Door yelamdenu, Op maa 16 jun 2008 09:44, 50 reacties,    

Het misbruik van antisemitisme door de apologeten van Israël

Iemand die door de Amerikaanse regering wordt betaald om antisemitische incidenten in kaart te brengen, heeft zijn bevindingen wereldkundig gemaakt.


Uit het artikel:


Verklaring

Een verklaring voor de toename is volgens Rickman moeilijk te geven, vanwege de 'totale irrationaliteit' van de Jodenhaat. "Maar bepaalde gebeurtenissen werken antisemitisme in de hand. Zoals de oorlog tussen Israël en Hezbollah in 2006. Die wakkerde het antisemitisme tot ver buiten het Midden-Oosten aan.



Welnu, beste Rickman, is die jodenhaat nu "totaal irrationeel" of juist niet?

Want als deze jodenhaat "in de hand wordt gewerkt" door "bepaalde gebeurtenissen" dan is deze dus per definitie niet irrationeel. Wel verwerpelijk, wel afkeurenswaardig, maar niet irrationeel.

Overigens kunnen de meeste mensen best onderscheid maken tussen joden en Israël. Er zijn immers genoeg kritische joden, dus "de joden" aanspreken op het gedrag van Israël is op zijn minst onterecht. Die kritische joden worden helaas wel zelf vaak voor antisemieten uitgemaakt, zoals bijv. nota bene Hajo Meyer door ene Leon de Winter voor "joodse antisemiet" werd uitgemaakt. Hoe durft ene Leon de Winter een buitengewoon nobel mens als Hajo Meyer, die het concentratiekamp Auschwitz overleefde, die zich beroept op de joodse traditie en ethiek, die zich grote zorgen maakt over de morele degeneratie van de staat Israël door zijn onmenselijk behandeling van de Palestijnen, en die op zijn tachtigste nog onvermoeibaar lezingen geeft over deze kwestie, voor "joodse antisemiet" uit te maken?

En wat doet Leon de Winter zelf, die constant z'n joodse slachtofferidentiteit uitbuit? Hij stelt voor (I kid you not) dat alle Palestijnen in de Gazastrook moeten worden uitgeroeid vanwege (lach niet) de ontvoering van een Israëlische soldaat. En dat alle familieleden van een zelfmoordterrorist als vergelding moeten worden afgemaakt.

Kortom, de er volkomen nazistische ideeën op na houdende De Winter beschuldigt de kampoverlevende Meyer van antisemitisme. Voorwaar ik zeg u, hij leeft in een parallel universum. Of hij heeft een acid flashback uit de sixties, toen hij nog lang haar had en "links" was, tja, dan is het niet zijn schuld.

Dus, stamp goed in uw hoofd: antisemitisme is altijd irrationeel, dus nooit de schuld van het wangedrag van de Staat Israël. Vandaar dat, als Israël weer eens over de schreef gaat (zoals dat feitelijk al jaren over de schreef gaat, aldus het internationaal recht, mensenrechtenorganisaties, Israëlische journalisten, enz.), dan komt er, je kunt erop wachten, een rapportje over antisemitisme uit de hoge hoed.

Onderzoekt u het zelf: als er alleen Palestijnse doden vallen, en geen Israëlische, heet het een "periode van relatieve rust". Als er dan vervolgens ook Israëlische doden vallen is er sprake van "oplaaiend geweld" en wordt het antisemitisme uit de kast gehaald. Het is een feit.

Zo zijn zij die zogenaamd "pro"-Israël zijn, en het onverdedigbare verdedigen, zelf de grootste veroorzaker van antisemitisme. Want door hun overdreven propaganda wordt het woord antisemiet zo langzaam maar zeker een geuzennaam en dat is pas echt een probleem.

De beste bestrijding van antisemitisme is een einde aan de bezetting door Israël van de in 1967 veroverde Palestijnse gebieden, en het realiseren van een levensvatbare Palestijnse staat.

Dat is het werkelijke anti-antisemitisme: geen onderscheid maken tussen joden en niet-joden, bij het weerspreken van daders van onrecht.


Lees hierover meer in: Norman Finkelstein, Beyond Chutzpah, 2e ed. 2008. ISBN 978-0-520-24989-9

Annotaties:
| #29951 | 16-06-2008 11:13 | Paul2
in de Elsevier staat deze week interview met Leon de Winter
Hij schreef brief aan Bush
Schreef:
"Neem voorbeeld aan Assad
Mag ik u adviseren om geboorteplaats van Saddam Hoessein met de grond gelijk te maken.en zorg er dan voor dat u minstens 100000 mensen laat doden,inclusief vrouwen en kinderen.U zult zien dat u gerespecteerd zult worden.Zo gedraag je je .Dit is macht ,dat doe je met de vijand."
Aldus ubermensch de Winter,over de facto mede semieten
Over antisemieten gesproken.
| #29960 | 16-06-2008 12:21 | yelamdenu
Ja, het is ongelooflijk.
Die gast leeft in een heel andere wereld.
De hielenlikker. Alsof de Amerikanen niet allang van plan waren om grof geweld te gebruiken.

Als ie nou nog talent had, die De Winter, maar hij kan niet eens schrijven.
Blader dat laatste boek van 'm eens door (in de ako natuurlijk, zou zonde van je geld zijn). De ene uitgeholde gemeenplaats na de andere. Geen bladzijde kan zonder, en "zo gaat dat maar door", om met de hijgende boekenvent van de TROS radio te spreken (is die weg trouwens?).

Ik denk dat Leons boeken uit medelijden massaal worden opgekocht door de volksstammen aan medelijdende filosemieten, de brave christenen met hart voor het Joodse Volk, die zo ontroerd zijn over zijn beschouwingen over Anne Frank (waar hij een heus expert in is). Leon de Winters boeken schijnen overigens goed te functioneren als vochtvreters in kruipruimtes.

Wat hadden die 100.000 mensen en vrouwen en kinderen in de geboorteplaats van Saddam Leon eigenlijk aangedaan? Want ik hoop niet dat ze hem antisemitisch bejegend hebben. In dat geval zou het natuurlijk gewoon terecht zijn om ze allemaal uit te roeien. Dus misschien moeten we hem dat nog eens vragen.
Om misverstanden te voorkomen.
yelamdenu's avatar
| #29989 | 16-06-2008 13:43 | Patman
We nemen dit over op Zapruder Inc., met bronvermelding!
Patman's avatar
| #29994 | 16-06-2008 13:49 | Rogier
De 2e wereldoorlog...is dat niet die door de Joden gestartte en gefinancieerde oorlog die tot doel had de Joden zo te laten creperen dat een eigen staat voor hun gerechtigd was ? Ik zit er niet ver naast dacht ik.....

