Door community (initieel Tzolkin), Op zat 30 jan 2010 22:08, 47 reacties,    

Waarom sluit de wereld zijn ogen voor de Israëlische bulldozers?

“Palestina” is niet meer. Noem het een “vredesproces” of een “road map", wijt het aan de zwakte van Barack Obama, zijn meelijwekkende, kinderlijke bekentenis – als een optimistische dokter die een ziek kind overlaat aan zijn ouders zonder enige hoop op genezing – dat vrede in het Midden Oosten “veel moeilijker” te bereiken was dan hij zich had voorgesteld.

Maar de droom van de Israëlisch-Palestijnse “twee staten-oplossing”, een onzekere maar nobele schikking na decennia van oorlog tussen Israëliërs en Palestijnen, is zo goed als dood.

Zowel de VS als Europa kijken werkeloos toe terwijl de Israëlische regering werkelijk alle hoop op een Palestijnse staat vernietigt. Terwijl u dit leest vernietigen Israëlische bulldozers en sloopbevelen de laatste kans op vrede, niet alleen in het symbolische centrum van Jeruzalem zelf, maar – strategisch veel belangrijker – in 60% van de uitgestrekte bijbelse streken van de bezette Westelijke Jordaanoever; in die grootste sector waar de Israëliërs nu met 2 tegen 1 in de meerderheid zijn.

Deze meerderheid van de Westelijke Jordaanoever – bekende onder de ontnuchterende betiteling “Area C” in de Oslo Akkoorden – valt al onder een Israëlisch bewind dat neerkomt op Apartheid; een verzameling Israëlische wetten die voor Palestijnen een verbod inhouden voor willekeurig welk bouwwerk of renovatie, die Palestijnse huizen met de grond gelijk maken, huizen waarvoor het onmogelijk is een vergunning te krijgen. Er werd zelfs bevolen tot de vernietiging van een juist gerepareerd Palestijns rioleringssysteem.

Israëliërs kennen zulke problemen niet. En dat is waarom er nu 300.000 Israëliërs leven – in 220 nederzettingen die allemaal door de VN als illegaal zijn bestempeld – in de beste en meest vruchtbare bezette Palestijnse gebieden.

Toen Obama's bejaarde gezant George Mitchell deze week met gebogen hoofd huiswaarts trok, werd dit door de Israëlische premier Benjamin Netanyahu gevierd met het planten van bomen in twee van de drie grootste kolonies rond Jeruzalem. Met deze bomen in Gush Etzion en Ma'aleh Adumim zei hij een duidelijk signaal af te geven “dat we hier zijn. En dat we hier blijven. We maken plannen en we bouwen”. Deze twee zeer grote nederzettingen, samen met de nederzetting Ariel ten noorden van Israël zouden “voor altijd onbetwistbaar bij Israël horen”.

Het was het overwinningsfeest van Netanyahu over de nieuwe President van de VS, die het had aangedurfd de macht van Israël niet alleen in het Midden Oosten maar ook in de VS zelf ter discussie te stellen. En terwijl de wereld luisterde hoe Netanyahu tijdens de Holocaust herdenking Iran schoffeerde en het het nieuwe Nazi-Duitsland noemde – de president van Iran zou zo boosaardig zijn als Hitler – smolt de hoop voor een toekomstig “Palestina” verder weg.

Maar de wereld wordt afgeleid door de “dreiging” van Iran. De wereld wordt afgeleid door Tony Blair, zoals die zich gisteren in alle bochten wrong om het bloed van de Iraakse catastrofe van zijn handen te spoelen.

