Door community (initieel Manus), Op maa 7 sep 2015 00:02, 89 reacties,    

Een nieuwe dag, een nieuwe hoax, verhaal Aylan compleet in scene gezet



Afgelopen donderdag kwamen onze vrienden van de MSM met het zeer trieste verhaal van het 3 jarig Syrisch jongetje, Aylan Kurdi, dat zogenaamd op reis naar het veilige Europa verdronken was in de wilde Middellandse Zee en vervolgens aangespoeld in Turkije bij Bodrum.

Nu gebeurt zoiets regelmatig, dus voor de meeste mensen is er geen reden om hier iets achter te zoeken. Maar inmiddels waan ik mij een beetje getraind in het herkennen van hoaxes en andersoortige propaganda en gingen bij mij meteen wat alarmbellen rinkelen toen ik het interview met de Tante van Aylan zag.
De afgelopen weken was er in de media een opbouw van nieuwsberichten geweest over asielzoekers, waarbij steeds meer het “menselijke aspect” werd benadrukt. Het verhaal van Aylan was uiteindelijk de kers op de taart van de MSM. En ik kan jullie zeggen dat er volgens mij niets van klopt, het is volgens mij een complete hoax, dwz dat de beelden van het jongetje fake zijn, de tante toneel speelt en de vader liegt dat hij barst.

Laten we bij de vader, Abdullah Kurdi, beginnen. Volgens The Guardian woonde hij de afgelopen drie jaar in Turkije en daarvoor werkte hij als kapper in Damascus. Echter Damascus was tot vorig jaar in principe juist relatief veilig en vanuit Damascus zou hij naar het oorlogsgebied van Kobani gevlucht zijn om de grens met Turkije over te steken, nogal merkwaardig… Zweedse media berichtten dat hij naar Zweden op weg zou zijn geweest, terwijl hijzelf en zijn (zogenaamde) zus, de tante van Aylan, zegt naar Canada op weg te zijn geweest.

Hij zegt dat hij in een bootje in het donker met zijn vrouw en kinderen omgeslagen zou zijn. In het ene verhaal zou hij zijn vrouw hebben vastgehouden en zijn kinderen niet meer vast hebben kunnen houden. In het andere verhaal zegt hij dat hij zijn kinderen vastgehouden heeft, maar hen liet gaan nadat hij door het bloed dat hij zag in hun ogen realiseerde dat ze niet meer leefden. Wat dan weer niet echt klopt met zijn verhaal dat het aardedonker was. Daarna zegt hij dat hij zijn vrouw als een ballon voorbij zag drijven na drie uur, maar als iemand verdrinkt zakt hij/zij eerst naar de bodem om pas na 2 dagen vanwege interne gasvorming boven te komen drijven.

En wat te denken van de statement van zijn zus: “Natuurlijk stemt het me droevig dat deze tragedie nodig was om de mensen te doen realiseren wat er aan de hand is, maar Abdullah zei: het is ok als het mijn kinderen en mijn vrouw moeten zijn die de wereld wakker maken, dat is ok. Als het zo moest zijn, moest het zo zijn..”
Wat denk jij dat jezelf gezegd zou hebben als je vrouw en kinderen net verdronken waren? Ook zo’n mooie, onzelfzuchtige uitspraak? Of getuigt dit meer van een totaal gebrek aan gevoel? Ik denk het laatste, wat ook niet zo verwonderlijk is aangezien er niemand omgekomen is.

Dan Aylan’s tante Fatima, dat is toch wel het toppunt van slecht acteren. Kunnen de mensen die dit soort hoaxes bedenken nou nooit eens een fatsoenlijke acteur m/v vinden? Twintig minuten gegrien in een zogenaamde persconferentie zonder ook maar één traan te laten. Verwoed wrijft ze met haar zakdoek over haar gezicht in de hoop dat de tranen hiermee alsnog komen, maar helaas, het lukt niet.. Toen ik het op CNN keek werd de verbinding overigens halverwege wegens technische redenen onderbroken, blijkbaar begreep de redactie bij CNN ook dat dit wel wat erg ongeloofwaardig werd. De volledige tekst lijkt haar te worden ingegeven via een doorzichtig oortje dat vakkundig aan een kleine haarlok vastgemaakt is om het te verbergen, van 18.54 tot 19.00 kan je hier een glimp van opvangen net achter haar haarlok.


Vervolgens Aylan zelf, gevoelsmatig klopt er iets niet in het plaatje. Volgens de media zou een barman de lijkjes 's ochtends vroeg uit het water gevist hebben. Leg je dan een kind met gezicht naar beneden in de branding? Of is het kindje/pop zo in de branding gelegd om te doen lijken dat het is aangespoeld?



De politieman, Mehmet Ciplak, verklaart tegen het persagentschap Dogan "Toen ik het kindje zag liggen op het strand, ging ik ernaartoe en zei tegen mezelf, ik hoop dat hij nog leeft" Uhm, dat strookt nu niet echt met de beelden van de video.

Ook het lichaam van Aylan vertoont geen tekenen van verdrinking, nergens blauw en huid is nog helemaal gaaf. Dat terwijl iemand na verdrinking meteen naar de bodem zinkt en het lichaam pas na twee dagen pas weer boven komt drijven vanwege gasvorming. Volgens de barman zou hij de kinderen hebben zien drijven in de zee wat betekent dat ze al twee dagen in de zee gelegen zouden hebben. Toch verklaart hij dat ze er puntgaaf uitzagen alsof ze nog leefden. Als een lichaam na twee dagen aan land komt gaat ontbinding enorm snel, volgens het NFI.Toch geen enkel spoor van ontbinding of langdurige blootstelling aan water. Shirt zit nog netjes langs zijn lichaam wat ondenkbaar is als hij uren in het water heeft gelegen en zijn armpjes liggen vredig naast zijn lichaam. Dit zou de betreffende barman die volgens MSM de lijkjes uit het water haalde dus met zorg gedaan kunnen hebben om hem vervolgens met gezicht naar beneden in de branding te leggen...

Je zou zeggen, als het lijkje niet echt is, waarom hebben ze dan een niet een meer reailstisch model neergelegd die beter aansloot bij de omstandigheden? Maar een half ontbonden lijkje had voor een heel andere reactie bij het publiek had gezorgd, niet van medeleven, identificatie, drang om het kind nog te redden en verdriet, maar van afschuw en een snelle emotionele blokkade, ongewenst dus.

De oorlog in Syrië vormt overigens geen beletsel om het kind onder grote belangstelling van de pers in Kobani te begraven en de vader gaat zonder problemen weer terug naar Syrië en zegt daar weer te willen blijven.

Onderwijl "huilt" de tante van Aylan of we alsjeblieft een einde aan de oorlog willen maken en zegt onze CDA-voorman Sybrand Buma zegt dat het zo niet langer kan en pleit ervoor dat met grondtroepen veilige gebieden in Syrië gecreeërd dienen te worden. Onze vriend Erdogan heeft tenslotte ook nog een mooie tranentrekker voor ons: “European countries, which have turned the Mediterranean, the cradle of the world’s oldest civilizations, into a cemetery for refugees, shares the sin for every refugee who loses their life.”

Wat een verhaal en iedereen trapt er weer in..

Het ergste vind ik nog dat ik voor redelijke informatie over deze hoax terecht kwam bij kanalen die ik het grondigst verafschuw Pamela Geller en een site als The Muslim Issue..
BRRR, moet toch niet gekker worden...
De verdenking rijst bij mij dat onze elitevrienden nu niet alleen de hoax, maar ook de tegenreactie willen regisseren, deze mensen vertrouw ik namelijk nog minder dan de tante van Aylan.
Annotaties:
| #236675 | 07-09-2015 06:11 | DeGrijzeDuif
Goed dat je het opsomt Manus. Geen idee wat ik ervan ga vinden, maar ik ga het lezen.
| #236676 | 07-09-2015 07:51 | tamso was here
Als de corperate media dingen tot het oneindige herhaalt,het fake is.
Ik had die beelden niet eens bestudeert,omdat dei belangstelling alleen uitgaat naar het zogenaamde vluchtelingen probleem en niet naar de veroorzakers van dat probleem en ik daarom er ook geen aandacht aan besteed.
Ondertussen we moeten weten dat crisisacteurs het nieuws verzinnen.En dit dan zo een crisisacteur is.

