Door community (initieel P.uncia), Op zat 30 jul 2011 15:08, 41 reacties, nieuws

Navo bombardeert Libische staatstelevisie



De Navo heeft zaterdag drie zendmasten van de Libische staatstelevisie gebombardeerd, opdat Kadhafi deze niet meer zou kunnen gebruiken. Daarbij vielen drie doden en vijftien gewonden.

De bedoeling was 'kolonel Kadhafi het zwijgen op te leggen', zodat die de televisie niet meer kan gebruiken 'om de bevolking te intimideren en hen aan te moedigen geweld te gebruiken tegen de eigen bevolking', legt de alliantie uit in een mededeling.

Vrijdagavond en zaterdagochtend werden in het centrum van Tripoli verschillende ontploffingen gehoord, zo stelde een journalist van persagentschap AFP ter plaatse vast. Op de televisie was te lezen dat 'Tripoli momenteel het doelwit is van raids van de kruisvaarders'. Een presentator van de televisie Al-Jamahiriya preciseerde vervolgens dat de zetel van de Libische televisie is geraakt, zonder verdere details.

Later las de directeur van Al-Jamahiriya, Khaled Bazilia, een verklaring voor in het Engels waarin hij meldde dat bij het bombardement drie mensen zijn omgekomen. 'Drie van onze collega’s zijn gedood en vijftien gewond tijdens de uitoefening van hun job als Libisch journalist'. Bazilia omschreef de raids als 'daden van terrorisme', in strijd met de resoluties van de VN-Veiligheidsraad.

Het Libische regime heeft nog niet gereageerd op de bombardementen.





Annotaties:
| #149913 | 30-07-2011 15:19 | censuur
Dit heeft in de verste verte nog niet te maken met het VN mandaat...
censuur's avatar
| #149922 | 30-07-2011 16:50 | tegengas
Jawel hoor, maar de staats tv doet het nog bij mij.
Vandaag heeft een Egyptische rechtbank besloten om alle 14 kanalen van Gaddafi af te sluiten, het beroep tegen die beslissing is op 8 augustus, hopelijk trekken ze dan de stekker eruit.
Of de NATO kan de juiste schoteltjes van het dak blazen.
tegengas's avatar
| #149925 | 30-07-2011 17:09 | Odysseus2011
inderdaad, de NAVO heeft munitie die zorgt dat de engie schade aan de schotel antennes zouden zijn. Ik geloof dus ook niets van de slachtoffers die zijn gevallen, want het regiem liegt ook alles aan elkaar, alleen onafhankelijk bewijs is aanvaardbaar, dat eis ik trouwens ook van de kant can de opstandelingen, komt ook vaak veel misinformatie vandaan. Er gaat nisk boven ooggetuigen en het liefst onweerlegbare beelden, zoals het geval is met de val van Gezaia en Takut
Odysseus2011's avatar
| #149930 | 30-07-2011 17:23 | tegengas
Ik denk dat 3 van de 14 kanalen berichten verzonden naar het leger van Gaddafi.
tegengas's avatar
| #149937 | 30-07-2011 18:12 | Odysseus2011
Dat kan inderdaad juist zijn omdat de verdere communicatie middelen van het regime beperkt zijn, maar daar zal ik verder niks over zeggen, dat wordt al afgehandeld.
Odysseus2011's avatar
| #149988 | 30-07-2011 21:38 | luit
Drie doden bij een luchtbombardement lijkt me nu niet echt overdreven.
Kan best propaganda zijn maar als je burgerdoelen bombardeert kun je ook burgerslachtoffers verwachten. En een tv-station lijkt me toch een duidelijk burgerdoel.
Dat dat tv-station een propagandazender was kan nog geen excuus zijn want dan konden we alle MSM stations in het westen ook wel platgooien. Nog niet eens zo'n slecht idee misschien...
| #149992 | 30-07-2011 21:42 | Odysseus2011
Ten eerste, Luit, waren de journalisten NIET toegestaan om het getroffen gebied te zien, ten tweede zei ik al dat de NAVO munitie heeft dat alleen de schotels zouden beschadigen, en verder breken ze meestal een aanval af als er burgers aanwezig zijn, waarschijnlijk is dat ook de reden dat nog niet alle schotels zijn uitgeschakeld
Odysseus2011's avatar
| #149993 | 30-07-2011 21:43 | luit
wat zegt die voorlichter trouwens vanaf 1.54?
mijn oren zullen me wel bedriegen maar ik zou zweren dat hij zegt: Nato will continue to take hypocrite measures
| #150021 | 30-07-2011 22:34 | Odysseus2011
Hij zei "Appropiate" maar het kwam er een beetje raar uit met z'n accent, hehe
Odysseus2011's avatar
| #150022 | 30-07-2011 22:37 | sigmund
"Inderdaad, de NAVO heeft munitie die zorgt dat de engie schade aan de schotel antennes zouden zijn"