Ben nu het boek 'Hitler, creator of Israel' aan het lezen. Interessant !
Rogier's avatar
| #30014 | 16-06-2008 15:28 | Rogier
Wie heeft het over 6 miljoen ? Mijn persoonlijke gedachten (na zeer veel leeswerk) gaan uit van ong. 500.000 doden in de kampen tesamen. Er woonden waarschijnlijk niet eens 6 miljoen joden in Europa.

Altijd maar weer dat 6 miljoen getal....daar hoor je meer over dan de 60 miljoen andere Europeanen die ook zijn gesneuveld.

Vreemd is ook dat de officiele aantallen (zoals in Auswitz) naar beneden zijn gegaan (in Auswitz van 4 miljoen naar 1,1 miljoen doden) ... maar steeds die 6 miljoen blijft gelijk. Dat klopt niet.

Hier wel een aardig verhaal erover:
http://www.rense.com/general82/decon.pdf
Rogier's avatar
| #30015 | 16-06-2008 15:29 | monkeyman
Wel apart dat ze Israel expliciet als een Joodse staat aanduiden maar zodra deze staat iets doet mag je vooral niks roepen over Joden.

Niet dat ik het hele boeltje over 1 kam wil scheren, het hypocriete zint mij niet. Maar tja, als je overal op de wereld Joden hebt die de staat Israel verdedigen en telkens antisemitisme gebruiken als tegenargument. Dan focus je het onderwerp toch echt zelf op de Joodse identiteit wat dus schijnbaar onafscheidelijk verbonden is met Israel.
monkeyman's avatar
| #30020 | 16-06-2008 15:38 | yelamdenu
De 2e wereldoorlog...is dat niet die door de Joden gestartte en gefinancieerde oorlog die tot doel had de Joden zo te laten creperen dat een eigen staat voor hun gerechtigd was ? Ik zit er niet ver naast dacht ik....


Je zit er erg ver naast.
Zo ver zelfs dat ik hier best een beetje verbaasd van opkijk.
De zionisten waren geen heiligen, maar dit soort volkomen maffe theorieen begeeft zich dan weer op het terrein van de waanzin.
Lees eerst maar eens het boek van Saul Friedländer.
De zionisten hebben de tweede wereldoorlog nooit nodig gehad voor het oprichten van hun staat. Het zionistische project dateert ook al van voor de eerste wereldoorlog.
yelamdenu's avatar
| #30025 | 16-06-2008 16:17 | Nostro Nazus
Je zit er erg ver naast.
Zo ver zelfs dat ik hier best een beetje verbaasd van opkijk.
De zionisten waren geen heiligen, maar dit soort volkomen maffe theorieen begeeft zich dan weer op het terrein van de waanzin.
Lees eerst maar eens het boek van Saul Friedländer.
De zionisten hebben de tweede wereldoorlog nooit nodig gehad voor het oprichten van hun staat. Het zionistische project dateert ook al van voor de eerste wereldoorlog.


Totaal niet mee eens....zionisten waren geen lievertjes??hahaha....Verdiep je nou eens gewoon in de financiers van Hitler!....juist, zionisten als Rockefeller en Warburg....zionisten dus......

Zionisten hebben niets met het joodse geloof te maken...Joden hadden het goed in Europa....Het idee van een Israëlische staat is pas aan het eind van de 19e eeuw ontstaan.....

Joden hadden NOOIT maar dan ook NOOIT, Pallestina betreden, simpelweg omdat dit rechtstreekst tegen het joodse geloof in gaat! Joden mogen het "beloofde-land" pas betreden NADAT de messiah is neergestreken! en dus niet ervoor!!!

De staat Israël is gesticht als aanleiding voor WOIII...Tevens wordt Israël het nieuwe centrum van de NWO religie, nadat de goudenkoepel moskee is verdwenen, en de Tempel van Solomon herbouwd is....

De joden zijn het slachtoffer geworden van een enorme hoax, gecreeërd door de Zionistische-atheïsten (satanisten)...Israël is 1 grote leugen....

De joden zijn dus wel degelijk 1 van de grootse slachtoffers van de Illuminati, samen met de Duitsers.....(verdiep je maar in "Eisenhouwers-deathcamps")...
Nostro Nazus's avatar
| #30028 | 16-06-2008 16:22 | Nostro Nazus
Dit hebben echte joden er over te zeggen:

http://www.youtube.com/watch?v=vqBJTBIUtM8

(10 min)
Nostro Nazus's avatar
| #30032 | 16-06-2008 16:40 | Paul2
Je zit er erg ver naast.
Zo ver zelfs dat ik hier best een beetje verbaasd van opkijk.
De zionisten waren geen heiligen, maar dit soort volkomen maffe theorieen begeeft zich dan weer op het terrein van de waanzin.

@Yelamdenu
Tsja ,bij dit soort onderwerpen duurt het meestal niet lang voordat uit het verband gerukte verhalen het licht zien.
| #30036 | 16-06-2008 16:50 | monkeyman
Rogier vertelt het wat ongenuanceerd....

Klaas haalt de pijnlijke punten erbij die niet kloppen, de financiele kant van WO2.
Bush de kleinzoon van een nazi bankier legt een krans bij Yad Vashem. ( incl. mooi eeuwig vlammetje Klaas ;-) )
Schwarzenegger met zijn nazi pa, nazi stiefpa, nazi waldheim vriendje, liefde voor Hitler uitspraken mag ook een krans leggen.
Prins Bernhard oppernazi der lage landen is ook nooit ter verantwoording geroepen.
Alle top nazi's worden verscheept naar Amerika, Canada, Rusland en zuid-Amerika. Zie operatie paperclip.

The big boys huppelen nog rond en de rest van de wereld dat geen moer te maken heeft met oorlogen, moord, bankieren moet bibberen om geen antisemitist te zijn en zich vooral schuldig voelen.

Dus "de Joden" die effe een oorlog beginnen is kul, zeker zelfopoffering. Een elite groep (incl. machtige Joden) die het klootjesvolk opoffert klinkt meer overtuigend, want dat gebeurt echt overal. Daarna nog een dikke saus oorlogspropaganda voor de geschiedenisboekjes, voila.


Niks meer aan de hand, Hitler was evil, Hitler is dood, case closed. Nu kop houden en Studio Sport kijken.
monkeyman's avatar
| #30037 | 16-06-2008 16:54 | Nostro Nazus
Tsja ,bij dit soort onderwerpen duurt het meestal niet lang voordat uit het verband gerukte verhalen het licht zien.

Wat bedoel je precies Paul?? Wil je zeggen dat Hitler werkelijk een "jodenhater" was?......dan begrijp je het dus niet....Hitler had een dokter die half joods was, en zelf zijn KOK was JOODS.....erg vreemd dat je een "unter-mensch" aan je eten en aan je lijf laat zitten.....

