Door P.uncia, Op woe 16 sep 2009 23:51, 102 reacties,    

Ik ben Israël



Ik ben Israël. Ik kwam naar een land zonder volk voor een volk zonder land. De mensen die er toevallig waren hadden geen recht om hier te zijn en mijn volk toonde ze dat ze moesten vertrekken of sterven, maakte 480 Palestijnse dorpen met de grond gelijk en wiste hun geschiedenis.

Ik ben Israël. Sommige van mijn volk begingen massamoorden en werden later premiers om mij te vertegenwoordigen. In 1948 was Menachem Begin verantwoordelijk voor de eenheid die de bewoners van Deir Yassin afslachte, waaronder 100 mannen, vrouwen en kinderen. In 1953 leidde Ariel Sharon de slachtpartij op de inwoners van Qibya en in 1982 arrangeerde hij voor onze bondgenoten om rond de 2000 vluchtelingen in de vluchtelingenkampen van Sabra en Shatilla af te slachten.

Ik ben Israël. Ik kerfde in 1948 78 procent van het land van Palestina uit, verdreef zijn bewoners en verving deze door joden uit Europa en andere delen van de wereld. Terwijl de oorspronkelijke bewoners, waarvan de families al duizenden jaren op dit land woonden, niet toegestaan word om terug te keren, zijn joden uit de hele wereld van harte welkom voor direct burgerschap.

Ik ben Israël. In 1967 slikte ik de resterende landen van Palestina in, de Westelijke Jordaanoever en de Gazastrook. en plaatste hun bewoners onder een onderdrukkend militair bewind, elk aspect van hun dagelijks leven controlerend en vernederend. Uiteindelijk moeten ze de boodschap begrijpen dat ze niet welkom zijn om te blijven en zich aan te sluiten de miljoenen Palestijnse vluchtelingen in de barakkenkampen van Libanon en Jordanië.

Ik ben Israël. Ik heb de macht om het Amerikaanse beleid te controleren. Mijn American Israel Public Affairs Committee kan ieder politicus van zijn keuze maken of breken, en zoals je ziet, ze concurreren om mij te behagen. Alle krachten van de wereld zijn machteloos tegen mij, inclusief de Verenigde Naties omdat ik het Amerikaanse veto heb om iedere veroordeling van mijn oorlogsmisdaden te blokkeren. Zoals Sharon het zo welsprekend formuleerde: "We controleren Amerika".

Ik ben Israël. Ik beinvloed ook de Amerikaanse MSM en je zult altijd het nieuws op maat gesneden vinden in mijn voordeel. Ik heb miljoenen dollars geïnvesteerd in PR vertegenwoordiging, en CNN, The New York Times en anderen hebben uitstekend werk gedaan voor de promotie van mijn propaganda. Kijk naar andere internationale nieuwsbronnen en je zult het verschil zien.

Ik ben Israël. Jullie Palestijnen willen over "Vrede!?" onderhandelen Maar jullie zijn niet zo geslepen als ik, ik zal onderhandelen, maar laat jullie alleen je gemeentes houden, terwijl ik jullie grenzen, je water, je luchtruim en al het andere van belang controleer. Terwijl wij "onderhandelen" zal ik je heuveltoppen verzwelgen en ze vullen met nederzettingen, bevolkt door de meest extremistische van mijn extremisten, bewapend tot de tanden. Deze nederzettingen zullen worden verbonden met wegen die je niet kunt gebruiken en je wordt tussen hen opgesloten in je kleine Bantoestans, omgeven door controleposten in elke richting.

Ik ben Israël. Ik heb het op drie na sterkste leger in de wereld, het bezit van nucleaire wapens. Hoe durven je kinderen mijn onderdrukking te confronteren met stenen, weet je niet dat mijn soldaten niet zullen aarzelen om hun hoofd eraf te blazen? In 17 maanden heb ik 900 van jullie vermoord en 17.000 verwond, voornamelijk burgers, en heb het mandaat om verder te gaan aangezien de internationale gemeenschap blijft zwijgen. Negeer, zoals ik doe, de honderden Israëlische reserveofficieren die het uitvoeren van mijn controle over jullie land en volk nu weigeren, hun gewetensstem zal jullie niet beschermen.

Ik ben Israël. Jullie willen vrijheid? Ik heb kogels, tanks, raketten, Apaches en F-16’s om jullie te vernietigen. Ik heb jullie steden onder beleg geplaatst, jullie land in beslag genomen, jullie bomen ontworteld, jullie huizen afgebroken en nog steeds eisen jullie vrijheid? Heb je de boodschap niet begrepen? Jullie zullen nooit vrede of vrijheid hebben, want ik ben Israël.

Annotaties:
| #75933 | 17-09-2009 01:06 | Slaz
"Als ik een Arabische leider was, zou ik nooit een overeenkomst met Israël tekenen. Dat is normaal; we hebben hun land afgenomen. Het is waar dat God het aan ons beloofd heeft, maar waarom zou hen dat interesseren? Onze God is niet de hunne. Er is het anti-semitisme geweest, de Nazi’s, Hitler, Auschwitz, maar was dat hun fout? Zij zien maar één ding: we zijn hier gekomen en we hebben hun land gestolen. Waarom zouden ze dat aanvaarden?" David Ben Gurion, de eerste premier van israel.
Slaz's avatar
| #75942 | 17-09-2009 01:41 | P.uncia
Weet je Slaz soms wordt ik best pissig, doe ik veel moeite om het onrecht te te tonen, krijg ik zo'n lullige reactie van je....
P.uncia's avatar
| #75945 | 17-09-2009 06:43 | EvaVanE
Ik geloof niet dat het lullig bedoeld was, P.uncia. Een extra illustratie lijkt het meer.
EvaVanE's avatar
| #75962 | 17-09-2009 09:37 | VII_
Waarom wordt je pissig P.uncia?
VII_'s avatar
| #75973 | 17-09-2009 10:33 | XiniX
Het onrecht wat zich afspeelt is niet te ontkennen. Wat er in de geschiedenis is gebeurd ook niet. Maar wij wonen wel met z'n alle in een land wat dit altijd heeft gesteund, aangemoedigd en goedgekeurd. Indirect zijn wij hier medeverantwoordelijk voor en laten wij dit gewoon gebeuren.

En het ergste er van is dat 80% van de bevolking het vanuit het andere perspectief bekijkt en denkt dat wat we doen iets goeds is.
XiniX's avatar
| #75994 | 17-09-2009 13:00 | P.uncia
Waarom wordt je pissig P.uncia?


Omdat het eeuwige misbruik van Israël van de Nazi's me mijn strot uitkomt en ik in eerste instantie niet begreep dat Slaz hier een uitspraak van Ben Gurion bedoelde.
P.uncia's avatar
| #76006 | 17-09-2009 15:08 | bebebing (ongeregistreerd) toon reactie
| #76017 | 17-09-2009 15:41 | Ness
Heeh P.uncia, ik merk bij mezelf ook regelmatig dat ik óf te snel uit mijn slof schiet óf ga hakken op mensen die het wellicht niet verdienen dan wel geen aandacht waard zijn.
En volgens mij heeft het te maken met opgekropte woede wegens het vernemen van teveel walgelijk nieuws, die een uitlaatklep zoekt.

Hoe meer Nujij schrapt en censureert. des te beter.
Het valt erg op en zet mensen aan het denken :).
Ness's avatar
| #76019 | 17-09-2009 15:49 | P.uncia
Mwoah Ness gebeurd me hoogst zelden en Slaz weet dat ik niets tegen hem heb ;)
P.uncia's avatar
| #76029 | 17-09-2009 17:03 | tegengas
Jammer
Meestal gebruikt men het verleden om er modder mee te gooien.
tegengas's avatar
| #76048 | 17-09-2009 19:05 | P.uncia
Waarom zou dit met modder gooien zijn, de realiteit is vele malen erger.
P.uncia's avatar
| #76055 | 17-09-2009 19:36 | EvaVanE
Daar ben ik - en zijn velen met ons - van overtuigd, P.uncia. Je inspanningen worden overigens zeer gewaardeerd. Laat dat duidelijk zijn.
EvaVanE's avatar
| #76063 | 17-09-2009 20:21 | VII_
Daar ben ik - en zijn velen met ons - van overtuigd, P.uncia. Je inspanningen worden overigens zeer gewaardeerd. Laat dat duidelijk zijn.


Hear hear.
VII_'s avatar
| #76082 | 18-09-2009 00:26 | George VIII
Hulde voor dit ijzersterke gedicht/betoog!

en het citaat van David Ben Gurion is een geniale aanvulling.
ongelovelijk als hij dat echt gezegd heeft...!!!
daarmee snoer je toch de mond van elke zionist!
ik zou wel eens een reactie op dit citaat willen horen van mensen als verhagen, balkenende of leon de winter...
| #76084 | 18-09-2009 01:02 | Slaz
*p.uncia knuffel geeft*
Slaz's avatar
| #76085 | 18-09-2009 01:14 | P.uncia
Thnx Slaz ;)
P.uncia's avatar
| #76111 | 18-09-2009 12:24 | Sizajasel
Maak een dergelijk stukje eens over de Verenigde Staten, Engeland, Frankrijk, Nederland of Belgie.

