Door Donkerdoorn, Op zat 21 feb 2009 12:56, 21 reacties, citaat / intro / linkdump

Willem Middelkoop vs Wouter Bos

...
Annotaties:
| #58863 | 21-02-2009 13:34 | Patman
Juist. Het systeem is overleden zegt dus één van de belangrijkste financiele mensen op de planeet.

Volgens mijn CEO is er echter niet al te veel aan de hand. 'Komt wel goed', 'we moeten gewoon wat bezuinigen' was ongeveer zijn antwoord toen ik hem de monetaire / economische situatie uitlegde en voorstelde alvast te gaan nadenken over 'plan B' omdat anders voor eind van het jaar de helft van de 4000 werknemers eruit geschopt moeten worden.

Tja.
Patman's avatar
| #58888 | 21-02-2009 17:20 | Hans
He warp, waarom is Willem eigenlijk niet aan boord bij Zapruder / Zaplog ?
Vast een financiele kwestie ;-)
Hans's avatar
| #58891 | 21-02-2009 17:30 | Hans
Leuk afscheidsfeestje voor Willem bij RTL: What a day to go.

Compleet ongeloofwaardige autoriteiten (zoals Bos).
Het is haast niet te vatten dat deze meltdown al een jaar geleden door Zapruders / Zappers werd aangekondigd.

warp, je krijgt gelijk, het systeem is stervende.
Hans's avatar
| #58892 | 21-02-2009 17:30 | Patman
Nee, ik denk dat hij ons niet serieus neemt ;)

Ik spreek hem wel eens (niet zo vaak), zal het vragen.
Patman's avatar
| #58898 | 21-02-2009 18:02 | Donkerdoorn
al een jaar geleden door Zapruders / Zappers werd aangekondigd.

2 jaar.....
Donkerdoorn's avatar
| #58903 | 21-02-2009 18:43 | P.uncia
Toen ik op 21-09-07 een stuk op mijn site plaatste dat de VS bankroet was en het volk verneukt werd vonden de meeste dat ik geflipt was, tja hoe snel kan het gaan :)
P.uncia's avatar
| #58914 | 22-02-2009 00:26 | Spinneweb
Zat mensen zagen dit aankomen, allemaal genegeerd. Maar dat er nu in tijden van crisis nog steeds word door gegaan met dit soort idiote beslissingen is echt een nieuw dieptepunt.

De pleuris gaat waarschijnlijk uitbreken iedereen staat erbij en kijkt erna, wat kunnen we anders doen?
| #58924 | 22-02-2009 03:05 | Arend
'Ordo ab chaos' is het credo van de illuminate Vrijmetselaars. De orde die zij na het scheppen van de huidige toenemende chaos voorstaan is de Nieuwe Wereld Orde, die in 1991 voor het eerst publiekelijk door Herbert Walker Bush in een toespraak voor de VN werd aangekondigd. De roep om die orde is de laatste jaren door verschillende wolven in schaapskleren op het politieke wereldtoneel nageblaat.

Wat wij nu zien is het ontstaan van een toenemende chaos, die zorgvuldig is voorbereid om de NWO volledig te kunnen implenteren. In de VS zijn er al vele FEMA-kampen (concentratiekampen) in gereedheid gebracht, die bevolkt zullen worden door opstandige en 'staatsgevaarlijke' burgers. Vorig jaar heeft de Amerikaanse Senaat een wet aangenomen die het mogelijk maakt om het leger in te zetten tegen de eigen bevolking. Een uit Irak teruggekeerde eenheid is daar inmiddels al voor in gereedheid gebracht.

In ons zakelijke dominineeslandje zal het niet veel anders gaan. In 2005 bood een Nederlandse generaal al legereenheden aan de Minister van Jusitie aan ter ondersteuning van de politie bij rampen en sociale onrust.