Ik denk dat zometeen de stekker uit het financiele systeem getrokken word en we elkaar mogen afmaken.
Orde uit de chaos.
| #236677 | 07-09-2015 08:49 | Nico de Geit
Ondertussen schijnen er Russische soldaten actief te zijn in Syrië. De VS is daar boos over. Nederland heeft het over troepen sturen. Zeker om IS te steunen. Dat jongetje zou weleens ingezet kunnen worden als propaganda voor het sturen van troepen of zoiets.
Nico de Geit's avatar
| #236678 | 07-09-2015 08:52 | Ness
Wat deze vrouw als laatste zegt, "end the war", is mi cruciaal.
Dat is wat EU$$SRAEL willen: een grootscheepse aanval op ISIS™, waarbij de Syrische infrastructuur totaal vernietigd gaat worden, en Assad eindigt als Khadaffi. Maar dan moet iedereen hier de *noodzaak* van inzien. Dan komt een vals vlaggetje wel goed van pas natuurlijk.

En men begint haast te krijgen anders veegt Rusland ISIS™ van de kaart voordat 'het Westen' in beweging is gekomen. http://www.independent.co.uk/news/uk/politics/syria-crisis-government-to-make-case-for-military-action-with-vote-as-soon-as-next-week-10487916.html en http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/france/11846298/France-may-extend-airstrikes-on-Isil-to-Syria.html

Natuurlijk gaat de verkapte steun aan ISIS™ gewoon door en dat is Donald Trump opgevallen: http://www.prisonplanet.com/255849.html

Ondertussen is Israel maar vast gaan boren in bezet, Syrisch gebied http://www.jpost.com/Business-and-Innovation/Environment/Drilling-begins-at-third-Golan-Heights-oil-exploration-site-413239 en hebben ze mijn nick gejat.
Ness's avatar
| #236681 | 07-09-2015 09:10 | Miep
Mijn eerste reactie op de foto was dat zo neergelegt was voor het effect. Het nieuwe verhaal over over nieuwe tanden etc maakt het werkelijk te bizar om er nog aandacht aan te schenken.
| #236684 | 07-09-2015 09:23 | DeGrijzeDuif
Ik wil niet zeggen dat het een hoax is, noch dat het geen hoax is, maar over de foto's moet toch wel even iets worden rechtgezet.

screenshot_54.png
Nico de Geit postte deze dubbele foto op zaplog in een ander draadje. Dit werd door Manus opgepikt en hierboven met een lnk naar de enkele foto in zjn post verwerkt.
De bovenste foto is Ghalib en de onderste foto is Aylan. Dus 2 verschillende kinderen, broers. Dus NIET verplaatst!
| #236685 | 07-09-2015 09:26 | DeGrijzeDuif
De (E.J.) Bron waar Nico het vandaan haalde is:
https://ejbron.wordpress.com/2015/09/06/er-klopt-iets-niet-2/

Deze reactie onder de post vind ik wellicht nog schokkender dan de foto zelf!
Uiteraard spreekt de media over “iedereen raakt het” en dat is fout, zodra het moslims/islamieten betreft raakt het mij gen flikker.

ZIEK!
| #236686 | 07-09-2015 09:52 | DeGrijzeDuif
Je lijkt verder wel erg happig te zijn hier een hoax te zien Manus. Je zegt over het filmpje van Aylan:
Vervolgend Aylan zelf, ook hier klopt niets van het plaatje. Ze laten hem gewoon rustig daar liggen, niet even kijken of hij nog leeft ofzo.

Dus jij kunt aan het immens korte fragment zien wat wel en niet is gedaan? Dat iets niet te zien is op dat korte fragment wil niet zeggend at iets daadwerkelijk niet is gedaan. Wellicht hebben ze al voor de camera draaide gecontroleerd. Niemand die dat weet hier op zaplog, ik evenmin. Dus ik wil niet stellen DAT het gecontroleerd is, maar stellen dat het NIET gedaan si op basis van deze beelden komt neer op een aanname om je hoax beeld te bevestigen.
| #236687 | 07-09-2015 09:58 | Ness
Dat is ziek ja, dat is haat om de kick van haat.
Hier een voorbeeld van acteertalent (met echte tranen!) https://www.youtube.com/watch?v=LmfVs3WaE9Y

Hier een voorbeeld van echte emotie maar geruime tijd nadat de moord op haar zoon had plaatsgevonden: https://www.youtube.com/watch?v=DDUF72f0w2s

De video van de gebeurtenis zelf is van het net gewist. Maar die ging dwars door merg en been. De vrouw is een christen; in de oorspronkelijke video is te zien hoe anderen, moslimvrouwen, haar trachten te troosten. Tevens is te zien hoe zij Al Jazeera-hoernalisten zowat naar de strot vliegt als die suggeren dat Assad dit op zijn geweten heeft. Ook de omstanders worden boos.

Of het verdronken kindje verhaal nu een hoax is, of gedeeltelijk in scene gezet, of gedeeltelijk op waarheid berust doet er in feite niet toe. De 'bewijzen' zijn geen bewijzen; de vlag dekt de lading "immigranten, vluchtelingen en gelukszoekers' niet, het gaat maar om 1 familie. Maar het wordt wel door de media en politici gebruikt om hun zin door te drammen: vernietiging van Syrie, de Koerden, de Palestijnen en Libanon, en permanente vluchtelingenstromen.
Ness's avatar
| #236688 | 07-09-2015 10:13 | DeGrijzeDuif
Dan dit Manus:
Dan Aylan’s tante Fatima, dat is toch wel het toppunt van slecht acteren. Kunnen de mensen die dit soort hoaxes bedenken nou nooit eens een fatsoenlijke acteur m/v vinden? Twintig minuten opgelezen gegrien in een zogenaamde persconferentie zonder ook maar één traan te laten. Verwoed wrijft ze met haar zakdoek over haar gezicht in de hoop dat de tranen hiermee alsnog komen, maar helaas, het lukt niet.. Toen ik het op CNN keek werd de verbinding overigens halverwege wegens technische redenen onderbroken, blijkbaar begreep de redactie bij CNN ook dat dit wel wat erg ongeloofwaardig werd.


Op de eerste plaats is het niet opgelezen. Hoe kom je daarbij?

Op de tweede plaats zeg je "zogenaamde persconferentie". Hoezo zogenaamd? Wil je hiermee in twijfel trekken dat het een persconferentie was? CNN, Reuters hebben de beelden gemaakt en getoond, en je hoord het klikken van de fotocamera aan de lopende band. Of de vrouw authentiek is of niet, een persconferentie was het zeker.

Op de derde plaats zie ik blijkbaar beter tranen dan jij. Want die heeft ze weldegelijk in en om haar ogen. Misschien heb je het op een gsm gekeken, en is een HD beeldscherm een beter idee. Dat ik de tranen niet continu over haar wangen zie rollen bevreemd me geheel niet. Dat mens is vanaf het moment dat ze het hoorde al in droefenis, en tranen houden een keer op. Maar dat je stelt "Verwoed wrijft ze met haar zakdoek over haar gezicht in de hoop dat de tranen hiermee alsnog komen, maar helaas, het lukt niet" vind ik wederom een signaal dat je hier zoekt naar punten om je eigen beeld te bevestigen.

Als laatste je klacht over slechte acteurs bij hoaxes, en of er niets beters te vinden was. Die vraag moet je nog maar eens stellen, want als het werkelijk een hoax was, dan zouden "ze" het vast beter hebben dichtgetimmerd. En niet zo doorzichtig, met volgens jou emotieloze acteurs en poppen die door moeten gaan voor lijkjes om die op verschillende plaatsen neer te leggen voor de beste foto. En dan de doos waarin de "pop" werd vervoerd ook nog zichtbaar op de foto? COME ON!!!!

Dat er gaten zitten in het verhaal van de vader kan best zo zijn, maar het werkelijke verhaal achter de foto zal waarschijnlijk nooit de media bereiken. Maar die gaten maakt het allemaal nog geen hoax, en maakt de kinderlijkjes niet minder echt.

