Door community (initieel Witte Haai), Op din 30 sep 2014 18:44, 1 reacties,    

Journalisten worden omgekocht



Wroeging na 17 jaar

Journalist Udo Ulfkotte werkte zeventien jaar voor de Frankfurter Algemeine Zeitung en is de corruptie zat. Hij schaamt zich voor de omkoping waar ook hij zich, net als alle westerse media, schuldig aan heeft gemaakt. Hij heeft een boek geschreven dat binnen een paar weken al een bestseller is geworden. De tweede druk komt eraan en hij hoopt, zoals hij op Twitter verkondigt, dat meerdere journalisten zich nu gaan beraden om naar buiten te treden en hiermee te stoppen, in het belang van de mensheid. Het onderstaande heb ik vertaald uit het Duits, zodat je kunt zien wat zijn boek inhoudt. Zoals ik al vaker schreef: het is de tijd van de waarheid en voordat we in allesvernietigende oorlogen terechtkomen die gedicteerd zijn door de machtige elite, zou je in ieder geval dit boek maar eens moeten lezen. Het is niet de bevolking die oorlogen wil, maar wie dan wel? Naam en toenaam worden in dit boek genoemd!

Vertaald uit het Duits:

Journalisten manipuleren ons in het belang van de machthebbers. Hebben jullie ook het gevoel dat je vaak wordt gemanipuleerd en voorgelogen door de media? Dan hoor je ook bij de meerderheid van de Duitsers.
Tot nu toe werd dit aangenomen als een “complottheorie” dat de mainstream media ons als burgers gericht manipuleren met propaganda technieken.

Nu onthult een insider wat er werkelijk gebeurt achter de schermen. De journalist Udo Ulfkotte schaamt zich hiervoor nadat hij 17 jaar heeft gewerkt voor de Frankfurter Allgemeine Zeitung. Voordat de auteur de geheime netwerken van de macht onthult, oefent hij consequent zelfkritiek uit. Hij onthult hier voor het eerst hoe hij voor zijn verslaggeving in de FAZ (Frankfurter Algemeine Zeitung) en de corruptie werd aangemoedigd. En hij onthult waarom opinieleiders hun tendentieuze rapporten opstellen als handlangers van het NAVO-persbureau om via de media oorlogen voor te bereiden. Als vanzelfsprekend werd de auteur ingewijd in de Amerikaanse elite organisaties, en ontving in ruil voor de positieve berichtgeving in de Verenigde Staten daarvoor een ereburger certificaat.

In dit boek lees je welke journalisten in welke lobby-organisaties zijn vertegenwoordigd. De auteur geeft honderden namen en gezichten achter de schermen van de organisaties die van invloed zijn in onze media propaganda aan de ene kant, over: Atlantic Bridge, de Trilaterale Commissie, Duitse Marshall Fund, American Council on Germany, American Academy, Aspen Institute en het Instituut voor Europese politiek. Ook openbaart hij de geheimzinnige achtergrond van die lobby-netwerken, de propaganda technieken en de formulieren die je kunt ophalen bij de Amerikaanse ambassade als financiering voor projecten t.b.v. specifieke manipulatie van de publieke opinie in Duitsland.

Als de CIA dicteert wat er geschreven wordt, kun je je dan voorstellen dat de inlichtingendiensten speciale tekst-editors uitzet, die vervolgens worden gepubliceerd in het redactionele gedeelte met ondertekening van beroemde journalisten? Weet u welke journalisten werden omgekocht voor hun berichtgeving en in welke media? En heb je een beetje een idee van hoe de prestigieuze “journalistieke awards” worden toegekend? Gezien tegen de achtergrond van de voormalige “held van de arbeid” die werd geëerd in de voormalige DDR, is het propaganda werk ook nu nog steeds uitstekend.

Van journalist naar propagandist is maar een kleine stap. Als je dit boek hebt gelezen, zul je onze kranten lezen met andere ogen, vaker de TV uitschakelen en u zult ook weten wat u kunt verwacht van de radio: bijna niets.

Ulfkotte omschrijft ook zorgvuldig welke zender bij welke politieke partij hoort en welke journalisten zich daardoor hebben laten beïnvloeden. Je ziet hoe je gemanipuleerd wordt en je weet nu ook door wie en waarom. Aan het einde is het duidelijk: de diversiteit van meningen wordt nu slechts gesimuleerd. Onze nieuwsberichten zijn pure hersenspoeling!

(einde vertaling)
Annotaties:
| #220335 | 30-09-2014 20:10 | Ness
"You could get a journalist cheaper than a good call girl, for a couple hundred dollars a month." - CIA operative discussing with Philip Graham, editor Washington Post, on the availability and prices of journalists willing to peddle CIA propaganda and cover stories. "Katherine The Great," by Deborah Davis (New York: Sheridan Square Press, 1991)
"The Central Intelligence Agency owns everyone of any significance in the major media." -- William Colby, former CIA Director, cited by Dave Mcgowan, Derailing Democracy
"There is quite an incredible spread of relationships. You don't need to manipulate Time magazine, for example, because there are [Central Intelligence] Agency people at the management level." -- William B. Bader, former CIA intelligence officer, briefing members of the Senate Intelligence Committee, The CIA and the Media, by Carl Bernstein
"The Agency's relationship with [The New York] Times was by far its most valuable among newspapers, according to CIA officials. [It was] general Times policy ... to provide assistance to the CIA whenever possible." -- The CIA and the Media, by Carl Bernstein

De stelling: 'Een journalist is goedkoper dan een hoer' is
oud nieuws, helaas.
Ness's avatar
aanmelden / inloggen