Door Denneb, Op don 7 apr 2011 12:47, 81 reacties, citaat / intro / linkdump

Michel Collon: “Elke oorlog begint met een media-leugen”

...
Annotaties:
| #132417 | 07-04-2011 13:12 | tegengas
Hij heeft ook een bruine jas aan, het is wel toevallig allemaal, Gaddafi loopt ook het liefst in bruin.
Als ik thuis in mijn klerenkast kijk zie ik geen bruine kleding,.
Het enige wat bruin is in mijn huis dat is het brood.
tegengas's avatar
| #132420 | 07-04-2011 13:20 | _Martijn_
Bruin is de bron van al het kwaad?

Ik zou maar voorzichtig zijn om dat zo hardop te zeggen hoor. Voor je het weet het je de AIVD en de FBI achter je aan en gaan ze je doodprikken met vaccinatiegenocide.
_Martijn_'s avatar
| #132422 | 07-04-2011 13:29 | tegengas
Hier nog meer mensen in het bruin.
dictators.jpg
tegengas's avatar
| #132426 | 07-04-2011 13:49 | Antares
@tegengas
Pas op voor het Rode Gevaar.
Pas op voor het Gele Gevaar.
Pas op voor het Witte Gevaar.
Pas op voor het Blauwe Gevaar.
Pas op voor het Groene Gevaar.
Pas op voor het Oranje Gevaar.
Antares's avatar
| #132437 | 07-04-2011 14:41 | _Martijn_
Laat die Tegengas maar lekker zwammen, dat joch is toch niet serieus.
_Martijn_'s avatar
| #132439 | 07-04-2011 14:44 | xaderp
@tegengas: je bent werkelijk verknipt.

Deze man maakt een gepassioneerd argument waarom het Westen hypocriet is inzake Libië. Omdat jij geen tegenargumenten hebt BEGIN JE OVER DE KLEUR VAN ZIJN JASJE?!()&#(#$&$
xaderp's avatar
| #132441 | 07-04-2011 14:51 | tegengas
Viel mij wel op, je ziet het toch zelf?
Of gaan we nu ook ontkennen dat het geen bruin is maar blauw?
:)
tegengas's avatar
| #132443 | 07-04-2011 15:00 | tegengas
xaderp@ valt wel mee hoor

Maar kan mij hypocrisie schelen, dat is toch geen reden om helemaal niks te doen of om Gaddafi te steunen en met droge oogje te verklaren dat Gaddafi niet martelt of zijn bevolking bombardeert.

Allemaal bruine praatjes van Gaddafie aanhangers.
tegengas's avatar
| #132444 | 07-04-2011 15:04 | tegengas
En die belg is zwaar anti Amerikaans, alles wat Amerika doet is al verkeerd.
En omdat Amerika ermee te maken heeft, kunnen de Libiërs de tering krijgen.
:)
tegengas's avatar
| #132445 | 07-04-2011 15:09 | Antares
dat is toch geen reden om helemaal niks te doen of om Gaddafi te steunen en met droge oogje te verklaren dat Gaddafi niet martelt of zijn bevolking bombardeert.

Afgezien van het feit dat dit niet-onderbouwde beschuldigingen zijn denk ik dat het conflict daar in het geheel niet om gaat. Als dit het probleem was geweest dan had het westen ingegrepen toen het nodig was, en ze zouden nu hebben ingegrepen in Jemen en Bahrein.
Antares's avatar
| #132452 | 07-04-2011 15:38 | tegengas
Vertel dat maar aan een Libiër die tegen Gaddafi,
een bruin aanhanger zal je wel gelijk geven.

Zal zo wat geld storten op de rekening van World Medical Camp Libya
:)
tegengas's avatar
| #132457 | 07-04-2011 15:50 | Antares
@tegengas
Je maakt je schuldig aan simplisme. Eigenlijk beweer je dat Hitler oké was geweest als hij een blauw overhemd had gedragen. Voor je gemoedsrust:

barack_obama_name.jpg

Hillary%20Clinton-EKP-001909.jpg

5y67idfv1u2x5x61.jpg

David_Cameron.JPG
Antares's avatar
| #132459 | 07-04-2011 15:54 | sigmund
venezuela2.jpg

Bruin........
sigmund's avatar
| #132460 | 07-04-2011 15:55 | _Martijn_
Of gaan we nu ook ontkennen dat het geen bruin is maar blauw?
Ja, we gaan inderdaad ontkennen dat het geen bruin is maar blauw.

Het is namelijk bruin.

