Door community (initieel Best Well), Op maa 21 aug 2017 14:48, 1 reacties, nieuws

How to spin A hoax



In mijn vorige artikel over de Barcelona Ramblas aanslag en de daar aan gerelateerde mislukte aanslag in Cambrills en de gasexplosie in Alcanar de avond daarvoor, omschreef ik de grote lijnen van het script dat doorgaans bij aanslagen te herkennen is. Daarin noemde ik niet alleen de wonderbaarlijke aanwezigheid van mensen die meerdere voorgaande aanslagen overleefden, maar voorspelde ik ook dat er sprake zou zijn van een heldhaftige agent. Die heldhaftige agent bleek gistermiddag ook ineens te bestaan. De beste man zou overuren hebben gemaakt om zijn gezin te onderhouden en doodde 4 terroristen.

Ook lichtte ik toe hoe u bespeeld wordt op uw emotie via emo-building technieken zoals de onmiddellijk groot opgeschaalde rouw en grootschalig opgetuigde en breed uitgemeten herdenkingen.

Een element dat het daarin goed doet is het lanceren van veel mediaaandacht om een omgekomen kind. Wie raakt dat nu niet diep in het hart? Julian Cadman (wiens naam in uw onderbewustzijn de klank-associatie met filmheld Batman geeft), doet de tranen over uw wangen bungelen. En dat lijkt precies de bedoeling te zijn. De foto van Julian duikt dan ook overal en zoveel mogelijk op in de media. Uw kritisch denkvermogen moet uit en u moet diep geschokt zijn door het groot verdriet van vele doden en gewonden, waaronder zelfs een 7 jarig kind.

Daarnaast hebben we inmiddels de mediaverhalen over ideale mysterieuze imam, die niet opviel, nog maar 2 jaar in zijn woonplaats vertoefde en die terreurcontacten had. De ideale setup voor een perfect geregisseerde hoax.

Het verhaal dat Julian Cadman moest groots worden gespind. De eerste berichten waren dat hij werd vermist. Hoe kun je iemand vermissen op een terreurlocatie? De slachtoffers van zo’n “aanslag” worden echt wel goed gecoördineerd meegenomen en een ambulance komt heus niet zomaar weg van een “terreurlocatie”, zonder dat duidelijk is wie er mee genomen wordt. Maar het verhaal draaide natuurlijk vooral om het spinnen van de foto en het drama. Iedereen moest zich zorgen gaan maken om Julian en uiteindelijk zou hij dan terecht zijn en ‘het gezicht’ moeten worden van de aanslag in Barcelona.

De foto’s van Julian zijn echter voor mensen die regelmatig met het programma Photoshop werken duidelijk te herkennen als niet authentiek. De gebruikte profielfoto is een foto die door Julian’s opa Tony zou zijn gemaakt voor het Colloseum in Rome. “Jongetjes van zeven malen niet om publiciteit en wereldnieuws, ze willen achter een bal aan rennen of computerspelletjes spelen” plaatste de Telegraaf bij het artikel dat u probeert te stimuleren om betalend lid van de krant te worden. “Jongetjes van 7 willen niet de hele wereld over reizen, maar ze willen achter de bal aan rennen of computerspelletjes spelen“, was misschien een passendere opmerking geweest. Julian vliegt op zijn 7e echter al de halve wereld over. Dat rondvliegen is op zich wel de onbewuste naam-associatie die we bij een held (Batman) hebben, maar wat vooral opmerkelijk is, is dat de foto duidelijk ge-Photoshopt lijkt te zijn. Ik legde de foto voor aan meerdere experts die hetzelfde concludeerden. De foto van Julian lijkt te zijn geplakt in de achtergrond van het Colloseum. Je kunt het duidelijk zien aan het contrast met de achtergrond en de opmerkelijke schaduwlijn op de linkerarm en in de nek, die met de ‘gloed binnen’ functie lijken te zijn gemaakt, aldus de Photoshop experts.

