Door Lucifer, Op din 12 aug 2008 12:23, 26 reacties, all rights reserved

2.740 ton DU = volkerenmoord

Soms stuit je al internettend op van die leuke weetjes. Wist u bijvoorbeeld dat er in Irak 2.740 ton depleted uranium gebruikt is? 340 ton in Golfoorlog I en 2.400 ton in Golfoorlog II. Dat is bij elkaar 2.400 x 1.000 kilo, dat is 2.400.000 kilo kernafval. DU is in bommen verpakt kernafval met het bijkomend verrassingseffect dat het niet de paddestoel geeft van een conventionele atoombom, maar wel fallout. Zo schijnt 800 ton depleted uranium een fallout te geven die gelijk staat aan 41.000 keer de bom op Nagasaki. Toegegeven, Nagasaki was een 'klein' bommetje. Maar drie keer 41.000 keer een kleine bom geeft wel een lot off schade.

De grap met 'verarmd uranium' is dat het als solide massa in de vorm van een bom praktisch harmless is – het moet niet op je teen vallen, gna gna gna - maar verpulverd tot het fijnste stof dringt het diep door tot in alle vezels van het leven en tast het al het DNA aan wat er aan te tasten is met de meest afschrikwekkende kankers en genetisch gemodificeerde babies tot gevolg. Het bizarre aan Irak is natuurlijk niet alleen dat 9/11 een valse vlag is, dat Bagdad plat gebombardeerd is, dat de olie gestolen is en dat er met depleted uranium volkeren moord gepleegd is, maar dat deze pandemie aan geweld en andere wederrechtelijkheden eufemistisch 'bevrijden' genoemd wordt.

Hoezo Irak 'bevrijden' en tegelijk volstorten met verarmd uranium? Het is de Volgermeer niet. Bij het bevrijden van Irak hoort het beeld van wittebrood en een enkel schot wat gelost worden moest omdat die ene bewaker van Saddam Hussein toch zo stom was zijn wapen te trekken. Hussein stond niet eens met wapens getrokken aan de grens. Er was geen enkel bewijs van oprukkende raketten, er was nog geen schot gelost en heel Irak werd met de grond gelijk gemaakt om een enkele crimineel in een oversizede paleis alle middelen rechtens gearresteerd te krijgen.

Nu maakt Balkenende zich druk om mensenrechten in China terwijl hijzelf samenspannend met Bush c.s. op grote schaal mensenrechten in Irak en Afghanistan schendt, en de vrijheden in Europa aan banden helpt leggen. Balkenende moet echt denken dat hij weg komen kan met zijn misdaden, hoop dat het waarschijnlijker is van niet dan van wel. Er zijn nog diverse ronden te gaan, er zijn genoeg gelegenheden om Balkenende alle middelen rechtens achter de bouten te krijgen. Zijn misdaden verjaren niet. Soms duurt het tientallen jaren voordat een oorlogsmisdadiger eindelijk gepakt wordt. En andere keren is het dan toch plotseling gebeurt.

Bij Balkenende en Hirsch Ballin en de rest zou het zomaar plotseling kunnen gebeuren. De eerst volgende verkiezingen biedt een kans, uitgaande van de reguliere verkiezingen voor de tweede kamer der staten generaal. Dan zou er zomaar een partij kunnen komen die besloten heeft de grootste te zijn om Balkenende en de zijnen alle middelen rechtens achter de bouten te krijgen voor onder andere medeplichtigheid aan het storten van verarmd uranium in Irak en Afghanistan. De hele (inter)nationale politiek is bekend met de dosis-effect-relatie van depleted uranium, des te meer je er van gebruikt des te giftiger het wordt. Dat verloop is exponentieel. Dat staat allemaal keurig netjes genoteerd in diverse kamerstukken, deze bijvoorbeeld.

