Door community (initieel liedetecter), Op woe 25 jan 2017 21:47, 49 reacties,    

Meer fake-nieuws: Trump overweegt heropening geheime CIA-gevangenissen


Aan de obsessie van de MSM om 'fake nieuws' te posten over Trump komt voorlopig geen einde. De gestage stroom verhalen over de vreselijke intenties van Trump moeten in één richting blijven wijzen zo lijkt het. Trump is daarin vooral een gevaarlijke xenofobische, racistische ploert met Hitler neigingen die met z'n fikken van vrouwen én de nucleaire knop af moet blijven. De man zou geschift, instabiel en niet te vertrouwen zijn.

Dat al deze aantijgingen gepaard gaan met artikelen in de 'kwaliteits-kranten' waaruit geen enkele grond blijkt tot dergelijke beschuldigingen en bovendien keer op keer gemakkelijk weerlegd kunnen worden, schijnt de MSM niet te weerhouden er mee door te gaan.

De aanval op Trump heeft daarom alle schijn van een gecoördineerde campagne van overwegend 'special interests' die deze kranten lijken te vertegenwoordigen, zijn presidentschap te delegitimeren.

De Volkskrant babbelt ijverig de in de Washington Post en de New York Times verschenen flash artikelen na die beweren dat president Trump de clandestiene CIA martelcentra weer zou willen heropenen, nadat die wegens de schandalen rond verboden ondervragings-technieken moesten sluiten onder Obama. De NYT zou een gelekte conceptwet in handen hebben gekregen waaruit dat zou moeten blijken.


De Volkskrant proclameert stellig in de eerste alinea van haar artikel 'President Trump overweegt heropening geheime CIA-gevangenissen' vandaag dat:

"President Donald Trump overweegt herinvoering van waterboarding en andere verboden ondervragingstechnieken voor terrorismeverdachten, heropening van geheime CIA-gevangenissen in het buitenland en het weer volop in gebruik nemen van de gevangenis in Guantanamo Bay, Cuba."


Maar verderop spreekt de krant zichzelf diametraal tegen met een analyse van de zgn gelekte stukken:

In het vermeende conceptdecreet staat niet expliciet dat de ondervragingstechnieken en 'black sites' weer in gebruik worden genomen, wel dat er onderbouwde aanbevelingen over moeten worden gedaan aan president Trump. Volgens het decreet moet de Amerikaanse wet worden geëerbiedigd. Marteling wordt afgewezen.



Woordvoerder van het witte huis Sean Spicer heeft niet alleen gezegd zoals de Volkskrant vermeld 'dat hij niet wist waar het stuk vandaan kwam', maar ook dat het geen stuk was wat officieel door het Witte Huis geproduceerd was ...


... kortom, zelfs uit een door de Volkskrant geweten dubieus conceptstuk blijkt niet dat de gewraakte martelpraktijken van Bush/Obama of de heropening van de clandestiene detentiecentra door Trump ook maar overwogen zouden worden. Al met al, gewoon een staaltje alarmistisch fake nieuws dus.

Dat de Volkskrant dan toch de kop "Trump overweegt heropening geheime CIA-gevangenissen" boven het artikel plaatst, zet toch te denken hoe deze 'kwaliteits-krant' 'nieuws' denkt te moeten brengen ....

Trump zelf geeft in een interview (nov 2016) met de New York Times aan met zijn standpunt over waterboarding de Secretary of Defense Gen. James N. Mattis niet in de weg te zitten. Mattis gelooft niet in waterboarding:

“He said, ‘I’ve never found it to be useful,’” Mr. Trump said. He added that Mr. Mattis found more value in building trust and rewarding cooperation with terrorism suspects: “‘Give me a pack of cigarettes and a couple of beers, and I’ll do better.’”

“I was very impressed by that answer,” Mr. Trump said.

Torture, he said, is “not going to make the kind of a difference that a lot of people are thinking.”


Je vraagt het je af ... Zou er een integere journalist aan het werk zijn geweest bij de Volkskrant die ons subliminaal wil attenderen op het feit dat onze 'kwaliteitskranten' zich hopeloos hebben ingelaten met fake-news en propaganda? Is het artikel aan de kwaliteitscontrole van de krant ontglipt, of juist niet ...

Het blijft gissen waarom de MSM zichzelf in diskrediet blijft brengen.
Annotaties:
| #257897 | 25-01-2017 22:51 | Bestwel
Trump hoeft voorlopig alleen maar beslissingen uit het Obama tijdperk terug te draaien. Daar heeft hij voorlopig nog de handen aan vol.
Bestwel's avatar
| #257898 | 26-01-2017 00:06 | Ness
Ja de nepmedia zijn helemaal in psycho mode gegaan. 4 Jaar geleden kwam er een 'psychologisch onderzoek' naar buiten waaruit zou blijken dat 'rechtsen' psychotischer zouden zijn dan 'linksen" aka Killary supporters. Blijkt een volle leugen; het is precies andersom, en de studie is met opzet vervalst. http://investmentwatchblog.com/study-clinton-supporters-are-scientifically-psychotic/
Nog meer gekte: http://12160.info/page/dem-legislator-in-california-introduces-bill-requiring-all-school

Wat verder opvalt is dat écht nieuws dat niet positief is over Trump/reps et al nergens genoemd wordt, zoals dit: http://rinf.com/alt-news/multimedia/video-nobody-speak-new-documentary-probes-billionaire-peter-thiels-destruction-of-news-outlet-gawker/
http://www.presstv.ir/Detail/2017/01/25/507647/US-Marco-Rubio-John-Cornyn-Todd-Young-sanctions-Iran
https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-01-24/mnuchin-backs-fed-independence-and-signals-reform-isn-t-priority
http://www.orrazz.com/2017/01/trump-state-department-approves-18.html
http://www.gilad.co.uk/writings/2017/1/25/america-first-or-idf-first-

