Door Tzolkin, Op don 15 apr 2010 14:10, 33 reacties, citaat / intro / linkdump

Luchtruim gaat dicht!

Het luchtruim boven Nederland, België en het westen van Duitsland wordt vanavond om zeven uur gesloten. Dat maakte de luchtvaartautoriteit Eurocontrol om half drie bekend in verband met de aswolk bij IJsland, die zich zuidwaarts over Europa verspreid. ...
Annotaties:
| #100688 | 15-04-2010 14:11 | Tzolkin
Overtrokken? (...)
| #100693 | 15-04-2010 15:20 | drecul
Ik denk het niet.

Vrees dat dit nog maar het begin is van wat er de komende tijd op stapel staat.

Verhoogte activiteit op de zon , toename in aardbevingen en vulkaan activiteit etc.
De ontdekking van een magnetische sliert aan de rand van ons zonnestelsel door de NASA. ( die volgens de modellen van de NASA daar niet zou moeten bestaan.)
Afname van het magnetisch veld van de aarde en de compressie van onze heliosfeer.

expect a bumpy ride.
drecul's avatar
| #100695 | 15-04-2010 15:36 | Tzolkin
De ontdekking van een magnetische sliert aan de rand van ons zonnestelsel


Vertel eens...
| #100697 | 15-04-2010 15:49 | Tzolkin
Een soort El Nino, maar dan op de evenaar van de heliosfeer? Interessant...
| #100698 | 15-04-2010 15:50 | drecul
Yep maar van el nino weten we min of meer het effect van deze niet.
drecul's avatar
| #100699 | 15-04-2010 15:55 | Tzolkin
Ik zou trouwens op de satellietbeelden dat vooral Denemarken de volle laag van die as gaat over zich heen krijgen.

Laten we hopen dat dat ding verder wat rustig blijft.
| #100708 | 15-04-2010 18:51 | ffloor
Ik heb van bestaand materiaal een klimaatveranderings-achtergrondartikel geschreven dat volgens mij wel bij dit Telegraafverhaal zal passen:
http://zaplog.nl/zaplog/article/wereldwijde_afkoeling_van_aswolk_02c
| #100732 | 15-04-2010 22:14 | Tzolkin
Uit de Telegraaf:

Het plan van Waylon om per privé-jet toch nog Nederland te bereiken is mislukt. "We werden door Britse straaljagers tegengehouden."


Straaljagers? Zodat ze niet door wat as vliegen???
| #100735 | 15-04-2010 23:01 | Paul2
http://www.youtube.com/watch?v=Xy3ebX4Rz_0&feature=player_embedded

Eindelijk eens wat tastbare moleculen die het klimaat beïnvloeden...
'Vulkaanuitbarstingen kunnen jaar duren'

De uitbarstingen van de vulkaan op IJsland die tot ontregeling van het luchtverkeer in het noorden en westen van Europa hebben geleid, kunnen ,,lang duren". Mogelijk zijn ze na een paar dagen voorbij, maar ze kunnen ook meer dan een jaar duren.
Dat zegt Magnus Tumi Gudmundsson, hoogleraar geofysica en adviseur van de IJslandse regering. ''Te oordelen naar de intensiteit van deze uitbarsting, kan het lang duren", waarschuwt de IJslandse wetenschapper.

http://www.rtl.nl/(/financien/rtlz/nieuws/)/components/financien/rtlz/2010/weken_2010/15/0414_1345_vulkaanuitbarstingen_kunnen_jaren_duren.xml
Effe wat CO2 bijproduceren om te voorkomen dat we weer een koude zomer tegemoet gaan...
| #100745 | 16-04-2010 00:08 | Tzolkin
Geniale zet om de economie hier volledig naar de kloten te helpen natuurlijk. Stel dat er jaren nauwelijks gevlogen mag worden....
| #100747 | 16-04-2010 07:37 | Supermario
Geniale zet om de economie hier volledig naar de kloten te helpen natuurlijk. Stel dat er jaren nauwelijks gevlogen mag worden....
Tjezus, lopen die de Rothschilds nou ook al in vulkanen te roeren? Het moet niet gekker worden met ze, dat is hartstikke gevaarlijk.
Supermario's avatar
| #100752 | 16-04-2010 08:49 | zanussi
Tjezus, lopen die de Rothschilds nou ook al in vulkanen te roeren?