Voor wat ik nu uit je post heb gecontroleerd is er eigenlijk niets wat werkelijk op een hoax lijkt.
| #236689 | 07-09-2015 10:21 | DeGrijzeDuif
@Ness
Emotie is een ondefinieerbaar iets. Waar de een staat te juichen bij winst van een wedstrijd, kan de ander dan veel meer ingetogen ondergaan. Zo ook het verwerken van het verlies van familie. Waar de een staat te janken van 's morgens vroeg tot 's avonds laat kan een ander dit ogenschijnlijk emotieloos ondergaan. Dit is echter de buiten kant en zegt geheel niets over wat zich aan de binnenkant van het brein afspeelt. Zo zijn er ook nog mensen die het ene moment in janken uitbarsten en het andere moment rationeel erover kunnen spreken. Ieder mens ervaart dergelijke gebeurtenissen anders en laat hierbij andere emoties zien. het is geen wetenschap waarbij elementen vast staan. Het is emotie, en dat is bij IEDER mens anders.

Het afschieten van familie omdat ze niet genoeg tranen op beeld laten zien is dan ook simpelweg ridicuul te noemen en alles behalve een bewijs voor een hoax. Het laat eerder zien dat degene die een hoax pretendeert bloot te leggen ziet wat ie wil zien, om zijn eigen wereldbeeld te bevestiggen.

Cognitieve dissonantie werkt niet alleen bij mensen die een complot NIET willen zien, maar evenzo goed bij mensen die het WEL zien. Het werkt bij hen, bij jou en bij mij allemaal op dezelfde manier. De kunst is om te herkennen wat er in je eigen hoofd gebeurt en dat te pareren. Manus lijkt de ratio te zijn verloren bij het beoordelen van het Aylan verhaal en zelf te verdrinken in zijn hoax-gedachte...
| #236690 | 07-09-2015 10:22 | Rotterdam
Ik word doodmoe van figuren die meteen weer een hoax roepen, en dat alleen maar onderbouwen met slordigheden (zie boven) en speculaas. En dan ook nog met droge ogen durven te beweren 'ik mij inmiddels een beetje getraind waan in het herkennen van hoaxes'.
| #236691 | 07-09-2015 10:35 | DeGrijzeDuif
We zitten een keer op 1 lijn Rotjeknor! Trek de champagne maar open! ;-)
| #236692 | 07-09-2015 10:42 | DeGrijzeDuif
@Ness
En je filmpje van de couveuse baby's hoax, met de echte tranen, dat is er eentje die we de jeugd moeten blijven laten zien. Te bedenken dat vanaf dat moment de uitwerking van dit soort complotten alleen maar geraffineerder is geworden, is het welhaast absurd op basis van de huidige beelden te stellen dat het Aylan verhaal een hoax betreft.
| #236693 | 07-09-2015 10:48 | Antares
de uitwerking van dit soort complotten alleen maar geraffineerder is geworden

Nu ga je uit van homogeniteit.
Antares's avatar
| #236695 | 07-09-2015 10:52 | DeGrijzeDuif
foute aanname mijnerzijds, correct.
| #236704 | 07-09-2015 13:44 | DeGrijzeDuif
@Manus
Je afsluiter wil ik toch nog even kort aandacht aan besteden.

Het ergste vind ik nog dat ik voor goede informatie over deze hoax terecht kwam bij kanalen die ik het grondigst verafschuw Pamela Geller en een site als The Muslim Issue..
BRRR, moet toch niet gekker worden...

Als je dat gevoel al hebt, dan zou je daar iets mee moeten doen...

De verdenking rijst bij mij dat onze elitevrienden nu niet alleen de hoax, maar ook de tegenreactie willen regisseren, deze mensen vertrouw ik namelijk nog minder dan de tante van Aylan.


Ik ben voor jou die tegenreactie. Ben ik nu een elite vriend? Iemand die achter de hoax zit? En vertrouw je mij nog minder dan de tante van Aylan?

Weet je Manus, dat je ergens een hoax in ziet, dat kan. Maar dan ga je toch op onderzoek uit of er chocolade van te maken is?
Kijk bijvoorbeeld naar de foto die je hebt gebruikt bij de start van je artikel. Er is me nogal wat commentaar op de houding waarin de drenkeling ligt. Een drenkeling waarvan jij claimt dat deze is "aangespoeld".

Op basis van deze foute aanname kun je van alles gaan beweren, en klinkt het nog legitiem ook. Immers geeft het te denken wanneer een shirt zo strak om het lijf zit en de armen netjes naast het lichaam liggen, niet? Zo kan iemand toch niet op een natuurlijke wijze zijn aangespoeld?

Nee dat klopt. Maar de conclusie is minder ver gezocht dan gedacht. Lees zelf maar hoe een 18 jarige barman om half 7 de kinderlijkjes zag drijven en ze uit de zee heeft getrokken.
http://www.dailymail.co.uk/news/article-3220992/Their-eyes-open-closed-softly-Turkish-barman-body-toddler-Aylan-Kurdi-beach-relives-horror.html#ixzz3kkmgltnT
Had je die zelf niet kunnen vinden?

Na zo veel nonsens te hebben gezien in je artikel waarin je arrogant de hoax "uit de doeken doet", moet ik zeggen dat ik je nog minder vertrouw dan de tante van Aylan!
| #236705 | 07-09-2015 13:47 | DeGrijzeDuif
Die laatste link heb ik trouwens uit een post van aangirfan. Waar zoiets al niet goed voor kan zijn...
http://aanirfan.blogspot.nl/2015/09/refugee-crisis-jews.html
| #236707 | 07-09-2015 14:00 | Ness
Dat waren wel weer erg mooie lijkkisten, in dat artikel van de daily mail. Zo komen we er niet uit. Dat komt omdat de media de zaak fors ter hand hebben genomen, en media zijn per definitie allang niet meer te vertrouwen. Pamela Geller is dispicable, maar heeft soms wel degelijk gelijk. Aangirfan is okay, maar kan zich mee hebben laten trekken door emoties.

De 'taak' van de zappers is mi, de zaak tot op het bot te analyseren, mocht dat nodig zijn. En dat is niet eens nodig: de zaak is een 'hoax' omdat de juiste info niet kan worden nagetrokken. Er was een gebeurtenis (of niet); de feiten kunnen kloppen, ze kunnen half kloppen, ze kunnen zijn aangedikt, er kan disinformatie tussen zitten, je weet het niet.

Ik neem dan altijd de korste slag: maakt het uit? Mi maakt het helemaal niet uit. Als dit jongetje en zijn zusje (er was sprake van een zusje, geen broertje, meen ik) niet zijn verdronken, dan zijn tig andere kinderen hoe dan ook wél verdronken, en maakt het in principe niet uit of wij wenen bij het zien van deze foto's of bij andere.

De vraag is: wat gebeurt er achter onze rug om terwijl wij helemaal in beslag worden genomen door het wenen?
Ness's avatar
| #236708 | 07-09-2015 14:16 | DeGrijzeDuif
De vraag is: wat gebeurt er achter onze rug om terwijl wij helemaal in beslag worden genomen door het wenen?

Dit soort vragen raken juist buiten beeld door het wenen aan de ene kant, maar ook de hoax onzin aan de andere kant. Tijdverspilling, doch essentieel om te weerleggen.
| #236709 | 07-09-2015 14:20 | Nico de Geit
Nee, ik wist niet dat er twee jongetjes aangespoeld waren.
Nico de Geit's avatar
| #236711 | 07-09-2015 14:25 | Nico de Geit
Nee, ik wist niet dat er twee jongetjes aangespoeld waren.


Maar even voor de goede orde, hoeveel jongetjes zijn er precies aangespoeld, twee, drie, meer? Gebeurt dit wel vaker? En waarom is dit opeens groot nieuws?
Nico de Geit's avatar
| #236712 | 07-09-2015 14:41 | ouwe knar
En waarom is dit opeens groot nieuws?
Onder andere dittum? http://www.rt.com/uk/314548-cameron-airstrikes-syria-refugees/, grapjasserij van Amerika (http://www.sott.net/article/300173-Coalition-of-the-killing-US-planes-bombing-Syrian-ISIS-from-bases-in-Turkey). Nah, voelt als een open deur intrappen.

Goede vragen van @Nico de Geit.
ouwe knar's avatar
| #236715 | 07-09-2015 15:16 | DeGrijzeDuif
Nico, in die daily mail link staan aantallen. Even uit mn hoofd, het waren 12 doden op 2 bootjes. En het gebeurt veel vaker. De jongen die dit kind uit de zee heeft getrokken is de laatste tijd geregeld de zee in geweest.

Waarom juist nu zoveel commotie dat is idd de vraag...