De echte catastrofe vindt echter plaats net buiten Jeruzalem, in de velden, rotsige heuvels en oeroude grotten van het grootste deel van de Westelijke Jordaanoever.
Annotaties:
| #92092 | 31-01-2010 13:48 | keuleniscool
De Engelsen zijn de hoofdoorzaak van de ellende Palestina / Israel .
De Engelsen moesten die joden niet , daarom wilden ze ergens kwijt .
Eerst dacht men aan Madagaskar , maar de joden vonden het fabeltjesverhaal van 4.000 jaar leuker .
En in 46 – 47 begon de ellende pas echt .
De oorlogen in Palestina zijn uitsluitend agressie-oorlogen VAN en DOOR de joden .
Door veel hulp van de VS , die het ,,buitenland ,, nooit goed heeft begrepen , konden joden een groot leger opbouwen
Door de super terreur van de joden zijn sinds WO2 veel problemen ontstaan .
De joden hebben door hun schrikbewind , de hele moslim-wereld doen radicaliseren .
Alva was een zachtaardig jochie t.o.v. de joden !
Door de bezetting van heel Palestina , de economische wurging , een muur van 700 KILOMETER op geroofde grond ,
agressieve kolonisten op geroofde grond , super terreur ,
meer dan 10.000 Palestijnen die zonder veroordeling vast zitten ,
het systematisch tergen van de Palestijnen en super leugens ,
verziekt dit alles en iedereen .
Palestina is met de bezetting en een muur van meer dan 700 KILOMETER het grootste getto ter wereld !
De grenzen worden vaak gesloten , zelfs voor medicijnen en voedsel .
Dit is immoreel .
De Palestijnen zijn geen lieverdjes …
De Palestijnen gooien met stenen ,
en de joden schieten met super tanks deze stenen gooiers dan dood .
De palestijnen lanceren raketjes , een soort grote vuurpijlen
en de joden vuren met high-tech raketten middels straaljagers .
De Palestijnen vermoorden regelmatig joden
en de joden vermoorden dan als wraak minstens 100x zo veel Palestijnen
en de super terreur van de joden wordt dan nog verder opgevoerd .
Stop dit super terreur van de joden tegen de terreur van de Palestijnen.
Stop de bezetting .
Journalisten zijn voor de joden een uiterst verdacht volkje , ze houden niet van pottenkijkers…
De Palestijnen zijn op PR gebied , steeds de mindere geweest van de joden .
PR is namelijk een kwestie van geld , organisatie en aanpak .
Sinds enige tijd hebben de Palestijnen een aantal film-camera’s ter beschikking .
En deze films tonen duidelijk de super-terreur van de joden aan .
De bezetting en wangedrag van de kolonisten is mens-onwaardig .
De meeste Nederlanders weten nu niet meer , hoe erg het in de oorlog was ,
dat ze op elke hoek van de straat en trein gecontroleerd werden en zeer levensbedreigende situaties waren .
Hier heeft die terreur van de nazi,s 5 jaar geduurd ,
maar de Palestijnen worden al meer dan 60 jaar aan hun lot overgelaten
en dit zonder een positief vooruitzicht tot een oplossing .
De Palestijnen zijn bepaald geen lieverdjes , maar door de alsmaar driestere super-terreur van de joden verklaarbaar .
Ik ben diverse malen in ,, het beloofde land ,, geweest en kan dit bevestigen .
Alleen eerlijk en gemeend praten is de weg naar vrede ,
En als dat niet kan een totale boycot zoals in Zuid Afrika .
Ik heb veel respect voor de moed van van-Agt en Gretta Duisenberg om te protesteren tegen dit grote onrecht !
| #92104 | 31-01-2010 14:42 | Tzolkin
Pas maar op, keuleniscool, want er zit hier een stel verkapte apologeten te zaniken dat ze de berichten over Israël 'moe' zijn.

