Door Johnito, Op maa 21 maa 2011 04:45, 88 reacties, citaat / intro / linkdump

Strijd in #Libya - de gestolen revolutie?

Ik begin met het maken van excuses aan jullie, in het bijzonder de Libiërs die niet alleen oprecht van Gaddafi af willen, maar ook een werkelijk vrij volk willen zijn.

Het is maar goed dat ik geen stemrecht in de VN Veiligheidsraad heb. Anders had ik afgelopen vrijdag wellicht een domme fout gemaakt, met grote gevolgen, door met een resolutie in te stemmen waarmee de "coalitie" nu alle kanten uit kan.


Ja je mag nu weer uitademen.

Eergisteren maakte ik duidelijk dat ik grote twijfels heb over de VN-resolutie die nu heeft geleid tot Operation Odyssey Dawn (US), Operation Ellamy (UK) en Operation Harmattan (F). Helaas hebben de...
| #130571 | 21-03-2011 05:25 | Guantanamo Lullabay
Ik durf daarom de veronderstelling wel te ondersteunen dat, met name de westerse landen, interveniëren om controle over de Libische revolutie te verkrijgen.


Einstein
Guantanamo Lullabay's avatar
| #130574 | 21-03-2011 05:54 | Guantanamo Lullabay
trouwens

jij bent duidelijk een grotere optimist als ik

zodra het rommelde in libië dacht ik al

hier komt ellende van

had khadaffi trouwens wel hoger ingeschat .
de man reageerde hysterisch
geen goede zaak

punt is dat het een duidelijk NED geurtje had en nog steeds heeft.

Verder kun je wel lullen over het volk van libië
daarmee suggereer je dat er een geheel volk in opstand komt zoals tunesie en egypte

chomsky zei al
"its different, its a civil war"

En dat is het ook

ik ben op inmiddels overigens ook al op diverse plekken officieel aanhanger van khadaffi

Begin er haast al in te geloven

De manier waarop mensen , ook jij, partij trekken voor een der strijdende partijen vindt ik ronduit onverantwoord

Ik weet niet hoe de vorken in de stelen zitten in dit geval
Uiteindelijk moet ieder volk natuurlijk het recht op zelfbeschikking hebben

maar als dat volk onderling ruzie heeft wie hebben dan gelijk?
Ik weet het in ieder geval niet
maar ik ga zeker niet bij voorbaat al roepen dat de rebellen gelijk hebben
zeker niet als iedereen dat roept want daar heb ik een gezond wantrouwen tegen ontwikkeld
Niet voor niks dat ik hier af en toe rondhang
soms zijn er mensen hier die me informeren wat de msm nalaat
Guantanamo Lullabay's avatar
| #130578 | 21-03-2011 09:07 | Hans
Je hebt zeker geen auto, Johnito?
Het woordje olie komt in je hele verhaal niet voor.

De belangrijkste reden om de opstandelingen even snel te helpen: 1,6 miljoen vaten per dag die we nu al wekenlang mislopen op de Europese markt.

Als vrachtwagenchauffeurs het vervoer vanbrandstof over snelwegen blokkeren, wordt er ook ingegrepen.
Hans's avatar
| #130583 | 21-03-2011 09:47 | Donkerdoorn
Die grondtroepen zijn allang in Libië, al valt dat "ook onder de resolutie" omdat ze doelen zoeken (SAS, daarom zijn de Britten zo stil over dit onderwerp). Kan ook een reden zijn waarom "het verzet" journalisten niet toelaten tot de frontlinie.

Overigens ergert me dat de "oppositie" als een homogene groep wordt gezien. Libië bestaat voornamelijk uit stammen, maar de enige woordvoerders die we zien zijn de "ingevlogen" ex-pats uit de USA.

De revolutie is gekaapt. Dit is de volgende oorlog voor de corpocratie en kan in potentie weer een bloedbad als in Joegoslavië worden. Het is alleen erg slim verkocht in het westen aan de normaal "anti-oorlog" partijen.
Donkerdoorn's avatar
| #130586 | 21-03-2011 10:03 | Antares
Het is alleen erg slim verkocht in het westen

Volledig mee eens, een nieuw trucje en iedereen stinkt er weer in. Het meest cynische is dat ze het trucje van te voren hadden aangekondigd.
Antares's avatar
| #130590 | 21-03-2011 11:42 | Johnito
@Donkerdoorn :
Overigens ergert me dat de "oppositie" als een homogene groep wordt gezien.


Ik weet het, en schrijf dan ook
Belangrijk is wel dat een belangrijk onderdeel van het huidige verzet, de National Front for the Salvation of Libya,


Overigens had je gewoon gelijk, en ik niet ;-)

@Hans nee ik heb geen auto. Wel een scooter, helaas nog wel op benzine. Invade! ;-)

@Guantanamo Lullaby Mijn sympathie had Gaddafi hoe dan ook allang verloren.
Johnito's avatar
| #130591 | 21-03-2011 11:54 | Hans
@Johnito: het gaat niet om regime-change, daar ging het ook in Irak niet om. Het maakt Europa geen zak uit wie er de baas is in Libië, als we maar weer snel aan het olie-infuus kunnen.
Hans's avatar
| #130639 | 21-03-2011 16:49 | _Martijn_
De belangrijkste reden om de opstandelingen even snel te helpen: 1,6 miljoen vaten per dag die we nu al wekenlang mislopen op de Europese markt.
Gooi er een paar kruisraketten op en de olie stroomt als nooit tevoren?

het gaat niet om regime-change, daar ging het ook in Irak niet om. Het maakt Europa geen zak uit wie er de baas is in Libië, als we maar weer snel aan het olie-infuus kunnen.
Dan maakt het dus juist wel uit wie er de baas is. Zet er bijvoorbeeld een Chinees neer en de olie gaat de verkeerde kant op.