De links van Ouwe knar lees ik vanavond.
| #236716 | 07-09-2015 15:41 | tamso was here
Het is een hoax in die zin dat er alleen aandacht besteed word aan de vluchtelingen en niet de oorzaak van dat vluchten.
| #236718 | 07-09-2015 16:11 | DeGrijzeDuif
Waar de aandacht wel en niet naartoe gaat is een prima punt tamsowashere. Maar dat maakt het verdrinken en de foto van Aylan Kurdi nog geen hoax. Volgens Wiki:
Hoax is in het Engels een woord voor poets, nep, bedrog, truc, oplichterij, broodjeaapverhaal.

Dat is dus niet het geval. Selectieve verontwaardiging of misplaatste aandacht, dat wel.
| #236719 | 07-09-2015 16:49 | Saljoet
Het is een hoax in die zin dat er alleen aandacht besteed word aan de vluchtelingen en niet de oorzaak van dat vluchten.

Niet iedereen houdt zijn mond over de werkelijke oorzaak van deze ellende:
http://stanvanhoucke.blogspot.nl/2015/09/refugees-caused-by-us-agression.html
Ik heb even gemist of de uitspraken van Putin in de MSM voorbij zijn gekomen.
Saljoet's avatar
| #236720 | 07-09-2015 17:12 | tamso was here
Maar dat maakt het verdrinken en de foto van Aylan Kurdi nog geen hoax


Als ik deze beelden wekenlang zie,het voor mij een hoax is.
Zogenaamde medelijden,terwijl landen door DU munitie zijn gebombardeert en waardoor nu nog kinderen mismaakt geboren worden.Voor mij is dat dode kind niks.Overal ter wereld sterven mensen.Om wat voor redenen dan ook.
En als het dan ook nog eens een schijnoplossing creeert,ik er geen zak om geef om dat kind.
Het is mijn kind niet.Ook geen familie van mij.En ik zal er niet wakker van liggen.
Selectieve verontwaardiging is dan een correct woord wat je zegt.
De hoax is dat dit voorval word uitgebuit.En de oplossingen die bedacht worden fake zijn.het zadelt ons op met nog meer problemen die het zelf heeft veroorzaakt.En die juist onbesproken blijft.


Niet iedereen houdt zijn mond over de werkelijke oorzaak van deze ellende:


Stan word ook gemeden als de pest door de corperate media.
Het is juist de alternatieve media die wel de vinger op de zere plek legt.
| #236721 | 07-09-2015 17:33 | DeGrijzeDuif
De hoax is dat dit voorval word uitgebuit.En de oplossingen die bedacht worden fake zijn.het zadelt ons op met nog meer problemen die het zelf heeft veroorzaakt.

Hier zijn we het volledig over eens.

Dit topic echter is absoluut niet met die motivatie gestart. Hier was de boodschap dat de dood van dit specifieke kind volledig in scène is gezet, wat opzichzelf weer een hoax bleek. ;-)
| #236722 | 07-09-2015 17:40 | DeGrijzeDuif
@Saljoet
Goed dat Stam van Houcke dit bericht post, maar het origineel is van Gaza.
http://tass.ru/en/world/818762

Overigens is mijn kritiek op dit artikel en dus ook op Poetin dat de schuldvraag mijn inziens een laag dieper ligt,bij het volk wat steevast richting stembus huppelt wanneer dat wordt verwacht.
| #236723 | 07-09-2015 17:41 | DeGrijzeDuif
Sorry voor de fouten, zit op gsm...
Gaza is Tass en Stam is StaM.
| #236727 | 07-09-2015 18:27 | tamso was here
ps

Wel een bekrompen artikel waarin putin zijn zegje doet.
Misschien poliiek correct gelul,omdat putin europa nodig heeft.
| #236732 | 07-09-2015 18:53 | Manus
@grijzeduif
Nico de Geit postte deze dubbele foto op zaplog in een ander draadje. Dit werd door Manus opgepikt en hierboven met een lnk naar de enkele foto in zjn post verwerkt.
De bovenste foto is Ghalib en de onderste foto is Aylan. Dus 2 verschillende kinderen, broers. Dus NIET verplaatst!


Turkse persburo Anadolu Agency plaatste deze foto boven het bericht over het verdrinken van Aylan.
http://www.aa.com.tr/en/news/586983--us-shocked-by-images-of-syrian-toddler-washed-ashore
Ik heb gezegd dat het niet goed te zien is of het Aylan is. Wel een suggestie gewekt wat er eventueel gebeurd zou kunnen zijn, als je dat kwalijk vind kan ik daar evt inkomen, be it...
Ik heb geen bron gezien dat dit zijn broer zou zijn, als je hiervan een bron hebt graag.

Op de eerste plaats is het niet opgelezen. Hoe kom je daarbij?
Daar heb je een punt, ik zag haar heel de tijd naar beneden kijken, dus het leek alsof ze het oplas. De tekst klinkt ook als opgelezen, maar bij nader inzien denk ik dat ze een oortje in heeft. Freeze de video maar eens op 19.29. dan zie je aan dat haar haarlok vastgemaakt is aan een doorzichtig snoertje.

Vervolgend Aylan zelf, ook hier klopt niets van het plaatje. Ze laten hem gewoon rustig daar liggen, niet even kijken of hij nog leeft ofzo.

Dus jij kunt aan het immens korte fragment zien wat wel en niet is gedaan? Dat iets niet te zien is op dat korte fragment wil niet zeggend at iets daadwerkelijk niet is gedaan.


Zeker, inderdaad geen bewijs voor een hoax, maar meer een lichte indicatie dat er iets niet klopt. Gevoelsmatig klopt de reactie van de "militairen" voor mij niet. Maar inderdaad feitelijk niet erg sterk, daar heb je gelijk in.


Op de tweede plaats zeg je "zogenaamde persconferentie". Hoezo zogenaamd?

Zogenaamd sloeg inderdaad op de authenticiteit van de vrouw, doordat zij volgens mij niet authentiek is mist de personferentie ook authenticiteit.

Op de derde plaats zie ik blijkbaar beter tranen dan jij. Want die heeft ze weldegelijk in en om haar ogen. Misschien heb je het op een gsm gekeken, en is een HD beeldscherm een beter idee.

Sorry, nog eens op groter scherm gekeken, maar nog steeds geen traan zien rollen, ik ben al gelaserd, misschien kan jij even lang Hans Anders? ;)

Als laatste je klacht over slechte acteurs bij hoaxes, en of er niets beters te vinden was. Die vraag moet je nog maar eens stellen, want als het werkelijk een hoax was, dan zouden "ze" het vast beter hebben dichtgetimmerd

Blijkbaar is het voor de gemiddelde kijker toch goed genoeg als jij het aannemelijk vind... Ik kijk er in ieder geval dwars doorheen.

Ik ben voor jou die tegenreactie. Ben ik nu een elite vriend? Iemand die achter de hoax zit? En vertrouw je mij nog minder dan de tante van Aylan?

Neehoor, je gaat serieus op verhaal in en ik beantwoord het weer, voor mij geen probleem.

Nee dat klopt. Maar de conclusie is minder ver gezocht dan gedacht. Lees zelf maar hoe een 18 jarige barman om half 7 de kinderlijkjes zag drijven en ze uit de zee heeft getrokken.

Inderdaad niet gezien, er was ook enige tijdsdruk, maar zal het nog eens bestuderen...
Manus's avatar
| #236735 | 07-09-2015 20:34 | Manus
Ik word doodmoe van figuren die meteen weer een hoax roepen


Ik word een beetje moe van figuren die klakkeloos MSM volgen.

Ja, ik roep meteen hoax en leugen als ik MSM hoor.
Historie heeft uitgewezen dat dit terecht is.
Daarom geldt voor MSM een omgekeerde bewijslast.
Totdat onomstotelijk vaststaat dat iets waar is, is het een leugen.
Manus's avatar
| #236736 | 07-09-2015 21:00 | DeGrijzeDuif
Ik heb geen bron gezien dat dit zijn broer zou zijn, als je hiervan een bron hebt graag.

