Door community (initieel Sambeo), Op woe 3 dec 2014 11:49, 23 reacties,    

Nederlanders “vergeten” wrakstukken MH-17, doorboord met kogelgaten.

Overgenomen van de Russische televisie. Een verse Youtube over het ophalen van de wrakstukken van de MH17 door Nederland voor verder onderzoek. Geen vliegtuigexpert in de buurt, wel mannen van de veiligheidsdienst. Wat zijn ze een hoop vergeten mee te nemen. Verder nog een aantal getuigen die het neerschieten in de lucht door een militair vliegtuig hebben zien gebeuren. Volgens de reporter hebben ook deze Nederlanders met deze getuigen gesproken.

Maleisië ziet alles met lede ogen toe. Het blijft vreemd dat zij zijn uitgesloten van dit onderzoek. Na Nederland hebben zij de meeste slachtoffers die bij deze ramp zijn omgekomen.

Annotaties:
| #224158 | 03-12-2014 12:18 | Antares
Dit is brekend nieuws. Nederland is er gloeiend bij.
Antares's avatar
| #224161 | 03-12-2014 13:14 | Donkerdoorn
Te laat. Kogelgaten bewijzen niets meer (ligt alles een beetje te lang rond). Wat rest is russische propaganda. Case closed, leve de petro-dollar en nu weer verder bang zijn voor Poetin en het naderende groot-russische reich....
Donkerdoorn's avatar
| #224162 | 03-12-2014 13:22 | Antares
@Donkerdoorn
Ja, dat snap ik. Maar het is net als met 9/11, we kunnen wel eisen dat er een beter onderzeok wordt ingesteld maar we weten dat dat er nooit van zal komen. Dus voor ons zijn zij op heterdaad betrapt. Meer zit er idd niet in, en daarin geef ik je geheel gelijk.
Antares's avatar
| #224163 | 03-12-2014 13:23 | tegengas
Krant Maleisië
Plane wreckage heading to the Netherlands by road
http://www.nst.com.my/node/58741

Malaysian military experts had suggested that MH17, which was flying at 33,000 feet, was first crippled by an R-60 “Aphid” air-to-air heat-horner.

The NST had reported that experts were analysing the warhead composition of the BUK-M1 surface-to-air missile and the Vympel R-60.

The preliminary report released on Sept 9 by the Dutch Safety board, however, stated that except for a few other jetliners, no other combat aircraft were in the area.
tegengas's avatar
| #224166 | 03-12-2014 13:36 | Hans
@Donkerdoorn: niet zo somber, de kritische massa, die het officiële verhaal van de Buk niet geloofd, is groter dan bij eerdere falseflags. Timmerfrans is van zijn voetstuk gevallen en het opzetje om NAVO-troepen naar Oost-Oekraïne te lokken is niet gelukt.
Hans's avatar
| #224183 | 03-12-2014 17:51 | Ness
Het is van belang om alle informatie over MH17 nauwkeurig na te gaan, maar idd, na zoveel tijd kan iedereen van alles naar die plek hebben gesleept - of weggehaald. Alleen al dit feit, de geweldige reeks nalatigheden die tot die situatie hebben geleid, is een duidelijke aanwijzing voor een valse vlag.

Als de schuld van de rebellen via direkte bewijzen op de grond had kunnen worden aangetoond dan was er niemand geweest die bij die rampplek had kunnen komen - buiten de plaatselijk BONA FIDE hulpverleners om die wel degelijk in contact stonden met 'Kiev" - want 'onze' kant zou direkt hebben gereageerd.
Ness's avatar
| #224201 | 03-12-2014 22:44 | liedetecter
Ik vraag het me af. 30mm kogels schiet je niet gemakkelijk van de grond nog eens door dat blik heen op een consistente wijze. Maar goed, het maakt het wel nodeloos ingewikkeld.
| #224203 | 03-12-2014 23:24 | Atlas
Het is maar de vraag wat er precies is afgeschoten want in de kop van een raket kunnen loden kogeltjes zitten. Inslag kan lijken op mitrailleur vuur. Kan. Je moet zoveel mogelijk delen onderzoeken om dat uiteindelijk vast te stellen. Daarom is het vreemd dat er nog grote stukken liggen. Overigens is Maleisië nu wel lid, inmiddels.
| #224206 | 04-12-2014 00:44 | tegengas
Er zitten geen loden kogels in, kijk maar naar de foto, het gaat om het omhulsel.
De raket moet vlak bij het doel ontploffen.