En Trump snapt niet waar de mediahaat vandaan komt - van zijn vriendjes:
https://undertheradarmedia.wordpress.com/2014/11/25/times-of-israel-removes-elad-nehorais-article-jews-do-control-the-media/
http://investmentwatchblog.com/swedish-government-official-calls-for-assassinating-president-trump/
http://govtslaves.info/german-newspaper-publisher-murder-trump-to-get-him-out-of-office/
http://www.naturalnews.com/2017-01-25-the-cdc-is-an-edifice-of-fraud-warns-robert-f-kennedy-jr.html (Kennedy wordt helaam door de mangel gehaald, de medische maffia schijt in de broek http://govtslaves.info/pissed-shkreli-airs-big-pharmas-dirty-laundry/

En hier goed en/of ander nieuws: https://petitions.whitehouse.gov/petition/repeal-illegal-national-defense-authorization-act-which-enables-us-government-legally-promote-fake-news
https://www.intellihub.com/trumps-approval-rating-at-57-just-days-in/
http://www.nydailynews.com/news/politics/president-trump-institutes-media-blackouts-epa-usda-article-1.2954647
http://www.orrazz.com/2017/01/trump-calls-for-major-investigation.html
http://www.shtfplan.com/headline-news/new-white-house-website-is-english-only-this-is-a-country-where-we-speak-english-not-spanish_01242017
Ness's avatar
| #257903 | 26-01-2017 04:34 | Escogido
President Trump Tells ABC News’ David Muir He 'Absolutely' Thinks Waterboarding Works http://abcnews.go.com/Politics/president-trump-tells-abc-news-david-muir-absolutely/story?id=45045055&cid=clicksource_4380645_1_hero_headlines_bsq_hed

Dan is zo'n black site gevangenis misschien toch ook handig.
Escogido's avatar
| #257904 | 26-01-2017 06:49 | democraatus
Gotta be tough.
democraatus's avatar
| #257906 | 26-01-2017 07:58 | liedetecter
@Escogido, ja vast handig, maar Trump laat óók keer op keer blijken het over te laten aan zijn ministers, en die zijn mordicus tegen zeggen te zijn ....

Verder is er geen sprake van 'heropening of opnieuw in gebruik nemen van ...' ... Guantánamo Bay is ten eerste ondanks de belofte van Obama nooit gesloten geweest en is het ook maar helemaal de vraag in hoeverre andere geheime gevangenissen uberhaupt elders wel gesloten werden.Obama heet het alleen over buitenlandse 'black prisons' gerept en altijd de uitzondering "in zo verrre onder de wet toegestaan" opengehouden ...

De vraag is eerder, wat weerhield Obama eigenlijk ervan een 'executive order' uit te schrijven om Guantanamo te sluiten?

De NYT/Volkskrant geven verder geen enkel bron van de informatie en het stuk zelf is problematisch: dubbelzijdig geprint/fout geschreven data als 9/11/2011 etc etc ....

Duidelijk op z'n minst uiterst onzorgvuldig nieuws. Des te meer omdat het een belangrijk topic is. Er bestaat immers nog steeds een 'state of emergency under the war powers act' in de VS, die mag Trump wel eens beëindigen als hij geloofwaardig de populaire president wil blijven ...

Het valt voor mij in de categorie fake-news, net als alle eerdere aantijgingen van 'golden showers' tot pussy grabs.
| #257907 | 26-01-2017 08:02 | liedetecter
oeps, moet zijn: 'en die zeggen mordicus tegen te zijn' ....
| #257908 | 26-01-2017 10:50 | Rotterdam
Dat is helemaal geen fake news, maar onze hijgerige Trump fanboy liedetector is in paniek nu er nieuws naar buiten komt dat hij even niet kan gebruiken. Let op mijn woorden: hij gaat Trump binnen enkele maanden compleet uitspugen.

meer achtergronden:

http://registerguard.com/rg/news/35213807-76/trump-draft-order-seeks-review-on-terror-interrogations-black-site-prisons.html.csp

Trump heeft het onderwerp waterboarding besproken in een ABC interview. Is hij fan van:

https://www.washingtonpost.com/news/checkpoint/wp/2017/01/25/does-waterboarding-work-six-questions-about-the-controversial-interrogation-technique/?utm_term=.0256bc9c5e01
| #257909 | 26-01-2017 11:37 | liedetecter
Alles in die publicaties is 'should', 'would', 'supposedly', 'possibly', 'verondersteld', 'mogelijk' en 'if-than' op basis van een anoniem geleverd vermoeddelijk presidentieel decreet, maar dan wel in draft vorm!

En hoe is dat in godsnaam géén fake news? Waar is de fact-check? ... precies, die is er niet.

.... Maar de glazen trollen bol staarder Rotter weet samen met zijn geliefde leugenpers zeker weten al dat Trump gaat martelen in geheime gevangenissen ....

Voorlopig blijft het gewoon roddel en achterklap, ook als je het onderwerp bespreekbaar maakt zegt Trump op eigen titel dat hij geen probleem heeft met waterboarding van Islamo fascisten (jij ook toch, Rotter?) maar een beslissing overlaat aan de wetgever, zijn minister en de vers benoemde CIA directeur die 100% tegen dergelijk praktijken zeggen te zijn.

Gewoon keihard fake nieuws dus, maar het past wel lekker in het Hitler plaatje wat de pers zo graag wil overbrengen ....

Maar in één ding heb je wel gelijk: ALS hij dat zou gaan doen, dan ben ik inderdaad de eerste die Trump daarom zal veroordelen .... uitspuwen is wat lastiger.
| #257910 | 26-01-2017 11:49 | Antares
Geen fake news: Trump heeft Nikki Haley aangesteld als VN-ambassadeur voor de VS.

Sceptisch en wantrouwend over Rusland, wil dat de VS zich krachtig opstelt, enthousiast over de NAVO, tegenstander van moslimregistratie, zegt zich in te zetten voor Amerikaanse belangen, wil de Am. bijdrage verminderen om anderen te dwingen meer te doen, meent dat De Krim is veroverd door Rusland, vond de sancties een goede reactie daarop en wil er nog meer, zegt dat Rusland zich in Aleppo gedraagt als oorlogscrimineel, is niet tegen de Iran-deal maar wil er dichter bovenop zitten, bekritiseert de veroordeling van Israël door de VS (VN-resolutie 2334), zal dat nooit laten gebeuren en liet in 2015 Confederate vlaggen verwijderen van staatsgrond. Samengevat: een volslagen idioot maar daardoor niet minder gevaarlijk.
https://www.washingtonpost.com/world/national-security/trump-nominee-nikki-haley-set-to-show-skepticism-about-value-of-un/2017/01/17/4558615a-dcf0-11e6-acdf-14da832ae861_story.html
Antares's avatar
| #257912 | 26-01-2017 12:15 | Escogido
De vraag is eerder, wat weerhield Obama eigenlijk ervan een 'executive order' uit te schrijven om Guantanamo te sluiten?
Obama bleek tijdens de 1e periode niet opgewassen tegen het militair industrieel complex. In de 2e periode gaf hij meer tegengas maar zijn belofte om Guantanamo te sluiten kon hij niet waarmaken.

