Door community (initieel Donkerdoorn), Op don 11 feb 2016 09:42, 37 reacties,    

NATO maakt zich op voor Turkse invasie Syrië (WWIII)

Net als in Libië, waar de EU al in het kader van meer-fasen operatie "Sophia" de nodige oorlogsschepen voor de kust houdt om pijpleidingen te bewaken en uiteindelijk, nadat de Libische stromannen-regering de uitnodiging heeft verstuurd, met de NATO de tweede interventie door zal voeren, heet het flinterdunne excuus "mensensmokkelaars". Om "iets" tegen de vluchtelingenstroom richting Europa te doen (waaraan Rusland schuldig is, niet 5 jaar "regime-change" met door het westen bewapende reli-idioten), zal de NATO haar aanwezigheid met schepen en waarschijnlijk ook vliegtuigen in de Egeïsche Zee opvoeren (naast meer troepen richting direct aan Rusland grenzenden landen sturen en Macedonië (check kaart Middellandse Zee) uitnodigen om de NATO bij te treden).


De timing van deze plotselinge interesse van het bondgenootschap voor de Turkse hoofddoorvoerroute van vluchtelingen richting Europa is meer als pikant. Het Syrische leger, geholpen door Hezbollah, Iran en Rusland staat op het punt samen met de Syrische Koerden de resterende door Turkije, Saudi Arabië, Golfstaten en het westen ondersteunde extremistengroepen definitief van hun broodheren in Turkije af te snijden waarmee een voorlopig einde aan het bloedvergieten in westelijk Syrië kan komen (in het oosten zitten de Saudisch/Turkse/Golf-Special Forces "Islamitische Staat"). Voor NATO en Co. betekent dit tevens het einde van de vijfjarige bloedige "regime-change" strategie en het einde van de droom van een Qataarse gaspijplijn richting Europa.

De klok tikt nu bijzonder snel. Na het laten mislukken van nieuwe vredesgesprekken door de Syrische externe oppositie (verkocht als onwil van Rusland) verenigd in de Doha-groep (een samenstelling van extremisten groepjes onder de vleugel van Saudi Arabië) , willen zowel Turkije als Saudi Arabië troepen richting Syrië sturen. Om, bijzonder geloofwaardig, tegen de multi-inzetbare vijand IS te vechten. In realiteit natuurlijk om te voorkomen dat de Al Nusra's, leger van de profeet, Grijze Wolven, ingevlogen Turkmenen en anderssoortige gezellige clubjes hun Waterloo vinden.

Klaarblijkelijk is de NATO bereid om de komende confrontatie met Rusland te ondersteunen en stuurt ter flankendekking schepen richting Egeïs en, belangrijker, Bosporus.

Einde 2015 besloot de NATO al met stille trom meer troepen richting Turkije te sturen. Het hilarische excuus toen: meer NATO ondersteuning voor het totalitaire land dat een etnische zuiving op eigen bodem uitvoert, zou "ongelukjes" als het afschieten van Russische vliegtuigen moeten voorkomen.

Game on in een paar dagen. Midden erin, "onze" F-16's.
Annotaties:
| #246622 | 11-02-2016 13:45 | Nico de Geit
De democratische volksrepubliek Korea (DPRK) is nog steeds boos dat de VS het zuidelijk deel van Korea bezet houdt. Andere conflicten komen mogelijk ook weer tot leven. De VS en haar bondgenoten kan niet overal tegelijk oorlogvoeren.
Nico de Geit's avatar
| #246625 | 11-02-2016 14:16 | Antares
Turkije en SA kunnen alleen iets uitrichten als ze dominant zijn in het Syrische luchtruim. Nu zal Rusland een NAVO-land niet snel rechtstreeks aanvallen, maar wat zij wel zullen doen is Syrië van de modernste luchtafweer voorzien.
Antares's avatar
| #246626 | 11-02-2016 14:21 | Ness
Oh Stoltenberg van de NAVO beweert ook - zonder bewijs - dat de Russen een nucleaire aanval op Oiropese landen geoefend hebben. Russen zijn daar erg pissig over. http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/russia/12139943/Russia-simulated-a-nuclear-strike-against-Sweden-Nato-admits.html

De financiële wereld is de aggressor, de ophitser, niet Rusland. En men mag blij zijn dat de Russen zich nog zo relaxed opstellen en slimme taktieken toepassen. Ze hebben liever economische betrekkingen dan oorlog, heel begrijpelijk.
Ness's avatar
| #246627 | 11-02-2016 14:28 | Antares
Ze hebben liever economische betrekkingen dan oorlog, heel begrijpelijk.