BUK warhead 70kg
Normaal worden er altijd twee raketten kort na elkaar afgevuurd op het doel.
buk-missle-payload-fragments.jpg

SA-6 Gainful warhead 59kg
3M9ME-Gainful-3N12-Warhead-MiroslavGyurosi-1S.jpg

Dit is ook interessant, kogel inslagen
http://youtu.be/hiXjXmZ3NYg
tegengas's avatar
| #224207 | 04-12-2014 00:57 | tegengas
BUK fragmenten
Bij een inslag laten ze een vorm "vingerafdruk" achter op het plaatwerk.

03082.jpg
tegengas's avatar
| #224210 | 04-12-2014 01:22 | Sambeo
Er is recent ook een film gemaakt door een bekende Russische filmmaker/journalist . Andrei Karaulov. "Hoe de Boeing neerstortte". De film duurt 1,5 uur. Ik heb nog geen Engels ondertitelde versie kunnen vinden, maar op de site Blikopnosjournaal heeft de blogger de eerste 16 minuten Nederlands ondertiteld. http://blikopnosjournaal.blogspot.nl/2014/12/hoe-de-boeing-mh17-aan-zijn-einde-kwam.html De filmmaker zegt er duidelijk bij dat dit zijn onderzoek en zijn visie is.

Voor het eerst worden toestelnummers, een aantal namen van managers op de vliegbasis en de naam van de Oekraïense piloot genoemd van het betreffende militaire vliegtuig. De (door de vertaalmachine gemaakte) inleiding luidt:
"The latest information on the collapse of the Malaysian "Boeing" in the sky over Ukraine in a new documentary journalist Andrei Karaulov "died As Boeing?". In its independent investigation of the terrible tragedy in the film tells the journalist Arkady Mamontov. Versions also share policy, military and pilots - Peter Deinekin, Leonid Ivashov, Iosif Diskin. And only international experts in no hurry to disclose information black boxes. The interest of the Western world to investigate the accident Malaysian Boeing disappeared immediately after Russia gave the world community irrefutable documentary evidence that our country is in no way involved in this tragedy, and that most of the facts indicate that the marketing of the Boeing 777 was by Ukrainian air defense.
In the film for the first time named 299-th squadron of the air force of Ukraine, SU-25, Board rooms 06,07,08 and 38, which, contrary to the statement of the General staff of Ukraine, was really in the air of this country on 17 July 2014. Malaysian Boeing, according to our data, was shot by SU-25 attack aircraft, tail number 08, piloted by Lieutenant-Colonel of the Ukrainian air force Dmitry Acacus that from July 18 and is still in the UAE. Malaysian Boeing was led by the Manager of the Kyiv center Anna Petrenko, who on the morning of July 18, unexpectedly went on vacation, which is not returned until now. In the film Andrei Karaulov "died As "Boeing"?" are numerous testimonies, including the miracle interviews first assistant, the present Minister of defence of Ukraine that the Ukrainian air force has shot down a Boeing."
http://moment-istini.com/news/newsrus/2087.html deze link kun je hiernaar kopiëren, dan vertaalt deze automatisch Russisch naar Engels: https://translate.yandex.com/translate

Ik wacht met spanning op de hele vertaling.
Sambeo's avatar
| #224218 | 04-12-2014 09:36 | Atlas
Een SA 6 Gainful is geen BUK, een BUK is een SA 11. Het omhulsel breekt inderdaad in stukken, fragmenten, maar daaronder kunnen kogeltjes zitten. Ik kan er niet goed achter komen of dat bij de BUK ook het geval is:-(

