Door rotterdam, Op zon 14 feb 2016 07:05, 28 reacties, citaat / intro / linkdump

Niburu logica: ‘Nog steeds is de massa volledig in het ongewisse’

Dit is weer geweldige Niburu logica: De ECB wil het bankbiljet van 500 Euro afschaffen, niet vanwege bestrijding van de misdaad zoals ze zelf zeggen, maar om een hele andere reden.

Het biljet vormt verreweg het grootste deel van het contante geld. Met het afschaffen ervan zijn ze natuurlijk alweer een hele stap verder naar een contantloze maatschappij.

Dat die uit het roulatie nemen van 500 euro biljetten gewoon word gecompenseerd door extra uitgifte van 250 euro biljetten, dat kwartje wilde blijkbaar even niet vallen. ...
Annotaties:
| #246828 | 14-02-2016 08:49 | Donkerdoorn
1. 250 biljetten bestaan niet.
2. Wat heeft het voor zin iets af te schaffen als het gelijk wordt vervangen?
3. Het is ontzettend naief om in tijden van nirp, zirp en bail-ins te denken dat de plotselinge interesse in het afschaffen van cash met hoge nominale waarde werkelijk ingegeven wordt door dooddoener "terreur".
Donkerdoorn's avatar
| #246829 | 14-02-2016 09:02 | democraatus
De traditionele pers waarin de onofficiële spreekbuizen 'aankondigen' wat er zou moeten gebeuren, hebben al maandenlang gehamerd op het afschaffen van cash in een effectiever monetair beleid te voeren. Deze golf heeft nu de politiek bereikt. De link naar terreur is alleen maar een extraatje.
democraatus's avatar
| #246832 | 14-02-2016 10:25 | Rotterdam
Het wordt voor criminelen wat lastiger om grote hoeveelheden geld ongezien bij zich te stoppen. Of het helpt is een andere vraag.

Je schaft contant geld niet af door 500 euro biljetten uit de roulatie te nemen. Dan zou je juist met kleinere waardes moeten beginnen.
| #246834 | 14-02-2016 10:42 | Best Well
De massa van Niburu, ook wel planeet X is inderdaad niet helemaal duidelijk.
Wel zijn zwaartekrachtgolven inmiddels waargenomen door middel van een grote interferometer:(de bron van deze zwaartekrachtsgoven is mij alleen niet echt duidelijk)
http://nos.nl/artikel/2086259-einstein-had-gelijk-met-zijn-zwaartekrachtsgolven.html

De hoeveelheid contant geld kun je wel degelijk via het terugbrengen van het aantal biljetten terug te brengen.
Eenvoudig door deze niet te vervangen als contant geld.
Ieder biljet dat via de winkels wordt binnengebracht bij de bank kun je zo uit de roulatie nemen. Digitaal maken dus gewoon.
Best Well's avatar
| #246840 | 14-02-2016 11:42 | feniks
"Niburu" en "logica" in één zin? LOL
| #246843 | 14-02-2016 12:14 | siban
Voor misdaad bestrijding?? Dikke onzin grote georganiseerde boeven wassen het zo wit en als men kilo's drugs de ene kant op kunnen smokkelen dan kunnen kilo's papier ook ongezien de andere kant op.
siban's avatar
| #246852 | 14-02-2016 13:54 | CB Interactive
Op niburu.co heeft nog nooit iets zinnigs gestaan.....
| #246854 | 14-02-2016 14:44 | Ness
Klopt niet helemaal; het is grote onzinsoep met af en toe een balletje waarheid, CB, vanwege de geloofwaardigheid,zoals in dit geval.

Maar ik zie de toegevoegde waarde van het afzeiken van Niburu niet. Dat broodje aap verhaal was grappig, en dus vermeldenswaard, Rotterdam. Maar ik denk dat jij zowat de enige klant bent van Niburu op dit blog. Ga je vanaf nu de hele tijd Niburu clickbait posten? En als mensen hier zeggen dat het klopt wat ze zeggen, vanwege soepballetje, zijn wij zeker ook geschift? Flikker toch op.
Ness's avatar
⊕ | #246834 | 14-02-2016 10:42 | Bestwel

heb je het nu over de pas bevestigde zwaartekrachtgolven die Einstein zijn gelijk geven, of heb je het over zwaartekracht golven die veroorzaakt worden door planeet X?

