Door benb, Op woe 12 okt 2011 08:32, 53 reacties,    

Libië: de lelijke werkelijkheid


Gisteren een video clip van een gruwelijke scène in een ziekenhuis in Libië. Ik keek naar de video, en zag het weer. De kinderen letterlijk in een bloedbad, gescheurde ledematen en gescheurde lichamen. De ondraaglijke pijn. Het oorverdovende gejammer. De realiteit van een oorlog. Geen verklaarde oorlog of een gerechtvaardigde. Niet een oorlog gevoerd ter zelfverdediging of teweeggebracht door enige denkbare noodzaak. Meer een eenzijdige aanval uitgevoerd door een dikke pestkop met zware knuppels en stokken tegen ongewapende kleintjes - een aanval op een huis. De lelijke waarheid wordt afgebeeld in deze video clip - duizenden vertegenwoordigend, die nooit werden gefilmd.

Door Sibel Edmonds
Annotaties:
| #162848 | 12-10-2011 08:52 | sigmund
my-despair-poster-c12180059.jpg

“War may sometimes be a necessary evil. But no matter how necessary, it is always an evil, never a good. We will not learn how to live together in peace by killing each other's children.”
Jimmy Carter
sigmund's avatar
| #162851 | 12-10-2011 09:23 | ParallaxGuy
walgelijk.....
ParallaxGuy's avatar
| #162852 | 12-10-2011 09:29 | xxxx
barbaren .. arm arm kind, mijn god...
xxxx's avatar
| #162864 | 12-10-2011 10:02 | Nico de Geit
Het is het Westen dat het evenwicht in Libië verstoort. Rebellen worden door de NAVO overal vandaan gerecruteerd (afghanistan, arabische landen, enz) en van alles beloofd: geld, een verblijfsvergunning voor een westers land, sommigen zijn vanwege deze oorlog vrijgelaten uit de gevangenis, met als voorwaarde deelname aan de strijd. Aan de andere zijde bvinden zich Libiërs die hun grond en zelfbestuur niet willen opgeven en strijden door tot het uiterste.
Nico de Geit's avatar
| #162865 | 12-10-2011 10:06 | Nico de Geit
In plaats van alles te doen om de gevechten te stoppen voert de NAVO wapens en rebellen aan. En voert bombardementen uit, want het Westen wil daar de macht hebben. Tegen iedere prijs. Onze leiders moeten lijden aan een psychopatische aandoening, een normaal mens wil zoiets niet.
Nico de Geit's avatar
| #162871 | 12-10-2011 10:27 | Paul2
Waanzin die oorlog heet
Gelukkig heeft tegengas een oplossing voor al dit soort terroristen
| #162918 | 12-10-2011 12:11 | tegengas
Ik heb er nog veel meer.
tegengas's avatar
| #162945 | 12-10-2011 13:16 | Paul2
Ik heb er nog veel meer.

Toon jij wel eens gevoel tegengas .
Kinderen zwaar gewond ,maakt niet uit door wie.
En nog steeds presteer je het om te reageren als een gevoelloze robot.
Dat is denk ik wat de meesten hiet irriteert .Niet dat je pro rebellen bent ,maar de manier waarop.Maar wellicht is je attitude ook bewust zo gekozen , om iedereen te zieken .
| #162947 | 12-10-2011 13:18 | benb
Ik heb er nog veel meer.
De mentale bagage en fantasie van fascisten is zeer uitgebreid, zoals iedereen weet. Bekende resultaten waar de beschaving echt wat aan heeft: bombardementen op civiele omgeving, concentratiekampen, medische proeven op gevangenen, beinvloeding van de massa's. Jullie weten er vast nog meer.

Succes, Ben
| #162950 | 12-10-2011 13:36 | tegengas
Toon jij wel eens gevoel tegengas


Nou mijn gevoel laat ik hier buiten, het is natuurlijk verschrikkelijk dat dit gebeurt, maar nog erger is om dit te gebruiken voor eigen plezier.
tegengas's avatar
| #162953 | 12-10-2011 13:39 | benb
Maar wellicht is je attitude ook bewust zo gekozen , om iedereen te zieken .
Ben ik wel zeker van. Van oliebol lopen er in Nl duizenden rond. Tegengas is of volkomen gestoord of hij speelt een spelletje. Ik denk het laatste.

Succes, Ben
| #162955 | 12-10-2011 13:57 | wagner
Tegengas is een mol, en heeft geen enkel affiniteit met wat er in Libië gebeurt. Medelijden kent hij/zij enkel voor zijn eigen soort en dat zijn geen libiers.
Als het goed is voor de libiers is het automatisch niet goed voor de tegengas en (zion) konsoorten.
| #162958 | 12-10-2011 14:05 | Paul2
maar nog erger is om dit te gebruiken voor eigen plezier.