De mogelijkheid van het in scene zetten van een terreuraanslag wordt meestal weg gewuifd als compleet krankzinnig. Vooral als er duidelijke profielen en beelden van slachtoffers getoond worden. Mensen zijn zich er totaal niet van bewust over welke mogelijkheden geheime diensten beschikken om die slachtofferidentiteiten simpelweg digitaal te creëren. Iedereen die de film ‘The curious case of Benjamin Button‘ met Brad Pitt uit 2008 heeft gezien, heeft kunnen zien hoe Brat Pitt, met de techniek die toen allang bestond, getransformeerd kon worden naar een oude man. Het omgekeerde kan ook worden gedaan. In feite kan een willekeurig gezicht digitaal worden gecreëerd. De ‘green screen‘ optie, kan bijvoorbeeld worden gebruikt om op een willekeurige filmset een busjes zigzaggend te laten rijden en die beelden samen te voegen met de Ramlas, om zo de film te leveren die gebruikt kan worden als beeldmateriaal van beveiligingscamera’s. Hollywood en gamebouwers beschikken over de modernste software om alles wat u denkt te zien als overtuigende en échte waarneming, volledig softwarematig te creëren. We leven dus in een tijd dat niets meer is wat het lijkt. De vraag die dan natuurlijk van kracht blijft is: “Waarom zou je dat doen en hoe zit het dan met de nabestaanden?“(Lees verder onder het filmpje)



Waarom je zoiets zou doen, kan worden beantwoord met de stelregel die bij alle terreur die we de afgelopen jaren hebben gezien geldt. Dat is de stelregel ‘Problem, Reaction, Solution‘. Je hebt een groot probleem nodig om een heftige reactie bij het volk uit te lokken die dusdanig shockeert, dat het volk monsterlijke maatregelen zonder enige vorm van weerstand accepteert. Als je zelf dat probleem bouwt middels een filmset-achtige situatie met gecompromitteerde acteurs, dan kun je met de bestaande technieken een heel eind komen. Als mensen daar aan mee willen werken, omdat ze verteld wordt dat er een hoger landsbelang mee gemoeid is, dan geeft een zak geld wellicht het laatste duwtje om het geweten uit te zetten. Tenslotte vallen er bij een in scene gezette aanslag (hoax) geen doden, waardoor de gewetenswroeging beperkt blijft tot oneerbaar acteerwerk. De ‘Solution‘ ligt altijd in meer ‘veiligheidsmaatregelen’. En ook dat is misschien een susser voor het acteursgeweten. Wie wil er nu niet meer veiligheid in Europa? Tenslotte halen we een hoop vluchtelingen binnen en dus lever jij met jou acteerwerk een bijdrage in de veiligheid van Europa. Dat woord ‘veiligheidsmaatregelen’ is natuurlijk George Orwell ‘new speak’ voor ‘privacyschending’. Terreur leidt via de genoemde stelregel van ‘Problem, Reaction, Solution‘ tot meer en meer politiestaatmaatregelen die steeds meer uit lijken te monden in 24×7 monitoring van alle Europese burgers, waarbij de voordeur geen bescherming meer biedt. De politie mag uw huis binnenvallen en u zonder enige duidelijk aanleiding meenemen. Daar gaat het naar toe en dat alles onder het valse voorwendsel van “terreur”.

Natuurlijk is er nog een ander “positief” side effect van in scene gezette terreur. Je kunt het spanningsveld tussen de autochtone bevolking en de islamitische bevolking van Europa lekker hoog op laten lopen. Je wilt boze moslims die er van balen dat de Europeaan zo blind is voor het bewust zwart maken van hun religie en je wilt opgestookte autochtonen die in iedere moslim een potentiële radicaliserende jihadist ziet. Dan schep je wat protestbewegingen als Pegida en Antifa om het vuurtje op te stoken middels goed geregisseerde demonstraties (zoals ik aantoonde bij deze demonstratie in Den Haag). Wat is er dus handiger dan dat je in het script een imam hebt die zorg heeft gedragen voor radicalisering van jongeren. Het profiel dat we bijvoorbeeld lazen in de Belgische krant de Morgen van de imam is dan ook zeer opmerkelijk te noemen:

De imam Abdelbaki Es Satty uit Ripoll zou volgens politiebronnen in de veertig zijn. Zijn buren schilderen hem af als een zeer gereserveerd persoon. Hij was niet geïntegreerd in de moslimgemeenschap in Ripoll, een landelijke stad van 10.000 inwoners, waar iedereen iedereen kent en waar er ongeveer vijfhonderd Maghrebijnen wonen.