Hier de foto die jij had gepost, maar dan alleen.
11951099_10208016032422566_1767225465249823519_n.jpg?oh=c20b278439b6aa0b911aaa458ea744e2&oe=56704F4C
via
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10208016032422566&set=a.3232297130246.2162761.1351198165&type=1&permPage=1

Dit is een foto van de broer
Galip-Kurdi-refugee.jpg
via
http://www.bufale.net/home/complotti-la-morte-di-aylan-kurdi-nelle-spiagge-turche-e-una-montatura-bufale-net/

Hier wordt bevestigd dat het de broer is
http://www.newsmediaimages.com/rip-galip-and-aylan-refugees/
| #236737 | 07-09-2015 21:05 | DeGrijzeDuif
Eerste link ging niet goed
foto-minore-turchia-scogli.jpg
via bovenstaande Bufale.net link.

Waar ik je op wil wijzen is het verschil in de kleur van de zolen van de schoenen. Kijk ook naar de grote steen in het water welke overeen komt. Ook zie je op de foto rechts van de gehurkte man nog een stuk van de haren van de oudere en langere broer. Dit zou niet van het formaat Aylan kunnen zijn.
| #236738 | 07-09-2015 21:09 | Manus
Ja, je hebt gelijk
Ik had het zelf net ook nagekeken, heb het inmiddels uit het artikel verwijderd.
Manus's avatar
| #236741 | 07-09-2015 22:06 | DeGrijzeDuif
@Manus
maar bij nader inzien denk ik dat ze een oortje in heeft. Freeze de video maar eens op 19.29. dan zie je aan dat haar haarlok vastgemaakt is aan een doorzichtig snoertje.


19.29 minuten
Image and video hosting by TinyPic

Tante
Image and video hosting by TinyPic

Oor
Image and video hosting by TinyPic

Ik denk dat ik het "snoertje" niet zie omdat het "doorzichtig" is... ;-)
| #236742 | 07-09-2015 22:09 | DeGrijzeDuif
Hier de links naar de fotos
qno3nn.jpg
1z18wzr.jpg
1zqdegj.jpg
| #236745 | 07-09-2015 22:34 | DeGrijzeDuif
@Manus
Sorry, nog eens op groter scherm gekeken, maar nog steeds geen traan zien rollen, ik ben al gelaserd, misschien kan jij even lang Hans Anders? ;)


Tante 00:31 minuten
Image and video hosting by TinyPic

http://nl.tinypic.com/r/2dt4v15/8

Tante traan
Image and video hosting by TinyPic

http://nl.tinypic.com/r/zswspd/8

Te zien in de cinema vanaf 00:31 minuten:
https://www.youtube.com/watch?v=nC93qni5k6k

Ze blijft bewegen waardoor de traan een paar seconden in beeld komt en gaat.

Het onderstaande had ik al eerder gepost en hoort eigenlijk hieronder thuis.

Emotie is een ondefinieerbaar iets. Waar de een staat te juichen bij winst van een wedstrijd, kan de ander dan veel meer ingetogen ondergaan. Zo ook het verwerken van het verlies van familie. Waar de een staat te janken van 's morgens vroeg tot 's avonds laat kan een ander dit ogenschijnlijk emotieloos ondergaan. Dit is echter de buiten kant en zegt geheel niets over wat zich aan de binnenkant van het brein afspeelt. Zo zijn er ook nog mensen die het ene moment in janken uitbarsten en het andere moment rationeel erover kunnen spreken. Ieder mens ervaart dergelijke gebeurtenissen anders en laat hierbij andere emoties zien. het is geen wetenschap waarbij elementen vast staan. Het is emotie, en dat is bij IEDER mens anders.

Het afschieten van familie omdat ze niet genoeg tranen op beeld laten zien is dan ook simpelweg ridicuul te noemen en alles behalve een bewijs voor een hoax. Het laat eerder zien dat degene die een hoax pretendeert bloot te leggen ziet wat ie wil zien, om zijn eigen wereldbeeld te bevestiggen.

Cognitieve dissonantie werkt niet alleen bij mensen die een complot NIET willen zien, maar evenzo goed bij mensen die het WEL zien. Het werkt bij hen, bij jou en bij mij allemaal op dezelfde manier. De kunst is om te herkennen wat er in je eigen hoofd gebeurt en dat te pareren. Manus lijkt de ratio te zijn verloren bij het beoordelen van het Aylan verhaal en zelf te verdrinken in zijn hoax-gedachte...
| #236746 | 07-09-2015 22:36 | DeGrijzeDuif
Ja, je hebt gelijk
Ik had het zelf net ook nagekeken, heb het inmiddels uit het artikel verwijderd.

Toppie!
| #236747 | 07-09-2015 22:42 | Manus
Al ze net haar haar weghaalt bij 18.56 zie je het nog beter.
Bij bewegend beeld zie je het contrast nog iets beter dan stilstaand.
Manus's avatar
| #236748 | 07-09-2015 22:56 | DeGrijzeDuif
Al ze net haar haar weghaalt bij 18.56 zie je het nog beter.
Bij bewegend beeld zie je het contrast nog iets beter dan stilstaand.

Ah, met bewegend beeld wordt het inderdaad boeiend. Ze doet namelijk speciaal voor jou Manus het haar aan de kant, achter haar oor, zodat jij het oortje met onzichtbaar snoertje kunt zien...
Zucht....
| #236749 | 07-09-2015 23:03 | Manus

Emotie is een ondefinieerbaar iets. Waar de een staat te juichen bij winst van een wedstrijd, kan de ander dan veel meer ingetogen ondergaan.


Het gaat er niet om of ze huilt of niet huilt, iedereen beleeft emotie idd op eigen manier. Maar het gaat erom dat ze doet alsof ze hevig huilt, maar het in werkelijk niet doet, dat is het probleem.
Voor het interview heeft ze haar ogen misschien beetje vochtig gemaakt, maar huilen doet ze echt niet.

Maar ja, misschien heeft ze wel een heel erge ziekte waardoor ze helemaal niet kan huilen...overal zal wel een passende verklaring voor zijn...
Manus's avatar
| #236750 | 07-09-2015 23:11 | DeGrijzeDuif
Het gaat er niet om of ze huilt of niet huilt, iedereen beleeft emotie idd op eigen manier. Maar het gaat erom dat ze doet alsof ze hevig huilt, maar het in werkelijk niet doet, dat is het probleem.
Voor het interview heeft ze haar ogen misschien beetje vochtig gemaakt, maar huilen doet ze echt niet.

Ze doet helemaal niet of ze hevig huilt. Ze staat krachtig de pers te woord en onderdrukt haar verdriet. Maar het is zo heftig (natuurlijk) dat het vocht nonstop in haar ogen staat. Ze heeft zulke natte ogen dat ze bijna niet eens rechtstreeks naar de journalisten kan kijken. Dat is helemaal geen probleem en ziet er zo authentiek uit als maar zijn kan.

Dat je zelfs stelt dat ze wellicht haar ogen van te voren heeft nat gemaakt vind ik werkelijk op het niveau van een kind uitkomen. Als dat je argument is om je hoax te onderbouwen dan hou ik het hier verder voor gezien.

Maar ja, misschien heeft ze wel een heel erge ziekte waardoor ze helemaal niet kan huilen...overal zal wel een passende verklaring voor zijn...

Tja, wie zal het zeggen...
| #236751 | 07-09-2015 23:14 | DeGrijzeDuif
Ik zat die alinea nog eens te lezen, en mijn god wat spreek je jezelf tegen...

Het gaat er niet om of ze huilt of niet huilt


het gaat erom dat ze doet alsof ze hevig huilt, maar het in werkelijk niet doet


dat is het probleem.

Wauw...
| #236753 | 07-09-2015 23:25 | Manus
Ze doet helemaal niet of ze hevig huilt. Ze staat krachtig de pers te woord en onderdrukt haar verdriet.


Tja, wat zal ik zeggen, ben bang dat observatie en het invoelen van menselijke emoties niet je sterkste kant is...
Manus's avatar
| #236754 | 07-09-2015 23:36 | Manus
Spreek mezelf helemaal niet tegen, ieder mens die in werkelijkheid huilt vertoont tranen, tenzij je traanbuisjes stuk zijn.
Zij vertoont alle symptonen van het ernstig huilen behalve de tranen en daarom is het fake, zo simpel is het.

Mensen, met name mannen, kunnen soms wel tranen in hun ogen krijgen en huilen terwijl ze de overige symptonen (, ongecontroleerde ademhaling, hevig snikken en neus ophalen) niet vertonen, maar andersom kan alleen als je faket.

