Door community (initieel Johan Alphons), Op zon 10 jan 2016 19:37, 79 reacties,    

Iedereen in de zelfrijdende elektrische auto?

Dit is een open discussie met de vraag, wat het zou betekenen als iedereen met een flinke korting een zelf rijdende elektrische auto verplicht moet kopen, Want je weet de ketting is net zo sterk als de zwakste schakel, en de ongelukken gebeuren dan door nog steeds menselijke bestuurders, dus die moeten eruit.
Ze mogen wel een stukje rijden maar in tijd van nood neemt de auto het over.

Diverse autofabrikanten hebben deze apparaten al kant en klaar staan Audi, Mercedes, Google, Tesla etc.

Het zou in een klap de economie er boven op brengen, lijkt mij?

Het wagen park wordt wereldwijd in één klap vernieuwd en veiliger

Het Q geld verruiming wordt eindelijk nuttig gebruikt in plaats van vastgezet bij banken en grootbanken.
Vrachtvervoer zou via de lucht met koolstof/alluminium containers (lichtgewicht) en zeppelins kunnen gebeuren, uiteraard ook op wind en zonne-energie aangedreven.

Uiteraard zullen we de auto fabrikanten wat tijd moeten gunnen om alle auto's te produceren, dus we zijn nog niet zo ver, maar erover nadenken kan geen kwaad!

Ik hoop dat dit een vruchtbare discussie gaat worden. Haalbaar is alles als er een wil is.
Annotaties:
| #244339 | 10-01-2016 20:38 | liedetecter
Het wagen park wordt wereldwijd in één klap vernieuwd en veiliger
Neu ... AI is geen AI ... het blijft dus wat de mens in de computer geprogrammeerd, dat komt er ook uit, niks meer en niks minder.

Waar mensen dus contrair tegen de regels zouden reageren om een ongeluk te vermijden, doet de auto auto-braaf waar hij toe geprogrammeerd werd en maakt een ongeluk.

Dit is een enorm probleem voor de programmeurs en al jaren een constante topic voor discussie. Dit wordt voorlopig niet opgelost ook.
| #244344 | 10-01-2016 20:53 | Unseen
kernwoorden
dictatoriaal
"veiligheid" = inleveren vrijheid
automatisch volgsysteem ("chippen van de auto")
automatische bekeuringen
afnemen zelfbeschikking
afnemen keuze vrijheid
inperking bewegingsvrijheid


Johan heb je er al eens over nagedacht om in China te gaan wonen ?

De economie verbeterd als er weer een midden klasse mag zijn Nick Hanauer "Rich people don't create jobs"

De onafhankelijke elektrisch voortgedreven motor zorgt voor een enorme afname van garage bezoek en productie benodigdheden. Bijna alles onder de motorkap wordt vervangen door 1 element: de elektrische motor.
De onafhankelijke elektrische auto zorgt voor meer onafhankelijkheid je kan de auto overal waar een stopcontact is opladen.

Who killed the electric car.
| #244345 | 10-01-2016 21:04 | liedetecter
<off topic> ik krijg al twee weken oid PM meldingen op m'n scherm, Maar dan zijn ze er niet. PM's die ik krijg worden niet gemeld en moet ik toevallig achter komen. Wie mij dus PM'ed en geen reactie krijgt moet dat dan maar even online aangeven, dan voorzie ik van andere middelen ... </off topic>
| #244347 | 10-01-2016 21:21 | mafklapper
Zeer slecht voor het milieu, die systemen vreten stroom.
Kun je voorstellen wat er zou gebeuren als je auto zou draaien op windows.
Ik heb wel eens een project gedaan om graafmachines te automatiseren.
Ja het werkt, maar niet bij slecht weer en moeilijke situaties.
Alleen recht toe recht aan. Er moet nog steeds iemand meekijken met zijn hand bij de noodstop.
Er zijn ook veel minder variabele dan bij auto rijden dus ik geloof er zeker niet in.
Iedereen denk dat we steeds verder komen maar het tegendeel is een feit.
Vroeger crashte mijn telefoon nooit.
Mijn laptop is nog geen seconde sneller geworden dan vroeger en is de hele dag aan het updaten.
Auto s roesten nog steeds en gaan alleen maar sneller stuk.
Het eten uit de supermarkt is niet meer te eten door de chemische toevoegingen.
De top van Nederland omringt zich met Hiele likkers en ja knikkers Eigen initiatief wordt de kop ingedrukt en de waarheid spreken ook.
Deze leugenachtige zwendelende bende kan niks maken alleen maar belazeren en uitzuigen.
De NWO wil een technocratische samenleving bouwen en dat gaat ze nooit lukken omdat zij de oorzaak zijn van het feit dat echte technische voorruitgang met de grond gelijk gemaakt is.
Kijk nu eens naar de JSF het perfecte voorbeeld van wat politiek en corruptie doet met voorruitgang en techniek.
⊕ | #244344 | 10-01-2016 20:53 | Unseen
Johan heb je er al eens over nagedacht om in China te gaan wonen ?

Heb ik inderdaad, in de vallei van de thee productie met het meest gematigde klimaat. Ik weet even niet meer hoe het heet.
Juist vanwege je kernwoorden in Europa.
Johan Alphons (Independent, spaceship Earth)'s avatar
| #244353 | 10-01-2016 21:40 | liedetecter
in de vallei van de thee productie
Wow. Wel een opvallende keuze, daar zit de meeste fluoride en andere chemische vervuiling in de grond. Ik denk stiekem (theorie) dat dat soort onbewuste keuzes een soort nog niet exact gedocumenteerd biologisch stockhom syndroom inhoudt: juist voor de vervuilende omgeving kiezen waar je zelf aan lijdt, zodat het in stand blijft. Namelijk, stabiliteit boven alles, vooral als je organische werkelijkheid stressvol bedreigt wordt door vervuiling,
⊕ | #244347 | 10-01-2016 21:21 | mafklapper
Kijk nu eens naar de JSF het perfecte voorbeeld van wat politiek en corruptie doet met voorruitgang en techniek.

