Door Tzolkin, Op vri 22 jul 2011 19:33, 113 reacties, citaat / intro / linkdump

“Israël waarschijnlijk achter aanslagen Oslo”

Binnen een uur na de aanslag, zonder enig onderzoek, zonder dat iemand de aanslag heeft opgeëist weet de Noorse 'terreurexpert' Atle Mesoy* te vertellen dat de aanslag "waarschijnlijk gepleegd is door islamitische terroristen".

Ik vind dat helemaal niet waarschijnlijk. Kandidaat nummer 1 is Israël. Ze hebben een handvol motieven, ze hebben het al eerder gedaan en zoals iedereen weet geven Israëliërs helemaal niets om het leven van niet-Joden.

Israëlische motieven: ...
Annotaties:
10-05-2014 23:21 | nail fungus
“Israël waarschijnlijk achter aanslagen Oslo” #zaplog
| #148236 | 22-07-2011 20:05 | tegengas
Ze zijn druk bezig.
Norway has been hit by twin attacks - a massive bomb blast in the capital and a shooting attack on young people at a governing Labour Party youth camp.
tegengas's avatar
| #148237 | 22-07-2011 20:18 | Revontulet94
Inderdaad aannemelijker, maar nog geen conclusie. Vraag me af wat voor een invloed deze aanslag gaat hebben de komende weken.
Revontulet94's avatar
| #148239 | 22-07-2011 20:26 | Tzolkin
De grootste invloed zal het hebben wanneer iemand ergens steekhoudend juridisch bewijs vindt voor hun betrokkenheid en dat ook bij een rechter aanhangig mag en durft. te maken.

Pas als de Telegraaf kopt "Israël achter aanslagen" is er een beetje hoop.
| #148241 | 22-07-2011 20:31 | tegengas
The claims komen binnen.
The New York Times reports that terror group 'Helpers of the Global Jihad' have claimed responsibility for Oslo attacks.
tegengas's avatar
| #148242 | 22-07-2011 20:31 | Hans
Ene Will McCants, analist bij C.N.A. (??), suggereert op zijn blog vol Jihad-propaganda, dat de verantwoordelijkheid voor de aanslag wordt opgeëist door moslims.

Is dit de nieuwe spreekbuis voor Rita Katz?
C.N.A. ligt op een steenworp afstand van het Pentagon.
Het adres van SITE is iets verder weg, maar nog wel in de regio Washington DC
Hans's avatar
| #148252 | 22-07-2011 21:27 | tegengas
Norwegian state official speaks to Al Jazeera
linkje
tegengas's avatar
| #148255 | 22-07-2011 21:48 | Tzolkin
Die trut kan het niet laten heh... Maar goed ze zei het niet. Naar Fox, CNN of BBC durf ik niet te kijken op dit moment. :(
| #148256 | 22-07-2011 21:50 | Johnito
De arrestant is Noors.
Johnito's avatar
| #148258 | 22-07-2011 22:00 | Tzolkin
en blond... :)

Heeft Israël niet iets met mannen met blond haar...?
| #148261 | 22-07-2011 22:10 | Johnito
Geen idee, maar de Noorse politie speculeert nu openlijk op een aanslag uit rechtse hoek.
Johnito's avatar
| #148262 | 22-07-2011 22:15 | Tzolkin
En als dan effectief blijkt dat het een Noor, was, alleen; wat dan met al die media die nu roepen dat het 'Al Q' was?
| #148263 | 22-07-2011 22:17 | Johnito

En als dan effectief blijkt dat het een Noor, was, alleen; wat dan met al die media die nu roepen dat het 'Al Q' was?


WOEF!
Johnito's avatar
| #148264 | 22-07-2011 22:19 | wingload
Ik vrees dat wapenbezit in Noorwegen onder vuur komt te liggen.
De aandacht in de VS is ook verschoven naar 'lone wolves', terroristen die in hun eentje opereren (als je daarin wilt geloven natuurlijk). Let maar op, lone wolves is de nieuwe meme. Home grown terrorists was een beetje een bek vol, waarschijnlijk.

