Door Witte Haai, Op don 3 mei 2012 20:33, 27 reacties, citaat / intro / linkdump

Joodse organisatie wil herdenking Duitse militairen laten verbieden

Federatief Joods Nederland (FJN) heeft een kort geding aangespannen tegen de Gelderse gemeente Bronckhorst. De joodse belangenorganisatie wil verhinderen dat het dorp Vorden, dat onder Bronckhorst valt, morgen bij de Dodenherdenking stilstaat bij de dood van enkele Duitse militairen.


Over dat plan ontstond nogal wat ophef. Een andere Joodse belangengroep (TOF, die bestaat uit “tientallen, vooral jonge joden”) noemde het plan in een persbericht met de titel ‘Vorden iSS fout: geen Moffen herdenken op 4 mei’ eerder vandaag al onacceptabel. TOF stelde “dat 4 mei wordt besmeurd door de oorlogsmisdaden van de nazi’s.”

‘Deze vorm...
Annotaties:
| #179499 | 03-05-2012 21:08 | DOS.
tot_zwijgen_gebracht2.jpg
DOS.'s avatar
| #179500 | 03-05-2012 21:09 | DOS.
Raar dat de link met het plaatje niet werkt, hierbij
DOS.'s avatar
| #179504 | 04-05-2012 00:04 | JFK
Nog even en ze willen de herdenking van iedere niet Joodse dode laten verbieden, smiechterig stelletje zionisten dat het is...

Die soldaten waren ook gewoon mensen die dachten het gemene goed te dienen, en velen daarvan deden dat ook.
Ja, ik noem mijzelf met trots een mof.
JFK's avatar
| #179505 | 04-05-2012 00:09 | P.uncia
Ja, ik noem mijzelf met trots een mof.


Niets mis met Duits te zijn, mijn moeder is Duitse en dan hoor je toch andere verhalen over WWII als dat in de geschiedenisboeken staat......

Btw mijn moeder heeft de oorlog niet zelf meegemaakt.
P.uncia's avatar
| #179507 | 04-05-2012 05:41 | Witte Haai
Precies, ook de Duitsers verloren hun kinderen, echtgenoten, broers, vaders, enz.

In oorlog is het enigste verschil dat de ene partij (de gealiëerden in dit geval) een 'vriendelijkere' of 'good guy'- propaganda-machine heeft (hadden).
Witte Haai's avatar
| #179509 | 04-05-2012 08:12 | net wakker geworden
Duitsers hebben evenveel geleden in deze smerige WOII als wie dan ook. Oorlog is altijd smerig omdat gewone mensen de dood vinden in conflicten die de elites hebben met elkaar. De elites van toen hadden een broertje dood aan de Duitsers die het op alle terreinen uitstekend deden. Hitler durfde het zelfs in zijn hoofd te halen zélf renteloos geld uit te geven, helemaal los van de Rothschilds! Zelfs na het wurgende Versailles Verdrag wisten de Duitsers zich uit de puinhopen van WOI omhoog te werken. Gewone, gezonde mensen zeggen dan: chapeau!

Zo niet de geld elites: 'Judea Declares War on Germany', en dat was in 1933!!! Ook de jodenvervolging is door deze zelfde elite gewild. Herzl van de zionistenclub heeft zelfs glimmend van plezier geroepen dat het de joden in Europa zo heet onder de voeten gemaakt moest worden, dat ze maar wat graag naar Palestina zouden afreizen. Want wat heb je aan een joodse staat - vóór WOI verkregen met de Balfour verklaring - als daar geen joden wonen. Ene Izaak Greenbaum, zionist, heeft zelfs geroepen: 'One cow in Palestine is Worth More than all the Jews of Poland'.

De Duitsers hadden het inderdaad moeilijk met de joden. Zij waren het eerste land geweest dat in de negentiende eeuw dat joden alle rechten en vrijheden vergunde die alle Duitse burgers genoten. Ze voelden zich door dat Versailles Verdrag behoorlijk in de rug aangevallen door diezelfde joden. Luister naar Benjamin Freedman om te horen dat dat Verdrag eigenlijk door zionisten is opgesteld. Hij was er zelf bij!!