Hans je geloof in de vrije markt en de dollar en al dat soort zaken meer is soms onbegrijpelijk.
_Martijn_'s avatar
| #130693 | 22-03-2011 09:49 | JFK
Nu ben ik er heilig van overtuigd dat Gaddafi een dictator is,

Een dictatuur is niet per definitie slecht, zolang de dictator zijn volk goed behandeld.
Men moet niet vergeten (en dat gebeurd nogal snel met al die leugens over massamoorden), dat Libië tot voor kort het meest welvarende land in heel Afrika was (totdat wij een burgeroorlog importeerden en met bommen gingen gooien).

die, met o.a. Frans, Amerikaans, Nederlands en Brits militair materieel en wapentuig, een onderdrukkend regime voert,

Onderdrukking van een door het westen veroorzaakte bedreiging voor zijn volk.

en grof geweld tegen zijn volk niet schuwt.

Is dat jouw bewijs dat de Qaddafi aanhangers op ongewapende demonstranten schieten?
In de media is het bewijs even slecht.

Het Libische volk verdient beter dan een leven onder Gaddafi.

Dat vind ik niet, realistisch gezien kon het niet veel beter, het Qaddafi regime had met veel variabelen rekening te houden en deed dat naar mijn mening erg goed.
Het was in ieder geval beter dan wat er nu gaat komen...

Ik zal Qaddafi herinneren voor zijn poging een Afrikaanse unie te stichten, en voor zijn begrip van het westerse imperialisme.
JFK's avatar
| #130695 | 22-03-2011 11:02 | Ness
Khadaffi heeft intussen wel de grootste rivier in de woestijn gebouwd die er bestaat - je kunt 'm vanuit de ruimte zien. Die unieke prestatie - schoon helder water voor heel Libië - is nooit in de westerse pers belicht.
Ness's avatar
| #130760 | 23-03-2011 00:04 | Johnito
Eerlijk is eerlijk jongens, van alle minstens 22 oorlogen die ik sinds mn 8e heb kunnen volgen via de media was er niet één waarbij een normaal mens wist wat er werkelijk speelde, in ieder geval niet tijdens de oorlog. Is nu niet anders.
My guess is as good or bad as yours , in ieder geval voor een aantal jaren. .
Johnito's avatar
| #130765 | 23-03-2011 00:57 | Guantanamo Lullabay
\
oorlog is fout

klaar uit

en bommen brengen geen mensenrechten
Guantanamo Lullabay's avatar
| #130766 | 23-03-2011 00:59 | Guantanamo Lullabay
en de NAVO en de VN zijn terroristische organisaties

en iedereen die dat nog steeds niet door heeft is niet al te snugger
Guantanamo Lullabay's avatar
| #130918 | 24-03-2011 03:04 | Johnito
Overigens is er al weken geen internet in Libië. Dat betekent dat we hier in het westen maar een zeer klein deel van de werkelijkheid meekrijgen, en dat de rest van de informatiestromen door Gaddafi TV, de geallieerden en de online rebellen (huh?) worden gecontroleerd.
Johnito's avatar
| #138478 | 27-05-2011 01:24 | Johnito
Kon niet uitblijven. Libiërs in Benghazi demonstreren nu openlijk tegen mogelijk gekaapte revolutie, bereid om helemaal opnieuw te beginnen.
Johnito's avatar
| #138487 | 27-05-2011 08:32 | _Martijn_
Ik vind het woord 'gekaapt' wat twijfelachtig; dat doet vermoeden dat deze 'revolutie' in eerste instantie autonoom, oprecht en wel van het volk zou zijn geweest.

En dat lijkt me toch niet. Die gasten zijn vanaf het begin bij de neus genomen en gedirigeerd.

En maar schreeuwen en schieten. Allemaal voor Westerse belangen zonder het te weten...
_Martijn_'s avatar
| #138508 | 27-05-2011 11:55 | tegengas
Ik lees weer een hoop wat niet klopt, vooral over dat ze geen Internet hebben is hilarisch .

Je kan gewoon naar Benghazi bellen, alleen een extra 9 voor het netnummer zetten en er zijn ook veel satelliet internet verbindingen.
Die heb je trouwens ook in Tripoli maar worden niet gebruikt omdat het daar verboden is.

Hert kapen van een revolutie is moeilijk, de bevolking is gewapend.
Er wordt een beetje te hoog en te vroeg van de toren geblazen.

Oorlog is fout, bommen brengen geen vrede.

Dat is een goeie voor Gaddafi met zijn Grad raketten op zijn inwoners door het hele land.. :)

Waar zijn de stammen?, ik zie alleen dat de Berbers met de Tuareg and Toubou people samen strijden tegen Gaddafi.


Voor de Gaddafi knuffelaars:Waslijst misdaden gaddafi vanaf 1969
Zal wel niemand naar kijken :)
tegengas's avatar
| #138609 | 27-05-2011 22:52 | tegengas
Prachtig verhaaltje van een doorgeslagen complotteer om de VS de schuld te geven en de Spanjaarden vrij te pleiten?, het wordt steeds gekker.

Ik heb het artikel gelezen in El Mundo er wordt niks ontkent.
Ze houden hun mond, maar het is geen geheim dat ze verkocht zijn, voor de datum van de "Ban".

In El Mundo
The manufacture is prior to the date on which Madrid has signed a ban
Defence has no confirmation but says that in that year was not illegal
These pumps scattered high-explosive munitions
This weapon can not be cast accurately
He has also used Grad rocket, Russian weapon to attack with multiple explosions

Maar Instalaza heeft gewoon "legaal" de cluster munitie voor juli 2008 verkocht aan Gaddafi.
Instalaza verklaart zelfs dat de munitie nog steeds legaal is.


Instalaza pide 40 millones por la prohibición de las bombas de racimo
http://www.cincodias.com/articulo/empresas/Instalaza-pide-millones-prohibicion-bombas-racimo/20110509cdscdiemp_1/

http://www.elmundo.es/elmundo/2011/04/15/internacional/1302891726.html

http://www.elpais.com/articulo/internacional/Gadafi/ataca/Misrata/bombas/racimo/fabricadas/Espana/2007/elpepuint/20110415elpepuint_11/Tes

http://m.greenpeace.es/index.php/blog/2011/04/bombas-de-racimo-espanolas-en-libia

En dat is allemaal heel goed gedocumenteerd, tot de serie nummers en batch datum toe, ook o.a. door Amnesty International en Human Rights Watch.