En in het vervolg kan jij beter eerst nadenken voordat je wat opschrijft. Van dit achterlijke gedrag wordt niemand wijzer, en het is hier geen kleuterschool.
_Martijn_'s avatar
| #132461 | 07-04-2011 15:57 | _Martijn_
Ach, de enige echte hypocriet hier is tegengas zelf.

Dat joch houdt jaren lang schijnheilig zijn bek over de misstanden in Libië, en pas nu iemand anders er wat van heeft durft te zeggen komt ie ineens vanaf de derde linie om het hardst meeschreeuwen.

Niet alleen hypocriet, vooral ook erg laf.

Kom eens een keer voor mensen op als ze je echt nodig hebben zou ik zeggen.
_Martijn_'s avatar
| #132462 | 07-04-2011 15:58 | Antares
het is hier geen kleuterschool.

Knippen en plakken. :)
Antares's avatar
| #132463 | 07-04-2011 16:00 | sigmund
Miss+World+Denmark+2010,+Natalya+Averina+Miss+World+Denmark+2010,+Natalya+Averina+Miss+World+Denmark+2010,+Natalya+Averina+6.jpg

Bruin....
sigmund's avatar
| #132466 | 07-04-2011 16:04 | sigmund
Sonam-Kapoor-Hot-Actress-and-Model-Blue-Dress-520x513.jpg

Bruin met blauw, ook mooi...
sigmund's avatar
| #132467 | 07-04-2011 16:13 | sigmund
"het is hier geen kleuterschool"

vingerverf.jpg

!!
sigmund's avatar
| #132468 | 07-04-2011 16:13 | tegengas
Dat joch houdt jaren lang schijnheilig zijn bek over de misstanden in Libië.


Ja en betekent dat ik mijn mond nu ook moet houden?
Het moet niet gekker worden.

Heeft Rusland of China iets gedaan? dat zijn de landen die bruinhemd Gaddafi flink geholpen hebben.

Nog meer bruine praat?
tegengas's avatar
| #132469 | 07-04-2011 16:21 | sigmund
"Nog meer bruine praat?"

STFU-Talk_shit_Mr_T.jpg
sigmund's avatar
| #132470 | 07-04-2011 16:23 | tegengas
110307060035_blog.jpg
tegengas's avatar
| #132471 | 07-04-2011 16:24 | sigmund
475195824_25d247da55.jpg
sigmund's avatar
| #132472 | 07-04-2011 16:25 | _Martijn_
Het meest treurige is nog wel dat het tegengas zo bruin voor ogen ziet dat die idioot werkelijk denkt dat het Westen in Libië aanwezig is om de Libiërs te helpen(!).

Veel stommer kun je niet zijn.
_Martijn_'s avatar
| #132474 | 07-04-2011 16:27 | _Martijn_
Haha.

Heeft Rusland of China iets gedaan? dat zijn de landen die bruinhemd Gaddafi flink geholpen hebben.
En het Westen de afgelopen 40 jaar maar braaf de olie van Kadafi weigeren en het wapentuig angstvallig bij hem weg houden...

Soms ben je toch wel grappig, ik hoop (vooral voor jezelf) dat het je daar ook om te doen is.
_Martijn_'s avatar
| #132475 | 07-04-2011 16:28 | _Martijn_
China, Russia 'have lost' oil race in Libya: ex-minister
Ongetwijfeld is dit een bijzaak.

Het gaat immers voornamelijk om het welzijn van vrijheidzoekende Libiërs.
_Martijn_'s avatar
| #132476 | 07-04-2011 16:29 | sigmund
NYHETER-11s14-khadaffi-51_368

oeps..

khadaffi.jpg

oeps..
sigmund's avatar
| #132477 | 07-04-2011 16:32 | _Martijn_
Het lijkt er op dat tegengas in het vervolg naakt door het leven moet.
_Martijn_'s avatar
| #132478 | 07-04-2011 16:36 | tegengas
Gaddafi en medewerkers zijn bruinhemden.
Iemand die gaat beweren dat het niet zo is?
tegengas's avatar
| #132479 | 07-04-2011 16:39 | sigmund
khadaffi285.jpg

kadafi.jpg

Lijkt er wel op...
sigmund's avatar
| #132480 | 07-04-2011 16:44 | tegengas
Vladimir_Putin_with_Muammar_Gaddafi-2-300x200.jpg
tegengas's avatar
| #132481 | 07-04-2011 16:44 | sigmund
"Gaddafi en medewerkers zijn bruinhemden.
Iemand die gaat beweren dat het niet zo is?"

