Door Sighvatssohn, Op zat 7 nov 2015 11:27, 7 reacties,    

MH17 Reconstructie

Veel mensen roepen dat de overheid en de mainstream media niet te vetrouwen zijn. Wat doe je als het er echt op aan komt?

Enige tijd geleden is het definitieve rapport van de Onderzoeksraad voor de Veiligheid over MH17 uitgekomen. Daarnaast is met een klein gedeelte van de gevonden brokstukken een reconstructie van het vliegtuig gemaakt. Waarom juist deze brokstukken?

Duidelijk is te zien dat de oppervlakkige schade doorloopt over de verschillende brokstukken in de reconstructie. Niet alleen de grove schade aan de onderzijde, maar ook de lichte golvingen van de huid aan de zijkanten van het vliegtuig.

Er zijn drie belangrijke soorten schade te onderscheiden. Allereerst de huid die tussen de spanten naar binnen is gedrukt, o.a. duidelijk zichtbaar op het voorste bagageluik. Zie ook de korte beschrijving op pagina 69 van het (Nederlandstalige) rapport. Deze schade kan worden veroorzaakt door een plotselinge drukinwerking op de huid, bijvoordbeeld door een gas (explosie) of een vloeistof (impact door water). Bij meerdere huidsecties van de uit zee geborgen TWA800 is de zelfde soort schade terug te vinden. De tweede soort schade is de vervorming van de huid in een grillige structuur. Dit type schade is redelijk uniek in haar soort. Slechts in een smal gedeelte in het midden van de rompsectie aan de onderzijde is de huid opengescheurd. Deze schade geeft belangrijke aanwijzingen van de viscositeit van de hiervoor verantwoordelijke materie en de impact er van. Nader onderzoek kan veel informatie geven over de omstandigheden. De derde schade is de schade aan de voorsectie van het vliegtuig. Dit gedeelte van het vliegtuig is constructief zwaar uitgevoerd. De beplating is sterker om de aanvlieging met bijvoorbeeld vogels en hagelstenen te weerstaan. Daarnaast bevindt zich in dit gedeelte van het vliegtuig het voorste landingsgestel; de inwendige constructie is in staat is om een groot gedeelte van krachten optredend bij het landen van het 280 ton zware vliegtuig te weerstaan. Oppervlakkig is de neussectie en de cockpit zeer zwaar beschadigd. Er is sterke vervorming van huid, welke in relatief kleine stukken is terug gevonden op verschillende plaatsen in Donetsk. De huid is zeer ruw en de coating is gedeeltelijk verdwenen. Inwendig is de schade ook groot. Verschillende dragende metaalprofielen zijn vervormd, gescheurd en/of afgebroken. Het landingsgestel is door de vloer de cockpit binnengedrongen. Dit staat beschreven op pagina 66 van het rapport. Foto's hiervan zijn te zien in Album MH17 site 22-03 (3) op de Flickr site van RTL journalist Jeroen Akkermans.

Uiteraard zijn er meer schades aan het vliegtuig. Onder andere de penetratie van fragmenten, projectielen en/of kogels. Niet duidelijk is of dat voor, na of tijdens het neerkomen van het vliegtuig is gebeurt.
Een aantal brokstukken is rondom of inwendig voorzien van een laag modder of zand.