Zelf zie ik dit ook niet als fake news. Als een woordvoeder het bestaan van een draft voorstel ontkent en de grote baas geeft enkele uren later een uitgebreid interview met een bevestiging t.a.v. een onderwerp sterk gerelateerd aan dat draft voorstel, dan klopt het bericht toch redelijk. Het is mogelijk een poging geweest om uit te zoeken hoe groot zijn speelruimte bij publiek, politiek en media is.

De VS heeft zo'n 800 militaire basissen in het buitenland en nog eens 200 lilypads/black sites. Die laatste zullen ongetwijfeld over detentiemogelijkheden en ruimten voor een 'prettig gesprek' bevatten.

Dat sommigen Trump als messiah zien is m.i. onterecht. Hij is slechts een zijde van dezelfde munt, de corporate elite. Mogelijk brengt hij een economische verbetering en verbeterd hij de relate met Rusland, maar is hij een ramp voor minderheden, verneukt hij het milieu voor big oil (Keystone), krijgt het militair industrieel complex weer meer ruimte en plaveid hij het pad voor de zionisten ten koste van de palestijnen.
Escogido's avatar
| #257913 | 26-01-2017 12:41 | Ness
Escogido, kijk uit met tijdlijnen van de nepmedia. Dat interview was al bekend toen die vraag werd gesteld, en daarop is men losgegaan op Trump. Maar het gezeik over waterboarden is een OUD verhaal; Trump zegt al heel lang dat hij voorstander is maar Mattis is tegen.:
On the issue of torture, Mr. Trump suggested he had changed his mind about the value of waterboarding after talking with James N. Mattis, a retired Marine Corps general, who headed the United States Central Command.

“He said, ‘I’ve never found it to be useful,’” Mr. Trump said. He added that Mr. Mattis found more value in building trust and rewarding cooperation with terrorism suspects: “‘Give me a pack of cigarettes and a couple of beers, and I’ll do better.’”

“I was very impressed by that answer,” Mr. Trump said.

Torture, he said, is “not going to make the kind of a difference that a lot of people are thinking.”
https://www.nytimes.com/2016/11/22/us/politics/donald-trump-visit.html

Over 'balck sites' heeft hij het niet gehad. Dat is door de pers 'ingevuld'. Guantanamo Bay kun je moeilijk een black site noemen, en Obama heeft die site 8 jaar lang laten bestaan, dusss. Trump zegt daar in feite niets over, voor zover mij bekend. Zijn kabinet gaat 'm niet laten waterboarden. Die zijn tégen, gelukkig.
Ik ben het wel met LD eens, dat een artikel vol met woorden als 'should' en 'possibly' is per definitie nepnieuws. Kom met feiten of laat de man zelf spreken, zoals ABC doet, maar verzin er geen hype bij. Trump zegt overigens in dat interview met de NYT NIET dat hij van mening is veranderd, maar dat hij de tegengas van Mattis op prijs stelde. De NYT maakte daar 'changed his mind' van. Op die suggestie van de NYT wordt hij nu gepakt als 'veranderlijk'. Maar hij is domweg niet van mening veranderd, hij zei dat waterboarden niet de winst opleverd waar hij van uit ging.
Ness's avatar
| #257914 | 26-01-2017 13:33 | liedetecter
Als een woordvoerder het bestaan van een draft voorstel ontkent en de grote baas geeft enkele uren later een uitgebreid interview met een bevestiging t.a.v. een onderwerp sterk gerelateerd aan dat draft voorstel,


Ness is me voor met 'de bedenkelijke tijdlijnen'.

De publicatie in de WP/NYT vond direct plaats na het interview met Trump waarin hem opnieuw gevraagd werd naar zijn reeds lang bekende standpunt t.a.v. waterboarding. [zie hierboven]

Toeval? Dat lijkt me eerder een stevige aanwijzing voor een zoveelste setup van de MSM in het kader van de non-stop afbrandt & stigmatiserings campagne van Trump als de 'bad guy', de zoveelste nu al in een lange rij schaamteloze en gevaarlijke leugens over zijn doen en laten. Weer met niet te achterhalen/later fake gebleken rapportages en/of gefabriceerde intel.

Toch wel tijd om dat spelletje te doorzien nu ....


Dat sommigen Trump als messiah zien is m.i. onterecht.

Helemaal mee eens, ik zie dat zelf ook anders: de golf van opluchting dat het niet Hillary is geworden was bijna fysiek voelbaar. [Hillary is ook nog niet klaar met verantwoording af te leggen voor haar misdaden.]

Of hij het milieu met die pijplijn gaat verneuken valt te bezien. Die olie wordt sowieso verplaatst, of dat nu per boot of per pipeline gaat. Ik vind het belangrijker dat de grondrechten van de natives gerespecteerd worden. Daar verwacht ik wel iets van hem; hij wil er immers een all-in American event van maken. Zelfs de leidingen moet Amerikaans zijn en mogen niet uit het buitenland komen.

Zijn focus op Amerika eerst is voor de rest van de wereld een koude douche, maar hopelijk een gezonde koude douche. Het maakt een hoop kettingen in de ontstane wurggreep van de elite op het wereldtoneel losser. Het is de eerste duidelijk anti-globalistische president en dat is niet in het belang van de elite maar een zekere opluchting voor de wereldburgers ...

We gaan het zien, ook Trump moet op zijn daden beoordeeld worden.
| #257915 | 26-01-2017 13:35 | liedetecter
En niet op grond van roddel, achterklap en speculatie.
| #257916 | 26-01-2017 13:42 | liedetecter
@Escogido, als je niet overtuigd bent van de bedenkelijkheid van de gevoerde media strategie, heb ik hier wat pikant leesvoer voor je. De Karl Rove's Prophecy.

