Door community (initieel DOS.), Op don 27 dec 2012 20:00, 34 reacties,    

Schrijven over geneeskrachtige kruiden jetzt verboten !



Vroeger kwam ik af en toe op de website van 't kruidenvrouwtje om te lezen over welke geneeskracht nu hoorde bij welke kruiden. Mijn bezoek van vandaag confronteerde me met een nieuwe wetgeving die sterk doet denken aan het Nazi tijdperk. Volgens de laatste fase van de codex alimentarius mag je niet meer schrijven over kruiden en hun genezende werking. Big pharma wil natuurlijk niet het risico lopen dat je zelf na gaat denken en niet gepatenteerde puur natuur medicijnen zonder bijwerkingen gaat gebruiken. Overtredingen van deze wet worden streng bestraft met een minimale boete van: € 30.500,-

Wellicht zijn er nog handige zappers die de complete website uit de cache kunnen downloaden ?
Annotaties:
06-08-2013 05:47 | payday loans online
Schrijven over geneeskrachtige kruiden jetzt verboten ! #zaplog
| #194279 | 27-12-2012 20:28 | wingload
Authoriteit moet eerst erkend worden. Daar doe ik niet aan mee.
wingload's avatar
| #194280 | 27-12-2012 20:29 | liedetecter
Het valt nog mee, websites mogen nog publiceren over de werkzaamheid van kruiden, alleen die kennis niet koppelen aan verkoopbaar artikel ... tenminste, dat is wat ik er van begreep ..
| #194282 | 27-12-2012 21:18 | Patman
Je mag hier gewoon blijven schrijven hoor over geneeskracht van kruiden. We gaan ons echt niet aan zulke flauwekul houden.

Zulke absurde regelgeving is volgens mij ook in strijd met allerlei (grond-)wetten.

Vooralsnog houd ik het er op dat al die alternatieve websites de boel nogal overdrijven. Zoals kruidenvrouwtje.
Patman's avatar
| #194283 | 27-12-2012 21:33 | P.uncia
puur natuur medicijnen zonder bijwerkingen


Oeps, alle medicijnen hebben bijwerkingen en puur natuur wil niet zeggen 100% veilig, ook bij / voor fytotherapie heb je jarenlange studie en ervaring nodig anders is de remedie vaak erger dan de kwaal.

Persoonlijk heb ik er geen probleem mee dat de wildgroei van deze alternatieve websites aangepakt word.
P.uncia's avatar
| #194284 | 27-12-2012 21:36 | liedetecter
Je mag hier gewoon blijven schrijven hoor over geneeskracht van kruiden.
mooi, ik ga m'n kruidenkennis oprakelen ... ben ook een beetje zat van die fearporn
| #194285 | 27-12-2012 21:52 | liedetecter
Oeps, alle medicijnen hebben bijwerkingen en puur natuur wil niet zeggen 100% veilig
true, de natuur herbergt ook vergiften voor de mens ... hier gaat het om aloude kennis van kruiden vitaminen en mineralen en wat hun geneeskrachtige functie kan zijn. Als we die info gaan onderdrukken kunnen we echter veel slechter het kaf van het koren scheiden ... het internet tijdperk en de social media vereisen zelf inzicht en een nieuwe verantwoordelijk tav van publieke info!
| #194286 | 27-12-2012 22:07 | P.uncia
het internet tijdperk en de social media vereisen zelf inzicht en een nieuwe verantwoordelijk tav van publieke info!


Sure, maar voor een leek zonder ervaring is fytotherapie niet zonder risico's en bij veel van deze alternatieve websites gaat het zuiver en alleen om de verkoop van "genezende" kruiden.

Maar oke, laat je niet tegenhouden met het plaatsen van artikelen over kruiden er zijn leden op de site, zoals Ouwe Knar bv, die echt wel een reactie geven als ze het niet eens zijn met de inhoud ;)
P.uncia's avatar
| #194289 | 27-12-2012 22:29 | liedetecter
zoals Ouwe Knar bv, die echt wel een reactie geven als ze het niet eens zijn met de inhoud ;)
Fine, well appreciated .. ben net een studie mesologie begonnen, dus zo groen als ik ben kan ik niet anders dan me kommentaar ( van knar) laten welgevallen -;)
| #194290 | 27-12-2012 22:33 | P.uncia
;)
P.uncia's avatar
| #194299 | 28-12-2012 09:57 | Argwaan
Het is wetenschappelijk aangetoond dat het placebo-effect echt werkt. Daarmee kan van een regulier medicijn gezegd worden dat de werking ervan, naast een biochemisch effect, ook toegeschreven kan worden aan het placebo-effect. Elk middel, regulier of niet kan dus een placebo-effect hebben, waarmee wetenschappelijk is aangetoond dat bij het effect van een niet regulier middel, het middel werkzaam is door het placebo-effect.
Argwaan's avatar
| #194300 | 28-12-2012 10:08 | Argwaan
Verder is het wel aardig om niet beweren dat kruid x genezing geeft, maar wel verondersteld wordt dit te kunnen doen en daarbij de lange waslijst van bijwerkingen van de reguliere middelen op te sommen.
Argwaan's avatar
| #194304 | 28-12-2012 11:59 | IfThenElse
Vooralsnog houd ik het er op dat al die alternatieve websites de boel nogal overdrijven. Zoals kruidenvrouwtje