Amnesty International
Libya: Attacks against Misratah residents point to war crimes
http://www.amnesty.org/en/for-media/press-releases/libya-attacks-against-misratah-residents-point-war-crimes-2011-05-06

Human Rights Watch
Libya: Cluster Munitions Strike Misrata
http://www.hrw.org/en/news/2011/04/15/libya-cluster-munitions-strike-misrata

Wat niet fris is het afschieten van deze cluster munitie en GRAD raketten op de inwoners van een stad die geen kant op kunnen.
tegengas's avatar
| #138618 | 27-05-2011 23:29 | Oranje Revolte
http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buitenland/article/detail/1270926/2011/05/27/Amendement-verbiedt-VS-grondtroepen-in-Libie.dhtml

Amendement verbiedt US grondtroepen in Libië in te zetten, maar ze hangen er wel al bijna met hun boots boven.
Oranje Revolte's avatar
| #138619 | 27-05-2011 23:39 | Oranje Revolte
<object style="height: 390px; width: 640px"><embed src="http://www.youtube.com/v/W3LPyZhvGNg?version=3" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" allowScriptAccess="always" width="640" height="390"></object>

width="480"height=354
<object style="height: 390px; width: 640px"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/W3LPyZhvGNg?version=3"><param name="allowFullScreen" value="true"><param name="allowScriptAccess" value="always"><embed src="http://www.youtube.com/v/W3LPyZhvGNg?version=3" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" allowScriptAccess="always" width="640" height="390"></object>
Oranje Revolte's avatar
| #138620 | 27-05-2011 23:43 | Oranje Revolte
weer fout , kan iemand het you tubetje goedzetten?
heel veel dank, heren.
<object style="height: 390px; width: 640px"><embed src="http://www.youtube.com/v/W3LPyZhvGNg?version=3" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" allowScriptAccess="always" width="640" height="390"></object>
Oranje Revolte's avatar
| #138623 | 28-05-2011 00:09 | tegengas
Dat is een teken van boven, die het er niet mee eens is.
Denk ik.
tegengas's avatar
| #138646 | 28-05-2011 11:15 | Antares
@tegengas
Tja, dat is een lijst die ik ook voor de VS en Israël zou kunnen samenstellen. Ik snap echt niet, voorzover de lijst betrouwbaar is, wat daaraan mankeert, voorzover het machthebbers betreft. Hij vermoordt zijn tegenstanders, wie niet?

Dat is een teken van boven, die het er niet mee eens is.

Dat komt doordat een clip niet in de reacties kan worden ingevoegd.
Antares's avatar
| #138657 | 28-05-2011 11:54 | zwart
@tegengas. Verbijsterend die lijst die u hier in uw link zette.
Ik vind Loekashenko van Wit-Rusland en Janoekovitsj van Oekraïne al schurken, maar die doen niet aan terrorisme, moorden en folteren niet.
zwart's avatar
| #138660 | 28-05-2011 12:35 | tegengas
Deze PDF Waslijst misdaden Gaddafi vanaf 1969 is gewoon controleerbaar.

Daar is het ook mee begonnen in Benghazi, er zat in Benghazi een Libische mensenrechten advocaat vast.

En nog wat andere organisaties die zich roerde tegen het misdadige regime van Gaddafi.

Men denkt dat het allemaal rozengeur en maneschijn was in Libië maar dat is helemaal niet zo.

@P.uncia
Ook een verhaal dat rammelt aan alle kanten, de VS is de boosdoener?
Nooit van dit soort apparaten gehoord?
Thuraya IP Satellite Modem
http://www.satphonestore.com/satellite-phones/satellite-internet/thuraya-ipmodem.html

Deze is populair in Afrika en Midden-oosten, laptop, kaart met bel tegoed erbij en klaar.
Thuraya SO-2510 Satellite Phone
http://www.satphonestore.com/satellite-phones/satellite-phone-hh/thuraya-so2510.html
tegengas's avatar
| #138670 | 28-05-2011 14:00 | Oranje Revolte
@zwart en tegengas : Barbertje moet hangen

Weet je wat voor een land het is behalve voor islamextremisten:
geen post, geen incasso : als je niet betaald hebt, ga je naar de instantie, je betaalt en klaar is kees, 'smiddags doe je lekker 2 uurtjes een slaapje, geen stress, vriendelijkheid, hartelijkheid, solidariteit, lekkere verse groenten en fruit, geperste sapjes zonder toevoegingen een dubbeltje, kindvriendelijk, respect voor ouderen, mooi klimaatje, verzorging van wieg tot het graf door de staat, opleidingsmogelijkheden voor iedereen, niet je hele leven slaaf hoeven te zijn van de bank om in een huisje te mogen wonen, leningen zonder rente, huis krijgen de armeren gratis, kun je geen bruidsschat betalen, kun je dit aanvragen bij de staat.Kortom teveel om op te noemen.
Blijf je hier maar vrij voelen . K. Dafje heeft eens gezegd : In Europa moet je betalen als je in de spiegel kijkt.

Je westerse vrijheid bestaat allang niet meer, iedereen is hier slaaf van het geld en daardoor geïnfecteerd door corruptie en oneerlijkheid.
Daar is het een van alle banken en geldgraaiers onafhankelijk land. en zijn de meeste mensen nog onbedorven.
Oranje Revolte's avatar
| #138671 | 28-05-2011 14:07 | Oranje Revolte
De lijst van de heer tegengast is wat gekleurd door een westers brilletje mbv niet-objectieve amnesty.

ik zou jullie ernstig willen aanraden de westerse geschiedenis een te bestuderen : een en al roof- en moordzucht op alle landen van de wereld en vooral Niet-Aflatende Invallen op Arabische landen. Italië is net verdreven en daar staan ze al weer.
Waarom, o westerlingen, mogen westerlingen alles, wat anderen niet mogen?
Doe eens aan cultuurrelativisme en verbreedt eens je kijk op de wereldgeschiedenis.
Oranje Revolte's avatar
| #138674 | 28-05-2011 14:32 | tegengas
Ik leef liever in Nederland. :) maar ik zou zeggen ga daar lekker wonen voor het sappie van 10 cent.

