Door community (initieel ffloor), Op maa 9 jan 2017 22:32, 2 reacties, nieuws

In 1899 kwamen elektrische auto’s 4x verder (dl.7, slot)



Een 3-tal weken geleden werd Nissan elektrokoper aangehaald die van de beloofde 199 kM slechts 60 kM haalde en 11 uur later thuiskwam: dat herhaalde zich 34 maal.
Vreemd want de elektrische auto voldoet sinds 2007 echt wel, nouja ééntje dan:
merk Tesla bewees negen jaar geleden al dat er tevreden gebruikers bestaan

De gas-moord per snellader
En zélfs: als hun auto er 14,5 uur over doet om volledig opgeladen te zijn? Ja er zijn wel kastjes te koop die dat in 3,5 uur presteren maar dat schijnt toch nooit de bedoeling te zijn geweest: Tesla maakt ze niet en op accu's zit nooit garantie.

De moord op de zaktelefoon
Het verhaal over ontploffende zaktelefoons is al zeker tien jaar oud maar heeft volstrekt NIETS met accu's zèlf te maken: jij bent al in de doos gehackt!
Een accu - en zeker lithium - kunnen wel ontbranden bij lading: dit heeft te maken met hun bizondere vorm van laden in stootvorm en wordt goed bewaakt door meerdere themperatuursensors: vandaar dat laden in het hoesje: 2x zo lang duurt - en vandaar veel sneller opladen in de koelkast.

Maar een weggelegde telefoon die in je broekzak ontploft? Welneeeeeeee dàt kan niet: dat zijn draadloze chinezen die liever hadden gezien dat jij hun huismerk had gekocht.
Elk normaal consumentenartikel bevat een mechanische Aan/Uit-schakelaar - zit dat er niet op: dan is dit artikel op afstand inschakelbaar en hun display geeft dat niet altijd weer.
Logisch dus dat politiediensten over software beschikken om elk apparaat op afstand in te mogen schakelen en de opstartroutines van elke BIOS te ver-rommelen. Is ook niks mis mee - dus 1 jaar later belandt "confidentieel" in handen van 'n Dranheta zoals mevrouw Merkel al overkwam. Trump vindt die moderne tijden: een vergiet.

Omdat Facebook + Instagram + Telegram + Microsoft: het eigendom over jouw microfoon, beide filmcamera's, jouw fotoboek, je locatie op 3 meter nauwkeurig en van de USA-president: zijn mobieltje in zijn douche opeisen: en dat allemaal uitlezen als zo'n computer op "Uit" staat - zijn er al veel foto's van de blote zakenman gepubliceerd en kranten weten heden al te vertellen wat er in het hoofd van die zakenman omgaat: "Blijkt een draaikont".
In Dsl is veel te doen geweest om dezelfde Windowsafluister/afkijkeraar MFC42UL.DLL (een Microsoft-besturingsbestand, dankzij social-media in Dsl verboden) - maar in Windows-10 moeten er zelfs ELF (!) van zulke loerders worden verwijderd alvorens je nog een veilige computer hebt. Zoals het op afstand bijplaatsen van kinderporno (is gebeurd) en/of het verwijderen van jouw bestanden.

De moord op de elektrische auto
Als de Engelse rechter een elektrische auto te slecht vindt voor verkoop dan is er iets misgegaan? Moet wel.
En als Tesla's racewagen: een oplaadtijd van 14,5 uur nodig heeft: wordt het tijd om de olie-samenzwering met vorige NiMH-accu's nog maar eens open te trekken. Zie ook Tesla's hun nieuwste update

De elektrische auto: in 1990 snel de nek omgedraaid
In de jaren ’90 vaardigde de CARB namens de staat van Californië aangescherpte maatregelen uit voor de uitstoot van auto’s.
Ze bepaalden ook dat vanaf 1998 minstens 2% van alle auto’s die Californië verkocht worden zg. 'Zero Emission Vehicles (ZEV) moesten zijn: auto’s zonder uitstoot.
Men ging zelfs verder, want in 2003 moest dat percentage 10% bedragen.

Bizar genoeg was het autofabriek GM dat CARB inspireerde tot deze milieubewuste maatregel daar ze in 1990 (dat is 26 jaar geleden!) een prototype voor een ZEV presenteerden op de autobeurs van Los Angeles.
De historie die hierop volgde had zo uit een werk van Shakespeare kunnen komen; als je de middeleeuwse edelmannen, zwarthandelaren en burgers verwisselt voor CEO’s, lobbygroepen en fake-consumentencluppies.

En er was nog iets: op hol slaande atoomreactors!
Voor al die elektrische auto's die vanaf 1990 moesten gaan rondrijden: heb je heel veel elektriciteitscentrales benodigd, zoveel dat momenteel al de helft van Nederlandse stroom bestaat uit kernenergie.
Nog sterker: 's nachts worden hoogspanningsdraden helemaal niet voor transport gebruikt maar als ballast, dus als verwarmingselement om de voeten van piloten mee warm te stoken... dit als afnamebelasting van Belgische- en Franse atoomcentrales en ze betalen ons er grif voor: of je alsjeblieft hun nachtelijke atoomstroom wilt opstoken en nog flink geld toe ook. De draden sissen zelfs in de (nacht)regen.

De Amerikaanse documentaire 'Who Killed The Electric Car' beschrijft in detail hoe de autoindustrie - en met name General Motors - hun eigen elektrische auto eigenhandig de nek omdraaide en zo de milieubeweging en de consument belazerde. De huidige minister Kamp die voor 2022 de helft van NL-auto's op elektriciteit wil laten rijden: wordt beslist het volgende slachtoffer van Big-Oil. Dat was hij eerder al met subsidie op zwáárvervuilende hybride-auto's.