Aangezien West-Europa Rothschild terrein is zijn het eerder de tegenstanders van de Rothschilds die de vulkaan eens flink laten roken zodat het West-Europese luchtruim eens flink gesloten moet worden. Wie niet luisteren wil, zal het voelen!
zanussi's avatar
| #100753 | 16-04-2010 08:55 | Supermario
Tegenstanders van de de Rothschilds?

Wat maak je me nou?

Ze zijn toch de baas van de hele wereld omdat ze samenwerken met lucifer, satan en de duivel?

Het wordt hoog tijd dat ze die tegenstanders van een microchipje voorzien dacht ik zo.
Supermario's avatar
| #100754 | 16-04-2010 08:56 | Supermario
De de Rothschilds en tegenstanders...

Het moet niet gekker worden hier hoor.
Supermario's avatar
| #100762 | 16-04-2010 10:20 | Tzolkin
Mario, mario, mario....

Je wilt het maar niet begrijpen heh.

"Never let a good chance go to waste" is het motto van elke succesvolle ondernemer (of zou het moeten zijn). Het is de bedoeling van de powers that be om de west-Europese economie om zeep te helpen. Als zich dan de geringste aanleiding voordoet om vliegtuigen aan de grond te houden moet je die wel aangrijpen natuurlijk. Daar kan een economie niet zo goed tegen.

Wij kregen gisteren enkele lijvige mails van DHL en FedEx over de problemen met de pakketdiensten. van de komende weken.
| #100766 | 16-04-2010 11:00 | Supermario
Het is de bedoeling van de powers that be om de west-Europese economie om zeep te helpen.
Is dat niet wat speculatief?
Supermario's avatar
| #100768 | 16-04-2010 11:33 | Tzolkin
EH, speculatief? Feitelijk wel natuurlijk. Maar als je je ogen niet in je zak hebt, zie je toch hoe de economie in het Westen om zeep geholpen wordt? Ze verschuilen zich dan wel achter hun incompetentie, maar dat zijn maar smoesjes.

Het gebeurt m.i. moedwillig. Heb je Moneymasters nooit bekeken? Of deel III van Zeitgeist?

Moneymasters is van 1995. Was helemaal juist in het geschilderde scenario voor de collapse.

En oh ja, Mario: in de film waarschuwt de journalist voor het moment dat er een rush op goud en plannen voor het weer invoeren van de goudstandaard ontstaan. Dan gaan we echt de dieperik in, zegt Still, en zal de elite alles naar zich toe trekken.
| #100769 | 16-04-2010 11:35 | Tzolkin
ps: maar laten we hopen dat dat allemaal maar boze complotten zijn!
| #100770 | 16-04-2010 11:37 | zanussi
Kan natuurlijk ook zijn dat de Rothschilds een einde willen maken aan de West-europese regeringen van rottige religieus geinspireerde kruistochtende provinciaaltjes, neocons, oorlogsmisdadigers en ander vervelend volk.
Dan is deze aswolk een felle waarschuwing aan het adres van Balkenende Merkel Brown en zo.
Er zit een luchtvaartmaatschappijen-bailout aan te komen.
zanussi's avatar
| #100777 | 16-04-2010 12:58 | freedomfiles
"Dan is deze aswolk een felle waarschuwing aan het adres van Balkenende Merkel Brown en zo."

Een vulkaan op Ijsland die Balkenende, Merkel en Brown wil waarschuwen ? Nog nooit van gehoord.
freedomfiles's avatar
| #100782 | 16-04-2010 13:23 | Axeman
Een vulkaan op Ijsland die Balkenende, Merkel en Brown wil waarschuwen ? Nog nooit van gehoord.


Die Rothschild dan niet gezien die met zijn doekje boven de vulkaan rooksignalen stond te zenden...?
| #100783 | 16-04-2010 13:24 | drecul
De economie heeft helemaal geen vliegverbod nodig om op zijn gat te gaan.
Misschien moeten jullie eens vaker naar buiten toe. ;)

We staan aan de vooravond van een 'nieuwe' periode aangezien ons zonnestelsel zich nu in een gebied bevindt wat nogal omstuimig is met als grote verassing die ribbon die nasa gevonden heeft.

Effecten hiervan kunnen nu al worden waargenomen op onze zon die vanuit het niets opeens weer erg actief geworden is.

Neem bijvoorbeeld de magnetische filamenten van meer dan een miljoen kilometer die voor het eerst sinds de lancering van de soho satelieten zijn waargenomen op onze zon.

