Door spaceman, Op din 20 okt 2015 19:53, 32 reacties, citaat / intro / linkdump

Poetin doet aan de grote schoonmaak



Wie in het laatste jaar de media heeft gevolgd kan het niet zijn ontgaan dat het ene gruwelverhaal over de zogenaamde Islamitische Staat (IS) het andere opvolgde. Misdaden, mensenrechtenschendingen, veroveringen, verkrachtingen; het leek geen einde te nemen. Hoeveel journalisten hebben we bijna in tranen op onze beeldbuizen gezien als er weer een gijzelaar was onthoofd of een historisch bouwwerk opgeblazen? Uit al deze rapportages bleek steeds hetzelfde; de IS was een misdadige organisatie die met wortel en tak moest worden uitgeroeid. Zelfs Rutte gaf te kennen dat jihadisten die vanuit Nederland naar de IS vertrokken beter daar konden...
Annotaties:
| #238854 | 20-10-2015 20:58 | spaceman
Putin blijkt onze redder te zijn.
spaceman's avatar
| #238879 | 21-10-2015 00:08 | liedetecter
Putin blijkt onze redder te zijn.
Hmmm ... Putins groote vriend en premier politiek advisor is nog steeds, jaja, onze eigen zio oorlogsmisdadiger Kissinger ... en zijn geldschietrs nog steeds het IMF en Goldman Sachs ... blaas niet te snel de loftrompet ... een nieuw oost-west conflict is nog steeds voor de banjiers alleen een natte droom ... en zo kopen zij de players.
| #238883 | 21-10-2015 00:20 | spaceman
@Liedetector

Volkomen gelul van je. Rusland heeft z'n schulden aan het IMF afbetaald. IMF probeert Rusland te naaien ( zie link). En met Kissinger en GS willen ze al helemaal geen zak te maken hebben.Hebben nu een eigen IMF.

http://www.bbc.com/news/33605230

https://www.rt.com/business/318630-putin-imf-ukraine-debt-russia/
spaceman's avatar
| #238885 | 21-10-2015 00:28 | liedetecter
Gaat er niet om of Rusland schulden heeft (bij het IMF), maar hoe Rusland blijkbaar zonder schulden toch de IMF policy kan beinvloedden ... En worst case douchbag Kissenger als grote vrind van Putin staat nog steeds ....
| #238887 | 21-10-2015 00:34 | spaceman
Nee hoor. Ik weet niet hoe je daarbij komt dat mummie Kissinger een grote vriend van Putin is.En het IMF beïnvloeden? Misschien door de schuld van de Oekraïne aan Rusland.Verder zal de Wereldbank en het IMF hun een worst wezen.Ze hebben alternatieven.
spaceman's avatar
| #238892 | 21-10-2015 08:03 | liedetecter
Ik weet niet hoe je daarbij komt dat mummie Kissinger een grote vriend van Putin is


En het IMF beïnvloeden?


Well, voor beiden argumenten is best e.e.a. met niet zo veel moeite te vinden hoor ... check dit artikeltje in de NYT?

En het IMF beïnvloeden?
hier "een hele vreemde situatie" waar het IMF Putin ronduit het geld toeeigend waar de EU borg voor staat.... en gekke Henkie ziet niks natuurlijk

Jaja, tuurlijk volg ik ook de BRICS en de nieuw leven ingeblazen oost-west spanningen ... never forget .. qui bono. Failliete bankiers natuurlijk ...
| #238893 | 21-10-2015 08:04 | liedetecter
Inderdaad, de Oekraine ...
| #238894 | 21-10-2015 08:07 | liedetecter
MOSCOW (AP) — Russian Finance Minister Anton Siluanov said Sunday that Ukraine should seek a loan from the International Monetary Fund to avoid an imminent default, but would have to meet demands for difficult structural reforms.


Ze hebben alternatieven.
Hmmmmm, Goldman Sachs?
| #238895 | 21-10-2015 08:10 | liedetecter
Hilarisch dat Human Rights Watch in 2013 nog tetterde dat GS niet voor Rusland mag werken? Nee hoor, dat deden ze echt ...
| #238897 | 21-10-2015 08:20 | liedetecter
Ik zou Putin niet te snel inlijven in het Helden boekje ...
| #238898 | 21-10-2015 08:26 | liedetecter
met Kissinger en GS willen ze al helemaal geen zak te maken hebben.
hmmmm
| #238900 | 21-10-2015 08:51 | net wakker geworden
@liedetecter:

'Ik zou Putin niet te snel in het Helden boekje...'