Overigens zijn centrale banken juist in navolging van de digitale QE nu van plan ook papieren QE te gaan toepassen zodat de geld verruiming ook daadwerkelijk in de maatschappij gaat rond cirkelen. Dat zal dan in hoofdzakelijk 50 euro biljetten de meest gangbare onder de maatschappij gebeuren.

als je mijn stukje leest:
Sands schreef dit jaar een rapport waarin hij aangeeft dat het €500 eurobiljet, het $100 dollarbiljet, het ₽1000 Zwitserse frankbiljet en het £50 pondbiljet geëlimineerd moeten worden. De hoogste baas van Europol – Wainwright – kon zich in het rapport vinden.

Weet je eigenlijk al dat alles boven de 50 euro gaat verdwijnen.
Johan Alphons (Independent, spaceship Earth)'s avatar
| #246863 | 14-02-2016 20:59 | Ness
Einstein zal het idee wel gejat hebben. Het borduurt voort op het mogelijke bestaan van zwarte gaten. Niemand heeft er ooit 1 gezien, uiteraard. Ze zijn uitgevonden om het feit te verklaren dat zo'n 96% van wat er zou moeten zijn aan massa en energie foetsie is, en dat alle conclusies van de wetenschap dus gebaseerd zijn op waarnemingen van de resterende 4%.

Maar afijn, de theorie luidt dat als 2 hele grote zwarte gaten op elkaar klappen er een soortement 'tijdruimtebeving' ontstaat. Men heeft iets bedacht om de kortstondige afwijkende tijdruimte-spanne uit te drukken in lengte; die lengte is 1/20e van een proton. Dat is wel heel miniem voor een golfje.

Ik persoonlijk geloof er geen donder van lol - maar kijk, wetenschappers willen zaken meten maar krijgen geen poen als het onderzoek niet de biggeriebang bewijst. Zwarte gaten 'bewijzen' die bang. Dus komen ze met een lulverhaal, gevolgd door een 'succes' anders worden de geldschieters boos.

Dit geloof ik wel: https://jdreport.com/500-euro-briefjes-europeanen-stoppen-massaal-cash-in-een-oude-sok/
Stel je hebt een restauant met werknemers, inkopen, huur ed te betalen iedere maand. De banken dreigen om te vallen. Vroegaaah zette je de poen op de bank dan kon het niet gestolen worden; nu haal je je poen van de bank af omdat de kans dat de bank het steelt/confisceert heel groot is.

Vandaar de ouwe sok. Dan kan je restaurant blijven draaien als de banken als domino's instorten of, zoals in Griekenland, de banken ineens geen cash meer uitgeven via een ATM. Zorg dus dat je een voorraadje hebt. Het *gevaar* is nu dat er zoveel cash in omloop is dat de ECHTE economie daarop gewoon kan door blijven draaien terwijl hedgefondsen, banken en verzekeraars instorten. Er is al een hele tijd een stille bankrun gaande. De schade voor de burgers en bedrijven van een banken-bail-in wordt zodoende fors kleiner. Laten zij elkaar maar kannibaliseren, zijn wij er van af.
Ness's avatar
⊕ | #246863 | 14-02-2016 20:59 | Ness

Zolang niemand echt weet wat er in het heelal gebeurd, kan ik mijn visie ook wel geven.
Ik denk dat het heelal uit een aantal hele grote ballonnen bestaat en dat die zg. zwarte gaten ook weer ballonnen zijn die zich met materie opvullen. Zo zaten er op 1.5 miljard lichtjaar van ons spaceship Earth 2 van die ballonnen propvol en zijn tegen elkaar geklapt "poef" en de materie vliegt weer alle kanten op.
Zo hebben ze een rimpeltje in het (water) oppervlak in tijd en zwaartekracht opgevangen van het poefje of scheetje zoals dat in het heelal werd beleeft.

vervolgens zijn er elders weer vele nieuwe ballonnen zich aan het vullen tot altenatieve heelal plaatsen als het niet poeft.
Johan Alphons (Independent, spaceship Earth)'s avatar
| #246868 | 14-02-2016 22:24 | Best Well
@Johan Alphons

Het draadje ging over massa en Niburu, zo begon ik het te in ieder geval lezen. en plotseling verdwenen de 500 euro biljetten.
De overeenkomst is in ieder geval dat geld met de snelheid van licht verdwijnt in een zwart gat.

