Door Antares, Op woe 25 mei 2016 17:49, 25 reacties, all rights reserved

Zaplog: van journalistieke voorloper tot sectarische hobbysite



Is het wel eens opgevallen hoeveel Zappers ergens mee verbonden zijn? Zo is bijvoorbeeld spaceman verbonden met de Vrijmetselaars, Atlas plaatst propaganda die rechtstreeks afkomstig is van de Likoedpartij, douwebeerda heeft zijn gidsen en spirituele leiders, feniks werkt voor de farmaceutische industrie en curiales levert de neonazi-literatuur.

Nog nooit eerder een periode meegemaakt waarin Zaplog uitsluitend bestaat uit spam, sectarische onzin en getrol.

Het is geen aanlokkelijke gedachte om iemand waarmee je een interessant gesprek hebt gevoerd te vertellen dat je vaak op Zaplog komt. Stel dat die persoon een kijkje gaat nemen. Vreselijk.

En of ze worden betaald zoals het plaatje suggereert? Maakt dat iets uit?
Annotaties:
| #251280 | 25-05-2016 19:24 | tamso was here
Al het andere nieuws kennen we al.

Waait wel weer over.
| #251281 | 25-05-2016 19:55 | liedetecter
Beste short post in maanden .... period.
| #251282 | 25-05-2016 19:56 | spaceman
@Antares

Nou..hoeveel 'spam' heb ik dan geplaatst? Hoe vaak ben ik hier nog?

Als er onzin wordt beweerd over de VM dan reageer ik daarop maar misschien is het je opgevallen dat ik dat al lang niet meer doe. Geloof lekker wat je geloven wil.Ik ben het met je eens dat Zaplog bagger is geworden daarom heb ik er niet zo veel zin meer in.What's the point? Malloten met hun platte aarde, anderen weer met de holle aarde.Aliens,sektarisch gelul en wat dies meer zij.

Maak je niet ongerust, het zal nog heel lang duren eer nog op het Zaplog kom en dan zeer zeker niet met onderwerpen als de VM.

Groet,

Spees
spaceman's avatar
| #251284 | 25-05-2016 20:34 | feniks
feniks werkt voor de farmaceutische industrie.

Antares, je hebt gelijk: Zaplog zit vol met personen met een vooringenomen overtuiging. En dit is er dus eentje van jou. Ik herhaal gewoon nog eens even mijn vraag van vorige week:
Kun je een voorbeeld geven van waar ik me niet baseer op harde feiten, maar toch een “pharmaceutische artikel” verdedig?

Ik verdedigde in het verleden op zaplog vaccinaties en verschillende andere medische behandelingen. Nee, niet omdat ik voor de “farmaceutische industrie” werk (doe ik immers niet), maar omdat ik de wetenschappelijk studies begrijp en een vrij brede kennis heb van de geneeskunde en hoe klinische studies uitgevoerd worden (en jawel, ook hoe ze soms misbruikt worden!).

Maar er zitten hier inderdaad een hoop personen met een blinde anti-establisment overtuiging die overal complotten zien, zoals Spaceman, LieDetecter, Ness,… Wanneer je een zeer breed gedragen en wetenschappelijke onderbouwde consensus verdedigt, dan wordt je door zo’n individuen voor trol e.d. uitgemaakt, zonder dat ze ooit zelf met een degelijk tegenbewijs afkomen. Hun tegenargumenten zijn flinterdun, maar ze willen/kunnen/durven dat nooit in te zien.

Ik heb ook vaak kritiek gegeven om de flinterdunne bewijzen die velen aanhalen om allerlei complotten rond 9/11, de aanslagen in Brussel, het neerschieten van MH17, zika, klimaatopwarming,… te ‘bewijzen’. Heeft dat iets te maken met “de farmaceutische industrie”??? Of gewoon met kritisch nadenken en het verschil zien tussen een degelijk bewijs en een blinde overtuiging (door complotters doorgaans onderbouwd met wat drogredenen en enkele youtube filmpjes)?
| #251285 | 25-05-2016 20:38 | zanussi
Ik vertel wel eens iemand over Zaplog en de lol van spreekwoordelijke stokken in een kippenhok gooien. Zaplog: van journalistieke voorloper tot conservatieve kippenren.

Volgens mij gaat het goed met Zaplog.

De door Antares waargenomen spam, sectarische onzin en getrol gaan ergens over. Kan je van de spam, sectarische onzin en getrol in de main stream media al heel lang niet meer zeggen.
zanussi's avatar
| #251287 | 25-05-2016 21:26 | Best Well
Zanussi,
Volgens mij heb jij laatst een paar kippenhokken naar de knuppels
geggooid met de kluiten platte aarde en de niet werkende raketmotoren er achteraan.
Best Well's avatar
| #251288 | 25-05-2016 21:35 | liedetecter
De door Antares waargenomen spam, sectarische onzin en getrol gaan ergens over.



