Door community (initieel ouwe knar), Op zat 17 maa 2012 01:56, 11 reacties,    

KONY 2012 en de Hitlerjugend



MSM (main stream media)

Voor wie het ontgaan is: Kony 2012 is een plotselinge wereldwijde internet hit.
Marcia Luyten werkzaam bij Vrij Nederland en NRC Handelsblad mocht 9 maart 2012 bij Paul en Witteman verslag komen uitbrengen.
Kony 2012 wordt aldaar omschreven als een fantastische documentaire over de gruwelijke Oegandese oorlogsmisdadiger Kony. De documentaire zou bewerkstelligd hebben wat 25 jaar lang de NGO's niet is gelukt: De wereld weet eindelijk wat er in Oeganda aan de hand is. Moderne communicatiemiddelen hebben gefaald, het Amerikaanse en Israëlische leger hebben geblunderd, een leider van een modern huurlingen leger stelde dat deze Kony al lang te pakken was geweest voor 10 miljoen... maar nu zal de schurk dankzij de sociale media eindelijk in de kraag gevat worden.

Mevrouw Luyten verbaasde zich er hogelijk over dat de plaatselijke bevolking in de eerste plaats geïnteresseerd is in vrede, rust in de tent, dat er zelfs sprake is van verzoening. Ook wekte het bevreemding dat Oeganda spreekt over hypocrisie en kolonialisme.

Uiteraard voelden de aanwezigen zich verplicht om zich uit te putten in superlatieven. Vreselijk, ongelofelijk, afschrikwekkend, dat wij niet eerder gehoord hebben over deze Kony.



Achtergronden bron

Minder dan 2% van de Oegandesen heeft toegang tot internet. Om ze toch de mogelijkheid te geven om de 5 maart 2012 op internet geposte video te bekijken improviseerde Victor Ochen, baas van de plaatselijke liefdadigheidsinstelling the African Youth Initiative Network (Ayinet), die ook meegewerkt had aan de tot stand koming van de video, een openlucht bioscoop.

De toeschouwers voelden zich ongemakkelijk. Dit ging niet over hen. Kony was al een paar jaar het land uit. Toen ze de posters, armbanden, buttons en T-shirts zagen, voelden ze zich opnieuw vernederd en uitgebuit. De onbeschoftheid om met hun leed grof geld te verdienen.



De liefdadigheidsinstelling Invisible Children die verantwoordelijk is voor de video krijgt er op diverse plekken duchtig van langs:
- KONY 2012 filmmaker detained for alleged public masturbation, drunkenness, vandalism
- Misinformed and naive.
- Show me the money.

En de video zou vooral met Oegandese olie, olie, olie, olie en nog eens olie te maken hebben.

Realpolitik

Vigilant citizen geeft de volgende uitleg in het artikel:
KONY 2012: State Propaganda for a New Generation
13 maart 2012

KONY 2012 is niet zo zeer een documentaire. Het is meer een zeer efficiënte infomercial gericht op de Facebook generatie. Men maakt gebruik van state-of-the-art marketing technieken om de boodschap over te brengen. Jonge mensen zijn dol op 'underground movements' en willen het gevoel hebben dat ze de wereld veranderen. KONY 2012 maakt gebruik van deze behoefte om uiteindelijk iets te bereiken dat nu juist absoluut niet 'hip' of 'underground' is: Een militaire operatie in Oeganda. En of dat niet genoeg is, het spoort de deelnemers van de KONY 2012 beweging aan om spullen te kopen, armbanden horend bij dit specifiek online profiel, te dragen en om hun acties rond te twitteren. Het maakt KONY 2012 de eerste kunstmatige beweging die de initiatoren helemaal kunnen te volgen en ook monitoren hoeveel mensen mee doen. Eigenlijk is deze beweging, die een beweging van het volk zegt te zijn, een nieuwe manier van de feitelijke machthebbers om hun Agenda verder door te drijven.

Een Propaganda Experiment

De video begint met een interessant statement: "The next 27 minutes are an experiment. But in order for it to work, you have to pay attention". De uitleg: Er wordt een nieuwe revolutionaire manier uitgetest om een Agenda geaccepteerd te krijgen bij de Facebook generatie. Vroeger als een regering een invasie in een land nodig had, legde de president voor de TV een verklaring af. Bij KONY wordt zo’n militaire agenda vermomd als 'grassroots activism'. Op die manier wordt een invasie van het Amerikaanse leger in Oeganda opgevat als een overwinning van het volk. Daarmee doeltreffend het communicate model op z'n kop zettend.

