Door community (initieel zanussi), Op maa 28 nov 2016 22:01, 24 reacties,    

Samenleving vandaag beschreven in 1969 .pdf

Samenleving vandaag beschreven in 1969.



Dit document beschrijft (is een transcript van) een bespreking die werd gehouden in 1969. Het onderwerp van de bespreking was de richting die de Atlantisch / Westerse samenleving zou gaan in de komende decennia. Het doel van de bespreking was het behouden van controle over de samenleving.
Dit document, deze 1969, 47 jaar oude transcriptie van een bespreking toen, is een accurate beschrijving van veel ellende die in het heden in de Westerse samenleving waar te nemen is.


Samenleving vandaag beschreven in 1969. pdf
Annotaties:
| #256452 | 30-11-2016 01:15 | ouwe knar
Niet helemaal accuraat, maar wel de wensdroom van de oligarchen?
In China doen ze bijvoorbeeld ook aan social engineering, maar daar hoor je niemand over.

Sommige dingen zijn alweer op hun retour. Slow cooking, vaders die meer bij hun gezin willen zijn, ambachtelijk vakwerk, bewuste kleinschaligheid.
Het zal nooit meer worden als vroeger maar per definitie slechter?

Ook social engineers kunnen wel eens fout gokken.

Wat ik zelf spannend vind is, wat doen we met de steeds verder gaande automatisering, robotisering.
Wat als computers een schier oneindig geheugen, oneindige snelheid hebben. Privacy, voeding, milieu?
Kunnen we dat gebruiken voor een verhoging van levenskwaliteit of wordt het een al dan niet moedwillige dumbing down van de massa, uitsterven van het leven op aarde.
ouwe knar's avatar
| #256453 | 30-11-2016 05:51 | tamsowashere
https://www.youtube.com/watch?v=kcGqkvjKCvA

Vond zonet een youtube filmpje.
Mijn engels lezen is slopend.Luisteren begrijp ik het beter.
Ik heb wel een stukje eruit gelezen,dat het zou moeten gaan om een verschuiving van het dominante ras,naar een gemend ras.

Ness en ik hadden er nog over,dat de culturen moeten veranderen.Dat geld niet alleen voor ons,maar ook voor hen.

De powers that be kunnen het volk kneden,hoe ze ons willen kneden.En al die psuedo nwo groepjes nu 1 voor 1 opstaan die zeggen voor het volk op te komen en die nieuwe wereldmacht/bevolking zullen gaan vormen.
Het probleem wat ons word aangepraat is om iemand te volgen.
En om die verdeeldheid te blijven creeren.
Bijna geen van die pseudo groepen de werkelijke veroorzakers benoemen.
In dat stuk wat geschreven is gaat het om school,wat zeg maar niks zou leren.
Dat is niet helemaal waar.
Je leert schrijven,leven,rekenen en etc wat de basis elementen zijn om goed te kunnen dienen.
Om te gehoorzamen,
Is er een verschil tussen de bijbel en de NWO.
Natuurlijk niet.
Het gaat om YOUR MIND,die moet gehoorzamen.
Terwijl je vrij bent.

Het grappige vandaag de dag en daarom is het ook zo een chaos,dat iedereen de macht wilt grijpen,of behouden.
En alle JOJO's erin meegaan.
tamsowashere's avatar
| #256456 | 30-11-2016 07:38 | tamsowashere
Ik weet niet wat ik ervan moet denken.
Ik vind niks over die vent Dr Lawrence Dunegan.
Hij word zelf niet eens vermeld op wikipedia.

Ook al zou het waar zijn,hij blijkbaar uit de refo hoek komt,die tegen porno is,of homo's.
Sex werd al sinds we bestaan uitgeoefend,alleen door de kerk en die refo's als iets preuts beschouwd.Het feit alleen al dat de nadruk word gelegd op het homo zijn,wat alleen verboden is volgens de kerk,het niet anders kan zijn dat hij dit doet namens de kerk,of zijn geloof.
Daargelaten of die gast wel echt bestaat.

Het is de kerk geweest die iedereen zijn wetten door zijn strot heeft geduwd.

