ZapLog-dossier: campagne

Alle artikelen met dit trefwoord

Gerelateerde discussie

Alle gerelateerde trefwoorden

RSS-feed voor dit trefwoord

Email-schandaal: Clinton en Sanders hadden lang voor race al afspraak

zat 5 nov 2016 18:04
Naar nu blijkt hadden Clinton en Sanders, 2 maanden voordat de primaries begonnen, al afspraken gemaakt. Dat staat te lezen in twee van de laatste gelekte lading emails. De eerste betreft een PDFje waarin de primaries worden geschetst, en waarin Sanders zou worden gebruikt om contrast en urgentie aan te geven - urgentie zodat men naar de stembus zou komen. Dus de hele race was maar spel, alhoewel Sanders op een gegeven moment afweek en Clinton aanviel op haar persoonlijke rijkdom, wat tot de...

Hillary Clinton’s campagne implodeert, alles is de schuld van Rusland

maa 31 okt 2016 19:11
Popcorn time – Hillary Clinton’s campagne implodeert en alles is de schuld van Rusland… De leugens dat alles de schuld van Rusland is wordt niet langer gepikt door de mensen in de VS. Hier een mooi stukje satire. De totale corruptie van The Clinton Foundation wordt nu op dit moment blootgelegd in de VS. Voorheen werden alle Wikileaks en dan specifiek de Podesta emails nog vrolijk genegeerd door de MSM daar en wuivden de democraten het weg onder het motto dat het Russische propaganda...

Hoaxalarm! “Moord” op Jo Cox klopt van geen kant..

zat 18 jun 2016 01:01
De afgelopen weken ging het voortvarend voor het LEAVE kamp in Groot-Brittanië. Van een vrijwel gelijke stand voor STAY als LEAVE werden de verschillen steeds groter. Een afgetekende overwinning voor het LEAVE scheen onvermijdelijk en het STAY kamp was de wanhoop nabij, time for some action moeten onze elitevrienden gedacht hebben.. Zoals zo vaak wanneer zaken voor de elite een ongunstige wending dreigen te nemen is er nu ook opeens die ene schokkende gebeurtenis die de publieke sympathie...

Zwitserland houdt referendum over geldsysteem

din 29 dec 2015 04:14
In Zwitserland wordt binnenkort een referendum gehouden over het aan banden leggen van geldcreatie door banken, zo schrijft de Telegraph. Een petitie over dit onderwerp kreeg meer dan 100.000 handtekeningen, waarmee het onderwerp op de politieke agenda is gekomen. De campagne werd georganiseerd door het Zwitserse ‘Vollgeld‘ initiatief en heeft als doel een einde te maken aan het fractioneel bankieren. ...

1000 Artsen in EU: ‘Stop met HPV-vaccin’..!

zat 27 jun 2015 16:17
Ongeveer 1000 artsen en specialisten in Europa roepen de EU op, om met onmiddellijke ingang de routinematige toediening van HPV-vaccinaties te stoppen. Dit zou moeten gebeuren, totdat de veiligheid en de effectiviteit van deze vaccins zijn bewezen.. Zijn ze dat dan nog niet, zul je je afvragen? NEE, dat zijn ze dus niet.. Maar inmiddels is er wel een grote Big Pharma-gestuurde campagne onderweg om ook jongens van 10 to 15 jaar te gaan vaccineren met hetzelfde HPV-vaccin.. ! Wanneer deze kul...

The Next Big Thing: Fukushima Energy Water

vri 13 maa 2015 12:32
Het is fictief, het 'energierijke Fukushima Water'. Maar het legt wel een vinger op de zere plek. Vier jaar na de ramp bij Fukushima stroomt nog steeds radioactief water de zee in. Drie Berlijnse artdirectors besloten tot een digitale campagne voor het fictieve 'energiedrankje' Fukushima Water. Ze willen aandacht voor het feit dat vier jaar na de nucleaire ramp in Japan nog steeds grote hoeveelheden vervuild water de zee in stromen. Meer openheid De Berlijnse vrienden waren verrast dat er...

