Door community (initieel Antares), Op din 15 mei 2018 08:38, 13 reacties,    

Het gedrag van Israël is weer eens pervers lelijk



Terwijl Israël loopt te swingen op een lied over vrouwenrechten worden Palestijnse vrouwen gericht neergeschoten door het Israëlische leger.

Niet alleen de zangeres is pervers lelijk maar ook de gebeurtenissen waardoor het evenement wordt omgeven.

Finkelstein gaat eerst in op de argumenten over het recht op het gebruik van geweld door Israël danwel door de Gazanen. Hij gebruikt de stelling dat er geen enkele wet is die het onderdrukten verbiedt om geweld te gebruiken. De gebruikelijke kritiek is dat Israël buitenproportioneel en willekeurig geweld gebruikt. Finkelstein spreekt dat tegen want het geweld is niet willekeurig. Hij benadrukt dat Israël geen enkel recht heeft op het gebruik van welk geweld dan ook.

Israël gebruikt al decennia het argument dat zij het recht hebben om met geweld hun grenzen te bewaken. Door Gaza te vergelijken met een concentratiekamp valt dit argument automatisch weg. Dat recht geldt namelijk niet voor het beschermen van de omheining van een concentratiekamp. De Gazanen zijn onterecht opgesloten en proberen uit te breken.

Daarna bespreekt Finkelstein de kansen voor de Gazanen om hun doelen verwezenlijkt te zien worden. Hij biedt echter geen prettig vooruitzicht. Zonder steun van buitenaf zullen zij gedoemd zijn ten onder te gaan. Er is wereldwijd geen enkele solidariteit te bespeuren. Er zijn geen demonstraties en geen sit-ins. Er is geen verontwaardiging.
Annotaties:
| #263428 | 15-05-2018 09:36 | Zhen
artikel: Daarna bespreekt Finkelstein de kansen voor de Gazanen om hun doelen verwezenlijkt te zien worden. Hij biedt echter geen prettig vooruitzicht. Zonder steun van buitenaf zullen zij gedoemd zijn ten onder te gaan. Er is wereldwijd geen enkele solidariteit te bespeuren. Er zijn geen demonstraties en geen sit-ins. Er is geen verontwaardiging.

Jawel, er is best wel enige solidariteit, maar dan van bepaalde moslims (niet allemaal). In "het westen" is de rest geconditioneerd om solidair te zijn met Joden, niet moslims.

Verder ontkom ik er niet aan om te verwijzen naar mijn recente reactie op http://zaplog.nl/zaplog/article/de_echte_nucliaire_bedreiging_van_het_midden_oosten#n263419
Zhen's avatar
| #263435 | 15-05-2018 21:53 | jantjeuitnederland
Die demonstratie bestond niet uit vredelievende demonstranten maar uit een gewelddadig invasieleger, vol moordlust, zoals de Gazanen en Westbankers al waren voordat Israël de muur bouwde.
Schoolbussen opblazen, biddende mensen opblazen en meer van dat duivelse werk. Dat deed dat misdadige volk. En helemaal niets positiefs. Hebben ze nog nooit gedaan, met niets. En dat zijn ze ook niet van plan. Nooit.
Ze willen, op een beestachtige manier Israël van de aardbodem.
Dat staat in hun haatboek, de koran. Koste wat het kost, dat is hun doel, verder niets.
Er valt niet te praten met die duivels, dus dat doet Israël dan ook niet meer. Ze geven een waarschuwing en daarna gebruiken Israël geweld. Ze kunnen niet anders, anders worden ze uitgeroeid. Iets anders helpt bij die duivels niet. Heeft Israël allang geprobeerd.
Iedereen met ogen in zijn hoofd ziet dat. Iedereen met een beetje verstand, weet dat.
jantjeuitnederland's avatar
| #263437 | 16-05-2018 02:33 | ouwe knar
Op zich is er een hele rare, giftige, misschien wel vooropgezette situatie ontstaan.
Dit is wat ik ervan denk begrepen te hebben.