Dat zie je ook vaak met kinderen die alleen maar aandacht willen, gaan ze huilen zonder een traan te laten, net zo fake.
Manus's avatar
| #236755 | 07-09-2015 23:39 | DeGrijzeDuif
Inderdaad Manus, ik ben hier de empathieloze... :-P

Een andere:
Ook het lichaam van Aylan vertoont geen tekenen van verdrinking, nergens blauw (1) en huid is nog helemaal gaaf (2). Dat terwijl iemand na verdrinking meteen naar de bodem zinkt (3) en het lichaam pas na twee dagen pas weer boven komt drijven vanwege gasvorming (4).


1 en 2
Je ziet slechts bepekte delen van de huid van Aylan, dus dit is een aanname.

3 en 4
Hoe kom je aan die wijsheid?
| #236756 | 07-09-2015 23:42 | DeGrijzeDuif
Spreek mezelf helemaal niet tegen, ieder mens die in werkelijkheid huilt vertoont tranen, tenzij je traanbuisjes stuk zijn.
Zij vertoont alle symptonen van het ernstig huilen behalve de tranen en daarom is het fake, zo simpel is het.

Mensen, met name mannen, kunnen soms wel tranen in hun ogen krijgen en huilen terwijl ze de overige symptonen (, ongecontroleerde ademhaling, hevig snikken en neus ophalen) niet vertonen, maar andersom kan alleen als je faket.

Dat zie je ook vaak met kinderen die alleen maar aandacht willen, gaan ze huilen zonder een traan te laten, net zo fake.

Ook van deze wijsheid ben ik benieuwd hoe je eraan komt. Fascinerend...
| #236757 | 07-09-2015 23:42 | tamso was here
Moet manus wel gelijk geven in deze.
Als je echt verdriet hebt,als je die ervaring zelf hebt meegemaakt,de tranen niet te stoppen zijn.In haar geval er niet eens 1 traan langs haar wang loopt.Dan mag ze wel met een zakdoekje staan wrijven,maar je ziet geen enkele traan.
En als een levensgroot beeld.foto word laten zien,het een set up is.Kan niet geloven dat ze een foto van haar zogezegde broer zijn kinderen in haar woonkamer,of slaapkamer hangt.
| #236758 | 08-09-2015 00:04 | DeGrijzeDuif
@tamsowashere
.In haar geval er niet eens 1 traan langs haar wang loopt.Dan mag ze wel met een zakdoekje staan wrijven,maar je ziet geen enkele traan.

Image and video hosting by TinyPic

http://nl.tinypic.com/r/zswspd/8
| #236761 | 08-09-2015 08:07 | Ness
Uhm...Manus? Je artikel zoeft rond op http://time2wakeup.me/een-nieuwe-dag-een-nieuwe-hoax-verhaal-aylan-compleet-in-scene-gezet/ en staat momenteel op 1 in de rubriek 'politiek http://www.nujij.nl/Politiek met 15 stemmen....
Ness's avatar
| #236762 | 08-09-2015 08:26 | ouwe knar
@DeGrijzeDuif en je flikt het alweer. Weer een plaatje waarvan de herkomst onduidelijk is.
Volgens mij ben je aan het trollen.
Hoofdzaak is:
Maar even voor de goede orde, hoeveel jongetjes zijn er precies aangespoeld, twee, drie, meer? Gebeurt dit wel vaker? En waarom is dit opeens groot nieuws?
http://zaplog.nl/zaplog/article/een_nieuwe_dag_een_nieuwe_hoaxverhaal_aylan_compleet_in_scene_gezet#n236711

Gruwelijke fotos over gaza kinderen hebben nooit zoveel aandacht gekregen. Kleine monstertjes door al het DU depleted uranium, verarmd uranium (http://zaplog.nl/zaplog/article/democratie_en_verarmd_uranium) idem. Rara...
ouwe knar's avatar
| #236763 | 08-09-2015 08:30 | ouwe knar
Persoonlijk neig ik naar de hoaxkant. Wel een beetje dom om zoveel moeite te doen voor een toneelstukje, terwijl de werkelijkheid vele malen erger is...
ouwe knar's avatar
| #236767 | 08-09-2015 09:02 | liedetecter
Ik denk dat er van een ongeluk een smerige media event is gemaakt die acuut politiek wordt uitgebuit. Dat heet na de MH17 farcical opstelling van de Nederlandse overheid "een Timmermansje" .... Maar ook dat mag van mij een Hoax heten btw, het is immers een verdraaiing van de werkelijkheid en dient het afdekken van de Nederlandse betrokkenheid bij de bombardamenten in Syria, de direct oorzaak van de vluchtelingen stroom en de doden...
| #236768 | 08-09-2015 09:05 | DeGrijzeDuif
Wat flik ik alweer Ouwe knar? De plaatjes die ik heb gepost zijn OVERDUIDELIJK waar ze vandaan komen koekenbakker, met je trol nonsens. Wellicht beter de reacties lezen?! Als ik in herhaling moet vallen omdat mensen vast blijven houden aan kolder, dan neem ik genoegen met louter herhaling van een plaatje. Maar de bron, het YT filmpje is gelinkt, er is een screenshot bij gezet van welke minuut en seconde het beeld is gepakt, en vervolgens is er een deel van die screenshot uitvergroot. Dat laatste is wat ik voor de tweede maal, nu aan tamsowashere, heb getoond.

Er zijn maar weinig mensen, ook op zaplog, die zo uitgebreid de weerlegging van bullshit weerleggen. Als jij dat trollen noemt: go fuck yourself!
| #236769 | 08-09-2015 09:18 | DeGrijzeDuif
@Liedetecter
Dat is een prima mening, maar ABSOLUUT NIET wat de basis is van dit topic. Ik zal de intro nog eens plaatsen met wat dikgedrukte stukken door mij aangebracht.

Afgelopen donderdag kwamen onze vrienden van de MSM met het zeer trieste verhaal van het 3 jarig Syrisch jongetje, Aylan Kurdi, dat zogenaamd op reis naar het veilige Europa verdronken was in de wilde Middellandse Zee en vervolgens aangespoeld in Turkije bij Bodrum.

Nu gebeurt zoiets regelmatig, dus voor de meeste mensen is er geen reden om hier iets achter te zoeken. Maar aangezien ik mij inmiddels een beetje getraind waan in het herkennen van hoaxes en andersoortige propaganda gingen bij mij meteen wat alarmbellen rinkelen toen ik het interview met de Tante van Aylan zag.
De afgelopen weken was er in de media een opbouw van nieuwsberichten geweest over asielzoekers, waarbij steeds meer het “menselijke aspect” werd benadrukt. Het verhaal van Aylan was uiteindelijk de kers op de taart van de MSM. En ik kan jullie zeggen dat er volgens mij niets van klopt, het is volgens mij een complete hoax, dwz dat de beelden van het jongetje fake zijn, de tante toneel speelt en de vader liegt dat hij barst.


Het eerste "zogenaamd" is al ridicuul, want het jongetje was simpelweg naar Europa.

Het tweede is misplaatste grootspraak, want Manus heeft al verschillende stukken txt veranderd en 2 foto's verwijderd.

Het laatste is waarop ik me tot Bungie heb gericht. De beelden van het jongetje zijn niet fake. Ze worden politiek opportuun verkracht, maar dat is iets anders.

Ook het toneel spelen wordt weerlegd, of je moet geloven in onzichtbare snoertjes die Manus wel kan zien.

Dus de BS van Manus is waar het hier om gaat. Er zijn genoeg redenen te noemen waarom het een hoax genoemd kan worden, maar de motivatie van Manus heeft daarvoor geen legitieme basis.
| #236770 | 08-09-2015 09:28 | DeGrijzeDuif
@Ouwe knar
Persoonlijk neig ik naar de hoaxkant.

Op basis waarvan?


Wel een beetje dom om zoveel moeite te doen voor een toneelstukje, terwijl de werkelijkheid vele malen erger is...