Voor de bomaanslag kunnen we weer op zoek gaan naar de 'oefening' van veiligheidsdiensten. Dat hoort er bij zoals we weten.
wingload's avatar
| #148266 | 22-07-2011 22:20 | Paul2
Geen idee, maar de Noorse politie speculeert nu openlijk op een aanslag uit rechtse hoek.

media_l_898225.jpg
Gezien de kans dat het hier de actie van een eenling betreft, wordt op Twitter als voorbeeld de naam van Varg Vikernes genoemd. Varg, geboren als Kristian maar ook bekend onder zijn bijnaam Count Grishnackh, was leider van het roemruchte Noorse black metalproject Burzum. Vikernes die als antisemiet extreem rechtse ideologieën aanhing, keerde zich fel tegen het christendom.

http://www.trouw.nl/tr/nl/6970/Aanslagen-Noorwegen/article/detail/2814663/2011/07/22/Noorse-politie-zoekt-daders-in-eigen-land.dhtml
| #148267 | 22-07-2011 22:23 | tegengas
Zie vanavond nieuwsprogramma's naar hartelust tegenstrijdige analyses brengen.
Maakt niet uit of 't waar is, als het maar snel is.
tegengas's avatar
| #148268 | 22-07-2011 22:24 | Tzolkin
Maar die gasten staken tot nu alleen kerken in brand
| #148271 | 22-07-2011 22:28 | Tzolkin

WOEF!


Ja, dat snap ik. Maar zullen ze door het stof moeten?

17 doden bij beide aanslagen. Niet fijn.
| #148277 | 22-07-2011 22:59 | censuur
Een lonewolf kan natuurlijk nooit zo'n grote hoeveelheid aan explosieven uit z'n kont toveren... Daar zit een netwerk achter.
censuur's avatar
| #148286 | 22-07-2011 23:23 | wingload
@censuur
1. De schietpartij, dát is er eentje voor de lone wolf meme. Deze wordt al gerapporteerd: Twitter #NoAgenda
2. Dat er een netwerk achter zit achter een jetzer van een bomaanslag… Zijn Mossad of CIA netwerken?
Zondag zou ik vooral naar No Agenda luisteren, om 18:00.
wingload's avatar
| #148289 | 22-07-2011 23:27 | Paul2
Een terrorisme expert zegt tegen de Britse omroep dat terreurbeweging Ansar al-Jihad al-Alami (Helpers van de Globale Jihad) niet achter de aanslagen zitten.
De schutter, een grote en stevige man met een Noors uiterlijk, is door de politie gearresteerd. De politie laat weten dat hij ook betrokken was bij de aanslag in Oslo. Hij is vlak voor de bomaanslag in het regeringskwartier gezien door ooggetuigen.
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Buitenland/307696/Zeker-negen-doden-bij-schietpartij-Noors-eiland-Utoya.htm
| #148290 | 22-07-2011 23:30 | Paul2
En het PVV geteisem heeft het in de comments alleen maar over moslims.Ze zijn bijna teleurgesteld dat het geen moslim was
| #148291 | 22-07-2011 23:30 | Donkerdoorn
Tjsa, ooggetuigen hebben nu eenmaal de schietende man in politieuniform ook in het centrum van Oslo gezien....
Donkerdoorn's avatar
| #148293 | 22-07-2011 23:33 | Donkerdoorn
Hij is vlak voor de bomaanslag in het regeringskwartier gezien door ooggetuigen.


Nu, dat zijn nog eens interessante ooggetuigen! (dit verhaal is klaarblijkelijk over het zelfde)
Donkerdoorn's avatar
| #148295 | 22-07-2011 23:42 | Johnito
Persco Stoltenberg:


Norway's prime minister Jens Stoltenberg, speaks at a press conference:

I have a message for those who attacked us, this is a message from all of Norway, you are not going to destroy us, you are not going to destroy our democracy..

Nobody is going to bomb us into silence, nobody is going to shoot us into silence..

Tomorrow we will show the world that the Norwegian democracy grows in strength when it matters..

We must never stop standing up for our values. We must show that the Norwegian society can stand up to these testing times. We must show humanity, but not naivety.


Dit is niet gericht aan verdwaasde Burzum-eenlingen, noch aan "Al Qaeda." Dit is een diplomatieke waarschuwing, of ben ik nou gek.
Johnito's avatar
| #148297 | 22-07-2011 23:50 | sigmund
"Een claim door een islamitische terreurorganisatie die vrijdag op internet verscheen, werd even later weer ingetrokken"

Wij hebben het gedaan!

He, sorry, nee toch niet....