Met behulp van WOII zijn joden van over de hele wereld gelokt (ziek plannetje van Engeland, Rothschild , onder andere) naar een plek waar vroeger ‘het heilige land’ gelegen zou hebben. Eerst waren dat een paar clandestiene snippertjes land met eromheen veel oorspronkelijke bevolking. Gaande weg werden die snippers groter en gaande weg werden de christenen weggezuiverd door de oorspronkelijk bewoners? zodat alleen Allah gelovigen overbleven.
Allah gelovigen hebben geen vredelievend geloof voor andersdenkenden (sorry, Jahweh gelovigen evenmin) en Hamas is een verzameling huurlingen, overal inzetbaar (https://www.youtube.com/watch?v=bECDepfZcKE Ron Paul Israel created Hamas CIA armed Al-Qaeda ISIS). Er zitten in dat ‘heilige land’ heel veel Russische joden en het professionele deel van het leger bestaat voor een groot deel uit Russen. Oeps.

Joden die dachten veilig te zijn in hun ‘beloofde heilige land’ zijn daar verre van veilig. Geschifte leiders, een zeer twijfelachtige geopolitiek, atoomwapens, systematische hersenspoeling, ptss, paranoia, geloofsgenoten die zich wereldwijd van hen afkeren, machteloos treiterende Palestijnen al dan niet opgestookt door Hamas etc. De Joden hebben een besmet stukje land ‘gekregen’, met als nagel aan hun doodskist de Palestijnen.
Natuurlijk is het verschrikkelijk wat er met Palestijnen gebeurt, maar zijn zij echt het enige volk dat zo behandeld wordt (ik denk het niet) en wie heeft er zo onnoemelijk lopen stoken, zodat er eigenlijk geen weg meer terug is??????
Het lijkt wel of iemand met de oprichting van Israël er gelijk een bom onder heeft gelegd. Kom vooral naar Israël mensen, hoe meer inwoners, des te groter de knal straks, niet alleen lokaal maar wereldwijd.

Welke rol speelt Trump, welke rol zijn schoonzoon?
Ik vrees dat er achter de schermen veel meer aan de hand is als 'arme Palestijnen, arme Joden'.
ouwe knar's avatar
| #263438 | 16-05-2018 02:54 | liedetecter
zijn zij echt het enige volk dat zo behandeld wordt
moet allicht zijn

zijn zij echt niet het enige volk dat zo behandeld wordt

neem ik aan.

Joden hebben een besmet stukje land ‘gekregen’, met als nagel aan hun doodskist de Palestijnen.


Hmm... ik denk dat ze die besmetting toch echt zelf veroorzaken, de megalomane destructiviteit die nu ten toon gespreid wordt is zelfs in propagandatermen niet meer proportioneel met het slachtoffer zelfbeeld in hun media wat dit zou moeten vergoelijken ...

Zelfs de religekkies protesteren ..

Trump en Kushner zijn gekocht.
| #263440 | 16-05-2018 03:15 | ouwe knar
dat ze die besmetting toch echt zelf veroorzaken
Het land was bewoond en de oorspronkelijke bewoners hebben nooit toestemming gegeven voor 'medebewoning', noch is er land aangekocht, noch hebben de bewoners op een andere manier geprofiteerd van de aanwezigheid van de nieuwe bewoners.

Over megalomane destructiviteit gesproken, eh, vraag het bijvoorbeeld aan de indianen, Maori's, Aboriginals ;)
ouwe knar's avatar
| #263444 | 16-05-2018 06:30 | Antares
@jantjeuitnederland:
Schoolbussen opblazen, biddende mensen opblazen en meer van dat duivelse werk.

Als de dader niet tussen de lijken ligt dan was het waarschijnlijk een Israëliër. Daarnaast steunt Israël iedereen die het vredesproces kan opblazen, zoals destijds de oprichter van Hamas, en nu splintergroepen die het tegen Hamas opnemen.