Die munitie gebruiken ze ook in Pakistan, Iraq en Afghanistan. In die mooie promo-fimpmjes ziet het er allemaal geweldig uit. Net een video-game. Tel ze eens op, het aantal burgerslachtoffers, van die geweldige munitie van je.

Om over de effecten van DU munitie nog maar te zwijgen.

" Ik geloof dus ook niets van de slachtoffers die zijn gevallen"

Liefde maakt blind...
sigmund's avatar
| #150048 | 30-07-2011 23:52 | Odysseus2011
Kijk eens naar deze beelden van al die CIA agenten en Al Quaida leden in Benghazi!
Odysseus2011's avatar
| #150051 | 30-07-2011 23:55 | Odysseus2011
En ja, uiteraard gaat het nu en dan mis met de wapens zoals is gebeurd in Libië, en in Irak en Afghanistan lopen de vijanden gewoon tussen de burgers, daar zijn geen militaire installaties die ze kunnen aanvallen, persoonlijk vind ik dat ze daar al lang weg hadden gemoeten, in Arabische landen kan je beter een arabische vredesmacht dan een westerse hebben, want die militanten pikken dat gewoon niet.
Odysseus2011's avatar
| #150053 | 30-07-2011 23:57 | Odysseus2011
http://www.youtube.com/watch?v=mGyrSE_7Ok8&feature=youtube_gdata_player

(Dit zijn trouwens de beelden van die "CIA agenten en Al Quaida leden")
Odysseus2011's avatar
| #150058 | 31-07-2011 00:10 | sigmund
Ik ga niet met beelden gooien. Er zijn zat beelden van hele steden in het groen. Bovendien neemt dat de gruwelijke misdaden van een deel van de rebellen niet weg. Er is geen structuur, zoals die wordt gepresenteerd. Het is een zooitje ongeregeld. Van zo'n door de CIA bewapende en aangestuurde bende gewapende, kwade mensen komt nooit iets goeds. En waarom Gadaffi verwijten, dat hij moslim-extremisten aanpakt, terwijl we er de drie genoemde landen voor naar de verdommenis hebben gebombardeerd ze bezet houden en er martelcentra voor hebben opgericht. Als Gadaffi hetzelfde doet is hij een lijpe dictator. Het is nu eenmaal een feit, dat er extremisten meevechten en het is helaas een feit, dat ze verschrikkelijke misdaden begaan. Jouw bevrijding is de formule tot een orgie van eindeloos geweld. En jij maar juichen.

Waarom moet Gadaffi van jou zo nodig weg? Als het zinloze moorden maar stopt, toch? Vrijheid voor iedereen, toch?
sigmund's avatar
| #150060 | 31-07-2011 00:15 | tegengas
Van mij moet ie ook weg.

Maar de enige manier om die moorden te stoppen is het stoppen van die krankzinnige Gaddafi.
Hij is al 42 jaar aan het moorden, genoeg is genoeg.

Dat moest ik even kwijt.
tegengas's avatar
| #150061 | 31-07-2011 00:20 | sigmund
Dag na dag, week na week, maand na maand dezelfde mantra.

Krankzinnig.

Dat moest ik even kwijt.
sigmund's avatar
| #150063 | 31-07-2011 00:25 | Odysseus2011
Ik zal er trouwens vanuit gaan dat je zelf ook zo'n socialistische linkse rakker ben Sigmund, want al die onzin van CIA enzo heb je wel gemeen met de andere socialisten hier, allemaal geruchten en geen enkel tastbaar bewijs voor. Verder vidn ik het verachtelijk dat jullie alleen reageren op artikelen waar Gadhaffi wordt aangevallen of de rebellen vooruitgang boeken, maar toen er die eerste maanden artikelen waren geplaats over al dat dood en verderf dat werd gezaaid door Ghadaffi toen heb ik tot dusver geen ENKELE reactie van jullie gezien, maar sinds de internationale gemeenschap zich er mee gingen bemoeien, en de NAVO schreeuwen jullie opeens moord en brand. Verklaar dat maar eens. en ja, Ghadaffi moet weg want anders wordt de bevolking in het oosten en in de Nefusa bergen en Misrata weg gevaagd, de genocide van Rwanda zou eruit zien als een kinderspelletje.
Odysseus2011's avatar
| #150065 | 31-07-2011 00:29 | sigmund
@Odysseus2011