Waarom denk je dat "ze" het holocaust hebben genoemd? Holocaust betekend "brand-offer" namelijk.....

Offer voor wat is de vraag?....juist!, Israël....
Nostro Nazus's avatar
| #30039 | 16-06-2008 16:56 | yelamdenu
@Paul2
Dat risici heb je natuurlijk altijd.
Maar het probleem is natuurlijk weer helder geschetst:
Want was mijn bedoeling? Het misbruik van de term "antisemitisme" aankaarten. Met uiteindelijk als praktische consequentie: een heel klein beetje bijdragen aan het einde van de onacceptabele bezetting, vernedering, marteling, moord en doodslag waarvoor Israel uiteindelijk de allergrootste verantwoordelijkheid draagt.

Dat was mijn bedoeling.
Maar wat krijg je? Mensen beginnen over totaal niet ter zake doende kwesties.
Die de Palestijnen alleen maar schaden.
Heren ontdekkers der ziosatanistische complotten: het heden is mij belangrijker dan jullie geneuzel in de marges van het verleden. Ga allemaal als de bliksem Beyond Chutzpah lezen, dat is tenminste praktisch en nuttig als weerlegging van de vele mythen over het Isr-Pal. conflict.
yelamdenu's avatar
| #30040 | 16-06-2008 16:59 | Nostro Nazus
Kijk ik barst pas echt los met uit het verband gerukte verhalen , als ik begin over het het "feit" dat Queen Elisabeth zegt af te stammen van Koning David.....en gekroond is op "Jacobs-pillow".....maar wellicht is het niet de joodse Jacob, maar gewoon "vader-Jacob"uit het liedje...

Jacobspillarstone.gif

Voordat ik dan het circeltje rond heb, ben ik 5 A4-tjes verder....dat zal ik jullie besparen....
Nostro Nazus's avatar
| #30044 | 16-06-2008 17:14 | Nostro Nazus
Maar wat krijg je? Mensen beginnen over totaal niet ter zake doende kwesties.
Die de Palestijnen alleen maar schaden.


Natuurlijk doet het er wel toe, hoe, en waarom Israël is ontstaan....

Want dan kun je namelijk voorspellingen doen aangaande het lot van Israël en de Pallestijnen.....Israël is een piraten-staat die zo snel mogelijk opgedoekt moet worden, voordat het te laat is....

Ik heet "Nostro-Nazus" dus ik zal je een profetische voorspelling doen:

Israël is ten dode opgeschreven....

Denk je nu echt dat de Moslims uit het Midden-Oosten ongestraft een kruistocht in hun gebied laten uitvoeren....nee dus.....daarvoor heeft men "Jihad" uitgevonden....

De VS vernederd nu al 60 jaar de moslims uit dit gebied.....maar vergeet niet: "America-destroyed-by-design"...De VS is binnekort failliet!!!!....wie gaan de joden dan beschermen?......de buren van Israël hebben 1000 rekeningen met hen te vereffenen.....

Israël melde vorige week dat een aanval op Iran onvermijdelijk is......mijn oma zij altijd....gij zult oogsten wat gij zaait.......

Israël wordt waarschijnlijk met de grond gelijk gemaakt als de macht van de VS wegvalt.....

Maar denk niet dat de vijanden van onze vijand onze vrienden zijn....Moslim-fundamentalisme is namelijk ook een uitvinding van de "illuminati"......Iran is net zo slecht als Israël...

Problem.....Solution......NWO.....
Nostro Nazus's avatar
| #30045 | 16-06-2008 17:14 | Paul2
@Paul2
Dat risici heb je natuurlijk altijd.
Maar het probleem is natuurlijk weer helder geschetst:
Want was mijn bedoeling? Het misbruik van de term "antisemitisme" aankaarten. Met uiteindelijk als praktische consequentie: een heel klein beetje bijdragen aan het einde van de onacceptabele bezetting, vernedering, marteling, moord en doodslag waarvoor Israel uiteindelijk de allergrootste verantwoordelijkheid draagt
.
Dat was mijn bedoeling.
Maar wat krijg je? Mensen beginnen over totaal niet ter zake doende kwesties.
Die de Palestijnen alleen maar schaden.
Heren ontdekkers der ziosatanistische complotten: het heden is mij belangrijker dan jullie geneuzel in de marges van het verleden. Ga allemaal als de bliksem Beyond Chutzpah lezen, dat is tenminste praktisch en nuttig als weerlegging van de vele mythen over het Isr-Pal. conflict.

Beginnen met verzoening
http://www.counterpunch.org/avnery06162008.html
De imaginaire toespraak heeft wellicht niet de instemming van L. de Winter.

Dus "de Joden" die effe een oorlog beginnen is kul, zeker zelfopoffering. Een elite groep (incl. machtige Joden) die het klootjesvolk opoffert klinkt meer overtuigend, want dat gebeurt echt overal. Daarna nog een dikke saus oorlogspropaganda voor de geschiedenisboekjes, voila.

@Monkeyman
Zo is het Monk,er zijn er bij geweest die het er natuurlijk niet beter op gemaakt hebben,dat is me ook bekend
http://www.stelling.nl/kleintje/328/Petere.htm
| #30053 | 16-06-2008 17:46 | monkeyman
Maar wat krijg je? Mensen beginnen over totaal niet ter zake doende kwesties
Heren ontdekkers der ziosatanistische complotten: het heden is mij belangrijker dan jullie geneuzel in de marges van het verleden.


Mijn inziens is juist het grote probleem dat we NIET de juiste geschiedenis te horen krijgen wat de HUIDIGE problematiek veroorzaakt. Zonder deze geschiedenis zullen de problemen nooit worden opgelost.... dezelfde schoften zijn namelijk nog aan de macht..... het klootjesvolk wordt aan alle kanten tegen elkaar uitgespeeld met leugens.

Als we de daders aanwijzen en het klootjesvolk gaat begrijpen dat we allemaal het slachtoffer zijn kunnen we weer vredig samenleven in Jerusalem zoals al duizenden jaren het geval was. Maar de valse geschiedenis in stand houden betekent eeuwige frictie en haat.

Het opheffen van Israel is ook geen oplossing en ook niet nodig.
Wat er eenmaal is is er nu eenmaal, dat is geschiedenis waarmee je moet leren leven. Net zoals Nederland altijd een speciale band zal houden met diverse landen door het koloniale verleden.

Het draait allemaal om de benoeming van de figuren die geprofiteerd hebben van alle vuile leugens in de geschiedenis.

Het onterecht gebruik van antisemitisme aanpakken is krabben aan je teen terwijl je been vleesetende bacterieen heeft en geamputeerd dient te worden voordat het hoger kruipt.