Dit is een vraag die gesteld werd:" Hebt u [de minister van defensie en buitenlandse zaken] in het bijzonder kennisgenomen van het werk van het onderzoeksteam van Dr. Alexandra Miller van het Amerikaanse Radiobiologische Onderzoeksinstituut van de Gewapende Strijdkrachten (AFRRI) dat aantoont dat blootstelling aan stofdeeltjes verarmd uranium ernstige schade toebrengt aan het erfelijk materiaal en leidt tot kwaadaardige tumoren, en dat er volgens dit onderzoeksteam een duidelijke samenhang bestaat tussen de uraniumconcentratie in urine en een verhoogde kans op mutaties in het DNA en kanker?"

Dit is het antwoord: “Uit onderzoek is inderdaad gebleken dat besmetting met verarmd uranium zowel door de chemische als door de radiologische eigenschappen gezondheidsschade kan aanrichten. Dergelijk onderzoek, dat wordt gedaan om de toxische eigenschappen aan te tonen, wordt evenwel verricht in laboratoria waarbij van relatief hoge uraniumconcentraties wordt uitgegaan en wordt gekeken naar de effecten van incorporatie van fragmenten verarmd uranium”. Hoe zo 'evenwel'? In Irak zijn ook relatief hoge uraniumconcentraties gebruikt. Balkenende had eigener beweging tegen Bush kunnen zeggen: “Best Bushy boy, we gaan Irak 'bevrijden', maar we gebruiken geen verarmd uranium, storten 'wittebrood', brengen chocoladerepen en pret pakketten".
Annotaties:
| #38157 | 12-08-2008 12:33 | Lucifer
Genoeg matariaal om de Nederlandse verantwoordelijke politici (Balkenende cum suis) aan de strafrechtelijke paal ta nagelen.
Lucifer's avatar
| #38158 | 12-08-2008 12:39 | Patman
Kijk en dat is gewoon een duidelijk niet tegen te spreken actiepunt. Niet te groot, heel concreet. Hier krijg je misschien wel steun bij van Spong en co. (advocaten met een moraal en nog wat idealen zeg maar).

Zeker ook omdat Nederland recentelijk verzuimde in de VN tegen gebruik van deze rotzooi stemmen.

Misschien ook nog eens uitpluizen wat Urenco er mee te maken heeft (belangen? leveren van die zooi?)
Patman's avatar
| #38159 | 12-08-2008 12:39 | Patman
En laat 'mijn partij' er dan buiten, want dan haakt iedereen af.
Patman's avatar
| #38165 | 12-08-2008 13:31 | Lucifer
Leuk dat je Spong noemt. Die doet de cassatie van de vermeende bedreiging van Balkenende en opruiing door de wannabe mp van Mijn Partij.

Afhaken wanneer er over Mijn Partij begonnen wordt is een onverstandige keuze. Wel interesse hebben voor de strafrechtelijke vervolging en geen belangstelling voor Mijn Partij (of een partij met soortgelijke actie punten) is bizar. Dat staat gelijk aan het niet willen vernemen van de oplossing. Om Balkenende te kunnen vervolgen is er een partij (of coalitie) nodig die dat doet. Dat komt door de wetgeving, al schakel je duizend Spongs in. Mijn Partij = strafrechtelijke vervolging Balkenende cum suis.
Lucifer's avatar
| #38170 | 12-08-2008 14:23 | SoSeg
at is bij elkaar 2.400 x 1.000 kilo, dat is 2.400.000 kilo kernafval

ff miereneuken, maar moet het niet zijn 2400+340=2740x1000=2.740.000kg "bij elkaar"...
SoSeg's avatar
| #38171 | 12-08-2008 14:30 | MolCoat
Wat een mooie oplossing voor ons kernafvalprobleem he....

Daar hebben de milieubewegingen - die zo tegen kernenergie waren vanwege het kernafvalprobleem dat je miljoenen jaren op zou moeten slaan vanwege schade aan het mlieu en wat dan neerkomt op een energieprijs die talloze malen hoger is dan de energieprijs nu - niet van terug.
| #38206 | 12-08-2008 21:27 | george_orwell
lukt niet om te linken aan me channel?
george_orwell's avatar
| #38207 | 12-08-2008 21:29 | Patman
Bugje, komt omdat de titel begint met een cijfer...
Patman's avatar
| #38210 | 12-08-2008 21:39 | george_orwell
Is het zo dat als je een artikel linkt dat de kans groter word dat men het artikel vind op koekel?
george_orwell's avatar
| #38217 | 12-08-2008 21:57 | Patman
Denk het wel. Ik weet niet hoe google werkt, maar het is dan op meerdere (sub-) domeinen te vinden en er zijn meer (interne) links.