Huh? ..... wat is het verschil dan aan sektarisme, onzin en getrol van genoemde idioten anders dan dat een aantal van de aangehaalde individuen hierboven meer of minder zichtbaar psychisch ook nog eens een extra flinke klap van de molen hebben meegekregen?

Voor de rest exact dezelfde rigide intolerantie, stammenoorlog en scientisme cultus. Neem die valse scepticus Feniks die wetenschap helemaal niet als een proces ziet maar neerzet als de dogmatische waanzin van een 'raving lunatic', ver verheven boven alle kritiek.

Zo erg is die sekte van valse sceptici waar hij zich lid van noemt al een plaag geworden voor de wetenschap (en natuurlijk ook zaplog), dat een scientific american journalist over deze gestoorde idioten een skeptisch stuk is gaan schrijven ...

Dear "Skeptics," Bash Homeopathy and Bigfoot Less, Mammograms and War More

......
Yesterday I spoke at the Northeast Conference on Science and Skepticism, NECSS, a “celebration of science and critical thinking” held May 12-15 in New York City. Philosopher Massimo Pigliucci, whom I met recently, got me invited, and he might regret that, because I decided to treat the skeptics skeptically. I originally titled my talk “Skepticism: Hard Versus Soft Targets.” The references to “Bigfoot” in the headline above and text below were inspired by a conversation I had with conference Emcee Jamy Ian Swiss before I went on stage. He asked what I planned to say, and I told him, and he furiously defended his opposition to belief in Bigfoot. He wasn’t kidding. I hadn’t brought up Bigfoot, but I decided to mention him in my talk. Swiss didn’t let me take questions, so I promised the audience that I would post the talk here (slightly edited) and would welcome skeptical comments or emails. [See also my follow-up posts here and here.] –-John Horgan ....

Eindelijk kaart iemand uit de eigen gelederen eens aan dat deze geschifte en intellectueel verarmde gekkies zich valselijk onder de banier van de wetenschap wanen .... LOL

Laten we maar zwijgen over het niet aflatende leugenachtige getrol en alle gestoorde hatespeech van de idioot ... spreekt voor zich.

U zei: "breed gedragen consensus", "Zaplog zit vol met personen met een vooringenomen overtuiging"? ... Kuch, oempfttrrr, whoeha .. ugh!!!! -;)

En dat kan hier rustig met al zijn arrogante onzin de boel permanent onder schijten .....

Ik snap wel dat velen de stank niet langer verdragen .....
| #251289 | 25-05-2016 22:00 | zanussi
Stank is een interpretatie.

hqdefault.jpg
zanussi's avatar
| #251290 | 25-05-2016 22:12 | zanussi

Huh? ..... wat is het verschil dan aan sektarisme, onzin en getrol van genoemde idioten anders dan dat een aantal van de aangehaalde individuen hierboven meer of minder zichtbaar psychisch ook nog eens een extra flinke klap van de molen hebben meegekregen?


pff ,. geen enkel verschil met main stream media / tv / dwdd / topchef / nos journaal / pauw / barendenvandorp / studio sport etc etc etc
zanussi's avatar
| #251291 | 25-05-2016 22:35 | Manus
Nog nooit eerder een periode meegemaakt waarin Zaplog uitsluitend bestaat uit spam, sectarische onzin en getrol.


Tja, de samenleving dat ben jij... Jij kan posten, stemmen, reageren en dat telt allemaal mee. Wat ik vaak zie is dat mensen blijven reageren op artikelen die ze onzinnig vinden en blijven discussiëren met mensen die ze trollen noemen.
Artikelen die je niets vindt zou je mijn inziens moeten negeren, net als mensen die je als trollen beschouwt.

Ik ben het wel mee eens dat er meer crap gepost wordt, maar probeer zelf als tegenwicht af en toe artikelen te schrijven die mij zinnig lijken en af en toe iets te posten wat ik echt toegevoegde waarde vind hebben. Het is aan anderen om te beoordelen of zij dat ook zo ervaren. Als Antares dat als spam, sectarische onzin of getrol beschouwt is dat zijn goed recht. Ik mis zelf wel wat goede zappies van vroeger, maar goed, tijden veranderen..

Overigens zie ik dit verschijnsel ook als een teken van succes, blijkbaar is Zaplog belangrijk genoeg om er bijna fulltime trollen op los te laten. Er is mijn inziens wel een gevaar dat de site daarmee aan zijn eigen succes ten onder gaat, maar dat is medeafhankelijk van de manier van de reactie van de goedwillenden hierop.