Dan de redenering,dat er een onzichtbaar handje van de overheid daarachter zit.Domme redenering dat zij achter de geboorte controle zitten,
Mensen denken nu eerder aan hun eigen ambitie's,nu er voor hun zoveel vrijheid is,die onder de kerk,of koran niet bestaat.
Ze kunnen nu kiezen om huissloofje te blijven,of om een carierre op te bouwen,wat met zich meebrengt dat er geen tijd is voor kinderen.En er allang geen gezinnen meer rondlopen met 7 of acht kinderen.
Alleen tokkie's of die refo's nog met zoveel kinderen lopen.

Laat ze mekaar maar afmaken.Je bent alleen bang,als je erin meegaat.Tegen die tijd zie ik het wel,en handel alleen op je instinct als het ware.
Het probleem is dat mensen achter idioten aanlopen.
De geschiedenis herhaalt zich daarom elke keer.
tamsowashere's avatar
| #256463 | 30-11-2016 18:33 | zanussi
Ik vind niks over die vent Dr Lawrence Dunegan.


zelfs geen tandarts(en)?
zanussi's avatar
| #256464 | 30-11-2016 18:43 | zanussi

Dan de redenering,dat er een onzichtbaar handje van de overheid daarachter zit.


Dat is niet de redenering. De redenering is dat achter de publieke overheid, de main stream media en het mic (militair industriele complex) er een onzichtbare hand van de eveneens onzichtbare schaduw-overheid is.

Als je de mensen die de afgelopen decennia de titel van minister-president bekleedden in dit land bekijkt, dan zie je stro-mannen, managers van een proces wat zij niet bepalen. Balkenende, Rutte .. dat zijn geen leiders, dat zijn dienaren.
zanussi's avatar
| #256465 | 30-11-2016 18:49 | tamsowashere
Zanussie.

Met wat je zegt ben ik mee eens.Dat de regering een schaduw regering is.Of wat erachter zit daadwerkelijk beslist.
Het sloeg enkel en alleen op de redenering dat geboortebeperking door de overheid zou worden gestimuleerd.
Als de overheid de vrouwen geen ambitie's hadden gegeven,dan waren het nu tokkie's geweest met 7 kinderen.
tamsowashere's avatar
| #256466 | 30-11-2016 18:55 | tamsowashere
Sorry

zanussi


Ik scheef hoe ik het dacht.
tamsowashere's avatar
| #256467 | 30-11-2016 19:16 | zanussi

Als de overheid de vrouwen geen ambitie's hadden gegeven,


vrouwen hebben ambities vanuit zichzelf. echt. je bedoelt dat vrouwen in de periode 1850 - 1950 (100 jaar!) hebben gevochten voor stemrecht, werk etc, vanwege hun ambities. de overheid heeft dat alleen maar gefaciliteerd (mogelijk gemaakt), nav de protesten van suffragettes, dolle mina`s etc etc
zanussi's avatar
| #256469 | 30-11-2016 19:50 | tamsowashere
Dat vrouwen daar voor gevochten hebben via het feminisme was ook wat ik bedoelde.Daarvoor ze alleen diende om het sloofje te zijn en de kinderen te baren.
Naarmate de industrie op gang werd gezet,ook de vrouwen nodig waren en het feminisme werd aangemoedigd.
Want zo had je 2 belastingbetalers,in plaats van alleen de man.
Vrouwen en ook mannen tegenwoordig later aan kinderen beginnen en ze vaak kiezen voor 1 of 2 kinderen.
Dat is niet iets wat moedwillig gebeurt,wat het topic suggereert.
Het is een gevolg en het systeem was al lang van te voren in werking is gezet hoe ze de maakbare wereld willen creeeren.Dat deden ze al in 1920 meen ik.Zie Bernards,of iets in die geest,die had samengewerkt met sigmund freud.