Da's typisch zo'n gevalletje van de wet van Godwin. Iemand die gaat beweren dat dat niet zo is?
sigmund's avatar
| #132482 | 07-04-2011 16:48 | sigmund
En da's nou echt balen voor tegengas. Zijn nette pak kan ook al bij het grofvuil..

gay+gaddafi.jpg
sigmund's avatar
| #132483 | 07-04-2011 16:49 | _Martijn_
Op dat soort opzichtige visserij ga je toch niet reageren Sigmund.

Laat dat joch zich lekker in z'n eentje bezighouden met de de bonte was van Kadafi.

Die rebellen schijnen overigens ook bruinhemden in potentie te zijn. Dat wordt nog gezellig straks.

http://www.nytimes.com/2011/04/07/world/africa/07rebels.html?_r=2&hp;Democratie is mob rule. Als dat er straks komt dan krijg je één grote, corrupte, opportunistische bende à la Irak.

Het is heel lastig vrijheid te installeren daar waar het volk de (mentale) achtergronden en instituties daarvoor mist.
_Martijn_'s avatar
| #132484 | 07-04-2011 16:50 | _Martijn_
_Martijn_'s avatar
| #132488 | 07-04-2011 17:44 | (mal)
soms twijfel ik wel eens...

maar gelukkig is er dan altijd wel weer iemand als tegengas zodat ik morgen toch met een gerust gemoed m'n bruine jasje aan kan.
(mal)'s avatar
| #132493 | 07-04-2011 18:06 | tegengas
Gewoon dragen wat je prettig vindt.
Maar twijfelen hoeft helemaal niet, het Libische volk heeft het universeel recht op een democratisch gekozen regering.

Het Libische volk heeft niks aan Dictators..
tegengas's avatar
| #132497 | 07-04-2011 18:30 | Antares
het Libische volk heeft het universeel recht op een democratisch gekozen regering.

Is dat recht eigendom van de bevolking van Libië? Zo ja, dan hebben alleen zij het recht daarover te beslissen en niet het westen. Misschien willen zij een rechtvaardige dictator i.p.v. een corrupte democratie.
Antares's avatar
| #132498 | 07-04-2011 18:31 | sigmund
"het Libische volk heeft het universeel recht op een democratisch gekozen regering".

Nope, het heeft een universeel recht op zelfbeschikking.
sigmund's avatar
| #132499 | 07-04-2011 18:32 | sigmund
Wiki:

Het zelfbeschikkingsrecht is een internationaal bepaald begrip dat volkeren van de hele wereld toelaat te bepalen onder welke soevereiniteit ze vallen.
sigmund's avatar
| #132501 | 07-04-2011 18:36 | sigmund
"het Libische volk heeft het universeel recht op een democratisch gekozen regering".

En wij Nederlanders dan? De Nederlandse regering bestaat uit de koningin en de ministers.

Heb jij ooit die koningin mogen kiezen?

Wat nou, universeel recht...
sigmund's avatar
| #132518 | 07-04-2011 20:04 | censuur
Ik snap werkelijk niet dat er serieus wordt ingegaan op de reacties van tegengas. Alleen de naam is al "trol pur sang". hij voldoet (al kan het zijn dat hij dat zelf niet weet) aan alle kanten aan de kenmerken van een trol. In ieder geval heeft hij er in dit draadje weer voor gezorgd dat het voornamelijk over klederdracht gaat in plaats van het filmpje. Er is absoluut geen objectief inhoudelijk ontopic argument geweest, maar hij eist wel alle aandacht op en leidt de aandacht af. En dat is niet het eerste draadje waar dat is voorgevallen.

Derhalve lijkt het mij verstandig niet verder in te gaan op dit soort ridicule verstoringen.

40+ reacties zonder dat het gaat over de media-leugens die een oorlog voorafgaan, de farce genaamd democratie of de dubbele standaard die gehanteerd wordt wanneer het goed/slecht betreft.
Sterk trol-werk...
censuur's avatar
| #132520 | 07-04-2011 20:33 | tegengas
Dus ik heb de kenmerken van een Trol omdat ik vind dat Gadaffi een bruinhemd is en die Belg Michel Collon is een ouwe hoer.

Gaddafi heeft de wapens opgenomen tegen de bevolking en was begonnen om de vreedzame demonstraties met grof geweld overal met grof geweld de kop in te drukken.


Dus wegwezen Censuur met je goedkope trol argumenten en laat de andere beslissen over hun reacties of ben jij de grote leider?

Je bent zelf bezig om al het kromme recht te praten.
Het artikel over Michel Collon is weer een Calimero stuk, omdat toen en toen is dat van Libië weer hetzelfde en daarom moeten de Libiërs het maar uitzoeken!