Ja dat is zo, als je een plaatje van een opstijgende JSF ziet, lijkt hij eerder neer te storten aan overgewicht. Net als die rare ezels laatst in het topic, zagen er ook uit alsof ze bij enige terrein onregelmatigheid zouden omvallen..

Maar de Audi zelfrijdende auto uit de Science fiction serie met Hale Berry heb ik een tijd terug in het echt op de weg gezien, en zins dien speelt deze vraag eigenlijk in mijn hoofd.
Johan Alphons (Independent, spaceship Earth)'s avatar
| #244357 | 10-01-2016 21:55 | mafklapper
Kijk die ezels werken wel maar net als bij elektrische auto is de accu het probleem. In dit geval het gebrek aan een goede bruikbare accu die gewoonweg niet bestaat.
⊕ | #244353 | 10-01-2016 21:40 | liedetecter
daar zit de meeste fluoride en andere chemische vervuiling in de grond.

Misschien wel een bewuste keuze, omdat ik daar best wel goed op gedijt met dat gematigde klimaat.
Je weet toch dat ik ook opbloei van de griepprik. Waar jij niet tegen kan gaat een ander mens heerlijk in op!

Laatst is er mais met XTC ingrediënten gevonden, Nou, ze hadden het alleen over vernietigen, maar een kwaliteit om te zoenen.
Johan Alphons (Independent, spaceship Earth)'s avatar
| #244359 | 10-01-2016 22:03 | mafklapper
Johan doe die prik nu niet. Ik neem nooit een prik en ik ben nooit ziek.
Ik lig nu alleen in bed omdat er een paard op me ging zitten.
| #244361 | 10-01-2016 22:09 | liedetecter
Je weet toch dat ik ook opbloei van de griepprik. Waar jij niet tegen kan gaat een ander mens heerlijk in op!


Yep ... dat bedoel ik! Dank voor de bevestiging Johan. Er zijn mensen die super graag voor de blauwe pil kiezen bij conflict. Dat is dan weer wel inmiddels heel erg goed gedocumenteerd,
⊕ | #244361 | 10-01-2016 22:09 | liedetecter

Gelukkig dat ik je buj deze dan tevreden heb kunnen stellen.
Nu weer over naar mijn topic waarvan ik hoop dat het een positief denk en vraagstuk is.
Nu heb je de kans.
Johan Alphons (Independent, spaceship Earth)'s avatar
| #244365 | 10-01-2016 22:28 | liedetecter
Nah ... ontpoic al gemeld dat de auto auto het niet gaat worden omdat AI geen AI is.
| #244367 | 10-01-2016 22:33 | mafklapper
Klopt een programma is nooit intelligent. Dat programma moet wel heel groot worden en dan krijg je dezelfde shit als met windows.
Sjoemel AI software, LOL
⊕ | #244367 | 10-01-2016 22:33 | mafklapper

De Google en Tesla auto's rijden op zeker niet met windows lijkt mij!

Dus ik hoop dat er wat meer denkvermogen tegenaan wordt gegooid dan wat loze kretelogie?
Johan Alphons (Independent, spaceship Earth)'s avatar
⊕ | #244359 | 10-01-2016 22:03 | mafklapper

Die verpleegster met de griepprik was veel liever voor mij dan dat paard voor jou. Ze gaf er bijna een kusje op maar bedacht zich en het werd een pleister.
Johan Alphons (Independent, spaceship Earth)'s avatar
| #244380 | 10-01-2016 23:40 | mafklapper
Nee maar ze crashen nog vaker. Je moet levensmoe zijn om een tesla op autopiloot te zetten. Sensoren kunnen kapot enz.
| #244381 | 10-01-2016 23:43 | mafklapper
Dat paard is hartstikke lief hij wou gewoon op schoot voor een knuffel.
⊕ | #244380 | 10-01-2016 23:40 | mafklapper
Nee maar ze crashen nog vaker. Je moet levensmoe zijn om een tesla op autopiloot te zetten. Sensoren kunnen kapot enz.

Je vergelijkt het nu met je paard, want de automatisch rijdende auto is nog in test fase en als die is gecrasht is dat op de testbaan bewust gedaan zoals bij alle auto's
Johan Alphons (Independent, spaceship Earth)'s avatar
| #244384 | 11-01-2016 00:29 | siban
Zelfrijdende autos gaat nooit werken, inderdaad teveel variabelen!

Neem dan de bus of trein rijdt ook vanzelf, nee de auto geeft je vrijheid en voor sommige status. Waar dacht je dan aan Johan een soort transportband je stapt in je stoel, tik je bestemming in, gaat slapen of leest boekje en tada je bent op je werk.

Je kijkt teveel SF er zal geen soepele overgang komen naar een betere, schonere en veiligere wereld. De boel stevent keihard af op een catastrofe hopelijk is de klap zo hard dat men het daarna anders gaat doen.