En de correlatie tussen CME's en aarbevingen. We hebben nu om de dag een aardbeving hoger dan 5.5 op de schaal van richter.

Kijk bijvoorbeeld eens naar de grot tekeningen die over de hele wereld overeen komen. Duidelijke aanwijzingen van plasma uitbarstingen in onze lucht.

http://www.scribd.com/doc/14145750/Anthony-Peratt-Characteristics-for-the-Occurrence-of-a-HighCurrent-ZPinch-Aurora-as-Recorded-in-Antiquity

Kijk eens op pagina 13

Ook die spiraal van noorwegen vindt je terug in grot tekeningen.

http://www.the-rabbits-hole.com/presentation/ancient/petroglyphs.htm
drecul's avatar
| #100786 | 16-04-2010 13:38 | Axeman
drecul, het is niet omdat de technologie waarmee ze die 'ribbon' in de heliosfeer hebben waargenomen nog maar pas in gebruik is genomen, dat dit betekent dat deze voorheen nog niet bestond.

Ook die spiraal van noorwegen vindt je terug in grot tekeningen.


ah, en ik dacht dat de grotbewoners de uitvinders waren van de uurwerkveer. Blijkbaar waren ze al bekend met EISCAT ;)
| #100788 | 16-04-2010 13:47 | drecul
De ribbon is pas met de ibex sataliet waargenomen.

Voyager 1 en 2 hebben de ribbon gemist maar hebben de ribbon wel bevestigt nadat beide vaartuigen richting de ribbon is gedraait.

Die plasma uit stoot (zoals waarschijnlijk de spiraal in noorwegen ) is gewoon vanaf aarde te zien.
drecul's avatar
| #100791 | 16-04-2010 14:46 | Tzolkin
Effecten hiervan kunnen nu al worden waargenomen op onze zon die vanuit het niets opeens weer erg actief geworden is.


De zon is helemaal niet actief, al bijna een jaar niet. Vandaag 12 zonnevlekken en een flux van 75. Da's zeer laag. Een actieve zon heeft mss wel 200 zonnevlekken en een flux van max 300.

Dat betekent mss ook volgend jaar een frisse winter, helemaal als die vulkaan troep blijft uitbraken.
| #100792 | 16-04-2010 14:47 | Supermario
Die Moneymasters film barst van de suggestieve beweringen en gaat aan evenzoveel zaken voorbij. Misschien leuk om je te helpen inzien dat geld niet zomaar een gegeven is en dat er verschillende krachten op spelen, maar heel veel meer valt er in die film niet te halen.

En inderdaad het adagium "never let a good crisis/chance go to waste" gaat ook op voor de financiële wereld. Die zit vol met belangengroepen die elkaar beconcurreren.

Dat verschillende partijen met verschillende belangen met elkaar in de clinch liggen is gewoon menselijk en je ziet het overal; of het een voetbalwedstrijd, de locatie voor een bedrijfsborrel, de hypotheekrenteaftrek of monetaire economie betreft.

Dat wil dus nog niet zeggen dat een selecte groep lieden achter de schermen totale macht heeft.

Een fiat geldsysteem werkt nou eenmaal zo dat de regels aangepast kunnen worden. Waar onder een stikte een correctie ingezet zou worden (die vaak een specifieke groep hard zou treffen), kiest men er nu vaak voor om de pijn te verzachten en te verdelen.

Het enige probleem is dat je sommige zaken niet continu vooruit kan blijven schuiven.

En dat maken we nu mee.

Dat heeft veel meer met de inherente opbouw van het systeem en de menselijke karaktereigenschappen die er al die tijd op hebben gespeeld te maken dan met een selecte groep heren die van satan, lucifer en de duivel absolute macht hebben gekregen.

Maar goed, dat laatste is een gemakkelijker uitleg, en daarmee voor veel mensen comfortabeler.

Vandaar alle vergezochte verhalen die je de hele tijd tegenkomt.
Supermario's avatar
| #100797 | 16-04-2010 15:09 | Supermario
Ook die spiraal van noorwegen vindt je terug in grot tekeningen.
Jeetje!

Nu je het zegt.

En ik altijd maar denken dat het de jaarringen van een omgezaagde boom waren.
Supermario's avatar
| #100798 | 16-04-2010 15:10 | Tzolkin
Dat wil dus nog niet zeggen dat een selecte groep lieden achter de schermen totale macht heeft.