Die Michel Collon in zijn bruine jassie moet zich kapot schamen over de onzin die hij vertelt.

Gaddafi is begonnen met de wapens op te nemen en er is geen sprake van een false flag operatie! of misinformatie, nergens staat dat, laat zien welke informatie een leugen is, laat maar eens zien.

Trol zelf op met je bruinpraat.
tegengas's avatar
| #132521 | 07-04-2011 20:48 | sigmund
"en die Belg Michel Collon is een ouwe hoer"

Kijk, dat noem ik nog eens pakkende argumenten!
sigmund's avatar
| #132522 | 07-04-2011 21:00 | sigmund
visual_d34d6386-d749-4fad-9449-4d318bda02ee.jpg

Sterk trol-werk, Trol zelf op met je bruinpraat....
sigmund's avatar
| #132526 | 07-04-2011 21:35 | tegengas
Ja, laatst werd een mede Zaplogger ook al goedkoop voor trol uitgemaakt op zap.

En wat ik al schreef die Belg Michel Collon is zeker een ouwe hoer, hij heeft geen dode Libiërs gezien vooraf dat Frankrijk ingreep, hij noemt het een leugen.

De man is zich er zeker in gaan interesseren op de dag dat Frankrijk ingreep bij Benghazi, maar er is genoeg gebeurt zeker vanaf 17 februari en daar zijn genoeg beelden van.

De doden die zijn gevallen ontkent hij gewoon, die man spoort niet.

Gewoon Calimero praat, waarom Jemen niet en Libië wel.
Met andere woorden omdat we in Jemen niks doen mogen we ook niks doen met Libië.

Dat bruine jasje staat hem goed.

Nog iemand die Michel Collon gelooft dat er geen doden zijn gevallen door Gaddafi voorgaande het ingrijpen van Frankrijk?

Ik hoor het graag :)
tegengas's avatar
| #132531 | 07-04-2011 21:53 | Patman
In de discussie op het ZapLog is er meestal een beeld van twee partijen. Rebellen (al dan niet VS-gesteunde synthetische oppositie) en Gadafi (super toffe peer). Het zou allemaal wat duidelijker discussieren als 'het volk' (oprecht hopend en werkend aan revolutie) er ook bij zou betrokken.
Patman's avatar
| #132532 | 07-04-2011 21:55 | Patman
Ik vind de reactie van tegengas wel degelijk hout snijden. Het simplistische beeld dat Collon geeft, klopt gewoon niet. Ook hij neemt een soort standaard sjabloon (die op zich klopt en door geschiedenis heen zichtbaar is geweest) en probeert Libie daarin te wringen. Wat duidelijk niet helemaal past.
Patman's avatar
| #132534 | 07-04-2011 22:01 | Patman
Maargoed, wie ben ik, het kan natuurlijk altijd zijn dat Al Jazeera holografische projecties heeft uitgezonden, alle Youtube-filmpje hoogwaardige animaties zijn en Twitter volledig is overgenomen door ziobots. Oh, en al die Facebook-groepen gewoon hobbyclubjes van de CIA zijn.
Patman's avatar
| #132539 | 07-04-2011 22:54 | censuur
Nu ineens wordt ie inhoudelijk, hahahah.
Om je gedrag samen te vatten: je vookomt en verstoort een inhoudelijke discussie, je strooit met ad hominem argumenten, je legt mensen woorden in de mond, je plakt mensen een onterecht etiket op en verweeft er na 50 posts ineens argumenten in. Dat soort wangedrag ga ik me niet verder mee inlaten. Het is een kwestie van (korte) tijd voordat je weer terug in je rol valt. Maar ik wens je alle succes met je gedrag.
censuur's avatar
| #132543 | 07-04-2011 23:36 | Paul2
Maargoed, wie ben ik, het kan natuurlijk altijd zijn dat Al Jazeera holografische projecties heeft uitgezonden, alle Youtube-filmpje hoogwaardige animaties zijn en Twitter volledig is overgenomen door ziobots. Oh, en al die Facebook-groepen gewoon hobbyclubjes van de CIA zijn.


Gelukkig hebben we wel bewijs dat Kadaffi alle door Libië vergaarde miljarden volgens de laatst socialistische normen verdeelde onder het volk.
De Verenigde Staten hebben meer dan 34 miljard dollar (bijna 24 miljard euro) van het vermogen van de Libische leider Muammar Kaddafi en zijn getrouwen bevroren. Dat heeft een hoge financiële functionaris donderdag bekendgemaakt.

http://www.depers.nl/buitenland/559744/Miljarden-Kaddafi-bevroren.html
| #132544 | 07-04-2011 23:51 | P.uncia
De Verenigde Staten hebben meer dan 34 miljard dollar (bijna 24 miljard euro) van het vermogen van de Libische leider Muammar Kaddafi en zijn getrouwen bevroren. Dat heeft een hoge financiële functionaris donderdag bekendgemaakt.


