Door community (initieel Best Well), Op zat 9 sep 2017 11:20, 2 reacties, nieuws

Weermodificatie, geoengineering en het Luchtvaart



Er gebeuren vreemde dingen in onze lucht en openbaar gemaakte overheidsdocumenten bevestigen dat ook veelvoudig. Als je echter vragen gaat stellen over dit type structurele luchtvervuiling, wordt je al snel weggezet als persona non grata. Gelukkig zijn er nog mensen die ondanks het ongeloof en de ontkenning bij politici, wetenschappers en journalisten, hun best blijven doen voor bewustwording over dit probleem en voor broodnodige tegenwerking zorgen rondom deze plannen:

Op 20 september a.s. zal er een algemeen overleg zijn tussen de commissie voor infrastructuur en milieu en staatssecretaris Mevrouw Dijksma over de luchtvaartsector.

Hier is de agenda van die middagbespreking.

Op 6 juni jongstleden werd er een petitie ingediend bij de commissie aangaande illegale geoengineeringpraktijken boven Nederland en de rest van Europa. De commissie heeft daarop geantwoord dat deze petitie mogelijk meegenomen zal worden bij het volgende algemene overleg. Dat overleg was op 7 juni, maar dat was iets te kort dag om het erover te hebben, dus is de hoop gevestigd op 20 september. Zoals stiekem al verwacht, staat het onderwerp geoengineering niet op de agenda voor 20 september.


En toch vraag je je af…

Wij zitten met de vraag: Hoe is het mogelijk, dat luchtvaartmaatschappijen hun vliegtuigen laten vliegen met vliegtuigtickets die ver beneden de prijs liggen? (v.a. 21,- euro naar Barcelona bijv.) Waar betalen deze maatschappijen hun personeel, het onderhoud, de maaltijden, de brandstof etc. van? Wie zijn de subsidieverstrekkers die ervoor zorgen dat burgers wereldwijd voor spotgoedkope prijzen overal naartoe kunnen vliegen? En waarom zouden die subsidieverstrekkers dat doen? Zou het kunnen zijn, dat bijv. een stof als koolvliegas met de kerosine wordt vermengd, zodat de kolenindustrie daar baat bij heeft en geld daarvoor betaalt aan desbetreffende luchtvaartmaatschappij?

Omdat het onderwerp – ondanks ons verzoek – weer niet op de agenda is verschenen, konden we het niet laten de commissie nog één keer een brief te schrijven [pdf] om de commissie te herinneren aan dit onderwerp.

Laat van je horen!

Wil je ook aan de commissie laten weten hoe belangrijk je het vindt, dat geoengineering/klimaatengineering op de agenda komt op 20 september? Stuur de commissieleden dan een kort mailtje om dit te laten weten. Het is natuurlijk de bedoeling dat zoveel mogelijk mensen dat gaan doen, zodat de commissie weet dat wij niet zitten te slapen. Kijk op deze link voor namen en adressen.

Tot slot: Het algemene overleg is openbaar, gratis toegankelijk met identiteitsbewijs en zal een aantal uren duren. Helaas mogen burgers niks zeggen of vragen. Maar flyers uitdelen in en om het tweede kamer gebouw mag altijd natuurlijk.

Algemeen Overleg Luchtvaart
20 september van 15:00 – 18:00
Plein 2, Den Haag.

Flyers en posters om
Annotaties:
| #260698 | 09-09-2017 19:50 | Saljoet
Met dat gezeur over chemtrails vraag ik me altijd af waarom er mijns inziens toch vaak kraakheldere luchten zijn waarin ALLE vliegtuigen die ik zie korte sporen trekken. Hebben alle vliegtuigbezitters dan afgesproken niet te "sproeien"? Dan een dag of een paar dagen later zit de hemel opeens vol met strepen. Is er dan een belletje rondgegaan: "Mannen, met z'n allen sproeien!"?
Tuurlijk niet. De enige logische verklaring is de luchtvochtigheid op de hoogte waarop vliegtuigen vliegen, die verandert met het veranderlijke weer.
En dat we vroeger vaker blauwe luchten zagen komt misschien wel hierdoor:
https://www.flightradar24.com/52.98,-7.61/5
Dan las ik iets over kolen vliegas mengen met kerosine. Mijn hele werkzame leven ben ik werkzaam geweest in de technische hoek van de burgerluchtvaart en heb vele honderden uren gewerkt aan vliegtuigbrandstof systemen. Ik zou niet weten hoe vliegas vermengd zou moeten worden met kerosine. Dit is een zeer heldere vloeistof die zeer fijne filters moet passeren. Daarbij gaat de kerosine door nogal wat zeer precieze pompen, regelaars en kleppen.
Ik laat me graag overtuigen met feiten en bewijzen.
Saljoet's avatar
| #260699 | 09-09-2017 20:06 | Best Well
Ik geloof ook niet zo in vliegende kolencentrales.
Wel dat de vliegende walmende petroleumstellen een soort trechter vormen waardoor de buien in de buurt van Schiphol de meeste kans maken. Kijk ook maar eens af en toe naar buienradar waar het meeste neerkomt . Zo heeft den helder in ieder geval de meeste zon uren van Nederland.
Best Well's avatar
aanmelden / inloggen