Daan de Wit geeft op zijn site http://www.deepjournal.nl in een artikel weer dat vele internationale politieke hotemetoten in de afgelopen tijd hebben gewaarschuwd voor grote sociale onlusten naar aanleiding van de zich verdiepende crisis. Zie: http://www.deepjournal.nl/p/7/a/en/1855.html

Wat ons dus te wachten staat is veel angst en onrust bij mensen die hun gehele bestaanszekerheid hebben opgehangen aan materieel bezit, hetgeen ze zullen gaan verliezen. Deze crisis is in spiritueel opzicht een waanzinnige kans om los te komen van het materialistische bezitsgroeidenken en onze normen en waarden aan meer holistische geestelijke uitgangspunten te koppelen. Iedere crisis is een uitnodiging tot groei, tot verruiming van het eigen beperkende bewustzijnskader. Door dit in te zien en je er aan over te geven zul je merken dat je gedragen wordt door ondersteunende krachten van binnenuit, je eigen innerlijke bron van Wijsheid en Liefde oftewel intuïtie. Deze plaatst je in je eigen kracht, waardoor je geen uiterlijke misleidende leiders c.q lijders meer nodig hebt.

De Kunst van het Leven is het Leven als een LiefdesKunst te zien.
| #58925 | 22-02-2009 03:27 | jf65
@Arend: met Valentijn kaartjes kan je geen rekeningen betalen.
| #58926 | 22-02-2009 04:31 | Arend
@ jf65
Ik heb het gevoel dat je de essentie van mijn reactie hebt gemist. Want waar slaat jouw reactie op? Ik vind die nogal vaag.
| #58927 | 22-02-2009 08:50 | Rotterdam
"Wat wij nu zien is het ontstaan van een toenemende chaos, die zorgvuldig is voorbereid om de NWO volledig te kunnen implenteren. In de VS zijn er al vele FEMA-kampen (concentratiekampen) in gereedheid gebracht, die bevolkt zullen worden door opstandige en 'staatsgevaarlijke' burger"s"

Ach, daar komt dat idiote verhaaltje weer over die FEMA kampen, en de zoveelste complotonzin rond de NWO. Rechtstreeks overgeschreven van een of andere site.
| #58929 | 22-02-2009 09:22 | Arend
@ Rotterdam

Voordat jij je oordelen velt zou het misschien beter zijn zelf eens op onderzoek uit te gaan. Zie bijvoorbeeld:

http://maps.google.com/maps/ms?hl=en&gl=us&ie=UTF8&oe=UTF8&msa=0&msid=118135173934136151745.00045bc25ee928a8872d0

Wanneer je klikt op de blauwe tekentjes krijg je exacte informatie over het betreffende FEMA-kamp aangaande locatie en capaciteit.
Als je daarna nog verder wilt slapen moet jezelf weten. De werkelijkheid zal je dan wakker schudden als het te laat is. Aan jou de keuze.
| #58930 | 22-02-2009 09:24 | Astrid
@kan je geen rekeningen betalen

Als je aan ziet komen dat dit een probleem voor jou gaat worden, dan ben jij dus de aangewezen persoon om nu iets moois in gang te zetten. Je kunt met iedereen die je kent in je omgeving gaan praten, om te kijken of er samen met de mensen die in dezelfde situatie terecht zullen komen als jij, iets geheel nieuws te realiseren is. Mocht je in het extreemste geval verwachten dat je misschien wel uit je huis gezet gaat worden, dan kan je nu al met de gemeente gaan regelen om bepaalde leegstaande grote panden/hallen/kantoren nu door jullie op een leuke manier bewoonbaar te maken, en afspraken over gas en licht te maken etc. etc. etc. Breed overal communiceren.

Je kunt ook in jouw gemeente aanzwengelen dat als 'het doek valt', dat je dan als gemeente overstapt op een nieuw lokaal ruilmiddel, zodat het leven gewoon nog lekker kan blijven stromen.

http://overvloed.hetvrouwelijkeprincipe.nl
(of maak jullie eigen afspraken rondom ruilmiddel).

Open een website waar mensen aan kunnen geven tot wat ze nu geïnspireerd zijn te doen, door de ‘crisis’, en wat ze ook wErkelijk doen, en wat ze willen delen.
Wat organisaties/bedrijven samen in gang zetten. etc. etc. etc.

Ik kom altijd maar met concrete voorbeelden.
Maar je kunt zelf van alles verzinnen, wat bij jou en jouw situatie past.
Spreek elkaars scheppende krachten aan.