Sure, de mediaspinn draait op volle toeren, jammer dat niemand het kan controleren, gelukkig heeft de VS een reputatie van volkomen eerlijk te zijn.... *kuch*
P.uncia's avatar
| #132546 | 08-04-2011 00:09 | P.uncia
Let wel, Gaddafi is geen frisse jongen maar wat zou de VS doen als Texas zich als onafhenkelijke staat uitroept en de wapens opneemt.

Wat zou de Nederlandse regering doen als Friesland zich als onafhankelijke staat uitroept en de wapens opneemt.

Laat Libië het lekker zelf uitzoeken, wij hebben daar geen fuck te zoeken, het is hun probleem niet de onze.
P.uncia's avatar
| #132547 | 08-04-2011 06:24 | Make_over
1 op de 4 amerikanen leven in armoede. Laten ze hun bommen maar houden en iets nuttigs gaan doen. Ik geloof niet in de zegeningen van bommen al zegt iedereen om mij heen dat daarmee oorlogen zijn gestopt. ha!

(When it comes to choice of colour, the gentleman needs to be circumspect. The ancient Roman
senators wore black shoes, and little has changed in 2,000 years. The classic spectrum reaches
only from black to brown, with Bordeaux, perhaps, on the outer limits. Black alone is proper for
evening. Defy at your peril the maxim of the English gentleman: “Never wear brown after six.”
Blue is acceptable, for leisure pursuits. Two-toned shoes (black and white; blue and white; brown
and white) are strictly for the golf course or other sports place.)
Make_over's avatar
| #132556 | 08-04-2011 09:09 | Paul2
Sure, de mediaspinn draait op volle toeren, jammer dat niemand het kan controleren, gelukkig heeft de VS een reputatie van volkomen eerlijk te zijn.... *kuch*

Die reactie had ik verwacht.Is op zich ook wel waar,maar kan ook niet het antwoord zijn op alle berichtgeving over Kaddafi
| #132565 | 08-04-2011 10:53 | _Martijn_
Het simplistische beeld dat Collon geeft, klopt gewoon niet.


Het klopt juist wel. Collon stelt nergens dat Kadafi een 'goede leider' was of iets in die trant, maar wel dat het Westen daar zit om de 'Arabische lente' te controleren.

Het gaat uiteindelijk wel degelijk om de flow of oil.

Simplistisch misschien, maar daarom niet minder waar.
_Martijn_'s avatar
| #132567 | 08-04-2011 10:55 | _Martijn_
Maar twijfelen hoeft helemaal niet, het Libische volk heeft het universeel recht op een democratisch gekozen regering.
We gaan democratie brengen zoals in Irak?

Idioot ventje ben je..

Democratie is mob rule. Werkt daar helemaal niet. In Irak ook nog niet tot nu toe.
_Martijn_'s avatar
| #132568 | 08-04-2011 11:01 | _Martijn_
Die reactie had ik verwacht.Is op zich ook wel waar,maar kan ook niet het antwoord zijn op alle berichtgeving over Kaddafi
Ik denk dat ieder antwoord daar op zijn minst mee zou kunnen beginnen.

Eerste slachtoffer in iedere oorlog is de waarheid.

Daarom hecht ik ook meer waarde aan Collon die kijkt naar de rode draad door de geschiedenis dan aan een trol als tegengas die enkel naar een bundeltje zeer specifieke berichten zonder context kijkt.

Het gaat het Westen gewoon om het verdedigen van belangen, al de rest is mediaspin.

En daarmee zeg ik niet (voor wie dat steeds maar niet lijken te kunnen begrijpen) dat Kadafi een fijne vent is.

Dat zegt Collon overigens ook niet.
_Martijn_'s avatar
| #132569 | 08-04-2011 11:09 | _Martijn_
http://www.atimes.com/atimes/Middle_East/MD07Ak02.html

Denken - zoals trol tegengas - dat het Westen werkelijk naar Libië ging om het volk te bevrijden van Kadafi is totale waanzin.
_Martijn_'s avatar
| #132576 | 08-04-2011 12:08 | Patman
Dat denkt Tegengas helemaal niet.

Jullie proberen complexe meningen en situaties altijd maar weer tot de eeuwige NWO template te herleiden. Wordt het anders te moeilijk ofzo?