Daarbij hoorden de Duitsers natuurlijk ook wat de bolsjevisten in Rusland en Oekraïene hadden aangericht. Die bolsjevisten waren ook al voornamelijk joods. Zelfs Churchill wist dat en heeft daar ook over geschreven. Maar Churchill was een onbetrouwbaar ventje die ondanks al die kennis toch in zee ging met de geld elites en zich tegen Duitsland keerde.

Het wordt hoog nodig tijd dat we eens eerlijk horen hoe die vorige eeuw nou werkelijk is geweest. Wie waren de aanstichters van al dat leed dat op Europese bodem is geleden? In ieder geval niet de gewone Duitsers. Die waren net zo goed slachtoffer dan wie dan ook. En voor de Duitsers ging de ellende in verhevigde mate door ook na het einde van de oorlog: Eisenhower's Death Camps. Lees vooral 'Other Losses' En wat de communisten hebben aangericht in Oost Duitsland valt gewoon met geen pen te beschrijven.
| #179512 | 04-05-2012 09:18 | sigmund
Als je zoekt op Federatief Joods Nederland dan kom je over die organisatie weinig tegen. Het lijkt op een enorme organisatie van één man, Victor Loonstein, die nogal van rechtszaken (of het dreigen ermee) houdt....
sigmund's avatar
| #179525 | 04-05-2012 12:56 | Gareth
Heeft deze meneer het alleenrecht op de doden...?
Zijn die dan niet van ons allemaal...?

Zoals die hele oorlog van ons allemaal is... die hebben we geerfd...

De WOII was net zo smerig als de WOI en de oorlogen daarvoor.
En de oorlogen in Rusland daar tussen in.

Financiers... Oliemaatschappijen.... Militair-industrieel Complex ....
Beslissers... de Adel... Rijke Bankiers... en vergeet het Vaticaan niet...

Puppets on a string: Adolf... Mussolini... en de rest van de junks...

Verslaafd aan... Speed... Coke... Alcohol... en aan Macht...

Met joden aan beide zijden.... vechtend met en tegen elkaar...

Heeft er iemand het alleenrecht op de doden...?
| #179529 | 04-05-2012 13:02 | Gareth
Doet me denken aan de volgende witz:

Staat een Duitser op 4 mei op de Dam om 1/8 's avonds... Hij vraagt aan de Nederlander naast hem, waarom het zo druk is op de Dam...

"Vandaag herdenken wij de doden uit de WOII" zegt de Nederlander.
"In die oorlog zijn ook veel Duitsers gesneuveld" zegt de Duitser daarop.

"Jaaa" zegt de Nederlander... "Dat VIEREN wij morgen"...
| #179539 | 04-05-2012 16:40 | bron
En wie financierde Hitler?
Wall Street.
bron's avatar
| #179540 | 04-05-2012 16:40 | piet graniet
Het mag nu definitief niet:

http://www.nu.nl/binnenland/2802876/herdenken-duitsers-mag-niet-in-vorden.html

Een reactie op Trouw.nl:
Joop Moerkens
Als herdenkingen geregeerd gaan worden door wrok en rancune, dan kunnen we ze beter helemaal afschaffen. Ze dienen dan slechts als vlaggestok van die gevoelens. . Op de herdenking in Vorden worden noch historische leugens verkondigd, noch de misdaden van het Nazi-regime ontkend. Wel worden slachtoffers herdacht, ook degenen die als kanonvoer geofferd zijn. . Wie zonder zonden is, werpe de eerste steen. Niet lang na de bezetting ging Nederland zelf de fout in, in Indonesië.
piet graniet's avatar
| #179541 | 04-05-2012 16:41 | piet graniet
Een wandelroute langs de graven van de Duitsers moet worden geschrapt. Ook moet de gemeente zorgen dat de graven tijdens de herdenking ontoegankelijk zijn.