Technologie de oplossing voor al onze problemen, laat me niet lachen het zal onze ondergang worden.
siban's avatar
| #244387 | 11-01-2016 06:02 | mafklapper
Alles wat ze smart noemen is voor domme mensen.
De dag dat ze zelfrijdende auto s uitvinden kun je een teleporter kopen.
Zelfrijdende auto s is gewoon propaganda om mensen uit de auto te jagen of verzekeringspremies te verhogen.
Straks alleen nog zelfrijdende taxi's van uber via je smartphone.
Geen cash geld meer en een smartmeter in je huis.
Internetpaspoort en de staat heeft je dna, vingerafdruk, irisscan en je biometrische print.
Zeg je iets verkeerd op het internet, blokkeren ze je rekening, sturen geen taxi meer, sluiten je internet, stroom af en ga je lopen wordt je opgepakt bij de eerste camera die je tegen komt. Schuiven ze je vervolgens met vals dna bewijs een moord in je schoenen.
De natte droom ban Rutte. Wedden
| #244390 | 11-01-2016 07:21 | loveulongtime
Wie zegt dat zelfrijdende auto's niet gaan werken, zeggen dat zelfvliegende vliegtuigen ook niet kunnen werken.
| #244400 | 11-01-2016 11:17 | siban
Werkt ook maar gedeeltelijk en is niet te vergelijken. Er zit altijd nog iemand achter de monitor die dat ding bestuurt als het moeilijk wordt. Eenmaal in de lucht kan er weinig meer gebeuren.
siban's avatar
| #244402 | 11-01-2016 12:04 | Antares
Wie zegt dat zelfrijdende auto's niet gaan werken, zeggen dat zelfvliegende vliegtuigen ook niet kunnen werken.
MH370, Michael Hastings.

220px-Tree_at_crash_site_of_journalist_Michael_Hastings.jpg
Antares's avatar
Ahum, als het aan deze denktank ligt gaan we snel terug naar het flinstone tijdperk.
Johan Alphons (Independent, spaceship Earth)'s avatar
| #244444 | 11-01-2016 23:11 | liedetecter
Ja Johan, met wensdenken alleen wordt het nog geen starwars hier ... beetje meer propganda deconstrueren zou je goed doen, maar je zit op de goede site, dus die behoefte voel je wel ... welcome o'course -;)
| #244450 | 12-01-2016 00:30 | zanussi

Het zou in een klap de economie er boven op brengen, lijkt mij?


Met het huidige geld=schuld en schuld=rente+rente systeem zou de economie failliet gaan aan het bouwen van voldoende nieuwe electriciteitscentrales om al deze nieuwe electrische volkswagentjes van energie te voorzien. Maar de economie is toch al failliet dus whatever.
zanussi's avatar
| #244452 | 12-01-2016 01:06 | zanussi
Het Q geld verruiming wordt eindelijk nuttig gebruikt in plaats van vastgezet bij banken en grootbanken.


Quantitave easing - Q geld verruiming - dat fantasiegeld moet bij banken en grootbanken blijven. Zodra deze Q geld verruiming fantasiegeld van onzinnige proporties wordt losgelaten op de civiele economie zal er hyperinflatie optreden in de civiele economie zodat een ei een miljoen euro zal kosten en een brood 2 miljoen, congruent aan de Grote Crisis van 1930.
zanussi's avatar
| #244453 | 12-01-2016 01:27 | mafklapper
Er is niet genoeg lithium voor al die accu s op de aarde.
Het winnen van lithium is ook zeer vervuilend en kost veel energie.
| #244456 | 12-01-2016 05:12 | Unseen
Natuurlijk gaat de zelfrijdende auto, (zal wel het "Slimme autorijden" genoemd worden) in gezet worden om te bepalen welke auto (dus welke bestuurder) waar mag rijden, waar niet en tot hoe laat wel en tot hoe laat niet.

Bij demonstraties wordt al en masse illegaal het ID (identiteits-bewijs) genoteerd door de politie.
De volgende stap is het ID koppelen aan de auto, dat koppelen aan het door de Unie verplichte automatisch 112-systeem in auto’s en als de auto in een zone rond het protest gebied komt, wordt de auto uitgeschakeld.

Of als er boetes openstaan hoeft dat vervelende gegijzel door het CJIB ook niet meer te gebeuren, een simpele code naar de auto en hij is geblokkeerd, tot de boete betaald is.

Of vanwege inbraak gevaar mogen auto's uit postcode Y niet meer in postcode gebied X komen. Vanwege de veiligheid en vanwege het feit dat burgers uit gebied Y niets te zoeken hebben in gebied X.

Of het ziekte geld van het UWV wordt niet uitbetaald omdat uw auto, tijdens uw ziek zijn gesignaleerd werd in gebied A,B en C. En u als bestuurder door het registratie-systeem van de zelfrijdende auto als bestuurder gesignaleerd staat. Dit signaleringssysteem werd ingevoerd in de zelfrijdende auto's zodat de bekeringen eerlijk de bestuurder bereikten die op dat moment in de auto rijdt.

Uiteindelijk bleek de zelfsturende auto de droom van iedere overheid-bestuurder (ster).
| #244457 | 12-01-2016 05:38 | Unseen
⊕ | #244357 | 10-01-2016 21:55 | mafklapper
Kijk die ezels werken wel maar net als bij elektrische auto is de accu het probleem. In dit geval het gebrek aan een goede bruikbare accu die gewoonweg niet bestaat.


"De ezel" gebruikt een ouderwetse verbrandingsmotor.
De olie industri koopt batterij patenten op zodat ze niet gebbruikt worden.
Want deze stevige auto liep op een krachtige batterij, de NiMH-EV95 en de productie van deze batterij werd gestopt. Ondanks de vraag stopte de fabrikant met de productie. Het bleek dat het patent op deze accu in 2005 was opgekocht door een bedrijf dat was opgericht als joint venture van TEXACO en CHEVRON.. Deze club legde maar liefst US$ 30 miljoen neer voor deze fabriek, om vervolgens, hoe vreemd het ook mogen klinken, deze fabriek van de unieke elektrische accu’s, volledig te demonteren.