“We’re an empire now, and when we act, we create our own reality. And while you’re studying that reality – judiciously, as you will – we’ll act again, creating other new realities, which you can study too, and that’s how things will sort out. We’re history’s actors . . . and you, all of you, will be left to just study what we do.” (Ron Suskind, NYTimes Magazine, Oct. 17, 2004).
| #257917 | 26-01-2017 13:46 | liedetecter
Van de baas zelf zeg maar ...
| #257918 | 26-01-2017 13:53 | Rotterdam
'Zelf zie ik dit ook niet als fake news. Als een woordvoeder het bestaan van een draft voorstel ontkent en de grote baas geeft enkele uren later een uitgebreid interview met een bevestiging t.a.v. een onderwerp sterk gerelateerd aan dat draft voorstel, dan klopt het bericht toch redelijk''

Precies, en juist daarom klimmen onze Trump resusaapjes meteen in hun favoriete fake en nepmedia boom, terwijl het Trump is die voortdurend op stelselmatige leugens wordt betrapt.
| #257919 | 26-01-2017 13:55 | Rotterdam
First, Trump's press secretary, Sean Spicer, misrepresented how many people watched Trump's inauguration, saying it was the largest crowd ever to witness the swearing-in of a new president, despite clear photographic evidence to the contrary. Then, Trump said there were 3 to 5 million illegal votes in the election, costing him the popular vote. Spicer doubled down on this lie in his press briefing, citing debunked theories about voter fraud.

http://edition.cnn.com/2017/01/25/opinions/trump-spicer-voter-fraud-lies-douglas-opinion/
| #257920 | 26-01-2017 14:04 | Escogido
De huidige anit stemming tegen Trump in media en politiek is zeker aanwezig, zal ook nog wel even aanhouden en is een gebruikelijk ritueel. Dat er in deze woorden zijn verdraaid zie ik ook, maar toch denk ik dat dit draft voorstel en de uitlatingen van Trump over waterboarding werkelijk ter discussie staat. Als is het enkel om uit zoeken wat de grenzen zijn bij publiek, media en politiek.

Ook ik zie liever Trump dan het pseudo links/sociaal masker van Clinton. Trump biedt de meeste kans op verandering, die mogelijk meer op lijn ligt met de visie van Poetin en (Witte Huis, Rockefeller, UN, Bilderberger) Kissinger. Alleen is mijn verwachting niet heel hoog.
Escogido's avatar
| #257921 | 26-01-2017 14:05 | liedetecter
Pfff ... wat een niveau weer Rotter ... get a hike. Die foto shit is ook allang achterhaalde onzin en pesterij geweest; de lege plekken waren daar gefotografeerd terwijl het plein nog aan het vollopen was ... ook al zo ontzettend goedkoop.
| #257922 | 26-01-2017 14:19 | liedetecter
Als is het enkel om uit zoeken wat de grenzen zijn bij publiek, media en politiek.

Ik zie Trump precies het tegendeel doen; doorpakken met harde duidelijke actie. Ook het waterboarden was nogmaals allang en breed duidelijk, en is meerdere malen expliciet uitgesproken, ook het beleid.

Er is daarom geen enkel incentive voor dergelijke trucs voor Trump, daarentegen wel bij de fake-news pers die nog geen dag voorbij hebbem laten gaan met onzin te verkopen over de man.

Van het hacken van "De Russen" van stemcomputers (die helemaal niet gekoppeld zijn aan het internet) tot pogingen ranzige roddel praatjes over golden showers een officieel tintje te geven via rapportage van een ingehuurde zzp'er ex-MI6 agent.

Hoe duidelijk wil je het hebben ....
| #257923 | 26-01-2017 14:40 | Ness
GeleverT** oh wat betreft dat hacken zie dit: http://www.zerohedge.com/news/2017-01-25/head-investigation-unit-russias-kaspersky-lab-arrested-treason
Kijk daar hoor je de media niet over. Maar het ligt voor de hand dat dit figuur verantwoordelijk is voor althans een paar hacks die via Oekraine liepen. Maar tis speculatie.

Trump gaat iedere seconde dat hij president is worden lastig gevallen. Hij kan hoe dan ook geen goed doen. Op zich zou je denken, da's mooi, maar dat is het niet. Want de zaken waar hij echt de fout mee in dreigt te gaan, zaken die door de nieuwe (alternatieve) media constant worden belicht, die komen niet aan de orde want dáár is 'men' het wel over eens. Om te voorkomen dat mensen toch opmerken dat een deel van Trump's politiek heel verstandig is (vaccinatie'wetenschap' natrekken!), zullen de komende 4 jaar constant rookgordijnen als dit gevalletje worden geblazen. Wat mij betreft krijgt hij een pluim met zijn harde aanpak van wetenschappers/geldwolven. Want hele takken van wetenschap zijn door en door verziekt. Laat ze maar in hun broek scheiten. Openheid hieromtrent geeft mensen het hard nodige vertrouwen terug dat corrupten hebben vernield.

Bv die Nikki Haley: aangenomen voor die post door zowat het hele congres. Trouwens een politieke benoeming, Trump gaat zich van haar niks aantrekken wil ik wedden, en zij heeft zijn beleid maar uit te voeren en anders kuch kuch pleurt ze maar op.

Ander dingetje, die stemfraude: veel shills en trollen verschuilen zich achter 'voterregistration' om aan te geven dat stemfraude niet mogelijk zou zijn. Eentje verwees zelfs naar de wiki, kan hij veilig doen want niemand leest dat. Maar je wordt dus AUTOMATISCH als stemmer geregistreerd als je een rijbewijs haalt of een ID kaart, in grote delen van het land. En precies in die steden waar deze automatische stemregistratie bestaat, is ontstellend veel fraude boven water gekomen. California en Michigan (Detroit) voorop, en New York. Want het is een wassen neus. Op stemburo's trekken ze toch niks na. Je kunt tig keer stemmen als je maar steeds een ander buro neemt, en dat werd ook heel veel gedaan. Trump heeft gelijk als hij zegt dat Killary's winst afkomstig is van fraude op deze manier, alleen hij overdrijft.
Ness's avatar
| #257933 | 26-01-2017 19:40 | liedetecter
Sterker nog, Obama heeft 'het probleem' (meerdere malen stemmen door non-Amerikanen) erkent en op vragen of die 'aliens' dan het land uit geknikkerd zouden worden na hun votersfraude antwoordde hij "little chance" .... Zowel een erkenning van de fraude als een vrijbrief dus ....