Als je kijkt wat voor systemen we hebben gehad,het allemaal uit dezelfde hoed kwam,na de val van de religeuse macht.
Het nazisme,communisme was ook door de powers that be ontstaan.Het eerste socialisme was een tegenpool van het kapitalisme.Dat werd aangevallen en verslagen
Ook de democratie is door hen ontstaan,door die welvaart.
En die democratie is ook dood aan het worden.Of we zien wat het is.
Ik weet alleen niet wanneer dat complot in werking getreden zou zijn door de geheime regering
tamsowashere's avatar
| #256470 | 30-11-2016 19:56 | tamsowashere
Ik weet alleen niet wanneer dat complot in werking getreden zou zijn door de geheime regering


Waar het topic over gaat.
Om welk tijdvak dit bedacht zou zijn.De radia opname was in 1968.
Maar wanneer was dit plan bedacht,waar het topic over gaat.
tamsowashere's avatar
| #256471 | 30-11-2016 20:10 | zanussi

Maar wanneer was dit plan bedacht,waar het topic over gaat.


Het plan is zo oud als het idee van totale macht. Ouder dan Rome. De implementatie van het totale macht plan schrijdt voort met de voortgang van van de techniek om wat dan ook te manipuleren.

zie ook gaslighting = manipulatie.
zanussi's avatar
| #256472 | 30-11-2016 20:12 | Ness
@Tamso: neem es een andere zoekmachine, en zet hem op engels, dan heb je deze knakker zo te pakken. Tis zo'n religekkie die zich een lezing van 20 jaar daarvoor woord voor woord weet te herinneren - ga es na bij jezelf of dat waarschijnlijk is. Is waarschijnlijk in 2003 de laan uit gebonjourd: http://www.zoominfo.com/p/Lawrence-Dunegan/29235800
https://duckduckgo.com/?q=Lawrence+Dunegan&t=ffab&ia=web
Ness's avatar
| #256473 | 30-11-2016 20:17 | zanussi
en wat is totale macht precies? is het een soort superman met stalen vuisten die van bovenaf alles bepaalt voor iedereen? of is totale macht subtieler? als in een onzichtbare kleine groep die een overgroot deel van de rest manipuleert door middel van materiele en sociale technologie en engineering van beiden?
zanussi's avatar
| #256475 | 30-11-2016 20:30 | zanussi

zo'n religekkie die zich een lezing van 20 jaar daarvoor woord voor woord weet te herinneren - ga es na bij jezelf of dat waarschijnlijk is.


en hier probeert Ness jou/de lezer een bepaalde bril op te zetten door het onderwerp belachelijk te maken. compleet met het advies een andere zoekmachine te nemen .. oei als dat geen manipulatie is ipv het eenvoudig delen van kennis
zanussi's avatar
| #256480 | 30-11-2016 21:02 | tamsowashere
Het plan is zo oud als het idee van totale macht. Ouder dan Rome


Dan gaan we nog verder terug,voordat ook maar een religie bestond,of een systeem waar mensen samen woonde,en dan komen we uit op het kudde/groepsgedrag van dieren.
Waar ook een orde bestaat en ze mekaar ook afslachten om gebied veroveren waar voedsel zit.

De mens wil alleen een denkbeeldig wereld schapen.Dat is gewoon een fata morgana,zolang er grondstoffen en dergelijke door enkelingen verdiend worden.
Of zeg maar het systeem wat verdeeldheid zorgt,omdat een groepje alles wilt hebben,en niks wilt delen.Dat deed de kerk ook,en die sultans onder een geloof.
Als land zou je het kunnen proberen,maar als de rest tegenwerkt het nooit gaat lukken.
Het perfecte systeem kan je op een eiland of zo uitvinden,maar niet in een land waar zoveel zieltjes iets wilt opeisen.