//

⊕ |⊕ | #244450 | 12-01-2016 00:30 | zanussi
Met het huidige geld=schuld en schuld=rente+rente systeem zou de economie failliet gaan aan het bouwen van voldoende nieuwe elektriciteitscentrales om al deze nieuwe elektrische volkswagentjes van energie te voorzien.

Gezien de meeste auto's wel 's nachts opgeladen worden, lijkt mij dat geen probleem, aangezien 's nacht minder stroom gebruikt wordt kunnen bestaande centrales de laadstroom opvangen.
| #244464 | 12-01-2016 09:46 | Antares
Of vanwege inbraak gevaar mogen auto's uit postcode Y niet meer in postcode gebied X komen.

Het is dezelfde situatie die zal ontstaan zodra contant geld is afgeschaft. Boodschappen doen in een buurt waar je niet 'hoeft' te zijn? Tanken?

Gezien de meeste auto's wel 's nachts opgeladen worden

Dat is Franse kernstroom waar de Fransen geen kant mee opkunnen.
Antares's avatar
| #244479 | 12-01-2016 13:57 | Unseen
Waaruit blijkt dat ?
Dat is Franse kernstroom waar de Fransen geen kant mee opkunnen.


Door deze relatie van kernstroom en ell. auto te maken koppel je de elektrische auto (die primeur is aan de ouderwetse verbrandingsmotor) aan de negatieve kernstroom.

Elektrische auto's zijn extreme vooruitgang, dit terwijl 1 manier van elektrische stroom opwekking (kernstroom) het probleem is.
| #244490 | 12-01-2016 17:48 | Antares
Elektrische auto's zijn extreme vooruitgang

Een joule blijft een joule.
Antares's avatar
| #244501 | 12-01-2016 19:15 | rembo
Ik sta nog in het midden qua zelfrijdende elektrische auto. Openbaar vervoer is niet meer te doen. Gewoon stuk gemaakt met de prijs en chip-kaarten. Je nummerplaat word nu ook al gescand op de snelweg en toegangswegen. Toch kan het nog veeeel beter, maar zal voor ons bepaald worden wat moet.

`In 1906 kwam er een doorbraak toen de kwikdamp-gelijkrichter een snelle conversie met weinig verlies toeliet. Van dan af begon de elektrische auto echt door te breken. Het werd mogelijk meer dan 120 km/u te rijden met deze voertuigen en het rijbereik werd groter dan 160 km. Tegen 1909 reden er meer dan 10.000 elektrische voertuigen rond. Er ontstond een keten van laadstations, te vergelijken met de tankstations van vandaag. Deze werden in een afstand van elkaar geplaatst die overeenkwam met het bereik van elektrische auto's.`

Een joule in een verbrandingsmotor word voor het grootst gedeelte omgezet in warmte en ook een stuk in geluid. Daarin en minimaal aantal onderdelen zit voordeel van elektrisch. Bizar dat de meer eenvoudige auto zoveel duurder is heden.

Idd zoals beschreven zijn de meeste toffe accu en batterij patenten opgekocht door diverse oliebedrijf-gerelateerden.

Mijn eerste keus zou zijn: http://zaplog.nl/zaplog/article/de_aptera_is_uit Maar de eerste productie van zeker honderden exemplaren is door de shredder gegaan en failliet.

De tweede keus een lucht-auto 9200 dollar nieuw en 2 dollar een tank vol. https://nl.wikipedia.org/wiki/Air_Car . Ik heb ingeschreven op de nieuwsbrief van de fabriek in Luxemburg maar lijkt geen leven meer in hun website te zitten. Word in licentie gemaakt door Tata in India, maar hoor dat er voornamelijk met benzine motoren ipv lucht geleverd word.
rembo's avatar
@ rembo
Van die elektrische ato's van 100 jaar geleden wil ik wel wat meer weten?
Als dat succesvol was geweest had deze discussie nu niet bestaan!
Van die lucht auto ga ik zeker meer lezen. Hier schiet de denktank iets mee op.

zie ook voor vooruitgang:
http://www.rtlz.nl/sponsored-special/ing/robots-geven-nederlandse-industrie-nieuw-leven

Want we weten allemaal stilstand is terug naar the stoneage.
Johan Alphons (Independent, spaceship Earth)'s avatar
| #244530 | 12-01-2016 22:12 | Unseen
Als dat succesvol was geweest had deze discussie nu niet bestaan!


Pfffffffff
1.) zie boven Wo killed the electric car
2.)
Want deze stevige auto liep op een krachtige batterij, de NiMH-EV95 en de productie van deze batterij werd gestopt. Ondanks de vraag stopte de fabrikant met de productie. Het bleek dat het patent op deze accu in 2005 was opgekocht door een bedrijf dat was opgericht als joint venture van TEXACO en CHEVRON.. Deze club legde maar liefst US$ 30 miljoen neer voor deze fabriek, om vervolgens, hoe vreemd het ook mogen klinken, deze fabriek van de unieke elektrische accu’s, volledig te demonteren.


Uit je reactie over succesvol zijn en dat iets voort blijft bestaan blijkt wel dat je de reacties onder je eigen topic slecht leest.