Er is dan ook geen toneelstukje.
| #236772 | 08-09-2015 09:57 | Ness
deadpalestinianchildhead.jpg
Daar dan. Wil je wenen bij ellende? Zo ziet een stukgeschoten kind eruit. En niet alleen in Gaza. De zaak Aylan, of de feiten nou kloppen of niet, geeft een heel verkeerd beeld van echte vluchtelingen en echte oorlog. Het is de media die van deze zaak een hoax heeft gemaakt, door 'm uit te melken met een nijptang.
Ness's avatar
| #236773 | 08-09-2015 10:02 | DeGrijzeDuif
Daar sta ik volledig achter Ness. Het was dan ook niet voor niets dat ik de volgende afbeelding uit Gaza bij mijn eigen artikel had gebruikt.

gaza_dead_boy_in_sand_460.jpg

Speciaal voor Ouwe knar nog even de link naar de bron voordat hij weer in paniek raakt. ;-)

http://degrijzeduif.blogspot.nl/2015/09/het-dode-syrische-jongentje-en-het.html
| #236774 | 08-09-2015 10:08 | DeGrijzeDuif
Overigens is de foto van Aylan natuurlijk het ultieme media plaatje. Geen bloed en hersenen naast een open schedel, want zulke zichtbare "gore" kan een regulier mensenbrien niet aan. De foto van Aylan is wat dat betreft perfect voor de propaganda doeleinden waarin hij nu wordt verkracht. De setting, de kleurstelling en de leeftijd van het kind sluiten naadloos aan bij de hersenen van de gemiddelde burger. Enorm veel mensen die zich met deze foto kunnen identificeren, en het beeld vertelt voldoende. De Gaza foto's, de realiteit dus, dat is echt een brug te ver.

Zo de media dat aan de lopende band communiceren, dan leefden we in een geheel andere wereld, denk ik.
| #236775 | 08-09-2015 10:12 | Antares
Even los van de vraag of het een hoax betreft: Palestijnse kinderen hebben Aylan nagemaakt als zandsculptuur: https://www.middleeastmonitor.com/news/middle-east/20892-humanity-will-not-die
Antares's avatar
| #236776 | 08-09-2015 10:19 | Antares
@Ness
Alweer die kutfoto. Ik krijg soms echt een hekel aan Mike. Dat ik overdag met het nieuws bezig ben is tot daaraantoe, ik hoef er niet ´s nachts mee door te gaan.
Antares's avatar
| #236777 | 08-09-2015 10:29 | DeGrijzeDuif
Engineered Refugee Crisis to Justify “Safe Havens” in Syria
http://rinf.com/alt-news/editorials/engineered-refugee-crisis-to-justify-safe-havens-in-syria/
| #236778 | 08-09-2015 10:45 | DeGrijzeDuif
@Antares
Alweer die kutfoto. Ik krijg soms echt een hekel aan Mike. Dat ik overdag met het nieuws bezig ben is tot daaraantoe, ik hoef er niet ´s nachts mee door te gaan.

En dat is precies de reactie die ik bedoel. Dat is waarom Aylan zo "mediageniek" is, droevig genoeg...
| #236779 | 08-09-2015 10:49 | Antares
@DeGrijzeDuif
Ik verwees niet naar de foto van Aylan maar naar de Palestijnse jongen waarvan de hersenen zijn weggeblazen. Ik zie die foto meerdere keren per week.
Antares's avatar
| #236780 | 08-09-2015 11:04 | ouwe knar
Speciaal voor Ouwe knar nog even de link naar de bron voordat hij weer in paniek raakt. ;-)
Hahahaha, das een goeie. Sorry, voor mij ben je een draaikont.
Je eigen site als betrouwbare bron aanduiden, waar ook geen bronvermeldingen staan.
http://zaplog.nl/zaplog/article/een_nieuwe_dag_een_nieuwe_hoaxverhaal_aylan_compleet_in_scene_gezet#n236758 blijft een bron van niks. Kan iedereen daar wel neergeplempt hebben.

Geeft niets, blijf rustig zo doorgaan, hoe meer grapjasserij, hoe meer aandacht voor de politiek achter het vluchtelingen probleem.
ouwe knar's avatar
| #236782 | 08-09-2015 11:25 | Manus
Deels wil ik wel het boetekleed aandoen, ik moet toegeven dat mijn artikel wat te haastig geschreven en gepubliceerd was.
De onderbouwing strookte daardoor niet met de stellige toonzetting, daarin hebben grijze duif en Rotterdam wel gelijk.

Echter, naarmate ik mij er verder verdiept hebt ben ik alleen maar gesterkt in mijn inzicht dat dit een volledige hoax betreft
Het lijkje is te intact om 2 dagen in het water gelegen te hebben.
De verklaring van de politieman strookt niet met de beelden.
De verklaring van de barman is bevreemdend, omdat hij het kind met gezicht naar beneden in de branding zou hebben gelegd
De tante van Aylan faket duidelijk haar emoties.
Manus's avatar
| #236783 | 08-09-2015 11:35 | Ness
@Antares: sorry. Ik word er zelf ook niet goed van, ook bliksemsnel scrollen helpt niet echt :S

Maar de foto van Aylan is een 'feel good' foto. Het kind is dood maar ongeschonden, het ligt er vredig bij (mits het niet in scene is gezet), als je dan toch je kind dood moet vinden dan het liefst zo. En uit de foto en de story blijkt duidelijk dat het onze onbarmhartigheid en gebrek aan medeleven is die deze dood veroorzaakte.

Maar de rauwe werkelijkheid is heel anders. Daar zien lijkjes van kinderen er helemaal niet zo mooi uit - in Libanon werden ze zelfs door zwerfhonden aangevreten - en daar gebruikt Turkije het wapen 'vluchteling' om een fijn oorlogje in Irak en Syrie op te starten met hele lastige Koerden, die het wagen bovenop 'Turkse' olie te wonen. Waarbij gezegd moet worden dat de Koerdische PKK volledig door Israel is geinfiltreerd.

Daar zijn dus tenminste 3 pseudo 'rebellen' orgs, ISIS, Oil Qaeda/al Nusra én PKK, elkaar aan het pseudo-bevechten om de bevolking te verjagen, vanuit de lucht gesteund door Franse, Nederlandse, Duitse, Israelische, Saoedische, Jordaanse en Amerikaanse gevechtsvliegtuigen..

In déze werkelijkheid worden de vluchtelingen ingezet als weapons of mass social destruction (zie link GD hierboven). Dat zij daar zelf weinig aan kunnen doen maakt het alleen nog maar erger. Het ligt duidelijk in de bedoeling alle 5 of 6 miljoen vluchtelingen in de landen rondom Syrie naar de EU te jagen, en de rest van het gebied ook te 'ontmensen', dat voorkomt problemen ivm olie- en gaswinning van de machten die deze volksverhuizing dirigeren. En daarbij komt de foto van Aylan goed van pas.
Ness's avatar
| #236784 | 08-09-2015 11:37 | DeGrijzeDuif
@Antares
Dat begreep ik, daar had ik het indirect ook over, omdat ik in een andere reactie over de Gaza afbeelding sprak.
http://zaplog.nl/zaplog/article/een_nieuwe_dag_een_nieuwe_hoaxverhaal_aylan_compleet_in_scene_gezet#n236774

Overigens is de foto van Aylan natuurlijk het ultieme media plaatje. Geen bloed en hersenen naast een open schedel, want zulke zichtbare "gore" kan een regulier mensenbrien niet aan. De foto van Aylan is wat dat betreft perfect voor de propaganda doeleinden waarin hij nu wordt verkracht. De setting, de kleurstelling en de leeftijd van het kind sluiten naadloos aan bij de hersenen van de gemiddelde burger. Enorm veel mensen die zich met deze foto kunnen identificeren, en het beeld vertelt voldoende. De Gaza foto's, de realiteit dus, dat is echt een brug te ver.
| #236785 | 08-09-2015 11:39 | DeGrijzeDuif
@Antares
Dat begreep ik, daar had ik het indirect ook over, omdat ik in een andere reactie over de Gaza afbeelding sprak.
Link hierboven in de misvormde weergave...

Overigens is de foto van Aylan natuurlijk het ultieme media plaatje. Geen bloed en hersenen naast een open schedel, want zulke zichtbare "gore" kan een regulier mensenbrien niet aan. De foto van Aylan is wat dat betreft perfect voor de propaganda doeleinden waarin hij nu wordt verkracht. De setting, de kleurstelling en de leeftijd van het kind sluiten naadloos aan bij de hersenen van de gemiddelde burger. Enorm veel mensen die zich met deze foto kunnen identificeren, en het beeld vertelt voldoende. De Gaza foto's, de realiteit dus, dat is echt een brug te ver.
| #236786 | 08-09-2015 11:39 | Ness
**De ophef in Turkije komt de machthebbers daar goed van pas. Aanslagen van de PKK worden daar door sommigen gezien als een geschenk uit de hemel. En dat geeft ook te denken.
Ness's avatar
| #236787 | 08-09-2015 11:44 | DeGrijzeDuif
@Ouwe knar
Geen reactie op de foto van de traan en de bronweergave?