Velen hier gaan zover Gadaffi een toffe peer te noemen alleen maar omdat ze tegen het Westen zijn. Omgekeerde logica.

Het is wel een feit dat Gadaffi dat hele Benghazi had geasfalteerd en dat die bevolking ons om hulp vroeg.

Ik ben blij dat we hulp geboden hebben. Hulp bieden is nobel en het maakt voor die bevolking geen reet uit met welke motieven het is gebeurd. Live today, die tomorrow, zoals ze zelf destijds al zeiden.

De vraag is nu wat er verder gebeurt. Als geschiedenis een leidraad is, gaan we Libië veroveren. Helaas. En hoewel ik me geen illusies maak over de motieven en ook niet over de uitkomst, het kan nog alle kanten op...
Patman's avatar
| #132577 | 08-04-2011 12:12 | Patman
Het blijkt ook steeds weer dat zelfbenoemde truthers eigenlijk gewoon onhandelbare extremisten zijn waar geen normale discussie mee te voeren is. Ze hebben een soort patent op de waarheid en die waarheid is wat zij vinden dat de waarheid zou moeten zijn. Zo niet, dan ben je een trol, of een desinformant.

Weinig geleerd.
Patman's avatar
| #132579 | 08-04-2011 12:39 | Antares
Tjonge, de nuances spatten er vanaf.
Antares's avatar
| #132580 | 08-04-2011 13:05 | Johnito

Het is wel een feit dat Gadaffi dat hele Benghazi had geasfalteerd en dat die bevolking ons om hulp vroeg.


Patman, iedereen blijft dat maar zeggen op tv, in de krant, de ene na de andere papegaai. Maar is er ook maar enig concrete aanwijzing voor te vinden dat dit ook werkelijk waar was?

Tot nu toe ziet het er vooral naar uit dat een paar honderd Gaddafi-getrouwen een stad met een miljoen voornamelijk Gaddafi-tegenstanders aan het lastig vallen was, waarvan velen bewapend.
Johnito's avatar
| #132581 | 08-04-2011 13:12 | censuur
"Velen hier gaan zover Gadaffi een toffe peer te noemen alleen maar omdat ze tegen het Westen zijn. Omgekeerde logica."
"Velen" ja??? Ik heb benb gezien, maar daar hield het een heel eind op. Dat tegengas die sticker wel op velen wilt plakken, tja, dat zou ik dan weer wel beamen...

Op het moment dat je het niet eens bent met de navo acties wordt je weggezet als een Ghaddafi lover of zelfs een bruinhemd. Ik hoef er niet voor geleerd te hebben dat dit een simplificatie van de werkelijkheid is zonder ruimte voor enige nuance.

Lees je de eerste 40 reacties nog een keer, dan kun je zien hoe inhoudelijk en ontopic er "discussie" werd gevoerd... lang leven de kleurenblinden...
censuur's avatar
| #132583 | 08-04-2011 13:21 | _Martijn_
Velen hier gaan zover Gadaffi een toffe peer te noemen alleen maar omdat ze tegen het Westen zijn.
Wie dan, waar dan?

En waarom kom jij er dan mee af dat iedereen dat zou vinden.

Ik geef speciaal voor jou - dat lijkt nodig te zijn - iedere keer maar weer aan dat ik Kadafi geen held of 'goed leider' vind.

Maar zijn persoon en/of gedragingen praten Westerse interventie nog niet goed. Het Westen zit er vanwege de olie.

Wat is daar nou zo lastig aan?

Hulp bieden is nobel en het maakt voor die bevolking geen reet uit met welke motieven het is gebeurd.
Het is niet nobel als je er voor je eigenbelang heengaat Patman. Waar zit je verstand?

Los daarvan is nog maar de vraag of het volk geholpen gaat zijn. In Irak is het aantal kankergevallen flink toegenomen en is er nog steeds chaos, corruptie en onvrede. Of het in Libië beter gaat lopen weten we nog niet, dus nu al van nobel spreken is zeer voorbarig.

Het is wel een feit dat Gadaffi dat hele Benghazi had geasfalteerd en dat die bevolking ons om hulp vroeg.
Hoe concreet is het bewijs daarvoor nou? Dat is ook het punt van Collon: hebben we hier niet met een leugen te maken, zoals het vaker ging?

En die houding van je over 'jullie' en 'truthers' etc. slaat nergens op. Jij en tegengas tegen de 'doorgeflipte rest'?