De lijst zal vele malen langer zijn dan het zoveelste riedeltje uit de koker van een schrijver die duidelijk Israel haar bestaansrecht misgunt. Of zich heeft laten beinvloeden door de propaganda voor die arme arme Palestijnen (wie dat ook mogen zijn).

En als dat niet zo is, waar is dan je afkeur tegen de doorlopende beschietingen door terroristen van Israelische burgers en dorpen? Waar is je verontwaardiging dat een klein soeverein landje met slechts 7,5 mio inwoners van alle kanten aanhoudend wordt bedreigd? Waar is je verzet tegen het feit dat vrouwen, kinderen en andere onschuldige Israelische burgers dag in dag uit met angst een bus instappen vrezend dat deze getroffen worden door een bomterrorist? Waar is je schreeuw tegen de constante aanvallen met messen tegen Israelische burgers?

Daar hoor ik je nooit over. Nee liever laat je je haat de vrije loop, zoekt naar politiek correcte antwoorden "ik heb niets tegen joden, maar alleen wat tegen die nepjoden uit Europa, of die kwaadaardige zionistische bankiers.."

Uiteindelijk komt het allemaal op hetzelfde neer. Je misgunt Israel haar bestaansrecht, je erkent niet haar door de UN gegeven soevereiniteit , en daarmee ben je geen haar beter dan die groep mensen waar je ongetwijfeld een hekel hebt.
Sizajasel's avatar
| #76115 | 18-09-2009 13:08 | P.uncia
Ja ja, dat arme Israël :(
P.uncia's avatar
| #76117 | 18-09-2009 13:51 | Ness
Heeft Israel RECHT op soevereiniteit? Dat is zeer aanvechtbaar, want het is toegelaten onder voorwaarden die nooit zijn vervuld:

Having received the report of the Security Council on the application of Israel for membership in the United Nations,
Noting that, in the judgment of the Security Council, Israel is a peace-loving State and is able and willing to carry out the obligations contained in the Charter,
Noting that the Security Council has recommended to the general Assembly that it admit Israel to membership in the United Nations,
Noting furthermore the declaration by the State of Israel that it "unreservedly accepts the obligations of the United Nations Charter and undertakes to honour them from the day when it becomes a member of the United Nations,"
Recalling its resolutions of 29 November 1947 and 11 December 1948 and taking note of the declarations and explanations made by the representative of the Government of Israel before the Ad Hoc Political Committee in respect of the implementation of the said resolutions,

The General Assembly,
Acting in discharge of its functions under Article 4 of the Charter and rule 125 of its rules of procedure,
1. Decides that Israel is a peace loving State which accepts the obligations contained in the Charter and is able and willing to carry out those obligations;
2. Decides to admit Israel to membership in the United Nations.

resolutie 11-12-1948:
11. Resolves that the refugees wishing to return to their homes and live at peace with their neighbours should be permitted to do so at the earliest practicable date, and that compensation should be paid for the property of those choosing not to return and for loss of or damage to property which, under principles of international law or in equity, should be made good by the Governments or authorities responsible.

Resoluties die Israel tot nu toe aan zijn laars heeft gelapt:
http://www.ifamericansknew.org/stats/un.html

Is Israel een legale staat? Bekijk het antwood van deze *jodenhater* http://www.normanfinkelstein.com/university-of-amsterdam-laws-of-war-hezbollah-one-statetwo-states/ op 1:50 of bekijk de hele lezing ON THE LEGALITY OF THE OCCUPATION OF THE PALESTINAIN TERRITORIES BY ISRAEL, sizacidi.
Ness's avatar
| #76118 | 18-09-2009 14:04 | freedomfiles
"Uiteindelijk komt het allemaal op hetzelfde neer. Je misgunt Israel haar bestaansrecht, je erkent niet haar door de UN gegeven soevereiniteit , en daarmee ben je geen haar beter dan die groep mensen waar je ongetwijfeld een hekel hebt. "

De door de VN gegeven souvereiniteit stelde niet dat Israel de Westoever en Gaza in moest gaan nemen of Palestijnen uit hun huizen moest gaan verdrijven. Maar kennelijk is kritiek op Israel hetzelfde als het bestaansrecht van Israel ontkennen, waarbij je je ten onrechte beroept op de door de VN verstrekte soevereiniteit.

Horen we je trouwens ook wanneer Israel weer VN sancties naast zich neerlegt, of is in dat geval het negeren van de VN wel acceptabel ?
freedomfiles's avatar
| #76120 | 18-09-2009 14:15 | Sizajasel
@Ness
Nee dat is niet aanvechtbaar. En het staat of stond ook niet ter discussie.

@Freedomfiles
De West Oever, Gaza, en de Golan hoogte zijn pas dan door Israel bezet na voortdurende aanvallen op Israel vanuit die gebieden. Tja, je kan een land kwalijk nemen dat het strategische positie's bezet om zichzelf te beschermen, maar dan ben je m.i. wel heel erg naief.

Zie hier weer een fijn stukje 'clear and present danger' retoriek van vandaag vanuit Iran.
Het zou oerstom zijn van Israel om deze directe bedreigingen niet serieus te nemen.

http://www.reuters.com/article/topNews/idUSTRE58H1BL20090918?pageNumber=1&virtualBrandChannel=0

Maar goed, jullie zullen wel weer een smoesje hebben om te beweren dat Iran het helemaal niet zo bedoelt.
Sizajasel's avatar
| #76122 | 18-09-2009 14:18 | freedomfiles
"Waar is je schreeuw tegen de constante aanvallen met messen tegen Israelische burgers? Daar hoor ik je nooit over."

Zullen we jou ooit horen omtrent de vraag hoe het komt dat deze mensen zo wanhopig worden in hun uitzichtloze situatie dat ze zelfs bereid zijn om uit verzet hun eigen leven te geven ? Je spreekt wel over de symptomen, maar de oorzaken laat je toch liever buiten beschouwing, want dat komt niet goed uit om je standpunten te onderbouwen.

Groepen als de PLO, Hamas, Hezbollah en dergelijke ontstonden niet 'zomaar' in de afgelopen decennia, al probeert Israel dergelijke discussies onder het vloerkleed te vegen. Ook over het feit dat het aantal slachtoffers dat Israel onder de Palestijnen maakt vele malen hoger ligt dan omgekeerd spreekt men liever niet.

Dat Israeli's bang zijn voor deze groepen kan ik goed begrijpen. Maar ik kan evenzeer begrijpen dat de Palestijnen minstens even bang zijn voor de Israeli's. En zonder die angst was er voor Palestijnen geen reden geweest om zich bij dergelijke groeperingen aan te sluiten.
freedomfiles's avatar
| #76125 | 18-09-2009 14:28 | Sizajasel
Het is maar zeer de vraag wat de werkelijke beweegredenen zijn van de 'Palestijnen'. Slechts een deel van deze 'terroristen' kwamen oorspronkelijk uit het gebied dat nu Israel heet. Het merendeel kwam/komt uit de omliggende Arabische landen. Merendeel beinvloedt door plaatselijke mufti's die liever geen progressie zien. Of simpel jaloers omdat dat barre stukje woestijn plotseling een broeinest is van vooruitgang, economie, technologie, toerisme, blijdschap en schoonheid.

De PLO, Hamas en Hizbollah zijn zeker niet zomaar ontstaan. Ze zijn bewust opgezet met slechts 1 doel. De vernietiging van Israel; de enige democratie in de regio.

Of denk je werkelijk dat de Arabieren begaan zijn met het lot van die Palestijnen?
Sizajasel's avatar
| #76126 | 18-09-2009 14:31 | P.uncia
de enige democratie in de regio.


Grapje, toch? Israël is geen democratie maar een theocratie
P.uncia's avatar
| #76127 | 18-09-2009 14:33 | Sizajasel
@P.uncia

Hoe kom je daar nu weer bij?
Sizajasel's avatar
| #76129 | 18-09-2009 14:46 | P.uncia
Hoe kom je daar nu weer bij?


Omdat Israël geregeerd wordt volgens de wetten van de torah en alleen personen Israëlisch staatsburger mogen zijn waarvan de moeder 100% joods is.
P.uncia's avatar
| #76130 | 18-09-2009 14:52 | freedomfiles
@ Sizajasel :

"Het is maar zeer de vraag wat de werkelijke beweegredenen zijn van de 'Palestijnen'. Slechts een deel van deze 'terroristen' kwamen oorspronkelijk uit het gebied dat nu Israel heet. "

Hetzelfde kan je stellen over een groot deel van de Israelische bevolking, die uit andere landen naar Israel toe zijn geemigreerd. Immers bestaat de bevolking voor een aanzienlijk deel uit immigranten, die eerder een andere nationaliteit hadden.

Indien je insinuaties wilt maken, kan je ook hun beweegredenen in twijfel trekken, of erop wijzen dat veel Israeli's oorspronkelijk uit andere gebieden afkomstig zijn.

"Of denk je werkelijk dat de Arabieren begaan zijn met het lot van die Palestijnen? "

Dat veel van de Arabische landen enkel met eigenbelang bezig zijn, en de Palestijnen voor hun karretje spannen klopt zonder meer.