Plezier?
Man, ga eens over tot enige introspectie.
| #162959 | 12-10-2011 14:11 | Odysseus2011
@Ben: Wel meer dan duizenden

Maar verder zijn dit inderdaad verschrikkelijke beelden, beelden die al zo vaak te zien zijn geweest, vooral in Misrata. En als het verzet van de Gadaffi-loyalisten niet gebroken zou worden zouden we nog veel meer van dit soort beelden zien. LAten we bidden dat dit de laatste jonge slachtoffertjes zijn geweest. En Nico kan het niet laten om z'n ingestudeerde propaganda zooi te spuien, geen grijntje gevoel in die vent.
Odysseus2011's avatar
| #162963 | 12-10-2011 14:17 | tegengas
Doe jij dat maar Paul, benb gebruikt deze ellende voor zijn boodschap uit te dragen, `Gaddafi is een prima vent`.

Tegengas is een mol, en heeft geen enkel affiniteit met wat er in Libië gebeurt.


Dat zegt iemand met een zaputatie van 29
tegengas's avatar
| #162966 | 12-10-2011 14:20 | benb
@Ben: Wel meer dan duizenden
Inderdaad. Verder blijkt weer eens uit je reactie dat jij volkomen de weg kwijt bent en een waardige representant bent van fascistisch Nl.

Succes, Ben
| #162971 | 12-10-2011 14:36 | Odysseus2011
Hahaha, helaas voor jou pas ik niet in 't plaatje van fascisme, jij zou er beter in passen, jij bent wel zo'n bruinhemd type, en dat voor een Marxist.
Odysseus2011's avatar
| #162974 | 12-10-2011 14:42 | benb
Ja ja. Weer lachen om je eigen domheid. Als gelovig mens hoor je je aan de 10 geboden te houden. En met je ondersteuning van de moordpartijen van de rebellen ovetreedt je de geboden en dus kom je in de hel. En terecht.

Succes, Ben
| #162977 | 12-10-2011 14:58 | Odysseus2011
Dan hadden Frankrijk en Engeland ook nooit de oorlog mogen verklaren aan nazi-Duitsland, Ben. Jouw rhetoriek klopt niet. Of vind jij ook dat ze Duitsland nooit de oorlog hadden mogen verklaren.
Odysseus2011's avatar
| #162980 | 12-10-2011 15:11 | benb
Dan hadden Frankrijk en Engeland ook nooit de oorlog mogen verklaren aan nazi-Duitsland, Ben. Jouw rhetoriek klopt niet. Of vind jij ook dat ze Duitsland nooit de oorlog hadden mogen verklaren.
Hier weet je dus ook niets van, zoals ik wel dacht. Ga je eerst eens ergens echt in verdiepen en overstijg je positie als primitieve geest, zodat God misschien ooit nog eens trots op je kan zijn.

Succes, Ben
| #162988 | 12-10-2011 15:34 | wagner
@odysseus
wat een onzin om de situatie in Libië te verglijken met Duitsland tijdens de 2e wereldoorlog,de eenige parallel die je kan trekken is dat Duitsland toen "liebensraum" wilde en Sarkozy petroleum om de arabische en volkeren Afrikaans wil verzwakken.
Hitler was alleen niet zo hypocriet, en zei dat ook in tegenstelling tot de tandem sarkozy,Cameron,onkel Tom Obama die het doen uit humanisme.

Misschien kun je ook de parallel trekken tussen Sirte en de joodse opstand in warschau.
| #162990 | 12-10-2011 15:55 | benb
wat een onzin om de situatie in Libië te verglijken met Duitsland

De 2de wereldoorlog was wel een imperialistische oorlog net als die tegen Libië.

En verder:
http://zaplog.nl/zaplog/article/alles_wat_de_navo_in_libie_heeft_gedaan_is_illegaal

Succes, Ben
| #162993 | 12-10-2011 16:04 | Nico de Geit
Zeg Ody en tegengas, krijgen jullie geld voor je werkzaamheden op het internet?
Nico de Geit's avatar
| #162995 | 12-10-2011 16:07 | sigmund
En Nico, wat schuift ODESSA?
sigmund's avatar
| #163012 | 12-10-2011 16:52 | ladybird
er zijn fascisten en/of racisten onder ons als ik zo hier en daar de comments lees.
| #163024 | 12-10-2011 17:44 | Odysseus2011
Waar ik op doelde, oorlog is oorlog. in elke oorlog heb je onschuldigen die slachoffer worden.

En met je ondersteuning van de moordpartijen van de rebellen ovetreedt je de geboden en dus kom je in de hel. En terecht.


Hoeveel onschuldige burgers zijn er niet door de bombardementen en gevechten van de geallieerden omgekomen?