Elke dag Palestijnse doden, gesloopte huizen en gestolen land is geen probleem voor ze. Maar daar elke dag over lezen, ai ai ai, dat is te veel voor ze.
| #92123 | 31-01-2010 15:30 | Antares
Tzolkin,

De desinteresse voor de Palesijnse zaak kun je niet afschuiven op de lezer. De Palestijen laten zich afmaken zonder ooit een keer serieus verzet te hebben getoond. Het ontbreekt ze aan iedere strategie waarvan je je dus ook niet af kunt vragen of die ooit zal slagen. Het ontbreekt eenvoudigweg aan nieuwsfeiten en nieuwe ontwikkelingen. Over vijftig jaar is de situatie nog precies hetzelfde.
Antares's avatar
| #92132 | 31-01-2010 16:05 | Tzolkin
De Palestijen laten zich afmaken zonder ooit een keer serieus verzet te hebben getoond.


Dat kun je niet menen....

Ik schuif het ook niet af op de lezer. Maar kan niet zo goed tegen degenen die aan het zagen zijn over teveel berichten over het vreselijke lot van de Palestijnen.
| #92134 | 31-01-2010 16:16 | Antares
Dit artikel vind ik wél goed maar hiervóór kwam in mijn ogen teveel propaganda langs en dan met name video's die op de emoties inwerken. Als de artikelen op elkaar gaan lijken of irritant zijn dan sla ik ze over en waarschijnlijk doen anderen dat ook.
Antares's avatar
| #92152 | 31-01-2010 17:30 | ffloor
Toch blijf ik het een tendentieus artikel vinden. Want vòòr 1948 woonden in die hele Westbank wel wat arabieren, maar toch voornamelijk joden die na de door Israël gedeeltelijk gewonnen maar eigenlijk beter gezegd: verloren oorlog van 1948 allemaal door Jordaanse soldaten werden verdreven.
Alle joodse bezit ging over in arabische handen en dat waren voornamelijk nog door joden aangeplante olijfgaarden.

Daarna woonden import-arabieren in voormalige joodse huizen en Israël beschouwd de Westbank dan ook als door Jordanië veroverd gebied dat zij in 1967 op Jordanië hebben "terugveroverd" - en vandaar dat Israël zich ook geen zier van de "terugtrekkingsresoluties tot grenzen van 1967" van de Assemblee der UNO iets zal aantrekken maar zal doorgaan met onteigenen.
Of "terugveroveren" van door een inval in 'verkeerde?' handen geraakt gebied: kwestie van uit welke hoek je het maar bekijkt.

Zeker is dat rechtspraak in deze gebieden ontzaglijk moeilijk is want ze komen allemaal bij de Israëlische Hoge Raad terecht of joden hun privé-eigendom wel kunnen bewijzen - dito of hun tegenpartij wel om autochtone arabieren gaat die er wel degelijk voor 1948 kunnen hebben gewoond - of dat het kopers zijn van door Jordaanse soldaten gevorderde boomgaarden en door hun waren doorverkocht?
Dit is een wereld van vele raadselen die magistraten mogen oplossen en vervolgens de justitiële parketpolitie de nieuwe "landsgrenzen" mogen gaan bewaken met betonschermen en bulldozers.
| #92154 | 31-01-2010 17:36 | Tzolkin
Wat een onzin Floor.
| #92160 | 31-01-2010 17:52 | ffloor
Leg uit?
| #92170 | 31-01-2010 19:52 | Marcel (ongeregistreerd) toon reactie
| #92494 | 03-02-2010 14:29 | ffloor
God = liefde.
| #93446 | 10-02-2010 03:41 | Vrede (ongeregistreerd) toon reactie
| #93447 | 10-02-2010 04:41 | Guantanamo Lullabay
@floor

jij bent degene die moet uitleggen
ik google wat af en in de kwestie westbank is dat te moeilijk om even iets te vinden...je weet wel waarom.
Guantanamo Lullabay's avatar
| #93463 | 10-02-2010 09:57 | Tzolkin
Verder wil ik onder de aandacht brengen dat het lijkt alsof de wereld door een loep kijken, en alleen maar kan en/of wil richten op Israel. Het lijkt of er in de rest van de wereld niets ernstig gebeurd?


