ZapLog-dossier: communicatie marketing

Alle artikelen met dit trefwoord

Gerelateerde discussie

Alle gerelateerde trefwoorden

RSS-feed voor dit trefwoord

MVO: 'verantwoord' vervangen door 'vruchtbaar'

maa 8 feb 2010 19:11
Binnenkort geef ik voor een groep ondernemers een spreekbeurt over duurzaamheid. Ik zal uit proberen te leggen wat duurzaamheid is, maar vooral: hoe kan de gemiddelde M(K)B-er hiermee aan de slag gaan? Hier verklap ik alvast een stukje van de clue. ...

Functietitel ‘MVO-manager’ afschaffen

vri 22 jan 2010 07:24
Op het nieuwjaarsevent van MVO-Nederland afgelopen maandag werd me nog eens duidelijk dat veel bedrijven zich inmiddels realiseren dat communicatie over duurzaamheid alleen werkt als het authentiek is. Het proces van het verankeren van deze authenticiteit in de bedrijfsvoering noemt men ook wel ‘internal branding’. Het idee is dat een merk sterker en succesvoller wordt naarmate de merkwaarden letterlijk geleefd worden in de organisatie. Vrij vertaald: persoonlijke ontwikkeling, maar dan...

Sorry, maar duurzame producten bestaan niet

vri 15 jan 2010 06:20
Bijna dagelijks word je geconfronteerd met marketeers die worstelen met het begrip duurzaamheid. Eerder schreef ik al dat de duurzame consument niet bestaat. Om de verwarring nog groter te maken: duurzame producten bestaan ook niet. Hoe kun je nu als merk, ondernemer of marketeer niet bestaande producten verkopen aan een niet bestaande consument? ...

Van Duurzame Economie Naar Duurzame Welvaart

vri 18 dec 2009 05:56
In de presentatie 'Van Duurzame Economie Naar Duurzame Welvaart' wordt ingegaan op de relatie tussen economische crisis, innovatie en duurzame business modellen. Het biedt handvaten voor managers en ondernemers om duurzaamheid en crisis om te zetten in concrete kansen. Van Duurzame Economie Naar Duurzame WelvaartView more presentations from Ernesto Spruyt. ...

MVO-marketing: 5 trends voor 2010

din 8 dec 2009 07:50
De afgelopen paar jaar waren de belangrijkste drivers van maatschappelijke verandering: 1) grondstoffenproblematiek, 2) de verslechterende economie en 3) de almaar toenemende informatie- en communicatie intensiteit. En voor 2010 is dat niet anders. ...

Griepprik of goed doel, een kwestie van vertrouwen

don 3 dec 2009 06:29
Afgelopen maand waren we met zijn allen getuige van een hevig gepolariseerd debat over de mexicaanse griepprik. Ongeacht je mening hierover, het was interessant voer voor mensen die geinteresseerd zijn in communicatie. Wat me opviel was dat de discussie van beide kanten nauwelijks werd gevoerd over inhoudelijke bewijzen (of het ontbreken daarvan). Wel speelde het vertrouwen in de boodschapper een grote rol. Ik zie duidelijk parallellen met hoe consumenten aankijken tegen goede doelen. Zie ook...