Door community (initieel P.uncia), Op maa 9 mei 2011 14:19, 43 reacties, nieuws

Honderden arrestaties in Syrische Banias



In de Syrische stad Banias hebben veiligheidstroepen twee oppositieleiders en ten minste 250 anderen gearresteerd, meldt het in Groot-Brittannië gevestigde Syrische Waarnemingscentrum voor Mensenrechten.

De gearresteerde oppositieleiders zouden de voorganger van de belangrijkste moskee in de stad en de activist Bassam Sahyouni zijn. Volgens de Syrische mensenrechtenorganisatie is het al-Jamiyeh-ziekenhuis in de stad omsingeld en zijn enkele dokters opgepakt. Onder de in totaal zeker 250 arrestanten in Banias zijn tientallen vrouwen, zeggen de activisten.

Doden

Het Syrische leger trok eergisteren de westelijke stad aan de Middellandse Zee binnen met onder meer tanks. Het Syrische regime wil zo de volksopstand tegen het bewind de kop in drukken. Die dag werden vier vrouwen doodgeschoten tijdens een betoging in een aangrenzend dorp.

Grof geweld

Ook op andere plaatsen jagen de veiligheidsdiensten van de Syrische president Bashar al-Assad op tegenstanders van zijn bewind. Een betoging in de oostelijke stad Deir al-Zor is de voorbije avond met grof geweld beëindigd, en twee ongewapende demonstranten werden doodgeschoten. Vrijdag vielen vier doden tijdens een andere betoging in de stad, waar iedere avond wordt gedemonstreerd
Annotaties:
| #135956 | 09-05-2011 14:33 | tegengas
Echt een onfris figuur Assad, daar helpt geen super geconcentreerde AXE geurtje tegen, en dat in 2011.
En dan die militairen, schieten op je eigen inwoners, zijn ze in oorlog met hun eigen bewoners?


Het is jammer dat ik maar 1 keer kan stemmen, of weet iemand een hack hiervoor? cookie verwijderen?
tegengas's avatar
| #135957 | 09-05-2011 14:39 | Antares
Het is jammer dat ik maar 1 keer kan stemmen, of weet iemand een hack hiervoor? cookie verwijderen?

En je gaat maar door met je persoonlijke srijd.
Antares's avatar
| #135958 | 09-05-2011 14:42 | _Martijn_
Misschien moet je eens studeren op de geschiedenis.

Er zijn drie opties voor staatsinrichting: choas, dictatuur, 'vrijheid' (democratie).

Voor die laatste is een bepaalde cultuur nodig die bijvoorbeeld corruptie laag houdt en het rechtssysteem eerlijk.

(En ja, in het Westen zitten we bij al die zaken zeker niet op 100% maar er zijn gebieden waar het slechter is).

Toen Rusland van dictatuur (Stalin en z'n vrinden) af stapte werd het chaos. Idem voor bijvoorbeeld Irak.

Voor Syrië en Libie zal het niet veel beter worden...

En in Rusland is men inmiddels toch maar weer terug gegaan naar dictatuur (ganster fascisme) aangezien die choas erger bleek.

Be carefull what you wish for.

Overigens is Syrië vriendjes met Iran, en dat zien we natuurlijk liever niet. Destabiliseren dus; reken maar dat de CIA etc. er al een tijdje zitten.

Voor oppervlakkige, emotioneel gestuurde mensen (het grote publiek) niet van belang, die heb je met een paar beelden aan het schreeuwen en dan lopen ze zo achter je aan, maar het zou waardevol zijn als mensen eerst proberen te begrijpen wat er werkelijk speelt.

Dus tegengas, verdiep je eens in de geostrategische belangen zou ik zeggen. Je kan ouwehoeren over vrijheid wat je wil, maar dat betekent niet dat je andere relevante zaken zou moeten negeren.
_Martijn_'s avatar
| #135961 | 09-05-2011 14:45 | tegengas
Wat is er mis met een "persoonlijke" strijd tegen despoten die op de burgers scheten?
tegengas's avatar
| #135963 | 09-05-2011 14:52 | Antares
Wat is er mis met een "persoonlijke" strijd tegen despoten die op de burgers scheten?