Laat 'ons' toch niet lachen man.
_Martijn_'s avatar
| #132586 | 08-04-2011 13:41 | censuur
Als de huidige "interventie" met kruisraketten en verarmd uranium "nobel" is, dan was de Nobelprijs van Obama ook op zn plaats...
censuur's avatar
| #132587 | 08-04-2011 13:46 | Patman
Ok, dus nu beginnen jullie weer in hetzelfde kringetje te praten. En dat is helaas niet al te groot.
Patman's avatar
| #132589 | 08-04-2011 13:59 | censuur
Oh nee, dan wel ja....
censuur's avatar
| #132590 | 08-04-2011 14:01 | _Martijn_
Ok, dus nu beginnen jullie weer in hetzelfde kringetje te praten. En dat is helaas niet al te groot.
In tegenstelling tot jou ben ik niet echt onder de indruk van het bruinhemdenargument van tegengas.

En dat het kringetje niet zo groot is, is geen argument.

Het Westen zit daar voor de controle over olie, niet om het volk te helpen.

Jij noemt dat nobel, 'wij' niet.

Misschien daar maar bij laten...
_Martijn_'s avatar
| #132595 | 08-04-2011 14:35 | tegengas
Gaddafi met wereldbol in zijn tent dromend over een groot Afrika, een munt, een leger, een paspoort en een leider.

http://www.youtube.com/watch?v=IJOuoyoMhj8&feature=related
tegengas's avatar
| #132596 | 08-04-2011 14:39 | censuur
Al die NWO praatje toch....
censuur's avatar
| #132603 | 08-04-2011 15:21 | Patman
Het Westen zit daar voor de controle over olie, niet om het volk te helpen.

Jij noemt dat nobel, 'wij' niet.

Misschien daar maar bij laten...


Met wie ben jij aan het discussiëren? Dit is niet wat Tegengas en ik beweren. Nooit beweerd. Als jij dat wel denkt, kun je niet lezen. Als jij dat niet denkt, gebruik je opzettelijk een stroman.

In beide gevallen is het inmiddels extreem vermoeiend.
Patman's avatar
| #132604 | 08-04-2011 15:30 | sigmund
"Het blijkt ook steeds weer dat zelfbenoemde truthers eigenlijk gewoon onhandelbare extremisten zijn waar geen normale discussie mee te voeren is"

Aldus Mr. Truth alias Mr Nuance

Real funny...

"Velen hier gaan zover Gadaffi een toffe peer te noemen"
Niemand, werkelijk helemaal niemand. En dat is al de tweede keer bij een discussie over Khadaffi! Maar vooral blijven herhalen, dan wordt je vast wel door iemand serieus genomen.

Ik kan er alleen nog maar om lachen...
sigmund's avatar
| #132611 | 08-04-2011 17:03 | _Martijn_
Met wie ben jij aan het discussiëren? Dit is niet wat Tegengas en ik beweren. Nooit beweerd. Als jij dat wel denkt, kun je niet lezen. Als jij dat niet denkt, gebruik je opzettelijk een stroman.

In beide gevallen is het inmiddels extreem vermoeiend.
Jullie stellen dat het ingrijpen om humanitaire redenen terecht zou zijn.

Ik vind dat het ingrijpen vanwege olie dat eigenlijk uitsluit, en nam daarom - wellicht onterecht - aan dat jullie olie buiten het verhaal wilden houden.

Voor wat vermoeiende tactieken betreft zou je je eigen "jullie truthers vinden Kadafi allemaal een held" eens tegen de lamp kunnen houden.
_Martijn_'s avatar
| #132620 | 08-04-2011 18:47 | tegengas
Michel Collon vertelt dat hij geen bewijs heeft gezien dat Gaddafi op de bevolking schiet en dat er doden zijn gevallen.

Er zijn geen satellietbeelden/tv beelden van volgens hem.
Zijn bron( Rusland dus RT beweerde in die tijd ook dat er niks gebeurde.)

En dan ratelt hij even de misinformatie van vroeger op om zijn betoog dat de luchtaanval is begonnen door leugens over Gaddafi en zijn regime.

Als ik het tot zo ver verkeert heb dan hoor ik dat graag.

Hij zit wat betreft Libië er naast, het is gewoon een ouwe hoer met zijn kletspraat over Libië en ook zijn altijd enige bron de Ethiopiër en volgens hem de beste Arabië kenner Mohammed Hassan.

We krijgen ook niet de hele uitzending te zien, wat wel jammer is, want de gene die het niet met hem eens zijn krijgen we niet te zien.

Collon is gewoon een Pipo in zijn bruine jasje die over de lijken van de Libiërs zijn verhaal verkoopt, deze man is gewoon met marketing bezig en verdedigt zijn voorgaande boeken.
Maar is een beetje de weg kwijt.