Denktank ?......Pffffffffffff...........
@ Unseen
Jij hebt het over een batterij/elektrische auto van 10 jaar geleden

Rembo schrijft over een 10.000 auto's met netwerk van 1909, dus 107 jaar geleden.
Ik denk dat ik mijn reactie heel goed lees en dat ik alleen reageer op bijzondere zaken.
Pfff, ja de denktank is niet heel bijzonder, ik geef het grif toe! Maar soms zitten er pareltjes tussen?
Johan Alphons (Independent, spaceship Earth)'s avatar
| #244556 | 13-01-2016 01:50 | Unseen
Je redeneert dat de elektrische auto in 1909 niet succesvol was, omdat deze verdween. Met mijn reactie probeer ik je duidelijk te maken dat het mogelijk weinig met wel of niet succes vol te maken heeft maar meer met tegenwerking.
| #244561 | 13-01-2016 07:11 | mafklapper
Een auto op lucht pfffffff.
Enorme verliezen bij het comprimeren van lucht.
Wrijvingsverliezen in de zuiger motor.
Een enorme en sterke tank nodig voor een beetje actieradius.
Ooit wel eens een compressor van dicht bij gezien Rembo en Alphons.
Niet alles is een complot.
Het probleem vroeger en nu is het zelfde de Accu.
Ook als er patenten voor een bruikbare accu zijn waren die allang in gebruik.
Dan zaten die accu's in onderzeeërs, strategisch voordeel.
Die accu's werden dan gebruikt in China want daar hebben ze schijt aan patenten en copyright.
⊕ | #244556 | 13-01-2016 01:50 | Unseen
Als je het tegen mij hebt?

Ik redeneer niet, ik vroeg Rembo, dat ik wel wat meer wilde weten over dat systeem uit 1909.

@ Mafklapper
betreffende die luchtaangedreven auto schrijf ik dat ik daar wat meer over ga lezen via de link.
Ik heb jaren geleden ook al eens van het systeem vernomen, dat was inderdaad zoals jij het zegt. Mogelijk, de techniek staat niet stil, hebben ze die problemen nu wel overwonnen? We gaan het lezen?
Johan Alphons (Independent, spaceship Earth)'s avatar
| #244568 | 13-01-2016 10:48 | Antares
@loveulongtime
Dat is precies het principe dat ik al jaren voor mijn fiets in gedachten heb, maar dan met een vliegwiel. Helaas iets te gecompliceerd voor mij om in elkaar te knutselen. De overige systemen komen neer op het verplaatsen van de verliezen en de vervuiling.
Antares's avatar
| #244577 | 13-01-2016 15:40 | Unseen
@Johan
Je schrijft o.a.
Als dat succesvol was geweest had deze discussie nu niet bestaan!

en dan zeg je
Ik redeneer niet


an Dale:
re·de·ne·ren (redeneerde, heeft geredeneerd)
1zijn mening over iets ontwikkelen op basis van feiten of veronderstellingen
2praten -

Een "als -> dan" zin heet gewoon een redenatie hoor.
| #244582 | 13-01-2016 18:50 | rembo
@John Alphons In mijn ogen zou elk apparaat wat je aanzet energie uit moeten komen i.p.v. verbruiken. De krystalradio uit de jaren 50 is zo'n free energy apparaat. "De energie komt uit de radiogolven van het radiostation." En de ruis tussen de zenders dan? Ow ja, dat is achtergrond ruis, m.a.w. ruimteruis. Maar als je ruimteruis kan omzetten, is dat toch ongelooflijk cool? Zeker telefoons zouden logischerwijs zichzelf kunnen opladen d.m.v. hun ingebouwde antenne. Een groot telefoonbedrijf heeft zo'n 'groen' toestel ontworpen en zou op de markt komen. Nooit meer gezien of van gehoord van dat model/gadget.

Terug naar de elektrische auto. Die eerder bestond dan de verbrandingsmotors-auto. Paard en wagen bestond nog eerder, hihi. Een Nederlander heeft redelijk recent die elektrische wielen ontworpen. Worden al ingebouwd in bussen, vrachtwagens en invalidewagentjes, heftrucks. Het model van 14 inch e.d. voor op normale auto's is verboden omdat daar een wetje op geschreven is... Schrikbarend niet meer met zoekmachine te vinden maar weet dat er krantenartikelen over geschreven zijn. Bussen en vrachtwagens zijn ermee uitgevoerd. Conversie naar hybride van het hele wagenpark is hiermee een eitje. De wielen en bedieningsset is makkelijk aan te brengen.

Lucht motor, inderdaad ook een gemakkelijke conversie bij de ouderwetse verbrandingsmotoren met zuigers. Een fabriek in Australie maakt hoog efficiënte rotary lucht motoren voor niet te duur. Zonder zuigers vanzelfsprekend.
Compressor kan voor pneumatisch gereedschap waarbij direct veel arbeid geleverd moet worden. Ook die werken met een druktank. En als die moet bijladen gebeurd dat met veel capaciteit. Maar een aquariumpompje is ook een luchtcompressor. De mini flow van MDI heeft een klein luchtpompje aan boord die je 's nachts aan 230volt kan koppelen zodat ie zijn tank weer vult.

Wat redelijk ideaal is voor mijn woon werk verkeer is deze. Men neme een rotary air engine en een duikfles en monteert dit op een dirt-bike. https://youtu.be/J_TL4CcFvoY Echter hij heeft zijn doel al bereikt en dat is 1 exemplaar voor zichzelf bouwen. Is logisch dus niet in productie.
Artikel over de bike http://www.wired.com/2012/11/air-motorcycle/

Snel luchtdruk tanken op een tankstation lijkt me trouwens niet eens zo moeilijk te realiseren, wel?
rembo's avatar
| #244583 | 13-01-2016 19:05 | Antares
"De energie komt uit de radiogolven van het radiostation." En de ruis tussen de zenders dan? Ow ja, dat is achtergrond ruis, m.a.w. ruimteruis. Maar als je ruimteruis kan omzetten, is dat toch ongelooflijk cool?