Misschien leven we wel in een fata morgana,omdat het niet anders is,dan wat het is.Dat we kuddedieren zijn,en daartussen zitten de dominante dieren die de leiding willen hebben,zoals dat ook is in een kudde met dieren.En dat alleen met een sterke hand een orde gehandhaafd kan worden en sloofjes heeft.Die dus de/een elite moet dienen..
tamsowashere's avatar
| #256483 | 30-11-2016 21:06 | tamsowashere
PS
Misschien was een systeem zoals dat van kadaffie wel wat geweest wereldwijd.Die had een sociaal programma,waar iedereen van kon profiteren.
Maar je ziet het.Hij bestaat niet meer.
tamsowashere's avatar
| #256485 | 30-11-2016 21:21 | zanussi

Waar ook een orde bestaat en ze mekaar ook afslachten om gebied veroveren waar voedsel zit.


hm ja dat is denk ik helaas een aanname gebaseerd op Darwiniaanse survival of the fittest theorie want alweer nog nooit bewezen. Als die theorie waarheid zou zijn, zouden onze toenmalige voorouders elkaar zoveel hebben bestreden dat uitsterving een logisch gevolg zou zijn.
Echter, hier zijn wij als een soort van geavanceerde samenleving.
Ik denk dat in prehistorische tijden samenwerking en delen van de buit eerder het geval was dan de theorie van gebied veroveren waar voedsel zit. En hoe dat voedsel een ander gebied opzoekt als het belaagd word. Hm?
zanussi's avatar
| #256487 | 30-11-2016 21:23 | zanussi

Die had een sociaal programma,waar iedereen van kon profiteren.


Ja dat was een cool plan van de man. Echter wel gebaseerd op olie inkomsten. Net zoals in Saudi Arabie toen en nu het geval is was. Daar krijgt ook iedereen alles zo`n beetje gratis, want schijnbaar onbeperkte olie inkomsten.
zanussi's avatar
| #256492 | 01-12-2016 00:44 | janlul
Goedendag

Normaliter lees ik dit blog alleen, en discussier ik niet mee.
Dat zal ook nu niet gaan doen, maar ik wilde graag een idee opperen, ik vertel echter niks nieuws;

hierbij Mijn 5 euro centjes:

Waarom denk je dat vroeger het gepeupel niks te zeggen had?
Omdat ze te stom waren (en nog steeds zijn) om belangrijke algemene beslissingen te nemen.

Vroeger had je uberhaupt niet de mogelijkheid als pleb om het grote geheel dwz de big picture te overzien en mogelijkheden/ onmogelijkheden/ belangen en intriges tegen elkaar af te kunnen wegen. Alleen de hoogopgeleide elite/adel had die luxe.

Nu kan dat wel, maar 90% doet zelf geen onderzoek en wordt tam/lam gehouden via de reguliere infomatiekanalen, en vaart mee met de stroom van rivier. Tegen de stroom inroeien is namelijk vermoeiend.

Daarom denken en handelen de machthebbers nog steeds hetzelfde als toen. Ze praten het gepeupel nu wel naar de mond over niet ter zake doende -waan van de dag geleuter- ‘problemen’ en bijbehorende maatregelen.

Ter zake doende dingen laat men gewoon niet over aan het gepeupel.
Referenda worden enkel gehouden als men denkt deze naar de hand te kunnen zetten, en lukt dat niet? Geen probleem. Negeren, en stilzwijgen, en over een jaar nogmaals stilletjes doordrukken zonden referendum onder andere noemer. Of niet lachebek Rutte?

Democratie, wat iedereen in het ‘beschaafde’ westen als dé (enige) beschaafde weg hanteert, is zeker niet de oplossing n.m.i.

Voor niet westerse landen, en voor landen waar verschillende stammen en belangen spelen die deze bestuursvorm niet gewend zijn sowieso niet, en voor ons uiteindelijk ook niet.
Wacht maar tot hier de pleuris ook uitbreekt, bijv. als het gas, water of vreten op is, Of als de euro geen cent meer waard is.

Je hebt dan dus een sterke man nodig (zoals Putin, of Erdogan). In het beste geval is deze sterke man een ‘verlichte’ despoot, en zo niet, tsja dan krijg je op je bord zoals in de landen van genoemde dictators. Broodnodig voor het land, waar anders overheen wordt gewalst door de powers that be, maar uiteraard niet gunstig voor iedereen en niet politiek correct.

Ik vind democratie dus niet zaligmakend, en sta open voor andere wegen. Ik kan ook geen ideale weg bedenken wat werkt voor iedereen helaas. Men moet hiermee experimenteren. Ik opteer dan wel voor een verlichte despoot :), maar of die verlicht is lees je later in de geschiedenisboekjes. Moordenaars in een ver verleden zoals Napoleon, Karel de Grote en Djengiz Khan zijn nu grote veroveraars en helden volgens de boekjes.

