ZapLog-dossier: adverteerders

Alle artikelen met dit trefwoord

Gerelateerde discussie

Alle gerelateerde trefwoorden

RSS-feed voor dit trefwoord

Big Agra overtreft Erdogan: cartoonist ontslagen vanwege feiten

woe 4 mei 2016 16:51
De Amerikaanse boerencartoonist Rick Friday is na 21 jaar op straat gezet. Hij maakte duidelijk dat boeren weinig verdienen maar hun grote toeleveranciers deste meer. Hier een vergroting van de gewraakte cartoon. Rick Friday tekende 21 jaar lang iedere vrijdag een boerencartoon in de lokale boerenkrant van de staat Iowa. Op Facebook schreef Friday: "blijkbaar voelde een groot bedrijf dat banden heeft met één van de ondernemingen die in de cartoon genoemd worden, zich beledigd en...

Privacy? Welke privacy? ING wil je betaalgegevens 'verkopen'

maa 10 maa 2014 16:33
ING wil betalingsgegevens van klanten doorspelen aan derden om 'relevante advertenties' te tonen. Gaat het zo slecht bij ING dat de Nederlandse bank klantgegevens moet 'verkopen' aan derden? En heeft ING de recente discussie over privacy rond WhatsApp-Facebook totaal gemist? Het lijkt erop. Want directeur van de consumentenafdeling van ING, Hans Hagenaars, heeft tegenover het Financieel Dagblad bevestigd dat de bank dit jaar een proef met enkele duizenden klanten begint waarbij klant- en...

We gaan nog terugverlangen naar die cookies

vri 31 jan 2014 09:55
Cookies zagen we een jaar of twee geleden nog als de grootste inbreker van onze privacy. Die zijn nu achterhaald, blijkt uit onderzoek van het Interactive Advertising Bureau. Maar wat de internetgebruiker nu te wachten staat, is nog veel erger, zegt digitale mediaspecialist Wouter Hulst. "De informatie over internetgebruikers komt in handen van een kleine groep bedrijven, waaronder Google en Facebook. Ze kunnen ermee doen wat ze willen, maar wie beschermt ons?" Moord en brand schreeuwden we in...

NTR: Iedereen Journalist (deel 1)

din 16 jul 2013 10:42
De journalistiek ligt onder vuur. Lezers lopen weg en ook adverteerders houden het voor gezien. Internet is de boosdoener en journalisten en uitgevers zoeken naar mogelijkheden om te overleven. Henk Steenhuis, oud-hoofdredacteur van HP/De Tijd, belicht de huidige stand van zaken en het belang van een sterke journalistiek. Over de rampen die zich momenteel voltrekken bij kranten en tijdschriften in Nederland. Het aantal abonnees loopt hard terug, net als de hoeveelheid advertenties. De...

Europa vraagt opschorting nieuwe privacyregels Google

vri 3 feb 2012 15:38
De Artikel 29 werkgroep, een adviesgroep voor de Europese Unie, wil de invoering van nieuwe privacyvoorwaarden van internetconcern Google tegenhouden. De werkgroep wil eerst onderzoeken of de persoonlijke informatie van gebruikers wel voldoende worden beschermd. De Europese waakhond voor persoonsgegevens is bezorgd over de nieuwe voorwaarden en zei het beleid eerst grondig te moeten onderzoeken. "Door het brede scala aan diensten die u verleent en de populariteit van deze diensten, raken de...

Wijzig uw koers Occupy. Pak de adverteerder, verwekker van de hedonist

woe 26 okt 2011 09:55
Nooit werden er zo veel leuzen door elkaar geschreeuwd als afgelopen maand op beurspleinen aller landen. Banken en multinationals moesten het ontgelden, maar een hervormingsplan bleef uit. Niet verwonderlijk, want onbewust werd er geprotesteerd tegen een bepaald type mens. De Advertentiegevoelige Materialist. De Advertentiegevoelige hecht meer aan excentrieke waarden, zoals conformisme, imago, maatschappelijke status en macht, dan aan intrinsieke waarden, zoals gemeenschapsgevoel,...

Ghostery – Wie verzamelen er allemaal informatie over jou?

woe 27 jul 2011 12:07
Op het moment dat ik dit schrijf zijn er volgens Ghostery zo’n 586 bedrijven die zich bezig houden met het verzamelen van gegevens van internetgebruikers. Dit stukje is zeker niet bedoeld om uit te halen naar dit soort bedrijven of omdat ik de reden van deze informatie verzameldrang niet begrijp. De meeste content op het internet is namelijk gratis voor de gebruikers, de adverteerders op de sites zijn degene die de kosten moeten dragen. Bij adverteren hoort nu eenmaal meten. En dat is...

On line media , de afname en de toename

din 21 jun 2011 14:56
Facebook verloor bijna 6 miljoen gebruikers in de VS vorige maand, volgens Inside Facebook, een dienst van het sociale netwerksite, mede-opgericht door Mark Zuckerberg Het nieuws kwam toen Facebook 687 miljoen actieve gebruikers bereikte , begin juni . 'Vanuit mijn ervaring is Facebook niet cool meer ,' zei Hoglund. 'De early adopters en trendsetters zijn weg. Maar dit zijn ook precies het soort mensen-merk dat adverteerders wil bereiken, als ze vertrekken, ziet het er niet goed...

Facebook lekt gegevens naar adverteerders

don 12 mei 2011 13:47
Adverteerders hebben door een lek toegang gekregen tot de profielen, foto's, chats en de persoonlijke info van Facebookgebruikers. Dat ontdekte beveiligingsbedrijf Symantec. Het informatielek was niet opzettelijk, althans niet in zoverre we weten. Symantec heeft Facebook op de hoogte gesteld en zij hebben het lek weer dichtgetimmerd. Toepassingen lekten Adverteerders konden via toepassingen op Facebook de toegangs-tokens van gebruikers te pakken krijgen. Tokens kan je beschouwen als een...