Omdat je als gevolg van je geëmotioneerde houding de clou mist van wat zich daar afspeelt. Tijdens de opstand in Daraa werden agenten en militairen onder vuur genomen en gedood, door jouw 'vredelievende' CIA-vriendjes.
Antares's avatar
| #135967 | 09-05-2011 15:09 | _Martijn_
Tegenlich is standaardslachtoffer van de Westerse emotioneringspropaganda (psyops).
_Martijn_'s avatar
| #135968 | 09-05-2011 15:10 | tegengas

geëmotioneerde houding de clou mist


Ja hoor en jouw "waarheid" theorietje is natuurlijk niets anders dan de waarheid.
En als dat na gepagaaid wordt door gelijkgestemde dan is moet het wel zo zijn.
:)


Nou Antares, de strijdt tegen onfrisse despoot AXE bestendigde figuren, gaat gewoon door ondanks jouw "echt de waarheid" theorietjes en daarom is het despoten kwaad legitiem.

Een Anti-Wilders pedofiel, die met zijn klamme onfrisse tengeltjes baby's verkracht, en die tegen Wilders stemt, is nog steeds een gestoorde pedofiele psychopaat in mijn ogen.
En als het even kan dan tackelen we hem.
tegengas's avatar
| #135969 | 09-05-2011 15:11 | _Martijn_
Tegenlich - tegengas... en miljoenen met hem.
_Martijn_'s avatar
| #135973 | 09-05-2011 15:37 | tegengas
Nou ik kan wel bij een zielige film een traantje weg pinken, daar schaam ik me niet voor hoor, daar doe ik helemaal geen moeite voor om dat te verbergen, zou trouwens ongezond zijn.

Voor de rest valt het wel mee, het is gewoon de juiste tijd om met zoveel mogelijk despoten af te rekenen met de hulp van de jeugd.

En aan al die slappe historische vaak leugenachtige drogredenen heb ik een broertje dood aan
Niets meer niets minder.

Als je een jaartje op de oceaan met een zeiljacht met z'n tweeën gevaren hebt, dan gil je niet meer bij elk druppeltje water in je nek.
tegengas's avatar
| #135974 | 09-05-2011 15:42 | Antares
@tegengas
Je graaft je steeds dieper in. Blijkbaar heb je muren nodig om je gelijk te beschermen.
Antares's avatar
| #135977 | 09-05-2011 15:47 | _Martijn_
Voor de rest valt het wel mee, het is gewoon de juiste tijd om met zoveel mogelijk despoten af te rekenen met de hulp van de jeugd.
Het is niet de jeugd die helpt, maar de CIA. En ze helpen hun eigen belangen, niet die van de jeugd.

En aan al die slappe historische vaak leugenachtige drogredenen heb ik een broertje dood aan
Niets meer niets minder.
Dingen zomaar en zonder argumentatie wegzetten als drogreden is pas echt het gesprek ontlopen.
_Martijn_'s avatar
| #135997 | 09-05-2011 17:38 | tegengas
Luister ik heb dit artikel niet geplaatst, ik ben het 110% eens met het artikel en de inhoudt, en het is verschrikkelijk dat dit gebeurt.
En als enige tot nu toe op gestemd.
En ik hoop dat de mensen op Zaplog die dit lezen er notie van nemen en het er mee eens zijn dat dit gewoon niet kan.

Voor de rest zoek je het maar uit, met Assad erbij /b]
tegengas's avatar
| #136004 | 09-05-2011 17:59 | _Martijn_
En ik hoop dat de mensen op Zaplog die dit lezen er notie van nemen en het er mee eens zijn dat dit gewoon niet kan.


En dan moet het Westen zeker weer komen ingrijpen tegen hoge menselijke kosten aan alle zijden?

En dezelfde ellende brengen als in Vietnam, Irak, Afghanistan en Libië.

En dat terwijl er wereldwijd iedere dag ellende plaatsvind, ook in Nederland/het Westen zelf.

Nee, uitgerekend naar Syrië moeten we.

Dat er daar toevallig veel gas zit en het land contacten heeft met Iran en een belangrijke geostrategische ligging is daarbij niet relevant.