Als je dit echt tegen zou willen uitbannen zou je bepaalde onderwerpen als Ufo's en Hollow Earth taboe moeten verklaren en een moderator aan moeten stellen.

Voorlopig richt ik mijzelf op artikelen en discussies die ik interessant vind en negeer ik de rest.
Manus's avatar
| #251294 | 26-05-2016 00:55 | tegengas
Ik ben nergens mee verbonden.
tegengas's avatar
| #251295 | 26-05-2016 04:49 | feniks
En de LieDefender blijft maar doen wat hij altijd doet: negeren wat hem niet aanstaat, nooit met degelijk onderbouwde argumenten afkomen, en op de man af gaan in plaats van op de bal.

Gaat hij in op mijn vraag “Kun je een voorbeeld geven van waar ik me niet baseer op harde feiten, maar toch een “pharmaceutische artikel” verdedig?” NEE! Dat negeert hij. Daar gaat hij niet op in! Simpelweg omdat ik niet in of voor hen werk! Maar dat negeert hij gewoon omdat hij dat dus niet kan bewijzen. Hij beseft dat ik inderdaad nooit de Big Pharma verdedig (enkel degelijke onderzoeksresultaten), maar wil dat niet erkennen.

Hij negeert ook dat je een zeer breed gedragen consensus niet zomaar kunt onderuit halen met een flinterdun bewijs. Hij probeert het zelfs nog eens toe te passen hier. Hij probeert de wetenschap aan te vallen, niet met een degelijk argument, maar met een blog die eigenlijk helemaal geen kritiek is op de wetenschappelijke methode, maar hij haalt dat volledig uit context en misinterpreteert dat natuurlijk zo wel! Meer nog, als je het helemaal leest, dan stel je vast dat die auteur het meer dan terechtvindt dat men al die antivaxxers en anti-geneeskunde pseudowetenschappers “attack aggressively, and rightfully so”. Die auteur is het dus volledig met me eens dat ik de nonsens van de LieDefender en consoorten op zaplog bekritiseer (met degelijke argumenten)! En zo gaat de LieDefender weer af als een gieter, maar ook dit zal ie weer negeren...

Hij negeert op die manier dat hij zelf geen enkele kennis heeft van wetenschap en logisch denken, maar doet toch alsof hij het zoveel beter weet en beter inzicht heeft over wat wetenschap is. Maar dat alles mist volledig zijn doel: het toont immers helemaal niet aan dat zijn pseudowetenschappelijke beweringen hier op zaplog ooit ook maar enige onderbouwing hebben.

Maar ja, negeren wat hem niet aanstaat, daar is die LieDefender goed in. Enkele maanden geleden negeerde hij maar liefst negenendertig maal dezelfde vraag!

En toch beweert hj dat ik met “arrogante onzin de boel permanent onder schijten”. Maar –zoals ik hem al vaker heb duidelijk gemaakt wanneer hij op de man af gaat in plaats van op de bal- moet hij eerst eens zelf in de spiegel kijken en zelf stoppen met “arrogante onzin” te verkondigen. Of met 39x hetzelfde te negeren!

Als je enkel je eigen blinde overtuiging kunt verdedigen door zaken te negeren, flinterdunne bewijzen of drogredenen te presenteren en op de man af te spelen, dan ben je zaplog naar de verdoemenis aan het helpen!

Dus Liedefender: beantwoord nu eens de vraag die ik heb gesteld? Of ga je die voor een DERDE keer negeren?
| #251296 | 26-05-2016 05:58 | tamso was here
Ik ben nergens mee verbonden.


Toch wel.Met de aarde.Op je eigen manier.
| #251318 | 26-05-2016 14:06 | Atlas
Ach, ook ik word genoemd. Ik post maar af en toe omdat ik een echt leven heb.
| #251327 | 26-05-2016 15:24 | tegengas
Toch wel.Met de aarde.Op je eigen manier.