Nooit zou hij in zijn preken hebben laten blijken dat zijn interpretatie van de islam salafistisch of radicaal was. In 2012 verliet hij de gevangenis in Castellón.

Abdelbaki is sinds 2015 imam in Ripoll. Daar moet hij in contact zijn gekomen met de jonge verdachten die ondertussen geïdentificeerd zijn door de Mossos: Driss en Oukabirm Moussa, Mohammed Younes Hychami en Abouyaaqoub. Aallaa Said was afkomstig uit de stad Ribes de Freser, op 13 kilometer van Ripoll.

Andere buren vertelden aan El Pais dat de imam voor zijn vertrek had verteld dat hij naar België wilde verhuizen. Dat kwam voor hen niet als een verrassing, aangezien de imam vaak naar België reisde. Al wisten de buren naar eigen zeggen nooit waarom. De gemeenschap van Ripoll dacht dat hij ofwel naar Marokko was teruggekeerd, ofwel naar België was verhuisd.



Volgens onderzoeksbronnen vertrok hij echter naar Alcanar om de aanslagen op La Ramblas in Barcelona en Cambrils voor te bereiden. Van daaruit was de groep was van plan om een veel grotere aanslag in Barcelona te plegen. Maar de toevallige explosie in Alcanar van woensdagavond dwong hen de plannen te wijzigen. Onderzoekers vermoeden dat een van de lichamen gevonden in het huis van Alcanar dat van de imam is.

Klinkt dat niet als een erg handig gekozen ‘terroristen-profiel’? Mag je binnen de islam zomaar imam worden als je in de gevangenis hebt gezeten? Het volk gelooft het graag, want het smoelt zo lekker ‘terroristisch’. En er moet natuurlijk een element in het verhaal zitten waaruit je een excuus voor het niet op de radar staan van de terreurbestrijdingsdientsen. Dat excuus wordt u gegeven in de zin: “Nooit zou hij in zijn preken hebben laten blijken dat zijn interpretatie van de islam salafistisch of radicaal was.” Toch klinkt het wel lekker als een goed profiel voor iemand die een aanslag wil plegen. De woning van Abdelbaki zou hebben gediend als bommenfabriek, maar iedereen met een beetje gezond verstand zou toch de vraag moeten stellen wat je in vredesnaam met gasflessen wilt doen? Ach, natuurlijk, die moesten de kracht van de explosie versterken! En hij kan het natuurlijk niet navertellen. Of bestond de man überhaupt simpelweg niet?

Het hele verhaal van de aanslag barst van de opmerkelijke zaken. Zo valt altijd op dat er een paspoort gevonden wordt. Ook valt op dat terroristen altijd netjes een busje of vrachtwagen huren. Je wilt natuurlijk maar wat graag sporen (vals of niet) achterlaten. Dat het huren van een busje best lastig kan zijn, heb ik zelf regelmatig ervaren, omdat ik geen credit card heb. Hoe doen die terroristen dat toch? Waarom stelen ze niet gewoon een bus of vrachtwagen? Hebben ze allemaal een IS-creditcard? En hoe wilden ze die gasflessen in dat busje krijgen? Waarom zijn er geen beveiligingscamerabeelden van de aanslag zelf? Waarom werd opgeroepen om geen telefoonbeelden te verspreiden? Natuurlijk gaan we nog meer beelden zien; waarschijnlijk zelfs beveiligingscamera’s van de aanslag. Wat Hollywood kan, kan de mainstream media ook. (Lees verder onder het filmpje)



Tot slot hebben we natuurlijk de ontsnapte terrorist. De Belgische krant De Morgen meldt:

SaveDe Spaanse krant El País heeft nieuwe beelden gepubliceerd waarop de bestuurder van de bestelwagen te zien is na zijn dodelijke raid in het centrum van Barcelona. De dader vluchtte te voet weg door de bekende toeristische markt La Boqueria. De politie gaat er ondertussen van uit dat de bestuurder van de bestelwagen de voortvluchtige 22-jarige Younes Abouyaaquoub is.