Ook hebben de omringende landen bar weinig gedaan om de vluchtelingen in de afgelopen decennia als volwaardig burger in hun samenleving op te nemen.
freedomfiles's avatar
| #76133 | 18-09-2009 15:03 | freedomfiles
@ Sizajazel :

"De West Oever, Gaza, en de Golan hoogte zijn pas dan door Israel bezet na voortdurende aanvallen op Israel vanuit die gebieden. Tja, je kan een land kwalijk nemen dat het strategische positie's bezet om zichzelf te beschermen, maar dan ben je m.i. wel heel erg naief."

Ik kan dat best begrijpen, ik gaf enkel aan dat je je daarbij moeilijk op toestemming van de VN kunt beroepen. Ook begrijp ik bijvoorbeeld best dat Israel m.b.t. de Golan niet erg geneigd is deze terug te geven aan Syrie.

Immers is dit inderdaad een gebied wat van strategisch belang is, zowel omdat je vanaf hier gemakkelijk grote delen van Israel kunt beschieten, als ook omdat het gebied vitaal is voor de Israelische drinkwatervoorziening.
freedomfiles's avatar
| #76136 | 18-09-2009 15:10 | Sizajasel
@freedomfiles
Ok, in die zin heb je gelijk al rekt het de definitie van theocratie enigszins op.

Overigens is het al geruime tijd niet meer zo dat je uitsluitend Israelisch staatsburger kan worden als je moeder 100% joods is. Sinds begin 70 is die wet aangepast, en mogen ook niet joodse kleinkinderen van joodse grootouders bijv Israelisch staatsburger worden.
Maar ik zal niet flauw zijn, want voor niet-Joden is het praktisch onmogelijk om bijv te trouwen in Israel, omdat Israel nog steeds het burgerlijk huwelijk niet in de wet heeft opgenomen.
Het is ook waar dat voornamelijk de fundamentalistische Joden heel veel problemen hebben met een Israel vol met niet-Joden. Ze noemen deze groep zelfs Israel's "5e colonne".

Israel is absoluut bijzonder te noemen want idd de bevolking is samengesteld uit een enorme hoeveelheid nationaliteiten, en vreemd genoeg gaat dat in het algemeen prima. Ik denk zeker dat je bij een hele groep immigranten de beweegredenen rustig in twijfel mag trekken. Vooral de Russische immigranten zijn eigenlijk alleen maar om economische redenen gekomen. Die groep ligt ook niet echt lekker in Israel, en wonen met name in vervelende achtergebleven dorpjes.
Sizajasel's avatar
| #76138 | 18-09-2009 15:12 | Sizajasel
@freedomfiles
"Immers is dit inderdaad een gebied wat van strategisch belang is, zowel omdat je vanaf hier gemakkelijk grote delen van Israel kunt beschieten, als ook omdat het gebied vitaal is voor de Israelische drinkwatervoorziening."

In beide gevallen strategisch dus.
Sizajasel's avatar
| #76140 | 18-09-2009 15:18 | P.uncia
Ok, in die zin heb je gelijk al rekt het de definitie van theocratie enigszins op.


Neuh niet echt en iig heel wat minder dan Israël dat zich een democratie noemt.
P.uncia's avatar
| #76141 | 18-09-2009 15:25 | Sizajasel
Nou het valt allemaal wel mee. De leiders (of zoals in Iran de indirecte leiders) van Israel zijn geen rabbi's of andere "religieuze wijzen".
Dat een aantal belangrijke wetten aanpassing behoeven wordt ook onderkend en is al een hele tijd onderwerp van discussie. Geef het ook enigszins tijd. Zolang bestaat Israel nog niet.
Ook hier in NL heeft het erg lang geduurd voor een burgerlijk huwelijk geaccepteerd werd, en in sommige dorpjes, stadjes is dat nog steeds een heikel punt.
Sizajasel's avatar
| #76142 | 18-09-2009 15:26 | Ness
@Ness
Nee dat is niet aanvechtbaar. En het staat of stond ook niet ter discussie.

Het is wel degelijk aanvechtbaar, zoals in de vorige post aangetoond, én het staat ter discussie, want Israel is nog lang niet door alle landen ter wereld erkend.

Het is maar zeer de vraag wat de werkelijke beweegredenen zijn van de 'Palestijnen'. Slechts een deel van deze 'terroristen' kwamen oorspronkelijk uit het gebied dat nu Israel heet.

Dat is lariekoek: zie bv dit historisch overzicht vanuit joods perspectief http://www.jewish-history.com/Palestine/ uit 1850.

Of simpel jaloers omdat dat barre stukje woestijn plotseling een broeinest is van vooruitgang, economie, technologie, toerisme, blijdschap en schoonheid.

Wie probeer je nou voor de gek te houden hier? Jezelf?
De Israeliers hebben duizenden jaren noeste arbeid van PALESTIJNEN verwoest met hun chemische rotzooi, en bovendien al het beschikbare water MISbruikt, en het is op nu: Kinnereth waterspiegel heeft nog nooit zo laag gestaan, er kan niet meer gepompt worden, water wordt nu gejat uit de aquifers van de Westbank.

Ga fijn door met leugens and halve waarheden te posten, sizacidi: ik (en de rest) zal ze met plezier ontkrachten, met onderbouwing, punt voor punt, en daarbij passeert de hele litanie van Israel's misdaden de revue.
Ness's avatar
| #76143 | 18-09-2009 15:29 | P.uncia
Tja er bestaan geen "religieuze wijzen" punt blijft dat Israël volgens de wetten van de torah geregeerd wordt dus maakt het geen f*ck uit of de uitvoerende macht al dan niet religieus is.
P.uncia's avatar
| #76145 | 18-09-2009 15:40 | Ness
Overigens is het al geruime tijd niet meer zo dat je uitsluitend Israelisch staatsburger kan worden als je moeder 100% joods is. Sinds begin 70 is die wet aangepast, en mogen ook niet joodse kleinkinderen van joodse grootouders bijv Israelisch staatsburger worden.


Volgens deze krankzinnige wet heb ook ík het recht naar Palestina te verhuizen en daar op de Westbank Palestijnen het bloed onder de nagels vandaan te treiteren.

Kan het nog maffer? Volgens deze gekken ben ik een jood omdat 1 van mijn 8 overgrootouders jodin was in moeder's lijn. Ik vat dat op als een persoonlijke belediging !
Ness's avatar
| #76146 | 18-09-2009 15:46 | Sizajasel
@Ness
Niet zo emotioneel..rustig maar.

Israel is wel een soeverein land. Of je daar nou blij mee bent of niet, en dat staat niet ter discussie.
De west oever, Gaza, en de Golan Hoogte worden niet internationaal erkend als behorend bij Israel. Dat is waar.
Noem me een paar landen, en dan niet die overbekende terroristen staten die Israel niet officieel erkennen?

Dank voor de uitgebreide encyclopedie over Palestina.
Maar het heeft niets met mijn stelling te maken. Mijn stelling richtte zich op de 'terroristen' die zichzelf vrijheidstrijders noemen en die helemaal niet uit dat gebied komen/kwamen. Dat heeft dus niets met de geschiedenis van dat gebied te maken. Of je moet bedoelen dat als je voorouders ergens ooit eens in de buurt van Antwerpen hebben gewoond, je als nazaat in een Belgisch conflict meteen de Vlaamse Leeuw maar op je schouder moet dragen.

Ach kom op, nu draaf je echt een beetje door met je 'duizenden jaren' noeste arbeid vernietigt. Als de Israel niuet gevormd was, zou dat gebied nog steeds met paard en wagen door het leven stoffelen. Tenminste als hun arabische broeders het niet ergens plotseling onderling oneens waren geworden en de boel zelf hadden vernietigd.

Dat is ook het tragische aan het hele verhaal. Arabieren hebben elkaar helemaal niets gegeven. Geen technologie, geen economie, alleen vernietiging.
Sizajasel's avatar
| #76148 | 18-09-2009 15:52 | P.uncia
Israel is wel een soeverein land.


Dat is Iran ook maar schijnbaar is Israël zo soeverein dat het andere landen natuurlijke rechten ontkend en het volkomen natuurlijk vind om "preventieve" aanvallen uit te voeren.
P.uncia's avatar
| #76149 | 18-09-2009 15:52 | Slaz
Als zionisten zeggen terroristen, zeg ik vrijheidsstrijders.
Slaz's avatar
| #76150 | 18-09-2009 15:53 | Sizajasel
@Ness
Nee volgens die 'gekken' ben je geen Jood. Je hebt alleen volgens de wet om die reden recht tot vestiging in Israel. Als niet-Jood welteverstaan.

En je hoeft niet op de westbank te gaan wonen. Tel Aviv is leuker.
Sizajasel's avatar
| #76152 | 18-09-2009 15:58 | Sizajasel
@P.uncia

Tja hekel punt.
Wanneer is een preventieve aanval gerechtvaardigd en wanneer niet?