Mooi megenomen, maar niet meer dan toeval.

Niet op de man spelen. Admin
_Martijn_'s avatar
| #136009 | 09-05-2011 18:14 | sigmund
"Tegengas, je bent een smerige imperialist"

Why? en why smerig?

Tegengas is juist geen imperialist. Dat deel van het verhaal wordt door hem immers niet (zo erg) gezien. Volgens mij komt hij in zijn eigen visie slechts op voor 'de onderdrukten'. En met die intentie is helemaal niets mis.

Naief ja, imperilist nee en dat smerige, dat is mijns inziens echt nergens voor nodig....
sigmund's avatar
| #136012 | 09-05-2011 18:19 | _Martijn_
Ik vind het ook naïef om te denken dat iemand zo naïef kan zijn.

Misschien is wel Zionist of anderszins aanhanger van een of ander religieus werkje, dat kan natuurlijk ook.
_Martijn_'s avatar
| #136016 | 09-05-2011 18:26 | sigmund
@_Martijn_

Alaaaaf!

tin-foil-hat-conspiracy-theory.jpg
sigmund's avatar
| #136019 | 09-05-2011 18:34 | _Martijn_
Met dit soort geouwehoer schieten we weinig op sigmund.
_Martijn_'s avatar
| #136036 | 09-05-2011 20:14 | Antares
Israeli and Lebanese news reports (which acknowledge the police deaths) provide a clearer picture of what happened in Daraa on March 17-18. The Israel National News Report (which cannot be accused of being biased in favor of Damascus) reviews these same events as follows:

Seven police officers and at least four demonstrators in Syria have been killed in continuing violent clashes that erupted in the southern town of Daraa last Thursday.


…. On Friday police opened fire on armed protesters killing four and injuring as many as 100 others. According to one witness, who spoke to the press on condition of anonymity, “They used live ammunition immediately — no tear gas or anything else.”


…. In an uncharacteristic gesture intended to ease tensions the government offered to release the detained students, but seven police officers were killed, and the Baath Party Headquarters and courthouse were torched, in renewed violence on Sunday. (Gavriel Queenann, Syria: Seven Police Killed, Buildings Torched in Protests, Israel National News, Arutz Sheva, March 21, 2011)


The Lebanese news report, quoting various sources, also acknowledges the killings of seven policemen in Daraa: They were killed “during clashes between the security forces and protesters… They got killed trying to drive away protesters during demonstration in Dara’a”

The Lebanese Ya Libnan report quoting Al Jazeera also acknowledged that protesters had “burned the headquarters of the Baath Party and the court house in Dara’a”

bron: Intifada Palestine
Antares's avatar
| #136039 | 09-05-2011 20:44 | _Martijn_
China en Rusland (het Oosten) gaan reageren als het Westen doorgaat met zijn mensenrechtenterrorisme: http://www.atimes.com/atimes/Central_Asia/ME10Ag01.html
_Martijn_'s avatar
| #136042 | 09-05-2011 21:00 | Oranje Revolte
Globalist War Machine Fixates on Syria

htttp://landdestroyer.blogspot.com/2011/04/globalist-war-machine-fixates-on-syria.html
Oranje Revolte's avatar
| #136044 | 09-05-2011 21:09 | tegengas
Ik heb het artikel van Michel Chossudovsky op http://www.globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=24591

Spannend verhaal, ik moest even denken aan de Reichstag 1933 , door die brand pakten ze zoveel mogelijk communisten op.
Een deel van de Syrische bevolking is Assad gewoon beu.
Als het wel meeviel dan waren die onrusten in een hele korte tijd geblust.

Ik heb beelden gezien dat ze gewoon op de grond voor een tank gingen liggen.

Prachtig die verhalen, maar voor de CIA gaat niemand voor een tank liggen, er is veel meer aan de hand dan dat dit artikel ons wil wijsmaken.

En heeft Israel er belang bij dat Assad blijft zitten? Ja
en Libanon ook wel.