Waar haal je die onzin nu vandaan? De meeste media berichten nauwelijks over de Israëlische misdaden. Ze hebben het voornamelijk over Iran en het sprookje van de kernwapens en over de vermeende aanslagen van moslims.

En wat wilt u verder zeggen? Dat het niet erg is wat Israël de Palestijnen aandoet omdat er elders in de wereld ook in opdracht van Israël oorlog gevoerd wordt?

Mag ik dan zeggen dat de joden niet zo moeten zeiken over de holocaust omdat Stalin ook 20 miljoen Russen om zeep heeft geholpen?

Mag ik dan zeggen dat daar met een loep naar gekeken wordt? Want dat is namelijk wel zo.
| #93539 | 10-02-2010 17:54 | keuleniscool
Het woord Holocaust is door de joden beslag op gelegd !
De joden persten ,middels chantage , banken en regeringen , voor miljarden af .
En andere groepen .zoals Polen , Homo,s Jehova-getuigen , communisten , socialisten , verzetstrijders enz ,
minstens zo erg getraumatiseerd door de Holocaust , vangen niks . Schande !
In Polen heb ik meermaals gehoord dat in Auswitch meer Polen dan Joden zijn vermoord !
Andere groepering worden categorisch dood gezwegen .
En middels een wereld wijde Israel-lobby wordt de hele wereld dagelijks verder geïndoctrineerd ,
hoe erg de joden geleden hebben .
Is het U nooit opgevallen dat alle films en boeken over de Holocaust enkel en alleen over joden gaat .
Heeft U ooit een film gezien , waarin een slechte jood in voorkwam ?
Ik niet !
Is het toeval of is het een ,,joden-streek ,, ?
Het is heden den dage ,, not done ,, om het gedrag van de joden ter discussie te stellen .
Daarom wordt een analyse van het fenomeen joden- pogroms angstvallig vermeden .
Pogroms zijn er vele eeuwen geweest en waren alleen op joden van toepassing . Is dit toeval ?
Maar het woord joden-streken prijkt nog steeds , en voor velen terecht , in de Dikke van Dale .
Maar als we ons op Israel richten , dan blijkt dat die ,,heilige joden ,, bepaald geen lieverdjes zijn .
Qua terreur kunnen de Palestijnen er nog een puntje aan zuigen !
Het aantal vermoorde Palestijnen is minstens 100 a 1.000 x zo veel als de joden .
Daarom ….alleen eerlijk en gemeend praten is de weg naar vrede .
| #93541 | 10-02-2010 18:13 | keuleniscool
@10-02-2010 03:41 | Vrede (ongeregistreerd)
Keuleniscool, je hebt er echt geen verstand van en dat begint al met de eerste zin.
Verder wil ik onder de aandacht brengen dat het lijkt alsof de wereld door een loep kijken, en alleen maar kan en/of wil richten op Israel. Het lijkt of er in de rest van de wereld niets ernstig gebeurd?
keuleniscool :
Wat is Israël gebeurd is hemel tergend !
De joden weigeren het Non-proliferatieverdrag te tekenen.

De 200 atoombommen zijn illegaal en zullen ooit WO3 inluiden .

De joden willen GEEN vrede. Dit is crimineel.

Ik ben niet VOOR de Palestijnen,

Maar tegen deze enorme criminele aanpak van de Joden !

Dit moet stoppen , alleen gemeend en eerlijk praten is de oplossing !