Maar ik kan ook niet vertellen hoe je deze discussie kan aanzwaaien, de propaganda zit er goed ingebakken. Antisemitist, nazi, skinhead, extreem rechts, wolf in schaapskleding bla bla bla. zal over je heen komen.
monkeyman's avatar
| #30054 | 16-06-2008 17:46 | yelamdenu
Voor de geinteresseerden,
Men leze In naam van de Tora, geschiedenis van de antizionistische joden van de Canadees Jakov Rabkin, om een wat minder hysterisch beeld van de verschillende joodse opvattingen over het zionisme tegen te komen.
Inderdaad zijn veel joodse religieuze leiders altijd fel tegenstander geweest van het zionisme, en nog steeds. Een van de belangrijkste is Joel Teitelbaum, de Satmar rebbe. Zijn chassidische gemeenschap bevindt zich in de VS.

Je kunt wel zeggen dat de afkeer van het zionisme onder deze chassidische joden groter is dan onder wie ook. De zionisten hebben naar hun opvatting de toorn Gods over zich afgeroepen en daamee Auschwitz veroorzaakt. Een reden, maar niet de belangrijkste reden, voor veel andere joden om zich van hen te distantieren - of te denken dat men zich van hen behoort te distantieren. De belangrijkste reden is dat ze Israel niet erkennen als joodse staat en de opheffing ervan wensen.

Een vreemd effect van het zionisme lijkt wel dat veel joden de staat Israel, in plaats van God, zijn gaan aanbidden. Vandaar dat de antizionisten hen vergelijken met de aanbidders van het Gouden Kalf. In feite, stellen zijn, vertraagt de Staat juist de komst van de Moshiach.

Dankzij het internet (jewsagainstzionism, nkusa, etc.) winnen de antizionistische joden aan populariteit, en dat is interessant, en goed al was het alleen maar om de discussie over het zionisme en de weerslag daarvan op de Palestijnen eens eerlijk te voeren.
yelamdenu's avatar
| #30057 | 16-06-2008 18:00 | yelamdenu
@monkeyman
het doorbreken van taboes doe je niet met een "shock and awe" tactiek.
Maar dat doe je geleidelijk.
Kijk alleen al naar het enorme effect dat Norman Finkelstein had met The Holocaust Industry. Is dat al mainstream geworden? Nee, hij wordt nog steeds gedemoniseerd. Dus je kunt mensen inlichten over de misdaden van de zionisten (tegen joden en tegen Arabieren), misdaden die gewoon zwart op wit staan, maar de speculatie erom heen heeft geen enkele zin. Mensen krijgen alleen maar een afkeer van iemand die ze keihard voor het blok zet en verkondigt dat Israel in plaats van een "veilige haven" voor vervolgde joden gesticht is als een koloniaal, nationalistisch en best wel racistisch (in de tijd waar we het over hebben was dat, zegt men, meer geaccepteerd dan nu) project.
Vandaar dat zo'n Kasztner niet echt een anomalie was, maar meer een zionistische hardliner.

Want wat zei Ben Goerion? Geconfronteerd met de keus "alle joodse kinderen redden door ze naar Engeland te laten brengen, of slechts de helft door ze naar Palestina te brengen" - B.Goerion zou de tweede optie kiezen. Wat zei Weizmann? Dat de oudere joden in Oost-Europa "economisch en moreel stof" zijn "op de wielen van de geschiedenis." Dit "stof" zou worden "weggeblazen" en daar hadden ze zich maar bij neer te leggen. Want de sterke, gezonde, getalenteerde en jeugdige joden waren pas echt bruikbaar voor het zionisme.

De zionisten wilden dus lang niet alle joden uit Europa naar Palestina laten komen. Dan, zo dacht men, zou het hele zionistische project in gevaar gebracht worden.
Deze zwarte bladzij van het zionisme wordt natuurlijk vakkundig verzwegen in de gebruikelijke geschiedenisboekjes. En dan hebben we de etnische zuivering van de Arabieren nog niet eens genoemd.
yelamdenu's avatar
| #30063 | 16-06-2008 18:29 | monkeyman
De zionisten hebben naar hun opvatting de toorn Gods over zich afgeroepen en daamee Auschwitz veroorzaakt.

Hier noem je ook even een lekkere club op haha.
De politiek van deze wereld wordt beheerst door de uiterste groepen van beide kanten. Eigenlijk moet je het als een cirkel zien waardoor mafketels aan beide kanten eigenlijk samenkomen. Bewust gecreerd naar mijn mening door een groepje belanghebbenden.

Het overgrote deel van het vredelievende volk zit er tussen en is een slachtoffer/gijzelaar. Wat nog waarheid of verstandig is doet niet meer ter zaken. Je hebt de mafketels die schreeuwen en chaos lopen te maken en de rest klamt hulpeloos vast aan valse realiteit en beloftes.

Ooit opgevallen dat alleen de waanzinnige gekken aan de touwtjes trekken? De corruptie spuit toch alle gaten uit over de gehele wereld. Een gemiddelde Israelier kotst toch van zijn regering, net zoals Amerikanen, Europeanen en de rest van de wereld.

Maar we blijven steken in dit hele spel van valse identiteit, valse patriotisme, valse geschiedenis en afhankelijkheid (financieel, bescherming). Met als afsluiter de sterkste lijm waar Bizon kit niet eens tegenop kan, oorlog en dreiging creeren zodat iedereen heel snel in 1 lijn gaat staan.
monkeyman's avatar
| #30065 | 16-06-2008 18:42 | monkeyman
het doorbreken van taboes doe je niet met een "shock and awe" tactiek.
Maar dat doe je geleidelijk.


Ik zie eerder het gehele midden-oosten en de wereld in vuur en vlam staan voordat we ooit de bevolking dit kunnen wijsmaken. Het verhaal wat je hier schrijft is het materiaal wat men eens door die botte koppen moeten laten doordringen. Allemaal te verifieren maar men kan de waarheid niet aan, men is als een schoothondje afgericht.

Om even die stevige uitspraken van Goerion en Weizmann erbij te pakken. Zie jij dit als pure grootspraak of hebben ze dat in de praktijk uitgevoerd?
monkeyman's avatar
| #30097 | 16-06-2008 19:57 | Nostro Nazus
De zionisten wilden dus lang niet alle joden uit Europa naar Palestina laten komen. Dan, zo dacht men, zou het hele zionistische project in gevaar gebracht worden.

Volgens Zionisten is 1 koe in Pallestina, meer waard dan alle joden in Europa.....begrijp je dan de betekenis van "Holocaust"?