Wat en grap!
sigmund's avatar
| #148298 | 22-07-2011 23:52 | censuur
@ Johnito
Dat het niet louter een verdwaasde Burzum-eenlingen betreft dat bewijst de "bomauto" toch wel? De boodschap is uiteraard aan de handlangers gericht. Die zijn nog niet in zicht, maar krijgen de boodschap zeker mee.
censuur's avatar
| #148299 | 23-07-2011 00:00 | Johnito
Dat het niet louter een verdwaasde Burzum-eenlingen betreft dat bewijst de "bomauto" toch wel? De boodschap is uiteraard aan de handlangers gericht. Die zijn nog niet in zicht, maar krijgen de boodschap zeker me


Inderdaad @censuur, maar ik denk dat het Burzummetje de handlanger is in dit geval. De boodschap van Stoltenberg lijkt me echter niet aan het Burzum-kliekje gericht, maar een internationale lading te hebben. Een niet mis te verstane waarschuwing tegen buitenlandse inmenging in Noorwegen.

Ik geef onmiddelijk toe dat dit louter speculatie van mijn kant is, maar Noorwegen heeft beslist bepaalde machtige mensen op de teentjes getrapt de laatste tijd. Je stopt niet ongestraft met deelname aan een Navo-oorlog, en je steunt niet ongestraft de Palestijnse zaak. Bijvoorbeeld.
Johnito's avatar
| #148300 | 23-07-2011 00:01 | censuur
@ sigmund
Bij iedere grote gebeurtenis van deze aard zijn er in no-time een aantal geflipte koekenbakkers die de daad claimen. Uiteraard is het meestal nonsens...
censuur's avatar
| #148301 | 23-07-2011 00:19 | sigmund
OSLO, Norway — Police official tells AP blast is more Norway's "Oklahoma City" than "World Trade Center
http://www.palmbeachpost.com/news/world/police-official-tells-ap-blast-is-more-norways-1637641.html
sigmund's avatar
| #148302 | 23-07-2011 00:27 | censuur
Dat die (vanuit de lone wolf zn optiek) handlangers een internationale kliek kan betreffen, dat volg ik. Ook volg ik dat de rollen wel eens omgedraaid zouden kunnen zijn. En dat de lone wolf simpelweg voor het geopolitieke karretje is gespannen zonder het door te hebben.

Hier nog een mooie:
http://www.telegraaf.nl/buitenland/10242943/__Schutter_is_Noor__.html?p=2,2
De titel lijkt hoopgevend. Maar... Toch knap om 75 van de 241 woorden te besteden aan de mogelijkheid dat het moslim terreur zou kunnen zijn geweest. Wat een schijtvod!

Of The Sun die het durven vergelijken met 911 en ook doodleuk AQ op de frontpage knallen.
thesunoslo.jpg
Altijd leuk natuurlijk tussen de prijsaanbiedingen en tip voor gratis magazines... Werkelijk treurig niveau...

Mijn inziens wijst er trouwens op dat het echt wel een gigantische bom moet zijn geweest. Dat red je niet met een slof kannonslagen...
censuur's avatar
| #148303 | 23-07-2011 00:37 | sigmund
Op Zaplog was er ook iemand als de kippen bij, gezien de reaktie op een artikel van twee jaar oud
sigmund's avatar
| #148304 | 23-07-2011 00:42 | censuur
http://theintelhub.com/2011/07/22/oslo-terror-whose-agenda-does-it-serve/
- An eyewitness to the blast who was just 200 feet away from the explosion called into the Alex Jones show and stated that there was a “bomb sweep” of the area the day before the attack. Norwegian television also reported this story.

Dat is interessant als het waar is. Is er iemand die een beetje Noors kan? Bestaat er een Noorse uitzending gemist.no? Is dit te achterhalen?
censuur's avatar
| #148305 | 23-07-2011 00:45 | censuur
@ sigmund
Hij is er in ieder geval speciaal lid voor geworden om specifiek dit te kunnen posten.
http://www.zaplog.nl/zaplog/user/RobinH
Lid geworden op vri 22 jul 2011 23:25, laatst actief op vri 22 jul 2011 23:47, aantal artikelen 0, Aantal reacties 1
censuur's avatar
| #148306 | 23-07-2011 00:48 | sigmund
er vanskelig, jeg vet ikke...
sigmund's avatar
| #148307 | 23-07-2011 00:51 | sigmund
The police forgot to inform practice
sigmund's avatar
| #148308 | 23-07-2011 00:52 | censuur
Synd det hadde vært praktisk
censuur's avatar
| #148310 | 23-07-2011 00:55 | censuur
Onwaarschijnlijk... :-)
censuur's avatar
| #148311 | 23-07-2011 00:55 | sigmund
"speciaal lid voor geworden om specifiek dit te kunnen posten"