Aan het eind van de video, wordt een piramide getoond als illustratie van hoe beslissingen (en boodschappen) van bovenaf door de mainstream media (MSM) worden door gecommuniceerd naar de massa toe. Door de sociale media is het boven beschreven mechanisme minder van toepassing. Het gaat om 'liking' van Facebook pagina's en veel bekeken YouTube video's. KONY 2012 doet vermoeden een poging te zijn, om de massa op een andere manier te bewerken. Het volk moet uiteindelijk van de Amerikaanse regering EISEN dat het ingrijpt in Afrika:
Omkering van het propaganda model.
Kony 2012 stelt: "We are living in a new world". Het KONY 2012 logo verbeeldt hoe een veel bekeken video en sociale media het propaganda model kunnen omkeren. Laat je echter niet voor de gek houden. De macht is nog steeds niet in handen van de basis van de piramide. Schijn bedriegt.

Toen de oorlog tegen Irak werd verklaard, was een groot deel van de Amerikaanse jongeren tegen de oorlog. Als ze deze keer de Amerikaanse regering zouden smeken om ten strijde te trekken zou dat fantastisch zijn. Maar doorvoor moet er natuurlijk eerst een schurk gevonden worden.

De schurk aanwijzen

Het te associëren van Kony met Bin Laden en Hitler in deze KONY 2012 poster, is oproepen tot oorlog.

Joseph Kony is zeker een schurk maar met hem lopen er in Afrika nog honderden dezelfde types rond. In enkele gevallen zijn de kindsoldaat-legers zelfs gesponsord door westerse mogendheden. Het probleem van oorlogvoerende eenheden en rebellerende guerrilla's startte vanaf de tijd dat het Westen zich uit hun koloniën terug trok en de stukken land opdeelden naar hoe het hun het beste uitkwam. Dit zonder rekening te houden met natuurlijke grenzen, de ethische groepen en de volksstammen daar. Elke natie bestaat op die manier uit een bonte verzameling stammen, etnische groepen, talen en religies. Zo is er altijd wel een groep die te kort komt en dat leidt tot geweld. Dit samen met de extreme armoede, veroorzaakt door de grondstoffen roof van het Westen, leidt tot genadeloze krijgsheren. Een Joseph Kony is slechts een logisch gevolg van de omstandigheden daar.

In de video wordt hierover met geen woord gerept. KONY 2012 introduceert een schurk en wil dat massa eist dat de Amerikaanse strijdmachten hem doden. Zo is het altijd gegaan. Het probleem echt oplossen heeft nooit op de Agenda gestaan. De techniek die toegepast is voor Irak is vervangen door marketing.

Iedere marketing specialist kan het je uitleggen: "Feiten verkopen niet, gevoelens doen dat wel". Het eerste deel van KONY 2012 appelleert alleen aan de gevoelens. De maker van de film moet vertrouwen wekken en vervolgens wordt Joseph Kony aangewezen als stichter van al het onheil. Niks eeuwenlange uitbuiting en uitzuigen door het Westen resulterend in chaos, wetteloosheid en armoede. Nee, het is klootzak Kony. Jaha, George Clooney is ontzettend kwaad op 'm en hij heeft er zelfs over getwitterd.

Een andere marketing strategie, verkoop truck, is het communicatie niveau aanpassen aan 'het domst jongetje in de klas'. Dit komt ook helemaal overeen met hoe de feitelijk machtshebbers de massa, het volk, zien.

Dit is wat deze scene eigenlijk betekent: "Kijk imbeciel, zelfs een kind het snapt het, nu jij nog."

Als de kijker eenmaal geëmotioneerd is, geïnfantiliseerd en het probleem letter voor letter uitgespeld, kan er gewerkt worden aan de werkelijke Agenda.

De werkelijke Agenda

KONY 2012 is een beweging geruggensteund door een aantal van 's werelds machtigste individuen en heeft duidelijke doelen. Zoals de video in het begin al stelt: Het is een experiment. Het is een kans om, zoals hier eerder gesteld, een beweging te creëren die volledig gevolgd kan worden en gemanipuleerd via de sociale media. Het hoogtepunt is de militaire interventie in Oeganda, opgevat als overwinning. En belangrijker: Het geloof van de jeugd in de democratie wordt hersteld. Helaas realiseert deze jeugd zich niet dat ze hiermee de 'New Word Order' een stapje dichterbij hebben geholpen.

