Door community (initieel vonnegut), Op woe 1 feb 2017 18:59, 8 reacties,    

Media Psychose



Media Psychose

Ik ben een trouwe kijker van DWDD, Pauw en Jinek. Veel mensen die me goed kennen begrijpen daar niets van want ze weten dat ik me altijd kapot erger aan die programma’s. Ik hou er wel van om me af en toe eens lekker te ergeren en ik ben niet bang om meningen aan te horen die niet helemaal in mijn straatje passen. Ik zie het kijken naar die programma’s net als het ruiken aan de opening van gips. Als je wel eens gips om je hand hebt gehad, vooral in de zomermaanden, dan weet je dat je hand na een tijdje gaat stinken. Je weet dat je hand stinkt maar toch kan je de verleiding niet weerstaan om steeds weer opnieuw even te ruiken. Zo weet je ook dat DWDD, Pauw en Jinek stinken maar toch ruik je er iedere keer weer even aan.

Sinds de verkiezing van Trump tot kandidaat van de Republikeinen, zijn de media in een psychose terecht gekomen die nog eens werd verergerd na de inauguratie van Trump. De media is compleet de weg kwijt en ze struikelen over elkaar heen om de termen fascist en Hitler te gebruiken. Een keur van zogenaamde journalisten en bekende Nederlanders komen ons iedere avond vertellen hoe verschrikkelijk Trump wel niet is. Nog nooit in de geschiedenis is er zo’n algemene verontwaardiging geweest over een leider van een land zonder dat er onder zijn leiding nog maar een persoon was omgekomen. Feministen zijn des duivels dat hij, net als 80% van de mannen, vuile praatjes heeft over vrouwen en vinden het tijdelijk weren van mensen uit bepaalde landen veel erger dan al die aanslagen door moslim terroristen. Je zou toch denken dat vrouwen zich drukker zouden moeten maken om de ingebakken vrouwenhaat in de Islam cultuur. De eerwraak, de vrouwenbesnijdenis, het weren van de vrouw uit de publieke ruimte, het verplicht zedelijk kleden en het compleet ontbreken van vrijheid zouden toch voor veel meer ophef moeten zorgen dan wat seksistische opmerkingen van een presidentskandidaat van een westers land waar vrouwen en mannen gelijk zijn. Nog nooit eerder was er zo’n duidelijke hypocrisie te zien in de wijze waarop de discussie wordt gevoerd. Logisch redeneren en oprecht naar de feiten kijken, het aanhoren van twee kanten van het verhaal, daar is allemaal geen sprake meer van. De gevestigde orde ziet Trump als een gevaar voor de globalisering en de nieuwe wereld orde en ze doen er dan ook alles aan om hem kapot te maken. 95% van de MSM is onderdeel en eigendom van de gevestigde orde en daarom zie we ook in Nederland avond aan avond het neersabelen van Trump. Het gaat niet om redelijkheid, eerlijkheid of waarheid, het gaat om het redden van een ideologie, het redden van een wereldbeeld.

Gisteravond, dinsdag 31 januari 2017, was het voorlopig dieptepunt. Aan tafel bij DWDD zat Lodewijk Asscher, de lijsttrekker van de PVDA, gezicht van een partij die decennia terug haar ziel heeft verkocht aan het neo liberalisme en daar nu de zure vruchten van plukt. Ze worden door iedereen uitgekotst maar krijgen bij de VARA nog steeds een podium. Er was weer een mooi opzetje gemaakt door de DWDD redactie en Asscher. Wat als we nu eens het prachtige boek van Philip Roth “Het complot tegen Amerika”, gebruiken om Trump even in een fascistische hoek te plaatsen. “Doen we net of Matthijs het er niet mee eens is maar hij geeft je wel ondertussen alle gelegenheid om Trump met Hitler te vergelijken”, “goed idee?”



