Door Oranje Revolte, Op din 24 mei 2011 17:56, 23 reacties,    

Het Nieuwe Nato Concept

-Het Nieuwe Nato Concept Strategische van de Nieuwe Nato werd door de 28-Actie-Landen goedgekeurd tijdens de top van Lissabon op 19 november 2010. Er is afgesproken om een Expeditie Capaciteit te installeren om stabiliteit over lange afstanden te waarborgen, wat uitgevoerd gaat worden door de Nato Response Force.Een permanente stationering van Amerikaanse en Nato-militaire middelen bevindt zich aan de olierijke Golf van Guinee.
-De oorlog tegen Libië was ook een test case voor de US - Africa Command ( AFRICOM) , opgericht door het Pentagon en verantwoordelijk voor de bombardementen en aanvallen met kruisraketten van 19 t/m 30 maart.
-Een andere Nato activiteit zijn de African Standby Force Brigades, nu operationeel in Oost- en WestAfrika en een planning voor stationering in het noorden, zuiden en het midden van het continent.
-Vlg een Keniaanse publicatie is de Nato ook bezig met een Militaire samenwerkingsovereenkomst met de AU [ Afrikaanse Unie voor Vrede en Veiligheid]
Vlg de website van de Nato biedt het Strategisch Concept :
Plannen om " robuuste, mobiele en inzetbare conventionele strijdkrachten te ontwikkelen en te onderhouden vlg artikel 5, verantwoordelijkheden en expeditionaire operaties van het Bondgenootschap, onder meer met de NATO Response Force" en "het vermogen ontwikkelen om bij te dragen aan de energie- veiligheid. "
"Crises en conflicten buiten het NATO-grenzen kan een directe bedreiging vormen voor de veiligheid van Alliance grondgebied en bevolking. NATO zal dus, indien mogelijk en indien nodig, crises voorkomen, crises beheersen, post-conflictsituaties stabiliseren en ondersteuning geven aan wederopbouw. ​​Waar conflict preventie niet lukt,zal de NATO worden voorbereid en in staat ( van paraatheidheid worden gebracht) om aanhoudende vijandelijkheden te beheren. "

De US : Op 16 mei waren de 60 dagen van bombardementen op Libië verstreken.

De wettelijke termijn van zestig dagen zonder toestemming van het Congres liep vrijdag af. "Ook al staan de VS niet aan het hoofd van de operatie in Libië, die geleid wordt door de NATO, toch is de Amerikaanse steun cruciaal voor de internationale troepen om de burgers te beschermen tegen het regime van kolonel Kadhafi", aldus Obama. Volgens de Amerikaanse War Power Act moet de Amerikaanse president binnen zestig dagen na de start van een militaire actie de formele toestemming krijgen van het Congres.
Het Witte Huis berichtte dat ook zonder toestemming doorgevochten wordt
Dit zou betekenen dat de Predator Drones blijvend ingezet kunnen worden.

Nato bombardeert pro-Gaddafi strijdkrachten in Libya sinds 31 maart 2011 in Operation Unified Protector.

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRQ9M8f9ssz_IH7trKJBtKE__mRYNFidDVWINf-5MA5F9bykpI8
BurgerOorlog

Burgeroorlog
Door de Guardian verzamelde gegevens laten een beeld zien van meer dan 800 doelen geraakt in 3.000 staking sorties - het grootste deel van hen (179) in Tripoli, gevolgd door 165 in Misrata, waar pro-en anti-Gadaffi krachten in verschrikkelijke gevechten gewikkeld zijn. Nato classificeert het grootste aantal, 304, als munitie stortplaatsen, met bijna 100 tanks en 55 raketwerpers geslagen.
Uit gegevens blijkt verder dat de Verenigde Staten met name de eerste week van de aanvallen zeer actief waren. Tot 5 mei leverden de VS met 2000 vluchten de grootste arbeid. Het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk volgen met respectievelijk 1300 en 1200 vluchten. Samen zijn de drie landen goed voor 77 procent van alle vluchten tot 5 mei.

Er worden momenteel Apache ingezet om beter de levende doelen te bereiken.
Het plan om Apache gevechtshelikopters in te zetten zou een "ernstige escalatie" van het conflict vertegenwoordigen, heeft de Engelse schaduwminister van Defensie, Jim Murphy, gewaarschuwd.