Dit is geen overdrijving. Mijn vrouw werkt bij een van de grotere fabrikanten van natuurgeneesmiddelen en zij hebben al een dwangbevel van de inspectie gekregen over een van hun websites met dwangsom van 400.000 euro. Dan haal je die site echt wel snel uit de lucht hoor.

Daarnaast mag van heel veel natuurlijke middelen niet meer op de verpakking staan waar het goed voor is. Kortom, alle natuurlijke geneesmiddelen en kruiden worden zeer moeilijk verkoopbaar, want wie koop het nog als je niet mag zeggen waar het voor dient...
| #194305 | 28-12-2012 13:04 | Patman
Ja, wat ik dus al zei. Overdrijving. Je mag best over die shit schrijven. Het wordt pas een probleem als je er producten mee gaat aanprijzen. Dat doen wij hier niet, ofwel, zeg maar tegen je vrouw dat ze al die artikelen gewoon hier kan plaatsen ;)
Patman's avatar
| #194306 | 28-12-2012 13:06 | Patman
Neemt niet weg dat het duidelijk is dat de industrielobby hier achter zit en dat het zeer schadelijk is.

De beste tegenactie is al die andere medicijnen te diskwalificeren. De werking daarvan is namelijk ook niet wetenschappelijk te bewijzen. Al die onderzoeken zijn 'rigged' en 'tweaked'.
Patman's avatar
| #194307 | 28-12-2012 14:25 | Mack
t Kruidenvrouwtje was inderdaad een leuke website waar ik ook door de jaren heen regelmatig op gekeken heb. Ik kan me niet herinneren dat ze ook commerciele activiteiten had.
Een cache heb ik helaas ook niet.
| #194308 | 28-12-2012 14:33 | Mack
Ze heeft een facebook pagine: http://www.facebook.com/kruidenvrouwtje

Klein gedeelte cache beschikbaar:

Google cache
| #194311 | 28-12-2012 19:18 | ouwe knar
Het lijkt mij wel een extra aanmoediging om reguliere middelen nog meer onder de loep te nemen dan al gebeurde hier.

Aspirientjes, paracetamol, anti psychotica, anti ADHD zaken, anti statines, plaspillen.... jaaaa roept u maar....

Ow, en dat verdomde zwemmen in chloor zwembaden door bejaarden met open benen mag ook weg.
Zoals ook voedingsadviezen van het voedingscentrum.
Eet 2 ons groente
Eet voldoende groente per dag en varieer daarbinnen zo veel mogelijk. Het maakt hierbij niet uit of je kiest voor verse groente of groente uit blik, pot of diepvries. Vervang per dag niet meer dan de helft door bewerkte groente, zoals appelmoes, knijpfruit of wortelsap.
Natuurlijk iedereen weegt even zwaar, heeft dezelfde voorgeschiedenis OMFG
ouwe knar's avatar
| #194320 | 29-12-2012 05:37 | JFK
Waarom erover schrijven als er al meer dan genoeg te lezen is?
Alsof die 'zappers' er ooit iets mee gaan doen...
JFK's avatar
| #194327 | 29-12-2012 09:30 | Nico de Geit
Websites worden regelmatig bezocht en de inhoud gekopieerd en opgeslagen:

http://wayback.archive.org/web/*/http://www.kruidenvrouwtje.nl/
Nico de Geit's avatar
| #194328 | 29-12-2012 09:32 | Nico de Geit
Kopje thee tegen ochtendmoeheid en hoofdpijn. Verkrijgbaar bij Albert Heijn. Vraag een medewerker om 'huismerkthee' en zeg dat De Geit je gestuurd heeft.
Nico de Geit's avatar
| #194330 | 29-12-2012 10:08 | Gareth
@oude knar
helemaal eens met je opmerkingen.. een vraag.. 'Ow, en dat verdomde zwemmen in chloor zwembaden door bejaarden met open benen mag ook weg.' Is er correlatie tussen zwemmen in chloorbaden en het krijgen van erisypelas (wondroos) of cellulitis?