Na alles wat er is gebeurt, komt dit niet meer goed, Assad zal als hij niet weg gaat, vermoord worden.
tegengas's avatar
| #136050 | 09-05-2011 21:29 | _Martijn_
Een deel van de Syrische bevolking is Assad gewoon beu.
Tegengas gelooft ook nog steeds dat de onrusten in voormalig Yoegoslavië spontaan uitbraken.

"Een deel van de bevolking was een ander deel van de bevolking gewoon beu. De CIA/VS hadden daarmee niets van doen. Gelukkig konden ze wel militair ingrijpen en zo vele mensenlevens redden. De verantwoordelijke criminelen zijn later door het speciaal voor dergelijke gevallen opgerichte propaganda-instituut in Den Haag objectieve tribunaal overtuigend veroordeeld ondervraagd tot de dood er op volgde streng toegesproken", aldus de goed ingelezen en over een breed perspectief beschikkende tegengas.
_Martijn_'s avatar
| #136052 | 09-05-2011 21:37 | Antares
ik moest even denken aan de Reichstag 1933 , door die brand pakten ze zoveel mogelijk communisten op.

Nog steeds niet door dat dat een false flag operation was?
Antares's avatar
| #136133 | 10-05-2011 11:56 | kikker
Als het alternatief voor Assad een samenleving is waarbij mannen en vrouwen door een soort ordedienst gescheiden moet protesteren onder het prediken van islam propaganda (zie dam demonstratie) dan zeg ik;

Knal ze maar af Assad!!
| #136142 | 10-05-2011 12:56 | _Martijn_
Nog steeds niet door dat dat een false flag operation was?
Wereldvreemder dan tegengas ga je ze niet vinden.

Die kerel zit hier te trollen bij het leven.
_Martijn_'s avatar
| #136145 | 10-05-2011 13:20 | tegengas
Nog steeds niet door dat dat een false flag operation was?


Waarom denk je dat ik dat aan haal?
Het kantoor van de Baath partij zou ook aan gestoken zijn in het begin van de rellen, volgens het regime van Assad.
Van daar mijn opmerking, sorry ik dacht dat je wel wist wat er door de Israëlische/Libanese media is geschreven over het begin van de demonstraties in Syrië.
tegengas's avatar
| #136146 | 10-05-2011 13:23 | tegengas
@kikker
Knal ze maar af Assad!!


Meen je dit nou of is dit een grapje op de dinsdag?
tegengas's avatar
| #136151 | 10-05-2011 13:41 | Antares
Het kantoor van de Baath partij zou ook aan gestoken zijn in het begin van de rellen

Ik begrijp je redenatie maar Assad zou daar alleen maar bij kunnen verliezen. Er staat een leger klaar om zijn land over te nemen terwijl de Nazis zelf klaarstonden om het land over te nemen.
Antares's avatar
| #136157 | 10-05-2011 14:06 | tegengas
Ho Ho, zover wil ik niet gaan, ik zie dat mijn opmerking weer uit het verband getrokken wordt en dat was niet de bedoeling.

Ik wilde alleen aangeven dat het ook een false flag operatie kon zijn van Assad, meer niet, laten we niet gaan afdwalen svp.

Voor de rest wil ik even duidelijk maken.
Ik kom op voor de mensen die een beetje last hebben van onfrisse dictators, en als er kansen zijn om die weg te jagen, vindt ik dat prima.
Verandering kan soms goed zijn voor de mens toch?
tegengas's avatar
| #136161 | 10-05-2011 14:20 | zwart
@Martijn. Kunt u eens alstublieft ophouden met al uw commentaar en getier op @tegengas te richten.
Ik kan verdorie geen artikel meer lezen of u bent @tegengas de grond in aan het stampen met zo lukraak wat beledigingen.
zwart's avatar
| #136165 | 10-05-2011 14:31 | _Martijn_
Ik kan ook geen artikel lezen of tegengas komt vertellen dat het om vrijheidsstrijders en andere naïeve lariekoek gaat.
_Martijn_'s avatar
| #136166 | 10-05-2011 14:32 | _Martijn_
en als er kansen zijn om die weg te jagen, vindt ik dat prima.
Ik ook, op voorwaarde dat er kansen zijn dat de bevolking het daarna beter gaat krijgen.

