“Frieten zijn slecht voor uw hersenen”
Vette voeding kan schade berokkenen aan de hersenen, blijkt uit onderzoek aan de universiteit van Aberdeen. De hersenschade zorgt ervoor dat mensen te veel eten en moeilijk gewicht verliezen.
Volgens de studie tasten verzadigde vetten - bijvoorbeeld in frieten - het gebied aan in de hersenen dat de energie en de appetijt controleert. Dat gebeurde bij muizen die een dieet volgden dat voor 60 procent uit verzadigde vetten bestond.
Het is nog niet duidelijk waarom de hersenen aangetast worden. Wel staat vast dat de veranderingen in de hersenen snel gebeuren.


Hmm....je naam rijmt anders wel op 'snack' :-p
Da's mooi kut dan want ik heb er net een hele berg van opgegeten.