Wat een aanwinst...
sigmund's avatar
| #148312 | 23-07-2011 00:56 | tegengas
Wat een drukte om wat glasschade.
tegengas's avatar
| #148313 | 23-07-2011 00:57 | sigmund
Link werkt niet:

The police forgot to inform practice
Anti-terrorpolitiet avfyrte sprengladninger under en øvelse midt i Oslo, to hundre meter fra Operaen, men glemte å gi beskjed til publikum. Anti-terror police fired explosive charges during a training center in Oslo, two hundred meters from the Opera, but forgot to notify the public.

http://translate.google.com/translate?js=n&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&sl=no&tl=en&u=http://mobil.aftenposten.no/article.htm?articleId=3569108
sigmund's avatar
| #148314 | 23-07-2011 00:59 | sigmund
werkt niet....
sigmund's avatar
| #148315 | 23-07-2011 01:00 | sigmund
"wat glasschade"

Dat eiland, ziet er wel heftig uit. Veel doden..
sigmund's avatar
| #148317 | 23-07-2011 01:08 | tegengas
Het zou verboden moeten worden om glas zonder folie te gebruiken.

Deze aanslag heeft veel weg van de The Oklahoma City Bombing.
Ben benieuwd naar de gebruikte explosieven, meststof of dynamiet van Nobel.
tegengas's avatar
| #148318 | 23-07-2011 01:11 | sigmund
Naam dader vrijgegeven. Dit is zijn facebook pagina
sigmund's avatar
| #148319 | 23-07-2011 01:13 | censuur
Ik heb geen facebook, dus kan ik ook niet verder op zijn pagina kijken, maar ik las ergens dat zijn "krabbel" gisteren bondig "war" zou zijn geweest...

@ tegengas
Ik ben ook erg nieuwsgierig naar info omtrent de explosieven etc. Dat blijft allemaal vaag voorlopig.
censuur's avatar
| #148320 | 23-07-2011 01:15 | sigmund
Breivik is van Noorse afkomst en zou enkele minuten voor de bomexplosie gezien zijn in Oslo. Die waarneming voedt het vermoeden dat de man alleen heeft gehandeld, maar een link met moslim-extremisten wordt nog niet uitgesloten (?!!).

De 32-jarige Noor, die extreem-rechtse banden zou hebben, zit inmiddels vast en wordt verhoord. Hoewel hij nog geen motief heeft gegeven voor zijn daden, is hij wel bereid tot een dialoog met de politie, zo meldt de krant Aftenposten.

Wel is duidelijk dat Breivik op 17 juli een bericht achterliet op Twitter: 'Het geloof van één persoon is gelijk aan de kracht van 100.000 anderen die slechts belangen hebben'. De Tweet was tevens het enige bericht van Breivik.

AD
sigmund's avatar
| #148321 | 23-07-2011 01:21 | tegengas
Voor cencuur
237201121715.jpg
tegengas's avatar
| #148322 | 23-07-2011 01:25 | tegengas
Kan iemand een profielschets van hem maken?
Waar is xxxx als je hem nodig hebt?
tegengas's avatar
| #148323 | 23-07-2011 01:28 | censuur
De gaming en amusement industrie zijn duidelijk schuld aan de aanslagen... hij was immers fan van world of warcraft, modern warfare 2 en dexter... duh...
censuur's avatar
| #148324 | 23-07-2011 01:29 | censuur
Die ligt waarschijnlijk op 1 oor. Iets wat wij ook zouden moeten doen. ;-)
censuur's avatar
| #148326 | 23-07-2011 01:32 | sigmund
Slimme jongen, gymnasium, favoriete boeken o.a. 1984 en het proces van Kafka. Muziek: klassieke muziek en vocal trance. Interesses: Politicologie en aandelenanalyse. Games: WOW en andere shooter.

