Door Patman, Op don 24 jul 2008 15:25, 9 reacties,    

Made in the USSR

Beter goed gekopieerd dan slecht verzonnen...

Zoek de verschillen:

De Russische Tu-4 en de Amerikaanse B-29





De Russische mig 17 en de Amerikaanse F-86



De Russische Tu-114 en de Amerikaanse L-1049





De Russische Buran en de Amerikaanse Space Shuttle







De Russische TU-144 en de Europese Concorde





De Russische TU-160 en de Amerikaanse B1





Iemand die er nog meer weet?
Annotaties:
| #35936 | 24-07-2008 19:57 | Inanna
Wapenwedloop, of een gewoon een-tweetje?
Inanna's avatar
| #35946 | 24-07-2008 20:31 | saved
Dus het westen heeft de russische designs gestolen?
saved's avatar
| #35954 | 24-07-2008 20:57 | toktok
je hebt toch ook huis en tuin producten die op elkaar lijken, zit er misschien ergens een knopje op een andere plaats .
Een huis en tuin versterker, een tv , enz enz
toktok's avatar
| #35961 | 24-07-2008 21:41 | democraatus
Mooi, die MIGS van plaatstaal en lasnaden die gehakt maken van onze elektronica vliegtuigjes ware het niet dat we complete supercomputers in Westerse vliegtuigen stoppen.

We kunnen best wat dingen opsteken van de Russen.
democraatus's avatar
| #35998 | 25-07-2008 01:13 | merethan
Dus het westen heeft de russische designs gestolen?
Hoeft niet. Van die space shuttle is mij ooit verteld dat de Russen die hebben na geaapt van de Amerikanen. Ze hielden het na 2 jaar voor gezien met dat ding overigens. Helemaal niet zo goedkoop als de politici in de USA claimden dat het zou zijn, gelijk stoppen met dat project. Die maffe Yanks gingen er mee door.

Van de "Concordski" weet ik weer dat die er eerder was dan de Concorde.

De Amerikaanse L-1049 staat beter bekend als de Constellation BTW. Heeft me opa nog mee gevlogen (niet als piloot maar als monteur overigens). Zie ook het plaatje: "The Flying Dutchman".
merethan's avatar
| #36010 | 25-07-2008 08:46 | namo
Voor de liefhebber: de Russen hebben ook de Douglas DC3 Dakota nagebouwd als Lisunov LI-2, al zullen ze de licentie wel cadeau hebben gekregen als gevolg van WO2.
Dat van de Mig 15/17 en de F86 ligt wat ingewikkelder. Beide zijn ontwikkelingen van de Messerschmidt P.1101, waarvan zowel de Amerikanen als de Russen de tekeningen in handen kregen aan het eind van WO2. De beste kopie van de Messerschmidt was overigens de Zweedse Saab J29.

Voor de rest goed spionagewerk. Beter goed gejat dan zelf slecht gemaakt. Al lukte het namaken niet altijd even goed. Van de TU144 zijn er best een paar neergestort, in tegenstelling tot die ene Concorde. En de Russen claimen dat de TU160 beter is dan de B1.
| #36032 | 25-07-2008 11:13 | merethan
Al lukte het namaken niet altijd even goed. Van de TU144 zijn er best een paar neergestort, in tegenstelling tot die ene Concorde.
De TU-144 was er twee maanden eerder. Twee maanden voor er een Concorde vloog, koos de TU-144 "Concordski" het luchtruim.
merethan's avatar
| #36059 | 25-07-2008 15:29 | Nostro Nazus
Dus het westen heeft de russische designs gestolen?

Gij gelooft dat?

Ik niet dus......je kunt het zo gek niet bedenken, of het is geheim vanwege "National-secuirity"....waarom dan? alle zogenaamde geheimen zijn bij de Russen beland...dus waarom zoveel geheime diensten in de VS? Tja......om de geheimen van de schaduw regering uit te voeren....alle geheime diensten werken waarschijnlijki samen....dat is het geheim...Zo kwam Grobatjov graag bij Bohemian Grove om zich in te laten met het aanbidden van Moloch en om zijn ster uit te laten wonen door een male-prostitute...

Werkelijk alle "geheimen"belanden bij de Russen....toeval?, nee dus...Stalin bezat binnen 5 jaar de atoombom, terwijl I
ran er nog 7 jaar over gaat doen, met alle openbare techniek en oliedollars...

Was Victor Rothschild
A 'Soviet Agent'?

http://www.rense.com/general69/treas.htm

Hij heet Rood Schild van zijn achternaam, dus je kunt de vraag automatisch met ja beantwoorden...
Nostro Nazus's avatar
| #36072 | 25-07-2008 17:05 | zanussi
De Tupolev TU-114 en de Lockheed L-1049 zijn niet met elkaar te vergelijken.
Toen de Lockheed al uitgefaseerd was werd de TU-114 misschien zo`n beetje in gebruik genomen.
De Lockheed L-1049 Constallation heeft vier conventionele zuigermotoren.
De TU-114 heeft 4 turbofans met dubbele contraroterende propellors en is daarmee ook het snelste propellor aangedreven toestel ter wereld - en het lawaaigste.

Er is geen Westerse tegenhanger van de TU-114.
zanussi's avatar
aanmelden / inloggen