Ik heb groot respect voor de moed van Dries van Agt en en Gretta Duisenberg ,

die de super terreur van de joden aan de kaak durven te stellen .
| #93543 | 10-02-2010 18:50 | Guantanamo Lullabay
keuleniscool is niet cool
Joden en Israël zijn geen uitwisselbare begrippen.
Door te doen alsof dat wel zo is steun je de staat Israël die van mening zijn dat zij de alle joden vertegenwoordigen.
Guantanamo Lullabay's avatar
| #93588 | 10-02-2010 23:12 | keuleniscool
Israël is GEEN democratie .
Er zijn übermenschen = de joden
en
de untermenschen = de Palestijnen .
Dat hebben ze van de nazi,s geleerd .
Ik ben diverse malen in Israël geweest en kon dit overduidelijk vast stellen
Alleen eerlijk en gemeend praten is de weg naar vrede.
De super terreur van de joden moet stoppen !
| #93589 | 10-02-2010 23:13 | Elq1
Waarom sluit de wereled zijn ogen voor de tientallen katoesja raketten die dagelijks op Israel worden afgevuurd?
| #93590 | 10-02-2010 23:15 | Elq1
en hou eens op met Joden te roepen. Je hebt Joden en Israelies, daar zit een enorm verschil tussen. Is elke arabier dan ook een palestijn????
| #93592 | 10-02-2010 23:19 | Tzolkin
Waarom sluit de wereled zijn ogen voor de tientallen katoesja raketten die dagelijks op Israel worden afgevuurd?


Wie sluit daar dan zijn ogen voor?
| #93593 | 10-02-2010 23:25 | Elq1
Gewoon, aktie en reaktie.. De israeliers schieten terug. dat is heel iets anders dan zelf beginnen. En even over '48. De palestijnen wilden al het land en de israeliers (toen nog israelieten) gingen wel akkoord met het stukje dat ze werd gegeven. De palestijnen niet en dat was het begin van het conflict. Overigens is de naam voor palestijnen zowel in het Hebreeuws als Arabisch Filistinii, dus het gaat al een tijdje verder terug, de ruzie over dat stukje land
| #93594 | 10-02-2010 23:25 | keuleniscool
De Palestijnen zijn geen lieverdjes …
De Palestijnen gooien met stenen ,
en de joden schieten met super tanks deze stenen gooiers dan dood .
De palestijnen lanceren raketjes , een soort grote vuurpijlen
en de joden vuren met high-tech raketten middels straaljagers .
De Palestijnen vermoorden regelmatig joden
en de joden vermoorden dan als wraak minstens 100 a 1.000 x zo veel Palestijnen
en de super terreur van de joden wordt dan nog verder opgevoerd .
Stop deze super terreur van de joden tegen de terreur van de Palestijnen.
Stop de bezetting .
| #93595 | 10-02-2010 23:27 | Elq1
en hou eens op met Joden roepen, er zitten ook arabieren in het israelische leger, gewoon omdat dat israelische burgers zijn en ook hun dienstplicht moeten vervullen
| #93596 | 10-02-2010 23:29 | Tzolkin
Elq1, hou eens op met die kommaneukerij.

Israël slacht Palestijnen af, ontneemt ze hun land en hun rechten.

Wil je dat allemaal bagatelliseren met calimeroteksten over terugschieten?

Als mijn zeven-jarige buurmeisje een sneeuwbal naar mijn hoofd gooit, mag ik haar in jouw optiek dus total loss schoppen?
| #93599 | 10-02-2010 23:44 | Elq1
Ik bagatelliseer helemaal niets, ik kijk wel linker uit. Mijn familie geschiedenis begint in 1945 toen de overlevenden terugkwamen uit sobibor, dachau en bergen belsen. Het hollans verzet had de burgelijke stand in amsterdam opgeblazen zodat de duitsers problemen kregen met het afvoeren van joden (er stond een J in je paspoort namelijk wanneer je jood was toen in nederland, en een z voor zigeuners) dessalniettemin wens ik geen israelie genoemd te worden want ik heb niets op met de politiek van die dwazen daar. dus hou op met het roepen van joden (ik ben een nederlander) en noem ze israeliers, en daar heb je ook arabische burgers onder die net zo hard op die filistini knallen als hun joodse maatjes
| #93602 | 10-02-2010 23:47 | Elq1
er waren welgeteld 13 overlevenden van een familie van 200m mensen, incl. neven, nichten etc...
| #93605 | 10-02-2010 23:50 | Tzolkin
Elq1: zal ik mijn viool even pakken?
| #93607 | 10-02-2010 23:54 | Elq1
wel klezmer he...
http://www.joodsemuziek.nl