Geen type neo-nazi, maar eerder een loner....
sigmund's avatar
| #148327 | 23-07-2011 01:34 | sigmund
Freemason! Daar zullen er wel een paar van smullen!
sigmund's avatar
| #148328 | 23-07-2011 01:36 | sigmund
Foto's van de dader verschillen nogal, of ligt dat aan mij...
sigmund's avatar
| #148329 | 23-07-2011 01:37 | tegengas
Het is wel duidelijk dat hij actie en verandering wilde.
tegengas's avatar
| #148330 | 23-07-2011 01:41 | censuur
Het zijn 2 verschillende foto's sigmund, dat klopt. Maar volgens mij wel dezelfde man.

En als die interesses de standaard worden om alarm te slaan na een database check... dan kunnen veel mensen hun lol op tegengas...
censuur's avatar
| #148331 | 23-07-2011 01:44 | sigmund
Noorse Tristan?
sigmund's avatar
| #148332 | 23-07-2011 01:50 | sigmund
Opgeblazen kop van de anti-depressiva..
sigmund's avatar
| #148333 | 23-07-2011 02:05 | tegengas
Ik ga afsluiten truste jongens
tegengas's avatar
| #148334 | 23-07-2011 04:54 | Pluto
De hamkaasvraag blijft altijd: wie profiteert?

Er schiet me hier en nu maar 1 naam te binnen:

Rupert Murdoch.

Knap gedaan, jongens.

*buigt*
Pluto's avatar
| #148335 | 23-07-2011 08:55 | wingload
Die aanslag in Oslo, ik denk aan ammoniumnitraat. Dat staat gewoon langs de kant van de weg in een big bag te wachten voor een boer. Je hebt nog wel een booster (inleidspringstof) nodig. Dynamiet zal in Norge wel te vinden zijn met al die rotsen die in de weg liggen. Als je dat hebt, dan douw je de achterbak vol, voegt een tijdsmechanisme toe of een ouderwetse lange lont. Kan en kan iemand in z'n eentje doen.

De vraag die mij interesseert: hoe krijg je iemand zover dat hij zo'n actie gaat uitvoeren? Als meneer een patsy is, hoe hebben ze dít geflikt? Is dit een PSYOP gevalletje hersenspoeling?
Vanuit een andere hoek: Het gros van de massamoorden (m.n. highschool shootings) vindt plaats onder invloed van psychofarmaca.
En uiteraard kan het ook nog écht een spontane actie zijn.
wingload's avatar
| #148336 | 23-07-2011 09:44 | censuur
Ik hoor net op het nieuws dat er op het eiland minstens 84 doden zijn gevallen!!! De tering....

Dan vraag je je toch af waarom die bom gebruikt is op vrijdagmiddag tijdens een nationale feestdag. Ineffectief in vergelijking met automatische wapens... 12 x meer doden door een eenvoudig wapen dan een enorme bom.

De man had 3 wapenvergunningen.
censuur's avatar
| #148338 | 23-07-2011 10:14 | Mack
Een extreem rechtse christelijk fundamentalist wordt hij genoemd. Dat mag dan toch ook het einde heten van het anti-moslim tijdperk.
| #148340 | 23-07-2011 10:25 | sigmund
Het puikje van de zalm van onze joods-christelijke beschaving....
sigmund's avatar
| #148341 | 23-07-2011 10:54 | LordMonk
What a joke dit artikel.
| #148342 | 23-07-2011 11:33 | tegengas
Een extreem hoog opgeleide man, dat voorspeld niks goed.
tegengas's avatar
| #148343 | 23-07-2011 11:40 | tegengas
Zijn Facebook pagina is weg.
tegengas's avatar
| #148344 | 23-07-2011 11:47 | LordMonk
Hier een link naar een mirror van z'n facebook pagina: FireShot-capture-020-Anders-Behring-Breivik-nb-no_facebook_com_people_Anders-Behring-Breivik_100002651290254.png
| #148345 | 23-07-2011 11:56 | Likoed Nederland
Jodenhaat nog springlevend.
Likoed Nederland's avatar
| #148346 | 23-07-2011 11:58 | tegengas
Engine@

Gelukkig dat ik die had gemaakt voor mijn mede Zaploggers :)
tegengas's avatar
| #148349 | 23-07-2011 12:07 | Paul2
What a joke dit artikel.


Inderdaad ,dat Zonnewindartikel klopt niet .Alles Israël dit ,Israël dat als oorzaak van alles in dat krantje

http://teletekst.nos.nl/tekst/126-01.html

Damagecontrol voor Wilders
In hetzelfde stuk schrijft Breivik dat
de PVV zich met recht een echte
conservatieve partij mag noemen.In een
reactie noemt Wilders de verdachte "een
gewelddadige,zieke psychopaat".

http://teletekst.nos.nl/tekst/127-01.html
| #148351 | 23-07-2011 12:43 | censuur
We spreken dus over een extreemrechtse christen-fundamentalistische PVV sympathisant.