Deze poster geeft precies weer hoe de werkelijke machthebbers te werk gaan. Politieke partijen doen er in feite niet toe, beiden hebben dezelfde Agenda.

Het tweede deel van de film zinspeelt minder op gevoelens. Er zijn al Amerikaanse troepen in Oeganda maar volgens de film is klootzak Kony van tactiek veranderd. De schurk is satellieten, drones radars te slim af. Om hem te vangen is onder andere een “Action Kit” van supporters nodig en registratie van DE armband. Spreekt voor zich toch?!

Aanhangers van 'Stop Kony' worden geacht deze armband met unieke code te dragen. Uiteraard worden bij registratie op de site ook wat persoonlijke vraagjes gesteld. De nieuwe leden kunnen hun armband ID fijn aan hun Facebook account koppelen, en op die manier zijn alle KONY-gerelateerde akties gedetailleerd te volgen. Al deze gegevens worden uiteraard verzameld en bewerkt voor belanghebbenden.
De leden wordt verder gevraagd slechts een paar dollar per maand te doneren aan TRI, een organisatie wiens enige doel Amerikaanse militaire interventie in Oeganda is.

In het logo van TRI is het omgekeerde peace teken verwerkt. Dat geeft te denken, maar is ook volkomen logisch. TRI gaat immers over oorlog voeren. George Orwell stelde in zijn roman 1984 al: OORLOG IS VREDE, SLAVERNIJ IS VRIJHEID, en ONWETENDHEID IS KRACHT.

Om het doel te ondersteunen en populair te maken is er een hele lijst van sympathiserende (door de feitelijke machthebbers gesponsorde) artiesten en politici. Zoals Lady Gaga, Jay-Z, Rihanna, Oprah, George Clooney, Bono, etc. Misschien zijn sommigen oprecht betrokken bij het lot van Afrika, de meeste zijn pionnen van de feitelijke machthebbers en worden gebruikt om hun agenda uit te voeren. Oorlogs-stoker en leugenaar George W. Bush staat ook op de lijst?

Kijk je verder dan de beroemdheden en de emoties dan kom je uit op regelrechte realpolitik: Sinds de val van supermacht de Sovjet-Unie probeerden de Westerse machthebbers, lokale autoriteiten over heel de wereld te elimineren en te controleren, vooral in de derde wereld landen. Oeganda maakt deel uit van deze manier van doen. Zoals Bin Laden is gebruikt om Afghanistan binnen te vallen, zo wordt Kony gebruikt om Oeganda binnen te komen.

U.S. troepen moeten het Oegandese leger voor hun rekening nemen, precies zoals ze dat ook deden bij de legers van Irak, Libië en andere legers, in de afgelopen paar jaar.


Conclusie

KONY 2012 is een knap georkestreerde campagne gericht op de jeugd, de toekomstige wereld burgers. Door het gebruik van super geavanceerde slimme technieken en technologie is deze campagne
de eerste poging tot "reverse propaganda". Dat wil zeggen het lijkt alsof het volk de agenda bepaalt. De werkelijkheid is het tegendeel.
Door gebruik te maken van emoties, irrationele gedachten en oppervlakkige verklaringen probeert KONY 2012 goed bedoelende mensen die vooral een positieve verandering in de wereld willen, te verleiden tot het aandrijven van een gigantische oorlogsmachine die beheerst wordt door de feitelijke machtshebbers.

Probeert KONY 2012 kind soldaten tot het verleden te laten behoren of probeert het een nieuw soort kind soldaten te creëren?



Dit is 'm.

KONY 2012
http://www.youtube.com/watch?v=Y4MnpzG5Sqc

Annotaties:
| #176636 | 17-03-2012 02:56 | ouwe knar
de eerste poging tot
Nou kweenie hoor, maar boven beschreven zaken komen mij best wel bekend voor. Zal wel aan mijn complotter aandoening liggen ;P
ouwe knar's avatar
| #176640 | 17-03-2012 10:36 | Paul2
Jason Rusell, de regisseur van de campagnevideo van Invisible Children over de Oegandese guerillaleider en oorlogsmisdadiger Joseph Kony, is kennelijk door het succes doorgedraaid.
Hij werd gisteren opgepakt in een park in San Diego, waar hij, midden op de dag en in het openbaar, aan het masturberen was. Daarvoor had hij ook al een aantal auto's beschadigd. Ooggetuigen menen dat Rusell onder invloed was van iets

http://www.welingelichtekringen.nl/19323-maker-van-koni-2012-opgepakt-hij-liep-te-masturberen-in-een-park.html
| #176642 | 17-03-2012 11:56 | Patman
Goed werk!
Patman's avatar
| #176643 | 17-03-2012 12:16 | Paul2

The Better Business Bureau is reporting that only 32% of the money donated to this ‘charity’ reaches the Ugandans!