http://nieuws.thepostonline.nl/2014/07/20/mans-en-garde-buk-s-300400-sam/
| #224219 | 04-12-2014 09:40 | Atlas
Oh ja: de Russen hebben verschillende koppen in de raketten zitten. Ik wil niet zeggen dat er geen kogels zijn gebruikt (al is de theorie van de SU25 echt ongelooflijke bullshit) maar als er inslagen zijn, betekent dat niet meteen dat het geen BUK is. Er zijn verder nog geen harde bewijzen van straaljagers gevonden of gepubliceerd, maar anders zouden het Mig29 of Su27's moeten zijn. Zowel Oekraine als Rusland heeft ze.
| #224241 | 04-12-2014 18:13 | toktok
tegengas

http://youtu.be/hiXjXmZ3NYg , dit filmpje was nog van het onderzoek in aanvang, de man ws amper een paar uur op locatie.
En dus zou het zo kunnen zijn dat de man zijn eerste indruk was, en dat hij deze later heeft bijgesteld.

Aka het gesprek met de journaliste was min of meer effe voor het gemak. En dit vervolgens tot verkeerde redeneringen kan leiden, en daarom men graag de info bronnen van het onderzoek dicht wil houden om speculaties te voorkomen.

ongeacht of het een opzet was van de westerse kant!!

Dat betreft ga ik mee met Donkerdoorn zijn redenering, dat de russen ook niet vies zijn van spelletjes .........

Eigenlijk zou er bj zo n grote happening binnen een kwartier sataliet beelden en radar beelden op tafel moeten liggen en dit vervolgens beoordeeld door een derde onafhankelijke macht.
toktok's avatar
| #224244 | 04-12-2014 18:25 | democraatus
Ach. Nederland heeft zijn goud binnen dus de snaveltjes kunnen toe.
democraatus's avatar
| #224258 | 04-12-2014 21:59 | tegengas
Atalas, ik laat van 2 verschillende raketten zien. de BUK en de SA-6 en hoe het werkt. alle twee laten een verschillende vingerafdruk achter.
Er zijn verschillende luchtafweer systemen in Oekraïne, dus het toestel kan ook geraakt zijn door een SA-6
Er bestaan ook raketten die een vliegtuig door midden snijden.

Over de bullshit SU-25.
Het bereik van SU-een 30mm snelvuurkanon is 3000 meter effectief, en wat verder toch schadelijk voor een vliegtuig die er met 900 km per uur, er tegen aanvliegt.
Zie maar wat een tegel doet met een auto als je die laat vallen van een viaduct.

De SU-25 kan ook een air to air raket afschieten, die hebben zeker een bereik van 8000 meter en plafon van 14 km.

Dus alles is mogelijk
tegengas's avatar
| #224282 | 05-12-2014 08:26 | Denneb
Deze mensen snappen het gewoon niet. We hebben in Nederland nog steeds van de oude doofpotten ter beschikking die te klein zijn om dergelijke stukken te mogen opbergen.

Verder wil in ons land toch niemand weten hoe het echt gegaan is, dus alles bij elkaar geteld beter die bewijsstuk op zijn plaats laten liggen. Misschien zullen de honden het uiteindelijk ergens naartoe slepen.
Denneb's avatar
| #224332 | 05-12-2014 23:15 | Atlas
Tegengas, de Su25 theorie is echt onzin. Hij kan misschien een raket afvuren maar hij kan nooit een airliner onderscheppen, hij kan het wapen niet richten laat staan locken, en met de gun komt hij helemaal niet in de vuurpositie die nodig is. De su25 vliegt op die hoogte als een natte krant (7000 m) en dan krijgt ie zijn neus, lees richtapparaten, niet omhoog richting een vliegtuig. En waren kogels niet het onderwerp hier? Dat is irt su25 helemaal onzin. 3000 meter bereik, m'n reet. Onder een ideale hoek misschien maar niet als je zo hoog en naar een vliegtuig wat 900 km/u vliegt. Dan moet de Su25 omhoog vuren. Lukt niet.