Europa en Rusland hebben twee wereldoorlogen over zich heen gekregen. Amerikanen zijn nog nooit het slachtoffer geworden van bombardementen, invasies en vijandige bezettingen. Zij weten echt niet waar ze over praten. Onze les was dat we nooit meer oorlog moeten voeren. Hun les was dat als er problemen zijn, je gewoon even het leger moet sturen. Het heeft hen geholpen in zowel economisch, politiek als militair opzicht. WO2 was een spannend avontuur en ze zijn er een supermacht door geworden.
Antares's avatar
| #246628 | 11-02-2016 14:35 | Donkerdoorn
Daarom komt het China en Rusland omsingelende raketschild stukje-bij-beetje online. Het is bijna tien jaar geleden sinds Poetin de werkelijk intenties achter dit "scherm" onthulde op de Münchener Sicherheitskonfernz en de Amerikanen hebben in de tussentijd braaf verder gebouwd.
Donkerdoorn's avatar
| #246629 | 11-02-2016 14:45 | Donkerdoorn
Och, na de mysterieuze Russische U-boot in Zweedse havens, is er nu de "nuke-oefening"?

Ter info: Zweden is op papier een "neutraal" land maar wordt al jaren gehoerd en gesnoerd om bij de NATO te komen. Het land is daarom defacto ook al aan het blok verbonden. Zweeden (Norwegen, Finland) zijn natuurlijk cruciaal voor de NATO voor alles wat rond de pool speelt.
Donkerdoorn's avatar
| #246631 | 11-02-2016 14:50 | Antares
Zweeden (Norwegen, Finland) zijn natuurlijk cruciaal voor de NATO voor alles wat rond de pool speelt.


Moermansk grenst aan zowel Finland als Noorwegen:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/32/Outline_Map_of_Murmansk_region.svg
Antares's avatar
| #246638 | 11-02-2016 16:49 | Nico de Geit
Na de atoombommen begint de echte oorlog.
Nico de Geit's avatar
| #246645 | 11-02-2016 17:33 | Antares
Ik geloof eerlijk gezegd niet dat het tot een oorlog gaat komen. Dit artikel legt het een beetje uit: http://thesaker.is/coming-to-a-head-in-syria/
Antares's avatar
| #246647 | 11-02-2016 17:39 | spaceman
Nee, het komt niet tot WOIII. Niemand gaat A-bommen gebruiken.Wellicht een beperkte confrontatie tussen Rusland en Turkije maar daar zal de NAVO buiten blijven.Als er al gevochten gaat worden is het in cyberspace.
spaceman's avatar
| #246650 | 11-02-2016 17:58 | Donkerdoorn
Wellicht een beperkte confrontatie tussen Rusland en Turkije maar daar zal de NAVO buiten blijven.


Met zoveel NATO ondertussen in en rond Turkije, wordt dat een beetje moeilijk. Eigenlijk wijst alles op oorlog:
-de economische sanctie-oorlog tegen Rusland
-de omsingeling van Rusland
-het uitdagen van hegonomie door China en Rusland (alternatieven voor Wereldbank en IMF)
-het uitdagen van de petro-dollar
-de lage olieprijs (dat deels als effect veel financiële pijn voor "tegenstanders" van Saudi Arabië heeft)
-Renteverhoging FED in december ($ vlucht terug naar USA, kleine shock op beurs Moskou)
-de in de lente gegarandeerd weer oplevende conflict in de Oekraïne
-de misselijkmakende pipoo-propaganda tegen Poetin en Rusland

etc, etc....de oorlog is al lang begonnen. Het is alleen nog niet echt warm geworden.
Donkerdoorn's avatar
| #246654 | 11-02-2016 18:06 | spaceman
@donkerdoorn