IBM leverde aan Hitler het systeem om de joden te sorteren.....rara waarom.....
Nostro Nazus's avatar
| #30104 | 16-06-2008 20:27 | yelamdenu
monkeyman,
ik denk niet dat de extreemrechtse zionisten het ene extreem zijn en de anti-zionisten het andere extreem.
De antizionisten volgen in feite gewoon de praktijk van de traditie.
En zijn daarin niet extreem, want ze gebruiken itt de zionisten geen enkele vorm van geweld.
W.b. die uitspraken van David ben Goerion en Chaim Weizman, dat is geen grootspraak, zo dachten ze er echt over. Hun hele opstelling getuigt daarvan: het opbouwen van de staat is het belangrijkste, andere belangen zijn daaraan indergeschikt.
Vandaar dat deze uitspraken ook steeds weer opduiken in antiozionistische publicaties, om aan te tonen, in hun opvatting, hoe verwerpelijk het zionisme is.
En natuurlijk zijn de tijden veranderd, en de woorden zijn veranderd. Maar kijk naar wat de mensen doen, niet wat ze zeggen.
yelamdenu's avatar
| #30112 | 16-06-2008 20:42 | Nostro Nazus
Wie denk je dat de SS-officiers voor het Auswitch kamp heeft betaald?

Standard-Germany president Emil Helfferich testified after the war that Standard Oil funds helped pay for SS guards at Auschwitz.

En wie leverde het gifgas/ontsmettingsmiddel? Juist IG Farben......wie werkte er voor de particuliere geheime dienst van dit bedrijf?, juist Benno van Oranje!

Aangetoond is dat Bernhard een geheim agent was toen hij sinds 1935 bij het NW7-bureau van de Duitse vooroorlogse chemie-multinational IG Farben werkte.

Er is niet eens meer sprake van "connecting the dots"....er zijn zoveel dots, dat je kunt spreke van een rechte lijn, rechtstreeks naar de conclusie: De Nazi's hebben nooit verloren!
Nostro Nazus's avatar
| #30113 | 16-06-2008 20:47 | Nostro Nazus
Het heeft weinig zin om te jammeren over het lot van de Palestijnen als je niet ziet wie en waarom dit leed veroorzaakt wordt, Degeridoo, ehh Yelandenu....

Kijk deze docu maar:

http://video.google.nl/videoplay?docid=8598031591119784930&q=iron+wall&ei=v8JWSM6FG6Si2AL51IXnDg

"Iron Wall"

Een toppertje, die goed laat ziet wat er speelt in de Pallestijnse gebieden....Erg actueel, aangezien Israël vandaag aankondigde 1300 huizen te gaan bouwen in Oost Jerusalem (pallestijnse deel van Jerusalem)....
Nostro Nazus's avatar
| #30130 | 16-06-2008 21:53 | monkeyman
.b. die uitspraken van David ben Goerion en Chaim Weizman, dat is geen grootspraak, zo dachten ze er echt over. Hun hele opstelling getuigt daarvan: het opbouwen van de staat is het belangrijkste, andere belangen zijn daaraan indergeschikt.

Zal ik het wat duidelijker vragen. Denk (of weet) jij of deze zionisten beweging de hele Joden vervolging in WO2 op poten hebben gezet?
monkeyman's avatar
| #30145 | 17-06-2008 06:38 | yelamdenu
Zal ik het wat duidelijker vragen. Denk (of weet) jij of deze zionisten beweging de hele Joden vervolging in WO2 op poten hebben gezet?


Ik denk (en weet) dat dat grote onzin is.
Wat zouden ze daar in godsnaam mee hebben willen bereiken?
Zoals ik al zei, het zionisme dateert van ver voor de Tweede Wereldoorlog.
En zoals ik geloof niet al zei, ook zonder een Tweede Wereldoorlog zou de staat Israel zijn gesticht.
Het zijn dit soort bizarre theorieen die mensen doen afhaken van serieuze kritiek op de situatie in het M.-O. Waar komt deze theorie vandaan? Sympathie voor de Nazi's? Medelijden met Hitler? Sommige zionisten hebben ook "medelijden" met Hitler, die komen met het waandenkbeeld aanzetten dat niet Hitler maar mufti Al-Husseini van Jeruzalem het uitroeien van de joden had verzonnen. Maar deze theorie is nog weer een graadje bizarder.

Ik heb een serieus stukje geplaatst en ik zie veel onserieus commentaar. In mijn eigen "complottheorie" zijn dit soort ideeen over de zionisten die de jodenvervolging zelf geinstigeerd zouden hebben afkomstig van disinformanten die de wel serieuze kritiek op het zionisme in diskrediet willen brengen.
Net zoals de "no-jetliners", "holographic projection", etc. malloten binnen de "9/11 Truth disinformanten zijn die de serieuze aanval op de officiele complottheorie van het Witte Huis in diskrediet willen brengen.

Ga je eerst eens bezig houden met serieuze dingen, zoals de claim dat de zionisten de verdrijving van joden uit het Midden-Oosten (Irak, Jemen, dat soort landen) een handje hebben geholpen door zelf aanslagen tegen joden te plegen (false flag) en de andere Arabieren de schuld te geven. Veel beschuldigingen van midden-oosterse joden zelf, nooit echt diepgaand onderzocht. De mythe is dat de Arabieren de joden uit "haat" hebben verjaagd.
De staat Israel had namelijk meer joden nodig om het land te bevolken.
yelamdenu's avatar
| #30147 | 17-06-2008 07:16 | Rogier
Wat ik ermee wilde zeggen is dat zonder die WO2 en de zgn holocaust had de wereld het nooit zo maar geaccepteerd dat er een een land werd afgepakt en een ander land van gemaakt. De zionisten waren daar al zeker mee bezig voordat de 2e wereldoorlog begon, en hebben de ellende van de joden uitgebuit.

Maar Hitler begon pas met de joden vervolging nadat de Joden de oorlog hadden verklaart aan Duitsland (en dus niet andersom) in 1933 en de zionisten wisten heel goed wat zijn reactie zou zijn.

Het boek 'Hitler - creator of Israel' behandelt heel de handel en wandel van Hitler van jong mannetje tot de oorlog, wie hij ontmoette, wie hem op ideen bracht, waar hij woonde etc. Alles begint beetje op zijn plaats te vallen.

De feiten zijn dat hij werdt gefinancieerd door Joden, en dat hij omringt was door Joden , van jongs af aan. Wel had hij afkeer van ze, maar dat komt vooral door het communistische (joodse) bewind in Beieren.

Het klinkt hard, maar na 5 jaar dagelijks lezen in oude boeken kom ik toch echt op geen andere conclusie.
Rogier's avatar
| #30149 | 17-06-2008 07:24 | Rogier
En ik bedoel natuurlijk niet de normale huis-tuin en keuken jood, maar de zionisten. De normale joden woonden goed in Europa en wilden helemaal niet weg.