Lijkt me dat de schreeuwers over de gewelddadige linkse kerk nu ook gemuilkorfd zouden moeten zijn...
censuur's avatar
| #148354 | 23-07-2011 12:59 | Johnito
Wel opvallend dat hij vlak vóór de aanslagen met dat bedrijf is begonnen.
Johnito's avatar
| #148359 | 23-07-2011 13:24 | censuur
Heb je een link Johnito?
censuur's avatar
| #148361 | 23-07-2011 13:30 | Johnito
@censuur
Heb je een link Johnito?


Jazeker.

In spring 2009 he established a sole proprietorship in Hedmark with the purpose to cultivate various vegetables and fruit products. Investigators were examining whether the company could have had access to ingredients for explosives
Johnito's avatar
| #148363 | 23-07-2011 13:30 | sigmund
"Heb je een link Johnito?"

Nog snel even wat ammoniumnitraat bestellen?
sigmund's avatar
| #148364 | 23-07-2011 13:40 | censuur
Tnx Johnito.

@ sigmund.
Lol
Ik vind het altijd prettiger een directe bron te lezen dan iemand persoonlijke vrije vertaling...

Wat ik trouwens opmerkelijk vind is dat de vergelijking met McVeigh wordt gemaakt. Dan is immers de "lone nutt" theorie overboord...

Ook is het altijd jammer dat we geen toegang tot CCTV krijgen. Of bestaat dat niet in Noorwegen?
censuur's avatar
| #148365 | 23-07-2011 13:43 | tegengas
@sigmund
Nog snel even wat ammoniumnitraat bestellen?


Bij Haifa Chemicals Ltd. ?
tegengas's avatar
| #148367 | 23-07-2011 13:46 | Johnito
Ook is het altijd jammer dat we geen toegang tot CCTV krijgen. Of bestaat dat niet in Noorwegen?


@censuur: het beveiligings industrieel complex ruikt natuurlijk haar kans, mocht dat nog niet zo zijn. Ook een motief.

Hoe werden onze geesten ook al weer rijp gemaakt voor vingerafdrukken in het paspoort, ID-plicht etc. denk ik dan.
Johnito's avatar
| #148368 | 23-07-2011 13:47 | censuur
Ook verbaasd het me dat een nationalistische moslim hater meer dan 80 (waarschijnlijk) autochtone jongeren afknalt.

Het hele verhaal bevreemd me overigens. Eerst dacht ik dat het me meer leek op een politiek signaal gezien er zo weinig slachtoffers bij zo'n immense bom waren gevallen (vrijdagmiddag op een nationale feestdag daar zou over nagedacht kunnen zijn). Maar toen er daarna 84 doden op het eiland vielen, spoorde die twee zaken voor mij niet met elkaar... Dan lijkt het er toch op zo veel mogelijk slachtoffers te willen maken. Waarom heeft hij de auto dan niet op een willekeurig ander punt gezet waar wel gegarandeerd veel mensen bij elkaar waren, en markt, station of winkelcentrum. Dat stukje blijft me intrigeren...
censuur's avatar
| #148369 | 23-07-2011 13:47 | sigmund
Ik hou het vooralsnog zellf op een kruising tussen het type Volkert v/d G en Tristan.

Zo enorm complex lijkt me de aanslag niet. Met internet en wat verstand bouw je zo een enorme bom. Als je dan ook nog drie wapens (legaal) bezit, je bent een heel slimme loner, niet helemaal lekker en heel boos op de maatschappij....

"Het geloof van één persoon is gelijk aan de kracht van 100.000 anderen die slechts belangen hebben"
sigmund's avatar
| #148372 | 23-07-2011 13:53 | sigmund
autochtone jongeren = socialisten
bom = ministerie van olie

Lijkt me op een gerichte actie, niet om zo veel mogelijk willekeurige slachtoffers te maken, maar om specifieke slachtoffers te maken.

De bom was voor een groot deel slechts afleiding. Elke politieagent was bezet. En zo kon hij op het eiland te keer gaan. Volgens mij goed doordachte actie..
sigmund's avatar
| #148373 | 23-07-2011 13:53 | stpierre
Hé, ik heb nog niemand gehoord over de datum met al die illuminatiegetallen.