Asscher, de laffe lul die hij is, wiens over grootvader tijdens de Tweede Wereld Oorlog in de Joodse raad zat en daardoor veel kritiek kreeg over de wijze waarop hij had meegewerkt aan deportatie van duizenden Joden, vond het tegenhouden op luchthavens van moslims te vergelijken met de Joden vervolging tijdens WO2. Als hij nu eens eerlijk zou zijn, maar goed dat zit blijkbaar niet in de familie, dan zou hij toch tot de conclusie moeten komen dat door de komst van miljoenen moslims naar Europa, het anti semitisme enorm is aangewakkerd en dat de gevallen van anti semitisme en homo haat in Amsterdam vrijwel volledig op het conto van moslims is te schuiven. Daar zit je dan als Trump, wat moet je tegen dergelijke propaganda inbrengen? Heb je een Joodse schoonzoon en ben je vriend van Israel en dan word je door zo’n laffe lul uit Nederland vergeleken met fascisten die Joden vervolgen en hoe moet dat zijn voor al die familie van Joodse mensen die tijdens de oorlog zijn omgekomen, dat ze worden vergeleken met moslims? Waren Joden dan ook zo’n opdringerige groepering, die zich zeer slecht aanpaste, aanslagen pleegden, bovenmatig gebruik maakte van uitkeringen en opvallend vaak terugkeerden in de misdaadcijfers? Geo politiek gezien snap ik dat veel mensen Amerika en het Westen haten en ons zien als hypocriete figuren maar cultureel en moreel gezien kan ik moslims toch niet echt serieus nemen als ze kritiek hebben op onze westerse samenlevingen en ons gaan aanspreken op de manier waarop we met immigranten/vluchtelingen omgaan. Vrijheid is immers een begrip dat ze daar amper kennen en je hoeft alleen maar te kijken naar de manier waarop ze in die landen met christenen omgaan om te begrijpen dat de kritiek vanuit de moslim wereld ronduit lachwekkend is.

Premiers van westerse landen worden nu opgeroepen om afstand te nemen van Trump. Vanwaar deze selectieve verontwaardiging? Waarom maakten al die ‘heiligen’ zich niet eerder druk om Turkije, Saoedie Arabie, Wit Rusland, Oekraïne, Jemen, Syrië, Libië, Irak, Iran, Afghanistan en vrijwel alle landen in Afrika waar leiders aan de macht zijn die doden, martelen, vrouwen onderdrukken, homo’s onderdrukken, waarom zijn jullie al die jaren nooit de straat op gegaan om daar tegen te protesteren maar zijn jullie nu wel zo dapper om te protesteren tegen een president die net een week aan de macht is en wat ruw in de mond is? Waarom hebben jullie nooit geprotesteerd tegen het neo conservatieve beleid van de V.S., ook onder Obama, dat al 30 jaar de wereld naar de kloten helpt met schijnheilige praatjes over democratie maar ondertussen een keihard imperialistische strijd voert tegen Rusland om de macht over het midden oosten en centraal Azië? Het bombarderen van mensen, het omverwerpen van regimes, het veroorzaken van grote vluchtelingenstromen en het doden van miljoenen mensen kon bijna geen westerse vrouw uit haar stoel krijgen maar de opmerking “grab her by the pussy” maakte miljoenen vrouwen woest. De massale verkrachting van vrouwen tijdens een Nieuwjaars feest in Keulen, door moslim immigranten, kon weinig vrouwen deren maar de seksistische grapjes van Trump was toch echt een brug te ver.

Asscher kon bij DWDD ook echt niet begrijpen dat Trump “America First”, als slagzin had in zijn inauguratie toespraak, want die term was immers ook gebruikt door een fout clubje isolationisten in de V.S. vlak voor de Tweede Wereld Oorlog. Tja, stel je voor dat je een politicus zijn eigen land op de eerste plek stelt. Nee, je moet net als Asscher eerst alle landen vooropstellen en dan komt Nederland op de laatste plaats, want dat is je taak als Nederlands politicus, Nederland op de laatste plaats zetten.

