens woord men spreekt. RFE was letterlijk het Amerikaanse propaganda kanaal in de koude oorlog, waardoor het bizar is dat dit nog bestaat... Maar ook wanneer je nog alternatieve gaat kijken is het welhaast ondenkbaar dat "ze" geen online platform beheren en een veelvoud daarvan is ook logica. Nu is het makkelijk om naar bigshot Alex Jones te wijzen, maar in mijn optiek is de alternatieve media doorspekt met valse stemmen, zoals gezegd van groot tot klein. Allemaal hun eigen issues of richting met een bijpassend publiek. Conspiracies zijn hot, ze verkopen als warme broodjes. Zo ging na Parijs een foto viraal met 4 dames er op, tijdens 4 aanslagen, wat 4x dezelfde actief moest zijn, werd beweerd. De grootste nonsens ooit en weerlegd met een paar eenvoudige klik. Toch zijn er nu nog steeds mensen die dit verhaal niet alleen geloven, maar het verspreiden als een virus. Wie steekt er energie in om dergelijk kolder überhaupt te bedenken? Dit is slechts 1 voorbeeld welke dan ook nog viraal ging, maar er worden talloze van dergelijke balletjes opgegooid in de hoop dat er eentje blijft hangen. Statistisch gezien zullen ze er vast een statistisch succes getal aan kunnen koppelen. De mensen die dit maken doen het soms met anonieme malafide YouTube clips, artikelen op website en ook gephotoshopte plaatjes doen het erg goed. Heerlijke oneliners die de complete wereldgeschiedenis weergeven, je hoeft niet eens meer zelf na te denken... Maar goed, ik ben er van overtuigd dat we echt op ALLE niveaus gevoed worden met bewuste propaganda.

Het DNI artikel is gewoon übervage bs en roept duizend maal meer vraagtekens op dan het beantwoordt. De reden dan "ze" dit maken is natuurlijk niet met zekerheid te beantwoorden, maar ik kan er wel meerdere redenen voor bedenken. Om een voorbeeld te noemen het volgende:

Zelfs voor de meest ridicule nonsens is publiek, geheel afhankelijk van hoe je het verkoopt, en religie is daarvan een pijnlijk voorbeeld. Maar er is publiek voor Elvis die nog leeft en voor de laatste rede van Obama, en dus ook voor een geheim Amerikaans bio-lab waaruit een mysterieus virus is ontsnapt en militairen in Oekraïne doodt.
| #245337 | 28-01-2016 00:18 | DeGrijzeDuif
Over het algemeen betaalt zo'n bericht zich niet direct uit in harde Euro's, dus moet er op een ander manier waarde aan verleend worden. De waarde zou kunnen zitten in het ondermijnen van de geloofwaardigheid van alternatieve media voor het grote publiek. Het gaat natuurlijk niet louter om dit bericht, maar je moet het bezien in bulk vorm. De hoeveelheid quatsch is gigantisch, wat enorme schade toebrengt op die manier. Zelfs specifieke onderwerpen kunnen zo gemanipuleerd worden, zoals in mijn ogen gebeurde na de aanslagen bij de marathon in Boston. Het DNI bericht is wat dat betreft niet zo spectaculair en marginaal, maar er is publiek voor, en die hou je lekker bezig door ze te blijven voeden. Er zullen in 2017 nog mensen zijn die dit in een YouTube clip tussen neus en lippen door als waarheid in hun betoog verwerken. En er zullen dan ook weer mensen zijn die dat geloven... het werkt ook als afleiding, weg van de zaken die er werkelijk toe doen. De tijd die ik heb besteedt aan wat info over dit onderwerp zoeken, en er zelfs over te debateren is verloren tijd. Deze tijd kan ik niet meer besteden aan het lezen van een rapport met gewicht in de schaal. Wat voor mij verlies is, is ook in dit geval winst voor een ander. Het is een kunst om de massa te bespelen, en daar zijn ze meester in.

Maar ik lepel zo dus even 2 motieven op:
- ondermijnen geloofwaardigheid alternatieve media
- creëren van mist, afleiding
Dus zelfs het soort nonsens als dit artikel van DNI dient een doel...
| #245338 | 28-01-2016 00:34 | DeGrijzeDuif
@LD vanaf moment 1 noem ik het al bs, daar had ik feniks niet voor nodig. ;-)
| #245340 | 28-01-2016 01:04 | liedetecter
@LD vanaf moment 1 noem ik het al bs, daar had ik feniks niet voor nodig. ;-)


Dank voor je text DGD, propaganda oorlogen zijn inderdaad extreem intens op dit moment, en ze werken ook zo, dat valt niet te ontkennen.