Daarin ligt de grond van Trumps herhaling een onderzoek in te stellen naar die fraude.

Dan blijven volhouden dat hij (Trump) daarmee 'liegt' zoals Rottertjeknor dat vanuit zijn hysterisch alternatief MSM-universum blijft nablaten, is een aanslag op ieders intelligentie ...

Maar ga je gang ... de MSM is driftig bezig zichzelf op te heffen, en ik zal er geen traan om laten.
| #257934 | 26-01-2017 20:25 | liedetecter
Obama bleek tijdens de 1e periode niet opgewassen tegen het militair industrieel complex. In de 2e periode gaf hij meer tegengas maar zijn belofte om Guantanamo te sluiten kon hij niet waarmaken.


Er waren twee dingen waarmee hij schreeuwend de verkiezing in ging: De oorlog in Irak ging op houden én Guantanamo ging definitief dicht. Daar heeft hij mee gewonnen want Amerika was het precies spuug zat. De oorlog en Guantanamo waren de symbolische overwinnings thema's.

Ik ga dus niet zo voor die vooronderstelling. Obama had in zijn eerste periode overal de absolute meerderheid. (60%+)
Er stond hem dus hoegenaamd niks in de weg, de senaat had het goedgekeurd, maar hij heeft het niet waargemaakt.

Het falende presidentschap en de desillusie van Obama's change ...
| #257937 | 26-01-2017 21:00 | liedetecter
Door van onderdanen te verwachten dat ze meegaan in de verandering van leugens wordt in feite een loyaliteits verklaring afgedwongen door daarmee te eisen zich bewust te onderwerpen aan die leugen.

Angst buiten de boot te vallen wordt de drijfveer er aan toe te geven en cognitieve dissonantie wordt het gereedschap waarmee de leugens vervolgens verdedigd worden. Dat is een beproeft onderdeel van propaganda en een methode de onderdanen aan je te binnen als er in een maatschappij een machtsvacuüm ontstaat. Shut up slave.

Dat is de kern van de dagelijkse hysterie in de MSM van die gemakkelijk te doorprikken leugens van de dems in de VS en hoe het publiek bespeeld wordt ... Ook in de EU.

Zo krijg je de perfecte slachtoffers zoals die jeugdige LBTQ's die nu volstrekt hysterisch gemaakt worden met een dagelijkse dosis openlijke tegenstrijdigheden waar ze niks mee kunnen en zich zeer bedreigt voelen en natuurlijk de wat ouderen als Rotterdam, die dan heel zielig trol worden ..
....

Mensen moet leren zelf na te denken en snappen dat de waarheid gewoon prevaleert. Het is wat werk, maar dan heb je ook wat ...
| #257940 | 26-01-2017 21:29 | Ness
Niemand wil belogen worden, heel raar pfff hoe zou dat nou komen.. Toch, een beetje liegen doet iedereen wel, al is het maar uit beleefdheid. De roverheden prefereren echter maakbare waarheiden ofwel kolossale leugens. Het gaat erom mensen onzeker te maken, en identiteitsloos, of liever nog gelovige (halve) analfabeet, dan blijven ze in dat doolhof steken of stappen over op vertrouwen in de autoriteit. Dat vindt de elite fijn.

Planned Parenthood is toast: http://www.centerformedicalprogress.org/2016/12/planned-parenthood-referred-for-criminal-prosecution-to-department-of-justice-by-senate-judiciary-committee/

https://matrixbob.wordpress.com/2017/01/26/not-like-gitmo-israeli-interrogators-explain-torture-methods-to-mediavideo/ Doodenge zio's hebben veel te veel invloed op Trump

Nikki Haley, Kwien without clothes hahaha http://nymag.com/daily/intelligencer/2017/01/trump-prepares-to-radically-reduce-u-s-funding-of-the-u-n.html

https://www.rt.com/news/375169-syria-safe-zones-reaction/ Kremlin voelt nattigheid

http://thehill.com/homenews/administration/316115-trump-hangs-portrait-of-andrew-jackson-in-oval-office seintje of de nieuwe media slijmen?

https://www.rt.com/usa/375110-gabbard-assad-syria-war/
http://21stcenturywire.com/2017/01/26/syria-there-are-no-moderates-tulsi-gabbards-reports-from-syria/ <-- die tante had hij moeten aannemen. Kijk verder op whatreallyhappened. Teveel razendsnelle ontwikkelingen..
Ness's avatar
| #257942 | 26-01-2017 23:39 | Paul2
Laat Trump hier snel een eind aan maken.
Congresswoman Tulsi Gabbard travels to Syria, confirms: “no difference between ‘moderate’ rebels and al-Qaeda or ISIS  – they are all the same”

‘Why is the United States supporting Al Qaeda, when it was Al Qaeda who attacked the United States on 9-11, not Syria.”

http://theduran.com/cnns-jake-tapper-gets-educated-by-tulsi-gabbard-why-is-us-supporting-al-qaeda-when-al-qaeda-attacked-us-on-9-11-not-syria/
| #257944 | 27-01-2017 11:46 | liedetecter
Hier nog een bevestiging dat het publiceren van het anonieme draft decreet een poging is van de democraten Trumps cabinet op voorhand van martelpraktijken te beschuldigen, en dat terwijl het martelen onder Obama verre van verdwenen was, integendeel .... men spreekt zelfs over geheime gevangenissen in Somalie en Obama's Guantanamo:

When running for president, Senator Obama promised to hold Bush officials accountable for the crimes perpetuated under that regime. However, in 2009, after a Department of Justice investigation was announced, President Obama and Attorney General Eric Holder stated it was “time for reflection, not retribution.” The DOJ would eventually close all investigations into alleged abuse and conclude that no charges should be brought.




