Door community (initieel P.uncia), Op zat 19 nov 2011 15:51, 42 reacties, nieuws

VVD wil Occupy-activisten uitkering afnemen



De Nederlandse liberale regeringspartij VVD, de partij van premier Mark Rutte, heeft in Den Haag gesteld dat de activisten van de Occupy-beweging hun uitkering moeten kwijtraken als ze die hebben. Demonstranten kamperen al enkele weken in de stad. "Mensen die dag en nacht op een veld kamperen, moeten het zelf weten. Maar niet op kosten van de belastingbetaler", zegt fractieleider Boudewijn Revis in het AD.

De partij wil sociale onderzoekers naar de demonstranten sturen om na te gaan wie een uitkering ontvangt. "Ik ga ervan uit dat veel activisten die hebben. Wie lang in de kou kan kamperen, kan ook zijn eigen boterham verdienen. Maar wie een baan heeft, kan daar niet wekenlang gaan zitten", aldus Revis.

Ook de landelijke VVD-fractie steunt de uitspraken. "Wanneer mensen gaan zitten blowen of bier drinken, dan hoeven ze dat niet ten koste van de hardwerkende Nederlander te doen", klinkt het. "Mensen mogen best demonstreren, ook als ze een uitkering hebben, maar ze moeten wel beschikbaar blijven voor de arbeidsmarkt. Er is werk genoeg in de Rotterdamse haven of het Westland."
Annotaties:
| #168151 | 19-11-2011 16:04 | tegengas
Dus krijgen we nu een leegloop van de Occupy kampen?
tegengas's avatar
| #168152 | 19-11-2011 16:07 | Johnito
http://t.co/OnF5SsIN http://t.co/sqhZ8IeI http://t.co/PFeEG3yy #hypocriet]De hypocrisie van de VVD.[/url]
Johnito's avatar
| #168154 | 19-11-2011 16:09 | Johnito
Hm. Ging niet helemaal goed dat linkje. *edit*
Johnito's avatar
| #168155 | 19-11-2011 16:27 | zanussi
oprutte
zanussi's avatar
| #168161 | 19-11-2011 17:38 | xxxx
Gut gut ... Moet onze brainless cryptohomo ook ff populistisch rechts scoren na al die megafails van afgelopen tijd ... Misselijk ventje
xxxx's avatar
| #168164 | 19-11-2011 17:58 | hakkietakkie
stond overigens ook met grote knalletters op de voorpagina van het AD zag ik in de supermarkt. Beetje zielig als je het mij vraagt.
hakkietakkie's avatar
| #168175 | 19-11-2011 19:18 | xxxx
Kom nooit in een supermarkt, maar misschien geef ik een mondharminica straks een fooi zo'n hachelijke onderneming voor me te ondernemen.. Het AD zei je?
xxxx's avatar
| #168177 | 19-11-2011 19:25 | sigmund
"maar misschien geef ik een mondharminica straks een fooi zo'n hachelijke onderneming voor me te ondernemen"

Zijn er waar jij woont inmiddels mondharminica's (?), die je met gevaar voor eigen leven voor een fooi de krant voor je kunt laten halen? Daar moet de crisis wel heel erg hard hebben toegeslagen....
sigmund's avatar
| #168179 | 19-11-2011 19:32 | xxxx
Ja, verdomme :) en ik heb nog genoeg cliënten om er niet met m'n harp naast te gaan staan
xxxx's avatar
| #168185 | 19-11-2011 20:40 | sigmund
Je harp? Dan hoef je niets te vrezen, want dat is volgens mij een heel goede lucky charm. Mensen met een harp zie je eigenlijk nooit op straat spelen, hoe diep een crisis ook wordt....:)
sigmund's avatar
| #168187 | 19-11-2011 20:46 | sigmund
Al heb je altijd uitzonderingen

Beautiful girl singing in Strasbourg
sigmund's avatar
| #168193 | 19-11-2011 21:16 | ouwe knar
O jee.

Blowen, drinken, vreemdgaan, vrijwilligers werk doen--->
oeps, effe checken-->
.................................uitkering nee ----> ow shit
.................................uitkering ja ------> gna, gna, uitkering foetsie

Tijd voor 'Das leben der anderen' Hier engels ondertiteld:
The Lives of Others - English Subbed 1/14.mov
http://www.youtube.com/watch?v=ZaGQvhQvjIo
ouwe knar's avatar
| #168224 | 20-11-2011 01:35 | zanussi
Mensen hebben niet voor niets een uitkering.