En vaak door de subtiliteit ervan inderdaad ook nog eens volstrekt onbegrepen.

Dus daar zeg je een paar rake dingen die absoluut de hele tijd in overweging genomen moeten worden, maar vooral zeg je ook hoe het mes nu eenmaal echt ALTIJD aan twee kanten snijdt ...

Volgens mij komt bv het "California Griep Virus" écht uit een potje (alleen nu even geen ander bewijs ervoor dan dat de gekke gevaarlijke mutation van het griep virus nooit dergelijke stappen maakte, nee Feniks, don't try the spanisch flu hoax) en is het allicht waar dat Feniks daar nu vooral tegen ageert ? ..

Het is namelijk niet dat er bijvoorbeeld onbewezen bio-weapens divisions van de US in de Ukraine zit: is gewoon een fact ... Het loslaten van virussen een gangbare praktijk is: fact ... en juist dit in oorlogs gebieden opgezet wordt: fact ... und so weiter ... Waarom is Feniks ineens zo agnostisch van die realiteit, en heeeel erg bewust van zoveel anderen direct daaraan gelinkt ? ....

Nah, die trol is gewoon very very sneaky met hoe hij dit zo razendsnel propaganda noemt, maar vooral om precies totaal de verkeerde redenen.

Maar ik lepel zo dus even 2 motieven op


Zeker ook met yez & yez te beantwoorden ....

Laten we vooral een open mind houden en alle feiten en verhalen gewoon rustig op een rij zetten en feit van sprookje blijven scheiden ...
| #245344 | 28-01-2016 02:09 | DeGrijzeDuif
@LD
Het is namelijk niet dat er bijvoorbeeld onbewezen bio-weapens divisions van de US in de Ukraine zit: is gewoon een fact ... Het loslaten van virussen een gangbare praktijk is: fact ... en juist dit in oorlogs gebieden opgezet wordt: fact ... und so weiter .

Wat je allemaal as feit neerzet kan ik niet bevestigen. Ik heb die kennis niet, dus als je mn kennis wat wilt bijspijkeren met wat links is dat welkom.


Volgens mij komt bv het "California Griep Virus" écht uit een potje 

Volgens mij is het nog niet uit het potje... ;-)
| #245346 | 28-01-2016 02:18 | DeGrijzeDuif
Laten we vooral een open mind houden en alle feiten en verhalen gewoon rustig op een rij zetten en feit van sprookje blijven scheiden 


Helemaal mee eens. Daarom wijs ik nog eens op een link die ik al eerder plaatste. Onderaan het artikel stonden 3 linkjes:

Learning to sort fact from fable is a necessary skill for the Information Age.

1 Learning skepticism, an essential skill for citizenship in 21st century America.

2 Remembering is the first step to learning. Living in the now is ignorance.

3 Swear allegiance to the truth as a step to reforming America.

http://fabiusmaximus.com/2016/01/26/us-biological-attack-on-ukraine-93425/
| #245347 | 28-01-2016 02:23 | siban
Vaccinatie cocktail voor soldaatjes is de normaalste zaak van de wereld dus wat dat betreft als het verhaal klopt wel logisch dat juist bij hun een nieuwe virus zich openbaart.
siban's avatar
| #245353 | 28-01-2016 09:20 | DeGrijzeDuif
als het verhaal klopt

Tja, daar valt of staat alles mee...
| #245389 | 28-01-2016 18:52 | DeGrijzeDuif
Welke taal wordt er eigenlijk gesproken in het DNI filmpje en is er iemand die dit kan verstaan? Zegt de man echt wat DNI claimt?
| #245394 | 28-01-2016 20:37 | Best Well
@ De grijze duif
Bedankt voor het uitgebreide antwoord over hoe dit voor propaganda doeleinden gebruikt zou kunnen worden. Inderdaad dat denk ik nu ook: De aandacht van andere zaken verder afleiden en degeloofwaardigheid van ongewenste nieuwsbronnen verder ondermijnen.
Best Well's avatar
| #245407 | 29-01-2016 00:56 | Ness
Ness's avatar
aanmelden / inloggen