In de pers werd een enorm dodental geschat wat de bombardementen van twee maanden betreft . Niet-genoemde "Westerse Defensie Ambtenaren" vertelden de New York Times dat 40 tot 50 procent van de Libische militairen waren "gedegradeerd", een eufemisme dat vermomt wat waarschijnlijk het doden of verwonden van tienduizenden soldaten betreft, velen van hen dienstplichtigen.Een ander , door deTimes geciteerde ,schat dat ongeveer 2.000 Libische soldaten zijn gedood in de gevechten rond Misrata alleen-maar een slagveld in een landelijk burgeroorlog.

Volgens militaire deskundigen , heeft Kaddafi meer dan 800.000 troepen en aan de vooravond van de NAVO grondoperaties is men de bevolking aan het bewapenen om het aantal van haar troepen te verhogen. Onlangs heeft Libische televisie de opleiding van de Libische vrouwen uitgezonden in speciale militaire kampen.

Wat mensen uit Libië zelf mij vertellen , is dat veel huisvaders weer vrijwillig in dienst zijn getreden en dat het niveau van angst,ontbering, woede en haat ongekende hoogten bereiken

De Nato Campagne in Libië is volstrekt Uit de Bocht Gevlogen ,Kost te Veel (aan Levens) en is een Strategische Blunder


width="480"height="354
Annotaties:
  • aanvulling
    (Oranje Revolte) [www.guardian.co.uk]
    Strategische Blunder
  • aanvulling
    (Oranje Revolte) [www.globalresearch.ca]
    troepen
  • aanvulling
    (Oranje Revolte) [www.globalresearch.ca]
    dodental
  • aanvulling
    (Oranje Revolte) [www.trust.org]
    escalatie
  • aanvulling
    (Oranje Revolte) [www.guardian.co.uk]
    Apache
  • aanvulling
    (Oranje Revolte) [www.guardian.co.uk]
    Nato Operations
  • aanvulling
    (Oranje Revolte) [warisacrime.org]
    Predator Drones
  • aanvulling
    (Oranje Revolte) [www.skynet.be]
    Congres
  • aanvulling
    (Oranje Revolte) [www.europa-nu.nl]
    AU
  • aanvulling
    (Oranje Revolte) [www.globalresearch.ca]
    Battleground
  • aanvulling
    (Oranje Revolte) [www.guardian.co.uk]
    Data Blog
| #138217 | 25-05-2011 08:11 | zwart
@oranjeburger. U heeft weer vreselijk uw best gedaan zie ik.
Goeie info, klasse!

Er worden momenteel Apache's ingezet om beter de levende doelen te bereiken.
Het plan om Apache gevechtshelikopters in te zetten zou een "ernstige escalatie" van het conflict vertegenwoordigen, heeft de Engelse schaduwminister van Defensie, Jim Murphy, gewaarschuwd.


En toen werd ik weer even heel erg boos, verdrietig, misselijk en kwaad omdat wat ik ook kan doen of zeggen er altijd te machtige en te gestoorde idioten zijn die een oorlogje zien als een best mogelijk adrenaline video-game, lekker kicken.
zwart's avatar
| #138221 | 25-05-2011 08:24 | Donkerdoorn
Oranjeburger geen zin om voor Zapruder te schrijven?
Donkerdoorn's avatar
| #138222 | 25-05-2011 08:30 | Oranje Revolte
Niet-genoemde "Westerse Defensie Ambtenaren" vertelden de New York Times dat 40 tot 50 procent van de Libische militairen waren "gedegradeerd", een eufemisme dat vermomt wat waarschijnlijk het doden of verwonden van tienduizenden soldaten betreft, velen van hen dienstplichtigen.Een ander , door deTimes geciteerde ,schat dat ongeveer 2.000 Libische soldaten zijn gedood in de gevechten rond Misrata alleen-maar een slagveld in een landelijk burgeroorlog.

Vreemd hè, dat de doden alleen van rebellenzijde in de pers genoemd en opgeklopt worden.Wat er werkelijk plaats vindt, daar hoor je niemand over.
Vraagt nu niemand zich af waarom alle mensen zich niet aan de rebellenzijde scharen en waarom ze doorvechten tot de dood erop volgt?De rebellenzijde beslaat ongeveer 2% van de bevolking!
Oranje Revolte's avatar
| #138224 | 25-05-2011 08:51 | Denneb
"
De Nato Campagne in Libië is volstrekt Uit de Bocht Gevlogen ,Kost te Veel (aan Levens) en is een Strategische Blunder


Dit zegt alles.

Ik krijg pijn in mijn maag door de leugens die telkens weer door officiële MSM elke dag gespreid worden.
NAVO is simpelweg bezig de burgerbevolking van Libië te decimeren oftewel extermineren om een machtswissel in dit land op gang te krijgen.