Die ruis is niet afkomstig uit de ruimte maar uit een halfgeleiderovergang in het ontvangcircuit.

Een groot telefoonbedrijf heeft zo'n 'groen' toestel ontworpen en zou op de markt komen. Nooit meer gezien of van gehoord van dat model/gadget.

Dat is niet verwonderlijk omdat het niet is toegestaan om electrische energie uit de lucht te tappen. Niet dat je er veel mee zou opschieten als het wel zou zijn toegestaan.

De mini flow van MDI heeft een klein luchtpompje aan boord die je 's nachts aan 230volt kan koppelen zodat ie zijn tank weer vult.

Dus de motor rijdt op netsroom, niet op lucht.
Antares's avatar
| #244586 | 13-01-2016 19:51 | rembo
@rtlz.nl link (hmpfr); ik las dat de elektrische bussen in Utrecht op een inductieplaat worden geladen à 8% laadverlies. Een robotarmpje die de stekker wil inpluggen zou hier zijn geld kunnen terug verdienen :)
rembo's avatar
| #244587 | 13-01-2016 20:04 | rembo
@ Antares partypooper: “Whenever a man boasts much about his common sense, you may be pretty sure that he has very little sense, either common or uncommon.”
HENRY THOMAS BUCKLE
Die shit werkt gewoon als je durft te kijken. Ik heb zonnepanelen en lever netstroom, trouwens.

Ik weet niet veel over elektrische auto maar wel een stukje hoe zonnepanelen de nek worden omgedraaid in Nederland: http://zaplog.nl/zaplog/article/solland_een_complot_in_nederlandse_zonnepanelen Verrassend einde Shell zonnepanelen, doorstart in Solland. Overgenomen door Delta (Borsele), 50% v/d productie al verkocht toen tot 2020, toch 2015 failliet.
rembo's avatar
⊕ | #244567 | 13-01-2016 10:37 | loveulongtime

The Hybrid Air Car, dat vind ik eigenlijk wel een heel goed idee!
Snelheid maken op hoge luchtdruk en cruisen op diesel 1:40. Iemand inhalen of anderszins de snelheid opvoeren springt de hoge luchtdruk weer bij.
Maar als ik je goed begrijp is het idee alweer een zachte dood gestorven?
Johan Alphons (Independent, spaceship Earth)'s avatar
| #244609 | 14-01-2016 04:52 | loveulongtime
De benzine auto wordt stilzwijgend aan ons verkocht als de oplossing voor de vervuilng. De reden daarvoor is dat de katalysator koolstof nanobuisjes produceert. Dit nanomateriaal eindigt in de hersenen. Dit nanomateriaal kan via celtowers van mobiele telefonie in bepaalde configuratie worden gebracht waarmee de mens dus kan worden gestuurd. De nanomaterialen van kerosine en benzine zijn zorgvuldig op elkaar afgesteld zodat ze elkaar complementeren.
| #244610 | 14-01-2016 05:58 | Unseen
De reden daarvoor is dat de katalysator koolstof nanobuisjes produceert. Dit nanomateriaal eindigt in de hersenen. Dit nanomateriaal kan via celtowers van mobiele telefonie in bepaalde configuratie worden gebracht waarmee de mens dus kan worden gestuurd.

@loveulongtime, kun je dat onderbouwen, want dat zijn nogal beweringen ?

De nanomaterialen van kerosine en benzine vullen elkaar aan, oké met welk resultaat ?
| #244617 | 14-01-2016 11:13 | mafklapper
Het KERS systeem van Porsche is misschien het beste systeem om tijdelijk een energie piek van een auto op te vangen.
Alleen gewicht is het probleem net als met een accu.
Alles heeft met energie dichtheid te maken.
KERS en accu weinig verliezen lage energie dichtheid.
Lucht en waterstof hoge verliezen en lage energiedicht.
Benzine en lpg grote verliezen hoge energie dichtheid.
Diesel en ruwe olie middelmatige verliezen zeer hoge energiedichtheid.
En dit is de aller beste volgens mij een dieselmotor op lpg
Lage verliezen en hoge energie dichtheid en het beste voor het milieu maar duur in aanschaf. Ga maar googlen
| #244626 | 14-01-2016 14:26 | mafklapper
http://www.prinsautogas.com/articles/nl/agentschap_nl.html
Ik zat een beetje aan dit te denken.
Maar als we er dan ook ipv normale, e diesel in gooien, helemaal top. Lpg bijmengen en een KERS systeem erbij voor een 10 seconde powerboost.
Ik denk alleen dan mijn spaarvaken en mijn vrouw het er niet mee eens zullen zijn.
Ik hoorde vanmorgen op de radio over mierenzuur. Misschien rijden we straks allemaal op mierenzuur volgens een NL universiteit, want dat zet zich om tot waterstof maar is veel stabieler om te vervoeren!

Maar ik dwaal wel af van de zelfrijdende auto met alternatieve brandstoffen.
Alhoewel een goede duurzame brandstof misschien de basis kan zijn voor verdere ontwikkeling en dat hoeft niet per se elektrisch te zijn.
Johan Alphons (Independent, spaceship Earth)'s avatar
| #244671 | 15-01-2016 18:32 | rembo
De eerste verbrandingsmotoren werkte op ethanol (alcohol). Dit is ook nog steeds een makkelijk alternatief zonder enige aanpassing aan de auto. In Brazilie doen ze niet anders (uit suikerriet).