Maar het gaat om de mensen in de absolute top die de macht hebben om gebeurtenissen te sturen. Hitler wist dat de joden in Duitsland een te grote macht hadden na WO1 en wilde ze daarom weg hebben naar een eigen staat (je kunt ze niet weg sturen als ze nergens naartoe kunnen). Kan dus goed zijn dat dat Hitlers plan was, en dat hij niet wist wat het echte grote plan was van zijn financiers.

Maar Hitler was omringd door joden, zijn hele leven. Ook tijdens oorlog met een leger van 150.000 Joodse soldaten en een aantal top generaals van Joodse komaf. Dus waarom dan die Joden haat.....
Rogier's avatar
| #30157 | 17-06-2008 08:50 | yelamdenu
Rogier, ik snap wel ongeveer waar je naartoe wilt.
En natuurlijk zijn er altijd mensen die profiteren van oorlog, en daarbij heeft afkomst nog nooit wat uitgemaakt.

Maar als Hitler werkelijk de joden naar een eigen staat had willen brengen, om maar een beetje met je mee te speculeren, waarom dan zo ontzettend moeilijk doen, met het veinzen van jodenhaat, al dat geemmer met rassenwetten waar ie blijkbaar niet achterstond? Dan had Hitler toch gewoon keurig netjes samen met de Britten en de zionisten het "Joods Nationaal Tehuis" kunnen opbouwen, een paar Arabieren eruit knikkeren, daar deed men toen al niet moeilijk over, en dan vervolgens de joden in Duitsland wegpesten naar die joodse staat? Je bent er toch hopelijk van op de hoogte dat de Britten het zionistische idee steunden?

Jouw ideeen over wat er gebeurd zou zijn zijn niet gebaseerd op historische gegevens, zoals documenten, maar puur op speculatie. Ik heb weinig tegen speculatie, maar een historicus heeft er erg weinig aan. Zo zeg je bijv. "na 5 jaar dagelijks lezen in oude boeken". En daar heb ik dus niks aan. Welke boeken zijn dat? Ik hou het graag concreet. Al lees je honderd boeken, als ze geen feitelijke documenten bevatten die je fantasievolle idee ondersteunen heb je er niks aan.

Ik zou je eerst het boek van Saul Friedlander (met een Umlaut op de a, maar mijn Umlaut doet het even niet. :P ) aanraden. En ik ben het met je eens, tuurlijk hadden de "huis-tuin-en-keuken" joden om jouw term te gebruiken hier weinig in te brengen, en zeker was de meerderheid van het religieuze establishment faliekant gekeerd tegen het zionisme - maar er waren wel degelijk ook religieuze zionisten die zich of lieten "bekeren" door de zionisten tot het idee van een staat in Palestina, ofwel zelf dachten dat de messias er dichterbij van zou komen. Al in de 19e eeuw heb je Achad ha-Am (Asher Ginsberg), Leon Pinsker, Zwi Hirsch Kalischer, en anderen, religieus en minder religieus.
Het zionisme is, of je dat nou leuk wilt of niet, een product van antisemitisme (Dreyfus, e.d.), nationalisme, kolonialisme, socialisme, assimilatie, revolutionair denken in Rusland, grof geweld tegen joden in Rusland, en een merkwaardig samengaan van Russisch-joodse fanatinski's, Britse belangen, en Europees-joodse geassimileerde elitaire koloniaaldenkers.
Dus het geheel is wel wat minder conspiratoir dan je zou denken.
yelamdenu's avatar
| #30161 | 17-06-2008 09:21 | Rogier
Ik lees andere boeken dan jij....lees jij maar eens Adolf Hitler - Founder of Israel bijv.

Het kan zijn dat Hitler niet wist dat hij gebruikt werd. Maar als er schrijvers zijn die het over het vergassen van mensen in Auswitz hebben dan haak ik af, want ik zelf ben er van overtuigd dat er geen gaskamers waren. Ik denk dat er zelfs meer feiten zijn dat ze er niet waren dan wel.

Maargoed, het is een interessante discussie die tot in lengte van dagen door kan gaan, ligt er al aan welke boeken/artikelen je leest.

Het feit dat de holocaust het vrijwel enige onderwerp is waar je niet aan mag twijfelen brengt me juist aan het twijfelen. Waarom willen ze niet dat de waarheid boven tafel komt ?

Ik denk dat mijn denk ideen meer in de buurt van Klaas liggen in dit geval.
Rogier's avatar
| #30167 | 17-06-2008 10:20 | yelamdenu
Rogier, ik heb andere prioriteiten dan het aantonen van het bestaan van de gaskamers.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mel_Mermelstein
Ik denk niet dat allerlei getuigen onafhankelijk van elkaar georkestreerd kunnen liegen.
Vind je echt dat he veel zin heeft om dit "taboe te slechten"? Mensen hebben er al moeite mee toe te geven dat WTC7 niet dankzij een brandje is ingestort. Ik bedoel, waar hebben we het over.
yelamdenu's avatar
| #30205 | 17-06-2008 15:13 | monkeyman
Ga je eerst eens bezig houden met serieuze dingen, zoals de claim dat de zionisten de verdrijving van joden uit het Midden-Oosten (Irak, Jemen, dat soort landen) een handje hebben geholpen door zelf aanslagen tegen joden te plegen (false flag) en de andere Arabieren de schuld te geven.

Als je zegt dan vind ik het verdacht veel klinken als het Hitler/Duitsers jodenhaat verhaal. Net zoals ze laatst zaten te klooien met Iraanse Joden, gele armbanden bullshit, wegjagen uit hun eigen land door onrust te zaaien. Israel geeft een hoop dollars als je hier komt wonen *kots* .

Ik vind je verhaal heel erg interessant en het probleem is dat ik niet weet hoe je ooit achter de waarheid kunt komen rondom dit onderwerp. Het is me alleen duidelijk dat er een hoop bullshit rondom WO2 hangt en dat zoals je zegt Israel (beter gezegd de lui die het land werkelijk besturen) al meerderemalen gepakt zijn met false flags. Lavon affaire, king David hotel, uss Liberty, dansende Israeliers op 9-11 en vandaag de daag schreeuwen ze nog moord en brand om zo de halve wereld in puin te leggen met het liefst Amerikaanse soldaten.

Het zijn slangen en de uitspraken zijn ook duidelijk. Dit idee dat een groep machtigen de rijke onderklasse Joden uit Duitsland jaagde om zo Israel te stichten etc. vind ik niet eens ver gezocht. Al het nazi geld/goud wat in Zwitserse banken ligt, hoeveel miljard heeft dat opgeleverd de Jodenvervolging? Ja klinkt radicaal, ik zou mezelf 2 jaar geleden nog voor gek hebben verklaard. Het is me nu wel duidelijk hoe het rook en spiegel systeem werkt dat onze wereld regeert. End justifies de means, by way of deception etc. etc.