Iets anders is een Mig 29 of su27, maar dat zijn interceptors. Die hebben en de snelheid / operating ceiling om dit te kunnen, en systemen voor het richten en schieten van lucht-lucht, en Oekraïne zowel als Rusland hebben die toestellen.
| #224339 | 06-12-2014 03:40 | tegengas
Dat valt wel mee dat het vliegt als een natte krant, de SU-25 kan veel hoger vliegen dan beweerd wordt door de MSM.
http://www.fliegerweb.com/militaer/flugzeuge/lexikon.php?show=lexikon-50
tegengas's avatar
| #224341 | 06-12-2014 08:11 | Atlas
Tegengas, de maximale hoogte die bereikt is bij testen is 14,5 km. Waarschijnlijk heb je het dan over een kist die helemaal gestript is van wapens, ophangpunten, minimale fuel in huis heeft en met een parabool een optimale route vliegt. Dan tikt ie de 14,5 km aan en gaat als een dolle weer naar beneden. Bovendien: de cockpit is niet gemaakt voor die hoogtes, dus de vlieger moet het met zuurstof doen en kan niet lang daar blijven (druk). Het maximale operationele plafond is 7,5 km en dan vliegt ie dus al met alles op maximaal om het uberhaupt te kunnen halen.
| #224342 | 06-12-2014 08:20 | Atlas
.... om het nog maar niet te hebben over kunnen wenden, richten (een Su25 heeft geen radar dus je moet het toestel zien, dan de kop van de raket activeren, richten op het doel, 'locken' en vuren).
| #224359 | 06-12-2014 12:30 | liedetecter
Ik snap die focus op het type SU-25 niet zo goed, het is ooit (direct na 21 juli) een suggestie geweest maar ik heb de Russen ook horen zeggen dat dit niet exact van de radar beelden was te zien en het net zo goed een SU27s had kunnen zijn. Kiev heeft ook de beschikking over SU-27s en MiG-29s die perfect in staat zijn tot een dergelijke track & kill mission.

Dat de SU-25 geen radar heeft is niet waar overigens, uit de specs:
The base model Su-25 incorporates a number of key avionics systems. It has no TV guidance, but includes a distinctive nose-mounted laser rangefinder, that is hypothesized to provide for laser-based target designation capability.[12][13] A DISS-7 doppler radar is used for navigational purposes; the Su-25 can fly at night, in both visual and instrument meteorological conditions.


En dan nog bestaat er de mogelijkheid van één van de vele varianten SU-25 waar behoorlijk wat moderniseringenop aangebracht werden. Kiev staat bekend om hun aankoop van oudere type wapens om die vervolgens met moderne snufjes uit te rusten. Veel goedkoper:

Su-25KM

The Su-25KM (Kommercheskiy Modernizirovannyy), nicknamed "Scorpion", is an Su-25 upgrade programme announced in early 2001 by the original manufacturer, Tbilisi Aircraft Manufacturing in Georgia, in partnership with Elbit Systems of Israel. The prototype aircraft made its maiden flight on 18 April 2001 at Tbilisi in full Georgian Air Force markings.[78]

The aircraft uses a standard Su-25 airframe, enhanced with advanced avionics including a glass cockpit, digital map generator, helmet-mounted display, computerised weapons system, complete mission pre-plan capability, and fully redundant backup modes. Performance enhancements include a highly accurate navigation system, pinpoint weapon delivery systems, all-weather and day/night performance, NATO compatibility, state-of-the art safety and survivability features, and advanced onboard debriefing capabilities complying with international requirements.[78] It has the ability to use Mark 82 and Mark 83 laser-guided bombs and air-to-air missiles, the short-range Vympel R-73.[79]


Er zijn meerdere suggesties op het net te vinden van wapen experts dat de Vympel R-73 (30 km range!) wel eens ingezet kan zijn geweest, en/of daarna boordkanonnen.

Het laatste woord is er in elk geval nog niet over gezegd.
| #224362 | 06-12-2014 14:41 | tegengas
De piloten weten precies wat ze wel en niet kunnen doen, er zijn ook nieuwe motoren voor de SU-25 en wapensystemen kan je aanpassen.

Als deze actie goed voorbereid is, dan is het mogelijk om een burgertoestel naar beneden te halen.
Kiev heeft er voordeel van, en de Amerikanen/NAVO ook.

Voor de rebellen en Rusland zitten er alleen maar nadelen aan,
tegengas's avatar
aanmelden / inloggen