Het gaat om het punt van waaruit je de komende tijd wilt handelen.
Als je naar buiten blijft kijken, dan krijg je precies hetzelfde als voorheen. Als je van binnenuit kijkt, dan creëer je zelf datgene met andere mensen, dat staat voor hoe je zelf met elkaar om wilt gaan.

Als je jezelf serieus neemt in jouw reactie, dan neem je ook zelf verantwoordelijkheid voor de werkelijkheid die achter jouw reactie zit.

Zoals Arend schrijft:
"
zul je merken dat je gedragen wordt door ondersteunende krachten van binnenuit, je eigen innerlijke bron van Wijsheid en Liefde oftewel intuïtie. Deze plaatst je in je eigen kracht, waardoor je geen uiterlijke misleidende leiders c.q lijders meer nodig hebt.
"

En je kunt ook besluiten maar gewoon af te wachten en doemscenario's te blijven absorberen als een zich vanzelf ontwikkelende enige mogelijke waarheid.

Als er iets nu op gang zou kunnen komen in Nederland, dan is het wel een enorme enthousiaste creatieve kracht OM het helemaal anders te doen. Daarvoor kan je ook aansluiten bij mensen die altijd al de zaken heel anders deden.

We hoeven niet op de grote klap, en de reacties van de leiders te zitten wachten.
Maar heel veel mensen zullen dat gewoon wel doen; afwachten. Niet geïnteresseerd in iets nieuws, maar alleen maar geïnteresseerd in vast houden aan wat er nu is, en redding daarvan.

Jij kiest.
| #58933 | 22-02-2009 09:50 | Rotterdam
"Wanneer je klikt op de blauwe tekentjes krijg je exacte informatie over het betreffende FEMA-kamp aangaande locatie en capaciteit"

Ik zei toch: je haalt het van een of andere domme site en gelooft weer eens kritiekloos alles wat daar beweerd wordt. Die hele FEMA kampen is een grote onzin van gestoorde figuren die denken dat achter elk hek een gevangenis komt. In sommige gevallen zijn politieposten verward met FEMA vestigingen. Doe jij nou eens wat meer onderzoek.
| #58935 | 22-02-2009 11:10 | Astrid
Deze doemscenario’s (ongeacht of die werkelijkheid zijn/worden of slechts op angst gebaseerd zijn), vertellen je waar de macht buiten ons niet toe in staat is.

De vreselijke toekomstscenario’s die de macht voor zich ziet, met daar uit volgend vreselijke oplossingen, komen voort uit hun incompetentie: ze zijn niet in staat om het leven te bekrachtigen, en dus verwachten ze chaos. En dus projecteren ze de eigen angsten, door de eigen incompetentie, over het leven heen.

Zet op een rij:
- A) de ellende die een doemscenario voorspelt (waar het zich dus tegen wil wapenen)
- B) de diepste kern waar de vermeende doem-creators nu werkelijk bang voor zijn
- C) de oplossing die de vermeende doem-creators zien, als wapening tegen hun angst.

Geef dit alles in jouw bewustzijn de juiste plek:
- de angst van de doem-creators komt voort uit het niet KUNNEN zien van iets moois en het dus ook niet KUNNEN aanspreken ervan
- de kern van hun angst is de angst dat er iets ontstaat wat buiten hun eigen referentiekader valt
- hun oplossing is een combi van de eerste twee, en zal altijd weer hetzelfde creëren als voorheen, en dus ook hun angst bevestigen.

Het heeft geen zin om van de macht iets anders te verwachten dan dat ze doen.

Dat KUNNEN ze niet. De macht heeft een zwart gat in hun bewustzijn, en dat is de kracht van de mens, de kracht van het leven. Dat past niet in hun referentiekader. En veel van die machtigen zijn verkozen, door mensen die precies hetzelfde zwarte gat in hun bewustzijn hebben. Mensen die niet in de eigen kracht geloven, en alles maar weg geven aan de macht: hun vrije keuze, hun belasting geld, hun scheppende kracht dus.

De oplossingen die de machten kiezen, zijn overigens zeer bruikbare oplossingen.