Maar goed, dat maakt weer deel uit van die ernstige dubbele standaard die leeft in de wereld tov Israel. Als Israel wordt aangevallen hoor je niemand en houdt iedereen zich stil. Maar als Israel zichzelf verdedigt is iedereen diep beledigt en houdt Israel verantwoordelijk.
Sizajasel's avatar
| #76153 | 18-09-2009 16:03 | P.uncia
als Israel zichzelf verdedigt


Grapje, toch? Er is geen staat op deze Aarde die zo afgrijselijk paranoïde en agressief is als Israël.
P.uncia's avatar
| #76154 | 18-09-2009 16:07 | EvaVanE
"Als Israel wordt aangevallen hoor je niemand en houdt iedereen zich stil."
Dat is heel lang anders geweest, Sizajasel. Het is de joodse natie zelf geweest die dat imago grondig heeft vernietigd. Gewoon door lompe overmoed.
EvaVanE's avatar
| #76155 | 18-09-2009 16:18 | Ness
Ja natuurlijk, ik ben emotioneel gestoord en Arabieren zouden nog in grotten wonen als WIJ ze geen beschaving hadden gebracht.

Staten die Israel niet erkennen zijn *terroristisch*, dat ik daar zelf niet op gekomen ben!

Iran is als geheel suicidaal en zal zodra het over een atoomwapen beschikt Israel aanvallen, uiteraard.
Zeggen dat de holocaust als excuus is gebruikt om de staat Israel te stichten is een rechtsreekse bedreiging voor Israel, absoluut.

En Israel mag dan een beetje fout zijn geweest, maar zie eens hoe groot de misdaden zijn van de arabische broeders die de hele boel in elkaar hebben gestampt! (?) en elkaar niets hebben gegeven (?)

dit was je stelling:
Het is maar zeer de vraag wat de werkelijke beweegredenen zijn van de 'Palestijnen'. Slechts een deel van deze 'terroristen' kwamen oorspronkelijk uit het gebied dat nu Israel heet.

Die is afdoende ontkracht, het overgrote deel van de Palestijnen komt uit Palestina, en hebben daar duizenden jaren gewoond, dus nu schakel je over op een andere stelling:

Maar het heeft niets met mijn stelling te maken. Mijn stelling richtte zich op de 'terroristen' die zichzelf vrijheidstrijders noemen en die helemaal niet uit dat gebied komen/kwamen. Dat heeft dus niets met de geschiedenis van dat gebied te maken.

Dus de Hamas en de PLO organisaties zijn van niet-Palestijnse oorsprong ?

De Israelische terroristen zijn voor het overgrote deel van niet Israelische oorsprong (ook volgens jouw eigen logica zijn Israeliers terroristen, zie boven) en de verschillende bevolkinggroepen staan elkaar naar het leven. Het enige wat Israel voor een burgeroorlog behoedt is het feit dat er afgereageerd kan worden op de *terroristen* die er oorspronkelijk woonden en van hun land zijn afgejaagd...
Ness's avatar
| #76156 | 18-09-2009 16:18 | Slaz
Als Israël wordt aangevallen is het stil? Leef jij in een grot?
Slaz's avatar
| #76157 | 18-09-2009 16:21 | Sizajasel
Paranoide?

Heb je vandaag gelezen/gehoord wat Ahmadinejad te melden had over Israel?

En jij bent er op tegen dat Israel dat serieus neemt en er alles aan doet om die wens en voorspelling niet uit te laten komen?

Hoe naief kan je zijn?!

@Gert
Wellicht.
Maar denk je zelf niet dat iedere Israeli gewoon met rust gelaten wil worden? Dat mag alleen kennelijk niet, dus moet je er niet vreemd van staan te kijken als er keihard wordt opgetreden. Volkomen terecht imo.
Sizajasel's avatar
| #76158 | 18-09-2009 16:25 | Ness
Heb ik vandaag mijn rechtens toegestane portie propaganda niet tot mij genomen? oei, nee, sorry :(

Paranoide? Waar heb ik dat gezegd?
Ness's avatar
| #76160 | 18-09-2009 16:29 | Ness
Ik heb het wél gedacht, trouwens, en ingetikt, en weer weggehaald...
Ben jij *helderziend*, sizacidi?
Beetje te snel gereagluurd?
Ness's avatar
| #76161 | 18-09-2009 16:31 | P.uncia
Heb je vandaag gelezen/gehoord wat Ahmadinejad te melden had over Israel?


Wie is hier naïef, niet ik maar jij die klakkloos de MSM berichten overneemt, een MSM die volkomen door de zionisten word beheerst.
P.uncia's avatar
| #76162 | 18-09-2009 16:31 | Sizajasel
@ Ness
Paranoide kwam uit een reactie van P.uncia

@Rest
Kom er later op terug. Mijn schoonmoeder staat voor de deur.
Het is oud en nieuw namelijk.
Sizajasel's avatar
| #76163 | 18-09-2009 16:33 | EvaVanE
"... dus moet je er niet vreemd van staan te kijken als er keihard wordt opgetreden. Volkomen terecht imo."

Het wordt tijd dat er eens keihard tegen de israhellische terreur gaat worden opgetreden en daar bedoel ik niet uitsluitend loze politieke kreten mee.
EvaVanE's avatar
| #76164 | 18-09-2009 16:37 | Ness
"Nee volgens die 'gekken' ben je geen Jood. Je hebt alleen volgens de wet om die reden recht tot vestiging in Israel. Als niet-Jood welteverstaan"

Goh... zo'n reden noem ik nou gek, en het bedenken ervan gekkenwerk, en mensen die erin geloven, gekken.
Ness's avatar
| #76165 | 18-09-2009 16:43 | Sizajasel
@Gert
Tja wat zal ik daar nou eens op zeggen?

@P.uncia
Ik neem de MSM zeker niet klakkeloos over, neem dat maar van me aan.

@Ness
Je draagt nu een kekke blouse

Nu ga ik echt even Oud en Nieuw vieren. Morgen een nieuw jaar en nieuwe kansen om jullie anti alles brainwash de vrije loop te laten.
Sizajasel's avatar
| #76166 | 18-09-2009 16:49 | EvaVanE
Als ik het goddome niet dacht...
EvaVanE's avatar
| #76167 | 18-09-2009 17:03 | Antagonizer
Leuk filmpje, maar de manier waarop de tekst getoond wordt is irritant.

En mensen, verdoe je tijd niet aan die Sizajasel, die is er duidelijk alleen maar op gebrand om te debunken en om de discussie uit de hand te laten lopen. Gaat net zo lang zuigen en etteren totdat iemand iets zegt dat als "antisemitisch" uitgelegd kan worden.

Israel is gewoon een misdadig Apartheidsregime dat burgers vermoordt, land steelt en zich niks aantrek van VN-resoluties en burgerrechten. Zelfs als ben je voor Israel en haar staat dan nog ontkom je niet aan de misdaden van dit regime. Klaar uit.

Dat we anno nu hier nog over moeten discussiëren...
Antagonizer's avatar
| #76168 | 18-09-2009 17:15 | Ness
Nou ik vind de tijd eigenlijk wel goed besteed, Antagoniser.
Laat de Israel-apologist maar komen met *argumenten*, kunnen we ze onderuit halen en zo anderen inzicht en munitie verschaffen.

Vooropgesteld dat zij/hij natuurlijk wel met verse leugens en verzinsels komt en niet steeds in een kringetje ronddraait, da's slap en gaapverwekkend.

Die laatste post slaat echt nergens op, bv.
Aan anti-alles brainwash kreten hebben we nix :S
Ness's avatar
| #76169 | 18-09-2009 17:23 | Sizajasel
Wow, Antagonizer
Dus als iemand een pro-Israeli standpunt inneemt is die persoon meteen een 'shill'?

Wat een nare redenering. Zeker van iemand die veel werk steekt in het opentrekken van dogmatische vertelsels en het promoten van alternatieve media.
Pas je wel op dat je niet in dezelfde valkuil valt?
Sizajasel's avatar
| #76170 | 18-09-2009 17:31 | P.uncia
De clip is ook een toevoeging de vertaling staat voorop.

En Sizajasel, tja jaren geleden kwam ik op Zapruder en noemde haar een nitwit (28--02-07) prompt sprong Patman op mijn nek :)

Maar goed dit is vast niet het laatste artikel dat ik over Israël plaats ;-P
P.uncia's avatar
| #76171 | 18-09-2009 18:02 | Slaz
Hier Sizajasel... weet je vast wel raad mee...

1. "There is a huge gap between us (Jews) and our enemies ¬not just in ability but in morality, culture, sanctity of life, and conscience. They are our neighbors here, but it seems as if at a distance of a few hundred meters away, there are people who do not belong to our continent, to our world, but actually belong to a different galaxy." Israeli president Moshe Katsav. The Jerusalem Post, May 10, 2001

2. "The Palestinians are like crocodiles, the more you give them meat, they want more".... Ehud Barak, Prime Minister of Israel at the time - August 28, 2000. Reported in the Jerusalem Post August 30, 2000

3. " [The Palestinians are] beasts walking on two legs." Menahim Begin, speech to the Knesset, quoted in Amnon Kapeliouk, "Begin and the Beasts". New Statesman, 25 June 1982.