@liedetector:
Hmm... ik denk dat ze die besmetting toch echt zelf veroorzaken

Theodore Hertz had reeds opgemerkt dat ze zich van de Palestijnen zouden moeten ontdoen en dat dat niet netjes zou verlopen. Het was vast onderdeel van het plan. Probleem voor de zionisten is dat tussen het bedenken van hun plan en de uitvoering ervan de 2e wereldoorlog voorbij is gekomen en dat de les daarvan was dat je niet zomaar een volk over de kling kunt jagen. Israël was te laat maar wil dat niet aanvaarden en dat leidt tot strijd.
Antares's avatar
| #263451 | 16-05-2018 22:08 | jantjeuitnederland
@Antares
Die lijken waren er wel degelijk.
Verder zal je het filmpje ook wel gezien hebben dat door Hamas wordt toegegeven dat de demonstratie niet vredelievend was en dat de meerderheid van de doden Hamas'strijders' waren.
Maar blijf maar lekker bij je waanideeën, ik lach erom.
jantjeuitnederland's avatar
| #263460 | 17-05-2018 01:41 | siban
palestine-israel-gaza-conflict-stonethrower-wheelchair-gty-mem-180516_hpMain_4x3_992.jpg

Ja Jantje, Vol van haat en begrijpelijk! Helden omdat ze niks te verliezen hebben. Alles is ze afgenomen... alles.

Iedereen die niet wil inzien dat hier onschuldigen mensen zijn afgeslacht is.....

Ah fuk het! Val doood Jantje en de rest van je soort ook de tiefus!
siban's avatar
| #263461 | 17-05-2018 02:36 | Zhen
jantjeuitnederland: Wat een onzinverhaal. In die tijd bestonden er helemaal geen Palestijnen. Palestijnen zijn een verzinsel van Arafat.

Flauwekul. Net als andere kul-argumenten van deze aard die je hier spuit.

Het wordt zo gemakkelijk beweerd door zionisten, en de discussie kan makkelijk het riet in worden gestuurd, ondanks de relevante antwoorden die hier al gegeven zijn.

Daarom verwijs ik naar een kant en klaar en methodisch antwoord dat ik reeds 16 jaar geleden in een artikel neerzette.

zie http://3rddimension.online.fr/zionpal.htm#palandpal
(de rest van het artikel verdient na 16 jaar een update ivm bepaalde zaken zoals de "holocaust" propaganda leugen en het probleem van islam, maar dit hoofdstuk en het meeste van de rest zijn nog steeds correct gebleken).

jantjeuitnederland: moslims willen alles en zeker geen vrede met de joden

Antares: Dat wordt beweerd door Israel.

Kom nou toch, Antares, dat staat (ook) gewoon in de koran. Wie hou je nu voor de gek?

Al wordt in de koran een tijdelijke vrede ("verdrag") toegestaan (zolang het iets oplevert voor de moslims), het mag niet blijvend zijn.


jantjeuitnederland: Israël is het enige baken van beschaving in het Midden-Oosten in mijn ogen.

Antares: Ik zou eerder denken aan Iran.

Daar kan ik het niet mee eens zijn, en vele mensen die uit Iran zijn weggevlucht vanwege het islamitische bewind ook niet, ook al ziet de situatie er oppervlakkig gezien redelijk uit.

Feitelijk kan ik geen enkel M-O land een "baken van beschaving" noemen. Ik zou er best 1 of 2 kunnen noemen als alternatief, maar dan zou ik weer allerlei voorbehoud moeten maken e.d. Schiet niet op. Het blijft thans een wrede puinhoop daar, overal, naar mijn mening.


Antares: Als de dader niet tussen de lijken ligt dan was het waarschijnlijk een Israelier.

jantjeuitnederland: @Antares
Die lijken waren er wel degelijk.

Er zijn sterke aanwijzingen dat Israeliers false-flag aanslagen hebben gepleegd op Israeliers.

Oh, je bedoelt te zeggen "dat zouden Israeliers nooit doen"? Shit, zelfs Yitzak Shamir werd door z'n eigen body-guards omgebracht!
http://www.deepblacklies.co.uk/who_killed_yitzak_rabin.htm

Lees de Talmud er nog maar eens op na hoe men meent om te mogen gaan met de levens van "onbelangrijke" joden.
Zhen's avatar
| #263462 | 17-05-2018 07:07 | Antares
@Zhen
Kom nou toch, Antares, dat staat (ook) gewoon in de koran. Wie hou je nu voor de gek?