De zwaartekrachtsgolven die pas ontdekt zijn zouden van een zwart gat afkomstig kunnen zijn. Het is nog lastig om de richting te bepalen met de gebruikte apparatuur. Een gewicht dat opgehangen is aan draden in een enorm lang vacuümsysteem en gekoppeld aan een een spiegel om een interferometer bundel terug te kaatsen geeft wel een trilling weer, maar dan heb je nog steeds de richting niet bepaald.
Best Well's avatar
| #246870 | 14-02-2016 22:35 | Ness
Het 'god-deeltje' (higgs boson) is ook zo'n geval. Ook al uitgevonden om de Big Bang te bewijzen. En zogenaamd gevonden, en tot religie verklaard, alhoewel loslopende deeltjesphysici d'r niks van moeten hebben.

Kijk, voor wat betreft wetenschap zijn we 100 tot 70 jaar geleden blijven steken. Toen hadden we Niels Bohr, Hilbert, nog een hele riedel genialen, die de koppen bij elkaar staken en steekhoudende theoriën opwierpen, die zo mogelijk direkt werden getest ook. Daarna is het in het slop geraakt. De laatste genien zijn vermoord (Turing omdattie homo was) of de mond gesnoerd (Tesla) omdat hij bewees dat Einstein op sommige punten fout zat (dan wel fout idee had gejat). En dat mag niet; Einstein is heilig verklaard, eveanls de BB.

Alles wat we nu uitvinden is een verregaande specialisatie en verfijning van wat toen, in theorie, is bedacht. En als men dan op hele eigenaardige zaken stuit, dan kunnen die niet verder worden nagegaan; er mag niet eens over gepraat worden, er wordt geen aandacht en geen geld aan besteedt, behalve door degenen die alle kennis jatten en PATENTEREN (militair industrieel complex). En het plebs wordt opgezadeld met een nieuwe religie. Zij gelóven in de Big Bang. Maar wie die theorie (tis een hypothese trouwens) kan nagaan verwerpt hem.

Daarom Johan, het is hoog tijd voor grootse, frisse, nieuwe ideëen: wie weet heb je gelijk met je ballonnekes wahahaha
Ness's avatar
| #246876 | 14-02-2016 23:08 | zenmaster
Ness, het bewijs voor het bestaan van zwarte gaten is volgens astrofysici het draaien van twee sterren om een zwaartepunt waarvan er één niet zichtbaar is en bronnen van röntgenstraling.
zenmaster's avatar
| #246878 | 14-02-2016 23:24 | zenmaster
Ness, de Schwarzschild-radius van de aarde zou 9 mm bedragen. Dit betekent dan dat als de huidige fysieke radius van de aarde tot binnen deze Schwarzschild-radius zou vallen, het een zwart gat zou worden. Volgens fysici moet de massa minstens drie keer zo groot zijn als de zon om een zwart gat te kunnen worden. Zijn zulke hoge dichtheden natuurkundig wel haalbaar?

En dan nog iets, tijdens de versmelting van die zwarte gaten zouden er drie zonmassa's volledig zijn omgezet in energie. Dit is werkelijk onvoorstelbaar. als je al vanuit gaat dat als1 gram massa volledig wordt omgezet naar energie (E=mc²), de hoeveelheid energie gigantisch is.
zenmaster's avatar
| #246880 | 15-02-2016 01:18 | Ness
Over die massa-contractie: de ruimte TUSSEN atomen is gigantisch. We zijn gewend een bepaalde stapeling van atomen, bv een molecuul, als 'gevuld' te zien, maar dat is niet zo. Ook een molecuul is voornamelijk leeg. Het is te vergelijken met de enorme afstanden tussen hemellichamen. Dus op het eerste gezicht kán er heel veel massa op een speldpuntje gepropt worden.