Als er mensen zijn die hem geloven en dus ook bruinhemd Gaddafi dan horen ze volgens mij ook bij de kliek van Gaddafi.

Volgens Collon op zijn website was er niks aan de hand in Libië, de mensen genoten een grotere sociale vrijheid dan in Egypte of Tunesië en het onderwijs was prima en ook de medische zorg en iedereen had een inkomen van gemiddeld 11000 dollar.

En bovenstaande is tegenwoordig genoeg om ongestraft te kunnen terroriseren als je je ook anti-imperialistisch voordoet maar ondertussen niet vies van kapitaal bent en wat daar bij hoort.

Er is een gekke Dictator (en ook echt gek) aan de macht die zich uit heeft geroepen tot The King of Kings van Afrika en tot Imam van het Midden Oosten en daarbij enkele andere Dictators publiek beledigt waar onder Qatar, dan is het niet zo gek wat er nu gebeurt aan buitenlandse "hulp" vooral door Qatar.

Rusland en China liggen eruit.
http://www.google.com/hostednews/afp/article/ALeqM5gGvsXC38FmvkLBKKFNIgsUc-nxEw?docId=CNG.6f1a3c295003e2f3af5b879590880652.101


Gaddafi insults Qatari Emir
http://thegulfblog.com/2010/03/27/gaddafi-insults-qatari-emir/

HOW AFRICA WILL REMEMBER GADDAFI WHEN HE GOES SOON.
http://www.modernghana.com/news/323649/1/how-africa-will-remember-gaddafi-when-he-goes-soon.html

Het is niet heel simpel de olie en gas, er spelen veel meer zaken mee, en soms zijn net al die zaken bij elkaar genoeg om de emmer te laten overlopen, alles komt altijd tegelijk.

Maar de Libiërs zijn vreedzaam de straat op gegaan, en Gaddafi heeft geprobeerd met grof geweld dat in de kop te drukken net als in 1976.

Deze keer konden ze met lichte wapens uit de opslagplaatsen zich een beetje verdedigen, maar toch onvoldoende tegen tanks, vliegtuigen, kanonnen en raketten.
tegengas's avatar
| #132625 | 08-04-2011 19:10 | _Martijn_
Als er mensen zijn die hem geloven en dus ook bruinhemd Gaddafi dan horen ze volgens mij ook bij de kliek van Gaddafi.
Je bent een trol die alleen maar domme generalisaties kan maken.

"De kliek van Kadafi."

En dan hopen serieus genomen te worden?

Volgens Collon op zijn website was er niks aan de hand in Libië, de mensen genoten een grotere sociale vrijheid dan in Egypte of Tunesië en het onderwijs was prima en ook de medische zorg en iedereen had een inkomen van gemiddeld 11000 dollar.
Er was toch ook een tegengehouden VN rapport dat hetzelfde stelde? Zo gek is dat dus niet.

En bovenstaande is tegenwoordig genoeg om ongestraft te kunnen terroriseren als je je ook anti-imperialistisch voordoet maar ondertussen niet vies van kapitaal bent en wat daar bij hoort.
Gedraag je nou eens niet als een domme trol. Natuurlijk kan de situatie in Libië beter, maar dat geldt voor véél meer landen en kan onder geen beding een buitenlandse aanval legitimeren. Doe je dat wel - jij lijkt het hier met je domme hoofd goed te praten - dan ga je héél snel naar een situatie van totale willekeur. Als er iets bruinhemderig is ...

Rusland en China liggen eruit.
Er werden daar 25.000(!) Chinezen geëvacueerd. Het lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat Kadafi een dealtje teveel met China aan het sluiten was/dat van plan was.

Maar de Libiërs zijn vreedzaam de straat op gegaan, en Gaddafi heeft geprobeerd met grof geweld dat in de kop te drukken net als in 1976.
Ik weet niet precies hoe het er aan toeging daar. En welke tegenzetten er voorafgingen aan het geweld van Kadafi.

Sarkozy die de man ineens in het nauw drijft door enkel de rebellen als legitieme regering te erkennen maakte de situatie er ook niet rustiger op. Wat moest Kadafi dan? Zomaar accepteren dat een Westers bruinhemd ging vertellen wie er in Libië de baas is?
_Martijn_'s avatar
| #132637 | 08-04-2011 20:47 | Patman
Mijn haren gaan overeind staan van jouw infantiele gepraat, Sigmund. Dat belachelijke Godwinnen ga je gewoon achterwege laten, als je actief wilt blijven op ZapLog.
Patman's avatar
aanmelden / inloggen