Investigations by The Nation have found the use of CIA “black sites,” or secret locations for interrogation and torture, has increased under President Obama. One investigation found secret prisons in Somalia and another facility known as “Obama’s Guantanamo.” The Bagram Theater Internment Facility in Afghanistan is reportedly home to regular beatings, loud blaring music, sleep prevention, and forced “stress positions.” Former detainees allege that there is a second, secret prison on Bagram Air Base that organizations like the Red Cross are denied access.


Following Trump’s interview with ABC, a report of an alleged draft executive order began circulating. The White House claimed that the paper was not an official document. White House press secretary Sean Spicer said he had no idea where the document came from. CIA director Pompeo told CNN he was “surprised” by the document’s instructions to reexamine the possibility of bringing back certain torture methods.

Secretary of Defense James Mattis also confirmed his apparent opposition to torture. “Secretary Mattis said in his confirmation process that he will abide by and is committed to upholding international law, the Law of Armed Conflict, Geneva Conventions and U.S. law, and that has not changed,” Pentagon spokesman Navy Capt. Jeff Davis told reporters.

This means that at least two of Trump’s policy advisers are maintaining a public anti-torture stance. We must wait to see what this actually means in the long run, but we should take a moment to note that torture is not being reimplemented by Trump. The corporate media and suddenly awake Democrats are feigning outrage at the supposed return of torture. However, torture did not end under the Obama administration.


bron: http://www.activistpost.com/2017/01/fight-fire-with-fire-trump-outlines-his-plan-for-isis.html
| #257945 | 27-01-2017 11:50 | liedetecter
Laat Trump hier snel een eind aan maken.


Ik denk dat de volgorde correct is van Trump: eerst Victoria Nuland onschadelijk maken ...
| #257955 | 27-01-2017 15:50 | Paul2
Nuland opgeruimd door Trump.

En dan noemen de media hem psychopaat,daar wil ik er dan meer van.

Hoogleraar psychiatrie wordt geïnterviewd in de Elsevier deze week:
''Narcisme

Autonomie mag dan bepalend zijn voor de huidige tijd, dat geldt ook voor een psychiatrische term die tot het alledaagse vocabulaire behoort: narcisme. De nieuwe president van de Verenigde Staten, Donald Trump, vertoont volgens veel publicaties alle trekken van een ras-narcist. Hoe zit dat?
‘Tegenwoordig wordt het woord alleen gebruikt in de negatieve betekenis: pathologisch narcisme. Er is ook gezond narcisme: de behoefte bewonderd te willen worden, de beste te zijn, trots zijn. Daar is niks mis mee en dat zijn plezierige en motiverende gevoelens. Pathologisch narcisme bestaat bij mensen die dat gevoel niet kennen. Die twijfelen aan zichzelf; wat we vroeger een minderwaardigheidscomplex noemden.
Eigenwaarde

‘Zulke mensen hebben geen stabiel gevoel van eigenwaarde. Die gaan dat compenseren door zich almaar mooier voor te stellen, zich op te blazen, ze zoeken continu bevestiging en proberen die leegte te vullen. De ander moet je steeds bevestigen, je bewonderen, of bang voor je zijn. Dat lukt dus niet.’

Is Trump daarvan een voorbeeld? Dat is natuurlijk moeilijk te zeggen. ‘Met dat soort dingen moet je zo uitkijken. Je mag niets zeggen over iemand die je niet hebt onderzocht.’
Hij waagt toch een poging. ‘Het is heel verleidelijk om te zeggen dat hij een pathologische narcist is, die altijd aan zichzelf twijfelt. Je ziet bij hem wel het bekende fenomeen van iemand die een bepaald doel wil bereiken om zichzelf bevestiging te geven, en op het moment dat hij dat doel heeft bereikt, ziet dat het ook anderen is gelukt, en dan is het helemaal niet zo bijzonder meer.

‘Nu heeft Trump de top bereikt en zal hij merken dat de Senaat en het Congres machtiger zijn. Daar zal hij tegenaan lopen: ook als hij president is, is zijn wil nog geen wet.

‘Maar het zou ook kunnen dat Trump niets hoeft te compenseren, maar een bijzonder energieke en talentvolle man is die zich doelen stelt die hij bereikt. Ik weet het niet. We zullen het zien. Maar die laatste optie wordt collectief niet onder ogen gezien. Dat wil men niet, en dat is wel weer interessant: waarom niet? Ik denk omdat hij onbescheiden is, onfatsoenlijk, zich niet gedraagt, ordinair is. Niet Ons Soort Mensen.
Succesvol

‘Het zou best eens kunnen dat het met hem net zo gaat als met Ronald Reagan, over wie men ook zo negatief was, maar die een succesvol president werd. Trump heeft dan wel geen politieke ervaring, hij heeft andere verdiensten, een enorm bedrijf opgericht. Pathologische narcisten omgeven zich met hielenlikkers, niet met sterke mensen: Trump doet dat nu wel.’

| #257956 | 27-01-2017 15:53 | Paul2
Vervolg:
Politiek correct is Koerselman ook niet als het over de Russische president Vladimir Poetin gaat. ‘Die zien we hier als de duivel in persoon. Maar ik zie ook een man die kan de-escaleren. Iedereen dacht dat hij in het oosten van Oekraïne zou doorstoten en Odessa zou innemen. Heeft hij niet gedaan. Toen de nieuwe Russisch-orthodoxe kathedraal in Parijs werd opgeleverd, zou Poetin die openen en even bij president Hollande langsgaan. Die wilde hem niet ontvangen. Toen is hij gewoon niet gegaan. En dan dat prachtige voorbeeld van die uitzetting van diplomaten!’

Koerselman moet erom lachen. Amerika zette 35 Russische diplomaten het land uit wegens mogelijk hacken door Rusland. En wat doet Rusland? Oog om oog, tand om tand? Welnee. Poetin keerde ons de andere wang toe en deed niets.

‘En dan zegt iedereen: maar dát is gemeen! Wat een manipulator! Hij slaat niet eens terug!’
Er mag dan anti-westerse propaganda zijn in Rusland, wij kunnen er ook wat van. Waarom moet onze houding ten opzichte van Rusland zo zwart-wit zijn? Koerselman heeft een vermoeden.