De vraag is, wat gebeurd er als de dichtheid steeds maar groter wordt. De dichtste stof die we kennen is plutonium. Onder bepaalde omstandigheden (zoals in de dodelijke BLOEDHETE gesmolten kernen in Fukushima) zullen er zich nog dichtere elementen vormen, en inderdaad worden die nu waargenomen in dat nog nooit vertoonde spontane proeflaboratium..

Als de druk verhoogd wordt stijgt de temp. Van heel sterk afgekoelde atomen weten we dat op een gegeven moment ALLE (onder)deeltjes die zich in zo'n toestand bevinden zich aaneenrijgen tot een superatoom en dat is, nog steeds, voornamelijk leeg.

Maar wat er gebeurt als de temp zo hoog wordt? Dat gaat richting kernfysica. Er worden superzware elementen gevormd, en daarna superzware superatomen... Maar of die faseveranderingen almaar door kunnen gaan betwijfel ik.

Deze grapjas, die het Nederlands in ieder geval NIET beheerst, vertelt dat men eerst aannam dat een zwart gat een temp had van 0 Kelvin, absolute nulpunt dus. Voorts gaat hij ervan uit dat een zwart gat bestaat en probeert daar een theoretisch thermodynamisch jasje aan te plakken, maar er blijft mi onzin uit rollen, want cirkelredenering.

Temp op nul kelvin, bij dit soort dichtheden en ontstellende druk, da's een idiote aanname. Dus Hawkins heeft 'm *aangepast* - zie dat PDF - maar ik ben al afgehaakt. Want de temp gaat naar oneindig (limiet S, entropie). En zoiets heets ontbrandt als een zonnetje cq ontploft als een bom lang voordat die Schwartzschild limiet gepasseerd is. Mi bestaat oneindige contractie dus niet. Niks 'restant' van ingestorte zonnekern = zwart gat. Kul. Ik eis een betere verklaring - ze passen hun idiote, achterhaalde, waanzinnige theorie maar aan.
Ness's avatar
| #246881 | 15-02-2016 01:35 | Ness
**een atoom op zich is voornamelijk leeg bedoel ik te zeggen. Een molecuul is een opstapeling van voornamelijk leegte...
Ness's avatar
| #246890 | 15-02-2016 09:19 | Rotterdam
'Niemand heeft er ooit 1 gezien, uiteraard'

Niet echt je dingetje, he Ness? Indirect zijn zwarte gaten wel gezien. Astronomen kunnen de beweging van sterren en gaswolken in het zwaartekrachtsveld van het zwarte gat opmeten. Daaruit valt de massa van het 'centrale object' te berekenen. Als die massa zeer groot is, maar er geen straling wordt opgevangen, moet het wel om een zwart gat gaan. In de toekomst hoopt men de schaduw van een zwart gat te zien.
| #246891 | 15-02-2016 09:23 | Rotterdam
' Maar ik denk dat jij zowat de enige klant bent van Niburu op dit blog. Ga je vanaf nu de hele tijd Niburu clickbait posten?'

Het thema dat Niburu aansneed kwam hier in een ander draadje ook al voorbij. Met dezelfde insteek. Hoe zou dat nou toch komen?
| #246897 | 15-02-2016 11:39 | Ness
Oh ja Rotjeknor, tuurlijk. Maar er is lang geleden een dingesheidje ontdekt dat dan weer te GROOT is om een zwart gat te zijn: the great attractor.

En wat is het principe daarachter? Triljoenen en triljoenen sterren in melkwegen in een voorheen niet te zien deel van het heelal. Gaswolken dichterbij onttrekken ook sterren aan het gezicht. Wie naar sporen van zwarte gaten zoekt om zijn theorietje te bewijzen zal zich allicht snel (willen) verkijken.
http://www.dailygalaxy.com/my_weblog/2016/02/solved-the-great-attractor-mystery-hundreds-of-previously-unknown-galaxies-discovered-hidden-behind-.html

Kijk, als je de Biggeriebang laat vallen en aanneemt dat het heelal ONeindig groot is qua (gevulde) tijd en ruimte, dan is alle *dark matter and energy* óók verklaard. Maar dat magge nie.