Volgens de heilige mis der globalisering, die we dagelijks aanschouwen in de Nederlandse media, is Obama god, is de globalisering heilig, is de multi culturele samenleving een succes en is iedereen die er anders over denkt een fascist, een racist en op z’n minst Hitler.
Ik schat dat zo’n 50% van Nederland zich kapot ergert aan de wijze waarop de linkse kijk op de wereld het media landschap domineert. Het wordt tijd dat de publieke omroep haar werk eens gaat doen en op een eerlijke wijze de zendtijd gaat verdelen. Het wordt hoog tijd voor enkele talk shows en nieuws programma’s waarin ook het rechtse verhaal aan bod komt.
Annotaties:
| #258168 | 01-02-2017 19:53 | Ness
Een mooie rant, vonnegut :)
Ness's avatar
| #258193 | 03-02-2017 17:10 | Unseen
Afgelopen week zijn we op bezoek geweest bij het Nijmeegs Poëziefeest met Jules Deelder, hij sprak daar ook uitgebreid over de aanvaring die hij met Jinek had.

Jules gaf een inkijkje in dat praatprogramma, hij gaf aan dat de gasten bij het programma niet als zodanig van belang zijn.
Het gaat Jinek erom dat er gasten uitgenodigd worden die de gewenste beeldvorming van het programma bevestigen.
Unseen's avatar
| #258199 | 04-02-2017 01:24 | Manus
de ingebakken vrouwenhaat in de Islam cultuur. De eerwraak, de vrouwenbesnijdenis, het weren van de vrouw uit de publieke ruimte, het verplicht zedelijk kleden en het compleet ontbreken van vrijheid

Wat een onzin, vrouwenbesnijdenis heeft niets met Islam te maken, dat heb ik je al eerder verteld,(eritrea is christelijk en daar komt het net zoveel voor als somalië) eerwraak komt evengoed in andere culturen voor, het weren van vrouwen uit de publieke ruimte is wahabistisch dus een uitvinding van britse geheime dienst om islam zwart te kunnen maken en zeker niet gebruikelijk in rest van de islam.
Verplicht zedelijk kleden is ook iets van alle culturen Joods, hindoeistisch, christelijk of islam.
En dan MSM napapegaaien dat moslims al die die aanslagen plegen terwijl jij ook weet dat deze het werk zijn van westerse inlichtingendiensten.
Ik ben bang dat je wat teveel naar de MSM hebt gekeken, Vonnegut, en je mee laat slepen in hun links-rechts islam-westen toneelstukje...
Manus's avatar
| #258217 | 05-02-2017 16:29 | vonnegut
Is het ook mogelijk niet aan dat toneelstukje mee te doen als de rest van de wereld dat wel doet?
Het lijkt me onmogelijk om geen partij te kiezen in deze en ik weet dat ik in ieder geval niet aan de kant van links radicalen, neo conservatieven en de Islam sta. Dat wil niet zeggen dat ik alles goedkeur wat de andere partijen in dit toneelstuk doen maar mijn afkeer voor hen is minder groot.
By the way, geloof jij echt dat alle aanslagen door geheime diensten worden geregiseerd? Natuurlijk worden veel terroristen opgedraaid door geheime diensten en zijn er veel false flag aanvallen maar daarnaast bestaat er denk ik ook nog echt terrorisme.
| #258402 | 12-02-2017 23:27 | Manus
Is het ook mogelijk niet aan dat toneelstukje mee te doen als de rest van de wereld dat wel doet?