;-) daarbij ben ik niet religieus noch geef ik mijn politieke kleur bloot. Maar een slap antwoord gaf je me beslist. Wil je een discussie voeren dan zal je met andere argumenten moeten komen
| #93609 | 10-02-2010 23:56 | Elq1
overigens, wist je al wat ze leren op de al aksa versie van sesamstraat? ga maar eens naar http://1n2.nl/2009/10/06/kindertelevisie-vernietig-joden/

:-D
| #93611 | 11-02-2010 00:01 | Tzolkin
Ik meen dat er hier iedere dag meer dan voldoende argumenten voorbijkomen - meestal door mij gepost.

Met mijn viool wilde ik alleen wat emotionele muziek spelen bij uw zielige verhaaltjes. Wat interesseert het mij, in een discussie over de misdaden van Israël, wat er zestig jaar geleden met uw familie is gebeurd?

U probeert hier vreselijke misdaden goed te praten door de rol van de wolf in schaapskleren aan te nemen: doen alsof u het allemaal heel erg vindt en ondertussen de discussie een andere kant optrekken, emo-argumentjes er tussendoor gooien en de slachtoffers beschulkdigen.

Opzouten met die Hasbara-prietpraat hoor.
| #93612 | 11-02-2010 00:03 | Elq1
Toemaar, je hebt woorden opgezocht in de encyclopedie, voorwaar een bravo. Bis en encore. Books, feed your head.
| #93616 | 11-02-2010 00:06 | Elq1
terreur zonder of met slachtoffers, de essentie van terreur is angst aanjagen en daar zijn beide partijen, de isralelieers en de filistinii uitermate goed in.
| #93624 | 11-02-2010 00:15 | Elq1
weet je geschiedenis vriendje en trek er lering uit. En om dan met echte argumenten
| #93625 | 11-02-2010 00:19 | Tzolkin
Ik ben uw vriendje niet en ik ken de geschiedenis beter dan u, zoals u juist bewezen heeft.

U kunt er weer de Israëlische agressie-oorlogen van 40 jaar geleden bij trekken, maar dat leidt alleen maar af van waar het hier om gaat: de volkerenmoord van de staat Israël op de Palestijnen.

U gaat er aan voorbij, praat het goed. U staat op het zelfde niveau als de holocaustontkenner.

Overigens: bent u joods of alleen maar een groupie van de Zionisten?
| #93626 | 11-02-2010 00:19 | Elq1
Tenzij je er van uit gaat dat ook de wikipedia een zionistisch magazine is, dan houd het voor mij verder op en laat ik je in jouw waan
| #93627 | 11-02-2010 00:21 | Elq1
Ik ben een Jood omdat mijn moeder Joods is. Ik ben niet religieus en heb nul banden met Israel, wat mij betreft mogen ze het hele midden oosten plat gooien met atoom bommen en dan zijn we hier tenminsrte van die ellende af
| #93629 | 11-02-2010 00:22 | Elq1
daarbij zij die oorlogen uitgelokt op de israeliers, en begonnen door arabische staten
| #93630 | 11-02-2010 00:23 | Tzolkin
wat mij betreft mogen ze het hele midden oosten plat gooien met atoom bommen en dan zijn we hier tenminsrte van die ellende af


Ik had al zo'n vermoeden dat een paar miljoen doden meer of minder u niets uitmaakt.

Er zijn mensen die liever helemaal geen bommen zien. Nergens. Nooit.