VVD wil activisten hun leven kapot maken.
zanussi's avatar
| #168225 | 20-11-2011 01:40 | zanussi
Mensen hebben een uitkering omdat de overheid is vergeten werkgevers te betrekken bij het hele gebeuren wat er bestaat om mensen met een uitkering weer aan het werk te krijgen.
zanussi's avatar
| #168226 | 20-11-2011 01:45 | zanussi
Rutte.jpg
zanussi's avatar
| #168232 | 20-11-2011 09:07 | bron
Bij deze VVD zijn ze al jaaaren flink gestoord. Dat wordt gelukkig steeds duidelijker. Roshenthal is ook al zo'n, ehmmm, dingetje.
bron's avatar
| #168234 | 20-11-2011 09:25 | zanussi
Links naar nujij daar klik ik in principe niet op.
"nu jij" impliceert altijd "een ander nu niet" en later altijd "nu jij niet" en "nu een ander". Maar het leven is geen bordspelletje.
zanussi's avatar
| #168239 | 20-11-2011 10:36 | Denneb
Bij deze VVD zijn ze al jaaaren flink gestoord.


Ik maak ze regelmatig mee en nu ben ik er ook van overtuigd dat er is iets diep gestoord bij deze mensen.
Denneb's avatar
| #168241 | 20-11-2011 10:48 | Nico de Geit
Als die lui van Occupy willen dat er iets gebeurt moeten ze op de weg gaan staan, niet in het park.
Nico de Geit's avatar
| #168249 | 20-11-2011 13:25 | bron
Niet klikken op links naar nujij?
Dan de Trouw, daar is ook een puntjes VVD-er betrapt, weer iets anders.
bron's avatar
| #168250 | 20-11-2011 13:26 | bron
Oeps, AT5, niet Trouw.
bron's avatar
| #168252 | 20-11-2011 13:42 | sigmund
"Als die lui van Occupy willen dat er iets gebeurt moeten ze op de weg gaan staan"

Dan gebeuren er rellen, maar dat is de bedoeling van de beweging helemaal niet. Als je 99% vertegenwoordigt, dan is juist het conflict zoeken met elkaar niet de manier om dat te berijken, wat je wil.

De beweging moet volgens mij (met name) in Nederland, waar er nog geen sprake is van massa-werkloosheid en er geen mensen zijn, die toch al op straat leven, omdat ze uit hun koophuis zijn geknikkerd, juist weg van de binnensteden en bijvoorbeeld elk weekend strandwandelingen organiseren, en iedereen, die zijn afkeer over de gang van zaken kenbaar wil maken, draagt dan bijvoorbeeld een witte band om de arm of een ander herkenningsteken, dat geen enkele associatie opwerpt met welke bestaande ideologie dan ook, omdat elke ideologie ook mensen van zich vervreemd en daarmee uitsluit. Jonge gezinnen met kleine kinderen, bejaarden, jongeren en huisdieren. Wandelingen, waar geen enkele dreiging van geweld vanuit gaat en waarbij er een veel kleinere kans is, dat de beweging geassocieerd raakt met slechts bepaalde groepen demonstranten. Dan (pas) is er volgens mij in Nederland op korte termijn een grote snel groeiende beweging mogelijk, waarbij de kans op ongewenste rellen zo klein mogelijk is en daarmee de kans op succes voor de beweging het grootst.
sigmund's avatar
| #168255 | 20-11-2011 14:02 | bron
@Sigmund: Goed idee en in principe heb je gelijk.
Maar in 2005 hebben we tegen 'Lissabon' gestemd.
Als het de politici niet goed uitkomt dan maak je geen schijn van kans. Democratie heet dat 'tegenwoordig'.
Er zal dus nog iets extra's moeten gebeuren, bij voorkeur geen geweld natuurlijk.
bron's avatar
| #168258 | 20-11-2011 14:10 | xxxx
Met sig ... al loop je dan het gevaar op een hernieuwde etikettering .. een beweging heeft symbolen, en moeten niet geassocieerd kunnen worden met iets anders,
xxxx's avatar
| #168259 | 20-11-2011 14:13 | doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
De grootste steuntrekkers zijn die politieke lui wat verdeelt.
Ik kan niet beslissen om geen belastingen af te dragen aan dat soort lui.Zij kunnen dat wel.
| #168262 | 20-11-2011 14:24 | xxxx
Inderdaad, we moeten de politici hun uitkering afnemen voor het falen om deugdelijk op te komen voor de belangen van de bevolking....
xxxx's avatar
| #168263 | 20-11-2011 14:29 | xxxx
Tijd voor 'Das leben der anderen'
snap niet zo goed waar het op slaat, maar de film is echt prachtig!
xxxx's avatar
| #168264 | 20-11-2011 14:30 | bron
Zelf zit ik eerder te denken aan een zeer langdurige selectieve boycott.
Uiteindelijk zijn alle politici ongeveer als VVD-ers, onbetrouwbare graaiers.
Luisteren graag naar geld want na hun politieke carrière gaan ze het bedrijfsleven in.
Wat dacht je van een week lang AH boycotten, dan een maand lang Shell. Enzovoorts.
En om ze het bruin tegen het plafond te laten schijten bij verkiezingen massaal blanco stemmen.
Een opkomstpercentage van bijna 100% en dan stemt 30 tot 40 procent blanco. Een opkomstpercentage van 70% is heel erg hoog dus die 30% die thuisblijft kan toch wel iets betekenen en in actie worden gebracht?
bron's avatar
| #168272 | 20-11-2011 16:09 | Hans
Ik ben benieuwd hoe dit legaal / wetmatig in elkaar gestoken gaat worden. Gelegenheidswetgeving?
Hoe gaat men de occupiers identificeren?
Wil men ook WAO-uitkeringen gaan inhouden bij arbeidsongeschikten en gehandicapten die occupyen?
Wil de VVD van gepensioneerde occupiers de AOW-uitkering afnemen?