No postal system in Libya and no proper way to identify homes or streets... "4th road after the mosque on main street, green house"

If you manage to get an ambulance in Libya; 1) you're lucky because you know the number and 2) you're lucky you didn't die 3 hours earlier

Best of all: Libyans can't get treated in Libya for anything more serious than a toothache. We go to Tunisia or Malta. No healthcare at all.

English was banned in schools for the better part of 20 years... Being taught nowadays, but G's green book studies given higher importance

Teachers get paid less than 200 dollars per month. That is the maximum pay check a public worker can get. Corruption is the way forward.

90% of people work for the government.. there is basically no private sector. Pay-checks either come 2 months late or never come. #libya

We don't have a transport system. We don't have buses, we have small vans we call "ivecos" that break down 60 times before you get home

If you are a Libyan, or someone that even visited Libya before, you know exactly what I'm talking about.. This country is run by Gaddafi

You only get your road paved if a Gaddafi officers lives in your area; majority of Tripoli's side streets are nothing but sand #libya #feb17

Libya is run by one family. Foreign businesses are co-owned and co-run by members of this family. No one can do anything without them.

Libya's "popular committees" agreed on stuff, and made up laws.. just to had them flat out ignored. One person had ultimate power, Gaddafi.

Libya's "popular committees" were a joke. None of my family went to them; NO ONE went to them, because nothing was ever decided there.

People who say that the "people rule in Libya" clearly have no idea where Libya is on a map. Maybe they mean Liberia? I don't know.

People who say Gaddafi "has no real power" either never lived in Libya, never heard about Libya or never knew Libya existed before feb 17th

http://sfy.co/ANa
tegengas's avatar
| #138730 | 28-05-2011 20:39 | Oranje Revolte
@T Het is nu wel duidelijk dat je niets van het land weet.

Als je dan toch één van daar bent , voor jou dan de spreuk van de dag :

أَلَمْ تَرَ أَنَّ اللّهَ خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضَ
بِالْحقِّ إِن يَشَأْ يُذْهِبْكُمْ وَيَأْتِ بِخَلْقٍ جَدِيدٍ
Oranje Revolte's avatar
| #138733 | 28-05-2011 20:46 | tegengas
Wat klopt dan niet?

En laat dat maar aan boven over.
Gaddafi's dagen zijn geteld.
tegengas's avatar
| #138735 | 28-05-2011 20:51 | zwart
@oranjeburger
Google vertalen: Ziet gij niet dat God de hemelen en de aarde schiep.
Het recht om te willen u bloot uit en breng een nieuwe schepping

Wat een rare zin LOL
zwart's avatar
| #138741 | 28-05-2011 21:20 | P.uncia
@Zwart, dat staat er niet, er staat letterlijk:

Ziet gij niet dat God de hemelen en de aarde schiep.
Het recht heeft je te vernietigen en een nieuwe schepping te brengen.
P.uncia's avatar
| #138743 | 28-05-2011 21:23 | zwart
Daarom schreef ik er ook bij waar ik de vertaling mee gedaan had. Ik had uiteraard wel door dat die niet correct was.
zwart's avatar
| #138744 | 28-05-2011 21:26 | P.uncia
Ik had uiteraard wel door dat die niet correct was.


Dat is dan weer wel correct ;-P
P.uncia's avatar
| #138748 | 28-05-2011 21:40 | tegengas
En ik ook hoor.
tegengas's avatar
| #138752 | 28-05-2011 21:48 | Oranje Revolte
@P.uncia , je bent echt veelzijdig. Hoeveel talen beheers je?

Wat klopt dan niet?


@T : ambulances, ziekenhuizen , tandartsen[ mijn tandarts hier, een supermoderne, begeleidde veel jonge tandartsen uit L.,door vaak het land te bezoeken is hij ook een fervente fan van het leven in L., ], Engelse les : de meeste jongeren spreken Engels; de salarissen zijn al heel lang verhoogd; lonen lijken laag , maar brood,rijst,benzine,huizen kosten bijna niets , vanuit westerse ogen bekeken; de kleine vans, iveco, zijn broodwinning voor veel mensen, evenals in de rest van Afrika en MO.
Er is een goed ondernemingsklimaat, waarin iedereen kans krijgt om omhoog te komen of in ieder geval een goede boterham te verdienen.
Er zijn veel handelsondernemingen, het is zeer zeker niet waar , dat K en zijn familie alles beheert.
De committees behoeven wat verbetering, maar daar zou aan gewerkt kunnen worden, als de partijen daar de kans voor krijgen.
Maar
Oranje Revolte's avatar
| #138756 | 28-05-2011 22:00 | tegengas
:) je kan het mooi vertellen, veel woorden maar je draait om de hete brij heen.
:)
http://www.tripolipost.com/articledetail.asp?c=5&i=3280
tegengas's avatar
| #138763 | 28-05-2011 22:11 | Oranje Revolte
Tripoli heeft 20 middel- en grote ziekenhuizen, de meesten hebben doktoren die in Duitsland, Engeland, Frankrijk en US zijn opgeleid. Je kunt er dag en nacht terecht. Alles gratis.
Als je een speciale operatie nodig hebt, wordt je door de regering meestal naar Zwitserland of Oekraiene gestuurd.
Oranje Revolte's avatar
| #138764 | 28-05-2011 22:16 | tegengas
Tunesie

The health sector in Libya is really in shambles and everyone understands such reality,

Alleen jij ziet het anders dan professor Elmahdi A. Elkhammas.

http://www.tripolipost.com/articledetail.asp?c=5&i=3280
tegengas's avatar
| #138765 | 28-05-2011 22:29 | P.uncia
Alleen jij ziet het anders dan professor Elmahdi A. Elkhammas.


Mwoah, kan je ook anders stellen, Elmahdi A. Elkhammas ziet het anders dan vele anderen.

Niets nieuws, ook jij ziet de de goed betaalde al-CIAda huurlingen als vrijheidsstrijders terwijl het niets anders is als tuig dat opgeknoopt zou moeten worden.
P.uncia's avatar
| #138766 | 28-05-2011 22:37 | tegengas
Mwoah, kan je ook anders stellen, Elmahdi A. Elkhammas ziet het anders dan vele anderen.

lariekoek, lees het artikel uit 2009

Cia tuig huurlingen hahahaha , inwoners van dorpen en steden.
Ja de inwoners opknopen, mooie filosofische woorden.
:)
tegengas's avatar
| #138767 | 28-05-2011 23:00 | P.uncia
Weet je, je kokervisie wordt me wel eens teveel, jouw kortzichtigheid en eenzijdigheid geven niet echt blijk van inzicht in de complexiteit van deze CIA opzet om Gaddafi te verwijderen.