Zegt de een, zegt de ander. Ik ken de bijbel redelijk goed en nergens blijkt dat de koran nog erger is, dus in de praktijk.

Daar kan ik het niet mee eens zijn, en vele mensen die uit Iran zijn weggevlucht vanwege het islamitische bewind ook niet, ook al ziet de situatie er oppervlakkig gezien redelijk uit.

Wel voor het Midden-Oosten. 'Concurrenten' zijn o.a. Saoedi-Arabië, Israël, Jordanië en VAE. Iran springt daar positief bovenuit.

Feitelijk kan ik geen enkel M-O land een "baken van beschaving" noemen. Ik zou er best 1 of 2 kunnen noemen als alternatief, maar dan zou ik weer allerlei voorbehoud moeten maken e.d. Schiet niet op. Het blijft thans een wrede puinhoop daar, overal, naar mijn mening.

Ik begrijp niet hoe jij als westerling zo kieskeurig durft te zijn. Nederland begaat oorlogsmisdaden maar het Midden-Oosten wordt veroordeeld wegens gebrek aan beschaving.

Er zijn sterke aanwijzingen dat Israeliers false-flag aanslagen hebben gepleegd op Israeliers.

Dat is exact wat ik bedoelde. De timing is altijd in het voordeel van Israël.
Antares's avatar
| #263466 | 17-05-2018 11:54 | Zhen
@Zhen
Kom nou toch, Antares, dat staat (ook) gewoon in de koran. Wie hou je nu voor de gek?

Antares: Zegt de een, zegt de ander. Ik ken de bijbel redelijk goed en nergens blijkt dat de koran nog erger is, dus in de praktijk.

Dan ken je dus de koran niet goed. Ik ook niet, trouwens. Niet echt. Ben ik eerlijk over. Maar ik heb vele belangrijke passages persoonlijk zorgvuldig gechecked en commentaren bestudeerd zoals die van de expert Sami Aldeeb en vele anderen, zodat ik er geen onzin noties over zou hebben. Veel van wat ik er gelezen heb is niet fraai.

Desalnietemin, het lijkt erop dat ik met mijn bewering ivm de mogelijkheid van een blijvend verdrag weer eens te snel door de bocht ben gegaan vanwege de verwarrende bewoording van sura 9:5, die ik verkeerd geinterpreteerd/onthouden had. Ik ben bepaald niet elke dag met de islam materie bezig, en de meeste discussies erover zijn zo misleidend en/of ondeskundig, dat dit bepaald niet bijdraagt aan het ontwikkelen van een heldere kijk op alle kwesties eromheen. Excuses voor de verwarring.

In theorie is een blijvend verdrag wel degelijk mogelijk, lijkt mij nu.

Daarentegen zitten de verzen zodanig in elkaar dat op elk moment vanwege arbitraire redenen een verdrag kan worden opgezet.

In principe kunnen we lezen in de Koran, sura 9 :

http://www.noblequran.com/translation/surah9.html

4. Except those of the Mushrikun with whom you have a treaty, and who have not subsequently failed you in aught, nor have supported anyone against you. So fulfill their treaty to them to the end of their term. Surely Allah loves Al- Mattaqun (the pious - see V.2:2).

7. How can there be a covenant with Allah and with His Messenger for the Mushrikun (polytheists, idolaters, pagans, disbelievers in the Oneness of Allah) except those with whom you made a covenant near Al-Masjid-al-Haram (at Makkah)? So long, as they are true to you, stand you true to them. Verily, Allah loves Al-Muttaqun (the pious - see V.2:2).

8. How (can there be such a covenant with them) that when you are overpowered by them, they regard not the ties, either of kinship or of covenant with you? With (good words from) their mouths they please you, but their hearts are averse to you, and most of them are Fasiqun (rebellious, disobedient to Allah).