De link naar mn eigen site was cynisme, maar kan mogelijk niet zijn overgekomen...
| #236788 | 08-09-2015 11:45 | Antares
@Manus
Ik zag direct dat het artikel erg stellig is maar toch heb ik erop gestemd, om de simpele reden dat het, op zijn minst, de waarheid nadert, terwijl de rest van de media daar hard van wegrent.

@Ness
Wat ik tegen die foto heb (van dat Palestijnse kind) is dat het niets verandert. Slachtoffers zijn ´normaal´ in een oorlog. De foto´s van dode kinderen op het strand die aan het voetballen waren en van Israëliërs die klapstoelen meenemen om ervan te genieten, daarentegen, hebben het nieuwe beeld van Israël gevormd. Het is namelijk geen oorlog maar een afslachting.
Antares's avatar
| #236789 | 08-09-2015 11:57 | Antares
@Ness
Ik denk niet dat het om olie gaat maar om levensruimte. Israël heeft eerst 750.000 Palestijnen de grens over gejaagd naar de omringende landen die categorisch hebben geweigerd om de vluchtelingen blijvend op te nemen. Zij vinden dat Israël de vluchtelingen moet terugnemen. Dus dan vernietigt Israël die landen er ook nog even bij, maar uiteraard onder andere vlag.
Antares's avatar
| #236790 | 08-09-2015 12:08 | Ness
Ja dat zijn Israel's plaatselijke belangen, Antares, maar olie speelt wel degelijk een grote rol: http://www.counterpunch.org/2015/03/27/rupert-murdoch-and-the-israeli-genie/

Bovendien werkt Israel voor wat betreft Syrie nauw samen met allerlei andere smerige instanties en regeringen, NATO voorop. Ze zullen vast wel al een verdeelsleutel hebben voor het leeg op te leveren gebied. In het groot gaat het erom, de Russen van hun basis in Syrie af te snijden om de volgende oorlog te vergemakkelijken, en om de link Libanon-Syrie-Irak-Iran te verbreken.
Ness's avatar
| #236791 | 08-09-2015 12:26 | Antares
om de link Libanon-Syrie-Irak-Iran te verbreken

Dat is min of meer het gebied dat zij willen veroveren. De olieboringen in Syrië dienen eveneens uitsluitend Israël´s belangen, zoals zij ook water nodig hebben uit Libanon en de Westelijke Jordaanoever.
Antares's avatar
| #236792 | 08-09-2015 12:28 | tamso was here
Ok grijze duif


Neem dat terug dat die tante een crisisacteur was.

We zijn het eens over het andere dat deze gebeurtenis word uitgebuit door de corperate media
| #236793 | 08-09-2015 12:48 | DeGrijzeDuif
@Manus
Prima dat je het boetekleed aan wilt trekken, maar...
Echter, naarmate ik mij er verder verdiept hebt ben ik alleen maar gesterkt in mijn inzicht dat dit een volledige hoax betreft

Please deel de bronnen waardoor je jezelf gesterkt voelt.

Het lijkje is te intact om 2 dagen in het water gelegen te hebben.

Hoe kom je nu weer bij 2 dagen?
AD zegt:
Het Syrische peutertje Aylan waagde woensdagochtend samen met zijn ouders en broertje in een rubberbootje de oversteek van het Turkse vakantieoord Bodrum naar het Griekse eiland Kos.

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/4135136/2015/09/03/Turkse-barman-vond-Aylan-Ik-deed-zijn-oogjes-zachtjes-toe.dhtml
Donderdag was het al groot nieuws...

De barman zegt:
‘They looked still alive, like they were sleeping, smiling a little. Their faces and arms and legs looked so new still. They couldn’t have been in the water an hour.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3220992/Their-eyes-open-closed-softly-Turkish-barman-body-toddler-Aylan-Kurdi-beach-relives-horror.html#ixzz3l99uUIFr

Ik wacht ook nog op het antwoord op mijn vragen in deze reacties:
http://zaplog.nl/zaplog/article/een_nieuwe_dag_een_nieuwe_hoaxverhaal_aylan_compleet_in_scene_gezet#n236755

http://zaplog.nl/zaplog/article/een_nieuwe_dag_een_nieuwe_hoaxverhaal_aylan_compleet_in_scene_gezet#n236756
| #236794 | 08-09-2015 12:50 | DeGrijzeDuif
Hoe kan ik een link aan een woord of tekst koppelen zodat de reacties niet zo worden misvormd?
| #236795 | 08-09-2015 13:41 | DeGrijzeDuif
Ook dit Manus...
De verklaring van de barman is bevreemdend, omdat hij het kind met gezicht naar beneden in de branding zou hebben gelegd

Ik heb de verklaring van de barman ingebracht om jouw bewering te weerleggen dat het kinderlijkje was aangespoeld.
De barman heeft het lijkje namelijk vanuit de zee naar het droge gebracht.

Of er in de tussentijd (tussen en land brengen en foto maken) nog andere handelingen (mogelijk door anderen) hebben plaats gehad, dat weten we niet. Daarmee is het een aanname dat je stelt dat de barman "het kind met gezicht naar beneden in de branding zou hebben gelegd".
De zoveelste...
| #236800 | 08-09-2015 17:46 | Manus


Ik heb de verklaring van de barman ingebracht om jouw bewering te weerleggen dat het kinderlijkje was aangespoeld. 
De barman heeft het lijkje namelijk vanuit de zee naar het droge gebracht.


Ja, bedankt nog voor het aanvoeren, heb het in het verhaal verwerkt.
Manus's avatar
| #236802 | 08-09-2015 17:51 | Manus

Of er in de tussentijd (tussen en land brengen en foto maken) nog andere handelingen (mogelijk door anderen) hebben plaats gehad, dat weten we niet. Daarmee is het een aanname dat je stelt dat de barman "het kind met gezicht naar beneden in de branding zou hebben gelegd".


Ik gebruik het woord zou, dat betekent een onzekerheid. Ik kan moeilijk allerlei andere scenario's gaan bedenken die niet gegeven zijn dat zouden aannames zijn. Dit is de informatie die we van MSM hebben gekregen en het is denk ik duidelijk dat ik het scenario dat hieruit zou volgen ongeloofwaardig vind.
Manus's avatar
| #236808 | 08-09-2015 18:56 | ouwe knar
@DeGrijzeDuif ik heb nog geen antwoord gehad op
http://www.rt.com/uk/314548-cameron-airstrikes-syria-refugees/, grapjasserij van Amerika (http://www.sott.net/article/300173-Coalition-of-the-killing-US-planes-bombing-Syrian-ISIS-from-bases-in-Turkey).
Te druk met wel/of geen nep. Jammer.

De plaatjes die ik heb gepost zijn OVERDUIDELIJK waar ze vandaan komen koekenbakker,
Das dan knap, ik kon niets van de link maken.

Er zijn maar weinig mensen, ook op zaplog, die zo uitgebreid de weerlegging van bullshit weerleggen. Als jij dat trollen noemt: go fuck yourself!
Als jij je op de borst klopt voor het afleiden van de kern van de zaak dan blijf ik trollen noemen.

De vader ging geloof ik zijn kind/kinderen in Syrië begraven en wilde daar ook blijven. Uh, bootvluchteling...
Roep maar als ik dat verkeerd begrepen heb.
Voor mij blijft het verhaal over en de poppekast om, het jongetje stinken.

Never mind
http://zaplog.nl/zaplog/article/vluchtelingen_zetten_oorlog_voort_op_kos_griekenland
ouwe knar's avatar
| #236817 | 08-09-2015 22:33 | Manus
Uhm, klopt die teller bovenaan wel?
732 FB-likes?
Manus's avatar
| #236845 | 09-09-2015 10:51 | Is het echt...?
Per definitie is voor mij althans sinds 11 september alles wat de msm brengt volstrekt ongeloofwaardig.
Ik kan er geen jaartal aan vastplakken, maar controle wordt voor de elite steeds meer en meer het toverwoord en massaal gaan we smeken om te worden gechipt. Hoe vreemd dit ook mag klinken....
aanmelden / inloggen