Bah.
piet graniet's avatar
| #179543 | 04-05-2012 17:13 | sigmund
Een triest besluit, dat duidelijk maakt, dat we blijkbaar helemaal niet oprecht alle slachtoffers van oorlog mogen herdenken. Het zinvolle van herdenken is immers, dat je eruit zou kunnen leren, dat oorlog alleen maar slachtoffers kent.

Maar een kleine groepje spaart blijkbaar kosten noch moeite om de oorlog levend te houden.

Een trieste dag. De oorlog is nog steeds niet voorbij.....

@piet graniet

Volgens de Telegraaf:
Dodenherdenking Vorden mag doorgaan
Zutphen - De omstreden dodenherdenking in Vorden mag vrijdagavond doorgaan, maar de rechter in Zutphen stelde daar vrijdag wel een aantal voorwaarden aan. Burgemeester Henk Aalderink van de gemeente Bronckhorst moet de graven van Duitse soldaten mijden, net als andere vertegenwoordigers van de gemeente. Belangstellenden mogen wel gewoon langs de graven om de Duitse soldaten te herdenken, maar de gemeente moet hen wel waarschuwen op het moment dat ze de route naar die graven inslaan.
sigmund's avatar
| #179544 | 04-05-2012 17:40 | Paul2
maar de gemeente moet hen wel waarschuwen op het moment dat ze de route naar die graven inslaan.

Waarom bemoeit een rechter zich daarmee???
| #179547 | 04-05-2012 18:06 | sigmund
Ik begrijp helemaal niets van die uitspraak.
sigmund's avatar
| #179550 | 04-05-2012 19:13 | sigmund
Uitspraak
Rechtbank Zutphen
sigmund's avatar
| #179553 | 04-05-2012 19:58 | sigmund
De vooraf omstreden dodenherdenking in Vorden is vrijdagavond probleemloos verlopen.

Na afloop van de plechtigheid kregen de ongeveer 400 aanwezigen de keuze om wel of niet langs de Duitse graven te lopen. Slechts een handjevol mensen, onder wie de burgemeester, zag daarvan af. De burgemeester geeft vrijdagavond om 21.00 uur een persconferentie over de kwestie.

Een vliegtuig met reclamesleep met daarop de boodschap 'Vorden is fout' vliegt boven Vorden. De Joodse organisatie Tradition is Our Future (TOF) houdt de luchtactie en protesteerde daarmee tegen de dodenherdenking
sigmund's avatar
| #179554 | 04-05-2012 20:42 | flavius
En zo gijzelt het joodse volk weer de slachtoffer rol.Mag ik even stilstaan bij alle politieke gevangenen, de homo sexuelen, de Roma, de Sinti, de vrijmetselaars, de Rozenkruisers.En ja, al die arme duitse jongens die gevallen zijn.Mag ik die memoreren zonder dat daar een verdwaasd figuur mij het belet?

Persoonlijk ( zal wel weer commentaar van @PU krijgen maar dat interesseert mij nu niet) herdenk ik mijn gevallen collega's, ja, broeders.
| #179556 | 04-05-2012 21:08 | flavius
@Sigmund

Gij orakel en verlicht persoon: Waarom zijn er nog steeds van die verdomde oorlogen? Kan het zijn dat de mens, ondanks al die mooie en wijze quotes van je,toch enorm primitief is?
| #179566 | 04-05-2012 23:14 | Paul2

Burgemeester Henk Aalderink (VVD) van de gemeente Bronckhorst, waar het Gelderse plaatsje Vorden onder valt, is woedend over de uitspraak van de rechter eerder vandaag. Die verbood de burgemeester tijdens de Dodenherdenking langs het graf met Duitse militairen te lopen.
'Ze hebben me iets afgepakt. Dit kan echt niet,' zegt Aalderink. 'Een rechter kan niet beslissen dat ik me als burgemeester niet als burgervader kan zijn.'