4. "The Palestinians" would be crushed like grasshoppers ... heads smashed against the boulders and walls." " Isreali Prime Minister (at the time) in a speech to Jewish settlers New York Times April 1, 1988

5. "When we have settled the land, all the Arabs will be able to do about it will be to scurry around like drugged cockroaches in a bottle." Raphael Eitan, Chief of Staff of the Israeli Defence Forces, New York Times, 14 April 1983.

6. "How can we return the occupied territories? There is nobody to return them to." Golda Maier, March 8, 1969.

7. "There was no such thing as Palestinians, they never existed." Golda Maier Israeli Prime Minister June 15, 1969

8. "The thesis that the danger of genocide was hanging over us in June 1967 and that Israel was fighting for its physical existence is only bluff, which was born and developed after the war." Israeli General Matityahu Peled, Ha'aretz, 19 March 1972.

9. David Ben Gurion (the first Israeli Prime Minister): "If I were an Arab leader, I would never sign an agreement with Israel. It is normal; we have taken their country. It is true God promised it to us, but how could that interest them? Our God is not theirs. There has been Anti - Semitism, the Nazis, Hitler, Auschwitz, but was that their fault ? They see but one thing: we have come and we have stolen their country. Why would they accept that?" Quoted by Nahum Goldmann in Le Paraddoxe Juif (The Jewish Paradox), pp121.

10. Ben Gurion also warned in 1948 : "We must do everything to insure they ( the Palestinians) never do return." Assuring his fellow Zionists that Palestinians will never come back to their homes. "The old will die and the young will forget."

11. "We have to kill all the Palestinians unless they are resigned to live here as slaves." Chairman Heilbrun of the Committee for the Re-election of General Shlomo Lahat, the mayor of Tel Aviv, October 1983.

12. "Every time we do something you tell me America will do this and will do that . . . I want to tell you something very clear: Don't worry about American pressure on Israel. We, the Jewish people, control America, and the Americans know it." - Israeli Prime Minister, Ariel Sharon, October 3, 2001, to Shimon Peres, as reported on Kol Yisrael radio. (Certainly the FBI's cover-up of the Israeli spy ring/phone tap scandal suggests that Mr. Sharon may not have been joking.)
Slaz's avatar
| #76172 | 18-09-2009 18:03 | Slaz
Heb nog ~20 nog meer van zulke citaten... als je ze eauk erbij wilt hoor ik het wel!
Slaz's avatar
| #76173 | 18-09-2009 19:01 | EvaVanE
De arrogantie is meer dan schokkend.
EvaVanE's avatar
| #76176 | 18-09-2009 19:31 | George VIII
"Israel is gewoon een misdadig Apartheidsregime dat burgers vermoordt, land steelt en zich niks aantrek van VN-resoluties en burgerrechten. Zelfs al ben je voor Israel en haar staat dan nog ontkom je niet aan de misdaden van dit regime. Klaar uit."

the bottom line
| #76178 | 18-09-2009 19:36 | Ness
Als je dat al schokkend vind moet je dit :
http://desertpeace.wordpress.com/2008/08/05/rabbis-who-bring-shame-to-judaism/
maar niet lezen, en dit:
http://www.come-and-hear.com/editor/america_2.html
al helemaal niet., Gert.

En lees de wet op orgaandonorschap niet voor het slapengaan anders krijg je nachtmerries:
http://www.ima.org.il/imaj/ar07nov-2.pdf

Israel heeft zich, onder het toeziend oog van Amerika, ontwikkeld tot een mafiastaat, waar misdaad wet is geworden en de meest perverse misdadigers tot koning worden gekroond:
http://www.youtube.com/watch?v=8-TwcYrmymU
(oa over Peres, winnaar van de Nobel-prijs, en president zolang er nog harten zijn te roven).

Wat een paradijsje, niet? Maar die vieze arabieren hebben het gedaan, natuurlijk, heh Sizajasel ?
Ness's avatar
| #76180 | 18-09-2009 19:42 | Sizajasel
@ Siaz
Sure...laat maar komen...
Een land/staat opbouwen gaat immers niet over rozen.

@Gert
Welke arrogantie?

@ George VIII
Nee niet de bottom line...daar begint het pas.
Het is nl een definitie die je zo'n beetje voor ieder land, inclusief NL, kan geven.
Waar is Israel hier zo bijzonder in? En wat precies is je probleem hier mee?

Jullie haat voor Israel maakt dat je wel heel erg beperkt gaat kijken. Da's best jammer imo.
Sizajasel's avatar
| #76181 | 18-09-2009 19:43 | Zurk
Dat is ook het tragische aan het hele verhaal. Arabieren hebben elkaar helemaal niets gegeven. Geen technologie, geen economie, alleen vernietiging.

Sisajasel, dat is de grootse leugen die ik sinds lange tijd gehoord heb, een`zg. `gotspe' om het jiddisch uit drukken.
Toon dat aan! Onderbouw dat eens, met gebral ben je hier op het verkeerde adres!
Niks tragisch, het tragische is dat Israël de Palestijnen niks gunt, noch geeft maar wèl slachtofferig loopt te mutsen als het maar 13 gesneuvelden te betreuren heeft. na met gróf geweld 800 burgers in Gaza om zeep geholpen te helpen.

(Ohoe Cidi, noteer maar weer als antisemitistisme, komen wij in de bloemlezing van volgende maand?)

Tot slot: de Arabieren en de Perzen, Iran dus, hebben het Westen belangeloos een rijkdom aan verfijnd geestelijk erfgoed en beschaving verschaft toen wij hier in Europa (en de Joden in het land Kanaän) 3000 geleden nog als een stel barbaren rondbanjerden.
Zurk's avatar
| #76183 | 18-09-2009 19:48 | EvaVanE
Cidijasel: ik meende dat je het joodse nieuwjaar ging vieren? Altijd een waakzaam oog op de goyim houden, nietwaar?

Anta: je hebt gelijk. Niet teveel aandacht besteden aan deze vogel.
EvaVanE's avatar
| #76184 | 18-09-2009 19:50 | Sizajasel
@Ness
Nee natuurlijk niet. Dat zijn walgelijke dingen.

Maar die dingen kunnen we ook makkelijk zeggen over andere Nobel prijs winnaars.

Ik hou alleen niet van tunnelvisie's, en idd ben pro-Israel. Maar aan de andere kant zit ik vrolijk morgen 7 uur naar David I. te luisteren in A'dam. Zo gek ben ik dan ook weer, al denk ik erover om mijn Heyl Ha'Avir shirt te dragen.

Het grootste 'probleem' dat ik heb met jullie opsommingen is dat ik het idee krijg dat je alleen maar leest, mensen napraat, meningen vormt die niet eigen zijn, en een positie inneemt die als 'acceptabel' wordt beschouwd binnen de kring waarin je verkeert. (zie Antagonizers reply).

Jullie accepteren gewoon geen andere mening meer.

Too bad.
Sizajasel's avatar
| #76185 | 18-09-2009 19:54 | Sizajasel
@Gert

Mijn schoonmoeder is net zo saai als die van jou.
Maar idd, ik ben dat aan het vieren.
En nee, ik hou geen oog op goyims.
Ik hou oog op iets wat me wel aanstaat. Een discussie hier op Zaplog/Zapruder die eens niet verzandt in napraten en het volmondig met elkaar eens zijn

Lang geleden...
Sizajasel's avatar
| #76186 | 18-09-2009 20:01 | Ness
Jullie accepteren gewoon geen andere mening meer.

Dat komt omdat we die afgerukte kinderhoofdjes niet kunnen wegspoelen alsof het drollen zijn. En we werken met FEITEN, niet met meningen.

Het grootste 'probleem' dat ik heb met jullie opsommingen is dat ik het idee krijg dat je alleen maar leest, mensen napraat, meningen vormt die niet eigen zijn, en een positie inneemt die als 'acceptabel' wordt beschouwd binnen de kring waarin je verkeert. (zie Antagonizers reply).


Fout idee... je hebt geen idee wie hier zitten te praten of wat hun achtergronden zijn, wat hun kennis is, hoe zij hun visie ontwikkelen, dus trek geen conclusies die uitsluitend dienen om je staat van ontkenning in stand houden.
Ness's avatar
| #76187 | 18-09-2009 20:02 | Sizajasel
@Zurk

Ja dat is allemaal waar. Zelfs het woord Pyama komt van de Arabieren. En brachten ze ons peper.

Maar dat is wel heel erg lang geleden. Tegenwoordig is het een beetje behelpen met die Arabische inventies vind je ook niet?

Iran kan bijv zijn eigen olie niet raffineren. Toch best onhandig. Een Xbox zal je er ook niet snel vinden. Maar met neuscorrectie operaties schijnen ze weer best slim te zijn.

Kortom, je praat onzin. De Arabieren hebben helemaal niets in de melk gebrokkeld.....al jaren, decennia niet.
Sizajasel's avatar
| #76189 | 18-09-2009 20:08 | Ness
Deze draad gaat niet over Arabieren.
Ness's avatar
| #76191 | 18-09-2009 20:09 | Sizajasel
@Ness

Sorry, maar dit is je domsye reply so far.