Miss een verlichte duitse despoot:) , deze heeft meer slagkracht dan de noordelijke afvallige provincie van Hispanje alleen.
O wacht! Die despoot kennen wij nog van vroegah:), und er hat es nicht geschafft.

Over 100 jaar zijn de duitsers ook weer gewoon trots op hun veroveraar als hoofdstuk in de geschiedenisles, en noemt men snorremans in een adem met die andere keizers. O nee wacht, de winnaar dicteert deze boekjes en snorremans had verloren!
Snorremans wordt gedegradeerd tot voetnoot in de boeken: bijna keizer maar poging mislukt.

Wijsheid en vrede gewenst, shanti, shanti, shantihi!
gr. j. lul
| #256494 | 01-12-2016 08:13 | tamsowashere
Zanussi.
Het is je instinct,wat leeft op die manier.Het denken is er later bij gekomen,en die word door religie's omgevormd in een mak volk.
Omdat er wetten in zijn verzonnen,die mensen zogezegd straft voor zijn daden,wat het doet op aarde.
Terwijl de leiders van zo een kuddegroep elk land aanvallen,omwille het geloof.En iedereen mogen afslachten,die zich niet wilt onderwerpen.

Ik moet mijn mening hierbij bijstellen,dat de islam ook bedoeld is om te overheersen,Hoe mooi de woorden ook staan beschreven,wat een dogma is.
Omdat het gaat om onderwerping aan een god,die niet eens bestaat,of waar geen enkele bewijs voor is.Of wat je zou moeten dienen.
Gehoorzaam.

Als ander voorbeeld benoem ik de indianen in amerika,hoe die leven.
Ook daar is er een opperhoofd en medicijnen man en strijders,die het volk beschermen.
Ze leven als een kudde en kennen als het ware geen verschil tussen het goed en het kwaad.Zij zien het hiernamaal als een land van geesten.
Het scalperen word gedaan door indianen,als ze een andere groep aanvallen.Het zijn dus ook barbaren,als ze op pad gaan.Maar zodra ze thuis zijn,ze poeslief zijn.

Ander voorbeeld is een groep apen.Ze lijken allemaal leuk en aardig,maar zodra ze een indringer (andere aap) zien,dan vermoorden ze die indringer.

https://www.youtube.com/watch?v=CPznMbNcfO8







Janlul

Een democratie werkt wel,alleen moet die democratie ook een democratie heten.
Je word dagelijks in de zeik genomen door het systeem,wat het ons kent ons in stand wilt laten.
Laten we eerst beginnen of dit wel een democratie is.
NEE.
Dit is een particratie.Een politieke partij schrijft gewoon een programma wat een groep mensen aantrekt,en de kiezer stemt alleen op dat progamma.
Partij X bakt er volgens de kiezer niks van en vervolgens stemmen ze op parbij b,die exact hetzelfde doet.
De politieke die er bestaan,hebben hetzelfde goal.Het behouden van een politieke burocratische macht.Geen een van allen wilt dat het volk zijn leiders mag kiezen.Dat zou betekenen dat zowiezo de koning afgezet zou worden.
Waardeloze instelling,die loopt te parasiteren op belastinggeld.
Ook is de particratie ongelijk verdeeld.
Teveel middenklassers en het bovenmodaal wat in de politiek is vertegenwoordigd.
Het is vooral de onderklasse/werkende,die lopen te klagen.

Over een dictator als leider ben ik het niet mee eens.Het ligt er gewoon aan hoe je word voorgelicht.En dat word niet gedaan.Het volk word onwetend gehouden,wat er gaande is.
En begrijpen er dan ook niks van hoe het politieke spelletje gespeeld word.En volgen elke malloot die wat onzinnigs zegt.

Als je een vrij persoon wilt zijn,moet je eerst stoppen met gehoorzamen,en je zogenaamde burgerlijke plichten weigeren te voldoen.
Wel binnen de grenzen van het fatsoen blijven,zodat andere mensen geen overlast gaan krijgen van elkaars vrije gevoel..
En elkaar beter voorlichten.