:)
tegengas's avatar
| #251336 | 26-05-2016 18:18 | vonnegut
Hebben al die personen die problemen met Zaplog er al eens aan gedacht dat ze ook gewoon naar een andere site kunnen gaan of zelf een site op kunnen richten die wel heel goed is met alleen maar mensen die in hun straatje passen?
Waarom kunnen deze mensen niet gewoon accepteren dat de complot scene allerlei mensen van verschillende pluimage bevat.
Wat je niet bevalt lees je gewoon niet of je kunt kritisch reageren.
Het mooie aan Zaplog is dat het een open platform is maar dan moet je wel accepteren dat er ook wel dingen op staan waar je het totaal niet mee eens bent of die lijnrecht tegenover jou denk wereld staan.
| #251337 | 26-05-2016 18:20 | vonnegut
Hebben al die personen die problemen hebben met Zaplog er al eens aan gedacht dat ze ook gewoon naar een andere site kunnen gaan of zelf een site op kunnen richten die wel heel goed is met alleen maar mensen die in hun straatje passen?
Waarom kunnen deze mensen niet gewoon accepteren dat de complot scene allerlei mensen van verschillende pluimage bevat.
Wat je niet bevalt lees je gewoon niet of je kunt kritisch reageren.
Het mooie aan Zaplog is dat het een open platform is maar dan moet je wel accepteren dat er ook wel dingen op staan waar je het totaal niet mee eens bent of die lijnrecht tegenover jou denk wereld staan.
| #251338 | 26-05-2016 18:25 | Veronica Vaak
als ik zie hoeveel users er hier nog actief zijn gebeurd dat ook!
Veronica Vaak's avatar
| #251343 | 26-05-2016 19:02 | Antares
@vonnegut
Van de laatste twee bezoekers die ik heb genoemd vind ik dat hun rol kwalijk is. Ook de overige kritiek heeft niets te maken met in iemands straatje passen of iets niet kunnen accepteren. Ik vind zulke qualificaties eigenlijk vallen onder de oerwoudtactieken. Het gaat over zaken die mensen zelf hebben aangegeven of mee naar voren zijn gekomen en dan zie ik geen reden om daar niets kritisch over te kunnen zeggen. Soms is het alsof je een burger ziet rondlopen met iets wat alleen voorkomt in het leger. Het is logisch dat daar iets achter wordt gezocht. Welke verbanden kunnen daar liggen? En iedereen is vrij om daar wel of niet op in te gaan.

dat ze ook gewoon naar een andere site kunnen gaan

Dat was Zaplog.
Antares's avatar
| #251345 | 26-05-2016 20:09 | vonnegut
Antares, misschien moet je je meer richten op de positieve kanten van deze site.
| #251348 | 26-05-2016 20:56 | Antares
@vonnegut
Wat een klachten.
Antares's avatar
| #251369 | 27-05-2016 09:54 | geinformeerd
Wie = Wie?
"Verdeel en heers" binnen zaplog???
| #251383 | 27-05-2016 20:58 | feniks
En het blijft maar doorgaan...

In de afgelopen 2 dagen is Spaceman druk bezig geweest met het posten van allerlei pseudo-wetenschappelijke propaganda over “natuurlijke” alternatieve geneeskunde en allerlei populistische verdraaiingen van degelijk wetenschappelijk onderzoek, om zijn “sectarische onzin en getrol” weer te verspreiden…. Kan hij nu echt niet eerst een beetje degelijk nadenken over wat voor manipulatieve brol er in die teksten staat?

En Antares himself, die het artikel hierboven postte met zijn geklaag dat zaplog een “sectarische hobbysite” wordt, post nu zelf weer over de absurde complottheorie van “het Eindspel” en “Agenda 21”…

Maar zo kan zaplog weer lekker blijven doorkabbelen zoals het al jaren doet, met allerlei ondoordachte maar zo voorspelbare artikelen, waarop dan zelfverklaarde experten hun volledig ongefundeerde reacties op kunnen posten. En uiteindelijk gaat dan iedereen gewoon aan zijn vaste blinde overtuiging blijven vasthouden, complementjes geven als iets past binnen de eigen denkwereld en uitschelden voor “trol” indien men het niet kan/wil/durft te snappen.
| #251393 | 27-05-2016 22:05 | Paul2
Ach Feniks ,het is hier een kruiwagen met kikkers,heeft ook wel zo zijn charme,“het Eindspel” en “Agenda 21” zijn ook niet mijn ding ,maar so what ,soms haal je uit een artikel toch weer eens wat leuks.
Scheef hier wel eens wat positiefs over Israël ,wordt ik ook meteen besprongen door reaguurders die me meteen Zionist noemen .Het is allemaal vaak wat over the top,maar het houdt de geest wakker nietwaar.
We kunnen niet allemaal gelijk hebben,iedereen zit in dit draadje zijn eigen toko te verdedigen,maar al die toko'tjes geven Zaplog juist wel zijn charme vind ik.
t'Is hier gelukkig geen Joop.nl met alleen maar eenzijdige artikelen toegestaan door baasje Fransisco van Jole.
| #251395 | 27-05-2016 22:10 | Antares
Fijn, al die reclame voor mijn nieuwe artikel.
Antares's avatar
aanmelden / inloggen