Als je ze tenminste niet meer bekijkt vanuit de huidige angst (A) van de macht, maar juist vanuit het WEL creëren van datgene waar de macht tot op het diepste wezen (B) nu juist zo bang voor is. Dan ontstaat er heel iets anders.

De macht is bang voor een gevoede wereld.
Bang voor een wereld die in haar kracht is.
Een wereld die iets moois weet te maken uit de crisis.
Dit is het diepste wezen van het patriarchaat waar we nog steeds in leven; deze angst.
Het diepste wezen van het patriarchaat is angst.

In het zwarte gat van het bewustzijn van de patriarchaat,
ligt weggestopt, de vrije kracht die het leven gewoon in zich draagt.

We gaan nu dan dus gewoon
- WEL de mens fysiek gevoed houden
- WEL geld (ruilmiddel) creëren uit het niets, maar dat niet aan het systeem geven, maar aan de mens. En we gaan er geen debt op zetten. En we laten het niet oplopen, maar laten het gecreëerde geld langzaam oplossen na een bepaald aantal transacties.
- WEL ‘kampen’ neerzetten. Maar dat zijn dan geen kampen, maar gezamenlijk per gemeente centra creëren waar mensen op een volwaardige manier gewoon verder kunnen leven, als het voor hen mis gaat, En vandaar kunnen ze opnieuw beginnen. Wie weet wat voor unieks we zo samen neerzetten.

Dat gaan we dus gewoon WEL doen.
Zelf.

En zo niet, nou, dan niet.
Dan doet de macht, gewoon precies hetzelfde als altijd: alles wat er in het zwarte gat van hun bewustzijn ligt, dat gaan ze dan NIET doen: de kracht van de mens bevestigen, dat gaan ze NIET doen. Ze hebben geen idee wat dat is. En de rest gaan ze wel doen: hetzelfde als altijd dus.
| #58936 | 22-02-2009 11:19 | Astrid
@He warp, waarom is Willem eigenlijk niet aan boord bij Zapruder / Zaplog ?

Wat heb je van hem nodig dan?
Behoefte om weer een nieuwe autoriteit te creeeren waar je openbaar verliefd op mag zijn?

Wat vertelt Willem in dit filmpje nou, wat je zelf ook al niet wist? Vond je Bos nog zo geweldig geloofwaardig dan?

Geweldige man overigens, Willem Middelkoop.

@warp, je krijgt gelijk, het systeem is stervende.

Miljoenen mensen over de hele wereld doen allang niet meer (vrijwillig) aan het systeem mee. Hebben voor zichzelf al iets nieuws in gang gezet. Wisten al 50, 40, 30, 20,10, 5, 3, 2, 1 jaar dat het systeem niet werkte, of in ieder geval iets was waar ze niet meer aan mee wilden doen.
| #58937 | 22-02-2009 12:15 | Hans
Hej, Astrid, wat ben je zwaar op de hand.
Willem Middelkoop heeft ook wel gevoel voor humor en de gave om het klip en klaar aan iedereen uit te leggen.
Lijkt me echt een aanwinst naast warp, Inanna en sxeptix.

Over Bos zijn we snel uitgepraat, die werd al ongeloofwaardig toen hij bij Shell ging werken.
Hans's avatar
| #58938 | 22-02-2009 12:23 | Astrid
Zwaar op de hand?

Als er gerefereerd wordt aan de eigen kracht van de mens ervaar jij dat als zwaar?

Wat iedereen maar wilt.
| #58942 | 22-02-2009 12:44 | Hans
@Astrid: ik doelde op de lange lappen tekst en de moeilijke woorden (patriarchaat, referentiekader).
Hans's avatar
| #58956 | 22-02-2009 15:19 | Arend
@ Astrid #58935

Op Argusoog lijken we het soms grondig oneens met elkaar te zijn, maar wat je hier schrijft vind ik zo mooi en krachtig dat ik het volledig wil onderschrijven. Waar het mij om gaat is om niet de doemscenario's voorop te stellen, al mag dat uit mijn eerste reactie wel blijken, maar een evenwicht te scheppen tussen realisme (kracht) en overgave aan de volledige werkelijkheid zoals die zich aan mij voordoet (kwetsbaarheid).

Mijn komplimneten voor je mooie verwoording.
aanmelden / inloggen