Op de beelden, gemaakt door bewakingscamera’s, is de dader te zien die de Boqueria via de Ramblas binnenwandelt net nadat hij tientallen mensen heeft aangereden. Abouyaaquoub, met zonnebril op, wandelt door de markt terwijl rondom hem mensen vertwijfeld en in paniek op de vlucht slaan, niet wetende dat de terrorist tussen hen in loopt. Abouyaaquoub verlaat de Boqueria via de volkswijk Raval en wandelt daarna verder richting de universiteitszone. Mogelijk wandelde hij tot anderhalfuur lang door het centrum van Barcelona. Hij droeg daarbij de kleding waarmee hij de dag ervoor al gefilmd werd.

De politie vermoedt dat Abouyaaquoub aan de universiteit een auto stal en ermee wegvluchtte. Hij zou dan ook de dader zijn van de moord op een 34-jarige man die later dood in zijn auto werd teruggevonden en die het vijftiende dodelijke slachtoffer van de aanslagen zou zijn.

De autoriteiten zijn ondertussen nog steeds op zoek naar de 22-jarige Marokkaan. De politie gaat ervan uit dat hij de enige bestuurder van de bestelwagen was die op de Ramblas voetgangers aanreed, zo bevestigde de Catalaanse minister van Binnenlandse Zaken vanmorgen op de radio. “Vandaag zullen we de bewijzen voorleggen en uitleggen waarom we tot die conclusie zijn gekomen.”

Zoals uitgelegd kunnen overheden en media elke vorm van bewijsmateriaal produceren. Zelfs het DNA van de imam kan worden gevonden in het ontplofte huis. Wie kan het immers controleren? Wie kan immers controleren dat de beveiligingscamera-beelden niet middels de beschikbare software in elkaar gesleuteld zijn. We zullen nog veel meer bewijs gaan zien. Maar de grote onzeker factor bij bewijs dat tegenwoordig geleverd kan worden is het feit dat alle technische middelen het creëren van bewijs mogelijk maken. De vraag is dus of “bewijs” nog wel echt bewijs is. Wat ons rest is het kijken naar de contouren. En die contouren zeggen: “Ergens klopt er hier iets niet”. Je kunt het lezen in de mainstream media als je tussen de regels door leest, zoals in dit artikel in het Parool:

De Ramblas. Gisteren liep ik er niet. En ook mijn geliefden waren allemaal ergens anders. Ik was in ons huis, op 50 meter afstand van de straat. Hoorde ineens geschreeuw.

Er was iets gebeurd en het was erg. In een opwelling ben ik naar buiten gerend, naar de Ramblas. Die was al grotendeels afgezet. Politiewagens, busjes, ambulances reden op en neer. Iedereen werd geweerd. Een nagenoeg lege Ramblas zou op iedere normale dag als een droom voelen. Nu was het een nachtmerrie. Afschuwelijk.

Barcelona is verslagen. Een stad die rouwt. Het is akelig stil op straat, in een metropool die normaal gesproken altijd – dag én nacht – bruist. Donderdagavond niet. Vannacht niet. Geen verkeer, het hele gebied bleef afgesloten. Geen openbaar vervoer. Geen mensenmassa’s.

Alleen agenten, helikopters en wat toeristen die niet goed raad wisten met hun aanwezigheid. Die geschokt waren, want ook zíj hadden daar kunnen lopen. Een Barcelona zoals ik dat nog nooit heb gezien.

lees verder via de link
Annotaties:
| #260576 | 21-08-2017 19:39 | ..................
De corperate media is zo corrupt als de kolere.
Overal in de wereld de propaganda media dit herhaald.
aanmelden / inloggen