Dat schoolplein niveau, daar ben ik wel een beetje klaar mee, succes verder.
sigmund's avatar
| #150082 | 31-07-2011 01:06 | censuur
maar toen er die eerste maanden artikelen waren geplaats over al dat dood en verderf dat werd gezaaid door Ghadaffi toen heb ik tot dusver geen ENKELE reactie van jullie gezien, maar sinds de internationale gemeenschap zich er mee gingen bemoeien, en de NAVO schreeuwen jullie opeens moord en brand.

Dat zegt serieus iemand die op 16 juli 2011 lid is geworden van zaplog???
censuur's avatar
| #150087 | 31-07-2011 01:15 | P.uncia
Ghadaffi moet weg want anders wordt de bevolking in het oosten en in de Nefusa bergen en Misrata weg gevaagd, de genocide van Rwanda zou eruit zien als een kinderspelletje.


Mwoah, daar heeft hij in ruim 40 jaar tijd genoeg voor gehad maar heeft het niet gedaan, waarom zou hij het nu doen? Al die jaren hebben de VS en bondgenoten vrolijk zaken gedaan met Libië, zonder enig probleem.
P.uncia's avatar
| #150111 | 31-07-2011 02:18 | Odysseus2011
Niet al die jaren, P.uncia, pas sinds 2003 weer, wat ook inderdaad niet klopt, maarja, geldwolven blijf je nu eenmaal houden, de wereld draait nog steeds om geld, ook voor de Socialisten. En hij heeft dat al die jaren niet gedaan omdat niemand tegen hem durfde op te staan, de genen die dat wel deden waren al uit Libië verdreven of waren jarenlang opgesloten of, waar er dus zoveel voorbeelden van zijn, publiekelijk geexecuteerd. Maar nu er zo'n groot deel van de bevolking tegen hem is opgestaan, als je goed naar hem heb geluisterd dan heb je ook gehoord wat hij daarvan vind, als Gadhaffi zou winnen dan zijn er weer genoeg executies voor de komende 40 jaar, op wekelijkse basis zelfs! Maarja, z'n zoon die zegt dat hij ze gewoon eruit schopt, en degenen die zijn gevlucht hebben geen recht meer om in Libië terug te keren, want in hij zei in zijn eigen woorden op tv "het toekomstige Libië is alleen voor hen die gestreden hebben voor het regime"
Odysseus2011's avatar
| #150112 | 31-07-2011 02:24 | Odysseus2011
@censuur: daarom heb ik inderdaad in het archief moeten rondsnuffelen voor artikelen vanaf 15 februari over Libië
Odysseus2011's avatar
| #150116 | 31-07-2011 02:34 | P.uncia
En hij heeft dat al die jaren niet gedaan omdat niemand tegen hem durfde op te staan,