22/7/11, veelvouden van 11 en 22/7 = 2+2+7= 11
| #148374 | 23-07-2011 13:55 | Johnito
@censuur

Ook verbaasd het me dat een nationalistische moslim hater meer dan 80 (waarschijnlijk) autochtone jongeren afknalt.


Het waren niet zomaar jongeren, maar linkse (nou ja, gematigd linkse dan) jongeren. En de dader is daar duidelijk geen fan van. PVV-bewonderaar, aanhanger van radicaalrechts Israël, en met overduidelijk neoconservatieve sympathieën.
Johnito's avatar
| #148376 | 23-07-2011 13:59 | tegengas
Het was een pragmaticus.
tegengas's avatar
| #148379 | 23-07-2011 14:04 | sigmund
Volgens mij was het ook de bedoeling, dat hoge functionarissen op het eiland zouden zijn...
sigmund's avatar
| #148380 | 23-07-2011 14:06 | censuur
Ik snap de gedachtegang...
censuur's avatar
| #148381 | 23-07-2011 14:07 | censuur
Ooggetuigen zouden het hebben over een mogelijke tweede schutter op het eiland.
censuur's avatar
| #148384 | 23-07-2011 14:20 | tegengas
Met een geblondeerde Amadeus kapsel?
tegengas's avatar
| #148390 | 23-07-2011 14:41 | Johnito
Ha, Xandernieuws probeert het toch met alle macht richting een "gematigde imam" te spinnen.

Terwijl de dader toch echt een aanhanger van Wilders en SIOA (Kill your liberal relatives and all muslims) is.
Johnito's avatar
| #148394 | 23-07-2011 14:56 | doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
⊕ | #148345 | 23-07-2011 12:56 | Likoed Nederland
Jodenhaat nog springlevend.


Niet alles is joods wat israel aanhangt.
| #148395 | 23-07-2011 14:59 | doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Een gestoorde wereld met die reli-extremisten.
in de naam van jouw GOD koelbloedig zo veel mogelijk mensen doden.Dan moet je bezeten zijn.En ken je het beestje alles noemen.
| #148397 | 23-07-2011 15:09 | _Martijn_
⊕ | #148345 | 23-07-2011 12:56 | Likoed Nederland
Jodenhaat nog springlevend.
Bedoel je de religieus gewortelde haat van joden jegens alle niet-joden (goyim)?
_Martijn_'s avatar
| #148400 | 23-07-2011 15:57 | sigmund
Haat tegen moslims is blijkbaar ook heel erg springlevend. En mocht die (ooit) afzwakken, wakkert Likoed hem wel weer aan...
sigmund's avatar
| #148403 | 23-07-2011 16:14 | merethan
Martijn, don't feed the troll...
merethan's avatar
| #148413 | 23-07-2011 16:51 | tegengas
Man hou toch op met je DFT.
tegengas's avatar
| #148565 | 24-07-2011 12:25 | Verrekijker
Israël was waarschijnlijk verantwoordelijk voor de aanslag op die atoomgeleerde in Iran. Daar is een duidelijk motief.

Hier is er geen motief. Alleen veiligheidsdiensten en lieden die de vrijheid willen inperken hebben baat bij deze aanslag in Oslo.
Verrekijker's avatar
| #148572 | 24-07-2011 13:11 | wingload
@Verrekijker
Alleen veiligheidsdiensten en lieden die de vrijheid willen inperken hebben baat bij deze aanslag in Oslo.

Dát kan nou net het motief zijn, probeerde ik al uit te leggen. "Lone wolves" kunnen overal zitten, dus kunnen we beter iedereen goed in de gaten houden (en wapenbezit beperken).
Terugdenkend aan Alphen a.d. Rijn: hoe krijg je mensen zover dat ze dit doen? Computerspelletjes? Psychofarmaca? Of één van geheime methoden van overheden/industrie?
wingload's avatar
| #148573 | 24-07-2011 13:20 | _Martijn_
Terugdenkend aan Alphen a.d. Rijn: hoe krijg je mensen zover dat ze dit doen? Computerspelletjes? Psychofarmaca? Of één van geheime methoden van overheden/industrie?
Zoek eens op mind-control / MK-ultra / Monarch programming / Montauk project.
_Martijn_'s avatar
| #148576 | 24-07-2011 13:39 | sigmund
"Terugdenkend aan Alphen a.d. Rijn: hoe krijg je mensen zover dat ze dit doen?"