Ik ben er een van.
| #93631 | 11-02-2010 00:26 | Elq1
ik ook vriendje, daarom laat ik grafische beelden zien van oorlog, zie http://zaplog.nl/zaplog/article/weerloze_burgers_afgeslacht_in_nigeria_waarschuwing_schokkende_videobeelden

Ik heb in 82 geprobeerd de vrede daar te handhaven als vrijwilliger in het Nederlandse leger, en dat heeft mij een schot in mijn heup opgeleverd. En ik ben niet boos. En ik voel geen haat. Slechts medelijden met de kinderen daar
| #93632 | 11-02-2010 00:30 | Tzolkin

Ik heb in 82 geprobeerd de vrede daar te handhaven als vrijwilliger in het Nederlandse leger, en dat heeft mij een schot in mijn heup opgeleverd. En ik ben niet boos. En ik voel geen haat. Slechts medelijden met de kinderen daar


Ja ja.... Ineens komt het woord 'huichelaar' bij mij naar boven. Weet u waarom?

En nogmaals: ik ben uw vriendje niet, verre van. Mijn vrienden zijn oprecht.
| #93634 | 11-02-2010 00:36 | Elq1
motiveer huichelaar... daarbij heb ik een beetje het idee dat jij een salon revolutionair bent vriendje. Wanneer de bommen en granaten je om de oren vliegen en je naar mij toerent met je broek vol poep en pis (dat gebeurt ons allemaal, tenzij je een sociopaat bent) , stuur ik je gewoon direct terug. Je weet niets, behalve dat wat je is wijsgemaakt. Wanneer je mannen hoort gillen als biggen naar de slacht, roepen om hun moeder en dat ze zo graag weer naar huis willen terug gaan, e dan sterven dan weet je wat wel enwat niet zo is
| #93635 | 11-02-2010 00:39 | P.uncia
Ok heren, ophouden met kleine kinderen spelen anders ga ik reacties verwijderen,,,

Elkaar voor rotte vis uitmaken doen jullie maar per PM
P.uncia's avatar
| #93637 | 11-02-2010 00:41 | Elq1
Ik maak niemand voor rotte vis uit, P. uncia... tenzij je salon revolutionair daar onder toe schaart. Ik ben bereid niets meer te zeggen, ik reageer slechts op reacties
| #93641 | 11-02-2010 00:47 | Elq1
.. Hier valt niet mee te redevoeren
| #94942 | 19-02-2010 17:35 | ffloor
BUNNIK. Op dinsdagavond 2 maart 2010 gaat Meta Floor bij een avond van de ZWO-groep van Bunnik + Odijk vertellen over haar werk in Jeruzalem. Sinds juli 2007 werkt Floor (34) bij de oecumenische organisatie Sabeel voor Palestijnse bevrijdingsideologie. Zij werkt voor Kerk in Actie en zet zich in
voor verzoening tussen Israël en de Palestijnen en steunt projecten die barmhartigheid, gerechtigheid en vrede bevorderen.
Na een diaconaal jaar in Jerzalem werkte Floor (34) zes jaar als gemeenteadviseur missionair diaconaal werk bij het Protestants Dienstencentrum Gelderland PKN.
Tijd: di.2 mrt, 20:00. Open 19:45 koffie+thee.
Locatie: Geref.Kerk de Gaarde, Cammingalaan Bunnik, vanaf NS-station: 500 mtr.
(bron: Bunniks/Houtens/Wijks Nieuwsblad, voorpag.)
Toelichting: drs.Meta Floor is een nicht van dr.ir.mr.F.Floor (63), doch de laatste is van mening dat een Palestijns volk nooit heeft bestaan maar dat Philestijnen ooit de
oorspronkelijke, nu verdreven christelijke inwoners van de Gazastrook waren. Ook is de laatste van mening dat er in 1948 nog geen arabieren woonden in wat nu dan
Oost-Jeruzalem wordt genoemd maar ontjoodste Jordaanse bezettingskazerne's gedurende de arabische bezetting vanaf 1948 tot 1967 - maar dit alles is zijn nicht het weer totaal mee oneens en trekt hun lot zich aan.
aanmelden / inloggen