Beweer ik ook niet. Maar grote banken kunnen de boel manipuleren. En dat doen ze. Misschien is het enige doel zichzelf te verrijken, maar er zullen ook machtspolitici zijn die menen die bankiersinstrumenten voor hele andere doeleinden te kunnen gebruiken.
| #100799 | 16-04-2010 15:18 | Supermario
Maar grote banken kunnen de boel manipuleren. En dat doen ze. Misschien is het enige doel zichzelf te verrijken, maar er zullen ook machtspolitici zijn die menen die bankiersinstrumenten voor hele andere doeleinden te kunnen gebruiken.


Prima, gebeurt ook. Iedereen probeert zijn macht voor eigen doelen te gebruiken. Grote banken om rijker te worden, politici om hogerop te komen of hun invloed te vergroten.

Dat wil nog niet zeggen dat er een gecoördineerd plan is waarbij de Westerse economie om zeep geholpen dient te worden.

Volgens mij is het helemaal niet "de bedoeling van de powers that be om de west-Europese economie om zeep te helpen."

Grappig dat in de meeste complotverhalen China, Rusland of het Midden-Oosten nauwelijks genoemd worden.

Die talen spreken de heren complotters niet, en derhalve behelpen ze zich maar met informatie die ze wel kunnen knippen en plakken teneinde hun zoektocht naar een absolute macht achter het toeval dat de wereld raakt.

Ze kunnen net zo goed met z'n allen de kerk weer in.
Supermario's avatar
| #100827 | 16-04-2010 18:05 | Tzolkin
Die talen spreken de heren complotters niet


Ja, waardeloze gasten. Spreken niet eens Chinees!

en derhalve behelpen ze zich maar met informatie die ze wel kunnen knippen en plakken teneinde hun zoektocht naar een absolute macht achter het toeval dat de wereld raakt.


Met toeval is alles uiteraard veel eenvoudiger te verklaren. Maar dan doe je feitelijk hetzelfde als de religies in de wereld. Zij een god, jij het toeval.

Banken en machtige mensen laten het het liefst niet aan het toeval over. Hun inspanningen om toeval uit te sluiten en controle te krijgen, dat zijn complotten. Er zijn er veel, en sommige gaan inderdaad heel ver. Zo ver dat ze de belevingswereld van de meeste burgers ver te buiten gaan.

Dat laatste bewijst echter niet dat dat niet bestaat.
| #100993 | 18-04-2010 21:01 | Supermario
Ja, waardeloze gasten. Spreken niet eens Chinees!
Dat bedoelde ik er natuurlijk niet mee.

Het gaat me er om dat ze de meest complexe werelwijde complotten menen op te kunnen speuren, terwijl ze enkel (of voornamelijk) met engelstalige info werken.

Dat laatste bewijst echter niet dat dat niet bestaat.
Ik stel toch voor de bewijslast andersom te voeren.

Maar goed, noem het dan geen toeval, maar het lijkt mij de sterk dan onze complexe wereld door een handje vol mensen beheerst kan worden.

En als je met van die flauwekul aankomt als money masters dan zit je toch echt op het verkeerde spoor. Die film plak wat citaten en flarden van de geschiedenis aan elkaar en stelt dan een of ander complot te kunnen bewijzen.

Daar trap je toch niet in als je een beetje kan nadenken?
Supermario's avatar
| #100994 | 18-04-2010 21:03 | Supermario
Geniale zet om de economie hier volledig naar de kloten te helpen natuurlijk. Stel dat er jaren nauwelijks gevlogen mag worden....
Mario, mario, mario....

Je wilt het maar niet begrijpen heh.

"Never let a good chance go to waste" is het motto van elke succesvolle ondernemer (of zou het moeten zijn). Het is de bedoeling van de powers that be om de west-Europese economie om zeep te helpen. Als zich dan de geringste aanleiding voordoet om vliegtuigen aan de grond te houden moet je die wel aangrijpen natuurlijk.
Voor jaren?

De vulkaanuitbarsting was volgens jou dus een natuurfenomeen en werd niet door de de Rothschilds beinvloed, maar vanuit dat natuurfenomeen weet jij nu al dat ze er voor kunnen zorgen dat er jaren nauwelijks gevlogen mag worden?

Terwijl het helemaal niet hoeft? Volgens jou kunnen vliegtuigmotoren tegen de as?
Supermario's avatar
aanmelden / inloggen