Mijn mening is dat dit vliegtuig zeer waarschijnlijk niet in de lucht uiteen is gebroken, maar in zijn geheel is neergekomen in ondiep water, waarna de neus van het vliegtuig zich in de grond heeft geboord. Aan de schade van een van de motoren te zien, dat het vliegtuig naar een zijde is gekanteld bij het (uiteindelijke) neerkomen. De schade aan de andere motor is immers zeer gering. Tijdens het neerkomen is het goed mogelijk dat het vliegtuig in twee of meerdere delen is gebroken.
De schade aan de gevonden brokstukken is nauwelijks te verklaren voor een vliegtuig dat op grote hoogte uiteen is gevallen. De brokstukken zijn relatief groot vergleken met soortgelijke crashes. Denk aan Lockerbie, GermanWings, Flight 93, Flight 9268 (de Sinaï versie). Daarnaast vertonen de meeste brokstukken, de ondergrond en de vegetatie geen tekenen van een val van grote hoogte. Onder veel zware brokstukken is de ondergrond nog niet een milimeter ingedrukt. Takken waar de brokstukken op terecht zijn gekomen zijn niet geknakt. De positie van de gevonden brokstukken is ook moeilijk te verklaren ten opzichte van de laatst bekende positie van MH17. Meerdere zware brokstukken zijn kilometers voor die laatst bekende positie terug gevonden.
Alle gevonden brokstukken zijn niet groter dan dat ze makkelijk te verplaatsen zijn, bijvoorbeeld per vrachtwagen over grote afstand.

Vast staat dat de site in Donetsk gemanipuleerd is. Brokstukken werden verplaats, bewerkt of verdwenen. Persoonlijke bezittingen doken plotseling op.

Blijft de vraag wat er met MH17, of de 9M-MRC zoals gefotografeerd door Cor Pan, en haar passagiers is gebeurt? De passagiers zijn uiteindelijk in Nederland terug gekomen. Maar hoe dat weten maar weinig mensen. Het toestel zelf blijft langer zoek dan de vliegtuigen die op 5 en 10 juni 2014 boven Oostenrijk van de radar verdwenen. Misschien duikt het ooit nog op, zoals bijvoorbeeld de MH370.
Annotaties:
  • aanvulling
    (Sighvatssohn) [https:]
    Foto
| #240067 | 07-11-2015 12:37 | Ness
@Sigvathssohn: ik heb de CClicence aangepast zodat het hele artikel zichtbaar is. De enige die nu nog iets aan het artikel kan veranderen ben jij (meen ik).
Ness's avatar
| #240069 | 07-11-2015 12:55 | Sighvatssohn
Thnx, die zocht ik al.
Sighvatssohn's avatar
| #240079 | 07-11-2015 15:26 | tamsowashere
wat nogal merkwaardig is.is dat men beweert dat er een lichtflits uit het russische vliegtuig is te zien,maar er geen enkel intel naar buiten is gekomen van de amerikanen die zogezegd alles kunnen waarnemen uit de lucht wat er met de MH17 is gebeurt..
tamsowashere's avatar
| #240109 | 07-11-2015 23:35 | G.B. Wolf
Foto's hiervan zijn te zien in Album MH17 site 22-03 (3) op de Flickr site van RTL journalist Jeroen Akkermans.

J.A. behoort in mijn ogen tot de MSN en is derhalve onbetrouwbaar. Van de foto's zijn alleen die onderdelen gefotografeerd, waarbij niet of nauwelijks de oorzakelijke schade is te zien. Dat was mij opgevallen na het doorworstelen van de serie.
Slechts 1 foto toonde de kogelgaten bij de cockpit, de rest is zorgvuldig buiten beeld gebleven.
G.B. Wolf's avatar
| #240123 | 08-11-2015 12:24 | Sighvatssohn
J.A. heeft zeer veel fotos gemaakt van kogelgaten.
Als je meerdere dagen op een site rondloopt die in scene is gezet en het zelf niet door hebt dan weet ik eerlijk gezegd niet wat je bent.
Sighvatssohn's avatar
| #240124 | 08-11-2015 12:38 | Sighvatssohn
@G.B. Wolf De VS is medeverantwoordelijk voor het verdwijnen van MH370 en MH17. Contactpersoon van Kolomoisky was Jason P. Gresh.
Sighvatssohn's avatar
| #240125 | 08-11-2015 12:41 | Sighvatssohn
Excuus, die was @tamsowashere
Sighvatssohn's avatar
aanmelden / inloggen