Kijk naar elk willekeurig onderwerp in de geschiedenis en dit zijn gewoon gebruikelijke methodes. Een paar miljoen mensen om zeep helpen is goedkoop en gemakkelijk. Agenda's doordrukken en centen verdienen, dat zijn de enigste zorgen die de elite heeft.

Uiteraard geen onderwerp voor buiten Zapruder, maar hier komen toch alleen mafkezen dus is de discussie mogelijk.
monkeyman's avatar
| #30210 | 17-06-2008 15:31 | ron1872
Zoals ik al zei, het zionisme dateert van ver voor de Tweede Wereldoorlog.


Is het zionisme niet de nageboorte van het khazarenrijk en willen ze dat opnieuw stichten in het groot in het Midden Oosten? Israel, Syrie, Libanon, Irak en een stuk van Saoedi Arabie. De hele Holocaust begint bij mij ook wel wat vragen op te roepen. Zes miljoen Joden die omgekomen zijn. Waar komen die nu allemaal vandaan? In het zuiden van Rusland zaten er na WOII nog miljoenen. Precies in het stuk waar 1000 jaar geleden Khazaria was. En eerlijk gezegd ben ik mij het afgelopen jaar toch wel gaan ergeren aan het feit dat zo'n klein rotvolkje de hele wereldpolitiek beheerst. Niet alleen nu, maar al eeuwen lang. Het zielige excuus 'Holocaust' wordt mij net even te vaak misbruikt door de staat Israel en het woordje 'anti-semitisme' wordt ook te pas en te onpas gebruikt. De rol van Amerika in WOII is vreemd, zeker als we naar Prescot gaan kijken. Heeft dat weer zijn weerslag op het feit dat Israel de VS nu in een ijzeren wurggreep heeft? Vorm van chantage dus als tegenprestatie dat opa Bush ook flink heeft verdiend aan Joodse arbeidskrachten in WOII?
ron1872's avatar
| #30219 | 17-06-2008 16:04 | Nostro Nazus
Holocaust Denial:

http://video.google.nl/videoplay?docid=-5797124812012148738&q=holocaust+denial&ei=eM9XSPLtHpzG2wKw7ZmADw

( 1 uur, vrij eerlijke docu als je het mij vraagt)

De Joden ZIJN opgejaagd, verdelgt en verdreven....het waren er alleen geen 6 miljoen....

En zoals ik geloof niet al zei, ook zonder een Tweede Wereldoorlog zou de staat Israel zijn gesticht.

NONSENS!!!

Amsterdam had een bloeiende joodse buurt....Amsterdam was het cetrum van diamanten....De joden hadden het goed, zeker in duitsland, voordat de Hitler-false-flag begon..

De joden waren NOOIT maar dan ook NOOIT vertrokken naar de woestijn om ergens moslim van hun land te verdrijven!!
Nostro Nazus's avatar
| #30222 | 17-06-2008 16:16 | Nostro Nazus
De vorming van de staat Israël heeft waarschijnlijk ook een grote rol gespeeld in WOI, daar heb je zeker gelijk in, Yelamdenu....De Balfour declaration om maar wat te noemen......Ik heb begrepen dat het Zionisten waren die Amerika de oorlog in hebben gestuurd, door beïvloeding van klungel-Wilson.....

Duitsland wilde al veel eerder stoppen met de oorlog toen zij er veel beter voorstonden dan Engeland en Frankrijk....Door de inmenging van de VS is de oorlog nog jaren gerekt, met miljoenen doden tot gevolg.....kanonnenvoer, bloedoffers voor de "illuminati'.....

Duitsland kreeg uiteindelijk de schuld, en de Zionisten kregen hun Balfour declaration......daarna is Duitsland vernietigd door megamega-oorlogsschulden en superinflatie, met dank aan de "joodse" bankiers........de zelfde 'mensen' die Hiltler hebben gefinancierd...

Waarom negeer je dit FEIT, Yelamdenu?
Nostro Nazus's avatar
| #30231 | 17-06-2008 16:48 | Zurk
De zg. `holocaust' in twijfel trekken doe ik niet direct maar:
mits aandacht ook voor kampvolk naast Joden: zigeuners, communisten, homo's , andersdenkenden. Trouwens dat op vrijmetselaars ook holocaust zou zijn gepleegd, daar geloof ik überhaupt niks van. Waarschijnlijk gaat het hier om clubjes `new age' zweefkonten avant la lettre. Entartete künstler, umstürzerlich ja.

Wat bij mij knaagt is dat de Amerikanen die nu zo weglopen met Joden en onze zg. `bevrijding', al in 1940 moesten weten dat hun Nazi-Duitse zaken- en Reichsconnecties al járen geleden waren begonnen met kampdetentie ter voor eindlozing. Was toch simpel om toen al in te grijpen i.p.v. wouldbe geshockeerd te doen in 1945?
Zurk's avatar
| #30237 | 17-06-2008 17:05 | ron1872
@Zurk:

Staat me nog sterk bij dat er aan Bush gevraagd werd waarom de Amerikanen in WOII de spoorlijn naar Auswitch niet hadden gebombardeerd. Hij wist zich met zijn houding geen raad. Misschien staat daar iets over op YouTube.
ron1872's avatar
| #30244 | 17-06-2008 17:21 | thondermonst
Wat ik ermee wilde zeggen is dat zonder die WO2 en de zgn holocaust had de wereld het nooit zo maar geaccepteerd dat er een een land werd afgepakt en een ander land van gemaakt.


Wat gebeurt er vandaag met Irak en Afghanistan?
thondermonst's avatar
| #30253 | 17-06-2008 17:35 | yelamdenu
Duitsland wilde al veel eerder stoppen met de oorlog toen zij er veel beter voorstonden dan Engeland en Frankrijk.


Ja, dat wil iedereen die oorlog voert, niet?
Oorlog is een smerige business. In elke oorlog wordt ergens door iemand veel geld verdiend. Maar als de zionisten geld kunnen verdienen aan oorlog voeren, waarom zouden ze dan in vredesnaam een eigen staat willen? Vreemd verhaal. Ik zou als ik zo'n crimineel was dan gewoon lekker in de Riviera een huisje kopen met een wijnkelder erbij. Ben je wel eens in Israel geweest? Mooi land hoor. Ik ben ook dol op dorre vlaktes. Maar daar zouden de "illuminati" (hoe kun je je daar inschrijven trouwens?) nog geen moord voor doen.


...Door de inmenging van de VS is de oorlog nog jaren gerekt, met miljoenen doden tot gevolg.....kanonnenvoer, bloedoffers voor de "illuminati'.....

