Door community (initieel Best Well), Op zon 4 maa 2018 10:36, 0 reacties, nieuws

krant lezen en journaal kijken ondanks krachtige werking propaganda

Waarom blijven mensen de krant lezen en journaal kijken ondanks zichtbaar krachtige werking van propaganda?





Je hoeft de online of de papieren versie van de krant maar te openen of er komt een bombardement aan propaganda op je af. Nee, dat is niet alleen de propaganda zoals u die verwacht middels de duidelijke koppen dat de Russen weer eens een verkiezingscampagne hebben beïnvloed; het is juist de subtiele onopvallende propaganda die veel krachtiger werkt. De subtiele programmering vindt plaats middels technieken die alleen bij een selecte groep mensen die psychologie, psychiatrie of marketing gestudeerd hebben, bekend is. Veelal hebben we het over de kop en de opbouw van een verhaal waarin een onbewust proces ingang gezet wordt. Terwijl we denken dat alleen illusionisten als Victor Mids dat toepassen, letten we niet op de dagelijks praktijk van dergelijke methoden in het nieuws. En zelfs als we wel al eens gelezen hebben dat dergelijke technieken toegepast worden, blijven we gewoon de krant lezen of de journaals bekijken, want we geloven dat wij er wel doorheen prikken of we willen gewoon ‘op de hoogte blijven van wat er gebeurt’.



Bovenstaand filmpje is hier wel vaker getoond om te laten zien hoe zelfs top reclamemakers uit Londen middels de door hen zelf toegepaste beïnvloedingstechnieken onbewust geprogrammeerd kunnen worden. Het blijft een aanrader om dat eens te bekijken, maar rekening houdend met het wetenschappelijk onderzoek dat liet zien dat de menselijke aandachtsspanne 1 seconde korter is dan dat van een goudvis, kan ik me ook voorstellen dat u het filmpje niet kijkt. Of u denkt gewoon: “Boeie, ik wil gewoon een leuk leven leiden en me niet druk maken over allerlei beïnvloedingsmethoden. Wat kan mij het schelen, zolang ik maar gewoon lekker kan leven“. De reden dat deze schrijver zoveel moeite doet om u dagelijks slechts een klein tipje van de enorme ijsberg aan perceptiebeïnvloeding toe te lichten, is omdat hij u wil wijzen op de sneltrein die op u af dendert. Er is dreigend gevaar, maar daarvoor moet u als het ware eerst bereid zijn uw ogen scherpzinniger te gaan gebruiken. Beschouw mijn inspanning als onderstaand gevecht uit de ietwat bizarre film They Live uit 1980 (remember de goudvis en rek uw aandachtsspanne even een beetje op door ook dit filmpje te bekijken).



“Okay, leuke filmpjes, maar ja ik zie de wereld niet zo dramatisch als jij Vrijland, dus wat wil je nu eigenlijk zeggen?” Dat wanneer u televisie blijft kijken, de krant blijft lezen, uw news feed op Facebook blijft lezen uw wereldbeeld dusdanig misvormt wordt dat u blind gehouden wordt voor wat er gaande is. U denkt een bericht te lezen, maar de beïnvloedingstechnieken werken subliminaal via neurolinguïstische technieken, maar ook op hypnotische en/of subliminale technieken. Televisie, radio, praatprogramma’s, films, bladen, boeken en dergelijke brengen uw geest in een hypnotische modus zoals dit ook zou gebeuren als u naar een Rasti Rostelli show zou gaan, maar daarbij hoeft u (en zult u waarschijnlijk) dit zelf niet te ervaren als hypnose. Je hebt ook (en vooral) de wakkere hypnotische toestand, waarbij je via gesprekstechnieken of schrijftechnieken in een bekrachtigde hypnose status wordt gebracht (doch niet het hoofd laat knikkebollen). Deze hypnotische status is bekend bij de ‘programma makers’ (programmeurs) van radio en tv, maar ook bij filmproducenten en redacteurs van bladen en kranten. Alleen al de openingstune van een televisieprogramma of journaal triggert bij 90% van het volk de hypnotische status die steeds weer opnieuw wordt gelegd. Verder is de opbouw van de televisieprogramma’s steeds een combinatie van korte onderwerpen afgewisseld met luchtige zaken, die de (onbewuste) hypnotische trance weer bekrachtigen en het kritische denkvermorgen uitzetten. Daarom zie je in programma’s als Jinek, DWDD, RTL Latenight of Pauw ook steeds korte praatjes afgewisseld met muziek of luchtige onderwerpen. De Neurolinguistische (gesprekshypnose) technieken worden ondertussen gecoördineerd door de presentator.