Ik kom sedert twee maanden in een sauna met chloorzwembad (Achmea Spa Health centre) en heb nu die problemen aan mijn ene onderbeen net boven de voet.. wondroos of cellulitis, de artsen weten het niet (precies).

'Zoals ook voedingsadviezen van het voedingscentrum'
Helemaal met je eens.. luister niet naar het voedingscentrum.. daar vertelt men halve waarheden gebaseerd op halve kennis

Als ik, ivm met mijn ziek zijn, de energie kan vinden om hierover op ZAP te publiceren zal ik dat doen.. maar ik kan niks beloven..

Ik schreef er al een boek over.. dat boek is klaar maar nog niet in publicatie.. geen geld voor aan mijn kant.. kost 1500 fleuros..

Als je het boek wilt lezen oude knar dan stuur ik je een elektronisch exemplaar.. een p.m aan mij is voldoende.. Het boek is baanbrekend wat voeding en geneesmiddelen betreft.. Ik zou het heel fijn vinden als jij kennis nam van de inhoud.. die wetenschappelijk onderbouwd is met behulp van de twee wetten over energie..

ik houd niet van half werk.. :)

Gerrit Ooiman.
| #194332 | 29-12-2012 10:52 | MeMeBot
Mijn vader heeft onlangs een open hart operatie gehad en wordt nu dood gegooid met "medicijnen" zoals statines, andere beta blokkers en plaspillen.
Ik hoopte eigenlijk wat artikelen hierover te kunnen vinden op ZAP maar heb tot nu toe niet veel succes gehad.
Eventuele aanvullingen zijn zeer welkom.
| #194334 | 29-12-2012 11:25 | Nico de Geit
@ Gareth

'Ik schreef er al een boek over.. dat boek is klaar maar nog niet in publicatie.. geen geld voor aan mijn kant.. kost 1500 fleuros..'

Tegenwoordig publiceer je dingen gewoon op het internet. Een blog is gratis.
Nico de Geit's avatar
| #194335 | 29-12-2012 11:57 | Gareth
Het is toch diep tragisch dat over onze gezondheid beslist wordt door het West-Europees - Amerikaanse industriële kartel van vooral de Wapenindustrie en de Farmacie dat men de Europese Unie noemt.

Een aantal verdwaasde wetenschappers beslist over wel of niet kruiden als geneesmiddelen.
Niet dus.. want schadelijk voor de Big Farma
Laat ze naar de Hel lopen..

Ik haat de fascistoïde methoden van leiders die zeggen wat goed voor jou is en uitroeien wat hen niet behaagt.
Ik beslis zelf over mijn gezondheid en zij die daarover hun censuur toe willen passen noem ik duivelskinderen..

Laat elke Pv/dA-er dit gezegd zijn.. ogen en oren open heren..
Want jullie werken hieraan mee.. zijn daardoor ook fascistoïde te noemen. Net als de Europese Gemeenschap.

Fijn dat we hier op ZAP kunnen blijven publiceren over dit zo heel belangrijke onderwerp.. Heel fijn Patrick.. lets stand the madness..

De huidige gezondheidszorg is kwalitatief gezien gewoon slecht te noemen.. Alle geneeskunde draait om kwantiteiten..
Artsen weten weinig van gezondheid en al helemaal niet veel over kruiden.. Het wordt hen niet onderwezen op hun universiteiten.

Daar leren zij overigens alleen maar hoe je patiënten moet behandelen bij ziekte.. Het denken erover wordt hen afgeleerd.

Wat men medisch wetenschappelijk bewezen noemt...
Let op!
Is wetenschappelijk gezien volkomen onzin.
Gelul bijna!

Men bewijst op juridische wijze over goed of kwaad van een remedie.
Waanzin
Goed en kwaad horen bij priesters en juristen.. en dienen uit de medische wetenschap geweerd te worden als argumenten
Alle geneeswijzen hebben hun voors en hun tegens.

En juridisch medisch bewezen is heel iets anders
dan wetenschappelijk medisch bewezen.. volkomen anders..

Afgekeurd door mij derhalve..