Zappies, we gaan campagne voeren voor een nieuw Zaplog

don 12 maa 2015 11:37
 photo 18660_ogame_spaceship.jpgMannen, vrouwen, extraterrestials, genetisch gemanipuleerden en chemtrail gekkies dit is het plan. Ik wil graag in aanmerking komen voor subsidie van de persinnovatieregeling van het Stimuleringsfonds voor de Journalistiek. Daarmee kunnen we een nieuw Zaplog bouwen. Voordat ik het idee indien, hier kunnen jullie mijn tekst reviewen en verbeteren. --> KLIK en plaats opmerkingen ...

Je ne suis pas Charlie

vri 9 jan 2015 13:14
Ik heb een tegenafbeelding gemaakt voor de verdacht snel gemaakte posters van de je suis charlie campagne zogenaamd voor de vrijheid van meningsuiting. Ik vind vrijheid van meningsuiting een belangrijk goed, maar het draagt ook verantwoording met zich mee. En dat is respect en liefde voor je medemens. Ongelimiteerd beledigingen uiten is m.i. een vorm van disrespect en haat en met name in het westen georkestreerd en gestuurd door machthebbers israel/us/uk en de dictatoriale Europese Unie....

“F*ck it. Ik stap op”: Verslaggeefster neemt live ontslag om te vechten voor vrijheid

woe 24 sep 2014 22:44
“F*ck it. Ik stap op.” Met die woorden heeft verslaggeefster Charlo Greene in een rechtstreekse uitzending op de Amerikaanse tv haar baan vaarwel gezegd. De reden? Ze is een fervente voorvechter van het legaliseren van cannabis in Alaska en vond dit niet langer verenigbaar met haar werk als journaliste. Alaska is één van de Amerikaanse staten waar door burgers zal worden gestemd over de versoepeling van het cannabisbeleid. Medicinale cannabis is al op recept verkrijgbaar, maar voor veel...

Poetins favoriete motorclub onderweg naar de Krim

vri 28 feb 2014 15:35
Poetin's favoriete motorclub, 'de Nachtwolven', zijn onderweg naar de Krim om steun op te trommelen voor een "Russische lente". Volgens hun leider Aleksandr Zaldostanov, ook bekend als 'Chirurg': "Morgen zullen mensen een campagne opzetten, de Russische Lente wat in het stadje Popasnaya zal starten. Een konvooi zal om 8 uur 's-ochtends vertrekken en een doorreis maken door het gehele oostelijk deel van Oekraine". Chirurg zelf zal naar Sevastopol gaan om lokale afgevaardigden van de...

‘De oorzaak van de crisis is geldcreatie door private banken’

din 5 nov 2013 16:32
Vandaag op radio 1: "ons geld", een stichting die actievoert om de wijze waarop geld wordt gemaakt breed onder de aandacht wil brengen op universiteiten en in de politiek, eigenlijk bij iedereen die het horen wil. Op de radio was het onderwerp dat het economionderwijs ernstig tekort schiet als het gaat om de kennis omtrent hoe geld werkt en hoe banken via schuld geld maken uit het niets. Ze hebben ook een nieuwsbrief zodat je op de hoogte kan blijven. onsgeld.nu De oorzaak van de crisis is...

Advertentieblokker wil meer bekendheid, via advertenties

maa 26 aug 2013 17:58
AdBlock, de applicatie die advertenties op het internet blokkeert, zamelt geld in voor een eigen advertentiecampagne. Via crowdfunding probeert de advertentie-blokkeerder minimaal 25.000 dollar bijeen te krijgen om het product onder de aandacht te brengen. De gratis advertentieblokker is al door meer dan 80 miljoen gebruikers geïnstalleerd. 'Maar wij willen groter denken. Iedereen verdient een beter - advertentievrij - internet. We kunnen het hele internet hervormen. Het is gewoon een...