In plaats daarvan wordt het plebs op de mouw gespeld 'dat het heelal ei-vormig is' en nu 'bepaalde afmetingen' heeft.
De hele simpele vraag: waarin bevindt zich dan dat hele heelal, dat ei, als het begrensd is, wat ligt er dan buiten die grenzen, is niet te beantwoorden.
Ness's avatar
| #246899 | 15-02-2016 12:01 | Best Well
Toen de aarde nog plat was verdwenen er schepen achter de horizon.
Nu 'dat het heelal ei-vormig is' en onze ruimtesondes lijken af te remmen aan de buitengrens moeten we maar weer iets nieuws verzinnen om de theorie weer kloppend te krijgen.
Misschien is het wel een ballon waar ze op afremem of misschien buigt de tijd?
Best Well's avatar
| #246901 | 15-02-2016 12:27 | zenmaster
Ik denk dat de vorm van het heelal niet zo zeer rond of eivormig is. De ruimt/tijd binnen en rondom een supercluster is meer 'gekromd' dan de ruimte/tijd tussen deze clusters.

De afzonderlijke sterrenstelsels binnen deze clusters hebben dan weer hun eigen lokale vervormingen gevolgd door de sterren en 'zwarte gaten' die op hun beurt weer hun eigen omgevingen vervormen. Vervormingen binnen vervormingen binnen vervormingen enz.

http://www.dailygalaxy.com/.a/6a00d8341bf7f753ef01b7c754e8c7970b-pi
zenmaster's avatar
| #246903 | 15-02-2016 12:51 | zenmaster
Ness, we kunnen concluderen dat zwarte gaten anders 'werken' dan sterren.

De natuurkundige processen binnen de Schwarzschild metriek zijn praktisch nog onbekend. Op dit gebied zijn wetenschappers net goochelaars, die spelen met de calculus met als enige houvast van wat ze hebben gedetecteerd.

Om een zwart gat te onderzoeken, moet je er één bezoeken, net als in de film Interstellar (2014).
zenmaster's avatar
| #246905 | 15-02-2016 13:18 | Ness
Ze zijn onbekend omdat ze onmogelijk zijn. Punt.Het zijn theoretische grappen. Hier heb je nog zo'n theoretische grap, die je wel kunt tekenen maar niet realiseren: mc-escher-waterfall.jpg
Ness's avatar
| #246924 | 15-02-2016 20:38 | zanussi
Interstellar
http://www.imdb.com/title/tt0816692/

Goeie sci-fi movie. Het einde van deze film laat me nog niet met rust. Dat irriteert een beetje. Verder echt prachtige spannende onderhoudende sci fi.
zanussi's avatar
| #246961 | 15-02-2016 23:20 | zenmaster
Interstellar
http://www.imdb.com/title/tt0816692/


Toen de hoofdpersonage richting het zwarte ging, belandde hij uiteindelijk in de 'singulariteit'. Wat hem het meest bij is gebleven, de moeilijke afscheid van zijn kinderen en met name zijn dochtertje, en de anomalie (boeken vielen 'zomaar' van de plank), ondervond hij dat in de singulariteit. Oneindig aantal kopietjes van het kamertje van zijn dochter en haarzelf.

Die anomalie in zijn dochters kamer had hij zelf veroorzaakt in de toekomst. Hij wilde zo dolgraag alles ongedaan maken. De oorzaak vanuit de toekomst, het gevolg in het heden dat weer aanzette om de oorzaak te creëren in de toekomst.

Toen zij elkaar uiteindelijk ontmoetten, was zijn dochter inmiddels een hoogbejaarde vrouw geworden. Een goede film inderdaad.
zenmaster's avatar
| #246962 | 15-02-2016 23:28 | spaceman
@Rotterdam is hier gewoon aan het stangen om iets aan te tonen.Hij is Zaplog kritisch daarom plempt hij deze onzin.
spaceman's avatar
| #246977 | 16-02-2016 01:38 | Best Well
Spaceman,
Je bent helemaal geen spaceman, je wil gewoon heel hardnekkig met twee voeten op de grond staan.
Om nog meer zekerheden in te bouwen zou ik je een druppeltje seconde lijm onder je schoenzolen willen aanbevelen.
Best Well's avatar
aanmelden / inloggen