Daar heb je misschien wel gelijk in, maar wat Putin in ieder geval weet te bewerkstelligen is de westerse wereld in zijn hemd zetten. Het is voor eenieder die nog een beetje logisch en zelfstandig kan denken nu toch wel duidelijk dat de VS en de NAVO-landeen geen ene moer hebben gedaan om een einde te maken aan de IS-terreur. Gewoon omdat ze dat niet willen. IS heeft nl. een opdracht: het MO in chaos te houden.

Mooi bijverschijnsel is de massale uittocht uit het MO. Twee vliegen in één klap: het Kalergi Plan vindt voortgang en Israël ziet zijn droom van Eretz Israël steeds dichterbij komen. Een onbevolkt MO is heel wat eenvoudiger in te nemen, toch...?

We zien dus twee duivelse plannen in één keer in actie. Kalergi Plan en Yinon Plan.
| #238909 | 21-10-2015 10:06 | Antares
Kissinger is iemand die veel weet, veel ervaring heeft en zelfstandig nadenkt. Het is logisch dat Poetin graag met zo iemand wil praten. Dat wil nog niet zeggen dat Poetin dezelfde opvattingen heeft als Kissinger.

Maar om enthousiast te worden wanneer Poetin grootschalige bombardementen uit laat voeren? Nee, dank je.

Het is probleem, reactie, oplossing. De VS lopen net zo lang te klooien totdat je vanzelf gaat willen dat er een oplossing komt voor het probleem, Russisch danwel Amerikaans.

Feit is dat de wereld angstvallig op de drie blokken begint te lijken uit de roman 1948.
Antares's avatar
| #238912 | 21-10-2015 10:28 | spaceman
@Antares

Welke roman is dat? 1948?
spaceman's avatar
| #238914 | 21-10-2015 10:30 | spaceman
Oh 1984 LOL
spaceman's avatar
| #238915 | 21-10-2015 10:30 | Antares
De roman uit 1948. Zo beter? ;)
Antares's avatar
| #238916 | 21-10-2015 10:32 | spaceman
Huh huh...nee...ik meende het serieus.Was geen gezeik van me.-:)

Maar je hebt gelijk @Antares.
spaceman's avatar
| #238920 | 21-10-2015 10:41 | trend etter
Liedetector ,
doe eerst even je huiswerk voordat je met onzin aan komt zetten.
| #238921 | 21-10-2015 10:43 | Antares
@spaceman
De opmerking was terecht, no hard feelings. :)
Antares's avatar
| #238922 | 21-10-2015 10:44 | Ness
1984?
Ik zou wat de NYtimes of human rights watch zeggen over Poetin niet al te serieus nemen, LD. De demonisatie van Rusland/Poetin is al heel lang aan de gang - is eigenlijk nooit gestopt, ook niet toen de Berlijnse muur viel. Rusland is altijd al het doel geweest. Daarom is het land in de loop van tientallen jaren omringd door Amerikaans militaire bases. Niet dat Poetin geen boef is hoor. Maar om precies te weten wat zijn zonden zijn zou je diep in de interne Russische politiek moeten duiken.

Je hoeft van Poetin geen Heiland te maken om te snappen dat zijn politieke koers momenteel heel gunstig uitpakt voor ons. Rusland wil geen oorlog. Normale mensen willen ook geen oorlog. De griezels aan de top van Oiropa en USA willen oorlog. Met kernwapens. http://sputniknews.com/politics/20151019/1028757336/nato-nuclear-buildup-europe-danger.html
Ness's avatar
| #238923 | 21-10-2015 10:45 | trend etter
Soros ,Kissinger , Rothchild & het Vaticaan(met het bijbelse lulverhaal) zijn de grootste duivels hier op aarde………………WEES BLIJ MET PUTIN !!!!!!!!!!!!!!!!
| #238925 | 21-10-2015 11:06 | Antares
@trend etter
Wat je schrijft klopt maar vergeet niet dat Poetin landen voor zich wint door ze onder andere kerncentrales te leveren. Het is voorlopig een aardig tegenwicht voor de NAVO maar ik kan daar toch onmogelijk blij mee zijn.
Antares's avatar
| #238926 | 21-10-2015 11:08 | spaceman
Na de val van de muur beloofde de NAVO Rusland niet naar het oosten uit te breiden.Daar heeft men zich niet een gehouden.Al diverse keren heeft het Amerikaanse bedrijfsleven ism de banken geprobeerd Rusland over te nemen.Het land heeft nogal wat bodemschatten.Uiteraard is dat niet gelukt.Toen begon het demoniseren.Gezeik over annexatie van de Krim die illegaal zou zijn terwijl 90% van de bevolking zich heeft uitgesproken voor die aansluiting.MH 17 false flag zodat het Europees/Russisch economisch blok gebroken zou worden.In eerste instantie is dat gelukt maar Europa keert op z'n schreden terug.