Dat is wel een zeer kromme redenatie, hij kon zijn gang gaan maar deed het niet, leg eerst maar uit waarom de door het buitenland verkozen al_CIAda huurlingen leger een betere regering zijn voor Libië dan de huidige regering.
P.uncia's avatar
| #150118 | 31-07-2011 03:00 | Odysseus2011
omdat het een regering zal zijn die recht geeft op vrijheid van meningsuit, godsdienstvrijheid en gelijkheid. Een verzoenings politiek ook voor de medestanders van Ghadaffi zolang ze geen bloed aan hun handen hebben, moet ik niet vergeten de onafhankelijke rechtsgang en alle goede dingen die onze westerse democratie ook met zich mee brengt. En ja, je kan zeggen dat ze liegen als ze barsten, maar dat kan je van elke verkiezingsgang wel gaan zeggen, je weet nooit hoe het precies afloopt, je kan en moet er op hopen. Maar het belangrijkste is dat de mensen niet meer hoeven te vrezen voor hun leven omdat hun mening afwijkt. En je moet je niet zo laten meeslepen met die bangmakerij wat betreft al quaida, Gadhaffi gebruikt die smoes net zoals die Amerikanen dat hebben gedaan. Mooi excuus om aan de macht te blijven. En CIA.... daar word ik ook een beetje moe van, je geeft die Amerikanen veel te veel krediet, zo goed zijn ze ook niet hoor. Elke keer dat ze echt iets bekokstoofden zijn ze door de mand gevallen, en zeker zoiets als op deze schaal zijn ze niet toe in staat.
Odysseus2011's avatar
| #150120 | 31-07-2011 03:05 | censuur
Elke keer dat ze echt iets bekokstoofden zijn ze door de mand gevallen, en zeker zoiets als op deze schaal zijn ze niet toe in staat.
En nu vallen ze weer door de mand... Samen met de andere VN misdadigers...
censuur's avatar
| #150121 | 31-07-2011 03:05 | Odysseus2011
en trouwens, er is niks krom aan die redenatie, hij kon zijn gang gaan maar had daar geen reden voor, want bijna niemand stond werkelijk tegne hem op, of gaf hun echte mening. Nu is het geval dat de Gadhaffi's zich zo gekrenkt voelen dat ze geen mogelijkheid onbenut zullen laten om wraak te nemen. want als alles weer onder Gadaffi zou zijn, dan zou alle contact weer worden verbroken met het buitenland en hij rustig z'n gang zou kunnen gaan. als je kijkt op Amnesty International dan kan je ook het rapport lezen over de duizenden mensen die in de NAfusa gebergte zijn verdwenen tijdens de bezettign door Ghadaffi, geloof dat het rapport stamt uit mei.
Odysseus2011's avatar
| #150123 | 31-07-2011 03:13 | Odysseus2011
Even een correctie, ik mag geen duizenden zeggen omdat dat niet zo staat vermeld in eht amnesty international rapport, daar gaat het over "scores", link hiervoor is http://www.amnesty.org/en/library/asset/MDE19/020/2011/en/aed13a1a-07b4-434b-bb28-0c0aa1d53069/mde190202011en.pdf
Odysseus2011's avatar
| #150158 | 31-07-2011 12:04 | Oranje Revolte
The invasion was planned and the opportunity to execute it was highly propitious.

They say ‘time heals’ emotional wounds. If that is so why don’t I feel less enraged as the days go by since the outrageous invasion of Libya on ludicrous false pretences six months ago? Yes, Libya is under invasion from air and sea bombardments directed by foreign special forces on Libyan soil. The purpose of the invasion is regime change. The aim of the bombs that are killing people and laying Tripoli to waste is for one purpose only, to help a rebel group they formed and armed to overthrow the Colonel Gaddafi regime.

The air bombardments were initiated in the false expectation that once bombs started falling in Tripoli, Libyans in Tripoli would rise up against Gaddafi and in this murky situation the armed group would march in from Benghazi and take power. As time goes by, the strategy gets desperate. It has now become ‘anything to kill or oust Gaddafi and his sons will do’. This is reminiscent of the 1960s when the same actors used not so dissimilar tactics to overthrow governments they didn’t like.

Was an invasion necessary on humanitarian grounds? This is debatable because the answer lies in the counter-factual, namely, the issue of whether or not Gaddafi’s forces would have bombed Benghazi to bits as claimed. What we now know is that the Gaddafi air force did not target civilian settlements in Benghazi when they flew and according to Amnesty International, the claim of mass rape by Gaddafi’s forces could not be verified on the ground.

http://globalciviliansforpeace.com/2011/07/22/libyan-people-want-sovereignty-independance-and-peace/
Libyan People Want Sovereignty, Independance and Peace

NATO’s Air Assault On Libya: Almost 17,000 Sorties, 6,387 Strike Sorties
Oranje Revolte's avatar
| #150160 | 31-07-2011 12:10 | Oranje Revolte
En CIA.... daar word ik ook een beetje moe van,

http://www.informationclearinghouse.info/article25960.htm
Top Secret America
A hidden world, growing beyond control
Oranje Revolte's avatar
| #150173 | 31-07-2011 13:59 | Odysseus2011
Ben niet onder de indruk van die propaganda, OR, allemaal om de geruchten molen te voeden, niks geen bewijs dat de CIA achter de opstand van Libië zit. zoals jij het zegt is hetzelfde als dat je zou zeggen dat de Nazi's en joden samwerkten om de USSR te vernietigen in de vorige eeuw (omdat al quaida zou samenwerken emt de Amerikanen, hahahaha, ook al zo'n goede grap, ik weet niet wie van die twee zich het meest beledigt zou moeten worden)
Odysseus2011's avatar
| #150222 | 31-07-2011 22:09 | Oranje Revolte
Ben niet onder de indruk van die propaganda, OR

wil je zo goed zijn mij niet meer aan te spreken.