Inwoners opknopen is werk van de al-CIAda huurlingen, de bronnen die je aanhaald zijn shit en MSMprop gaat echt nergens over, probeer je me pissig te maken?

Van filosofie heb je de ballen verstand niet, je blijft reageren als een monteur, "als Gaddafi weg is wordt het een paradijs in Libië" dan komt er democratie.

Yezz, alsof Libië daar op zit te wachten.
P.uncia's avatar
| #138769 | 28-05-2011 23:17 | tegengas
Beledigingen doen mij helemaal niets.:
Neem aan dat je nu als lid spreekt?

En dat zijn jouw gedachtes, jouw probleem, daar kan ik niks aan veranderen.
Ik hou mijn gedachtes wijselijk voor mezelf.
Oh, je moest eens weten waar ik verstand van heb.

Libië kon toch niet twitteren? hoe zat dat ook al weer? 38000km hoog in de lucht.
Thuraya XT

Overal zit de CIA achter, je hebt helemaal gelijk, alles is een groot complot.
tegengas's avatar
| #138771 | 28-05-2011 23:49 | P.uncia
Beledigingen doen mij helemaal niets


Zijn er beledigingen? ik zie niet waar ik je beledig.

Ik hou mijn gedachtes wijselijk voor mezelf.


Niet echt dus, je blijft maar kwaken hoe geweldig die CIA huurlingen vrijheidsstrijders zijn.

je moest eens weten waar ik verstand van heb


Niet interessant voor me, ik vertrouw op mijn opleiding en inschattingsvermogen.

Overal zit de CIA achter


Niet overal maar in dit geval wel en het begint er op te lijken dat dat je bewust disinfo aan het verspreiden bent.
P.uncia's avatar
| #138772 | 28-05-2011 23:59 | tegengas
Als je het niet erg vindt, ik heb nu even geen zin meer om hier op een antwoordt geven.
tegengas's avatar
| #138773 | 29-05-2011 00:04 | P.uncia
Yeah ;) al die valkuilen, daar wordt je beroerd van ;-P
P.uncia's avatar
| #138774 | 29-05-2011 00:06 | tegengas
Nee hoor, maar dat kan jij zeker niet respecteren, ik heb er even genoeg van, dus laat me even met rust.
tegengas's avatar
| #138775 | 29-05-2011 00:33 | P.uncia
Mwoah, jij poneert een stelling en ik reageer daar op, als je met rust gelaten wil worden moet je geen stelling innemen.

Wie kaatst moet de bal verwachten en het onrecht wat nu plaats vind in Libië is wel degelijk het reageren waard.
P.uncia's avatar
| #138779 | 29-05-2011 03:30 | Guantanamo Lullabay
Libie os de meest geniale zet van de VS in jaren

weet de arabische lente te vermoorden
chavez zwart te maken
en patman te brainwashen

complimenten voor obama

de slimste president van de vs sinds de tweede wereld oorlog


heil
Guantanamo Lullabay's avatar
| #138789 | 29-05-2011 10:04 | Oranje Revolte
Lees ook :
http://www.brookings.edu/~/media/files/rc/papers/2009/06_iran_strategy/06_iran_strategy.pdf
Which Path to Persia
analysis paper for the middle east

Hoe landen te overweldigen. Leuk zondagmiddagvoer.

En Obama is in de valkuil "Clinton, Reece"getrapt en gaat daar niet meer uitkomen, hoop ik .
Oranje Revolte's avatar
| #138791 | 29-05-2011 10:31 | Oranje Revolte
@T ,tegengas geven is goed in een discussie ,
dat wordt op prijs gesteld.
Maar sommigen proberen met je te disussiëren over het feit, dat je achter een valse vlag aanloopt of niet kijkt naar het "recht" op inmenging van westerse zijde in een zaak waar jullie niets mee te maken hebben en ondanks alle feiten die aangedragen worden, vertoon je geen spoor van twijfel.
Bedenk ook dat er een balans is opgetreden in het optreden van beide partijen : de Benghaziparty heeft zo langzamerhand zoveel bloed aan zijn handen, dat het een soort : de pot verwijt de ketel kwestie is geworden. [wat overigens in het verleden ook vaak het geval was, maar daar ga ik nu even niet op in]
Laat ze de kans samen aan tafel te gaan zitten.
Beter blijf je niet zo de martelaar,vervolgde,vrijheidsstrijder ,rechter,opstoker uithangen.
Oranje Revolte's avatar
| #138804 | 29-05-2011 11:40 | zwart
Laten we nou eens waarderen dat @tegengas en @oranjeburger vanuit verschillende visies zoveel info verstrekken.
Ik ben daar, met die info, zeer content mee.

Het moet toch niet zo worden dat je verplicht bent om voor 1 van de strijdende partijen te kiezen. Daar pas ik voor.
Deze 2 zappers zijn duidelijk zeer betrokken bij de zaak en zeer goed geïnformeerd alzij het uit verschillende bronnen.

Met alle respect @p.uncia. We hebben u hard nodig als admin en uw persoonlijke mening geven, prima. Mag van mij ook best hard en fel. Maar om nou @tegengas op zo'n manier van repliek te dienen komt dreigend over en dan ook nog beweren dat het niet beledigend is, is ook onjuist.

Weet je, je kokervisie wordt me wel eens teveel, jouw kortzichtigheid en eenzijdigheid geven niet echt blijk van inzicht in de complexiteit van deze CIA opzet om Gaddafi te verwijderen.
Inwoners opknopen is werk van de al-CIAda huurlingen, de bronnen die je aanhaald zijn shit en MSMprop gaat echt nergens over, probeer je me pissig te maken?
Van filosofie heb je de ballen verstand niet, je blijft reageren als een monteur, "als Gaddafi weg is wordt het een paradijs in Libië" dan komt er democratie.
.

Ik zie maar heel weinig zappers die op hun woorden terug komen, laat staan dat ze zich daarvoor verontschuldigen.