Amerika heeft geprobeerd VW onderuit te halen ten faveure van de eigen autofabrikanten, dat was voor Duitsland en de EU de druppel. Juncker sprak hardop dat het beter zou zijn de relatie met Rusland aan te halen en die met de VS af te bouwen.Dat is me nog al wat.

Poetin is nooit een bedreiging voor Europa geweest al maakte de VS Europa bang omdat het nogal afhankelijk is van Russisch gas.Rusland zou de gaskraan dicht kunnen draaien en dat soort lul verhalen. Ik heb Poetin nog niet met een soort van TTIP/CETA verdrag zien zwaaien...Amerika wel!! En we weten allemaal wat dat inhoudt: Einde democratie en macht bij de corporaties.

En nu dan het Midden Oosten gelazer.De VS bestrijden ISIS niet en Rusland wel. En daar mogen we heel erg blij mee zijn.En voor wat betreft het boef zijn....ik vind Timmermans een grotere.En als laatste: Hoe naïef moet je zijn om nog langer de NY-times, Aavaz en HRW te geloven?
spaceman's avatar
| #238928 | 21-10-2015 11:13 | liedetecter
... LD probeert slechts wat nuance in het nieuwe oost-west zwart-wit denken aan te brengen (en zeker Helden verering voor oppassen) en overal de keerzijde van te zien. Zolang Rusland bv met GS is zee gaat, is het opletten geblazen (ging nie om HRW) ... en dat is zeker geen onzin zoals de geschiedenis leert ... Hou ook zoals Antares al meldde het eeuwige 'probleem, reactie, oplossing' spel in de gaten ... zou Rusland daar geen onderdeel van zijn? Euh ... wapen verkoop? Net als de USA dat in de EU doet idd? Rusland heeft bv net haar nieuwste speeltjes kunnen showcasen ... ik zeg het maar even ..

Op zich verder met je eens space ... voorlopig pakt zijn policy gunstig voor ons uit .. lijkt het ...
| #238941 | 21-10-2015 12:41 | spaceman
Het volgende staaft mijn bewering:

STRATFOR, Advisor Of The US State Department: A German-Russia Alliance is the only Threat to America, and Must be Prevented at ANY Cost

http://anonhq.com/stratfor-advisor-us-state-department-german-russia-alliance-threat-america-must-prevented-cost/
spaceman's avatar
| #239002 | 22-10-2015 02:16 | siban
De Polen worden de nieuwe troef van de Amerikanen in hun strijd tegen Duitsland en Rusland.?? Hoe serieus moeten we die George Friedman nemen. Hij kraait de grootste onzin uit!

https://www.youtube.com/watch?v=uO1DBvOd2_A

De US is de laatste tijd druk bezig geweest met een opbouw van wapens en troepen in Polen. Strategisch ligt het mooi tussen beiden in.

In een ander filmpje van George uit 2010 voorspelde hij dat WOIII zo uitbreken tussen Turkey and Poland??? Hij spoort niet die vent ?
siban's avatar
| #239003 | 22-10-2015 04:49 | tegengas
Polen zijn niet zo pro Amerikaans de laatste tijd, Amerikanen vallen langzaam door de mand.
tegengas's avatar
| #239070 | 23-10-2015 10:42 | spaceman
Kijk @Liedetector de alternatieven.Zullen de yanks niet leuk vinden.

Iran, Russia agree to establish joint bank

http://www.presstv.com/Detail/2015/10/22/434506/Iran-Russia-agree-to-establish-joint-bank
spaceman's avatar
| #239085 | 23-10-2015 13:47 | spaceman
Dit gaan de Amerikanen helemaal niet leuk vinden.Worden nu voor de ogen van de wereld volkomen vernederd en ontmaskerd.

Baghdad Authorizes Russia to Strike ISIS in Iraq
Iraq finally green lights Russian strikes on ISIS convoys coming from Syria


http://russia-insider.com/en/military/iraqi-government-authorizes-russia-strike-isis-iraq/ri10701?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter
spaceman's avatar
| #239134 | 23-10-2015 22:47 | tegengas
Ja,, die bank ook vervelend voor Saoedi Arabië.

En die tweede link ga ik lekker lezen, hehehe
tegengas's avatar
| #239136 | 23-10-2015 23:24 | spaceman
@tegengas

LOL -:)

Nog een aardige link.Verklaart ook wel wat.

https://www.rt.com/business/319465-saudi-bankrupt-projection-imf/
spaceman's avatar
aanmelden / inloggen