Rethink911 nieuwsbrief verdwijnt in spambox

don 1 aug 2013 17:40
Architects and engineers for 9/11 truth hebben het afgelopen jaar campagne gevoerd om geld bij elkaar te sprokkelen om commerciële advertentieruimte te kunnen kopen. Daarnaast hebben ze de campagne zelf vormgegeven door een affichewedstrijd te organiseren. De uitkomst was dat ze in de campagne de nadruk zouden leggen op de vraag: "wist jij dat er ook een derde toren is ingestort", met de nodige URL's om de mensen die in aanraking komen met de campagne van aanvullende informatie te...

George Soros beschuldigt Nederland en Shell van obstructie

don 7 feb 2013 10:24
Europese wetgeving die meer openheid moet afdwingen van oliebedrijven, dreigt door toedoen van Nederland tandeloos te worden. Dat zegt de Amerikaanse zakenman en filantroop George Soros in een interview met Het Financieele Dagblad. Hij zei gisteren hetzelfde tegen de NOS, en voert dus kennelijk campagne rond dit onderwerp. Volgens hem saboteert Nederland internationale afspraken over openheid om Shell te helpen. ‘Nederland zet in Europees verband druk om de transparantiewet uit te...

De oorzaak crisis: banken creëren geld uit het niets en willen rente

vri 4 jan 2013 07:42
De Ons Geld beweging is het met bekende economen eens dat de oorzaak van onze economische problemen ligt in de manier waarop banken uit het niets geld creëren, wat leidt tot kredietcrisis, bezuinigingen, werkloosheid en ongelijkheid. Wij voeren campagne om iedereen hierover te informeren en de politiek verantwoordelijk te houden, om tot hervormingen te komen. Begrijp in 3 minuten hoe geld wordt gemaakt Begrijp in 10 minuten onze staatschuld Begrijp in 7 minuten de oorsprong Lange...

Natuur komt op tweede plaats bij Wereld Natuur Fonds

din 14 aug 2012 12:22
Het blijkt dat het Wereld Natuur Fonds (WNF) en zijn moederorganisatie WWF veel minder geld uitgeven aan natuurbeschermingsprojecten dan ze beweren. De organisatie voor bescherming van de natuur geeft daarentegen zeer veel geld uit aan reclame en marketing, zo is te lezen in een rapport van de Groene Rekenkamer. De Groene Rekenkamer, die de financiën van milieubewegingen tegen het licht houdt en overheidsplannen narekent, stelt dat het WNF de boel bedriegt. Rookgordijn “Bijna alle...

Israel houdt van Iran campagne: Give Peace a Chance

don 19 jul 2012 18:22
Terwijl de dreiging van een Israëlische aanval tegen Iran over het nucleaire programma van dat land aan kracht lijkt te wint, is een groep Israëli’s bezig met het verzenden van het bericht 'Israël houdt van Iran' en ze krijgen hetzelfde bericht terug van Iraniërs. Grafisch ontwerper Ronny Edry en zijn vrouw Michal Tamirm startte een Facebook-groep in maart om te proberen om de afstand tussen Israël en Iran te overbruggen. De Facebook-pagina heeft nu bijna 70 duizend 'likes'. Een...

Science: it’s a girl thing?

vri 22 jun 2012 15:53
Brusselse reclamemakers snappen tijdgeest niet helemaal De meningen over de nieuwste Europese campagne om meisjes te interesseren voor bètastudies zijn verdeeld. De makers vinden dat ze geniaal zijn, de rest van de internetgemeenschap vindt dat niet. Het idee achter ‘Science: it’s a girl thing’ lijkt te zijn dat moleculaire wetenschappen net zo goed een meidending zijn als hoge hakken, korte rokjes en de kleur roze. Helaas schijnen ze in Brussel over het hoofd te hebben gezien dat...

Twittercampagne McDonalds als een boemerang terug in het gezicht

woe 25 jan 2012 21:14
Het idee van hamburgerketen McDonald's was dat sociale media - en dan met name Twitter - ingezet zouden worden om de loftrompet te steken over het eten dat te krijgen is bij de restaurants. De campagne pakte tegenovergesteld uit. McDonald's lanceerde vorige week twee hashtags: #meetthefarmers en #McDStories. Via #meetthefarmers twitterden leveranciers van de keten, om te laten zien hoe vers en gezond de gebruikte ingrediënten wel niet zijn. Via #McDStories werden tweets de wereld in geholpen...