Dat bedoelde ik met de vergelijking met de tweede wereld oorlog, die over het algemeen als gerechtvaardigd ingrijpen van de geallieerden wordt gezien. Zo is ook het ingrijpen in Libië naar mijn zins gerechtvaardigd.
Odysseus2011's avatar
| #163025 | 12-10-2011 17:45 | Odysseus2011
Ohh, ik krijg een dik salaris van de Illuminatie, Nico
Odysseus2011's avatar
| #163029 | 12-10-2011 17:58 | benb
Zo is ook het ingrijpen in Libië naar mijn zins gerechtvaardigd.
Precies. Het ontbreekt jou dus aan inzicht. Weerleg eerst maar het volgende:
http://zaplog.nl/zaplog/article/alles_wat_de_navo_in_libie_heeft_gedaan_is_illegaal

Succes, Ben
| #163038 | 12-10-2011 18:24 | Odysseus2011
Dat is heel simpel. Gadaffi vormt een bedreiging voor de bevolking, en zolang Gadaffi troepen operationeel zijn, blijven ze een gevaar. Na de val van Gadaffi zal de orde weer hersteld gaan worden. Er is niks mis met mijn inzicht, dat zou jij jezelf moeten afvragen omdat je al die leugens van de Socialistische media keer op keer blindelings blijft geloven, hoevaak we verhalen ook zouden ontkrachten.
Odysseus2011's avatar
| #163045 | 12-10-2011 18:31 | benb
Weerlegging = 0 dus. Had niet anders verwacht.

Succes, Ben
| #163066 | 12-10-2011 19:09 | Odysseus2011
Voeren van een oorlog van agressie:

Weerlegd: het Gadaffi regime begon de agressieve oorlog tegen de eigen bevoling, het westen intervenieerde.

Rebellen helpen in een burgeroorlog:

Weerlegd: De positie van de rebellen was erkend door Frankrijk.

Samenzwering om oorlog te voeren:

Weerlegd: er was geen samenzwering, een massale volksopstand werd de kop ingedrukt en ontaarde daardoor in een gewapende opstand om zichtzelf tegen de eigen regering te verdedigen.

Propaganda voor oorlog:

Weerlegd:
Er was sprake van elke grens overschijdende geweld tegen protestanten, de enige die propaganda maakte voor oorlog was Gadaffi zelf "Zenga Zenga"
De propaganda van het Gadaffi regime en de Socialistische media
is ongelofelijk daarentegen.

Het verlenen van geheime contracten

Die zijn er simpelweg niet, hierbij Socialistische propaganda negerend natuurlijk, omdat AL die uispraken nergens op zijn gebaseerd behalve meningen.

Financiering van huurlingen

Weerlegd: De rebellen hadden geen huurlingen, al deden boden ze zich wel aan, Daarentegen heeft Gadaffi wel de beschikking over vele duizenden huurlingen gehad, daarbij niet rekende de Libische sub-sahara bewoners. vrijwilligers recruteren op belofte van salaris, een huis en auto wordt ook verstaan als huurlingen.
Odysseus2011's avatar
| #163068 | 12-10-2011 19:14 | benb
Ik heb het over weerleggen. Niet over jouw bizarre fantasie.

Succes, Ben
| #163078 | 12-10-2011 19:34 | Odysseus2011
jij hebt niks te weerleggen, Ben, en helaas, vals bewijs of meningen tellen niet mee.
Odysseus2011's avatar
| #163080 | 12-10-2011 19:40 | benb
Weerlegging = 0 dus. Blijkbaar niveau dat vele malen te hoog is voor jou. Jij leeft in de Efteling, druiloor.

Succes, Ben
| #163083 | 12-10-2011 19:45 | Odysseus2011
Denk je nou echt dat je op iemand hiermee indruk maakt, behalve jezelf?Je hebt je eigen, en de Socialistische geloofwaardighied compleet de grond in geboord met je vervalste filmpjes en artikelen. Waar zijn je 27000 Toureg krijgers? en de 160000 krijgers va nde Libische stammen? Ik zit nu al 6 weken op enig teken van leven te wachten. Maar het enige waar jullie mee komen zijn vervalste filmpjes, ik en Tegengas heb al elk filmpje tot nu toe ontmaskerd als oude hergebruikte beelden.
Odysseus2011's avatar
| #163089 | 12-10-2011 20:22 | benb
Oliebol, je bent en blijft een wereldvreemde onnozele eikel met een plaat beton voor zijn kop. Je bent niet in staat tot een relevante gedachte. Het enige wat in jouw verwrongen kop zit zijn kronkels. En waarom of waarover het gaat, daar heb jij al helemaal geen idee van. En daarnaast ben je ook nog fan van een smerige stinkoorlog waarvan stumperds als op het filmpje het slachtoffer zijn. Je bent een misbaksel eerste klas, een wanproduct van onze zogenaamde beschaving, een nepchristen die heult met de duivel. En nou opgesodemieterd.