‘Het Westen worstelt met twee vijanden: de islam en Rusland. En ik denk dat de islam op dit moment bedreigender is, want moslimextremisten plegen hier al aanslagen. En de islam wordt radicaler, ook in voorheen gematigde landen als Egypte, Turkije, Indonesië. Daar lopen geen vrouwen meer blootshoofds: ze dragen allemaal een hoofddoek.

‘Wij dachten dat het met de godsdienst over was. Dat de Verlichting als het ware uitmondt in D66, met Pia Dijkstra als de uitkomst van de menselijke beschaving. Maar daar komt die islam, die afwijst wat voor ons in het Westen heilig is. Dat maakt zo bang, dat men het niet onder ogen durft te zien.

‘Dus zeggen mensen geruststellend: je moet ze niet allemaal over één kam scheren, er geen amalgaam van maken. De islam wordt heus ook wel beschaafd, daar gaat de Verlichting nog greep op krijgen. En dus tolereren we salafistische moskeeën.’

En wat is er mis mee als mensen gekleed op het strand gaan liggen? ‘Wat er mis mee is, is dat ík me ongemakkelijk voel, want dan ben ik kennelijk zedeloos. Dan ben je een hoer, en ga zo maar door. Dat is er mis mee. Maar omdat je dat eng vindt, ga je dat goedpraten. Dan is het als het ware veiliger om Rusland tot boeman te maken. Rusland is nog niet bij ons binnen, zoals de islam. Poetin houden we achter de grens die wij als NAVO hebben getrokken.’
| #257961 | 27-01-2017 17:47 | liedetecter
Ja mooi @Paul2 ... Parallelle werelden. Echt.

Die tekst is voor de één juist het bewijs dat we met een nieuwe totalitaire Hitler te maken hebben (de usefull lefties idiots voornamelijk, die volledig geprogrammeerd zijn door de Soros NGO's identity machinaties -- zonder dat ze het vaak weten.) en voor een ander gewoon een volwassen mens die in z'n eigen kracht staat en handelt op basis van gezond verstand (basically alle andere verantwoordelijke mensen, die vooral geen Popper aanhanger zijn) en geen oorlog wensen.

Het is ook wat natuurlijk voor die met identity-politics/ideologie gepurgeerde LBTQXYZ community; een 'autoritairian' is echt alles waar ze jarenlang doods en doodsbang voor zijn gemaakt. Zo erg dat ze niet meer kunnen zien dat veel van hun idealen juist door Trump waargemaakt gaan worden ...

Amazing times ....
| #257968 | 27-01-2017 22:49 | tamsowashere
Ik snap de liefde voor Trump niet helemaal.
Trump woont in amerika.
En wij in nederland.

NEDERLAND is een corperatie.
Met wat boekhoudkundige flapdrollen die een cursus managment hebben gevolgd en een leider is geworden van een particratisch systeem.
Het enige wat je kan kiezen is deze keuze,hoe we nu leven,en waar alleen het midden/uberklasse regeren,of een nationalistische dictatuur,waar we zo inzitten.

Amerika is ook een corperatie.
Alsof die lui aan de top een zak geven om het volk.
Het is de overheid tegen het volk,wat belastingen moet betalen.
Ik ben voor een revolutie,maar wel met de juiste personen aan het roer.
Dat bv de onderklasse meer te besteden hebben als de rest.
Vooral die graaiende ambtenaartjes.die amper werk verrichten,in die zin wat werken is.Terwijl die groep die wel werken,wat werken is amper betaald worden.
Ook onder trump.
Het is niks meer dan een gemoderniseerde slavenfabriek geworden.
tamsowashere's avatar
| #257972 | 28-01-2017 11:20 | liedetecter
I
k snap de liefde voor Trump niet helemaal.
Trump woont in amerika.
En wij in nederland.


Moi? Je suis un enfant du monde ... et voila!



Lekker negatief aan het navelstaren Tamso? Wat zijn je oplossingen? .. vin ik interessanter om het over te hebben dan eindeloos dezelfde mantra herhalen ....

Amerika heeft een enorme invloed op het wereldtoneel, en NL loopt aan leiband ... geen wonder dat we dus kijken naar wat Trump/VS gaat doen.
| #257974 | 28-01-2017 12:17 | Unseen
Ik ben een kind van de wereld ...... pffffffff Tja one world, one religion, one goverment....

Verder goed benoemd tamso, maar je neemt zo wel de sluier weg voor liedetector. ( en haar speeltje)
(affin Ness en liedetector, kom er maar in)
| #257976 | 28-01-2017 12:27 | liedetecter
Ik ben een kind van de wereld ...... pffffffff Tja one world, one religion, one goverment....


OMG ... monsieur "unseen" ... het betekend dat je met beide benen in de wereld staat, niet alleen in NL .... dit is zooooo dom ... LOL
| #257978 | 28-01-2017 12:58 | Paul2
Nav
http://zaplog.nl/zaplog/article/meer_fake_nieuws_trump_overweegt_heropening_geheime_cia_gevangenissen#n257942

In de VS zijn ze nog niet toe aan objectieve visies mbt Syrië
Democrats and Republicans appear equally rattled at Rep. Tulsi Gabbard's decision to meet this month with Syrian dictator Bashar Assad.

“There's a pretty unanimous feeling of shock and disgust,” said a Democratic aide who works on national security issues. “Everybody I've talked to on both sides of the aisle, I think people are just stunned.”

Republicans appeared more willing than Democrats to go on the record in ripping Gabbard (D-Hawaii), an Iraq War veteran and a prominent member of both the House Armed Services and Foreign Affairs committees.

http://thehill.com/homenews/house/316430-gabbard-meeting-with-assad-draws-disgust-from-fellow-lawmakers
| #257979 | 28-01-2017 12:59 | Unseen
je met beide benen in de wereld staat


Pffff tja, zittend voor haar computer....
| #257980 | 28-01-2017 13:02 | liedetecter
typte unseen op zijn keyboard ...
| #257981 | 28-01-2017 13:03 | liedetecter
Amuseer je je een beetje joh, met dat kinderachtige geneuzel?
| #257982 | 28-01-2017 13:08 | Unseen
Zei de psychologe tegen haar zelf !
| #257983 | 28-01-2017 13:24 | liedetecter
Nuland opgeruimd door Trump.