Of je moet hier de admin zijn en alle commenters en hun profielen kennen.

En als je refereert naar die 'baby lijkjes', tja, wat denk je zelf? Dat ik het daar mee eens ben. Of dat iedere Israeli daar gelukkig van wordt?
Nou ik zal je verklappen dat is niet zo.
Maar kan je me ook zeggen dat je de baby lijkjes van dode Israelische babies en kinderen jezelf zo aangerekend hebt?

Of was dat terecht in jouw ogen? Want het was immers het "verzet", en dan mag alles toch?

Hypocriet!
Sizajasel's avatar
| #76195 | 18-09-2009 20:32 | Ness
Als ik babylijkjes tegen elkaar ga wegstrepen (morbide maar je argument dwingt me ertoe), wint Israel het met glans: da's dan een stuk of 50 palestijnse lijkjes per israelisch lijkje - als het niet meer is, om maar niet te spreken van al die palestijnse kinderen die in Israelische gevangenissen worden gemarteld, etc etc.

Israel schiet gericht op kinderen (en scholen), zoals uit vele onderzoeken en ook dit laatste UN rapport is gebleken.

Ieder dood kind is er 1 teveel. En Israel vermoordt er heel veel *teveel*.

Of was dat terecht in jouw ogen? Want het was immers het "verzet", en dan mag alles toch?

Waarom leg je me nu opeens een mening in de mond die ik niet gegeven heb? Het is jouw conclusie getrokken op basis van niet-bestaande gegevens, maw je ijlt.

Je wordt wel emotioneel zeg, dat je gaat schelden...
Ness's avatar
| #76201 | 18-09-2009 20:48 | Sizajasel
@Ness
Nee dat wint Israel niet met glans.

Maar goed, je zal ongetwijfeld het Goldstone gebeuren weer uit je hoofd kennen. Maar zeg je dan ook hard op dat Hamas weigert om ook maar 1 van de vele vragen te beantwoorden?
Sizajasel's avatar
| #76204 | 18-09-2009 20:51 | Paul2

@ Siaz

Sure...laat maar komen...
Een land/staat opbouwen gaat immers niet over rozen.

@Gert
Welke arrogantie?

@Sizajasel
Na de bloemlezing van Slaz met daarin kruiwagens vol onverholen racisme en moordneigingen tav Arabieren,zeg je doodleuk:"'Een land/staat opbouwen gaat immers niet over rozen."
Aan Gert vraag je ;"Welke arrogantie?"
Het antwoord daar op heb in je reactie aan Slaz dus al gegeven.
| #76211 | 18-09-2009 21:36 | Ness
@Ness
Nee dat wint Israel niet met glans.

Hier zijn de statistische gegevens.
Israel wint het op alle gebieden met glans.

Over Hamas: laat ik voorop stellen dat ik Hamas beschouw als een uiterst onfrisse en verdachte organisatie, om een veelheid van redenen.
Dat gezegd hebbende, betrap ik Israel en zijn apologisten keer op keer op waanzinnige leugens omtrent Hamas.
En daarom neem ik jouw opmerking niet serieus.

Ik ken het Goldstone rapport niet uit mijn hoofd, maar dat Hamas geen vragen wil beantwoorden zal ongetwijfeld een grove leugen zijn. Verder valt het onderwerp buiten het bestek van deze topic, die gaat over de misdaden van Israel, niet de (veronderstelde) misdaden van Hamas.
Ness's avatar
| #76212 | 18-09-2009 21:37 | Ness
oops linkje weg: deze gegevens http://www.ifamericansknew.org/
Ness's avatar
| #76217 | 18-09-2009 22:56 | Zurk
Kortom, je praat onzin. De Arabieren hebben helemaal niets in de melk gebrokkeld.....al jaren, decennia niet.


Haha, ik onzin, hoor wie het zegt. Mag ik van mening zijn dat ik dat een arrogante, superieure stelling vind die getuigt van de misplaatste eigendunk die zionisten zo teistert?
En origineel ben je ook al niet, al wat je hier ten beste geeft komt uit het propagandaboekje, heb ik tig maal gehoord op fora elders, oa. die van de SP en VPRO `De Muur' destijds. Kun je het alleen af of komt er straks versterking om mensen hier te overtuigen? En wanneer valt weer het Anti-S woord? Hoeveel sjekels betaalt het? Of krijg je airmiles voor Tel Aviv of Goa waar de helige land soldaatjes zich klem zuipen na een heldhaftige militaire dienst in Gaza? Je bent dus gewoon een trol die, zionistische missionarissen eigen, mensen op sneaky wijze woorden in de mond legt die ze niet gezegd hebben. Jammer, ik heb dat kunstje al jaren door, *gaap.....*
Probeer het ergens anders.
Zurk's avatar
| #76220 | 18-09-2009 23:08 | Slaz
Oké, je vraagt erom...

13. "We declare openly that the Arabs have no right to settle on even one centimeter of Eretz Israel... Force is all they do or ever will understand. We shall use the ultimate force until the Palestinians come crawling to us on all fours." Rafael Eitan, Chief of Staff of the Israeli Defense Forces - Gad Becker, Yediot Ahronot 13 April 1983, New York Times 14 April 1983.

14. "We must do everything to ensure they [the Palestinian refugees] never do return" David Ben-Gurion, in his diary, 18 July 1948, quoted in Michael Bar Zohar's Ben-Gurion: the Armed Prophet, Prentice-Hall, 1967, p. 157.

15. "We should prepare to go over to the offensive. Our aim is to smash Lebanon, Trans-Jordan, and Syria. The weak point is Lebanon, for the Moslem regime is artificial and easy for us to undermine. We shall establish a Christian state there, and then we will smash the Arab Legion, eliminate Trans-Jordan; Syria will fall to us. We then bomb and move on and take Port Said, Alexandria and Sinai." David Ben-Gurion, May 1948, to the General Staff. From Ben-Gurion, A Biography, by Michael Ben-Zohar, Delacorte, New York 1978.

16. "We must use terror, assassination, intimidation, land confiscation, and the cutting of all social services to rid the Galilee of its Arab population." Israel Koenig, "The Koenig Memorandum"

17. "Jewish villages were built in the place of Arab villages. You do not even know the names of these Arab villages, and I do not blame you because geography books no longer exist. Not only do the books not exist, the Arab villages are not there either. Nahlal arose in the place of Mahlul; Kibbutz Gvat in the place of Jibta; Kibbutz Sarid in the place of Huneifis; and Kefar Yehushua in the place of Tal al-Shuman. There is not a single place built in this country that did not have a former Arab population." Moshe Dayan, address to the Technion, Haifa, reported in Haaretz, April 4, 1969.

18. "We walked outside, Ben-Gurion accompanying us. Allon repeated his question, What is to be done with the Palestinian population?' Ben-Gurion waved his hand in a gesture which said 'Drive them out!'" Yitzhak Rabin, leaked censored version of Rabin memoirs, published in the New York Times, 23 October 1979.

19. Rabin's description of the conquest of Lydda, after the completion of Plan Dalet. "We shall reduce the Arab population to a community of woodcutters and waiters" Uri Lubrani, PM Ben-Gurion's special adviser on Arab Affairs, 1960. From "The Arabs in Israel" by Sabri Jiryas.

20. "There are some who believe that the non-Jewish population, even in a high percentage, within our borders will be more effectively under our surveillance; and there are some who believe the contrary, i.e., that it is easier to carry out surveillance over the activities of a neighbor than over those of a tenant. tend to support the latter view and have an additional argument:...the need to sustain the character of the state which will henceforth be Jewish...with a non-Jewish minority limited to 15 percent. I had already reached this fundamental position as early as 1940 [and] it is entered in my diary." Joseph Weitz, head of the Jewish Agency's Colonization Department. From Israel: an Apartheid State by Uri Davis, p.5.
Slaz's avatar
| #76221 | 18-09-2009 23:08 | Slaz
en meer...
21. "Everybody has to move, run and grab as many hilltops as they can to enlarge the settlements because everything we take now will stay ours... Everything we don't grab will go to them." Ariel Sharon, Israeli Foreign Minister, addressing a meeting of militants from the extreme right-wing Tsomet Party, Agence France Presse, November 15, 1998.

22. "It is the duty of Israeli leaders to explain to public opinion, clearly and courageously, a certain number of facts that are forgotten with time. The first of these is that there is no Zionism,colonialization or Jewish State without the eviction of the Arabs and the expropriation of their lands." Yoram Bar Porath, Yediot Aahronot, of 14 July 1972.

23. "Spirit the penniless population across the frontier by denying it employment... Both the process of expropriation and the removal of the poor must be carried out discreetly and circumspectly." Theodore Herzl, founder of the World Zionist Organization, speaking of the Arabs of Palestine,Complete Diaries, June 12, 1895 entry.

24. "One million Arabs are not worth a Jewish fingernail." -- Rabbi Yaacov Perrin, Feb. 27, 1994 [Source: N.Y. Times, Feb. 28, 1994, p. 1]

25. "We Jews, we are the destroyers and will remain the destroyers. Nothing you can do will meet our demands and needs. We will forever destroy because we want a world of our own." (You Gentiles, by Jewish Author Maurice Samuels, p. 155).