Juristen
Aalderink zei tijdens een persconferentie dat hij het er niet bij laat zitten. Hij verwijst naar andere plaatsen waar al langer herdenkingen zijn waarbij niet-Nederlanders zijn betrokken. Aalderink wil dit door juristen laten uitzoeken.

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Nederland/337852/Burgemeester-woedend-op-rechter-vanwege-herdenking.htm
Die laat de kachel niet met zich aanmaken..

''Vorden is fout''

Het kwam op mij meer over alsof die Joodse organisatie Tradition is Our Future (TOF) die die leus voerde achter dat vliegtuigje eigenlijk wilde zeggen dat heel NL eigenlijk nog steeds fout is en ons wilde wijzen op onze eeuwig durende schuld.
| #179572 | 05-05-2012 09:48 | liefdevol
Misschien is het niet gepast om de duitse slachtoffers diezelfde dag te herinneren, maar het is wel extreem dat het verboden wordt, hoezo vieren we vandaag vrijheid....welke vrijheid??
| #179573 | 05-05-2012 10:00 | Paul2
Misschien is het niet gepast om de duitse slachtoffers diezelfde dag te herinneren, maar het is wel extreem dat het verboden wordt, hoezo vieren we vandaag vrijheid....welke vrijheid??

Exact.
| #179574 | 05-05-2012 10:04 | zanussi
Het zijn altijd religieuzen die voor anderen willen bepalen wat zij wel en niet mogen (her)denken.
zanussi's avatar
| #179577 | 05-05-2012 10:09 | Paul2
Weet nog wel wat graven om langs te lopen .Tenminste als de Nedelanders de moeite hebben genomen om de slachtoffers op een herkenbare plek te begraven.
Ook hier veel dienstplichtigen die tegen hun zin of onder valse voorwendselen werden uitgezonden.Daar horen we Trix niet over
Tijdens de bijna vier jaar durende militaire aanwezigheid van Nederland in Indonesië lieten circa 5000 Nederlandse militairen het leven, waarvan ongeveer de helft door gevechtshandelingen en de overigen ten gevolge van ziekten en ongevallen. Aan Indonesische zijde viel een veelvoud daarvan: naar schatting 100.000. Dat waren zowel slachtoffers van Nederlands militair optreden als van geweld uitgeoefend door de Indonesische nationalisten tegen politieke tegenstanders en vermeende pro-Nederlandse elementen onder de eigen bevolking.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Politionele_acties
| #179582 | 05-05-2012 11:46 | Nico de Geit
Al die oorlogsdoden zijn slachtoffer van het grootkapitaal.
Nico de Geit's avatar
| #179584 | 05-05-2012 12:35 | Paul2
Herdenken op niveau ,het kan:
De Duitse president Gauck (geboren in 1940) hield zijn 5 mei rede in Breda over de Februaristaking van 1941. "Ik geef het toe: vóór deze reis wist ik niets van deze algemene staking, die zich over heel Noord-Holland verspreidde”, erkende de president. „Met ongelovige verbazing en grote bewondering las ik dat bedrijven gesloten bleven, arbeiders op scheepswerven en in fabrieken het werk neerlegden en scholieren geen lessen volgden, om gevolg te geven aan de stakingsoproep van de illegale Communistische Partij Nederland - uit protest tegen de deportatie van de eerste 400 Joden uit Nederland naar het concentratiekamp Mauthausen.”
Dit soort voorbeelden zijn volgens hem belangrijk. „Want wij leren uit tijden van oorlog en vervolging waartoe de mens in staat is. In het slechte, maar ook in het goede.”

http://www.welingelichtekringen.nl/21034-staande-ovatie-voor-5-mei-lezing-van-duitse-president.html

Nu wij nog in Indonesië...
| #179614 | 05-05-2012 20:09 | Make_over
Daar horen we Trix niet over.
Nee Trix zwijgt, dat is aristocratisch. Gaap.
Make_over's avatar
aanmelden / inloggen