Die zijn er momenteel niet of nauwelijks, zoals doorgaans wanneer de VS haar energiebehoeften komt bevredigen.
_Martijn_'s avatar
| #136167 | 10-05-2011 14:37 | Antares

Ik kan ook geen artikel lezen of tegengas komt vertellen dat het om vrijheidsstrijders en andere naïeve lariekoek gaat.

Het kost uren om al die nietszeggende video's van hem te bekijken, hij heeft weken lang bovenaan gestaan als actiefste reageerder en speelt voortdurend op de man maar aan inhoudelijke argumenten ontbreekt het nog steeds.

Als dit beperk bleef tot het schrijven van artikelen dan zou je het nog kunnen negeren maar ook daarin blinkt tegengas niet uit.

Hoewel tegengas geen trol is is hij wel obstinaat.
Antares's avatar
| #136179 | 10-05-2011 16:02 | zwart
@Antares. En dat zegt u, tegengas is geen trol maar obstinaat.
Nou dan is tegengas nog heilig vergeleken met martijn.
En u oordeelt wel zo makkelijk over een andere zapper, maar wie bent u? Heilig boontje?

Als er nog een beetje onderbouwing in jullie comments zat, maar nee, alleen maar neersabelen met kutopmerkingen.
zwart's avatar
| #136193 | 10-05-2011 16:49 | _Martijn_
Als er nog een beetje onderbouwing in jullie comments zat, maar nee, alleen maar neersabelen met kutopmerkingen.
Ik voeg met grote regelmaat een linkje toe ter onderbouwing, en anders doe ik dat meestal wel met een verhaaltje.

Bovendien komt tegengas vaak genoeg met simplistische zooi op de proppen, en dan valt er niet zoveel te onderbouwen.

Dus niet zo zeuren (smiley).
_Martijn_'s avatar
| #136195 | 10-05-2011 16:58 | zwart
@Martijn. Hoogmoed komt voor de val.
Dus u vindt u zelf vele malen beter dan @tegengas.
Waanzin. Hoogmoed.
U zeurt zelf en bent ook nog eens een galbak.
zwart's avatar
| #136197 | 10-05-2011 17:04 | P.uncia
Wel dames en heren stoppen met schelden anders plaats ik een slotje op het artikel.
P.uncia's avatar
| #136198 | 10-05-2011 17:06 | sigmund
He guys...

Chippendale-Mirror-5890.jpg

"Everyone thinks of changing the world, but no one thinks of changing himself" Leo Tolstoy
sigmund's avatar
| #136201 | 10-05-2011 17:19 | _Martijn_
Als je iemand 'terecht wijst' (of ergens mee probeert te helpen - kan hetzelfde zijn), dan implicier je daarmee toch altijd dat je 'beter' bent?

Het een kan niet zonder het ander. Dan maar nooit meer helpen?
_Martijn_'s avatar
| #136204 | 10-05-2011 17:24 | zwart
@P.uncia. LOL daar zat ik eigenlijk op te wachten.
Ik ben weer braaf hoor, maar wel oplettend.
Als die Martijn nog 1x schiet op @tegengas pak ik mijn kanon uit de kast.
zwart's avatar
| #136206 | 10-05-2011 17:29 | P.uncia
Jullie kunnen elkaar in de haren vliegen hoe en wat je maar wilt maar wel met inachtneming van fatsoensnormen.

Schelden hoort niet bij een discussie, elkaar uitmaken voor mongool, galbak ect is blijk geven van minachting voor de tegenpartij en verziekt een discussie.

Als ik constant alle comments moet controleren is het einde oefening en sluit ik de comments, de keuze is aan jullie.
P.uncia's avatar
| #136209 | 10-05-2011 17:36 | sigmund
"Jullie kunnen elkaar in de haren vliegen hoe en wat je maar wilt"

Iemand in voor een potje turks worstelen?
sigmund's avatar
| #136217 | 10-05-2011 17:56 | zwart
Sorry, ik heb pijn in mijn wenkbrauw, dus ik kan dit jaar niet.
zwart's avatar
aanmelden / inloggen