(w verv)
Zhen's avatar
| #263467 | 17-05-2018 12:00 | Zhen
Met die (voorgaand geciteerde) versen kun je behoorlijk veel kanten uit. De mate waarin hangt van de goede trouw van de moslims af. Elk verdrag kan af worden gebroken vanwege een wissewasje zoals een onwelvallige "belediging" van de profeet, of wat dan ook dat als beledigend of verraad wordt beschouwd.

En wat te denken van het feit dat een verdrag enkel geldig zou zijn als die in/nabij Mekka wordt afgesloten? (voor zover ik heb begrepen mogen niet-moslims Mekka niet in, dus vandaar waarschijnlijk dat het "nabij" die stad moet zijn).

Verder wordt in die sura als in geen ander, instructies gegeven om gewelddadig af te rekenen met niet-moslims waar niet expliciet een verdrag mee is afgesloten.

Maar wie sluit er nu allemaal zo'n expliciet verdrag af met moslims? Geldt dat ook voor jij en ik? Dacht 't niet. En voor zover er verdragen worden aangegaan door moslim landen met niet-moslim landen, gelden die dan ook voor alle andere verschillende Islamitische stromingen, niet enkel van de partij waar mee is onderhandeld?

Lijkt me een onzekere situatie, op z'n minst.

Westerlingen zijn natuurlijk ook erg sterk in arbitrair redenen te vinden om verdragen op te zeggen of een oorlog te beginnen. Maar daar hoeven ze niet de ene of andere bijbel bij aan te halen.

Laat ik het zo zeggen: met goede wil is alles mogelijk, me slechte wil niets.


Zhen: Daar kan ik het niet mee eens zijn, en vele mensen die uit Iran zijn weggevlucht vanwege het islamitische bewind ook niet, ook al ziet de situatie er oppervlakkig gezien redelijk uit.

Antares: Wel voor het Midden-Oosten. 'Concurrenten' zijn o.a. Saoedi-Arabië, Israël, Jordanië en VAE. Iran springt daar positief bovenuit.

Zelf dacht ik eerder aan Egypte (in eerste instantie vanwege de oude beschaving ten tijde van de bouw van de pyramiden), en voor mijn part Turkije. Marokko is ook niet altijd gek, maar misschien meer qua leefstijl dan qua "beschaving". Maar ja, islam en de rest van de puinhoop, he...

Ik begrijp niet hoe jij als westerling zo kieskeurig durft te zijn. Nederland begaat oorlogsmisdaden maar het Midden-Oosten wordt veroordeeld wegens gebrek aan beschaving.

Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. Nederland is een "schoften staat". Al sinds de "gouden eeuw". En ik ben er niet voor niets weg getrokken.

Maar je moet toegeven dat het in NL vrijwel overal makkelijker en veiliger is om over straat te lopen dan op veel plekken in het M-O. Zeker voor vrouwen. Vooral als ze niet in een vuilniszak lopen. Voorlopig nog wel, althans, zolang het duurt.
Zhen's avatar
| #263470 | 17-05-2018 19:31 | siban
Interpretatie mensen interpretatie. Een koran, een bijbel of een wetboek allemaal worden ze uitgelegd door een aangewezen persoon.

Een andere uitleg, een andere betekenis van godswoord.

Ik benoem dit omdat men er altijd zo stellig van uit gaat, dat moslims nooit zullen veranderen. Het staat in de Koran mensen, lees deze regel maar en aan godswoord mogen ze niet twijfelen heh! Men gaat zelfs nog verder en beweren dat er zelfs genetisch verklaringen mogelijk zijn. Ja ja religie kan je dna veranderen. Vooral joden geloven dit.

Deze onmogelijk houding ten opzichte van mensen met een islamitische achtergrond wordt altijd gebruikt om het perverse optreden van Israhel goed te praten.

Het is allemaal te zwart wit. Je kan wel een achtergrond hebben maar wat zegt dat over jou, wat neem je mee aan bagage?
siban's avatar
aanmelden / inloggen