Uit een van de links uit het artikel
Dan weet je weer genoeg
| #176644 | 17-03-2012 12:33 | ouwe knar
The corporate-financier elite have calculated that public ignorance, even for nations as well-known as Iran, Syria, and Libya, is so profound that the media can peddle any narrative and still have the public believe it. Building a manipulative mechanism, what Vigilant Citizen describes as, “State Propaganda for a New Generation,” goes beyond just Uganda and Joseph Kony. It represents a model that can be turned against virtually any country in Africa, or even around the world.
http://www.infowars.com/kony-2012-psy-op-collapsing/

A key World Net Daily investigation makes clear that George Soros and his International Crisis Group, headed by former National Security Advisor Zbigniew Brzezinski, and the likes of Samantha Power, a key member of Obama’s National Security Council advancing “humanitarian” causes, have significantly framed and shaped the manufactured crisis surrounding the now-famous head of the Lord’s Resistance Army [=Kony].
http://www.infowars.com/secrets-kony-2012-is-desperate-to-hide/
ouwe knar's avatar
| #176647 | 17-03-2012 14:12 | merethan
Dit is zeker een boeiende!

De goodwill van mensen kanaliseren en gebruiken voor eigen gewin. Het is eigenlijk heel gelijkend aan wat religies doen en voor gemaakt zijn.
merethan's avatar
| #176651 | 17-03-2012 16:32 | hakkietakkie
prima stuk, wat mij betreft kan het hoofdstuk kony dicht, maar ik vrees dat velen die zijn 'geraakt' door de video niet.
Ik vond het al vrij snel verdacht en toen ik op FB zag dat het wel heel erg aansloeg heb ik een aantal FBvrienden op een geargumenteerde manier mijn argwaan medegedeeld. Alleen op basis van dat ik nooit amerikaanse militaire interventie zomaar kan ondersteunen. Veel van de punten die in dit stuk beschreven worden vielen mij toen ook al op maar dat heb ik bewust links laten liggen, bij gebrek aan info op dat moment. Maar militaire adviseurs sturen, dat heeft zelden tot iets goeds geleid. En dat was hun enige aktiepunt! Meer militaire aktie in den vreemde! En in Afrika, waar de VS sowieso moeilijk een voet aan de grond krijgt. En hoewel ik vaak geprezen wordt door het plaatsen van kritische kanttekeningen bij het nieuws, waren mijn reserves tegen Kony2012 meteen tegen het verkeerde been. Dit bevestigt voor mij dat de meesten niet op zoek zijn naar steekhoudende argumenten en waardevolle informatie maar naar 'feelgood', ook als dat ten koste gaat van mensenlevens. Wat dat betreft vind ik het hele Kony verhaal een hele leerzame.. Maar mijn mensbeeld moet ik alweer bijstellen, en niet de goede kant op helaas. Men is wantrouwend naar amerikaanse militaire aktie, behalve als het een disney glansje heeft..
hakkietakkie's avatar
| #176663 | 17-03-2012 20:00 | doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Ik heb nog nooit deze naam horen vallen en als je leest wie deze Kony heeft gefinancieerd en bewapend,je uitkomt op de cia wat ondermeer sudanezen bewapende en deze Kony,om tegen het moslimbewind te strijden wat aan de macht was in zowel sudan,als oeganda.
Het maakt hen geen fuck uit welke mafkees de macht heeft,als het maar elkaar afmaakt.Het gaat uiteindelijk om olie belangen.
| #176685 | 18-03-2012 15:43 | ouwe knar
De MSM hebben het begrepen *kuch*.
http://www.nrc.nl/nieuws/2012/03/18/kony-2012-doet-werkelijkheid-geweld-aan-precies-wat-oeganda-nodig-had/

Gewoon een beetje meegeven en tijdens het proces de zaak in de gewenste richting terug buigen
ouwe knar's avatar
aanmelden / inloggen