Denk nu niet dat u niet te hypnotiseren valt. Uiteindelijk is iedereen te hypnotiseren. We kennen natuurlijk de duidelijke hypnotische technieken waarbij mensen 1 op 1 gehypnotiseerd worden of de groepshypnose shows van de genoemde types als Rasti Rostelli, maar veel minder bekend is de dagelijks hypnose via de media, waarbij u uw hypnotische toestand zelf niet herkent, omdat u in schijnbaar wakkere toestand lijkt te zijn en gewoon naar uw werk gaat en prima functioneert.



Onderstaand filmpje van Derren Brown laat goed zien hoe je met een korte krachtige inductie iemand een niet winnend race ticket uit kunt laten betalen. Ook kunt u dit voorbeeld eens bekijken hoe hij met een kort inductie-gesprekje mensen hun reisbestemming doet vergeten.



Naast hypnotische technieken zijn er vooral de subliminale methodes die in worden gezet voor propaganda doelen. En bij propaganda moet u niet alleen maar denken aan zaken als ‘grote posters van Lenin in de oude Sovjet Unie’, nee propaganda is iets dat op zeer subtiel niveau plaatsvindt in ieder land, zelfs al is het officieel bij wet verboden. Je kunt het namelijk niet herkennen als je er geen getraind oog voor hebt. Het heet niet voor niets ‘subliminaal’; het geschiedt op een gedachtengolflengte die de bewuste denkprocessen passeert. Het woord ‘liminaal’ betekent: op de drempel van het bewustzijn. ‘Subliminaal’ betekent dus onder de drempel van het bewustzijn. Bekijkt u het 3e filmpje in dit artikel nog eens en ontdek hoe ‘s werelds beroemdste hypnotiseur Igor Ledochowksi deze drempel ook toelicht. Op het moment dat je mensen onder schijnbare wakkere toestand onder die bewuste drempel brengt, kun je beginnen met programmeren.

Ook de opbouw van kranten of bladen is vaak een combinatie van ‘luchtige onderwerpen’ waarbij bloot, sex of nieuws over sterretjes of bijvoorbeeld sport in combinatie met de kleurzetting en opbouw van het nieuwsoverzicht de tranceachtige/onoplettende toestand induceert. De programmering vindt vervolgens plaats in de wat serieuzere artikelen. Daarbij spelen de woordcombinaties, zinsconstructie en manier van schrijven een belangrijke rol. Zo werden we bijvoorbeeld al in 2013 geprogrammeerd met het idee dat het hebben van visie een psychologische aandoening is. Het hebben van een psychologische aandoening werd vervolgens genormaliseerd, omdat dit moest bijdragen in het eenvoudiger psychiatriseren van ‘mensen die zelf denken‘ (een visie hebben) en nu zijn we beland in de fase waarin het volk subliminaal geprogrammeerd wordt met het beeld dat je het hebben van een visie aan de leiders over moet laten (via Mark Rutte en zijn visie op Europa). Programmering is een continu proces en de boodschap wordt u (subliminaal; gerekt over een langere termijn) ingeprogrammeerd. Dat geschiedt via herhaling en via “bevestigend nieuws” dat het subliminaal ingeprogrammeerde wereldbeeld moet bekrachtigen.

Er zijn nog legio andere technieken die worden toegepast om het volk te programmeren, maar wellicht dat u met deze basiskennis toch iets voorzichtiger wordt met het idee dat u kritisch genoeg bent om gewoon het nieuws te blijven volgen. Alle media dienen het propagandistische doel om het volk te programmeren. Daarom hebben zij zeer goed betaalde hypnotiseurs in dienst die wij kennen als nieuwslezers en programma hosts. Twan Huys krijgt geen 7,5 ton per jaar omdat hij zo goed kan interviewen of zo leuk glimlacht. Hij krijgt dit omdat hij samen met zijn andere goedbetaalde perceptiemanagement collega’s als Jeroen Pauw, Eva Jinek, Matthijs van Nieuwkerk en vele anderen een taak hebben. Zij zijn de programmeurs; de hypnotiseurs van het volk. Zij zijn de NLP specialisten voor de programmamakers. Wil je het hogerop schoppen in de journalistiek, bladen, films, boeken, en allerlei andere onderdelen van de beïnvloedingsindustrie, dan ben je getraind en klaargestoomd voor deze beïnvloedingsrol. Arjen Lubach zal dat betitelen als een complot of als paranoïde, maar hij is dan ook een van die perceptiemanagers die het wereldbeeld van velen vormgeeft. ‘Zelf denken’ is een psychische aandoening: u moet naar uw programmeurs luisteren. Het wordt tijd om uzelf te wapenen tegen beïnvloeding en het dagelijkse bombardement uit te zetten.

Bron linkvermeldingen: encyclo.nl, volkskrant.nl, volkskrant.nl
Annotaties:
aanmelden / inloggen