Technisch zijn er dus alternatieven genoeg voor het energie medium. Commercieel niet. Qua energiebronnen-mix heb ik het idee dat we nu staan waar we eind jaren 80 hadden kunnen zijn. Er is geen noodzaak, integendeel. (uitzondering is huisisolatie en dubbelglas, erg effectief en veel toegepast)

Tegen de tijd dat een robot voetbalteam het gaat winnen van profvoetballers is de software ook ruim ver genoeg. Robotwars komt weer terug op tv :) Tot die tijd is een zelfrijdende vrachtwagen alleen op de snelweg misschien een logische opmaat? Soort uitgebreide cruisecontrol? Misschien een assist zodat je aan het stuur voelt als er iets van je verwacht wordt?
rembo's avatar
| #244678 | 15-01-2016 19:52 | zanussi
Moderne nieuwe auto`s zijn net rijdende ballenbakken, zoveel veiligheids- en comfortplastic zit er aan de binnenkant. Nieuwe auto`s worden elk jaar weer breder en dikker omdat er nog meer plastic en electronische bedrading en zo aan de binnenkant moet.

Ik stel voor dat de nieuwe zelfrijdende auto voor iedereen weer net zo fragiel en onbeveiligd is als de eerste rijdende auto voor iedereen: De T-Ford

https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Model_T

Een licht gewicht en mininale uitrusting, dat scheelt al een hoop in de prijs en de brandstofkosten.

Zelfrijdend maken doe je zelf met een set GoPro Hero actioncams en een kleine Linux computercluster van een stuk of wat, 20?, Raspberry Pi embedded computers en je eigen geschreven Perl script om het allemaal aan elkaar te knopen.
zanussi's avatar
| #244708 | 15-01-2016 23:52 | mafklapper
Zanussi dat zeg ik ook altijd nieuwe auto s worden helemaal niet lichter en beter.
Ik kocht in 1982 een Mercedes 500 se die weegt 1690 kg en 180000 km mee gereden zonder dat er iets stuk ging.
Die sjoemelaudi die ik nu rijd weegt bijna net zo veel en er is altijd wat mee.
De Mercedes is een dikke v8 en die audi maar een v6je.
Ze zouden eens een eend 2cv van aluminium en andere lichte materialen moeten maken met een moderne injectiemotor.
| #244766 | 16-01-2016 23:35 | zanussi
Aluminium is niet zo heel geschikt om overal zo maar toe te passen.

De T-Ford had voor zover ik weet een stalen ladderchassis en de carrosserie was samengesteld uit lichtgewicht bio-degradeable panelen die van cannabis-zaadolie waren gemaakt.

De Messerschmidt Me-109 (1940 en zo) werd aangedreven door een motor met een brandstofinjectie systeem. Wat versta je onder een moderne injectiemotor?
zanussi's avatar
| #244767 | 17-01-2016 06:03 | rembo
Helemaal eens met Zanussi.
Helemaal cool die rasperrypib2. Ik schrijf nog gewoon in python.
Heb idd gehoord dat clusteren een goede optie is.
rembo's avatar
@Mafklapper
Ze zouden eens een eend 2cv:

Dat doen ze al met de mini en de fiat 500, die zijn dus ook meteen 3x zo groot en zwaar geworden.
Het schiet niet op om een vroeger model te klonen. Moet leuker, mooier, groter.
Johan Alphons (Independent, spaceship Earth)'s avatar
| #244788 | 17-01-2016 16:12 | rembo
Te laat. Hij is er al, dwz een zelfsturende drone voor een persoon:

http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-3387542/The-MEGADRONE-big-carry-passenger-Chinese-firm-says-self-flying-craft-used-smart-taxi.html

'Autonomous Aerial Vehicle' for transporting people.
rembo's avatar
| #244803 | 17-01-2016 21:47 | mafklapper
Moderne directe sequentiële injectie. Het probleem van al die nieuwe klonen is dat het totaal verschillende auto s zijn met alleen een paar kenmerkende stijl elementen. De ouderwetse eend woog 400 kg en had 20 pk.
Daar kan makkelijk 100 kg vanaf en 10 pk bij zonder problemen.
Krijg je natuurlijk meteen dat gezijk de airbags, abs en de crashtest. De oude eend reed gewoon 1 op 20.
We zijn geen meter verder gekomen door de bemoeienis van de roverheid.
| #244804 | 17-01-2016 21:53 | mafklapper
Die drone is dikke vette onzin,zoals gewoonlijk geen filmpjes waarin hij echt vliegt.
Alleen maar geanimeerde onzin.
Keep on dreaming, zoals ik al vaker heb gezegd de accu is het probleem.
| #244826 | 18-01-2016 01:24 | mafklapper
Die drone is trouwens door een Mongool ontworpen.
Als je bij het landen ook maar een beetje schuin gaat maak je er meteen een grasmaaier van.
Gewicht is heel erg belangrijk bij zo n ding waarom dan twee deuren.
Het voertuig wordt ook zeer instabiel als het zwaartepunt boven de props ligt.
Max lift van die propellers is 330 kg 120kg van de passagier is 210 voor het voertuig.
40 kilowatt gedurende 15 min 10 kilowattuur alleen voor hoovering
210 kg voor een voertuig plus 10 kilowattuur aan accu s Alleen voor het zweven laat staan voor een topsnelheid van 60 mph.
Hier ga zelf maar even rekenen.
http://personal.osi.hu/fuzesisz/strc_eng/
Je ziet dan dat het niet gaat werken.
⊕ | #244788 | 17-01-2016 16:12 | rembo