Wat eigenlijk zou moeten gebeuren is het archief van de staat openbaar maken,wat ze altijd geheim hebben willen houden.
Alles openbaar maken.
Alle geheimen moeten boven tafel.
Alleen zo kan een mens een juiste beslissing nemen,als het alle feiten kent,en omstandigheden.

Dat doel heeft de (r)overheid niet.Die wil natuurlijk zelf de elite zijn.
Die je moet gehoorzamen.
tamsowashere's avatar
| #256499 | 01-12-2016 20:55 | zanussi
@tamsowashere; de vergelijking van mensen met apen is hetzelfde als het vergelijken van appels met peren. De evolutie theorie volgens Darwin is niet meer dan een vorm van gaslighting. Apen en mensen lijken enigzins op elkaar, net zo als appels en peren eenigzins op elkaar lijken. Dat is een vervaging van grenzen. Appels zullen nooit peren zijn of worden. De wetenschap heeft nog nooit enig fysiek bewijs voor Darwin`s evolutie theorie kunnen produceren.


Als je een vrij persoon wilt zijn,moet je eerst stoppen met gehoorzamen,en je zogenaamde burgerlijke plichten weigeren te voldoen.

Nee nee nee .. als je een vrij persoon wilt zijn is vrij denken en vrije expressie het allerbelangrijkste.
De rest is alles opgelegde fantasie. Als in the Matrix .. Helaas als je de connectie met die opgelegde fantasie wilt verbreken, zal je in moeilijkheden komen en misschien wel sterven. Net als in The Matrix.
zanussi's avatar
| #256500 | 01-12-2016 21:20 | tamsowashere
Wees realistisch hoe ze vroeger met elkaar omgingen.
Je bent een familie,die elkaar beschermt tegen andere familie's.om vruchtbaar grond.
Doen apen ook.
Toen geloofde ze nog in allerlei goden en offerden ook van alles en nog wat op.
Ik weet niet eens of ik nu darwins evolutie theorie sta te bespreken,omdat ik die nog nooit heb gelezen,
Behalve dat wij niet 12.000 jaar bestaan,maar langer en afstammen van apen.
Ik weet nu niet welke theorie jij nu precies in je gedachte hebt,over de mens en dier.

Met het vrij zijn,bedoel ik enkel dat je niemand moet gehoorzamen.Anders ben je niet vrij.En volgen is net zo iets,waardoor je gehoorzaam bent.Dat is het doel van religie's.
Dien een god en gehoorzaam.
Vandaag is het dien je masters,en betaal belasting.Spreek ze niet tegen en gehoorzaam de wet,
tamsowashere's avatar
| #256503 | 01-12-2016 21:41 | zanussi
Doen apen ook.


En net als appels doen vallen peren van de boom op de grond. Het blijft appels met peren vergelijken tamso ..
zanussi's avatar
| #256505 | 01-12-2016 22:17 | tamsowashere
Waar ging het eigenlijk om.
Om het topic,wat suggereerde dat een evil power het systeem wilt veranderen.
Vervolgens zeg ik dat macht altijd heeft bestaan,in welke vorm dan ook.Ook tussen dieren in kudde;s.
Oftewel mensen zijn kuddedieren,die hetzelfde gedrag vertonen als kuddedieren.
Deze macht wil ook een almacht.
Het geloof wilde ook een almacht en het romeinse rijk wat nog niet gelovig was,wilde dat ook.Het britse rijk wilde dat ook,en het duitse rijk eveneens.
De aziatische nomaden ook.

Alleen hadden ze de kennis niet van nu..

Het topic gaat om het plan wat ze wilde uitvoeren,en we nu ermee te maken hebben wat er staat beschreven.
Het doel is volgens die dokter de blanke ras vernietigen,wat plaats moet maken voor andere culturen en rassen.

Een vermenging van volkeren is het.
https://www.youtube.com/watch?v=5jl-OJJVAEg
tamsowashere's avatar
aanmelden / inloggen