Maar het zou al mooi zijn als u begrip toont voor de totaal verschillende visies van deze zappers.
Daar bij aantekenend dat ik met beide een zeer goed contact onderhoud en ik het erg jammer vind dat zij elkaar in deze hartverscheurende situatie hier alleen als tegenstanders tegenkomen.
zwart's avatar
| #138807 | 29-05-2011 11:55 | Antares
@zwart
Waardering voor doelgerichte leugens? Wat een onzin!
Antares's avatar
| #138808 | 29-05-2011 11:56 | zwart
@antare. dank u voor uw positieve bijdrage. Dat helpt.
zwart's avatar
| #138811 | 29-05-2011 12:08 | Oranje Revolte
@zwart : op welke gronden concludeer je dat tegengas persoonlijk betrokken is bij de zaak?
Hij is geen ingezetene van het land, dus vanuit een westerse projectie over vrijheid, terwijl telkenmale blijkt dat de jongeman niets van de cultuur en mores daar kent, mag hij blijven stoken, zodat de boel via de media flink opgelaaid blijft en er vele doden blijven vallen.
Het is geen game die gespeeld wordt, en wat verantwoordelijkheid in deze, zeker in een zaak waar je in feite niets mee te maken hebt, omdat het om een interne zaak draait, nl. een burgeroorlog, zou op zijn plaats zijn.
Hij is nu nb. naar Zapruder uitgeweken om daar verder te stoken.
Ik sta volkomen achter de visie dat een kokervisie niet te pas en te onpas verspreid hoeft te worden.
Bovendien gaat het allang niet meer om het feit wie gelijk zou hebben, maar dat er op een schuldenloos land bommen worden gegooid uit jullie naam!
Oranje Revolte's avatar
| #138818 | 29-05-2011 12:41 | zwart
@oranjeburger.
uit jullie naam!
Niet uit mijn naam, alstublieft. Bommen zijn massavernietingswapens, daar wil ik uiteraard niets mee te maken hebben. Ik heb trouwens een hekel aan wapens.
Het is ook niet de keuze van de Westerse volkeren geweest om zich met het conflict te bemoeien maar een keuze van regeringen. En die hebben heel weinig meer te maken met de "het gewone volk".

Ik zie de bijdrage van tegengas niet als stoken.
Hij heeft duidelijk te kennen gegeven dat hij een kant gekozen heeft. Wat zijn redenen daarvoor zijn gaat mij niet aan.

Zo heb ik al meerdere keren te kennen gegeven dat ik een buitenstaander ben en als zodanig afhankelijk ben van eigen nieuwsgaring en dat van medezappers. Ik ben absoluut geen partij in deze zaak.
U neemt mij de woorden uit de mond in uw gezegde dat dit geen video game is waar we ons even lekker in mogen uitleven. Ik zal toch hopelijk als zodanig door u niet gedefinieerd worden.
Ik ben geïnteresseerd in mijn eigen planeet aarde en alles wat daarop gebeurd.

Zappers die partij kiezen in een conflict situatie als deze zullen daar ieder voor zich redenen voor hebben, en laten we elkaar daarom niet respectloos behandelen.

Stelt u zich eens voor als alle gepresenteerde "feiten" slecht door 1 partij in het conflict als geldig zou worden verklaard?
Ik denk dat de gemiddelde zapper sowieso getraind is in het filteren van onzin uit alles wat als nieuws tot ons komt.

Ik wens u een zeer spoedige vrede en daarbij een persoonlijke vriendelijke groet.
zwart's avatar
| #138821 | 29-05-2011 13:10 | P.uncia
@Zwart

Waarom zou ik me moeten verontschuldigen voor mijjn pissege reactie?

Ik stel vriendelijk in 138764:

Mwoah, kan je ook anders stellen, Elmahdi A. Elkhammas ziet het anders dan vele anderen.


Als antwoord krijg ik:

lariekoek, lees het artikel uit 2009


Dus alles wat niet strookt met de visie van tegengas is onzin, daar heb ik maar 1 mening over en dat is kokervisie.

Voor mij heeft hij mijn pissige reactie zelf uitgelokt.
P.uncia's avatar
| #138824 | 29-05-2011 13:26 | zwart
Schrijft @tegengas dat? Alles wat niet strookt met zijn visie is onzin?
Wel, u kunt vast wel uitspraken vinden van hem die wat ongenuanceerd zijn, maar die zie ik van iedereen wel langs komen. En de woorden "lariekoek", onzin, flauwekul enzovoort worden helaas maar al te vaak als dooddoener gebruikt en daar heeft @tegengas niet bepaald het patent op.

Voor mij heeft hij mijn pissige reactie zelf uitgelokt.

Waarvan akte.

Ik ken mijzelf veel te goed om niet te weten dat ik zelf zo nu en dan ook driftig uit de bocht vlieg, dus ik herken dat gevoel.
We zijn me een stelletje......mensen.
zwart's avatar
| #138830 | 29-05-2011 14:33 | Antares
uitspraken vinden van hem die wat ongenuanceerd zijn

Emotioneel, goedgelovig en bevooroordeeld.
Antares's avatar
| #138831 | 29-05-2011 14:43 | zwart
@antares. Emotioneel, goedgelovig en bevooroordeeldHeeft u eigenlijk wel door waarover het gaat?

U citeert een stukje uit mijn tekst en haalt het daarmee uit zijn verband.
Bent u nou niet de boel aan het opfokken?

Wat is eigenlijk uw inbreng?
zwart's avatar
| #138832 | 29-05-2011 14:52 | tegengas
@zwart dank je wel voor de onpartijdige visie.

En dat allemaal omdat ik een paar feiten over Libië onderuit haal van oranjeburger, die de zelfde propaganda praatjes roep toetert als de officiële Libische staatsomroep en enkele onfrisse websites.

Intussen werk ik voor de CIA en Al Qaida, ben geen Libische ingezetene zit ik te stoken en verspreid moedwillig hier desinformatie, ik ben een kortzichtig monteurtje met een kokervisie en geen ballen verstand van filosofie, poe poe
Mijn bronnen zijn shit.,...... over kokervisie gesproken :)
En mogen Libische vrijheidsstrijders, omdat ze van de CIA en Al Qaida zijn opgeknoopt worden.