Kan mij jouw reactie voorstellen.Doch..de NAVO is ook niet achterlijk.Wat valt er te winnen? Ondanks het Rusland bashen wil men wel goede economische relaties.Er is een heel groot verschil wat er achter de schermen gebeurt en wat er wordt gepropageerd. Maar de tijd zal het uitwijzen.
spaceman's avatar
| #246656 | 11-02-2016 18:07 | Antares
@Donkerdoorn
Ik beschouw de toekomst als een onzekerheid, dus ik probeer niet naar één conclusie toe te werken. Maar ik denk dat het momentum weg is, in elk geval voorlopig. In het geval van Oekraïne zijn ze er ook mee opgehouden en pas 5 jaar later teruggekomen en geslaagd (dat laatste ook voorlopig).

Wat die sancties betreft denk ik dat Rusland meer troeven in handen heeft dan Turkije.
En juist vanwege de omsingeling van Rusland zal Rusland er alles aan doen om de havens te beschermen, zoals in Syrië en op de Krim.

Maar we zullen zien wie er gelijk krijgt. ;)
Antares's avatar
De NL F16 wordt neergehaald door de s400 van Rusland in Syrië, op zeker. 100%
⊕ | #246622 | 11-02-2016 13:45 | Nico de Geit
Ik heb al vaker aangegeven dat wanneer de Navo in een oorlog tegen Rusland of bondgenoten gaat, ze steunen op de USA, welke het dan veel te druk krijgt met Aziatische appeltjes die nog geschild moeten worden, binnenlandse onenigheid en zuid Amerikaanse appeltjes. De USA krijgt het dan op drie of vier fronten heel erg druk, dus laten ze de Navo in de steek waarop Poetin heel Europa op een soort presenteerblaadje krijgt.

Leve de groene envelop met hamer en sikkel van de belasting. Jammer voor Rutte en zijn onderste steen mag voor zijn eigen Haagse hekje, heerlijk voor de gluiperd Timmerfrans.
Een snelle interventie macht van 40.000 man Navo is natuurlijk niets tegenover 40 miljoen soldaten en tanks, overmacht aan vliegtuigen, schepen onderzeeërs en de leukste gadgets in al die machinerie.
Johan Alphons (Independent, spaceship Earth)'s avatar
| #246659 | 11-02-2016 18:15 | Ness
Ik zit (zat) te luisteren naar dit debat: http://nos.nl/livestream/npo-politiek maar het is te ergerlijk, dus ongezond. Wat een opgeblazen zieke clown is die leipo van d'66, Peggol!

Niet te geloven, die Jesse Klaver en Roemer! Het dwaallicht Klaver - een heel verwend jongetje zie ik - denkt dat "het draagvlak voor *vluchtelingen*" MAAKBAAR is (gevalletje gruwelijke zelfoverschatting), Roemer denkt aan al die arme vluchtelingen die door "Assad en Poetin" worden veroorzaakt en weent. Sjeezus wat eng zeg. Ooit was ik 'links'. Nu ben ik alleen nog maar kotsmisselijk van al die debiele, zachtgekookte eieren. Ze zijn nog te stom om corrupt te wezen!

Kijk even naar de ECHTE misdaadcijfers. Wat denkt men dat er gebeurt als weer overal in de media bij mag worden gezet dat het alweer allochtonen betreft? En dan nóg meer potentieel tuig binnenhalen! Wakey wakey, morons, voordat er bloed gaat vloeien. De aanstichters van de vluchtelingenstroom niet benoemen en op alle mogelijke manieren steunen en uit de wind houden (en dus de stroom op gang blijven houden), en pissen op de aangewezen zondebokken, en ondertussen doorgaan met adders aan de borst te koesteren.

Waarvoor al totaal geen draagvlak is, behalve bij bovengenoemde huppelkutten,die de ellende zelf hebben veroorzaakt. De goedwillende allochtonen zullen jullie dankbaar zijn when the shit hits the fan, maar niet heus, als paus Erdogan et al eindelijk zijn zin krijgt en de oorlog losbarst. Want die gaat NIET leiden tot eensgezindheid onder het plebs, maar tot een regelrechte burgeroorlog hier, mark my words.
Ness's avatar
| #246670 | 11-02-2016 18:53 | Jan Verheul
Na haar 'Wir schaffen das'-uitnodiging aan de vluchtelingen om te komen heeft Merkel het moeilijk.
Het is in haar belang dat die stroom wordt gestopt.
Hoe doe je dat?