Ik geef toe, het is niet simpel, maar het is toch aan ons als complotkenners om deze mechanismes te analyseren en te begrijpen hoe deze manipulaties werken en beschrijven. Zo kunnen we boven dit manipulatieve spel staan en ons niet in het moeras van georganiseerde tweedracht laten meetrekken, zo denk ik er in ieder geval over.
Ik sta helemaal aan geen enkele kant, maar denk gewoon voor mezelf. Links, rechts, Islam, Katholicisme, Protestantisme en zelfs de Truth beweging, al die stromingen zijn in meer of mindere mate geïnfiltreerd door de global elite voor manipulatie van de schaapjes, dat wil niet zeggen dat er geen leerzame elementen in deze stromingen zitten.

By the way, geloof jij echt dat alle aanslagen door geheime diensten worden geregiseerd?

Ik geloof niets, maar bij het bestuderen van bewijsmateriaal ben ik bij elke moderne aanslag van zgn moslimterroristen die ik bestudeerd heb (Israel uitgezonderd) bewijsmateriaal tegengekomen wat ernstig in tegenspraak was met het officiële verhaal. De laatste zgn aanslagen waren zelfs bijna allemaal (gedeeltelijke) hoaxes, als je meegaat met zulk soort bedrog laat je je mijn inziens echt beetnemen. Maar als je al een hekel hebt aan Islam dan zal je minder vaak openstaan voor onderzoek in deze richting. Daarom vind ik het zo belangrijk om mij niet te laten verblinden door ideologische motieven die vaak via derden door de global elite worden ingegeven, maar ik geef toe dat dit een lastige opgave blijft.
Manus's avatar
| #258412 | 13-02-2017 10:06 | tamsowashere
De PVDA is lid van het ons kent ons.
Er is echt geen verschil (meer) tussen de VVD & PVDA en al die pseudo politieke partijen wat erom heen zwermen.
Toch blijft het kliekje de grootste.ook al heeft de pvda nog 2 zetels.
Ik zie het niet gebeuren dat de PVV de grootste partij gaat worden die alleen kan regeren.
Hij komt tekort.
Op die manier word de PVV gebruikt.

Als ik aan de PVDA/politiek denk,dan moet ik aan die pianist denken op de titanic die bleef doorspelen,toen de titanic te onder ging.
Het grootste probeem wat we gaan krijgen in de toekomst is de grote groep onderklassers.
Je hoort al berichten dat robots het werk gaan overnemen.
De PVDA heeft nooit echt deze groep vertegenwoordigd dan pappen en nathouden.
De middenklasse met de VVD uberklasse regeren feitelijk nederland.
De PVV is de bovenklasse.
Als ik kijk naar de opzet ervan,de PVV alleen bedoeld is om de onderklasse te lokken.
Het beleid wat vanaf wo2 is gevoerd blijft gewoon doorgaan.
Ook al word er geen PVDA gekozen.

Als je kijkt naar de geschiedenis,de kliek van toen werd weggevaagd na de beurscrisis.
In 1929 was dat gebeurt.
In 1933 greep adolf de macht.
In andere landen zoals spanje een burgeroorlog begon tussen de socialisten (onderklasse) tegen de elite (nationalisten).
In nederland bestaat er geen socialisme meer.
Nederland is een politiestaat en blijft op deze koers varen,net zolang het systeem draait.
Trump zei al meerdere keren in zijn speech dat amerika op de rand van de afgrond staat met hun bijna 20 biljoen dollar staatsschuld.
En dat hij liever heeft dat het het onder hem gebeurt,dan onder de rest van de elite.
Als de dollar valt,ook de euro valt.
Je krijgt dan een dezelfde tijdvak als rond 1929 tot 1933,waarin nationalisten groter gaan worden.

Het punt is wel waarin je wilt leven.
We leven nu in een rechtssysteem,waar (bijna) iedereen gestraft kan worden,als het de wet overtreed,of waar je geschillen kan uitvechten.
Een figuur als de Wilders denkt boven die wet te staan,alsof die wet niet voor hem geld.Die gaat een partij moeilijk doen,als het als politicus het volk aan het ophitsen is.
Wat als hij aan de macht is,en we zijn een politiestaat geworden.
Dan heb je geen rechten meer als burger.
Als Wilders zou roepen,dat we de gulden moeten nationaliseren,en eerlijker naar de lonen moeten kijken hoe alles verdeelt word,dan is hij de man van het volk.