En dan zou ik geschreven hebben dat als Gaddafi weg is Libie een paradijs wordt???????
Dit heb ik nergens geschreven.
Wat ik wel lees is dat Libië nu zogenaamd een paradijs moet zijn, terwijl dat helemaal niet waar is.

Wat ik wel gezegd heb is dat Gaddafi op moet rotten, en dat de Libiërs dan samen om de tafel moeten gaan zitten
En dat ik de vrijheidsstijders steun met hun strijdt tegen despoot Gaddafi.

Een artikel uit de Tripoli post van half 2009 over de slechte gezondheidszorg in Libië van een chirurg en professor is onwaar? nou dit kan je niet zomaar van de tafel vegen lijkt mij.
Lees het commentaar ook maar bij het artikel.

Dat lijstje wat ik heb geplaatst is van een Libische student medicijnen, die in Tripoli woont en nu in het buitenland studeert, waarom zou ik aan zijn woorden twijfelen.

Tot nu toe zijn de feiten waar ik mee kom niet weerlegd.

En op dat getoeter dat de CIA en de Al-Qaida achter de problemen zit in Libië, kan ik niks mee, het maakt een verdere alleen discussie onmogelijk.

Voor de rest is het duidelijk, ,,you're either with or against us''.

Voorlopig heeft Gaddafi geen steun uit de Arabische wereld.
Welk land steunt Gaddafi nog wel trouwens?
Algerije, Venezuela, Wit-Rusland , Noord Korea, China dacht ik
Palestijnen zijn voor de vrijheids strijders,... lastig he?

En wappert de Libische vrijheidsvlag bij de consul in Den Haag en is de Libische ambassadeur voor de EU en de Benelux, Al Hadi Hadeiba, afgelopen donderdag afgetreden.
Staan daar al Pro Gaddafi demonstranten?


@Antares

Waardering voor doelgerichte leugens? Wat een onzin!


Wat voor leugen heb ik geschreven? ik ben zeer benieuwd.
Ik zou me vergist kunnen hebben, welke leugen is dat dan?
Graag een reactie.
tegengas's avatar
| #138833 | 29-05-2011 14:57 | Antares
@zwart
Als iemand onzin spreekt dan heet dat onzin, dit is immers geen msm.

"Heeft u eigenlijk wel door waarover het gaat?"

Over wie het gaat. Jazeker.

"U citeert een stukje uit mijn tekst en haalt het daarmee uit zijn verband."

Welnee, het ging nog steeds over 'hem'.

"Bent u nou niet de boel aan het opfokken?"

De waarheid is hard.

"Wat is eigenlijk uw inbreng?"

Het fatale schot.
Antares's avatar
| #138835 | 29-05-2011 15:11 | zwart
@antares. Jammer dan dat u hier bijzit. Maar ook duidelijk dat ik uw inbreng gewoon kan overslaan.
zwart's avatar
| #138837 | 29-05-2011 15:21 | Antares
@zwart
Schrijf dan ook geen onzin, zwart, ik wordt melig van jouw emotionele chantagepraktijken. Als jij de kaart "hoe durf je" gaat spelen dan zal mijn reactie daarop duidelijk zijn.

Als er iemand is die niet nog meer aandacht nodig heeft dan is het tegengas dus je acties zijn misplaatst.
Antares's avatar
| #138844 | 29-05-2011 15:49 | Antares
@zwart
We gedragen ons weer eens als kleuters. :)

Voor de afwisseling, een Poolse meidenpunkband.
Antares's avatar
| #138845 | 29-05-2011 16:08 | tegengas
Antares@
Weet je al welke leugen ik heb geschreven?
tegengas's avatar
| #138846 | 29-05-2011 16:42 | Antares
@tegengas
Je hebt de leugens van anderen doorgegeven.
Antares's avatar
| #138848 | 29-05-2011 17:01 | tegengas
Welke leugen van anderen, heb ik door gegeven Antares?
tegengas's avatar
| #138851 | 29-05-2011 17:21 | Antares
@tegengas
Daarover is al anderhalve maand gediscussieerd, het spijt me voor je als je dat is ontgaan.

Zo kwam je onlangs weer langs ditmaal met een satellietinternetspeeltje ter waarde van slechts 4000 buks, dat zullen ze allemaal in Benghazi moeten hebben aangeschaft om de video's die ze met hun mobiel hebben geschoten op youtube te kunnen plaatsen.

Ik zou het me niet eens kunnen veroorloven maar in dat onderdrukte land beschikt blijkbaar iedereen over een peperdure satellietaansluiting.

De tweede mogelijkheid is dat slechts enkelen beschikken over die peperdure satellietverbinding en in dat geval is het geen onafhankelijke berichtgeving.

Dat gaat al de hele tijd zo door met dit soort berichten en opeens verklaar je destijds idolaat over Obama te zijn geweest. Dat zegt toch alles.
Antares's avatar
| #138853 | 29-05-2011 17:23 | Oranje Revolte
De ambassadeur in Brussel is afgetreden onder druk van de hoge vertegenwoordiger Ashton. In Scheveningen is de ambassade gekaapt onder bedreigingen.

Het schiet al aardig op : de kinderen konden vandaag niet naar school door de aanhoudende bombardementen , niemand kan slapen door de bommen 'snachts , bovenop het verlies van familie en bekenden. Iedereen raakt al aardig in de psychose.

Lekker voor die kinderen toch?, elke dag voorlezen uit het groene boekje is ook niet bepaald leuk.


@T , een normaal mens neemt van een ander die van iets op de hoogte is bepaalde feiten aan, of gaat twijfelen over bepaalde zaken. Uw enige manier is om bij artikelen die ik geschreven heb rond te komen hangen om weer te spammen of om af te zeiken op zo'n harteloze manier , dat er maar 2 mogelijkheden over blijven : kokervisie of betaald om de neuzen op het log en op andere sites uw kant op te krijgen.
Oranje Revolte's avatar
| #138862 | 29-05-2011 18:37 | P.uncia
kokervisie of betaald om de neuzen op het log en op andere sites uw kant op te krijgen.