En dan noemen de media hem psychopaat,daar wil ik er dan meer van.


That's right, en sorry dat dit niet in NL gebeurd jongens!
Het heeft er alleen wel alles mee te maken, dus zorg niet dat het "unseen" aan je voorbij gaat, wil ik maar zeggen ...

En voor MSM psychologische oorlogsvoering is iedereen een Putin-lover zodra je kots van de propaganda over Rusland, of natuurlijk ook een Trump-lover als je zegt dattie iets goed doet ....

Riekt naar aloude stockholm sysndroom reacties .. maar goed.

In de VS zijn ze nog niet toe aan objectieve visies


Op zaplog ook niet -;)
| #257984 | 28-01-2017 13:33 | Unseen
Tja, wel duidelijk dat psycholoog een onbeschermde titel is ( iedereen mag zich psycholoog noemen).
| #257985 | 28-01-2017 13:42 | liedetecter
Be my guest unseen, ik hoor vooralsnog alleen ad hominem gekreun van je in dit draadje, en ik weet dat je beter kan.... Pak de draad (van de discussie) eens op?
| #257986 | 28-01-2017 13:58 | tamsowashere
Lekker negatief aan het navelstaren Tamso? Wat zijn je oplossingen? .. vin ik interessanter om het over te hebben dan eindeloos dezelfde mantra herhalen ....


Jezelf blijven.
tamsowashere's avatar
| #257987 | 28-01-2017 14:06 | Unseen
Tja liedetector, andere reflectanten persoonlijk aanvallen (als psychologe notabene (sic!)) bevalt je wel, maar nu je er zelf mee geconfronteerd wordt, tracht je zoete broodjes te bakken.

Mocht je daadwerkelijk een NIP psychologe zijn (dat is namelijk wel een beschermde titel) gedraag je er dan ook naar.

Een psychologe (NIP) ben je niet alleen in de behandelkamer, maar ook daar buiten. Met begrip en inzicht naar mensen toe en mensen persoonlijk trachten af te breken omdat ze dommer zijn dan jij (denkt) of omdat ze een andere mening zijn toegedaan lijkt er op dat er nogal wat frustraties bij je spelen.
| #257988 | 28-01-2017 14:13 | tamsowashere
En ik ben geen oplossing.Dat ben je jezelf.
Er is niks tegen te doen dan proberen uit te leggen hoe het systeem werkelijk werkt.
Hoe mensen denken en worden beinvloed en bespeelt door bepaalde figuren van de overheid.
Het is in werkelijkheid je overheid wat het probleem is.
Zij zijn alleen die overheid omdat de rest ze als een groep kuddedieren volgt.
Er moet natuurlijk wel een overheid bestaan om wetten na te leven.
Maar wetten moeten gelden voor iedereen en ook voor de overheid,die nu niet gelden.
Kijk die vetnek in den haag wat een oprot premie krijgt voor zijn list en bedrog en Fred Teeven ook.
Politie die iemand kan wurgen volgens de wet met dood als gevolg.
Enz en enz
Of ik nu Trump kies.of Wilders of deze muppetshow tegenwoordig in den haag verandert mijn burgerrechten niet.
Mijn oplossing is er niet aan meedoen.Of alleen als het niet anders kan voor het moment.
Als je die poppekast door heb in de USA,je ook die poppekast door zal krijgen in europa.
tamsowashere's avatar
| #257989 | 28-01-2017 14:45 | liedetecter
Unseen, als je er niet tegen kan terecht gewezen te worden op een duidelijk zéér domme (ad hominem) opmerking, graaf dan een gat. Dit is publiek terrein, dus kan je dat ook verwachten. Het zou wat worden op zaplog, als niet ...

En nee, je bent niet zielig toch, unseen, of toch wel? ...

@tamso
Mijn oplossing is er niet aan meedoen.Of alleen als het niet anders kan voor het moment.

De elite is maar voor 1 ding bang als je zo wilt zien; dat jij en ik weer lokaal met onze buren gaan praten en onafhankelijk worden, zover dat kan. Ik geloof niet in het eenzame bestaan van dolende ridders.
Mens blijven hangen in uitleggen, daar wordt op gerekend.
Heb je de Karl Rove Prophecy van van Wolferen gelezen?

Er wordt op gerekend dat we achter de feiten aan blijven hobbelen ....
| #257990 | 28-01-2017 15:25 | tamsowashere
De elite is maar voor 1 ding bang als je zo wilt zien; dat jij en ik weer lokaal met onze buren gaan praten en onafhankelijk worden, zover dat kan


Dat zeg je goed.
Het gaat om het huidige systeem in stand houden.En uit te breiden.
Door mensen in een soort van trance te houden wat er werkelijk gaande is.

Ik woon in een dorp nu.Lekker rustig,waar ik rustig kan nadenken.
Ervoor heb ik in een grote stad geleefd en GELEEFD.
Later ben ik dan gaan leren nadenken.
Ieder zijn eigen manier van nadenken,en ontdekken.
Ik zit net een half uur geleden met mijn buurvrouw te praten van 76 jaar.
Die snapt er letterlijk de ballen van wat ik zeg.
Haar leven is de TV.
En zo zijn er miljoenen anderen die het niet anders kunnen zien.Ze hebben het ook nooit anders gezien.
Je ziet het pas,als je erin verdiept.
Iedereen moet op de juiste weg het weer begrijpen.
Zolang het betere ik/wij een rol erin gaat spelen,je hetzelfde gaat worden waar je nu op tegen bent.
Je ruilt het ene in voor het andere.
Door iets te volgen wat door de CORPERATE media naar voren is geschoven.
En dan moet ik gelijk weer denken aan die docu van de BBC over de maakbare wereld.
Dat is deze wereld.
Het volk (goyim) blijkbaar moet dienen.
Of ik nu een allah akbar roeper tegenover me heb staan of een sieg Wilders malloot,het hetzelfde blijft.
Nu kan ik het nog schrijven in dit systeem.
tamsowashere's avatar
aanmelden / inloggen