Een beetje kritische journalist veegt dit plannetje binnen 2 min. van tafel. Maar zijn er nog wel kritische journalisten?
Hans's avatar
| #168274 | 20-11-2011 16:29 | tegengas
20gfr.jpg
tegengas's avatar
| #168284 | 20-11-2011 17:31 | xxxx
Yeah .. directe opdracht uit de koker van tril.commissie: afbranden, neerschijten en belachelijk maken in de media. Alle EU presidenten doen vlijtig mee. De occupiers worden succesvol omdat ze zich vooralsnog voor geen karretje hebben laten spannen ...
xxxx's avatar
| #168288 | 20-11-2011 18:02 | bron
Dat VVD plan slaat trouwens helemaal nergens op. Kent niemand het UWV?
Je hebt een sollicitatieplicht, je moet bijhouden via internet wat en waar en hoe je hebt gesolliciteerd. Dat wordt gecontroleerd. Dus een occupyer die zich niet aan de regels houdt is de sigaar. Dat probleem van die VVD meneer bestaat helemaal niet. Hij denkt stemmen te kunnen trekken.
bron's avatar
| #168292 | 20-11-2011 18:38 | tegengas
Maar 67% van de Nederlanders, is het eens met het idee van de VVD.
tegengas's avatar
| #168297 | 20-11-2011 19:02 | xxxx
67%
het gaat om 99% tegengas ... let nou eens op joh
xxxx's avatar
| #168309 | 20-11-2011 20:28 | kikker
Die hele occupy beweging hier gaat helemaal nergens over, wat een verzameling halven en boe roepers.
En wat betreft uitkeringen, als je niks hebt met de overheid en het kapitalisme ben je best wel een faalhaas als je een uitkering nodig hebt om rond te komen, dan ben je er toch als eerste zeker van dat je niet van de overheid afhankelijk bent?

Met de VVD heb ik trouwens ook helemaal niks.
| #168311 | 20-11-2011 20:42 | sigmund
Ah, we hebben een enquete nodig om onze mening kracht bij te zetten:

Alle occupyers zijn werkschuw tuig met een uitkering, die niets anders doen dan kraken, protesteren en de boel onder pissen.

Vindt u:

a: Dat we dit schorem, wat alleen maar de boel onder piest in de tijd, dat u hard aan het werk bent harder moeten aanpakken?

of

b: Dat we de uitkering van deze opvreters, krakers, alcoholisten en drugsverslaafden moeten verhogen?
sigmund's avatar
| #168312 | 20-11-2011 20:44 | sigmund
Jeetje zeg, 67% is helemaal voor harder aanpakken. Zie je wel...
sigmund's avatar
| #168350 | 20-11-2011 23:26 | Hans
Maar 67% van de Nederlanders, is het eens met het idee van de VVD.

67% van de mongolen, die op de website van het AD met de enquete heeft meegedaan.
Ik denk niet dat het een goede representatieve steekproef is
Hans's avatar
| #168352 | 20-11-2011 23:38 | tegengas
Het AD is wel de wijkkrant van vinex.
tegengas's avatar
| #168355 | 20-11-2011 23:50 | Hans
#occupy vinex
Hans's avatar
| #168364 | 21-11-2011 00:41 | tegengas
Ja, die zijn er overdag toch niet en de kinderen zitten op de crèche.
tegengas's avatar
| #168475 | 22-11-2011 07:55 | doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Hoe gaat men de occupiers identificeren?


Er bestaat een id plicht.
Op deze manier ze weten wie er meedoen.Vrij simpel dan om het te koppelen met de sociale dienst.
Wat grappig blijft wat deze overheid het volk voorhoud is dat je 1 miljoen banen hebt,en 2 miljoen werklozen.Wat inhoud als de ene werkloos zal worden,de ander weer een uitkering aanvraagt.Stoeltjesdans.Alleen diegene die werkloos worden en niet meedoet met het systeem aan de onderlaag behoort,en diegene die dit soort wetgevingen creeert en eraan meewerkt dezelfde loonschaal behoud.Voor hen zijn er riante wachtgeldregelingen.Of je nu werkt of niet.
Daarom stemmen is voor de dommen.Je houd alleen het systeem intact wat hen die macht geeft en hun voordeelpositie's tov het klootjesvolk.
aanmelden / inloggen