Ik begin te neigen naar de laatste optie....
P.uncia's avatar
| #138886 | 29-05-2011 20:18 | zwart
@oranjeburger. Hulp nodig?
zwart's avatar
| #138887 | 29-05-2011 20:26 | Oranje Revolte
maar in dat onderdrukte land beschikt blijkbaar iedereen over
een peperdure satellietaansluiting.

@Antares : de mensen zijn niet onderdrukt in Libië, de sfeer is vriendelijk, behulpzaam.
Als je een klacht hebt, kun je bij de hoogste instanties terecht.
Waar baseer je deze uitspraak op?

Wat de satelliettelefoons betreft heb je gelijk, westLibië heeft ze niet, maar misschien wordt de andere kant goed bevoorraad.



Alleen voor actieve extremisten was het gevaarlijk, je werd opgesloten.
Misschien weet je dat veel vechters in Afghanistan , Iraq en andere brandhaarden uit Oost-Libië kwamen.
Maar degeen die 42 jaar het land liet opstijgen in de vaart der volkeren is zeer zeker niet als een Nero tekeer gegaan.

Kijk je naar sommige andere landen in Afrika, dan kom je echte gekken tegen, zoals Jammeh van Gambia , die denkt dat hij een tovenaar is en dan ook dagelijks mensen wegtovert.
Overigens omgekocht door Qatar om rebellen te erkennen en en passant een pretpark, 2 ressorts en tegoeden van Libië ingepikt.
Oranje Revolte's avatar
| #138896 | 29-05-2011 20:53 | tegengas
Peperduur?
thuraya xt telefoon + laptop en je kan het internet op.
West Libië heeft ze niet, ik zou niet weten waarom niet.

Hoe denk je dat die beelden uit Syrië komen?

En voor 23 euro in de maand zit je in Nederland ook al rechtstreeks op de satelliet .


Volgens mij lopen jullie een beetje achter, je moest eens weten wat allemaal mogelijk is tegenwoordig, voor weinig geld.

http://www.satphonestore.com/

De tracker SPOT Satellite GPS Messenger is een leuk ding trouwens.
tegengas's avatar
| #138901 | 29-05-2011 21:04 | xxxx
Volgens mij is Lybia idd een geweeeeldig land, ik zou er zo gaan wonen ware het niet dat er een oorlogje woed. Maar niet lang meer is mijn inschatting, en ook dat zijne hoogheid Gadda-pief er nog lang zal zitten ... @tegengas: Afrika is waking up slowly, ZHG doet veeeeeel te veel leuke en slimme dingen om afgevoerd te gaan worden als een natte hond...da man is smart ya now, paranoia, but smaaaart....
xxxx's avatar
| #138904 | 29-05-2011 21:12 | Antares
@oranjeburger
Die opmerking had ik enkel gemaakt om mijn verhaal duidelijk te maken.

@tegengas
"West Libië heeft ze niet, ik zou niet weten waarom niet."

Heel noemenswaardig, maar waarom zou Oost-Libië er dan wel massaal over beschikken? Je gelooft weer eens in sprookjes.
Antares's avatar
| #138908 | 29-05-2011 21:17 | xxxx
Leve de bevrijding trouwens van het bevrijdingsleger dat bevrijdend werk doet van de internationale bevrijders!! En van de bevrijders van de bevrijders in het algemeen...kan ik eindelijk mijn goud op een bank in Lybia zetten en mijn hollandse hobby van waterbevrijder oppakken.... Ik heb nog wat vingers over om in de gaten te steken van de door de NATO kopotgeschoten dijken....
xxxx's avatar
| #138913 | 29-05-2011 21:23 | xxxx
@tegengas Fuck die hele debiele oorlog, per definitie...begin het nogal macaber te vinden hoe je geilt op oorlog... Als je ook maar 2 dagen een oorlog van nabij hebt meegemaakt weet je dat er niks heroisch aan is, dat alles wat je lief is aan lichaam geest materie voor generaties naar de klote gaat....daarom
xxxx's avatar
| #138914 | 29-05-2011 21:26 | xxxx
...is het walgelijk voor een oorlog te zijn....
xxxx's avatar
| #138916 | 29-05-2011 21:37 | tegengas
xxxx@
Vind jouw reactie ook niet bepaalt netjes.

Ben niet voor oorlog, ben tegen het schieten op onschuldige burgers.
tegengas's avatar
| #138919 | 29-05-2011 21:42 | Oranje Revolte
@Antares , ik viel niet over jou, maar over het woord .Ben wat allergisch geworden voor het woord " onderdrukt"

Je kunt je niet voorstellen hoe raar het is, als je weet hoe het leven in een land werkelijk is, en je hoort dan de tegengestelde kant roepen. Ben ik nou gek of zijn zij het.?

Dinsdag loopt het ultimatum van Sarkozy en Cameron af, kunnen ze fijn met Apaches met hittezoekers de soldaten in Misrata afschieten. Of proberen ze Kadafi zelf af te maken.
Ze krijgen er nog gevarengeld voor ook, maar dat moet wel, het schijnt dat je die dingen met een jachtgeweer uit de lucht kunt halen. Proost op de Nato.
Oranje Revolte's avatar
| #138924 | 29-05-2011 21:51 | Oranje Revolte
@T :

Nu wil ik weten welke onschuldige burgers en waar.
De onschuldige vrouwen vragen nu ook om geweren om dat zooitje bezetters en ongeregeld naar Allah te helpen.
Oranje Revolte's avatar
| #138925 | 29-05-2011 21:54 | xxxx
@tegengas als je nu gezegd had dat je tegen schieten in het algemeen was, had ik allicht een mea culpa kunnen uitspreken, maar niets van dat. Staat dus als een huis.
xxxx's avatar
| #138927 | 29-05-2011 21:55 | Oranje Revolte
@zwart , had plaatje van levensverwachting Libiërs : deze klimt op naar 80, uit emotie in link gezet ipv in plaatje.

Dit in antwoord op een mens dat beweert dat de ziekenhuizen in Libië en de gezondheidszorg niets voorstellen.

Regelrechte leugen/desinformatie of onwetendheid en dat dan brengen als de Waarheid.
Oranje Revolte's avatar
aanmelden / inloggen