Door ouwe knar, Op maa 24 apr 2017 18:30, 7 reacties, citaat / intro / linkdump

Penicilline maakt baby’s en peuters agressief



Dat wil zeggen babymuisjes en peutermuisjes.

Feit is dat Amerikaanse mensenkinderen al voor hun eerste levensjaar, bijna allemaal in aanraking zijn geweest, met antibiotica hetgeen een vernietigende effecten op de darmflora heeft.
Feit is ook, dat agressie onder kinderen, tieners en adolescenten in Amerika een ware verschrikking aan het worden is.

De vraag is, waar die agressie vandaan komt.

Zie voor de bronnen: http://www.newstarget.com/2017-04-17-shocking-study-finds-that-penicillin-changes-childrens-brains-causing-them-to-grow-up-angry-and-violent.html ...
Annotaties:
| #259474 | 24-04-2017 18:43 | ouwe knar
Ik gok op vaccinaties,antibiotica frankenstein-food, frankenstein-milieu, frankenstein-wetgeving.
ouwe knar's avatar
| #259475 | 24-04-2017 22:41 | Unseen
Standardized testing op de Amerikaanse scholen roept steeds meer en meer weerstand op bij ouders en kinderen.
https://m.youtube.com/watch?v=uAv01bb813Y

Het constant afnemen van testen bij kinderen roept veel spanning en stress op. Kinderen die nog volop hun eigenwaarde en zelfbewustzijn aan het ontwikkelen zijn gaan intern aan zich zelf twijfelen:
- ben ik wel goed genoeg ?
- tel ik nog mee in de klas, nu mijn klasgenoten beter scoren ?

Constant onder druk staan, heeft als gevolg dat er stress hormonen worden aangemaakt en die stresshormonen hebben een directe invloed op hoe de hersenen bij kinderen ontwikkeld worden.
En de hersenen zijn pas rond het 21tigste levensjaar volledig ontwikkeld (daarom was vroeger ook de stemgerechtigde leeftijd 21 jaar)

Het is zeer wel mogelijk dat dit schoolsysteem van invloed is bij de agressieviteit van kinderen.
Unseen's avatar
| #259476 | 24-04-2017 22:52 | Unseen
Common core testing werd gepusht door Bill en Melinda Gates, waarbij Microsoft de gelicenceerde testen verkocht aan de Amerikaanse scholen.
Kinderen worden dmv een laptop-software getest waarbij zelfs een polsband op de laptop is aangesloten.
En afhankelijk van de lichamelijke reactie op de vragen, worden software matig de vragen lijsten aangepast.

https://m.youtube.com/watch?v=NKgwvMH0lq0

Leerkrachten en leerlingen met hun ouders wijzen Common Core testing af:
https://m.youtube.com/watch?v=1x2ZyXWHeMw
Unseen's avatar
| #259477 | 24-04-2017 23:23 | Unseen
The land of the free.........
Parents arrested at school board meetings
https://m.youtube.com/results?q=parent%20arested%20school%20meeting%20boaard&sm=3
Unseen's avatar
| #259481 | 25-04-2017 12:43 | ouwe knar
Kinderen worden dmv een laptop-software getest waarbij zelfs een polsband op de laptop is aangesloten.
Die Gates is een serieus gevaar voor de mensheid/menselijkheid. Hij wil ze op een sneaky wijze in zijn eigen evenbeeld persen. Dus gevoelloze verknipte monsters.
ouwe knar's avatar
| #259482 | 25-04-2017 15:32 | Unseen
In Nederland begint er een zelfde situatie op de basisscholen te ontstaan:
Leren om testen te maken
Kohn vreest dat Nederland de kant van de Verenigde Staten opgaat, waar scholen ‘toetsfabrieken’ zijn geworden en kinderen vooral oefenen om goede ‘testmakers’ te worden. Staatssecretaris van Onderwijs Sander Dekker vindt dat onzin. Testen hoort bij het onderwijs, vindt hij. Taal en rekenen zijn belangrijke vaardigheden, die kinderen goed moeten beheersen.


en

Zo veel mogelijk woordjes lezen
De drieminutentoets wordt bij ieder kind individueel afgenomen door de leerkracht, de onderwijsassistent of de intern begeleider. Samen zoeken ze een rustig plekje op voor de test. Dat kan op de gang zijn of in een aparte kamer, maar soms wordt de toets ook gewoon in de klas afgenomen terwijl de andere kinderen bezig zijn met zelfstandig werken. Dat laatste lijkt misschien een wat onrustige setting, maar de ervaring leert dat sommige kinderen het in de klas juist beter doen dan in een aparte ruimte. Misschien komt dat omdat het dan minder officieel lijkt en daardoor minder spannend is.

De leerling krijgt een kaart waarop vijf of vier rijen van dertig losse woorden staan. Het kind moet proberen om in één minuut zo veel mogelijk van die woorden hardop te lezen. De woorden moeten per rij, van boven naar beneden, worden gelezen. Tijdens het lezen noteert de leerkracht op een scoreformulier welke woorden fout gelezen worden. Als de tijd om is, wordt gekeken hoeveel woorden je kind heeft gelezen. Fout gelezen woorden worden van de score afgetrokken. Een verkeerde klemtoon geldt niet als een fout, maar andere uitspraakfouten wel. Woorden die klank voor klank worden gelezen (s-a-p [of beter sss-ah-puh] in plaats van sap) worden foutgerekend, behalve als daarna het woord alsnog helemaal wordt uitgesproken. Als je kind tijdens het lezen uit zichzelf een fout verbetert, wordt dit woord ook goed gerekend.
Unseen's avatar
| #259483 | 25-04-2017 15:36 | Unseen
Zoals ik al eerder aangaf, geeft het constant testen bij kinderen (en trouwens ook bij volwassenen) veel stress. En dat is funest voor het kindbrein, want stress heeft nadelige uitwerking bij de vorming van hersenen:
Stress in de vroege jeugd
In de vroege jeugd zijn de hersenen nog sterk in ontwikkeling (net als daarna nog, trouwens). In die periode zijn de hersenen dus nog extra gevoelig voor stress. Met als gevolg dat er op langere termijn allerlei problemen kunnen ontstaan, variërend van angststoornissen (de meest voorkomende is sociale angst) tot depressie en geheugenverlies.

Onderzoek heeft aangetoond dat bij stress in de vroege jeugd het volume van allerlei hersenonderdelen achterblijft: de amygdala, de hippocampus en de frontale cortex... Allemaal groeien ze minder goed onder invloed van stress.

Ook hier geldt dat 'een beetje stress' natuurlijk niet erg is. Dat hoort erbij. Het gaat 'm echt om heftige vormen van langdurige en terugkerende vormen van stress, met name bij mishandeling. Denk daarbij aan seksueel misbruik, fysieke mishandeling (meppen) en emotionele verwaarlozing.

Ook belangrijk om te weten is dat niet álle kinderen die blootstaan aan stress in hun vroege jeugd hersenschade oplopen. Het is alleen risicoverhogend. Vervolgens is dan de vraag waarom het ene kind geen schade oploopt en het andere wel. Dat wordt op dit moment nader onderzocht. Men vermoedt dat het te maken heeft met een soort genetische voorbestemdheid, waardoor het ene kind vatbaarder is dan het andere.


Als ik tegen kom dat leerlingen bij de Common Core testen zelfs van angst in hun broek plassen, mag wel duidelijk zijn hoe diep deze tests ingrijpen in het kind leven.
Unseen's avatar
aanmelden / inloggen