En als we Iran nu eens aanvielen?

vri 20 jan 2012 13:23
De organisatie DontAttackIran.org verzamelt al jaren informatie over de argumenten die steeds weer opduiken om een oorlog tegen Iran te verrechtvaardigen. Telkens weer worden die door de feiten weerlegd. Telkens weer worden ze opgevist. De leugens die de oorlogen tegen Irak en Afghanistan hebben veroorzaakt, zijn allemaal ontkracht. Toch worden ze opnieuw bovengehaald, ditmaal tegen Iran. Wie zijn wij, wat doen we? De campagne om Iran aan te vallen, gaat al zo lang mee dat hele categorieën...

Shalit dankt vrijlating mede aan pr-campagne

din 18 okt 2011 17:44
De vrijlating van de Israëlische soldaat Gilad Shalit is niet los te zien van een enorme publiciteitscampagne die hem deed uitgroeien tot een icoon. De vijf jaar geleden door Hamas ontvoerde Shalit was de afgelopen jaren alomtegenwoordig in Israël: op bumperstickers, billboards en in tv-spotjes. Door zijn ouders in de arm genomen pr-bureaus en communicatiedeskundigen zetten tal van beroemdheden en een leger van duizenden vrijwilligers in. De campagne was erop gericht de Israëlische regering...

CDA komt met erotische campagnefilm

din 15 feb 2011 17:10
Bij het CDA denk je niet meteen aan seks, maar de Limburgse afdeling probeert met een erotisch campagnefilmpje de harten van de kiezers te veroveren. In de video van gedeputeerde Ger Driessen toont een schaars geklede dame een CDA-tattoo op haar bil. Driessen baarde eerder al opzien met zijn filmpjes. ...

Normen en waarden 2011: sloeries bieden zich aan

don 10 feb 2011 10:59
Playboymansion in Brabant Deodorantmerk Axe richt in Drunen een landhuis voor twee weken in als een soort 'Playboymansion'. Drie vrouwen die in het huis gaan wonen zullen in al hun activiteiten te volgen zijn via internet, schrijft Omroep Brabant. Degene die ze het best weet te verleiden maakt kans op een overnachting met de bewoonsters van het huis in Drunen. De vrouwen trekken donderdag 10 februari in de Eendekooi in Drunen. Het huis staat te koop voor 2,2 miljoen euro maar kan tijdens de...

Spreekverbod voor PVV-kandidaten Provinciale Staten

maa 31 jan 2011 11:03
Meer dan honderd van de 189 PVV-kandidaten voor de Provinciale Staten hebben van partijleider Geert Wilders een spreekverbod gekregen. Alleen lijsttrekkers mogen in de media het woord voeren. Het opgelegde spreekverbod leidt in Gelderland tot woede van andere partijen, meldt De Gelderlander maandag. CDA-lijsttrekker van de provincie Jan-Jacob van Dijk begrijpt niet hoe de kiezer de kandidaten nog kan vertrouwen. 'Als Geert Wilders zijn eigen kandidaten al niet vertrouwt, waarom zou de kiezer...

‘Het omstreden kankervaccin’ in april begint de overheid weer eens een campagne

zat 2 jan 2010 16:26
De Zembla-documentaire 'Het omstreden kankervaccin', uitgezonden vorig jaar. In die documentaire wordt onthutsend duidelijk hoe geraffineerd twee farmaceutische bedrijven (de producenten van Cervarix en Gardasil) de afgelopen jaren de media hebben bespeeld om de relatief zeldzame ziekte baarmoederhalskanker op de publieke agenda te krijgen en hoe zij infiltreerden in de medische wereld, de politiek en zelfs in de commissie van de Gezondheidsraad, die minister Klink adviseerde een...