We leven ook in een rusland,alleen hier zijn ze zo schijnheilig als de neten,dat het anders is.
Je heb geen keuze's als het gaat om de politiek.
De grootste groep onderklassers is niet vertegenwoordigd in de politiek.
Als je alleen al kijkt naar die zorgverzekeringen,het de onderklasse treft.
De SP vertegenwoordigd die groep wel,maar door de verdeeldheid van politieke partijen,zij zijn uitgesloten om deel te mogen nemen.
tamsowashere's avatar
| #258413 | 13-02-2017 10:23 | tamsowashere
Het lijkt me onmogelijk om geen partij te kiezen in deze


Tuurlijk kan je partij kiezen.
Blijf neutraal.
tamsowashere's avatar
| #258427 | 13-02-2017 20:23 | ffloor
Het valt me inderdaad op dat publieke zenders je alleen nog gewauwel proberen aan te smeren dus ik kijk alleen nog hun documentaires als Zembla, Tegenlicht en het Jeugdjournaal want dat laatste heeft alleen opwarming van de aarde als leugen - de rest in het Jeugdjournaal is wel redelijk zuiver.

Wat Trump betreft: hij heeft zélf gezegd dat hij de stijl van bankovervaller Ronald Reagan wil nadoen -
* en die herinneren fabrieken en aandeelhouders uit 1980 nog wel als degene die de werkloosheid van Carter 14% wist terug te dringen naar 3% en de dollar deed bij ons f.3,98 nog bijna net geen 4 guldentjes voor één dollar! (nb: 1 gulden = 0,98 eurocent)
* In zijn 1e jaar ging luchthavenpersoneel in staking: nou hij ontsloeg ze allemaal!
* Ook in Iran zullen ze Reagan nog wel herinneren vanwege de gijzeling van US-ambassadepersoneel onder Carter: ze vroegen langs hun neus weg wat Reagan er aan ging doen?
-"U vraagt iets wat niet bestaat want Iran bestaat niet meer. Er bestaat nog wel Noord-Perzië waar de Sovjets de baas zijn en er bestaat een Zuid-Perzië alwaar Amerikanen olie oppompen maar zoiets als Iran bestaat er niet meer" - dat kregen ze te horen dus die gijzelaars moesten maar zo snel mogelijk weg daarvandaan.

* De Israëliers hadden te lichte kanonnen om op ondergronds Libanon te gooien: geen probleem: Reagan gooide mortiergranaten die per stuk een personenauto wegen vanaf een oud schip dat in WO-2 nog dienst had gedaan - en zoiets zwaars had men in het hele Midden-Oosten geen antwoord op.

Vraag: kán een dolle Trump staten als Iran en Nrd-Korea aanpakken zonder nou direkt naar het atoomwapen te grijpen? Ja zulke superwapens heeft Trump:
* de EMP-bom die alle electronica verwoest. Gebruikt op Bagdad.
* de lintjesbom die alle hoogspanningsdraden/centrales verwoest. Gebruikt op Joegoslavië.
* de cementzak. Favoriet bij de Russen als "mooi-weerbom".
* de uraniumpoederbom. Is op hurricaantje Katrina uitgeprobeerd maar bleek nogal wat ongedachte uitwerkingen te hebben.
* de wolframspiets. Elf wolframspietsen zijn in één gps-satelliet gereed om de atmosfeer te doorboren en hun vernietigend effekt is zelfs nog 20x groter dan de Hiroshimabom van 10 kiloton want tot 500 meter diep is in de aarde niets meer veilig. Is recent uitgeprobeerd op een vulkaan, niet ver van Nieuw Zeeland maar had ook al wat ongedachte uitwerkingen die de krant haalde.
(bron: NGC)
aanmelden / inloggen