Omdat het gros via bootjes over zee naar Griekenland vaart lijkt het mij een effectieve ingreep om de marine in te zetten om al die bootjes te onderscheppen en retour te sturen.

Turkije helpt de vluchtelingen natuurlijk, maar officieel houdt Turkije de vluchtelingen tegen. ( Daar wordt Turkije ook voor betaald.)
Turkije kan dus die marine-hulp niet weigeren.

Ik zie voorlopig geen reden om er veel meer achter te zoeken dan de officiele narrative ons vertelt.
Die verklaring is niet onlogisch.

Collateral benefit is inderdaad dat er meer Nato in die regio komt,
maar dat dit de enige reden of zelfs de hoofd-reden zou zijn, dat zie ik niet meteen.
| #246674 | 11-02-2016 19:37 | Hans
Het is voor sultan Erdogan een makkie om uit te zoeken, wie de mensensmokkelaars zijn. Ze bestellen elke 14 dagen een container vol rubberbootjes..
Maar wellicht behoren de mensensmokkelaars tot de naaste familie van Erdogan. (zie ook de oliehandel met IS oor Bilal Erdogan)
Hans's avatar
| #246686 | 11-02-2016 22:19 | tegengas
Ik denk dat het wel een kernoorlog wordt eerst met tactische en later met alles.
De neocons denken te kunnen winnen, en weten dat ze dat dan wel nu moeten doen, want straks is het te laat.
tegengas's avatar
⊕ | #246659 | 11-02-2016 18:15 | Ness

Ik heb aan het gestumper op de rijweg, allang in de gaten dat die asielzoekers de auto ook al gevonden hebben zonder enige ervaring met het Nederlandse verkeer.

Dus reken erop dat die lui zonder (geldig) rijbewijs, of verzekerd rijden en als ze je aanrijden is het jammer bedankt dat je hier gezond hebt rondgelopen en bijgedragen aan de maatschappij, maar je mag nu op eigen kosten in een invalidenwagentje verder.

En je was zelf zo goed verzekerd naar die andere partij!
Johan Alphons (Independent, spaceship Earth)'s avatar
| #246759 | 13-02-2016 13:34 | Antares
Turkse media, dd.
Antares's avatar
| #246761 | 13-02-2016 13:49 | Donkerdoorn
Voorwaarde is dat de interventie tegen de Koerden en Assad met de "coalitie" wordt gecoordineerd. De geluiden uit München stemmen weinig positief. Rusland schuld aan Oekraïne, Rusland bombardeert burgers in Syrië.....

Overigens, waarom moeten die Saudis naar Turkije? Ze waren al onderdeel van de coalitie (maar hebben met stille trom de sinds 2014 lopende luchtaanvallen op de "IS" (lees Syrische infrastructuur) gestopt).

De leugens en rookgordijnen zijn van zeer bijzonder slechte kwaliteit.
Donkerdoorn's avatar
Grappig,
Het lijkt mij dat ze tussen landbouwgrond een grote zandbak hebben gemaakt om vluchtelingen op te vangen?
http://www.nu.nl/10213/video/dronevideo-vluchtelingenkamp-turks-syrische-grens.html
Johan Alphons (Independent, spaceship Earth)'s avatar
| #246773 | 13-02-2016 17:27 | Ness
Dat kamp ligt bij de grensovergang Bab-al-Salam, wat niet op de kaart staat aangegeven, maar hier bij Azaz wordt geprikt. Daarvoor werd het door dezelfde bron in Latakia aangegeven. Wie weet ligt het elders. Bab-AS salam ligt in Koerdisch gebied en niet bij de grens. Daar worden degenen die voor ISIS zijn gevlucht opgevangen.