nu haal je weer gedegen onderzoek onderuit, ik pas bij dit niveau

spreek maar met je partner en zielsverwant Gas over jullie tunnelvisie-zaken , en oorlogsrhetoriek.

Ik ga voor de vrede en veiligheid van mijn land en zijn inwoners.
Oranje Revolte's avatar
| #150223 | 31-07-2011 22:15 | tegengas
Ik ga voor de vrede en veiligheid van mijn land en zijn inwoners.


Turkije?
tegengas's avatar
| #150227 | 31-07-2011 22:34 | Hans
omdat het een regering zal zijn die recht geeft op vrijheid van meningsuit, godsdienstvrijheid en gelijkheid.

Dat lijkt me niet.
Men zal de Gadaffi-aanhangers wel vervolgen en opsluiten.
Ik ben ook bang dat Libië, door die nieuwe regering, gezuiverd zal worden van donkere Afrikanen.
Hans's avatar
| #150228 | 31-07-2011 22:37 | Odysseus2011
Als er eentje de minderheden in Libië heeft onderdrukt dan is dat Ghadaffi wel, hij is in 2004 nog door de VN op zijn vingers getikt om hoe hij omging met donkere Libiërs en migrantwerkers.
En nee, er zal een verzoeningsproces komen met de pro-Gadaffi aanhangers, alleen zij die misdaden hebben gepleegd zullen vervolgd worden
Odysseus2011's avatar
| #150248 | 31-07-2011 23:43 | Odysseus2011
Hier een mooie foto van een sateliet schotel die vernietigd is door de NAVO, kijk hoe de schade vooral is aan de schotel en kleine schade door fragmenten. En dan zet die schoft van een Ghadaffi er vlak naast mensen neer (als die plek al niet was verlaten voor de inslag).

tvdishlocation.jpg
Odysseus2011's avatar
| #150249 | 31-07-2011 23:47 | sigmund
Gooien we een bom. Laat die schoft van een Gadaffi daar mensen wonen.....
sigmund's avatar
| #150253 | 31-07-2011 23:57 | Odysseus2011
je bent niet goed wijs, Sigmund, het is geen woning complex. er hoeven daar helemaal geen mensen in de buurt te zijn, Gadhaffi brengt onnodig mensen in gevaar, maar dat wisten we al.
Odysseus2011's avatar
| #150256 | 01-08-2011 00:00 | sigmund
Wie gooit die bom nou? En dat om burgers te beschermen.

"je bent niet goed wijs, Sigmund"

Als jij het zegt, zal het wel waar zijn...
sigmund's avatar
| #150264 | 01-08-2011 00:14 | Odysseus2011
Fijn dat je het eindelijk snapt, Sigmund. Inderdaad daar worden de burgers mee beschermd. het had ook anders gekunt als Nilesat niet zo dwars zou zitten
Odysseus2011's avatar
| #150269 | 01-08-2011 00:23 | sigmund
“The recipe for perpetual ignorance is: Be satisfied with your opinions and content with your knowledge.”

Elbert Hubbard
sigmund's avatar
| #150307 | 01-08-2011 01:52 | wagner
De Libische staatsomroep bombarderen, blijkbaar zijn de kampionen van de vrijemeningsuiting er niet gerust op .
Met deze logica kan je eender wat gaan bombarderen.
Morgen bombarderen ze nog elke boom die nog recht staat met het argument dat khadaffi zich ook daar onder kan verschuilen.
Dit wijst op wanhopige radeloosheid van de NATO en zijn rebellen.
Ik begin mij af te vragen wie de nuttige idioten zijn, de rebbelen of de NATO.
Het goede nieuws is dat Algerije in het geheim de Libische overheid steunt tegen de baardmannen uit Benghazi die nu met de moord op younes hun democratische masker hebben laten vallen.
aanmelden / inloggen