26. "We will have a world government whether you like it or not. The only question is whether that government will be achieved by conquest or consent." (Jewish Banker Paul Warburg, February 17, 1950, as he testified before the U.S. Senate).

27. "We will establish ourselves in Palestine whether you like it or not...You can hasten our arrival or you can equally retard it. It is however better for you to help us so as to avoid our constructive powers being turned into a destructive power which will overthrow the world." (Chaim Weizmann, Published in "Judische Rundschau," No. 4, 1920)
Slaz's avatar
| #76231 | 19-09-2009 00:11 | P.uncia
De Arabieren hebben helemaal niets in de melk gebrokkeld.....al jaren, decennia niet.


Joepie, dat is wel een hele kromme redenering, wat heeft Israël ons gebracht, geen f*ck dus, niets anders als onrust, kolonisatie, bedreiging en apartheidpolitiek.

Erger, Israël houd zich het recht voor preventieve aanvallen uit te voeren, iets dat ze al vaker hebben gedaan, maw doodt iemand die geen misdaad heeft begaan vanwege het idee dat hij een misdaad zou kunnen begaan.

Dat recht heeft Iran dus ook, Israël is een bedreiging voor Iran dus waarom zou Iran geen preventieve aanval op Israël mogen uitvoeren?

Troost je, dat doet Iran niet, de reden is dat ze veruit beschaafder zijn dan Israël dat zich alleen kan handhaven door brute intimidatie en geweld.
P.uncia's avatar
| #76233 | 19-09-2009 00:20 | Antagonizer
@Sjizzle: ik doe dit 'werk' al vele jaren en ik haal zuigers, debunkers en flippers er meteen uit. Jij bent er ook één, dus houd maar op met die schijnvertoning.

Iemand die oprecht en evenwichtig hierover zou discussiëren én voor een Israëlische staat zou zijn, zou niet zo makkelijk over de misdaden van Israël heenstappen als jij doet. Je gaat geen nergens in op de wandaden van een regime dat een compleet volk uitmoordt en begint dan meteen over de Palestijnse misdaden als ze zich verdedigen. Daar verraad je je als een zionist en Israël firster. Gelukkig zijn er genoeg joden en Israëli die wel de ogen open hebben voor de misdaden voor hun regime en liever niet in een land wonen dat gestolen is en gebouwd op de botten van dode Palestijnen.

En ja, de Palestijnen worden ook door andere Arabische regimes met de nek aangekeken, om verschillende redenen. Gek genoeg doen ze me denken aan een groep mensen die 70 jaar geleden ook verguisd en vervolgd werden...

Maar succes met het zuigen en ombuigen. Er zijn hier genoeg mensen die jou tot in lengte der dagen van repliek dienen. Niet dat je daar iets van aan hebt of ervan zult leren. Hoe dan ook, wij laten de discussie hier vrij dus jouw Megaphone Desktop tooltje zal nog regelmatig afgaan.
http://en.wikipedia.org/wiki/Megaphone_desktop_tool
Antagonizer's avatar
| #76235 | 19-09-2009 00:31 | P.uncia
Laat maar Anta, ik doe dit ook al jaren en zie hoe ze om feiten heenbuigt maar dat is de tactiek van dit soort verdwaasden.

Echter, het is leerzaam voor bezoekers, dus laat ik de discussie open daar is imho Zapruder / Zaplog voor :)
P.uncia's avatar
| #76246 | 19-09-2009 10:22 | EvaVanE
"Zo gek ben ik dan ook weer, al denk ik erover om mijn Heyl Ha'Avir shirt te dragen."

Er zijn veel, heel veel mensen in de wereld die dat minstens even erg zullen vinden als het dragen van een swastika-shirt.
EvaVanE's avatar
| #76479 | 22-09-2009 03:09 | Sizajasel
Just to wrap it up, en mijn belofte gestalte te doen.

Ik ga niet in op al die herhaal papegaaien die me een overdosis aan links hebben gegeven die me vooral via anderen zouden moeten overtuigen dat ik tot het scum van de aarde behoor.

Ik ga wel graag in op:

@Gert
Ik heb even moeten nadenken over je laatste reply. Mijn eerste reactie was dat je nu een stap te ver ging. Na een paar dagen denk ik nu dat je reactie een terechte reactie was op mijn ongepaste reactie. Ongepast derhalve, maar vooral van mijn zijde.

@Antigonizer
Tja, je bent natuurlijk door de wolf geverfd. Niets kan jou meer verbazen of zelfs maar intrigreren. Je weet alles..been there, done that,. seen it.
Have fun, met je 20 volgers.

@Siazz
Je laat je uit de tent lokken. Je eerste dump met quotes was al voldoende. De volgende dumps verzwakten het geheel. Ik bedoel uiteindelijk kwam je uit ergens in 1920, terwijl je begon in 2001. Ik bedoel, who the fuck cares what some nutcase said in 19 fucking 20? Maar het was je laatste drop en iedereen was die uit 2001 al weer vergeten.
Copy Pasten is ook een vak ;-)

@P.uncia
Denk niet dat ik het ergens met je eens ben geweest, maar heads up.
Thx voor de niet persoonlijke discussie en het open oor.
Beetje jammer dat je me als 'shill' afzet aan het einde, maar who cares.

To all
Dit is een discussie die niemand wint.
Jullie niet, want je hebt altijd het gelijk aan je kant. Want je bekijkt het vanuit een theoretisch perspectief.

Ik ook niet. Want ik bekijk het niet vanuit dat theoretische perspectief, maar vanuit een emotioneel perspectief. `Emotioneel als in; "no matter what happens Israel has to defend itself and has all rights to do so"

Daar kan geen Rothschild tegen op. Er is geen Zionist in de wereld die die emotie beter kan laden. Er is geen Zapruder in deze wereld die die angel en wish to survive kan buigen.
Forget it..

Israel lives, or we all die!
Sizajasel's avatar
| #76480 | 22-09-2009 03:29 | Sizajasel
Oh ja, sorry
@Ness
bijna vergeten.

Jou vind ik ook wel okay. Beetje passie hou ik wel van.
Sizajasel's avatar
| #76488 | 22-09-2009 08:55 | VII_
Israel lives, or we all die!

Helaas heeft Israel het zover laten komen dat niet het bovenstaande maar het onderstaande waarschijnlijker is.

Israel dies and we all live happily ever after.
VII_'s avatar
| #76489 | 22-09-2009 09:17 | EvaVanE
"Israel lives, or we all die!"

Ik kan hierin niets anders lezen dan een zeer ernstige bedreiging en een bevestiging van wat de meesten van ons al vermoedden: Israël is het grootste gevaar voor alles en iedereen; Israël zelf niet uitgezonderd.
EvaVanE's avatar
| #76491 | 22-09-2009 09:45 | Ness
http://nl.wikipedia.org/wiki/Martin_van_Creveld
We hebben enkele honderden kernkoppen en raketten om ze overal op te gooien, misschien zelfs op Rome. Met vliegtuigen zijn de meeste Europese hoofdsteden zelfs een doelwit. (...) Maar ons leger is niet nummer 30 in de wereld, het is nummer twee of drie. Wij hebben de mogelijkheid de wereld mee te slepen als we ten onder gaan. En ik kan u beloven dat voordat Israël wordt vernietigd, we dat ook zullen doen.’

Maar willen jullie a.u.b dan éérst jullie afweer-installaties weg doen please please ?

Israel heeft last van een gigantische braindrain.
Iedereen met een beetje opleiding maakt dat hij/zij wegkomt.
Als gevolg zijn van de 7 miljoen Israeliërs (waarvan 2 miljoen Palestijnen) er nog geen miljoen die in Israel zelf zijn geboren nadat hun ouders of grootouders immigreerden.

Veel *Israeliërs* zijn geimporteerd fascistisch godsdienstgek kannonenvoer uit Rusland of Amerika, aangevuld met economische (zwarte) vluchtelingen in een land waar racisme hoogtij viert. En dan nog wat gedesillusioneerde restanten uit betere tijden. Israel is tevens een wijkplaats voor criminelen die elders uitgekakt zijn.
Geef ze daar nog 10 jaar en de zaak stort vanzelf in - tenzij de eigenaren besluiten een oorlog te starten met Iran waarbij Israel wordt opgeofferd om de USA/EU bevolking te motiveren.
Tis al eens eerder gebeurd heh.
*Anyone with any sense has already left town* (quote B.Dylan)
Ness's avatar
| #76493 | 22-09-2009 11:01 | VII_
http://www.informationclearinghouse.info/article19813.htm

On the subject of Joel Gilbert’s vision of Israel one day being overwhelmed, I recall the words spoken to me many years ago by Golda Meir, Mother Israel, when she was prime minister. At a point during an interview I did with her for the BBC’s Panorama programme, I interrupted her to say: “Prime Minister, I want to be sure I understand what you’re saying… You are saying that if ever Israel was in danger of being defeated on the battlefield, it would be prepared to take the region and the whole world down with it?”