Des te walgelijker dat als reden voor de genocide op de Kaddafi stammen wordt "bescherming van de burgerbevolking" angegeven.
Denneb's avatar
| #138225 | 25-05-2011 08:56 | zwart
@oranjeburger. Ja, dat is verrekte vreemd.
Als dit een videogame was had ik het allang vermorzeld.
Wat een kutzooi. Sorry, moest even.
Nou mag ik vast niet voor Zapruder schrijven.
Ik haat oorlog!!
zwart's avatar
| #138227 | 25-05-2011 09:15 | Axeman
Volgens militaire deskundigen , heeft Kaddafi meer dan 800.000 troepen en aan de vooravond van de NAVO grondoperaties is men de bevolking aan het bewapenen om het aantal van haar troepen te verhogen.

Uit wiki:
In 2008 was op de begroting een bedrag van 1,1 miljard dollar gereserveerd voor defensiedoeleinden. In 2009 telde het leger 76.000 militairen en 40.000 paramilitairen. De landmacht telt 50.000 actieve militairen, de luchtmacht en luchtverdediging 18.000 en tenslotte de marine 8.000.

Kan dit getal van 800.000 kloppen en wie zouden dat dan zijn? Burgers, vrijwilligers, huurlingen, koffiedame van de kolonel...?

Wel een goed artikel! Voor de beeldvorming is het goed om eens wat droge info te hebben ipv van emo en propaganda.
| #138229 | 25-05-2011 09:28 | zwart
@Axeman.
Wel een goed artikel! Voor de beeldvorming is het goed om eens wat droge info te hebben ipv van emo en propaganda.

En zo is het!
zwart's avatar
| #138248 | 25-05-2011 11:11 | Oranje Revolte
West vs. China: A New Cold War Begins On Libyan Soil :
http://www.infowars.com/west-vs-china-a-new-cold-war-begins-on-libyan-soil/

@asseman : in dorpen, kleine steden en de grote steden staan in vele straten de rouwtenten. Die bestaan uit grote tapijten en zet je op bij je huis om iedereen te ontvangen om gezamenlijk te rouwen, een soort marboeha, een ontvangstkamer.
Er wordt nergens, behalve in dit ene artikel informatie vrijgegeven over hoe de situatie werkelijk is. Of geloven we werkelijk dat al deze bombardementen alleen op bunkers terecht gekomen zijn? Nee , het zijn regelrechte moordpartijen op een volk die de onderwerping door het westen niet wil.!
Oranje Revolte's avatar
| #138255 | 25-05-2011 13:25 | tegengas
Eenzijdig artikel met fictie en non-fictie door elkaar.

Volgens militaire deskundigen , heeft Kaddafi meer dan 800.000 troepen en aan de vooravond van de NAVO grondoperaties is men de bevolking aan het bewapenen om het aantal van haar troepen te verhogen. Onlangs heeft Libische televisie de opleiding van de Libische vrouwen uitgezonden in speciale militaire kampen.


Niks van waar, propaganda staats tv, 800000 :)
Niemand buiten zijn getrouwen wordt door Gaddafi bewapend,
als hij wapens gaat uitdelen in Tripoli, is het morgen voor hem voorbij. Van mij mag hij de wapens uitdelen, graag zelfs dan is deze waanzin zo voorbij.
Priet praatjes.

Wat mensen uit Libië zelf mij vertellen , is dat veel huisvaders weer vrijwillig in dienst zijn getreden en dat het niveau van angst,ontbering, woede en haat ongekende hoogten bereiken

1 man aan de telefoon die vertelt dat hij het leger in wil, om tegen al quada en buitenenlandse huurlingen te vechten, wordt hem wijsgemaakt, van mij mag ie.:)
De meeste huisvaders blijven liever thuis.

Hier laatste kaartje van de opstanden in Libië.
libya23.png

En die rouwtenten staan er omdat Gaddafi zijn Grad Raketten afvuurt op de dorpen en steden.
tegengas's avatar
| #138277 | 25-05-2011 15:45 | Oranje Revolte
http://www.tinekebennema.nl/blog/hackers-aller-landen-…-verenigen-zich-al-tegen-khadaffi/

We weten waar je bijhoort en dat je er niet tegen kan dat wat er echt gebeurt ,( al wordt het uit alle macht door MSM en hackers
[ hackers gefinancierd?] tegengehouden!) ook doorgegeven wordt.

Alle artikelen zijn overigens van onverdachte zijde.
Oranje Revolte's avatar
| #138282 | 25-05-2011 16:04 | tegengas
Ja Ik heb gekozen voor de opstandelingen.
En ik kan niet tegen feitelijke onjuistheden, dat klopt.