Ik had hier inderdaad ook al een berichtje over gelezen, dat ding moet 2 ton kosten en zolang het de enige in de lucht is zal die wel bots proef zijn. Maar wat als er duizenden van die dingen boven je hoofd vliegen, zullen de voetgangers dan niet massaal overdekt moeten wandelen, want ik denk dat ze dan met bosjes tegelijk uit de lucht vallen.
Johan Alphons (Independent, spaceship Earth)'s avatar
Overigens waar je in 95% van de wereld vrij met een gemotoriseerde delta vlieger mag vliegen, mag je hier in Nederland Niets.
Die drone is hier dus bij voorbaat kansloos.
Maar het idee is leuk, komende 10 jaar verder ontwikkelen en misschien?
Johan Alphons (Independent, spaceship Earth)'s avatar
Voor degene die dit onderwerp toch een beetje science fiction vonden
Oké, maar wel voorzienend want sinds 15-012016

TaDa
http://arstechnica.com/cars/2016/01/department-of-transportation-going-full-speed-ahead-on-self-driving-cars/

Ik kan er niets aan doen!
Johan Alphons (Independent, spaceship Earth)'s avatar
| #244849 | 18-01-2016 19:46 | mafklapper
He mister TADA er wordt daar aangegeven dat de regels voor zelfsturende auto s versoepeld worden.
Met andere worden ze zetten alle veiligheid protocollen over boord.
Ik heb allang een zelfsturende auto, ik start de motor en zet de automaat in zijn drive en hij stuurt vanzelf.
Dat hij dan na 10 meter tegen een boom aanrijdt is maar bijzaak.
Zie je wel ik heb de zelfsturende auto uitgevonden, PFFFF
| #244862 | 18-01-2016 21:38 | zanussi
dat plannetje van de VS betreffende self driving cars is maar onderdeel van een bijzondere ontwikkelening in de VS in het kader van het uitvoeren van decennia achterstallig onderhoud aan de infrastructuur waarbij de regering van de VS de fed opdragen zoveel geld als nodig te maken als wat deze infrastructure-upgrade waard is voor de economie.

met andere woorden het recht om geld te scheppen is hiermee weer bij de regering terecht gekomen ipv de banken of in ieder geval de regering geeft de opdracht aan een consortium van banken (wat de fed is) om een hoeveelheid geld te scheppen die niet in schuld wordt uitgedrukt maar in de waarde van een civiel infrastructureel project.
zanussi's avatar
⊕ | #244849 | 18-01-2016 19:46 | mafklapper

Blijft een feit, dat Obama toch maar voor mijn ideetje heeft gekozen.

Het Q geld verruiming wordt eindelijk nuttig gebruikt in plaats van vastgezet bij banken en grootbanken.

Oké, ik mag het best grappig vinden, 5 dagen achteraf!
Johan Alphons (Independent, spaceship Earth)'s avatar
⊕ | #244849 | 18-01-2016 19:46 | mafklapper

Ps,
Jij had daarvoor toch al je zelfsturende knuffelpaard?
Johan Alphons (Independent, spaceship Earth)'s avatar
| #244925 | 19-01-2016 20:36 | mafklapper
Die infrastructuur upgrade is niets meer dan rekeningrijden en extra cameras.
Van al dat geld komt niet er geen cent aan bij de mensen en ook alle projecten zullen een mislukking worden door de enorme corruptie.
Politici kunnen niets maken alleen iets kapot maken en uitzuigen.
Noem eens een ding wat politici gemaakt hebben.
Dat gratis geld voor iedereen betekend alleen maar een enorme inflatie met als gevolg dat iedereen zijn spaarcenten verdampen.
De laatste stuiptrekkingen van het systeem voor de grote ineenstorting. Olie nu 28 dollar en daalt nog steeds.
Nog nooit zoveel geld verdient met gokken op de beurs als de laatste 14 maanden, je moet wel gokken op dalen en niet op stijgen.
Binnen 1 maand ga ik alles omzetten in edelmetalen en onroerend goed. Het risico wordt te groot want als alles klapt is geld niets meer waard en dat duurt geen jaar meer.
http://www.rtlnieuws.nl/economie/home/wereldprimeur-robotauto-gaat-de-weg-op-wageningen

Nou, dit is het eerste antwoord in Nederland, de eerste stuurloze autonome auto tussen alle andere verkeer.
Johan Alphons (Independent, spaceship Earth)'s avatar
| #245396 | 28-01-2016 22:31 | zanussi
Daarnaast wordt vanuit een controlekamer een oogje in het zeil gehouden.


FAIL
zanussi's avatar
| #245398 | 28-01-2016 22:49 | Unseen
Daarnaast wordt vanuit een controlekamer een oogje in het zeil gehouden.


En dat is de natte droom van de politieke managers, weten waar iedere Nederlander naar toe gaat, hoe hard hij/zij gaat (bekeuren).

En dat is waarom ik volledig tegen de zelfbesturende auto ben, het is weer vrijheid inleveren om zogenaamde veiligheid.
⊕ | #245398 | 28-01-2016 22:49 | Unseen

Dat heeft niets met de zelfsturende auto te maken, dan moet je vandaag de dag ook nooit meer in een auto stappen, want bijna de helft van je traject kunnen ze reconstrueren en controleren als er behoefte aan is,
Johan Alphons (Independent, spaceship Earth)'s avatar
| #245403 | 29-01-2016 00:33 | Unseen
dan heb je mijn commentaar slecht begrepen/gelezen, het heeft alles met de zelf rijdende auto te maken.
aanmelden / inloggen