Zo
Dit moest ik even kwijt..
| #194339 | 29-12-2012 13:37 | zanussi
Codex Alimentarius drukt de kruidengeneeskunde in de illegaliteit. Daardoor geen controle meer op bijvoorbeeld via internet verkrijgbare voedingssuplementen/ vitaminenpreparaten die door sommige vegetariers/ veganisten veel worden gebruikt. Linke soep.
zanussi's avatar
| #194341 | 29-12-2012 14:10 | ouwe knar
chloorzwembad
Je zou eens moeten googelen wat een gemeen gif chloor is @Gareth. Als je het inademt maar ook als het op je velletje komt, en van daaruit ook in je lichaam.
Aangezien chloor alle maar dan ook alle bacteriën moet doden, is met een beetje pech het hele evenwicht tussen goede en slechte aan gort. Zeg maar het beschermende microklimaat daar op je huid naar z'n grootje.

Ik zelf ben een groot voorstander van vitamine C.
Vroeger had je zinkzalf voor rode baby billetjes. Het toepassingsgebied is zelfs uitgebreid. http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Medicijnen/Producten/Zinkzalf.aspx?mId=10704&rId=1045
Niet zo gek want onder andere een tekort aan zink kan ook alweer onder andere, de weerstand doen dalen.
Met zink pillies moet je wel een beetje uitkijken. Een teveel duwt koper weg, wat dan weer andere problemen veroorzaakt.

Verder is het voor zalf heel belangrijk wat gebruikt is als basis. Vaseline bijvoorbeeld sluit de boel zuurstofdicht af. Het is de vraag of je dat wil.
ouwe knar's avatar
| #194342 | 29-12-2012 14:20 | ouwe knar
zoals statines, andere beta blokkers en plaspillen.
Statines zijn in verband met cholesterol hier meer dan uitgebreid aan bod gekomen.
Plaspillen is een best wel ingewikkelde materie. Ze gooien je mineralen huishouding door de war, wat misschien het vochtprobleem alleen maar groter maakt.
Er zijn kalium sparende plaspillen, maar wat als de nieren niet goed werken, waardoor juist kalium te veel vast gehouden wordt.
Beta blokker monsters... tja, voer voor farmacologen...
ouwe knar's avatar
| #194358 | 29-12-2012 17:22 | ParallaxGuy
Ik vind het toch wel een zorgelijke tendens.
@Gareth; ben benieuwd naar je boek.

Zou het niet eens interessant zijn om een voedingssupplementen/kruiden wiki site te maken.. zonder commerciel oogmerk?
ParallaxGuy's avatar
| #194360 | 29-12-2012 17:36 | ouwe knar
voedingssupplementen/kruiden wiki site te maken.. zonder commerciel oogmerk?
Er is al een behoorlijk goede, met dank aan @Debsy.

http://www.westonaprice.org/search

Bookmark 'm / zet bij je favorieten/ bladwijzers !!!!!!!!!!!!!!
ouwe knar's avatar
| #194416 | 30-12-2012 13:45 | Gareth
@argwaan
'Het is wetenschappelijk aangetoond dat het placebo-effect echt werkt.'

Leuk stukje tekst.. klinkt ook erg logisch.. maar dat woord placebo-effect, een mantra bijna, klopt niet.

Elk mensenlichaam heeft een zelfgenezend vermogen, 'vis medicatrix naturae' noemde men dit in de klassieke wereld.

Dank zij dit vermogen geneest 80% van alle ziekte 'vanzelf'. Medicijnen genezen niet.. medicijnen kunnen het geneesproces ondersteunen, helpen, and that is it.

Als je de mantra 'placebo-effect' dus vervangt door zelfgenezend vermogen.. Er is voldoende gepubliceerd over dat vermogen, ook door reguliere wetenschappers.. juist vooral door hen de laatste tijd.
Dan zul je de materie beter begrijpen.
| #194417 | 30-12-2012 13:48 | Gareth
@Geit

Ik wil een boek, en geen sorus. Gewone boeken communiceren anders dan boeken op internet.
| #194418 | 30-12-2012 13:53 | Gareth
@ouwe knar
thx voor het chloor en vaseline verhaal.. vaseline gebruik ik liever niet.. een aardolieproduct.. dus giftig.. en in zekere mate kankerverwekkend..
Ik gebruik olie om kruiden in te trekken en bijenwas om de olie tot zalf te stabiliseren. Puur natuur.. beter..

Zal voortaan uit de chloorbaden wegblijven :)
Ook dank voor het adres van de database via debby..
| #194492 | 01-01-2013 19:31 | nieuwsvandezetijd
Erg raar, zorgwekkend ook. Welke kant gaan we op?
Missch zijn straks boeken over kruiden ook niet meer te koop.
nieuwsvandezetijd's avatar
aanmelden / inloggen