Breaking: http://syria.liveuamap.com/en/2016/13-february-ypg-turkish-artillery-is-attacking-menagh-airbase De Turken vallen nu het YPG aan met artillerie van over de grens.
Ness's avatar
| #246774 | 13-02-2016 17:37 | Nico de Geit
Saoedi Arabië gaan dus vanuit NAVO-land Turkije het Syrische regeringsleger aanvallen in Syrië? Maar Syrië mag niet terugschieten want dat is een aanval op alle NAVO-landen? Ben benieuwd hoe dit af gaat lopen, en waar het conflict nog meer op gaat leven.

En dat allemaal om de dollar overeind te houden.
Nico de Geit's avatar
| #246775 | 13-02-2016 17:46 | Nico de Geit
Misschien heeft iemand interesse in een excursie in Aleppo?

http://www.kp.ru/daily/26493.5/3361789/

Foto's en video, tekst in het Russisch
Nico de Geit's avatar
| #246792 | 13-02-2016 19:59 | spaceman
spaceman's avatar
| #247801 | 28-02-2016 21:36 | tegengas
Putin zijn plan B is wel in de maak.
CcUvesLWwAE549L.jpg
tegengas's avatar
| #247802 | 28-02-2016 22:16 | spaceman
@tegengas

Wat ik mij afvraag of Turkije ( en SA) niet in een val á la Hoessein/Koeweit lopen? De yanks hebben daar een handje van.
spaceman's avatar
| #247804 | 28-02-2016 22:35 | tegengas
Om Turkije in de val te laten lopen, door te zeggen in het geniep, "Erdogan vriend. wij staan achter je" en dan te laten vallen om zelf niet in de problemen te komen, intussen breekt de oorlog uit tussen Turkije, Oekraïne en de Baltische staten, Polen.
En de NAVO + VS kan later bijspringen.

Amerika heeft trouwens een Minuteman III gelanceerd.
http://www.dailynews.com/government-and-politics/20160226/us-sends-a-message-with-california-nuclear-missile-test
tegengas's avatar
| #247806 | 28-02-2016 22:54 | spaceman
@Tegengas,

Ja..zoiets. Turkije is voor de NAVO van strategisch belang dus eruit schoppen is geen optie,wel Erdogan (laten) verwijderen en vervangen door een soort Ataturk.

Zag het nieuws van de lancering en ook het foute commentaar.
spaceman's avatar
| #247807 | 28-02-2016 23:03 | tamsowashere
Die moslim landen er alle baat bij hebben om de petro dollar overeind te houden.
Hopelijk zien die moslims ook in dat ze voor het karretje van zionisten worden gezet.

Ik gok erop dat het alleen zal gaan om gebied waar nu IS zit, En niet waar assad zit.
Dan ben ik wel benieuwd wat putin zal doen.
tamsowashere's avatar
| #247808 | 28-02-2016 23:39 | tegengas
Ik denk dat de VS voor een oorlog gaat, maar je weet het, die laten ze graag door andere landen of hondjes vechten.
Obama is de manager en is leading behind.
tegengas's avatar
| #247809 | 28-02-2016 23:58 | tegengas
Erdogan
“I Neither Obey Nor Respect Constitutional Court’s Ruling”
http://www.tccb.gov.tr/en/news/542/39958/anayasa-mahkemesinin-kararina-uymuyorum-saygi-da-duymuyorum.html
tegengas's avatar
| #247811 | 29-02-2016 01:34 | tegengas
Space
Krieg um Syrien: USA wollen Russland „einen echten Schmerz zufügen“

Doch auch gegen den türkischen Präsidenten gibt es eine Strategie, über die in Washington spekuliert wird.

http://deutsche-wirtschafts-nachrichten.de/2016/02/28/krieg-um-syrien-usa-wollen-russland-einen-echten-schmerz-zufuegen/
tegengas's avatar
| #247812 | 29-02-2016 07:18 | spaceman
@tegengas


Goed stuk,Yep..aan zoiets dacht ik inderdaad.Maar van de VS is het hier ook meer dat de wens de vader van de gedachte is, zeker bij de neocons.De Russen zijn ook niet achterlijk en hebben het spelletje van de VS prima door.Zoals gezegd...achter de schermen gebeuren er andere zaken en is men pragmatisch:

https://www.rt.com/usa/326955-us-russian-rocket-engines/
spaceman's avatar
aanmelden / inloggen