Alsof die oorlog voor die inmenging al niet krankzinnig genoeg was.
Heb je ook documentatie die de "betrokkenheid" van "de zionisten" of andere "illuminati" bij deze bizarre oorlog kan staven? Of is het puur speculatie?
Duitsland kreeg uiteindelijk de schuld, en de Zionisten kregen hun Balfour declaration......daarna is Duitsland vernietigd door megamega-oorlogsschulden en superinflatie, met dank aan de "joodse" bankiers........de zelfde 'mensen' die Hiltler hebben gefinancierd...

Waarom negeer je dit FEIT, Yelamdenu?

Welk feit? Bankiers en oorlog gaan goed samen. Maar je moet documenteren wat je zegt. Je moet bewijzen hebben. Want een redenering a la "eerst had je X en daarna had je Y dus Y komt door X" gaat niet op.
Een voorbeeld:
sommige mensen denken bijv.:
Eerst had je X (planes hit TwinTowers)
Toen had je Y (TT's collapse)
Dus Y komt door X (TT's collapse because of planes).
Dat is te oppervlakkig denken. Zie je? het eerste voorbeeld dat ik kan bedenken klopt al niet.
yelamdenu's avatar
| #30259 | 17-06-2008 17:43 | yelamdenu
En zoals ik geloof niet al zei, ook zonder een Tweede Wereldoorlog zou de staat Israel zijn gesticht.


NONSENS!!!


Toch is het zo.
Ik weet wel dat heel veel mensen het denken, maar zonder WO2 was er absoluut een staat israel geweest.
Zionisme is een mengsel van:
-nationalisme
-kolonialisme
-socialisme
Een reactie op:
-assimilatie, met verlies eigen identiteit, plus raciaal antisemitisme in West-Europa
-segregatie plus meer "ouderwetse" jodenhaat in Oost-Europa
Dat betekent nog niet dat de zionisten een enorme genocide nodig hadden om hun staatje te kunnen stichten. Ze waren gewoon heel fanatiek, heel doelgericht, heel slim, en heel succesvol. Kijk dan naar die mannetjes! Het waren gewoon sluwe machtspolitici. Net als Churchill en al die andere. Daar hadden ze helemaal geen genocide voor nodig.
Je denkt dat ze per se de instemming van de Volkenbond nodig hadden? Israel heeft zich nog nooit wat aangetrokken van de volkenbond, of van de Verenigde Naties!
yelamdenu's avatar
| #30262 | 17-06-2008 17:56 | Patman
Die David Cole docu klopt feitelijk niet heel erg. Is de Klaas manier van kijken, heel nauw. We hebben er met Zap lang en aandachtig naar gekeken, maar het bleek gewoon onzin.
Patman's avatar
| #30322 | 17-06-2008 19:11 | jasper
Wat klopte er niet aan zijn documentaire?
jasper's avatar
| #30323 | 17-06-2008 19:13 | monkeyman
Ga je nog een keer vertellen wat er onzin is aan die docu? Je komt altijd met deze one-liner aanzetten maar zegt nooit eens waarom het onzin is.
monkeyman's avatar
| #30369 | 17-06-2008 22:33 | Zurk
Rectificatie, moet zijn: ` kampdetentie ter eindlozing'.

En dan nog het volgende: het zou sieren als bij dit soort Germaans gerelateerde onderwerpen een Umlaut op de u als 2 puntjes wordt weergegeven en überhaupt niet als ü, (zelfs na copypaste Word nog) Overigens per hoofdletter, zum Beispiel: Zio-Übermenschen, doet de Umlaut het wèl.
Zurk's avatar
| #35256 | 19-07-2008 11:01 | keuleniscool
Hoezo antisemitisme ?

Tientallen boeken had ik gelezen over de holocaust
en was zeer begaan met het lot van de Joden totdat….

Bij toeval kwam ik op doorreis in Tel-Aviv terecht
en was zeer verwonderd over de ziekelijk agressieve benadering
en werden we als ware verdachten van terrorisme behandeld!

Dit was zo in totale tegenspraak tot mijn naïeve beeld-vorming ,
dat ik besloot het jaar later de vakantie in dat land door te brengen.

Nou ik heb het geweten .
Wat een fascistische bende !!!!

Ik heb dagen van de reisgidsen enkel en alleen discriminatie in het kwadraat gehoord.
De benadering van de palestijnen door de joden
was goed vergelijkbaar met het verfoeide Hitler-regime ,
wat heb ik die mensen beklaagt, die door dat "Herrenvolk" werd en wordt geknecht !

Hierbij mij realiserend dat de palestijnen ook niet altijd van die lieverdjes zijn.

Toen begreep ik op eens vele krantenartikelen ,
die ik altijd met veel interesse had gelezen en altijd in de trend van :
Er waren onlusten en toen gooiden kleine jongentjes stenen en toen vielen er schoten en waren enkele palestijnen gedood.
Gewoon afgeknald / vermoord / geliquideerd zonder zich adequaat te kunnen verdedigen.

Als ik nu die televisiebeelden zie over de holocaust en terug denk aan Israël ,
dan begint mijn maag zich om te draaien!

Stop de bezetting !

Weg met de muur op geroofde grond !

Ik heb veel respect voor de moed van van-Agt en Gretta Duisenberg !
| #35329 | 20-07-2008 10:29 | Paul2
Toen begreep ik op eens vele krantenartikelen ,
die ik altijd met veel interesse had gelezen en altijd in de trend van :
Er waren onlusten en toen gooiden kleine jongentjes stenen en toen vielen er schoten en waren enkele palestijnen gedood.
Gewoon afgeknald / vermoord / geliquideerd zonder zich adequaat te kunnen verdedigen.

http://www.thepeoplesvoice.org/cgi-bin/blogs/voices.php/2008/07/20/israel_s_collective_psychosis_the_denial
Ben zelf begin jaren '90 in Israel geweest en kan de sfeerbeschrijving in voorgaande post onderschrijven.Een fascistoide sfeer.
Zei een een van de toenmalige Israelische politieke leiders niet tegen de leiding van het toenmalig blank bestuurd Zuid-Afrika :Wij begrijpen u ,wij hebben hetzelfde probleem.
| #35337 | 20-07-2008 11:25 | Paul2
Ninety years ago many people warned against appeasing the Zionists. Lord Sydenham, responded to the Balfour Declaration by saying:The harm done by dumping down an alien population upon an Arab country may never be remedied. What we have done, by concessions not to the Jewish people but to a Zionist extreme section, is to start a running sore in the East…


Israel’s willing stooges do nothing to heal that sore. They only inflame it.

En:
The real Zionist vision does not recognise any maps. It is a vision of a state without borders – a state that expands at all times according to its demographic, military and political power.


This warning by the respected Israeli journalist and peace activist Uri Avnery should be impressed on every friend of Israel in the West.


http://www.redress.cc/global/slittlewood20080719
aanmelden / inloggen