Ik zit te wachten op het moment dat het Internet het weer overal doet in Libië.
tegengas's avatar
| #138283 | 25-05-2011 16:19 | Denneb
Ja Ik heb gekozen voor de opstandelingen.


@tegengas, zou het mogelijk zijn dat jij voor Al-Qaida werkt?

http://www.voltairenet.org/article170002.html

"Drawing on the West Point Military Academy’s analysis of records seized in the Islamic Emirate of Iraq, U.S. historian and journalist Webster G. Tarpley demonstrates that the Libyan National Transitional Council is largely made up of elements affiliated with Al-Qaeda."
Denneb's avatar
| #138289 | 25-05-2011 17:04 | Oranje Revolte
@Donkerdoorn, dank voor je uitnodiging. Welke onderwerpen zou je voor het voetlicht willen zien? Om je goed in een onderwerp met veel facetten te verdiepen ben je giga veel tijd kwijt.
Zoals je gezien hebt ben ik nogal monomaan.
Weer dat thema aanval, verzet,, rechtvaardigheid, vuile spelletjes.
En mijn plaatsing van plaatjes en linken is ook nog niet ideaal.
Heb wel gemerkt dat schrijven leuk is.
Oranje Revolte's avatar
| #138290 | 25-05-2011 17:16 | tegengas
@Denneb

@tegengas, zou het mogelijk zijn dat jij voor Al-Qaida werkt?


Serieus mode : on
En jij werkt voor ....?
tegengas's avatar
| #138292 | 25-05-2011 17:30 | ganjaman
Misschien werkt hij niet voor de cia maar werkt hij wel als mol.
Zijn kortzichtigheid en goedgelovigheid zijn wel bizar.
Moeilijk om objectief te zijn, maar als mol doet hij het goed.
| #138293 | 25-05-2011 17:31 | Oranje Revolte
@denneb, laat tegengas maar in zijn cyberspace, anders leidt hij weer de aandacht af van de feiten.
Hij projecteert zijn beeld van vrijheid op onbekenden en ziet voorbij aan het feit dat in deze samenleving, en zeker in het oosten van het land de islam de leidinggevende is, dan de groep, dan de vader en de meisjes blijven maagd tot aan het huwelijk.
Vanaf 1996 waren we op weg naar democratie en welvaart.

Khadafi heeft nu al veel pogingen tot overleg gedaan, nu ook weer door de minister van olie,Ghanem, maar de oliemaatschappijen willen nog niet eens met hem praten.
Al deze afwijzingen om tot overleg te komen bewijzen dat bepaalde partijen op een ramp afstevenen.

Wat al Qaida betreft : heette dat in 40-45 niet het verzet?
Al eeuwen Arabische landen binnenvallen past toch niet in de moderne tijd en democratie?
Oranje Revolte's avatar
| #138297 | 25-05-2011 17:57 | tegengas
@ganjaman
Leuk dat je zaploggers gaat bashen, je gaat al een tandje hoger schakelen lees ik.

Leg eens uit, waarom ik waarschijnlijk van de CIA en een MOL ben?
Ook waarom ik kortzichtig ben, goedgelovig en bizar.
En moeilijk om objectief te zijn en een mol, en naar dat laatste ben ik wel heel benieuwd naar?

Nog meer persoonlijke beledigingen?
tegengas's avatar
| #138300 | 25-05-2011 18:15 | Patman
You're either with or against us. Zo werkt het bij de doorgeslagen complotter, die verschillen in helemaal niets van datgene dat ze zeggen te bestrijden.
Patman's avatar
| #138327 | 25-05-2011 20:35 | tegengas
Ja, je krijgt ook de gekste dingen over je heen, ik zal mijn bankrekening in de gaten houden, misschien wordt mijn salaris van de CIA eindelijk gestort, dan ga ik lekker op (werk)vakantie naar Venezuela.
.
tegengas's avatar
| #138373 | 26-05-2011 13:20 | Denneb
En jij werkt voor ....?


Bij de kvk weten ze van alles. Een kind kan het was doen tegenwoordig met de huidige informatievergaring en databanken.

Moet je niet alles zo zwaar nemen, man. ;)

Het is gewoon discussie.
Denneb's avatar
| #138375 | 26-05-2011 13:39 | ganjaman
Exact denneb een beetje ludieke opmerking moet kunnen.
;-)
| #138378 | 26-05-2011 13:44 | tegengas
Is goed, Denneb.
tegengas's avatar
| #138475 | 27-05-2011 00:45 | Oranje Revolte
@tegengas : als je een zinnige bijdrage over de inhoud hebt ben je welkom .
Oranje Revolte's avatar
aanmelden / inloggen