As stated on the second page of Waiting for the Apocalypse, the Prologue to Volume One of my book Zionism: The Real Enemy of the Jews, Golda replied, without the shortest of pauses for reflection, and in the gravel voice that could charm or intimidate American Presidents according to need, “Yes, that’s exactly what I’m saying.”

Israel is het grootste gevaar voor vrede veiligheid in de wereld. Hier kan geen terreurorganisatie aan tippen. Gelukkig beginnen steeds meer mensen dit in te zien.
VII_'s avatar
| #76539 | 22-09-2009 21:16 | keuleniscool
De Palestijnen liegen maar de joden het meest !
De super terreur van de joden MOET stoppen,
anders is een wereldwijde boycot de enige oplossing .
Stop dit super terreur tegen het Palestijns terreur .
Stop de bezetting
Weg met de muur van 700 KILOMETER ,door de joden op geroofde grond
Stop de economische wurging door de joden .
Stop met het negeren van de VN resoluties door de joden .
Weg met het grootste getto ooit dat n.b. door de joden is gemaakt !
Ik heb groot respect voor de moed van Dries van Agt en en Gretta Duisenberg ,
die de super terreur van de joden aan de kaak durven te stellen .
En laten we hopen dat Obama de zelfde ruggegraat heeft !
Ik ben niet VOOR de Palestijnen, Maar tegen deze enorme criminele aanpak van de Joden .
Alleen eerlijk en gemeend praten is de weg naar echte VREDE .
| #76684 | 24-09-2009 12:14 | Mr-Dutch
Ik snap het niet hoor.
Ik kan het begrijpen hoe de mensen voelen en denken over het feit hoe het gegaan is. Maar wees wel eerlijk, Palastina had nooit een Land of uber haupt een staat achtig ding gehad. Ze zijn nomaden die rond dwarelen in dat gebied. De Joden waren onderdrukt door Egypte en ging naar Israel, hun beloofde land. Ze gingen daar wonen etc. Het is misschien in de meeste ogen oneerlijk gegaan. Maar geef Palastina hun LAND maar, laat ze maar is draaien en functioneren als een echt land. Het is niet netjes gegaan nee, maar wat zij flikken mag dan weer wel?
Jammer dat daar dan niet over wordt gesproken.
Mr-Dutch's avatar
| #76687 | 24-09-2009 12:43 | Ness
Je snapt het best.
Palestina is nooit een land geweest onder ONZE wetten.
Maar wel onder hun eigen wetten!
Nomaden die ronddwarrelen? Wil je a,ub even die foto's en video's bekijken? Lees dit ook even, dan kun je zien hoe ze vanuit joods oogpunt *ronddwarrelden*:
http://www.jewish-history.com/Palestine/

De joden in egypte werden net zomin onderdrukt (over een periode van 2000 jaar!!) als de joden in Palestina; ze hadden uiteraard wel problemen omdat ze een minderheid vormden.

De zionisten zijn verantwoordelijk voor de bomaanslagen waarmee joden uit Iraq en Egypte naar Israel werden gejaagd.

De bijbel is een flutverhaal van een stel nomaden die elkaar vertelden hoe geweldig ze wel niet waren, waarbij ze het gebruik van gejatte verhalen niet schuwden omdat niemand dat kon controleren indertijd: er waren maar weinig mensen die konden lezen en schrijven.

Er is nooit een Exodus geweest. Er is nooit een Diaspora geweest. Van die geweldige tempel in Jerusalem kan niemand ook maar een steentje terugvinden - maar alle bewijzen van een (pré) Arabische cultuur staan nog wel recht overeind.

De zaak is duidelijk: met behulp van Europe and Amerika heeft een stel zionistische opportunisten, voornamelijk uit Rusland en Oost-Europa (geen druppel semitisch bloed!) een land gestolen en etnisch *gezuiverd*.

Het is dan ook geen wonder dat Hamas in zijn beginselverklaring Israel het bestaansrecht ONTZEGT. Of het verstandig is, is een tweede.
Over de gebruikte methoden kan getwist worden: burgers mogen niet als doelwitten worden gebruikt volgens het oorlogsrecht.
Maar de Palestijnen hebben alle recht zich te verzetten !
Ness's avatar
| #76688 | 24-09-2009 12:55 | Mr-Dutch
@ Ness.
Vindt het fijn dat jij je mening deelt.
Helaas neem je "rond Dwarellen" te serieus op je.
Geen problemen mee, overigens over de Tempel gesproken.

Heb je daar informatie over gevonden dat de Arabieren die tijd een Moskee op die berg gebouwd heeft? Puur het feit hierom vind je iets. Maar dat ter zeide.

Wat je zegt over het geloof dat het nooit bestaan heeft, die recht mag je hebben en zeggen. Dus heb ik
Mr-Dutch's avatar
| #76689 | 24-09-2009 12:58 | Paul2
Palestina had nooit een Land of uberhaupt een staat achtig ding gehad. Ze zijn nomaden die rond dwarrelen in dat gebied.

Zo spraken kolonialen ook om zich te legimeren bij het bezetten van een werelddeel.
| #76690 | 24-09-2009 13:27 | Ness
@Mr Dutch: links naar studies en artikelen omtrent dit onderwerp:

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Invention_of_the_Jewish_People
http://www.palestinechronicle.com/view_article_details.php?id=15253
http://whatreallyhappened.com/WRHARTICLES/exodushawas.php?q=exodushawas.php
http://www.msnbc.msn.com/id/6753063/
http://www.haaretz.com/hasen/pages/ShArt.jhtml?itemNo=301803&contrassID=2&subContrassID=1&sbSubContrassID=0&listSrc=Y
http://www.biblebelievers.org.au/13trindx.htm

Trek zelf je conclusies.
Ik geloof niet, jij gelooft wél, maar het geloof in een God zou m.i niet afhankelijk moeten zijn van oude verhalen en overleveringen - de bijbel als geschiedenisboek is een uiterst onbetrouwbare bron gebleken.
Niemand kan het mysterie van het leven verklaren, Mr Dutch.
Your guess is as good as mine!
Ness's avatar
| #76769 | 25-09-2009 08:32 | Zurk
De Joden waren onderdrukt door Egypte en ging naar Israel, hun beloofde land

Mr Dutch, en op grond van een oncontroleerbaar verhaaltje van 2000 jaar oud zouden Joden Israël ofwel het voormalige land Kanän ,ogen opeisen?
Hoe simplistisch kunnen Zionisten zijn?
Ja, het lijkt me eerder dat de Indianen Amerika terug mogen opeisen, hun land is nog maar tweehonderd jaar geleden van hen afgestolen, met grof imperialistisch geweld!
Zurk's avatar
| #76780 | 25-09-2009 10:24 | Ness
Nog 1 aanvullinkje dan: http://www.biblebelievers.org.au/jesusjew.htm

We know that Saul was the first king of Israel and that John was the first man called Baptist, but who was the first Jew? Neither Adam, Seth or Noah are called Jew. Nor were Abraham, Isaac or Jacob. Moses was not called a Jew and neither were Saul, David or Solomon called Jew. In fact you will not find the word Jew in the first eleven books of the Bible. The first time Jews are mentioned in the Bible, is in II Kings 16:6 (and then only in translations revised in the eighteenth century)


Dus het woord jood komt in de Torah en in de bijbel oorspronkelijk helemaal niet voor, het is pas in de 18e eeuw geintroduceerd : http://www.biblebelievers.org.au/jew.htm
Ness's avatar
| #76806 | 25-09-2009 12:33 | Mr-Dutch
@ Zurk,
Hun zijn daar naar toe gegaan met dat Idee.
Met dat geloof en met dat is het volk overeind gebleven.
Ze zijn daar gekomen en leefde daar. Ja daar zijn idd acties geweest wat niet echt netjes was. Dat klopt en daar kan ik niks over zeggen. Maar het feit dat ze trokken naar een gebied waar ze veilig zijn, is voor hun het recht om daar naar toe te gaan.
Hoe sommige acties gelopen zijn, kan ik niet veel aan doen.
Maar er spelen meerdere factoren mee. Maar als ik dat klein beetje onderbouw ben ik een erge zionist.
Mr-Dutch's avatar
| #76831 | 25-09-2009 16:19 | Zurk
Maar het feit dat ze trokken naar een gebied waar ze veilig zijn, is voor hun het recht om daar naar toe te gaan.

Wat voor rechten kan men daar vandaag nog op do9en gelden?
ik zie geen verklaring voor het feit dat op grond van een oncontroleerbaar verhaal van meer dan 2000 jaar oud Joods bezitsrecht geclaimd kan worden op een stuk grond.
Dan iedereen wel gaan zeuren. De Germanen eisen Nederland toch ook niet meer op?
Het moet niet gekker worden....
Zurk's avatar
| #78871 | 16-10-2009 23:09 | Marcus (ongeregistreerd) toon reactie
| #78873 | 16-10-2009 23:09 | P.uncia
Kijk eens aan, het ware gezicht van P.uncia.


Nah dat ken jij niet en waarom zou ik willen afrekenen met Joden? Ik heb niets tegen Joden netzomin als tegen Arabieren.

Ik heb wat tegen apartheid dus tegen zionisme...
P.uncia's avatar
aanmelden / inloggen