Volgens mij scoren artikelen op het ZapLog toch al vrij hoog in Google.
Patman's avatar
| #38223 | 12-08-2008 22:13 | jf65
fff off topic: Over Urenco gesproken: ik reed vorige week Woensdag over de A50 naar het noorden en tijdens een pitstop zag ik op de parkeerplaats ergens tussen Apeldoorn en Zwolle ineens een stuk of 10 engelse vrachtwagens (rechts gestuurd! lekker veilig, not) met ieder 2 cannisters op de oplegger met hoogradioactieve rommel erin. Overal onderstaand symbool op de cannisters.
radiation.gif
Ik kon maar een begeleidend NL autootje ontdekken... Onderweg naar Urenco??

Ik moet er niet aan denken dat die vrachtwagens in een kettingbotsing betrokken raken.
| #38224 | 12-08-2008 22:20 | george_orwell
Ik wil linke of ik ga gille.
george_orwell's avatar
| #38226 | 12-08-2008 22:21 | Patman
Je kan het artikel nu linken.
Patman's avatar
| #38227 | 12-08-2008 22:32 | P.uncia
Ah, Lucifer, ons licht in de duisternis :)

Als je al begint met "alle rechten voorbehouden" maw afblijven mijn eigendom, waarin is jouw partij dan anders dan de aasgieren die nu in Den Haag zitten.
P.uncia's avatar
| #38250 | 13-08-2008 07:26 | Lucifer
@ P.uncia
Is het weer niet goed?
Lucifer's avatar
| #38273 | 13-08-2008 11:56 | zanussi
Wat zou er in die ""Eyes Only"" brief staan die Jan Peter Potter Balkenende van Tony B Liar ontving voordat de huidige DU genocide in Irak begon?
zanussi's avatar
| #38289 | 13-08-2008 13:48 | P.uncia
@Lucifer

Wel je legt (onnodig) beperkingen op.....
P.uncia's avatar
| #38297 | 13-08-2008 14:03 | Lucifer
@ P.unica
Hoezo beperkingen? Dat je denkt dat ik je aanspreek op copyrights? Dan heb je bij deze toestemming tot her publicatie.
Lucifer's avatar
| #38299 | 13-08-2008 14:31 | P.uncia
@Lucifer

Thnx ;) maar het gaat me niet om toestemming, ik plaats al genoeg stukken op mijn site over de schoftigheid van het gebruik van DU munitie.

Het gaat me meer om het idee, ik ben voorstander van een regering die beperkingen opheft in plaats van oplegt :)
P.uncia's avatar
| #38302 | 13-08-2008 15:04 | Lucifer
Geen beperkingen, je hebt helemaal gelijk, dat auteursrecht schaffen we af en ook jouw recht op privacy. Dat beperkt allemaal veels te veel.
Lucifer's avatar
| #38306 | 13-08-2008 16:00 | Rebel
ohhhh grote Lucifer, u bent te goed voor deze wereld...
wij verdienen u niet,
laat het daar dan ook bij...
Rebel's avatar
| #38316 | 13-08-2008 16:55 | Lucifer
Doe niet zo enorm kinderachtig Rebel. Gaat ie een beetje op mij zitten zeuren bij een topic wat gaat over de onwaarschijnlijk groteske misdaden van uw minister-president. Het zal de shock van de feiten wel zijn, en het principe dat de boodschapper het gedaan heeft.
Lucifer's avatar
| #38333 | 13-08-2008 18:09 | Rebel
Dank voor de boodschap boodschapper u kunt gaan.
Rebel's avatar
aanmelden / inloggen