Kijk eens bij amok maken
sigmund's avatar
| #148577 | 24-07-2011 13:46 | _Martijn_
Volgens André Tuinier eindigen alle amokmakers, als ze hun daad overleven, in een psychiatrische inrichting. Vaak is er echter geen aanwijsbare psychische aandoening te vinden als oorzaak voor hun moorddadig handelen.
Dat is toch de exacte anti-these van mind-control.

Ik zou me zeker ook eens in die laatste verdiepen.

Goed mogelijk dat een aantal lui hun daden (programmering daartoe) juist in een psychiatrische inrichting begonnen zijn, in plaats van er te eindigen.
_Martijn_'s avatar
| #148581 | 24-07-2011 14:15 | Tzolkin
Vergeet dat Monarch-programma. Da's een rookgordijn. Beter kijk je eens naar Waco/Branch Dividians, Jonestown of Aum Shin Riko.

Voor een doodnormale Noor is het redelijk ongelooflijk dat hij zo lang zonder blikken of blozen mensen neerschiet. Elke normale mens zou binnen enkele minuten in shock geraken van zijn eigen daden.
| #148584 | 24-07-2011 14:25 | sigmund
"Voor een doodnormale Noor"

Maar ze hebben daar ook gekken lopen hoor...
sigmund's avatar
| #148600 | 24-07-2011 15:01 | censuur
Een overlevende zei dat hij mensen neerschoot, waarna ze zich levenloos hielden op de grond. Vervolgens liep hij op hen af en schoot ze door het hoofd met een shotgun. (iets in die trant). Dan ben je inderdaad een koelbloedige gek. Absurd dat voor te stellen, zeker gezien er 85 doden zijn te betreuren...
censuur's avatar
| #148607 | 24-07-2011 15:25 | Tzolkin
Ook gekken raken in shock bij dergelijke daden. Om de aan stress van zo'n moordpartij te weerstaan moet je serieus voorbereid zijn. Daarom is die tweede schutter zo interessant, zeker omdat het verhaal in de MSM al naar de achtergrond verdwijnt.
| #148614 | 24-07-2011 15:42 | Verrekijker
Een gek is deze man niet, hij weet heel goed wat hij deed.
Vanuit zijn verwrongen gedachtegoed is dit de meest logische daad om de anti-multiculturele revolutie waar hij op hoopt, in gang te zetten.
Ik denk dat hij de maanden er voor doelbewust die mensen in zijn gedachten heeft gedehumaniseerd. Hij heeft ze afgeschoten zoals een speler van Quake of Halo computermonsters neerschiet.

Wat mij nog het meest verbaast is het volgende. Er waren vijfhonderd mensen op dat eiland. Werkelijk niemand die met zijn mobieltje het alarmnummer belt of die killer met een welgemikte steen uit zijn ondraaglijk geestelijk lijden verlost?

Het lijkt erop alsof de Noorse bevolking iets is kwijtgeraakt. Vechtlust, zelfrespect? Het kan natuurlijk ook te maken hebben met de subselectie. he gaat hier om linkse, idealistische jongeren.
Verrekijker's avatar
| #148616 | 24-07-2011 15:49 | Tzolkin
In elke samenleving zal de meerderheid vluchtgedrag vertonen. Mensen die op eigen initiatief terugvechten zijn overal dun gezaaid.
| #148626 | 24-07-2011 17:29 | Oranje Revolte
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2017709/Anders-Behring-Breivik-arrested-holiday-island-massacre.html
The blond Norwegian, 32, arrested over 'holiday island massacre' and linked to Oslo car bomb blasts
Oranje Revolte's avatar
| #148644 | 24-07-2011 19:12 | censuur
Vanwaar deze link OR?
censuur's avatar
| #148649 | 24-07-2011 19:33 | Oranje Revolte
Vanwaar deze link OR?


ik was op een Noors weblog aan het lezen over hun deelname aan de vrede voor Libië en kwam toen deze link ook tegen,
istie niet interessant genoeg voor je ?
Oranje Revolte's avatar
| #148655 | 24-07-2011 20:09 | censuur
Niet interessant zou ik niet willen zeggen. Maar er stond niet echt iets nieuws in. Vandaar mijn vraag...
censuur's avatar
aanmelden / inloggen