Succes, Ben
| #163097 | 12-10-2011 20:41 | Odysseus2011
Nee, Ben, ik blijf

En zoveel woorden gebruiken en zoveel zeggen? Misschien heb je gewoon een mentale afwijking. Je doet me denken aan een neef van m'n pa, die houdt er ook van die achterlijke ideeën op na.
Ik ben bang dat jij de wereld vreemde bent, een product van de maatschappij. Ik ben benieuwd waardoor jij zo beschadigd getraumatiseerd bent in het leven.
Odysseus2011's avatar
| #163100 | 12-10-2011 20:46 | benb
Lazer op met je achterlijke gepsychologiseer. Daar begrijp je zo te lezen ook geen zak van. Hufters als jij zijn medeverantwoordelijk voor de stumper in het het filmpje. Ga je schamen, smerige fascist.

Succes, Ben
| #163104 | 12-10-2011 20:54 | Odysseus2011
Hufters als jij bedoel je, Ben, die van geen opgeven willen weten.
Odysseus2011's avatar
| #163168 | 13-10-2011 07:55 | benb
Nee knuppel. Ik geef nooit op. Ik ga net zo lang door tot die twee hersencellen van jou de goede kant op gaan staan. Anders ga je naar de hel toch!

Succes, Ben
| #163238 | 13-10-2011 12:46 | Odysseus2011
Haha, ik zal het nooit eens zijn met jou. Ik heb alleen maar een grotere afgunst gekregen voor jouw socialisme
Odysseus2011's avatar
| #163239 | 13-10-2011 12:56 | benb
ik zal het nooit eens zijn met jou.
Verwacht ik ook niet. Ben je ook veel te dom voor. Ik hoop alleen dat je als Christen in ieder geval probeert te handelen naar de Bijbel. Dat zou al heel mooi zijn. Het verhaal van de schaapjes staat er niet voor niets in.

Succes, Ben
| #163240 | 13-10-2011 12:59 | Odysseus2011
Nee, Ben, zolang een regering z'n volk onderdrukt en kapot schiet ben ik voor interventie. En de Socialistische pogingen tot verheerlijking van die figuren heeft 0,0 effect op mijn, die pogingen zijn zo doorzichtig en achterhaalt door de feiten.
Odysseus2011's avatar
| #163242 | 13-10-2011 13:18 | benb
een regering z'n volk onderdrukt en kapot schiet
Het zal wel nooit tot je botte hersenen doordringen dat dat wbt Libië een grote leugen was. En als het je echt om het onderdrukken van volkeren gaat, lijkt het me verstandig je te beperken tot je primaire object in deze: de vs. Daar zal je het druk genoeg mee hebben.

Succes, Ben
| #163243 | 13-10-2011 13:19 | benb
de vs.
En in NL is er ook zat te doen. Dat is wat anders dan jou gemakkelijke ver van mijn bed show. Ga eens echt wat doen man!

Succes, Ben
| #163247 | 13-10-2011 13:44 | Odysseus2011
er zijn geen ver van je bed shows meer, met één muisklik kan je betrokken zijn tegenwoordig. En een leugen? ik dacht het niet. De Gadaffi's hebben geen geheim gemaakt van hun bloedlust, al was het in de naam van Socialisme. En de VS die kan het zelf wel af, die hoeven niet te vrezen voor hun leven.
Odysseus2011's avatar
| #163249 | 13-10-2011 13:49 | benb
wel eens gehoord van selectieve verontwaardiging, oogkleppen etc? Vast niet. KIjk een in een woordenboek of encyclopedie.

Succes, Ben

Niet voor oliebol:
Pffffffffffffffffff. Wat een sukkel.
| #163250 | 13-10-2011 13:52 | Odysseus2011
En tuurlijk ben ik verontwaardigd over de VS, dat is altijd een terug komend gebeuren, ook reden waarom ik blij ben dat ik geen Amerikaan ben.
Odysseus2011's avatar
| #163252 | 13-10-2011 13:58 | benb
Goed zo. En nu nog even flink doorstuderen zodat je de rest ook snapt.

Succes, Ben
| #163253 | 13-10-2011 13:59 | tegengas
Predator onderweg.
bzzzzzzzz
tegengas's avatar
| #163264 | 13-10-2011 14:54 | Odysseus2011
Ik zag net dat Ilibya.tv compleet weg is :)
Odysseus2011's avatar
| #163285 | 13-10-2011 18:15 | Nico de Geit
Zonder de NAVO geen bloedbad in Sirte. Schokkende beelden
http://www.youtube.com/watch?v=zCj5EMC8RG4
Nico de Geit's avatar
aanmelden / inloggen