Het eerste deel van de documentairefilm 'Who Killed The Electric Car'.
Alsook de lithiumaffaire, klik hier voor de wederopstanding dat nog flink wat centjes heeft gekost.
De films zijn in NL niet op dvd te koop, wel bij Amazon.co.uk te bestellen en soms bij Amazon rechtstreeks.

Hoe werkt conspiracy?
In het verhaal over de geboorte in 1990 en spoorloos verdwijnen van jouw elektrische auto - en met name GM’s EV-1 - komen alle factoren aan bod die betrokken waren bij deze bijna onzichtbare "moord" (lees: seriediefstallen als patentkunde).
Want er was een aardige groep mensen wo. vele beroemdheden als Mel Gibson en Tom Hanks - die bezit hadden genomen van GM's EV-1 dat nul uitstoot produceerde. Intussen begonnen in navolging ook andere autofabrikanten 100% elektrische versies van hun brandstofaangedreven auto’s op de markt te brengen; zo zagen onder andere EV’s van Honda, Toyota, Chrysler, Nissan en Ford vanaf 1991 het levenslicht.

Maar al snel bleek een duistere groepering alle elektrische auto’s van de weg te halen (!) en dan vooral alle EV-1 waren het haasje - helaas was niet meteen duidelijk wie achter de diefstallen zat: mét: het repro-vonnis van de rechter!
Dat zat zo:
GM had een slinks één-tweetje met oliegigant Texaco - en later Chevron - waarbij de
ontwikkelingsrechten voor NiMH-batterijen van Panasonic en Toyota waren aangekocht door GM - en GM maakte daarvan de EV-1 - en "beleende" de toeleverancier.
Daarna waren de patenten opeens door de directie verkocht aan Texaco - dat daarna fuseerde met Chevron - én: die vervolgens het patent in gerechtsprocedures misbruikte om de EV1 te killen wegens "illegale fabricage".
De rechter ging accoord: die gepatenteerde accu's moesten teruggenomen worden - dan moet je eerst de rijdende accudragers ophalen is het niet?



Aldus gebeurde. Vooral Mel Gibson stond nog stomverbaasd dat zijn auto van zijn zwaarbeveiligde oprit spoorloos verdween! En zo komt het nou dat vanwege verboden accu-technologie: Tesla's racemonster in 14,5 uur moet laden alvorens je weer 300 kM de weg kunt uitsnorren.
Zelfs toen 10 jaar later de bejubelde Toyota Prius uitkwam: verzekerden atvocaten van GM zich ervan dat die auto tevens een conventionele verbrandingsmotor bezat, ALSOOK: dat men de accu’s thuis niet zelf op kon laden (!) iets wat handige bedrijfjes weten op te lossen met wat ingenieuze tweaks en soms zelfs inbouw van heuse lithium-ion batterijen.
Zo'n hybride techniek is overigens zwaar vervuilend: hoe kleiner een ontploffingsmotor is: des te meer uitstoot. Maar ook brandstofceltechnologie is van zichzelve een extreem hoge energieverbruiker + vervuiler (!) vanwege hun fabricage.

En in 2005 werd bekend dat de vernieuwde Prius niet de beschikking kon krijgen over geavanceerde lithium-ion accu's. Als reden werd Boeings 'Dreamliner' opgevoerd waarvan de cabine-accu's in de brand vlogen - achteraf door snelladers voor MiHM.
Geen lithium-accu voor de Prius die aanzienlijk lichter weegt en meer capaciteit biedt - de hand van Chevron is sterk!
Het riekt trouwens naar afpersing want patenten zijn maar 25 jaar geldig: de afpersingsbrief was geschreven in het 24e jaar dat het patent nog geldig was - en Toyota trapte erin!

Tesla's racewagen: blijkt toch niet kogelwerend
Het moge duidelijk zijn dat hier een blauwdruk van een onvervalste conspiracy bezig is waarbij goed duidelijk wordt hoe ver de klauwen van Big Oil en grote corporaties reikt: zelfs wetgeving en rechtspraak ontkomen niet aan hun praktijken en men neemt even gemakkelijk de toevlucht tot ordinaire autodiefstallen - daar is een totaal ontoereikende accu-technologie in de markt zetten en 34 keren weggesleept wel het beste voorbeeld van hoe de consument belazerd wordt.


Op EV1.org houdt men de latere EV-ontwikkelingen in de gaten en wordt de conspiracy nog eens goed uitgelegd. Men voorspelt succes voor de Tesla Car (waar lithium inzit) en wenst hun alle goeds.
De vraag is hoe oprecht minister Kamp nu is in het verbeteren van het (lokale) milieu?
De Roadsstar zou zomaar ineens een boevenauto kunnen worden zoals in 1910 toen mijn oom van Ekeren in Zeist met de handen omhoog tegen een muur ging staan: er komt een auto aan en dus: er gaat hier geschoten worden. Zo ging dat toen.
Slot: 7dl.
#
Annotaties:
| #257496 | 14-01-2017 19:14 | Zinoco
ffloor

Dank je wel voor deze geweldige artikelen reeks.
| #257532 | 15-01-2017 11:45 | Bestwel
Dank je Ffloor,

Ik lees je artikelen altijd met veel plezier.
Bestwel's avatar
aanmelden / inloggen